Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]

  • 119 Odpowiedzi
  • 25440 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« dnia: Listopad 09, 2007, 17:00:38 »
Jako, że mało wypowiedzi znajduje się w tym dziale, chciałbym podzielić się swoimi (już prawie rocznymi) doświadczeniami z korzystania z NaviExperta  B)

Jako przedstawiciel handlowy układam średnio co drugi dzień po kilka tras (od kilku do 200km).
Uważam, że największą zaletą NaviExperta są niskie koszty. Aby rozpocząć korzystanie z tego systemu trzeba mieć co najmniej średnio wyposażony telefon (z kolorowym wyświetlaczem, bluetooth, Java z MIDP 2.0) oraz GPSa (np. Nokia LD-3W za niecałe 300zł). Codzienne koszty związane z korzystaniem z nawigacji również nie są wysokie – musimy wykupić abonament (99zł za rok lub 24zł za miesiąc, można też trafić na promocje) i ponieść koszty transferu danych (warto je ograniczyć wykupując choć najmniejszy pakiet megabajtów u operatora). Ja sam mam rozliczany Internet przez telefon w ramach abonamentu (przysługuje mi 50MB/miesiąc, i mimo częstych podróży nie wykorzystuje tego nawet w połowie). Autorzy systemu NaviExpert reklamują go, jako idealny dla kogoś, kto korzysta z nawigacji raz na jakiś czas. I owszem, mój znajomy gdy 2 razy do roku wyjeżdża na wakacje pożycza ode mnie GPSa i za nawigowanie na drugi koniec Polski i z powrotem płaci tylko niecałe 3zł :forsa: (w porównaniu do zakupu nawigacji za 1tyś zł żeby czasem gdzieś pojechać to żadne koszty). Jednak ja jestem żywym przykładem, że nawet gdy ktoś na co dzień służbowo korzysta z nawigacji to NaviExpert nadaje się do tego idealnie.

Kolejną zaletą systemu jest to, że jest to system online. Tzn., że nie masz map wgranych na telefon, tylko za każdym razem gdy wyznaczasz cel podróży serwer oblicza optymalna trasę i przesyła ją przez internet na telefon. Dzięki temu przez cały czas masz do dyspozycji bieżące mapy, wiesz o objazdach, remontach, itd. Przydało mi się to ostatnio podczas remontu przelotówki (w Redzie) z Gdyni na Władysławowo :ok:  Poza tym istnieje jeszcze ciekawsza strona tego, że system jest online, a mianowicie wprowadzony niedawno tryb wyznaczania trasy – „szybka expert” cy cuś takiego. Docelowo ma ona omijać nie tylko większe remonty na drogach, ale też lokalnie występujące korki w miastach, nawet te najmniejsze. Czasami nawet omija zakorkowane pojedyncze skrzyżowania, jeśli to tylko jest możliwe i faktycznie skróci czas podróży. Nie wiem jak, ale to naprawdę działa. Uwierzcie mi, że to niesamowita funkcja, która chyba najbardziej wyróżnia NE na tle konkurencji :ok:  Podejrzewam, że system śledzi sposób poruszania się niektórych wybranych użytkowników i na podstawie sposobu ich jazdy w określonych godzinach analizuje to odpowiednim algorytmem i wyznacza lepszą trasę niż zwykła nawigacja. Łatwo sprawdzić działanie tej funkcji - wystarczy w dowolnym większym mieście w porach większego nasilenia ruchu wyznaczyć trasę z jednego końca miasta na drugi za pomocą NE i np. Automapy. Gwarantuje, że trasy będą się różniły między sobą w niejednym miejscu (na korzyść NaviExperta oczywiście).

Następną wartą uwagi zaletą jest baza fotoradarów. To przydaje się każdemu :wink:  Jest ona bardzo dokładna, m.in. dlatego, że sami użytkownicy ją tworzyli. Po prostu gdy jedziesz w trasie i zauważysz fotoradar zgłaszasz to systemowi 1 klawiszem, i już po chwili inni jadący tędy użytkownicy zostaną o nim powiadomieni. Dane są więc jak najbardziej aktualne. Zresztą system poinformuje nie tylko o fotoradarze, ale też o miejscu, w którym często występują kontrole drogowe (czyli. suszarki i przenośne radary). NaviExpert podaje prawdopodobieństwo wystąpienia radaru czy kontroli drogowej w procentach (oczywiście każdy zgłaszający użytkownik ma inny wskaźnik wiarygodności).
Do większych zalet dodał bym jeszcze na szybko: pełne pokrycie Polski (wg. producenta 100% dróg utwardzonych i wiele miast z numeracją budynków), czytelne i zrozumiałe komunikaty głosowe (nie trzeba nawet zerkać na ekran, aby dobrze skręcić), masz nawigację zawsze pod ręką (można np. nawigować chodząc pieszo po mieście - wystarczy wyciągnąć telefon z kieszeni).

No dobra, to teraz trochę wad.....  :mysli:
....hmmm, ciężko mi coś znaleźć. Może to dlatego, że zdążyłem się do nich przyzwyczaić i ich nie zauważam. No ale trzeba coś napisać.

Więc największą wadą jest stabilność. Tzn. pewnie nie do końca jest to wina samego programu, a częściej naszego urządzenia (czytaj Nokia :mad:). Jednak raz na jakiś czas (raz na 20 tras) zdarza się, że albo program się zawiesi, ale wyświetli coś dziwnego, albo coś innego się stanie. Jednak trochę się nie dziwię, bo środowisko Java, którego standardy są często ignorowane przez producentów telefonów (znowu czytaj Nokia :-|) nie jest wdzięcznym środowiskiem dla tak zaawansowanej aplikacji. Krótko mówiąc: autorzy się starali, ale czasem zdarza się potknięcie. Na szczęście wystarczy wtedy uruchomić od nowa program.

Jeszcze niedawno do wad zaliczyłbym też ergonomię. Chodzi mi o sam układ menu i  sposób obsługi. Jednak od ostatniej wersji (3.0beta4) zmieniło się to drastycznie, oczywiście na korzyść NE. Całe menu zostało przebudowane, i moim zdaniem nawet laik, korzystający z nawigacji raz w roku na wakacje, jest teraz w stanie się połapać. (miałem wymienić wadę, a wyszła zaleta :shock: )

Wśród wad wspomniał bym jeszcze o: baza POI nie jest tak bogata jak swego czasu baza AutoMapy (choć podstawowe punkty znajdziemy w niej bez problemu), mały ekran telefonu trochę utrudnia samo przeglądanie mapy (jednak kompletnie nie przeszkadza to podczas głównej czynności – podczas nawigowania).

Podsumowując dziwi mnie fakt, że tak mało osób wypowiada się na temat NaviExperta na forum :(  Może sytuacja zmieni się, gdy wreszcie ruszy jakaś kampania reklamowa NE (może nastąpi to po zapowiadanej na listopad premierze wersji 3.0). Nie wieżę, że jest tak mało użytkowników tego systemu. Napiszcie co o nim myślicie, chociaż czy jesteście zadowoleni czy nie. Może dzięki temu niektórzy przestaną patrzeć na NE jak na namiastkę nawigacji, ale zrozumieją ze jest to w pełni funkcjonalny system. Uwierzcie mi, że korzystając z NE na co dzień mogę go śmiało polecić nawet zawodowym kierowcom.

P.S.: Po przeczytaniu tego co napisałem wyżej mam wrażenie, że to jakiś materiał reklamowy. Ale uwierzcie mi, że nie mam nic wspólnego z producentem. Jestem tylko zadowolonym użytkownikiem NaviExperta i chcę zachęcić do dyskusji.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2007, 17:08:28 wysłana przez kiloff »

*

Offline mazok

  • 15
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2007, 11:13:22 »
tekst sponsorowany
eot

edit: fajnie być zadowolonym klientem, jednak dopóki nav4all pozostanie bezpłatny - NaviEkspert pozostanie oprogramowaniem niszowym
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2007, 17:25:53 wysłana przez mazok »

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2007, 11:23:54 »
Dlaczego tak uważasz mazok?
Tekst nie jest sponsorowany, choć nie dziwie się że tak myślisz. Sam jak to przeczytałem doszedłem do wniosku, że nie brzmi to wiarygodnie.  Jest to jak najbardziej SUBIEKTYWNA opinia!
Ale skoro już tak jest i skoro już ją opublikowałem, to proszę o konkrety - z jaką wymienioną wyżej przeze mnie zaletą się nie zgadzasz, albo jaką ważną wadę ominąłem. Myślę, że taka wypowiedź będzie bardziej konstruktywna.

EDIT: Idąc za radą kolegi mazok (znajdującą się w jego EDIT'cie) postarałem się odrobić zadanie domowe i zainstalowałem Nav4All.
Po 1 dniu zabawy porównując go do NaviExperta:
- Nav4All ma o wiele więcej możliwości konfiguracyjnych, przez co staje się bardziej uniwersalny i łatwiej go dostosować do indywidualnych wymagań
- spodobało mi się wskazywanie celu podróży (gdy jesteśmy blisko) w postaci Kompasu i inteligentne przełączanie się w tryb kompasu gdy zgubimy drogę, jak również podawanie bardziej szczegółowych informacji GPS na żądanie
- Nav4All ma gorsze mapy a w nich dość dużo błędów, zaś sposób nawigacji (same strzałki zamiast mapy) początkowo maskują te niedociągnięcia
- sposób nawigowania (same strzałki) już na starcie skazuje Nav4All na bycie "namiastką" nawigacji, a jeden dzień podróży w towarzystwie tego programu to potwierdził.

Podsumowując muszę przyznać, że Nav4All może być pomocny w niektórych sytuacjach, najczęściej gdy jadąc na wakacje zgubimy drogę w jakimś mieście. Może nawet bez większych potknięć poprowadziłby nas od źródła do celu podróży. Jednak zaproponujcie komuś, kto na co dzień używał AutoMapy z dużym wyświetlaczem i mapką w czasie rzeczywistym, aby przesiadł się na Nav4All wyświetlający same strzałki i często "wyprowadzający nas w pole".
Osobiście nie jestem pewien, czy NaviExperta powinniśmy porównywać do produktów pokroju Nav4All, czy raczej do AutoMapy i innych systemów nawigacyjnych "z prawdziwego zdarzenia" (nie ujmując tu oczywiście funkcjonalności Nav4All, który na pewno też znajdzie sporą grupę stałych użytkowników).
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2007, 20:10:51 wysłana przez kiloff »

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2007, 22:14:14 »
Nareszcie jakaś obiektywna opinia o NaviExpercie.
Nie bardzo chce mi się wierzyć, że ktoś w ogóle może uważać Nav4all za konkurenta NaviExperta. To przecież najbardziej prymitywna nawigacja „dla ubogich”
Nav4all:
- ma tylko nawigację strzałkową, więc gubimy się na każdym bardziej skomplikowanym skrzyżowaniu,
- nie ma fotoradarów,
- nie pokazuje żadnych punktów przy trasie, mi przydaje się np. wyświetlanie stacji benzynowych/barów/restauracji,
- ma o wiele gorsze mapy,
- planuje bezsensowne trasy – bardzo mocno preferuje główne drogi choć to bardzo często nie ma sensu.
Co gorsza koszty gprs w Nav4all są zdecydowanie wyższe, więc odpada nawet argument o cenie.
Tymczasem NaviExpert oferuje wszystko co każda pełna nawigacja, a w wersji 3.0 w dwóch punktach przebija inne nawigacje.
Po pierwsze zupełnie nowy sposób układania trasy. W 3.0 pojawiła się trasa szybka-ekspert. Co ciekawe producent zapowiada, że dopiero po premierze pełnej wersji (na razie jest beta) ujawni jak te trasy są układane. Program układa nawet różne trasy w zależności od pory dnia. Sprawdzałem, faktycznie i sensownie. Bardziej kombinowane w godzinach szczytu a prostsze poza szczytem. Warto sprawdzić na trasach, które znacie, na pewno żadna inna nawigacja nie układa tak dobrych tras. Ja dowiedziałem się nawet, że mogę ominąć jeden z korków jadąc koło 8 do pracy. Jeżdżę tamtędy od kilku lat i sam nie wpadłem na ten pomysł!
Po drugie baza fotoradarów. Producent udostępnił nie dawno możliwość przeglądania i zgłaszania fotoradarów na mapie internetowej i dokładność bazy fotoradarów gwałtownie się poprawiła. Przedtem było sporo niepotrzebnych ostrzeżeń. Co więcej, baza zawiera informacje o kierunku pstrykania fotoradaru dostajemy więc znacznie mniej niepotrzebnych ostrzeżeń. Wg. mnie to pierwsza użyteczna baza fotoradarów. Inne nawigacje niby też mają fotoradary, ale jeżeli dostajemy co chwila niepotrzebne ostrzeżenia, a wielu prawdziwych fotoradarów wcale nie ma, szybko przestajemy na to zwracać uwagę. Oczywiście wszystko aktualizowane on-line. OK, wiem, że do AM można ściągać aktualizacje fotoradarów, ale sorry, w NaviExpercie mam automatycznie zawsze aktualną bazę.

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 25, 2007, 17:02:22 »
Ja właśnie sprzedałem telefon w którym miałem Naviexperta, teraz mam Automapę i kto uważa, że jest jakiekolwiek porównanie, to chyba nie miał okazji korzystać z obu programów.

Moim zdaniem Naviexpert ma przyszłość, ale przy problemach z połączeniem i ściąganiem map w trakcie jazdy - nadal będzie raczej ciekawostką niż nawigacją dla np. handlowca.

Nie mówię, że nie ma zalet - owszem! Jest stosunkowo tania, działa na zwykłych telefonach, mapy online... wszystko super, dopóki to działa, gorzej jak sie zjedzie z trasy i akurat nie ma zasięgu i stoimy w mieście na skrzyżowaniu bez oznaczeń...

Nie sądzę również, aby było to idealne rozwiązanie dla osób rzadko korzystających z nawigacji. Czemu tak uważam? Bo moim zdaniem jak sie sporo korzysta z Naviexperta to mniej sie widzi wad i problemów, bo kłopoty rozkładają się na duży przedział czasowy. Ja w tym roku korzystałem 4x z naviexperta i zawiódł mnie... 3 razy... A ja te kilka razy do roku NAPRAWDĘ potrzebuje nawigację... Inna sprawa, że jak jest się cierpliwym i pamięta o wadach naviexperta, to potrafi on pomóc w jeździe samochodem

Podsumowując - coś za coś... to tak jak z samochodami - masz mnie kasy - kupujesz Seicento, masz więcej kasy - Mercedesa :) A oba nazywami samochodami...
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2007, 17:03:59 wysłana przez Mariusz_ »

Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2007, 21:18:52 »
To może ja dodam coś od siebie. Używałem Automapy, używałem iGo, teraz aktualnie pozostałem przy Naviexpert. Śledzę jego rozwój od początku i muszę powiedzieć że dla mnie rozwiązanie typu Naviexpert jest idealne. To co mi się podoba w Naviexpercie - żadnego dodatkowego urządzenia do noszenia, chowania, odpinania. Odpalam odbiornik gps, wpisuje adres i jadę. Zdecydowanie podoba mi się info o radarach i patrolach - w moim regionie jak najbardziej aktualne. Obecna wersja jak dla mnie jest już ok, poprzednie nie były tak intuicyjne, na razie nie miałem problemów z zawieszeniem się aplikacji. Nigdy też nie zdarzyło mi się nie mieć zasięgu tak żebym nie mógł jechać. Jedyny minus to dłuższe przeliczanie trasy po zjechaniu.  Co do samej nawigacji - okazuje się że raczej już nie zaglądam na wyświetlacz - jadę "na słuch". Patrząc z perspektywy czasu uważam że wszystkie te nawigacje za 1000 zł i ponad nie są tego absolutnie warte. I tak to obecnie jest że każdy może wybrać dla siebie to co mu odpowiada - mnie naviexpert wystarcza w 100%. Być może wiele osób coś tam słyszało o tym naviexpercie, no ale nie mieli szans poużywać no to od razu be. Da się go przetestować gratis - pamiętam że w jakieś święta dawali dostęp gratis na 2 dni.

Pozdrawiam

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2007, 15:37:03 »
Jak czytam takie opinie to wydaje mi się, że ja korzystałem z innego programu ;-)

Aby było konstruktywnie, aktualnie używam AutoMapy i w porównanie mam doskonałe.

Naviexpert:
- fatalne wprowadzanie adresów - brak podpowiedzi ulic, praktycznie nie da się korzystać z mapy aby coś zaznaczyć (np. koniec trasy), brak płynnego przewijania i zoomowania mapy

- przeliczanie trasy... Ten napis mnie przesladował ;) AM - pół sekundy i nowa trasa i nie drze się, że "zjechałeś z trasy" co dwie sekundy

- droga w użytkowaniu - GPRS, ja mam PlusGSM i jednodniowa wycieczka do Krakowa kosztowała mnie pakiet GPRS 2MB za 1,22zł + 500pkt oraz dodatkowo 5-6zł
Znajomy w Erze w wakacje "wyjeździł" 100zł na GPRSie :)

- aktualne mapy? objazdy? roboty drogowe? Nigdy mi sie to nie sprawdziło bo jakoś zawsze Naviexpert prowadził mnie tam gdzie był zakaz wjazdu czy objazd (a to jest jeden z podstawowych argumentów - aktualne mapy)

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2007, 14:20:41 »
Mariusz_: "...fatalne wprowadzanie adresów..."
- moim zdaniem wprowadzanie adresu jest bardzo uproszczone, wystarczy wpisać np. początek nazwy ulicy i już wystarczy

Mariusz_: ...praktycznie nie da się korzystać z mapy aby coś zaznaczyć (np. koniec trasy), brak płynnego przewijania i zoomowania mapy..."
- tu się zgodzę, przeglądając mapę nie można wskazać "palcem" np. miejsca docelowego, ale sądzę że z czasem wprowadzą taką funkcjonalność, gorzej z płynnym przewijaniem - niewiele więcej da się zrobić w javie i na tak małym wyświetlaczu, na szczęście podczas samej nawigacji po trasie nie jest to już problemem

Mariusz_: ...droga w użytkowaniu..."
- obecnie w ERA i ORANGE nie wygląda to najlepiej, taktowanie i opłaty za transfer danych są mało atrakcyjne, sieci jeszcze nie zadbały o klientów korzystających z internetu, co innego w PLUS i PLAY, tam darmowe minuty są wymienialne nie tylko na smsy, ale też na transmisję danych, więc praktycznie nie ponosimy żadnych opłat za skorzystanie z nawigacji, pozostaje mieć nadzieję że 2 pierwszych zacofanych operatorów też z czasem przejmie taką strategię cennikową (a trendy na to wskazują)

Mariusz_: ...aktualne mapy? objazdy? roboty drogowe?..."
- napisz kiedy ostatnio korzystałeś z NE i z jakiej jego wersji, bo sądzę że obecna nie wzbudziłaby na pewno u Ciebie żadnych wątpliwości co do dokładności map i ich aktualności, nie wspominając o bazach fotoradarów i trybie omijającym korki; chętnie poddam pod dyskusję twierdzenie, że mapy z NaviExperta są dokładniejsze niż z AutoMapy (sam jestem ciekaw opini)

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2007, 15:56:36 »
Miesiąc temu, wyprawa do Krakowa: w Krakowie wyjazd z ulicy Straszewskiego, kierunek jazdy: Shell, jedno skrzyżowanie dalej zakaz skrętu w lewo, a Naviexpert: skręć w lewo (ewidentny, nie ustawiony ostatnio)
Wybrana inna stacja Shell: pobiera, pobiera: POI niedostępne...

W samym Krakowie 2x przebudowa wiaduktu/mostu - żadnej informacji w Naviexpercie, poza tym, że "zjechaleś z trasy"...

Zresztą miałem wtedy cały "festiwal" wpadek Naviexperta: brak POI, wywalenie programu ("dane pochodzą z innej aplikacji..."), zawieszenie pobierania mapy na skrzyżowaniu lewo - prawo :-|
Nie na moje nerwy...

Co do szybkości wyszukiwania: fakt, początek wpisuje, później łączy sie z Internetem, czekam, wybieram, czekam, pobiera, przelicza i .... mam.... O to mi chodzi

Zresztą: nie ma co wyliczać wad NE, bo wszyscy je znają. Należy je... pokochać, albo kupić Automape ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2007, 16:02:04 wysłana przez Mariusz_ »

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2007, 23:18:17 »
Ja dwa lata temu wydałem 2000 zł na zestaw z AM. Niestety, to były pieniądze wyrzucone w błoto. Po 2-3 miesiącach zestaw trafił na strych. Oto moje doświadczenia z AM:
1. Instalacja - kilka godzin walki. Na szczęście jestem informatykiem. Niewykonalne dla przeciętnego użytkownika.
2. Fatalna stabilność. PDA zawisał na co drugiej trasie, czasem pomagało wyjęcie i włożenie karty pamięci + restart AM. Równie często mapa "przesuwała się" poza ekran, widać było tylko część mapy. Do tego częste problemy z dźwiękami - buczenie zamiast komunikatów. NX w porównaniu wydaje się być wzorem niezawodności.
3. Wbudowany GPS potrafił łapać pozycję pół godziny. Teraz mam zewnętrzny, który rzadko potrzebuje więcej niż kilkanaście sekund.
4. Nieczytelna mapa. Za dużo szczegółów, niewyraźne kolory. Ja akurat nie twierdzę, że jeżdżę z NX tylko na słuch, przed każdym manewrem rzucam okiem na telefon. Tam gdzie z NX wystarczy rzut oka, AM wymaga wpatrywania się w ekran.
5. Kiepskie komunikaty głosowe. Sprzedawca twierdził, że on jeździ prawie wyłącznie na słuch. Jakiś geniusz chyba. Jeden komunikat typu za 430m w lewo, i co dalej? Mam patrzeć na licznik kiedy wypadnie te 430m? Pani z NX odezwie się jeszcze kilka razy. Zostaje się więc patrzeć na mapę AM, a ta nieczytelna...
6. Fatalna predykcja położenia. Totalny błąd informatyków z AM. Stoję na światłach, a AM zakłada, że jestem dwa manewry dalej. Jak się w tym połapać?
7. Praktycznie niemożliwa jazda po wyznaczonej trasie w nieznanym terenie. Wynika z 4-6. Kiedyś szukałem z AM hotelu w centrum Katowic. Skończyło się tym, że jechałem "na kierunek". To tłumaczy dlaczego użytkownicy AM tak zwracają uwagę na szybkość przeliczania trasy, bo AM głównie to musi robić. Z NX wiele razy pokonywałem setki kilometrów bez żadnej pomyłki.
8. Brak remontów. Może i NX nie widzi wszystkich, choć wiele tak, ale AM nie widzi żadnych, nawet takich trwających dwa lata!
9. Bardzo złe wyznaczanie trasy. Podobnie jak inne nawigacje, i do niedawna NX, zawsze na siłę kieruje na drogi główne. NX 3.0 nokautuje pod tym względem konkurencję. Zobaczcie http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=85146.0.
Zresztą: nie ma co wyliczać wad AM, bo wszyscy je znają. Mam wielu znajomych, którzy mieli podobne doświadczenia. Należy je... pokochać, albo kupić NX ;-)

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 01, 2007, 11:50:59 »
Dwa lata temu to połowa nawigacji nie dawała żadnej frajdy z uzytkowania...

Teraz AM to zupełnie inny program, co do remontów to w AM jest coś takiego jak zablokowane odcinki, które bez problemów można ściągać z internetu (widziałem na którymś z forów).

Pamietam też jak sie zmieniał NE - jak sie nim bawiłem rok, półtora temu - a teraz...

Poza tym to wszystko moim zdaniem zależy - jeden ma 'szczęście" i działa mu super NE, innemu odpowiada AM

Dla mnie NE to duża lekcja cierpliwości przy korzystaniu i na pewno nie wrócę do tego programu dopóki nie będzie ściągana cala trasa razem z dodatkowymi elementami wokół pozwalającymi na szybkie wyznaczanie objazdów i jak sie zjedzie z trasy

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 02, 2007, 16:32:08 »
Przez dwa lata NE też przeszedł ogromną drogę. Chodzi mi i o rozwój oprogramowania i o rozwój telefonów. Np. przeliczanie trasy na telefonach z 3G działa wystarczająco szybko.
Ja już niestety AM się nie dotknę, myślę też, że dedykowane urządzenia szybko wyeliminują AM z rynku.
Do wersji 3.0 można było twierdzić, że NE to po prostu tańsza alternatywna dla AM czy TomToma. Teraz 3.0 ma jednak dwie ważne dla wielu kierowców zalety w stosunku do klasycznej nawigacji:
1. Pozwala dojechać szybciej dzięki nawigacji bez korków. Potestujcie na znanych wam trasach, od razu widać, że to zupełnie inna klasa.
2. Ma bardzo dobrą, dostępną automatycznie bazę fotoradarów. Była już wcześniej, ale nie wszystko działało jak należy. Od niedawna można np. fotoradary oglądać i zgłaszać na mapie internetowej. Oglądając swoją okolicę mogłem obserwować jak błyskawicznie dane zbiegają się do rzeczywistości.
Teraz każdy nabywca nawigacji musi się zastanowić, czy te zalety nie są dla niego ważne. Dla mnie są, ja cenię sobie swój czas, ... i konto punktów kranych ;-) A dla ciebie Mariusz_?

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 02, 2007, 19:18:40 »
Amber, a spróbuj w telefonie zrobić to ominięcie korków w trakcie jazdy... ja próbowałem i dałem sobie spokój

Moim zdaniem telefon NIE nadaje się do nawigacji, przynajmniej te zwykłe które uzywamy, bez ekranów dotykowych.
A ściąganie danych to wg mnie największa bolączka NE. Nigdy nie wiem czy coś się nie zje***...

Nie twierdzę, że nie ma przyszłości przed takim rozwiązaniem, ale raczej nie NE, tylko coś co oferuje Automapa. Nie wiem czy wiesz, że tam fotoradary, objazdy i POI też masz na bieżąco dzięki rozwiązaniu Miplo... To jest moim zdaniem przyszlość

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2007, 20:31:37 »
1. Widzę, że nawet nie sprawdziłeś na czym polega ta nawigacja bez korków w NE. To nie ma nic wspólnego z prymitywnymi funkcjami Omiń korek czy Zablokuj odcinek w innych nawigacjach (taka funkcja jest też w NE). To nowa technologia, która w AM nigdy nie będzie osiągalna, bo wymaga nawigacji on-line. Poczytaj na http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=85146.0. Z AM po prostu tracisz czas.
2. Przejechałem z NE chyba kilkanaście tysięcy kilometrów. Nie wypisuj bzdur, że nie nadaje się do nawigacji. Dodam, że o moim wyborze nie decyduje cena. Jeżdże samochodem (prywatnym) wartym koło 100 tys. i stać mnie na praktycznie dowolną nawigację.
3. Gdybyś znał historię PDA wiedziałbyś, że dotykowy ekran wprowadzono z myślą o użytkowniku spokojnie siedzącym przy stole. W samochodzie to wg. mnie jedna z większych wad PDA. Napisz szczerze, czy potrafisz wprowadzić w AM adres w czasie jazdy? Ja potrafię (wiem, że nie powinienem, ale czasem się śpieszę). Jeśli nie wierzysz, to pomyśl, że tysiące ludzi pisze SMS-y w trakcie jazdy. Wprowadzanie adresu w NE działa analogicznie. Mój znajomy ma P990 z dotykowym ekranem, pierwsze co robi to zamyka klapkę i korzysta z klawiatury.
4. A ty korzystasz z Miplo? Jako człowiek związany z informatyką wiem, że to rozwiązanie dla paru procent fanów, nigdy nie będzie powszechne. Przyszłość mają jedynie rozwiązania działające automatycznie jak fotoradary w NE.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 02, 2007, 21:52:16 »
Ja dwa lata temu wydałem 2000 zł na zestaw z AM. Niestety, to były pieniądze wyrzucone w błoto.
...
Zresztą: nie ma co wyliczać wad AM, bo wszyscy je znają. Mam wielu znajomych, którzy mieli podobne doświadczenia. Należy je... pokochać, albo kupić NX ;-)

Pewnie wszyscy to 'koledzy z ławki', pieprzysz tsk żałośnie, że aż uszy wiedną ...
Informatyk, nawet bez dyplomu wie, że oprócz 'software' istnieje też 'hardware'
i że gdy jedno spieprzone, to drugie choćby było i genialne to duetu nie pociągnie ...
Z tego co opisujesz to miałeś jakiś badziewiasty, albo uszkodzony sprzęt, może odbiornik GPS siódmego gatunku.
AM 3 miała zawsze 3 komunikaty przed manewrem ...
nie wiem o jakim programie Ty piszesz, ale AM chyba na oczy nie widziałeś.
Piszesz, że "Wbudowany GPS potrafił łapać pozycję pół godziny" to też wina AM?
Dobrze że wyrostka Ci z winy AM nie wycięli ...
Może podaj nazwę firmy w której pracujesz, wolałbym się trzymać z dala ...


ps. gdy instalowałem swoją pierwszą AM, byłem komlpetnie zielony,
'niewykonalne' zajęło mi 2 może 3 kwadranse, bo instalowanie map przez AS trochę trwało ...


Napisane: 02-12-2007, 21:45:57
Cytat: amber2007
A ty korzystasz z Miplo? Jako człowiek związany z informatyką wiem, że to rozwiązanie dla paru procent fanów,
 nigdy nie będzie powszechne.

Miplo ma kilkanaście tysięcy użytkowników, obawiam się że te 'parę procent' to więcej niż wszyscy użytkownicy NE.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2007, 12:52:07 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 02, 2007, 21:55:35 »
Ja dwa lata temu wydałem 2000 zł na zestaw z AM. Niestety, to były pieniądze wyrzucone w błoto. Po 2-3 miesiącach zestaw trafił na strych. Oto moje doświadczenia z AM:
1. Instalacja - kilka godzin walki. Na szczęście jestem informatykiem. Niewykonalne dla przeciętnego użytkownika...............
 
Zresztą: nie ma co wyliczać wad AM, bo wszyscy je znają. Mam wielu znajomych, którzy mieli podobne doświadczenia. Należy je... pokochać, albo kupić NX ;-)

Kolego Bursztyn nie ośmieszaj się ! I napisz od razu ile ci płacą za pisanie tych bzdur !

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 02, 2007, 22:56:38 »
OT: Ja tu czegoś nie rozumiem. Sam rozpocząłem ten temat, żeby podzielić się moimi wrażeniami z NaviExperta. Wyraźnie też zaznaczyłem, że na pewno te wrażenia są subiektywne, więc podobnych też spodziewałem po innych forumowiczach w tym wątku. Liczyłem że ja i inni będą mieli okazję dobrą argumentacją zachęcić do NE, a inni użyć kontrargumentów przeciw takiemu systemowi.
Zamiast tego schodzicie z tematu podważając nawzajem swoją wiarygodność, zamiast dyskusji w temacie udowadniacie sobie kto jest mądrzejszy, przeklinacie, wytykacie sobie ośmieszanie się, zarzucacie nierzetelność poprzez sponsoring (swoją drogą nawet jeśli to prawda, choć nie bardzo w to wierzę, to chętnie wysłucham "przedstawiciela").

Sam jestem początkującym na tym forum (tzw. młody) no ale nie odważyłbym się na taką formę pisaną jak jeden z poprzedzających mnie kolegów z ponad 2 letnim stażem na forum i ponad 2tyś postów na koncie.... Proponuję nie schodzić w taki sposób z tematu zmieniając poziom dyskusji, a jeśli ktoś ma wątpliwości jak koledzy wyżej, to myślę że następnym razem można je wyrazić w bardziej cywilizowany sposób... No chyba, że jako "młody" nie rozumiem zasad istnienia forów, to wtedy mnie poprawcie.

Pozdrawiam i nie odbierajcie tego co napisałem zbyt osobiście.

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 02, 2007, 23:40:29 »
.... Proponuję nie schodzić w taki sposób z tematu zmieniając poziom dyskusji, a jeśli ktoś ma wątpliwości jak koledzy wyżej, to myślę że następnym razem można je wyrazić w bardziej cywilizowany sposób... No chyba, że jako "młody" nie rozumiem zasad istnienia forów, to wtedy mnie poprawcie.


To nie było do Ciebie, Twoje posty w/g mnie są merytoryczne.
Wkurzyły mnie tylko bzdury wypisywane przez kolegę z "branży informatycznej", NocnegoMarka pewnie też.

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 03, 2007, 01:21:34 »
2. Przejechałem z NE chyba kilkanaście tysięcy kilometrów. Nie wypisuj bzdur, że nie nadaje się do nawigacji. Dodam, że o moim wyborze nie decyduje cena. Jeżdże samochodem (prywatnym) wartym koło 100 tys. i stać mnie na praktycznie dowolną nawigację.

To mnie przekonało  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Podaj jeszcze jakie masz felgi i czy są pozłacane...

Ja tylko wyraziłem swoją opinię - NE używałem prawie rok, AM mam od tygoidnia i po prostu nie widzę żadnej, ale to absolutnie żadnej skali porównawczej. Ja nie twierdzę, że nie ma przyszlości przed taką nawigacją - owszem, ale nie dziś i nie w takim wydaniu jak NE teraz.
Poczekam na wersję 4.0 albo 5.0 ;)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 03, 2007, 13:04:38 »
Cytat: kiloff
Sam jestem początkującym na tym forum (tzw. młody) no ale nie odważyłbym się na taką formę pisaną jak jeden z poprzedzających mnie kolegów z ponad 2 letnim stażem na forum i ponad 2tyś postów na koncie....

Kiloff, nim wysłałem tego posta 3 razy go zmieniałem, by złagodzić formę,
ale zwykłem zawsze nazywać rzeczy po imieniu.
Póki amber2007 pisał tylko peany na cześć NE nie reagowałem w ogóle,
NE może mu się podobać, może się nim zachwycać i nawet bezkrytycznie wychwalać. Nic mi do tego.
Nie znam jeszcze NE, więc nie podejmę polemiki, bo wiem czy to co pisze
opiera sie na faktach, czy też to zwyczajne marketolenie.
Ale jemu chwalenie NE w tym dziale nie wystarczyło, zaczął prymitywnie dyskredytować
inne programy i w dodatku spamować w innych działach, nie mających nic wspólnego z NE.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 03, 2007, 22:00:34 »
To mnie przekonało  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Podaj jeszcze jakie masz felgi i czy są pozłacane...

Ja tylko wyraziłem swoją opinię - NE używałem prawie rok, AM mam od tygoidnia i po prostu nie widzę żadnej, ale to absolutnie żadnej skali porównawczej. Ja nie twierdzę, że nie ma przyszlości przed taką nawigacją - owszem, ale nie dziś i nie w takim wydaniu jak NE teraz.
Poczekam na wersję 4.0 albo 5.0 ;)

Nie ...  są Alu, a na nich Passat TDI. Trochę szybki i mam trochę problemów z punktami karnymi, stąd pewnie moje zainteresowanie fotoradarami. Bardzo lubie dyskusje o samochodach, ale to chyba nie to forum ;-)

Ja też po prostu wyraziłem swoją opinię, więc nie wmawiaj mi, że nie działa, jesli ja wiem, że działa. Pewnie masz problemy z hardware, na dobrym telefonie NE działa stabilnie.

Poza tym uważam, że wasze peany na cześć AM to spamowanie tego forum. Proszę moderatora o przeniesienie do forum AM ;-)

To żart. Tak poważnie, to może być ciekawa dyskusja, jeżeli będzie prowadzona na odpowiednim poziomie i dotyczyła konkretnych cech obu nawigacji.

*

Offline niepokorny666

  • **
  • 227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy SII
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 04, 2007, 13:26:12 »

Mnie, nie informatykowi, zajeła intalka jakies 15 minut, mi nic nie zwisało, wrecz odwrotnie, fixa łapał 2 niecałą minute.
Ej chyba zrobiłeś jakies błędy w sztuce, albo sprzet miałes kiepski,  ale mimo wszystko nie przyznawałbym sie na Twoim miejscu do posiadanego wykształcenia.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2007, 11:47:31 wysłana przez niepokorny666 »

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 05, 2007, 22:38:44 »
Miplo ma kilkanaście tysięcy użytkowników, obawiam się że te 'parę procent' to więcej niż wszyscy użytkownicy NE.

Bardzo możliwe, ale w sumie potwierdza to moją opinię. Ile ma w sumie userów AM, 50-100 tys? Z kilkunastu tysięcy zarejestrowanych będzie też pewnie góra 5 tys. aktywnych?

Proszę, nie traktujcie tego jaką moją złośliwość wobec Miplo. To super pomysł (wcześniej chyba nazywał się inaczej). Szacunek dla autorów i użytkowników. Jednak moja wiedza zawodowa mówi, że dla "zwykłego użytkownika" każde podłączenie kabelka, kliknięcie, czy nawet to, że musi o czymś pamiętać, jest ogromną barierą. Uważam, więc, że na Miplo tych "zwykłych użytkowników" prawie nie ma i w tej formie nie będzie. (Ktoś kto instaluje mając po raz pierwszy PDA w ręku AM w 15 min, na pewno nie jest "zwykłym userem" ;-) )

NE ma inny pomysł, np. w sprawie fotoradarów. Pewnie aktywnie zgłaszających fotoradary w NE też jest jakieś 10%, ale korzystają z nich automatycznie wszyscy użytkownicy NE. Czyli, jeżeli na dzisiaj AM ma 10 razy więcej userów niż NE, to takich, którzy korzystają z dobrych fotoradarów może być już tyle samo. Niestety większość użytkowników AM powie "moja nawigacja nie ma dobrych fotoradarów". W ogóle dla większości użytkowników AM ma tylko to co wyjęli z pudełka, te mapy, fotoradary ...

Jeszcze ciekawszy jest ten community traffic. Każdy kto jeździ z NE zbiera dane o krokach i każdy z nich korzysta. Pełen automat, takie rozwiązania mają przyszłość.

Inna sprawa, że NE też w pełni tego automatyzmu nie wykorzystuje. To co napisałem powyżej, że wszyscy zbierają dane o korkach to nie prawda. Najpierw wszyscy musieliby przejść na 3.0, a to znów bariera dla "zwykłego użytkownika". Dziwię się, że firma nie wykorzystuje w pełni możliwości swojej technologii. Przecież nową wersję powinni automatycznie rozsyłać na komórki przez SMS push, zamiast tylko rozsyłać info i liczyć, że sami sobie pobiorą.

Większość użytkowników tego forum wyraźnie wręcz kocha AM. Warto jednak zauważyć, że istnieje świat poza nią, a nawet, że mogą być polskie firmy, z ciekawszymi pomysłami. Inaczej wkrótce możemy nie mieć żadnej liczącej się polskiej firmy na rynku nawigacji.

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 06, 2007, 12:27:25 »
Amber2007, moim zdaniem wychodzisz z błędnego założenia. Raczej nie przychylam się do opinii, że użytkownik PDA istaluje AM i nic więcej z nią nie robi lub nie umie. Ja, mimo wydaje mi się sporej wiedzy, bardziej "męczyłem" się z NE niż  z AM i łatwość obsługi jest dla mnie nieporównywalna. Oczywiście nie bez znaczenia jest to, że NE uzywałem głównie na telefonie, ale pomijam ten fakt.

Moim zdaniem przyszłość to AM + funkcje serwerowe NE, czyli przy planowaniu trasy ściąganie tylko uaktualnionych informacji o radarach, objazdach, korkach itp.

Dla mnie, i myślę, że dla większości osób, najważniejsze to niezawodność nawigacji, a ściągając całą mapę z serwera nigdy nie mam pewności, że będzie zasięg, serwer nie padnie itp - za dużo 'niewiadomych' jak dla mnie - i niestety to sprawdzało się w praktyce. Co więcej - jak czytałem listy dyskusyjne, to również spotykałem się z negatywnymi opiniami...
Sam na początku byłem zachwycony NE, ale jak zacząłem go regulanie używać  - zmieniłem zdanie... teraz mam AM i nie zamienię ją na NE nawet za dopłatą ;)

Ps. sądząc po ilości "zachwytów" NE na google groups, wnioskuję, że Panowie z NE wzięli się za oryginalną kampanię reklamową, pewnie podobnie jak na tym forum...

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 06, 2007, 15:12:55 »
Najbardziej mnie rozbawiają opinie ludzi którzy nie mieli do czynienia z NE albo mieli ale jakiś czas temu (najczęściej bardzo dawno).
Nie ma programu doskonałego, odpowiadającego każdemu, ja z NE jestem od jakiegoś 1,5 roku (nie jestem w żaden sposób związany zawodowo czy prywatnie z firmą i nie jestem tym panem z ich reklam z V3xx chociaż Motkę miałem ;) ). Widzę jak ten program ewoluuje i bardzo mi się podoba kierunek, w tym czasie zmieniłem kilka telefonów, zawsze NE instaluje na nowym (przy wyborze nowego telefonu biorę pod uwagę listę kompatybilności  ze strony NE).
Oczywiście jak w każdym programie a szczególnie przeznaczonym na mobilną platformę zdarzają się wpadki - wg. mnie dużo tutaj ma znaczenia sam aparat. Wg. mnie ale jest to moja subiektywna opinia wiele problemów jest z Nokiami - nie wiem czym jest to podyktowane ale znajomi mają problem na super wyposażonych Nokiach a ja na SE czy Motoroli nigdy nie miałem takich bóli.
Obecnie wprowadzenie nowej wersji NE 3.0 zbiegło się z moją przesiadką z SE D750@W800 na SE P1i - na razie nie jestem w stanie powiedzieć na ile nowy telefon a na ile nowa wersja NE poprawiła sytuację, z całą pewnością "mocniejszy" aparat tutaj pomógł, jeździ mi się lepiej. Nie mniej jednak używając wersji NE 2.0 pod D750 zjeździłem całą Polskę i większych wpadek nie zaliczyłem z błądzeniem, ani widokówek w skrzynce.

Należy pamiętać że nawigacja jest tylko wspomaganiem kierowcy i nie zastąpi nam tego czegoś co jest między uszami :). Wiadomo, że czasami algorytm nawet najlepszej nawigacji może inaczej prowadzić niż my byśmy chcieli - zwracam tylko uwagę że NE oferuje w przystępnej cenie, dosyć uniwersalne rozwiązanie a wprowadzanie dodatkowych usług jak mapa online z poziomu komputera stacjonarnego, atlas offline jeszcze bardziej zwiększa funkcjonalność. Wg. mnie przyszłość nawigacji jest właśnie w trybie online a obawy o wielkie koszty są wg. mnie chybione.

Nie jeździłem dużo z nową AM więc nie będę porównywał bo mógłbym się mylić ale miałem okazję jeździć troszkę na poprzedniej wersji AM i mogę powiedzieć z NE 2.0 (nie wspominając już o 3.0) lepiej mi się jeździło. Może to kwestia przyzwyczajenia ale NE było bardziej "gadatliwe", dokładność map podobna z lekko przewagą AM (porównując do NE 2.0).

Mam też Nav4all zainstalowane i testowałem TomToma w wersji komórkowej - zawsze wracałem do NE i nie była to tylko moja opinia ale też innych domowników. Nav4all wg. mnie zbytnio lubi się trzymać głównych tras na siłę kierując na nie.

PS. Nie rozumie jak ktoś mógł 100 zł wydać na GPRS na wakacjach w Polsce, jak dla mnie bajka albo ktoś ma jakiś stary abonament, ewentualnie nie ma zielonego pojęcia o zasadzie działania i konfiguracji GPRS (co by świadczyły wypowiedzi co niektórych na temat Nav4all w innym topiku gdzie pisali że program super działa, pobiera dane i się rozłącza  :mrgreen: ).

Kiedyś już pisałem trasa 800-1000 km to około 200-250 kB razem z kilku krotnym przeliczeniem trasy - opcja automatycznego przeliczania włączona,  momentami jechałem jak chciałem ignorując trasę NE (to nawigacja ma się do mnie przystosowywać a nie ja do niej). Najtańszy abonament w Erze na pakiet danych to chyba 5 zł - 5 MB, proszę sobie przeliczyć ile km można zrobić przy takim pakiecie za 5 zł.


Co do Miplo.pl nie będę się wypowiadał po przeczytaniu ich regulaminu, ale powiem tylko trochę nieładnie zebrać większość danych od ludzi a później biznes na tym zrobić no ale każdy chce zarobić :).

« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2007, 18:51:22 wysłana przez Borg »
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 06, 2007, 16:41:47 »
Cytat: Borg
Co do Miplo.pl nie będę się wypowiadał po przeczytaniu ich regulaminu, ale powiem tylko trochę nieładnie zebrać większość danych od ludzi a później biznes na tym zrobić no ale każdy chce zarobić :)

Mam rozumieć, że te fotoradary, które zgłaszacie w trasie, NE udostępnia wszystkim? To gdzie ta lista? :P
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 06, 2007, 18:41:15 »
Mam rozumieć, że te fotoradary, które zgłaszacie w trasie, NE udostępnia wszystkim? To gdzie ta lista? :P
To chyba nie ten temat prawda, tutaj rozmawiamy o NE ?
Zgłaszanie online fotoradarów w NE  było w założeniach chyba od początku (jak mnie pamięć nie myli ich pierwsze reklamy o tym informowały).
AM po prostu kupiła bazę którą w dużym stopniu stworzyli internauci. Swoją drogą czekam teraz sytuacji gdy użytkownicy AM będą łatwiej znajdywać pewne obiekty od innych bo właściciele tych pierwszych bardziej się "przypodobali" Miplo.pl czy AM , ale jak wcześniej pisałem to chyba nie ten topik czy nawet dział na takie polemiki.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2007, 19:14:24 wysłana przez Borg »
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 06, 2007, 22:06:15 »

PS. Nie rozumie jak ktoś mógł 100 zł wydać na GPRS na wakacjach w Polsce, jak dla mnie bajka albo ktoś ma jakiś stary abonament, ewentualnie nie ma zielonego pojęcia o zasadzie działania i konfiguracji GPRS (co by świadczyły wypowiedzi co niektórych na temat Nav4all w innym topiku gdzie pisali że program super działa, pobiera dane i się rozłącza  :mrgreen: ).

Kiedyś już pisałem trasa 800-1000 km to około 200-250 kB razem z kilku krotnym przeliczeniem trasy - opcja automatycznego przeliczania włączona,  momentami jechałem jak chciałem ignorując trasę NE (to nawigacja ma się do mnie przystosowywać a nie ja do niej).

100zł wydal mój znajomy (abonament Era) podczas objazdówki nad morzem

Ja będąc w Krakowie (jeb*** się NE co chwila, brak POI, zjeżdżanie z trasy) wydałem pakiet 2MB + 5zł... Nie wiem ale dla mnie to jakaś fikcja te 200KB, bo jak pamietam to sama trasa do krakowa z lodzi wyszla mi ponad 100kb w jedną stronę... nie mówiąc o jej przeliczaniu, POI itp

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 06, 2007, 23:27:30 »
Mam rozumieć, że te fotoradary, które zgłaszacie w trasie, NE udostępnia wszystkim? To gdzie ta lista? :P
Jest tak, jak podejrzewasz kolego. Lista wszystkich fotoradarów (i nie tylko) jest dostępna dla wszystkich zarejestrowanych pod adresem http://webmapa.naviexpert.pl/

100zł wydal mój znajomy (abonament Era) podczas objazdówki nad morzem
No i się nie dziwię, skoro w swoim telefonie łączył się przez APN:wap zamiast APN:internet.
Już śpieszę z wytłumaczeniem. Różnica polega na sposobie naliczania opłat i innym taktowaniu w Erze.

Przy APN:internet taktowanie odbywa się co 100kB, co starcza spokojnie na wyznaczenie trasy przez pół Polski wraz z 2-krotnym jej przeliczeniem w przypadku zboczenia z niej po drodze. Tak więc jedna długa podróż mieści się w 2 impulsach (po 100kB dla danych wysłanych i odebranych) a więc 2x0,60zł=1,20zł brutto (swoją drogą nie są tanie te impulsy w Erze).

Natomiast przy APN:wap taktowanie odbywa się co 10kB, w których nie mieści się nawet jedna krótka "objazdówka nad morzem". Średnio można założyć, że taka objazdówka zajmie z 5x10kB (odebrane) + 1x10kB (wysłane), co razem daje 60kB. Do tego dolicz ze 2 przeliczenia trasy, bo albo droga zamknięta albo korki (wtedy NE nie miał jeszcze funkcji omijania korków) i mamy razem około 90kB, czyli cena jednaj objazdówki w przypadku Twojego kolegi to 9x0,31zł=2,79zł brutto. Masakra!

Wnioskuję, że kolega albo zastosował się do zaleceń producenta NE zmieniając sobie 1 ustawienie w telefonie i w 100zł wyznaczył 83 trasy (100zł dzielone na 1,20zł), albo nie zastosował się i w 100zł wyznaczył raptem 35 tras (100zł dzielone na 2,79zł).

Na szczęście problem opłat za połączenia już w tej chwili niektórych (jak mnie) nie dotyczy, a w niedługim czasie zniknie dla większości użytkowników. To dlatego, że albo opłaty zmaleją na tyle, że będą pomijalne (ten trend daje się zaobserwować już dziś), albo wcale opłat nie będzie gdyż transmisja będzie rozliczana tak, jak minuty i smsy, w ramach opłacanego z góry abonamentu (jest tak w PLAY i w nowym PLUSie).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2007, 00:01:32 wysłana przez kiloff »

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 07, 2007, 01:53:35 »
100zł wydal mój znajomy (abonament Era) podczas objazdówki nad morzem

Ja będąc w Krakowie (jeb*** się NE co chwila, brak POI, zjeżdżanie z trasy) wydałem pakiet 2MB + 5zł... Nie wiem ale dla mnie to jakaś fikcja te 200KB, bo jak pamietam to sama trasa do krakowa z lodzi wyszla mi ponad 100kb w jedną stronę... nie mówiąc o jej przeliczaniu, POI itp

Nie fikcja od ponad roku mam wykupiony pakiet 5 mb za 5 zł w Erze i nigdy jeszcze nie przekroczyłem tej wartości używając nawigacji, dane są w tym pakiecie taryfikowane w paczkach po 50 kB co jest bardzo wygodne (po wykorzystaniu pakietu koszt 50 kB wynosi 6 gr).
Szkoda że na IBOA nie ma już bilingu z mojej objazdówki nad morzem, średnio jak sprawdzałem inne trasy 3 pakiety pobierania 1 pakiet wysyłania ale zwracam honor - na 450 km (przesadziłem z tymi 800-1000 km) co nie zmienia faktu, że to jest i tak przystępna cena.  Co do Krakowa to nie wiem, może po prostu miałeś coś źle ustawionego w NE, trzy razy jeździłem po tym mieście z NE i dojechał do Wieliczki, na Wawel i do Zakopanego :). Trochę po Warszawie pomykam z NE i naprawdę czasami znajduje takie "dziury" ,że szok - numeracja domów na blokowiskach też nie stanowi większego problemu, jak narazie praktycznie pod klatkę mnie doprowadzał.

Nie zamierzam nikogo na siłę zmuszać do NE, wolny kraj każdy używa co mu najbardziej pasuje, dla mnie NE+CB= bezstresowa jazda po obcym mieście czy trasie. Jak narazie (odpukać) 0 pocztówek i innych mało przyjemnych atrakcji :). Nie mam jakiś sentymentów, jeżeli coś lepszego się pojawi na platformę UIQ3 chętnie przetestuję - narazie ani TT ani Nav4all w Polsce nie mogą konkurować z NE - za granicą szczególnie południową króluje TT (choćby przez koszty używania).
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation