Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM

  • 12 Odpowiedzi
  • 6621 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Jacca

  • 14
Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« dnia: Marzec 20, 2013, 09:06:40 »
Kupiłem radio samochodowe Erisin ES1099S z modułem GSM pracującym pod WinCE 6.0 http://www.erisin.com/erisin-es1099s-7-2-din-skoda-car-dvd-gps-diy-internet_p371.html. Do radia jest podłączony modem WCDMA. Fabrycznie zainstalowana Opera bez problemu łączy się z internetem.
Natomiast Automapa (Traffic LiveDrive) nie ma dostępu do internetu.

Nie wiem czy problem leży po stronie WinCE czy po stronie AM.
Chińczycy odpowiadają na pytania chińskim-angielskim i nic konkretnego się od nich nie dowiedziałem.
Od supportu AM dostałem informację aby zmienić w pliku am.settings dwie linijki na takie
ForceDataTransferPossible=1
WCESpecialConnectionMethod=1
Oryginalnie zamiast "1" było "-1".
W sieci znalazłem już tego typu wskazówki - jednym pomagało, innym nie - ale dotyczyło to innego (choć podobnego) chińskiego sprzętu.

Powyższa zmiana nic nie dała u mnie. Objaw jest taki:
W AM mam aktywną opcję "Wymieniaj dane" - mogę zaznaczyć i odznaczyć "ptaszek".
Natomiast nieaktywne (wyszarzone) są:
- o zasięgu
- Rozłączaj kończąc program
- Dane tylko przez PC

Teraz nie wiem czy po prostu Chińczycy nie przewidzieli w WinCE, że inne programy niż fabryczna Opera może mieć dostęp do internetu czy AM rozpoznaje sprzęt bez dostępu do sieci i wyłącza komunikację.

Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć po której stronie leży problem.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co sprawdzić?
Jakieś sugestie?

Pozdrawiam,
Jacek

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • *****
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 20, 2013, 09:22:50 »
Spróbuj zaktualizować POI z poziomu AM (nie Traffic). Zapewne wszystko zadziała prawidłowo. AM ma jakąś wyjątkowo pokrętną filozofię "aktywowania" transmisji Traffic Live - wcale nie wystarczy jej połączenie z internetem, tylko musi to być jakieś "specjalne" połączenie (podczas gdy synchronizacja POI działa na każdym połączeniu). Sprawa była przerabiana już na sporej ilości modeli nawigacji - sam mailowałem z supportem AM przez pewien czas, ale nie chcieli się przyznać, co takiego sprawdza AutoMapa zanim pobierze dane Traffic Live.
Fakt faktem, że miałem już kilka urządzeń nawigacyjnych na Win CE, w których bez trudu dało się połączyć z internetem i korzystać ze wszystkich możliwych przeglądarek, klientów poczty czy GG, a na których w AM działała wyłącznie synchronizacja POI (dawniej przez Miplo), podczas gdy LD permanentnie odmawiał współpracy.

*

Offline Jacca

  • 14
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 20, 2013, 10:30:40 »
angler22, dziękuję za odpowiedź.
Nie bardzo wiem jak zaktualizować POI z poziomu AM.
Kiedyś na telefonie z WM instalowałem Miplo i aktualizowałem POI. Potem, z tego co pamiętam, Automapa zintegrowała Miplo z AM i aktualizowałem POI z poziomu AM, bez używania Miplo.
Ostatnio zainstalowałem Miplo na PC, przynoszę kartę SD z samochodu i aktualizuję POI.

Z tego co pamiętam (dostęp do Automapy będę miał dopiero wieczorem) opcja aktualizacji POI w Automapie jest też nieaktywna. Czy można wciąż zainstalować Miplo na karcie SD i odpalić w urządzeniu?
Czy też inaczej mam to zrobić?

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • *****
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 20, 2013, 17:56:02 »
Powinieneś mieć aktywną opcję aktualizacji POI w AM (na większości nawigacji nie ma z tym problemu).

*

Offline Jacca

  • 14
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2013, 21:00:47 »
Niestety, sprawdziłem i "Synchronizuj z Miplo" jest nieaktywne...

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • *****
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2013, 22:57:30 »
Jak rozumiem połączenie z internetem zestawiasz sam ręcznie, przed uruchomieniem AUtoMapy i sprawdzasz, że działa przy pomocy Opery? Pamiętaj, że sama AutoMapa na CE nie potrafi się łączyć z internetem (połączenie musi być zestawione poza programem AM)!

*

Offline Jacca

  • 14
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 21, 2013, 08:17:34 »
Dokładnie tak robię.
Gdzieś na forach pojawiały się informacje, że są problemy gdy używa się SIM z Play do Traffic.
Ale ja bez problemu używałem tej samej karty w telefonie z WM5 i Traffic działał.
Cały czas nie wiem czy wina leż po stronie WinCE czy AM.
Jakiego innego softu na CE, który nie ma problemu z dostępem do internetu, mogę użyć aby sprawdzić czy w moim sprzęcie zadziała?

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • *****
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 21, 2013, 09:07:17 »
Skoro działa Opera, to prawie na pewno zadziałają też inne przeglądarki czy też np klienci poczty (npop możesz wypróbować). AutoMapa ma od początku źle zrobiony system komunikacji (dawniej tylko LD, teraz też POI). Jakiś czas temu, gdy dostępna była jeszcze aplikacja Miplosync, było wiele sytuacji, że na danej nawigacji można było bez problemu uruchomić Miplosync (łącznie z Miploloc nawet!) a jednocześnie AM z uporem maniaka twierdziła, że połączenia dla LD nie ma i wywalała błąd.
Czyj to błąd? Ludzie z AM napiszą Ci, że to problem z urządzeniem oczywiście (a nie programu), ale tak naprawdę winna jest wspomniana wcześniej dziwna "polityka" AM odnośnie komunikacji z siecią.

Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 11, 2013, 10:03:03 »
Nie mam w tej chwili AutoMapy pod ręką, ale pamiętam, że aby korzystać z synchronizacji POI z poziomu AutoMapy (oraz np. z MiploLoc) trzeba najpierw w ustawieniach w AutoMapie skonfigurować konto z Miplo. Jacca, może masz w ustawieniach AutoMapy to konto błędnie skonfigurowane i dlatego masz tamte opcje nieaktywne?
Aha, trzeba również mieć aktywny (ważny) MiploKod.

*

Offline Jacca

  • 14
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 20, 2013, 15:56:03 »
Udało się rozwiązać problem!
Trzeba w trakcie instalacji AM (sformatowana karta SD) wybrać dodatek dla Peiying.
Po uruchomieniu AM karta SD do komputera i zmienić w pliku am.settings dwie linijki na takie
ForceDataTransferPossible=1
WCESpecialConnectionMethod=1
Po kolejnym uruchomieniu opcje Traffic LiveDrive są aktywne.

Niestety, jest to połowiczne rozwiązanie problemu bo wprawdzie Traffic działa ale bardzo często jest zrywane połączenie z internetem. Wtedy trzeba zminimalizować AM, wejść do menu DialUp i skonfigurować połączenie z internetem - strasznie upierdliwe podczas jazdy.
Druga sprawa, to wygląda na to, że po każdej transmisji jest rozłączane połączenie z serwerem (opcja "Rozłączaj kończąc program" nie jest aktywna) i pojedyncze kilobajty są zliczane jako pakiet 100kB, więc złotówki szybko uciekają z konta prepaid :(

Rozważam kupno modemu WiFi (13USD) i korzystanie z pakietu internetowego w telefonie.
Telefon z Androidem o wiele lepiej sobie radzi z przywracaniem połączenia, więc mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany a mi rzadko udaje się wykorzystać więcej niż 50% z 500MB pakietu w abonamencie.

Dzięki Wszystkim za podpowiedzi!

*

Offline Jacca

  • 14
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 18, 2013, 12:31:18 »
Kupiłem modem WiFi i wielkie zdziwienie - Traffic znów nie działa (Opera ma dostęp do internetu).
Support AM twierdzi, że nie ma znaczenia czy internet jest przez WiFi czy GSM, ale jak widać ma to znaczenie.
Czy jest jakiś soft (szukałem, ale na nic nie trafiłem) w którym można zobaczyć/skonfigurować routowanie danych w WinCE?

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • *****
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 18, 2013, 13:01:59 »
AM zawsze miała problem z dostępem do sieci dla usługi LD. Najbardziej absurdalny w tej sytuacji jest fakt, że na tym samym urządzeniu, na którym np. Miplosync działał wzorowo (nawet Miploloc dawał się uruchomić), LD uparcie odmawiało współpracy. Oczywiście każda jedna aplikacja wymagająca dostępu do netu (poczta, GG, przeglądarki) też działały wzorowo. Stąd pewność, że to właśnie LD jest skopany. Próbowałem się nawet swego czasu dowiedzieć, czym różni się dostęp dla LD od Miplosync, ale nie chcieli mi nic konkretnego odpowiedzieć.

Odp: Erisin ES1099S - brak dostępu do internetu dla AM
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 18, 2013, 15:15:48 »
Witam!
Wszystkim, którzy by chcieli wiedzieć jak wygląda suport Automapy w temacie wątku i nie tylko cytuję poniżej moją jedenastodniową korespondencję z serwisem AM.
Wnioski pozostawiam wszystkim zainteresowanym.
Pozdrowienia


Sent: Friday, September 06, 2013 2:19 PM
To: 'pomoc@AutoMapa.pl'
Cc: 'sokol@audioplus.pl'
Subject: Zgłoszenie problemu z Automapą

Szanowni Państwo,
Chciałbym zgłosić następujące problemy:
1.   Automapa nie „widzi” inernetu
Przy próbie połączenia AMTraffic pojawia się błąd połączenia 105.0
Funkcja LiveDrive jest aktywna
Urządzenie posiada aktywny dostęp do internetu.

2.   Nie działa programowa regulacja głośności zarówno w trybie ręcznym jak i automatycznym (zależnie od prędkości)
Poziom dźwięku komunikatów nawigacyjnych można ustawić wyłącznie: włączony (maksymalna  głośność) lub wyłączony całkowicie (mute lub poziom suwaka na 0 %.)

Jednocześnie informuję, że problem ten dotyczy wyłącznie Automapy – używam również nawigacji MapaMap
i  funkcje wymienione powyżej działają bezproblemowo (aktualizacja online i programowa reg. głośności)

Jednostka sprzętowa:

S100 - zamiennik fabrycznego radia samochodowego do Chrysler 300c.
Producent: Hkhonada
Procesor Samsung S5PV210 – 1 Ghz
Pamięć:  DDR II 512 MB
Flash: 4 GB
OS: Windows CE6.0
Instalacja Automapy: Karta microSD  8 GB

Automapa działa bardzo płynnie I bezproblemowo za wyjątkiem w/w.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów.
Jeśli potrzebne będą dodatkowe informacje proszę o kontakt:
Tel. 6022****

Pozdrowienia
K****S******

                -----Original Message-----
                From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
                Sent: Friday, September 06, 2013 6:44 PM
                Subject: Odp: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489695]
             
                Witamy,
               
                Prosimy o przeslanie do nas pliku am.info, ktory dostepny
                jest na karcie pamieci w AutoMapa EU/Settings Files.
               
               
               
                Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Piotr






Witam!
               
                W załączeniu przesyłam plik am.info
               
                Pozdrawiam
               
               
                Pozdrowienia
K****S******
               
               
-----Original Message-----
              From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
              Sent: Tuesday, September 10, 2013 12:06 PM
              To: K****S******

              Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489
              ID=[2491579]
              Witam,
             
              Prosze znalezc plik:
             
              AutoMapa EU/Profiles/[uzywany profil]/Settings
              Files/am.settings             
              a w nim linijkę:
              ForceDataTransferPossible=-1
             
              Proszę ją zamienić na
             
              ForceDataTransferPossible=1
             
              (Plik mozna efytowac za pomoca notatnika).
             
              Po tej zmianie Traffic powinien dzialac.
             
              Pozdrowienia             Michal (mp)

Witam!
             
              Niestety w dalszym ciągu AMTraffic nie działa.
             
              Po zmianie ustawień z ForceDataTransferPossible(ustawienie
               = -1) na =1 uaktywniają się jedynie wcześniej wyszarzone pola.
             
              Wygląda to następująco:
             
              Przy ustawieniach  ForceDataTransferPossible  = -1
             
              Wymieniaj dane - pole aktywne O zasięgu - pole nieaktywne
              Rozłączaj kończąc program - pole nieaktywne Dane tylko przez
              PC -pole nieaktywne
             
              Przy ustawieniach  ForceDataTransferPossible  =1
             
              Wymieniaj dane - pole aktywne O zasięgu - pole aktywne
              Rozłączaj kończąc program - pole nieaktywne Dane tylko przez
              PC
              - pole aktywne
             
              W załączeniu przesyłam zrzuty ekranowe opisanych sytuacji.
             
              Dodatkowo po zmianie ForceDataTransferPossible  = -1
                na  =1 ikonka Tr na ekranie głównym zmienia kolor na z
              zielonego żółty a po kilkunasty sekundach na czerwony.
              Przy ustawieniach ForceDataTransferPossible  =-1  ikonka Tr
              zmienia kolor z zielonego na czerwony ( z pominięciem żółtego).
             
              Problem musi leżeć w innym miejscu.
             
              Proszę odnieść się również do drugiego problemu zgłoszonego
              przeze mnie t.j. braku możliwości programowej regulacji
              głośności komunikatów nawigacyjnych.
             
             
              Pozdrowienia

K****S******

             
            -----Original Message-----
            From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
            Sent: Wednesday, September 11, 2013 6:50 PM
           
            Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
            ID=[2492828]
           
            Witamy,
           
            Dziekujemy za przeslanie dodatkowych informacji.
            Niestety ale nie otrzymalismy tego modelu do testow od
            dystrybutora, w takim przypadku wsparcie techniczne jest bardzo ograniczone.
           
                       
            Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Piotr (po)
           
             

Szanowny Panie!
           
            Czy mam rozumieć, że na tym kończy się Wasze wsparcie
            techniczne i pomoc w rozwiązaniu problemu?
           
            Chcę Pana poinformować, że przetestowałem moje urządzenie na
            systemach nawigacyjnych MapaMap i iGo.
            W obydwu przypadkach komunikacja online działa prawidłowo.
            Prawidłowo działa również regulacja głośności komunikatów
            nawigacyjnych.
           
            W związku z tym należy wyciągnąć  dalece prawdopodobny
            wniosek, że problem nie dotyczy urządzenia. Problem dotyczy programu Automapa.
            Prawdopodobne jest również to, że nie jest to bardzo złożony i
            w moim przekonaniu raczej możliwy do rozwiązania problem.
            Nie wykluczam pomocy odpłatnej.
            Jeśli rzeczywiście Wasza pomoc, jak to Pan nazwał, jest bardzo
            ograniczona i na tym miałaby się zakończyć, z przykrością
            musiałbym zauważyć, że nie dostrzegam nie tylko zamiaru ale i
            chęci pomocy w postaci choćby kilku pomysłów na rozwiązanie sprawy.
            Jeśli na tym kończyłoby się Państwa zainteresowanie waszymi
            klientami, zmuszony byłbym postawić tezę, że wsparcie
            techniczne ze strony producenta Automapy w praktyce nie istnieje.
           
            W związku z powyższym i tak jak napisałem na wstępie proszę o
            jednoznaczne oświadczenie, że nie wspomagacie klientów, którzy
            posiadają niecertyfikowane przez Was urządzenia.
           
            Chyba, że jestem w błędzie i mogę dalej oczekiwać pomocy z
            Waszej strony.
           
            Proszę również, aby podpisał Pan korespondencję mailową pełnym
            imieniem i nazwiskiem o raz funkcją jaką Pan zajmuje.
            To też świadczy o szacunku i poważnym traktowaniu Waszych
            klientów, którym i ja jestem.
           
            Oczekuję szybkiej i jednoznacznej odpowiedzi.
           
            Z poważaniem

K****S******

           
          -----Original Message-----
          From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
          Sent: Thursday, September 12, 2013 12:14 PM
          Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
          ID=[2492828] ID=[2493237]
         
          Witam,
         
          Niestety dla obsługi systemu Traffic, w przypadku wielu
          urządzeń, musimy dopisać do aplikacji odpowiedni sterownik,
          który umożliwi AutoMapie połączenie się z siecią. Czasem (jeżeli
          sprzęt jest podobny do innego, które wspiera
          Traffic) pomaga zmiana w pliku jak poniżej, ale jak widać, tym
          razem jak widać, nie zaskutkowało.
         
          Jeżeli to nie pomoże to musimy uzyskać od
          producenta/dystrybutora API urządzenia, czyli interfejs
          programistyczny, do którego podłączymy naszą część aplikacji.
          Dlatego mniej więcej na tym etapie (braku współpracy ze strony
          dystrybutora), nasze wsparcie niestety w pewnych przypadkach musi się zakończyć.
         
          W przypadku certyfikowanych urządzeń, sprawa jest dość
          oczywista, bo aby certyfikat uzyskać, dostawca sprzętu musi
          podpisać z nami umowę o współpracy w w/w kwestiach.
         
          Przesylam Panu link do specjalnej wersji z logowaniem: 
          http://w1.automapa.pl/f.php?key=xxxxxxxxxx&file=6.14_wceAm_log.z
          ip
         
          W miejsce XXXXXXXXXX prosze wpisac numer licencji AutoMapy. 
         
          Plik wceAm.exe prosze wgrac do katalogu AutoMapa EU w miejscu
          instalacji AutoMapy. Gdy pojawi sie blad to prosze spakowac
          katalog _DEBUG z AutoMapa EU oraz przeslac go do nas jako zalacznik.
         
          Być może na tej podstawie uda się ustalić nieco więcej.
         
          Nie podpisujemy korespondencji imiennie poniewaz obsluga
          korespondencji jest mocno rozproszona i prowadzona rownolegle
          przez wiele osob tak by czas reakcji na przesylane zgloszenia
          byl mozliwie krotki. Tak wiec bardzo rzadko sie zdarza by cala
          korespondencje prowadzila jedna osoba. Dzieki temu wiekszosc
          zgloszen email zalatwiana jest w ciagu kilkudziesieciu minut w
          dni robocze i niewiele wolniej rowniez wieczorami oraz we
          wszystkie dni wolne i swieta. Ten problem jest znacznie bardziej
          złożony, stąd i dłuższy czas odpowiedzi.
         
          Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)
         

Witam!
         
          Niestety po wykonaniu poniższej procedury Automapa z
          podmienionym plikiem wceAM.exe nie ujawnia żadnych dodatkowych
          błędów poza błędem połączenia, który występował z pierwotnym plikiem wceAM.exe.
          (przy próbie ręcznego wymuszenia pobierania danych
          AMTraffic)
          W katalogu instalacyjnym AutomapaEU nie widzę katalogu _DEBUG
          (tak jakby się nie wygenerował).
         
          Co mogę jeszcze zrobić?
         
          Pozdrowienia

K****S******

         
        -----Original Message-----
        From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
        Sent: Friday, September 13, 2013 10:34 AM
        To: K****S******
        Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
        ID=[2492828] ID=[2493237] ID=[2493899]
       
        Witam,
       
        A jakie dokładnie pliki i foldery znajdują się na karcie pamięci?
       
        Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)

Witam!
       
        W załączeniu zrzuty ekranowe zawartości karty SD oraz zawartości
        katalogu AutoMapaEU po wykonaniu procedury opisanej w poprzednim
        mailu.
       
        Pozdrowienia
K****S******


      -----Original Message-----
      From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
      Sent: Friday, September 13, 2013 12:55 PM
      To: K****S******

      Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y ID=[2492828]
      ID=[2493237] ID=[2493899] ID=[2494052]
     
      Witam,
     
      Proszę usunąć folder:
      /MobileNavigator/MobileNavigator.exe, w jego miejsce wgrać plik
      pobrany z linka poniżej i zmienić jego nazwę na MobileNavigator.exe
     
      Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)

Witam!
     
      Wykonałem plik pobrany z linku. Logi w załączeniu.
     
      Jednocześnie chcę poinformować, że urządzenie ma fabrycznie otwarty
      dostęp do Windows CE 6.0.
      Można swobodnie explorować system przy pomocy windowsowego explorera
      bądź TotalCommandera.
      Nie sądzę aby API urządzenia miało jakikolwiek wpływ na komunikację
      Automapy z z internetem.
      I jeszcze jedno. Połączenie urządzenia z internetem realizowane jest
      poprzez WiFi.
     
      Pozdrowienia
    -----Original Message-----
    From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
    Sent: Friday, September 13, 2013 6:50 PM
    To: K****S******
    Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y ID=[2492828]
    ID=[2493237] ID=[2493899] ID?x ID=[2494272]
   
    Witam,
   
    Po analizie przesłanych danych nasz programista orzekł, że niestety na
    chwilę obecną nie da się zrobić nic więcej, aby system AutoMapa
    Traffic zadziałał w aktualnej wersji AutoMapy.
   
    Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)

Witam i dziękuję za tym razem jednoznaczną odpowiedź, której
    komentować nie będę.
    Wnioski nasuwają się same.
   
    W zawiązku z tym, że nie otrzymałem odpowiedzi na drugi zgłoszony
    przeze mnie problem w pierwszym mailu cyt. " Nie działa programowa
    regulacja głośności
               zarówno w trybie ręcznym jak i automatycznym (zależnie od
               prędkości)
               Poziom dźwięku komunikatów nawigacyjnych można ustawić
               wyłącznie: włączony (maksymalna  głośność) lub wyłączony
               całkowicie (mute lub poziom suwaka na 0 %.)
               Jednocześnie informuję, że problem ten dotyczy wyłącznie
               Automapy.  Używam również nawigacji MapaMap
               i  funkcje wymienione powyżej działają bezproblemowo
               (aktualizacja online (dopis.- nieaktualne) i programowa
    reg. głośności)"
   
    ponownie proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
   
    Pozdrowienia
K****S******



-----Original Message-----
  From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
  Sent: Monday, September 16, 2013 5:30 PM
  To: K****S******
  Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
  ID=[2492828] ID=[2493237] ID=[2493899] ID?x ID=[2494272]
  ID=[2495532]
 
  Witam,
 
  Przepraszam za przeoczenie. Niestety tego problemu
  bez współpracy z dystrybutorem także nie jesteśmy w
  stanie rozwiązać.
 
  Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm) 
 
       
       
Witam i dziękuję za "profesjonalną" pomoc.
 
  Widzę, że jakiekolwiek problemy z Automapą zrzucane są na producenta/
  dystrybutora choć ewidentnie są to niedoskonałości/niedoróbki
  softwaru.
 
  A przecież można było już 10 dni temu po prostu odpowiedzieć:
  Automapa w aktualnej wersji nie współpracuje z wieloma urządzeniami
  sprzedawanymi na rynku i nie wystarczy, aby środowiskiem był Windows
  CE. Ma Pan pecha, że i Pana urządzenie należy do tej wcale niemałej
  grupy. (fora internetowe pękają w szwach od opisów bardzo podobnych
  problemów).
  Po co udawać - przepraszam za kolokwializm -"głupa".
  Czy nie lepiej przyznać się do niedoskonałości i po prostu przeprosić
  zapewniając, że producent Automapy pracuje nad rozwiązaniem opisanych
  problemów.
  Przecież inni producenci nawigacji jakoś dali sobie z tym radę bez
  "dystrybutorów".
 
  No cóż, pozostanie mi wybrać na potrzeby mojej firmy inny system
  nawigacji ( w liczbie 29 szt.) może z nieco gorszymi  mapami ale z
  profesjonalnym i rzeczowym suportem.
  Zniechęciliście mnie Panowie do Automapy bardzo skutecznie.
 
  Swoją drogą nasza korespondencja będzie bardzo ciekawym i pouczającym
  dla innych materiałem medialnym.


Witamy

Rynek urzadzen GPS jest bardzo szeroki. Staramy sie dostosowac aplikacje do mozliwie duzej liczby modeli urzadzen dostepnych na tym rynku. Nie mozemy jednak zagwarantowac poprawnej pracy aplikacji na kazdym sprzecie.

Dlatego gwarantujemy poprawne dzialanie programu tylko na certyfikowanych urzadzeniach.
Zdarza sie, ze z AutoMapy mozna bez problemu korzystac rowniez na innych urzadzeniach.
Dlatego staramy sie - na miare dostepnych mozliwosci - pomoc rowniez wlascicielom tych urzadzen.

Dlatego przekazalismy Panu informacje na temat modyfikacji parametru ForceDataTransferPossible.
Dlatego rowniez podjelismy probe wygenerowania logow przez wersje, ktora takie logi generuje w nadziei, ze uda sie ustalic w ten sposob zrodlo problemu.

W swietle powyzszego nie rozumiemy zarzutu, ze nie otrzymal Pan pomocy. Otrzymal pomoc w takim wymiarze, w jakim byla i jest mozliwa. Nasze mozliwosci sa duze, ale nie nieskonczone. Jesli zdecyduje sie Pan na korzystanie z urzadzen przez nas certyfikowanych, nasza pomoc, o ile w ogole bedzie potrzebna, bedzie pelniejsza i skuteczniejsza.

Lista certyfikowanych urzadzen dostepna jest na naszej stronie:

http://www.automapa.pl/?PEI=10241&lng=PL

Pozdrowienia
Michal (mp)
Sent: Friday, September 06, 2013 2:19 PM
To: 'pomoc@AutoMapa.pl'
Cc: 'sokol@audioplus.pl'
Subject: Zgłoszenie problemu z Automapą

Szanowni Państwo,
Chciałbym zgłosić następujące problemy:
1.   Automapa nie „widzi” inernetu
Przy próbie połączenia AMTraffic pojawia się błąd połączenia 105.0
Funkcja LiveDrive jest aktywna
Urządzenie posiada aktywny dostęp do internetu.

2.   Nie działa programowa regulacja głośności zarówno w trybie ręcznym jak i automatycznym (zależnie od prędkości)
Poziom dźwięku komunikatów nawigacyjnych można ustawić wyłącznie: włączony (maksymalna  głośność) lub wyłączony całkowicie (mute lub poziom suwaka na 0 %.)

Jednocześnie informuję, że problem ten dotyczy wyłącznie Automapy – używam również nawigacji MapaMap
i  funkcje wymienione powyżej działają bezproblemowo (aktualizacja online i programowa reg. głośności)

Jednostka sprzętowa:

S100 - zamiennik fabrycznego radia samochodowego do Chrysler 300c.
Producent: Hkhonada
Procesor Samsung S5PV210 – 1 Ghz
Pamięć:  DDR II 512 MB
Flash: 4 GB
OS: Windows CE6.0
Instalacja Automapy: Karta microSD  8 GB

Automapa działa bardzo płynnie I bezproblemowo za wyjątkiem w/w.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów.
Jeśli potrzebne będą dodatkowe informacje proszę o kontakt:
Tel. 6022****

Pozdrowienia
K****S******

                -----Original Message-----
                From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
                Sent: Friday, September 06, 2013 6:44 PM
                Subject: Odp: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489695]
             
                Witamy,
               
                Prosimy o przeslanie do nas pliku am.info, ktory dostepny
                jest na karcie pamieci w AutoMapa EU/Settings Files.
               
               
               
                Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Piotr






Witam!
               
                W załączeniu przesyłam plik am.info
               
                Pozdrawiam
               
               
                Pozdrowienia
K****S******
               
               
-----Original Message-----
              From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
              Sent: Tuesday, September 10, 2013 12:06 PM
              To: K****S******

              Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489
              ID=[2491579]
              Witam,
             
              Prosze znalezc plik:
             
              AutoMapa EU/Profiles/[uzywany profil]/Settings
              Files/am.settings             
              a w nim linijkę:
              ForceDataTransferPossible=-1
             
              Proszę ją zamienić na
             
              ForceDataTransferPossible=1
             
              (Plik mozna efytowac za pomoca notatnika).
             
              Po tej zmianie Traffic powinien dzialac.
             
              Pozdrowienia             Michal (mp)

Witam!
             
              Niestety w dalszym ciągu AMTraffic nie działa.
             
              Po zmianie ustawień z ForceDataTransferPossible(ustawienie
               = -1) na =1 uaktywniają się jedynie wcześniej wyszarzone pola.
             
              Wygląda to następująco:
             
              Przy ustawieniach  ForceDataTransferPossible  = -1
             
              Wymieniaj dane - pole aktywne O zasięgu - pole nieaktywne
              Rozłączaj kończąc program - pole nieaktywne Dane tylko przez
              PC -pole nieaktywne
             
              Przy ustawieniach  ForceDataTransferPossible  =1
             
              Wymieniaj dane - pole aktywne O zasięgu - pole aktywne
              Rozłączaj kończąc program - pole nieaktywne Dane tylko przez
              PC
              - pole aktywne
             
              W załączeniu przesyłam zrzuty ekranowe opisanych sytuacji.
             
              Dodatkowo po zmianie ForceDataTransferPossible  = -1
                na  =1 ikonka Tr na ekranie głównym zmienia kolor na z
              zielonego żółty a po kilkunasty sekundach na czerwony.
              Przy ustawieniach ForceDataTransferPossible  =-1  ikonka Tr
              zmienia kolor z zielonego na czerwony ( z pominięciem żółtego).
             
              Problem musi leżeć w innym miejscu.
             
              Proszę odnieść się również do drugiego problemu zgłoszonego
              przeze mnie t.j. braku możliwości programowej regulacji
              głośności komunikatów nawigacyjnych.
             
             
              Pozdrowienia

K****S******

             
            -----Original Message-----
            From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
            Sent: Wednesday, September 11, 2013 6:50 PM
           
            Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
            ID=[2492828]
           
            Witamy,
           
            Dziekujemy za przeslanie dodatkowych informacji.
            Niestety ale nie otrzymalismy tego modelu do testow od
            dystrybutora, w takim przypadku wsparcie techniczne jest bardzo ograniczone.
           
                       
            Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Piotr (po)
           
             

Szanowny Panie!
           
            Czy mam rozumieć, że na tym kończy się Wasze wsparcie
            techniczne i pomoc w rozwiązaniu problemu?
           
            Chcę Pana poinformować, że przetestowałem moje urządzenie na
            systemach nawigacyjnych MapaMap i iGo.
            W obydwu przypadkach komunikacja online działa prawidłowo.
            Prawidłowo działa również regulacja głośności komunikatów
            nawigacyjnych.
           
            W związku z tym należy wyciągnąć  dalece prawdopodobny
            wniosek, że problem nie dotyczy urządzenia. Problem dotyczy programu Automapa.
            Prawdopodobne jest również to, że nie jest to bardzo złożony i
            w moim przekonaniu raczej możliwy do rozwiązania problem.
            Nie wykluczam pomocy odpłatnej.
            Jeśli rzeczywiście Wasza pomoc, jak to Pan nazwał, jest bardzo
            ograniczona i na tym miałaby się zakończyć, z przykrością
            musiałbym zauważyć, że nie dostrzegam nie tylko zamiaru ale i
            chęci pomocy w postaci choćby kilku pomysłów na rozwiązanie sprawy.
            Jeśli na tym kończyłoby się Państwa zainteresowanie waszymi
            klientami, zmuszony byłbym postawić tezę, że wsparcie
            techniczne ze strony producenta Automapy w praktyce nie istnieje.
           
            W związku z powyższym i tak jak napisałem na wstępie proszę o
            jednoznaczne oświadczenie, że nie wspomagacie klientów, którzy
            posiadają niecertyfikowane przez Was urządzenia.
           
            Chyba, że jestem w błędzie i mogę dalej oczekiwać pomocy z
            Waszej strony.
           
            Proszę również, aby podpisał Pan korespondencję mailową pełnym
            imieniem i nazwiskiem o raz funkcją jaką Pan zajmuje.
            To też świadczy o szacunku i poważnym traktowaniu Waszych
            klientów, którym i ja jestem.
           
            Oczekuję szybkiej i jednoznacznej odpowiedzi.
           
            Z poważaniem

K****S******

           
          -----Original Message-----
          From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
          Sent: Thursday, September 12, 2013 12:14 PM
          Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
          ID=[2492828] ID=[2493237]
         
          Witam,
         
          Niestety dla obsługi systemu Traffic, w przypadku wielu
          urządzeń, musimy dopisać do aplikacji odpowiedni sterownik,
          który umożliwi AutoMapie połączenie się z siecią. Czasem (jeżeli
          sprzęt jest podobny do innego, które wspiera
          Traffic) pomaga zmiana w pliku jak poniżej, ale jak widać, tym
          razem jak widać, nie zaskutkowało.
         
          Jeżeli to nie pomoże to musimy uzyskać od
          producenta/dystrybutora API urządzenia, czyli interfejs
          programistyczny, do którego podłączymy naszą część aplikacji.
          Dlatego mniej więcej na tym etapie (braku współpracy ze strony
          dystrybutora), nasze wsparcie niestety w pewnych przypadkach musi się zakończyć.
         
          W przypadku certyfikowanych urządzeń, sprawa jest dość
          oczywista, bo aby certyfikat uzyskać, dostawca sprzętu musi
          podpisać z nami umowę o współpracy w w/w kwestiach.
         
          Przesylam Panu link do specjalnej wersji z logowaniem: 
          http://w1.automapa.pl/f.php?key=xxxxxxxxxx&file=6.14_wceAm_log.z
          ip
         
          W miejsce XXXXXXXXXX prosze wpisac numer licencji AutoMapy. 
         
          Plik wceAm.exe prosze wgrac do katalogu AutoMapa EU w miejscu
          instalacji AutoMapy. Gdy pojawi sie blad to prosze spakowac
          katalog _DEBUG z AutoMapa EU oraz przeslac go do nas jako zalacznik.
         
          Być może na tej podstawie uda się ustalić nieco więcej.
         
          Nie podpisujemy korespondencji imiennie poniewaz obsluga
          korespondencji jest mocno rozproszona i prowadzona rownolegle
          przez wiele osob tak by czas reakcji na przesylane zgloszenia
          byl mozliwie krotki. Tak wiec bardzo rzadko sie zdarza by cala
          korespondencje prowadzila jedna osoba. Dzieki temu wiekszosc
          zgloszen email zalatwiana jest w ciagu kilkudziesieciu minut w
          dni robocze i niewiele wolniej rowniez wieczorami oraz we
          wszystkie dni wolne i swieta. Ten problem jest znacznie bardziej
          złożony, stąd i dłuższy czas odpowiedzi.
         
          Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)
         

Witam!
         
          Niestety po wykonaniu poniższej procedury Automapa z
          podmienionym plikiem wceAM.exe nie ujawnia żadnych dodatkowych
          błędów poza błędem połączenia, który występował z pierwotnym plikiem wceAM.exe.
          (przy próbie ręcznego wymuszenia pobierania danych
          AMTraffic)
          W katalogu instalacyjnym AutomapaEU nie widzę katalogu _DEBUG
          (tak jakby się nie wygenerował).
         
          Co mogę jeszcze zrobić?
         
          Pozdrowienia

K****S******

         
        -----Original Message-----
        From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
        Sent: Friday, September 13, 2013 10:34 AM
        To: K****S******
        Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
        ID=[2492828] ID=[2493237] ID=[2493899]
       
        Witam,
       
        A jakie dokładnie pliki i foldery znajdują się na karcie pamięci?
       
        Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)

Witam!
       
        W załączeniu zrzuty ekranowe zawartości karty SD oraz zawartości
        katalogu AutoMapaEU po wykonaniu procedury opisanej w poprzednim
        mailu.
       
        Pozdrowienia
K****S******


      -----Original Message-----
      From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
      Sent: Friday, September 13, 2013 12:55 PM
      To: K****S******

      Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y ID=[2492828]
      ID=[2493237] ID=[2493899] ID=[2494052]
     
      Witam,
     
      Proszę usunąć folder:
      /MobileNavigator/MobileNavigator.exe, w jego miejsce wgrać plik
      pobrany z linka poniżej i zmienić jego nazwę na MobileNavigator.exe
     
      Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)

Witam!
     
      Wykonałem plik pobrany z linku. Logi w załączeniu.
     
      Jednocześnie chcę poinformować, że urządzenie ma fabrycznie otwarty
      dostęp do Windows CE 6.0.
      Można swobodnie explorować system przy pomocy windowsowego explorera
      bądź TotalCommandera.
      Nie sądzę aby API urządzenia miało jakikolwiek wpływ na komunikację
      Automapy z z internetem.
      I jeszcze jedno. Połączenie urządzenia z internetem realizowane jest
      poprzez WiFi.
     
      Pozdrowienia
    -----Original Message-----
    From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
    Sent: Friday, September 13, 2013 6:50 PM
    To: K****S******
    Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y ID=[2492828]
    ID=[2493237] ID=[2493899] ID?x ID=[2494272]
   
    Witam,
   
    Po analizie przesłanych danych nasz programista orzekł, że niestety na
    chwilę obecną nie da się zrobić nic więcej, aby system AutoMapa
    Traffic zadziałał w aktualnej wersji AutoMapy.
   
    Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm)

Witam i dziękuję za tym razem jednoznaczną odpowiedź, której
    komentować nie będę.
    Wnioski nasuwają się same.
   
    W zawiązku z tym, że nie otrzymałem odpowiedzi na drugi zgłoszony
    przeze mnie problem w pierwszym mailu cyt. " Nie działa programowa
    regulacja głośności
               zarówno w trybie ręcznym jak i automatycznym (zależnie od
               prędkości)
               Poziom dźwięku komunikatów nawigacyjnych można ustawić
               wyłącznie: włączony (maksymalna  głośność) lub wyłączony
               całkowicie (mute lub poziom suwaka na 0 %.)
               Jednocześnie informuję, że problem ten dotyczy wyłącznie
               Automapy.  Używam również nawigacji MapaMap
               i  funkcje wymienione powyżej działają bezproblemowo
               (aktualizacja online (dopis.- nieaktualne) i programowa
    reg. głośności)"
   
    ponownie proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
   
    Pozdrowienia
K****S******



-----Original Message-----
  From: AutoMapa Support [mailto:support@automapa.com.pl]
  Sent: Monday, September 16, 2013 5:30 PM
  To: K****S******
  Subject: RE: Zgłoszenie problemu z Automapą ID=[2489??y
  ID=[2492828] ID=[2493237] ID=[2493899] ID?x ID=[2494272]
  ID=[2495532]
 
  Witam,
 
  Przepraszam za przeoczenie. Niestety tego problemu
  bez współpracy z dystrybutorem także nie jesteśmy w
  stanie rozwiązać.
 
  Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen Maciej (gm) 
 
       
       
Witam i dziękuję za "profesjonalną" pomoc.
 
  Widzę, że jakiekolwiek problemy z Automapą zrzucane są na producenta/
  dystrybutora choć ewidentnie są to niedoskonałości/niedoróbki
  softwaru.
 
  A przecież można było już 10 dni temu po prostu odpowiedzieć:
  Automapa w aktualnej wersji nie współpracuje z wieloma urządzeniami
  sprzedawanymi na rynku i nie wystarczy, aby środowiskiem był Windows
  CE. Ma Pan pecha, że i Pana urządzenie należy do tej wcale niemałej
  grupy. (fora internetowe pękają w szwach od opisów bardzo podobnych
  problemów).
  Po co udawać - przepraszam za kolokwializm -"głupa".
  Czy nie lepiej przyznać się do niedoskonałości i po prostu przeprosić
  zapewniając, że producent Automapy pracuje nad rozwiązaniem opisanych
  problemów.
  Przecież inni producenci nawigacji jakoś dali sobie z tym radę bez
  "dystrybutorów".
 
  No cóż, pozostanie mi wybrać na potrzeby mojej firmy inny system
  nawigacji ( w liczbie 29 szt.) może z nieco gorszymi  mapami ale z
  profesjonalnym i rzeczowym suportem.
  Zniechęciliście mnie Panowie do Automapy bardzo skutecznie.
 
  Swoją drogą nasza korespondencja będzie bardzo ciekawym i pouczającym
  dla innych materiałem medialnym.


Witamy

Rynek urzadzen GPS jest bardzo szeroki. Staramy sie dostosowac aplikacje do mozliwie duzej liczby modeli urzadzen dostepnych na tym rynku. Nie mozemy jednak zagwarantowac poprawnej pracy aplikacji na kazdym sprzecie.

Dlatego gwarantujemy poprawne dzialanie programu tylko na certyfikowanych urzadzeniach.
Zdarza sie, ze z AutoMapy mozna bez problemu korzystac rowniez na innych urzadzeniach.
Dlatego staramy sie - na miare dostepnych mozliwosci - pomoc rowniez wlascicielom tych urzadzen.

Dlatego przekazalismy Panu informacje na temat modyfikacji parametru ForceDataTransferPossible.
Dlatego rowniez podjelismy probe wygenerowania logow przez wersje, ktora takie logi generuje w nadziei, ze uda sie ustalic w ten sposob zrodlo problemu.

W swietle powyzszego nie rozumiemy zarzutu, ze nie otrzymal Pan pomocy. Otrzymal pomoc w takim wymiarze, w jakim byla i jest mozliwa. Nasze mozliwosci sa duze, ale nie nieskonczone. Jesli zdecyduje sie Pan na korzystanie z urzadzen przez nas certyfikowanych, nasza pomoc, o ile w ogole bedzie potrzebna, bedzie pelniejsza i skuteczniejsza.

Lista certyfikowanych urzadzen dostepna jest na naszej stronie:

http://www.automapa.pl/?PEI=10241&lng=PL