prędkość odczytu portu GPS - DUXO

  • 4 Odpowiedzi
  • 3571 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline EMWU

  • 32
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Navroad NR450BV + AM Europe
prędkość odczytu portu GPS - DUXO
« dnia: Sierpień 20, 2011, 18:32:16 »
witam!
krótkie pytanie: jaką macie ustawioną w DUXO szybkość odczytu s portu GPS oraz ilość odczytów portu GPS na sekundę

bawiłem się tym trochę ustawieniami i nie pamiętam jaka wartość była ustawiona standardowo

zajrzyjcie do swoich urządzeń proszę!

pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2011, 18:42:39 wysłana przez EMWU »

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Odp: prędkość odczytu portu GPS - DUXO
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2011, 18:38:23 »
Parametry modułu GPS dla NavRoad Duxo to: COM1, 9600

*

Offline EMWU

  • 32
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Navroad NR450BV + AM Europe
Odp: prędkość odczytu portu GPS - DUXO
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2011, 18:44:10 »
wielkie dzięki.
a ilość odczytów portu GPS na sekundę - jeśli można jeszcze prosić

*

Offline klasyczny

  • *
  • 71
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy Note, aAM 1.4.1 (1209 PL)
Odp: prędkość odczytu portu GPS - DUXO
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2011, 18:55:28 »
Ja ustawiam na 4 odczyty na sekundę. Ktoś, kiedyś popełnił tu na forum wykład dotyczący ilości odczytów na sekundę. Polecam tą lekturę ale nie pamiętam gdzie tego szukać.
Ponadto mam ustawiony brak kompensacji opóźnienia sygnału.

*

Offline EMWU

  • 32
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Navroad NR450BV + AM Europe
Odp: prędkość odczytu portu GPS - DUXO
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2011, 19:15:42 »
ja także eksperymentowałem z kompensacją opóźnienia sygnału i doszedłem do wniosku, że trzeba tę opcję wyłączyć.
wydaje się, że moduł GPS i procesor urządzenia jest tak szybki, że opóźnienie wynikające z pobrania danych GPS ich obróbce i wyświetleniu w postaci naszej pozycji jest na tyle małe, że ustawienie nawet najmniejszej wartości kompensacji powoduje, że punkt na mapie jest ciągle trochę przed nami w stosunku do rzeczywistej pozycji.