Autor Wątek: C++  (Przeczytany 1117 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Szpyrka

  • Newbie
  • Wiadomości: 44
C++
« : Czerwiec 23, 2001, 12:57:00 »
Czy jest jakaś obiektowa biblioteka ułatwiająca programowanie palma?





pozdrawiam


Jacek Szpyrka


PDAclub.pl

C++
« : Czerwiec 23, 2001, 12:57:00 »
R E K L A M A:


Offline MacBirdie

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1943
  • I znów Poznań ;)
    • macbirdie.net
  • Sprzęt: iPhone 4 16GB | iPad 3G 64GB | iPhone 3G 8GB
C++
« Odpowiedź #1 : Czerwiec 23, 2001, 17:32:00 »
Nie obraź się, ale nikt przy zdrowych zmysłach, chcąc napisać małą aplikację dla komputerka o małej ilości pamięci, nie będzie tego robił w obiektówce.


Polecam jednak poszukanie w www.yahoo.com, bo to jest moja standardowa wyszukiwarka, jeśli chcę znaleźć coś, co nie jest znane powszechnie.


Offline Jacek Szpyrka

  • Newbie
  • Wiadomości: 44
C++
« Odpowiedź #2 : Czerwiec 23, 2001, 19:19:00 »
Nie obraź się, ale obiektowo można pisać tak, aby aplikacja nie była dużo większa od tej pisanej nieobiektowo. Wraz ze wzrostem złożoności aplikacji rozmiar pisanej obiektowo zaczyna wolniej przyrastać od tej pisanej "normalnie".


Poza tym są chyba na Palmie dynamiczne biblioteki. Wtedy z takiej jednej obiektowej biblioteki mogłoby korzystać wiele programów, a jakość pomiędzy programowaniem obiektowym a strukturalnym jest naprawdę olbrzymia (na korzyść tego pierwszego oczywiście).





pozdrawiam


Jacek Szpyrka


Offline MacBirdie

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1943
  • I znów Poznań ;)
    • macbirdie.net
  • Sprzęt: iPhone 4 16GB | iPad 3G 64GB | iPhone 3G 8GB
C++
« Odpowiedź #3 : Czerwiec 24, 2001, 00:59:00 »
Oczywiście, obiekty są piękną sprawą, ułatwiają tworzenie oprogramowania, uelastyczniają je, może i też da się napisać kod o tych samych rozmiarach, ale zapomniałem też o szybkości, chyba że kompilator dobrze zoptymalizuje kod


(zapytaj może Tima Sweeneya -głównego programistę Epicgames od serii Unreal - co twierdzi o programaniu obiektowym, gdy chodzi o szybkość działania)


sam zamierzam programować obiektowo, ponieważ takie są obecne wymogi projektowania aplikacji, ale w końcu po to mamy gigahercowe procesory i potężne ilości pamięci, aby oprogramowanie (np. Microsoftu) działało w miarę rozsądnie



Palmy mają dopiero 33MHz i 8MB pamięci - jestem przeciwnikiem pisania dla nich obiektowo, ale przecież nie będę do tego nikogo przekonywał na siłę :)




swoją drogą - znalazłeś coś?


Offline MacBirdie

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1943
  • I znów Poznań ;)
    • macbirdie.net
  • Sprzęt: iPhone 4 16GB | iPad 3G 64GB | iPhone 3G 8GB
C++
« Odpowiedź #4 : Czerwiec 24, 2001, 01:05:00 »
http://sourceforge.net/projects/pool/
proszę :)


jak zwykle yahoo.com nie zawiódł - pierwsze trafienie strony w Sieci, nie w katalogu wyszukiwarki


Offline Jacek Szpyrka

  • Newbie
  • Wiadomości: 44
C++
« Odpowiedź #5 : Czerwiec 24, 2001, 08:32:00 »
33MHz??? Mój ma tylko 16 :(


Nie chcę świętej wojny. Po prostu po kilkunastu latach obiektowego programowania trudno przestawić się na zwykłe C. Kiedyś uważałem, że jeśli programować to tylko w assemblerze, ale teraz już chyba jestem za stary.


Dzięki za linka, zaraz do niego zajrzę.





pozdrawiam


Jacek Szpyrka