Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]

  • 119 Odpowiedzi
  • 25414 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 16, 2008, 21:16:35 »
Po dość zmasowanej krytyce NaviExperta przez forumowiczów zacząłem się już zastanawiać czy może to ze mną jest coś „nie tak”, że nie widzę tych dyskwalifikujących go wad ;-)
Ostatnio, zwłaszcza w okresie świąteczno-noworocznym znów zrobiłem z NE 2-3 tys. kilometrów po trasach mi nie znanych lub słabo znanych. Starałem się bardziej krytycznie patrzeć na NE, ale... moja ocena tylko się poprawiła. Podczas jednego z wjazdów na narty miałem też możliwość bezpośredniego porównania z AM, z której korzystał znajomy.
NE zdecydowanie spełnia wszystkie oczekiwania wobec nawigacji. Zawsze bez problemów doprowadził mnie do cel. Mapy są dokładne, wszystko działa bardzo stabilnie, nie miałem żadnych problemów z programem, dostępem do serwera, czy gprs. Przez pomyłkę zjechałem z trasy chyba tylko 2-3 razy i to raczej przez moje gapiostwo (np. zagadałem się ze znajomymi) niż wskazania nawigacji. Za żadnym razem nie miałem problemów z powrotem na trasę.
Natomiast coraz bardziej doceniam zalety NE, których nie mają inne nawigacje.
Przede wszystkim trasy bez korków. Z każdą trasą doceniam to coraz bardziej. NE potrafi czasem ułożyć trasy na jakie nikt by nie wpadł. Na prawdę nikt, bo potrafi np. zjechać z zatłoczonej głównej i poprowadzić trasą, gdzie z reguły nie widzę żadnego samochodu przede mną ani za mną. Mój kumpel z AM jechał tą główną i dogoniłem go choć wyjechał spod wyciągu kilkanaście minut wcześniej! To naprawdę zmienia sposób korzystania z nawigacji. Użytkownik AM czy TT wie, że dojedzie do celu, ale ciągle zastanawia się jaką drogą jechać, ustawia punkty pośrednie, itd... Ja po prostu wpisuję punkt docelowy i jadę trasą jaką wybierze NE. Dokładnie z reguły robię tak: Najpierw układam sobie trasę z wyprzedzeniem i sprawdzam czas jazdy. NE prognozuje to bardzo dokładnie ponieważ oblicza go na podstawie danych o rzeczywistych prędkościach jazdy. Czasy są różne dla różnych pór dnia. Dzięki temu wiem dokładnie, o której mam wyjechać. Potem po prostu jadę wyznaczoną trasę – nie warto kombinować bo małe szanse, że wymyślę lepszą trasę.
Nie dziwię się nawet, że użytkownicy AM czy TT, jakoś masowo nie doceniają tej funkcji. Moim zdaniem to tak jak z klimatyzacją w samochodzie. Kto z nią nie jeździł prawie zawsze mówi, że to przecież nic specjalnego. Kto jeździł z klimatyzacją już wie, że bez tego się nie da. AM i TT to takie mercedesy bez klimatyzacji.
Druga najważniejsza zaleta to fotoradary. Ktoś napisał, że jakiegoś fotoradaru NE nie ma. Pewnie zdarzają się takie braki na bocznych drogach, ale ogólnie dokładność jest ogromna. Szczególnie doceniam to w nocy, kiedy fotoradary są słabo widoczne. To bardzo podnosi komfort jazdy (CB nie mam i to nie dla mnie).
Oczywiście NE ma swoje wady, w tym dla mnie jedną istotną – brak map Europy. Nawet, jeżeli je wprowadzą, na razie koszty roamingu będą chyba zbyt wysokie. Coraz trudniej jednak wyobrażam sobie jeżdżenie po Polsce z inną nawigacją.

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 16, 2008, 22:33:32 »
Pięknie napisane... ciekawe kiedy NE bedzie lepiej się sprzedawał niż AM  :mrgreen:
Tekst jak wyciągnięty z prospektu reklamowego, ale nie twierdzę, że nieprawdziwy

Ale ja dzisiaj zrobiłem inny test. Jutro jade do W-wy i musze chce szybko sprawdzic ile km zrobie, dodatkowo mam zamiar jechac jeszcze do Decathlonu. Wyznaczam sobie jedną trasę, przewijam mapę, szukam sklepu, następnie punkt docelowy. Patrze przy okazji gdzie coś zjem, wyszukuje w okolicach stacje Shell, patrze gdzie są fotoradary. Całość zajęła mi jakieś 3-5 minut... Coś co dla NE będzie nigdy nieosiągalne.

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 17, 2008, 22:31:15 »
I czego z tych rzeczy nie zrobi NE, bo na oko wszystkie. Do tego z NE pewnie dojechałbyś do celu ładnych parę minut wcześniej, a fotoradary miałbyś "z dzisiaj" a nie "z kiedyś".

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 17, 2008, 22:37:38 »
I sądzicie, że w Warszawie NE jest w stanie, w szczycie, wyznaczyć trasę do Śródmieścia z ominięciem korków? Lub, przynajmniej, przez ulice najmniej zakorkowane?

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 17, 2008, 23:22:35 »
I sądzicie, że w Warszawie NE jest w stanie, w szczycie, wyznaczyć trasę do Śródmieścia z ominięciem korków? Lub, przynajmniej, przez ulice najmniej zakorkowane?

On to może  :grin:
Ostatnio mnie zaskoczył prowadząc z Janek na Kabaty jakimiś bocznymi drogami, ale faktycznie było szybko i bez korków.

Ale i tak program jak dla mnie jest wkurzający, bardzo wolny w porównaniu z TT (chodzi o przewijanie mapy, nie o układanie tras) i często się zawiesza.
Może to zależy od telefonu (Nokia) ale TT na tym samym telefonie jest zawsze niezawodny.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 17, 2008, 23:45:24 »
Potestuję w sobotę (telefon żony).

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 18, 2008, 20:01:55 »
I czego z tych rzeczy nie zrobi NE, bo na oko wszystkie.

Poddaje sie... nie potrafie juz znajdowac argumentów na takie wypowiedzi... Spróbuje ostatni raz... jak wspomnialem nawigacja w aucie nie sluzy tylko do tego aby wskazac punkt, dojehac i wylaczyc. To również planowanie trasy, szybkie decyzje, oglądanie mapy... Jeśli twierdzisz, ze to wszystko robi sie komfortowo w NE, to ja nie mam juz nic do dodania w tym wątku, może poza pozdrowieniami dla marketingowców z NE :)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 18, 2008, 20:08:16 »
Czy możecie znaleźć Izabelin, woj. mazowieckie, powiat warszawski zachodni w wyszukiwarce NE?

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 18, 2008, 20:45:39 »
Na mapie NE w woj. Mazowieckim są trzy
1. Pomiędzy Legionowem a Wołominem
2. Okolice Płocka
3. Okolice Mińska Mazowieckiego

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 18, 2008, 20:48:42 »
Czyli - nie ma. Też listuje mi podane przez Ciebie, ale to inne powiaty.
I co teraz?

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 18, 2008, 21:25:46 »
W takim razie możemy chyba dowieść że jest to 'najlepsza' mapa :E
Ciekawe jak zareagują piewcy 'najlepszej' nawigacji. :))
potrzebna zgoda

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 18, 2008, 22:39:30 »
... jak wspomnialem nawigacja w aucie nie sluzy tylko do tego aby wskazac punkt, dojehac i wylaczyc. To również planowanie trasy, szybkie decyzje, oglądanie mapy...
No to chyba najważniejsza różnica pomiędzy nami, bo mi nawigacja właśnie do tego służy. Ma oszczędzać mój czas, nie muszę się zastanawiać gdzie jest cel, a od niedawna także jak tam najlepiej dojechać.
Mam też wyróżnione godne zaufania stacje benzynowe (w tym Shell) więc widzę gdzie warto będzie tankować. Wybrałem tez do wyświetlania kategorię gastronomia i kiedy chcę coś zjeść widzę kiedy coś będzie przy trasie.
Przy okazji jak chcesz sobie "poprzewijać mapę" to mozesz to zrobić za darmo w internecie, nie trzeba kupować AM. A jaki wielki masz ekran ;-) Twój PDA się chowa.
Napisane: Styczeń 18, 2008, 22:36:08
I sądzicie, że w Warszawie NE jest w stanie, w szczycie, wyznaczyć trasę do Śródmieścia z ominięciem korków? Lub, przynajmniej, przez ulice najmniej zakorkowane?
Cudów nie ma, ale na zdrowy rozsądek program, który ma dane o prawdziwych prędkościach jazdy musi działać trochę lepiej.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 19, 2008, 00:49:01 »
Cudów nie ma, ale na zdrowy rozsądek program, który ma dane o prawdziwych prędkościach jazdy musi działać trochę lepiej.

Gdyby wszyscy używali NE, z włączoną funkcją "Community Traffic" - bezspornie tak.
Jeśli w korku nie stoi nikt z użytkowników NE - hmmm...

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 19, 2008, 11:30:55 »
No to chyba najważniejsza różnica pomiędzy nami, bo mi nawigacja właśnie do tego służy. Ma oszczędzać mój czas, nie muszę się zastanawiać gdzie jest cel, a od niedawna także jak tam najlepiej dojechać.

Też tak uwazałem dopóki korzystalem z NE, teraz planuje sobie trase siedzac w aucie, ale każdy ma inne wymagania.

Jak wspomnialem... ja sie poddaje, bo kazdy ma swoje zdanie i trudno jest tutaj dalej dyskutowac mysle. Bo jak ktos twierdzi, ze NE szybko wylicza trasy, ze jest wygodny w obsludze, ze jedynie dwa razy na 3tys km zjechalo sie z trasy lub zgubiony byl sygnal GPS... Każdy ma swój świat, swoje marzenia, swoją piaskownicę i swoje wyobrażenia

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 19, 2008, 23:06:45 »
Gdyby wszyscy używali NE, z włączoną funkcją "Community Traffic" - bezspornie tak.
Jeśli w korku nie stoi nikt z użytkowników NE - hmmm...

Tu masz zbyt wysokie oczekiwania wobec tego co na dzisiaj robi NaviExpert. Oni na razie nie próbują wykrywać korków on-line tylko typowe wzorce, np. w ciągu dnia. Z drugiej strony z 90% korków jest powtarzalna więc już to ma sens. No i pewnie z czasem przy wzroście liczby użytkowników (Navifon w Orange też pewnie im sporo dołoży, podobno wszyscy pracownicy Orange mają to dostać za darmo) dojdą i te korki on-line.
Co do liczby osób włączających Community trafic to w ogóle się obawiam. Opcja jest domyślnie włączona i większość tak to zostawi ;-)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 20, 2008, 00:01:44 »
No i straciłem dziewictwo NaviExpertowe - jestem po pierwszym zbliżeniu.  :proud:

Przede wszystkim - zaskoczenie, że... to działa.  :grin: Korzystam z nawigacji okazjonalnie od 10 lat, zaś (bardzo) intensywnie od lat sześciu. I ciągle mnie coś tu zaskakuje. Tym razem był to fakt działania pełnofunkcjonalnej nawigacji na - było nie było - badziewnym telefoniku. Z całym szacunkiem dla jego Użytkowniczki i brandu aparatu (Nokia 6131). Telefon sprzężony blututowo z (najukochańszym) GlobalSatem 338.

Żeby NE funkcjonował w sposób niezakłócony, musiałem w Nokii wykasować większe tematy, templaty, tapety i co tam jeszcze każdy producent wgrywa, by ekran telefonu wyglądał możliwie najbardziej idiotycznie. Ze zbyt małą pamięcią program się zawieszał. Ale to uroda każdego softu nawigacyjnego, bez względu na platformę systemową i sprzętową.

Mam nadzieję, że Żonie nie będą potrzebne te wszystkie bąbelki, palmy i inne słoneczniki. Inaczej, awantura gotowa. Ale kto zrozumie i przewidzi reakcje kobiet na bardzo ważne, męskie eksperymenty?  :E

Telefon paruje się z odbiornikiem GPS bezproblemowo. Defaultowo BlueTooth jest wyłączony, dzięki (m.in.) czemu bateria trzyma nawet tydzień. Przy uruchamianiu NE uaktywnia BT i łączy z GPS-em. :ok: Reszta (fix) jest kwestią sprawności odbiornika.

Nie miałem problemu z wyznaczaniem tras (Warszawa, ul. Gwiaździsta -> ul.Łucka -> ul. Puławska). Trasy ustawione na najszybsze. I tak NE je wyznaczył (Gdańska, JPII, Okopowa, Towarowa, Grzybowska, Wronia, Łucka, Żelazna, Prosta, JPII, Chałubińskiego, Niepodległości, Puławska). Czy tak samo postąpiłby w codziennym korkowym szczycie (testowałem w sobotnie przedpołudnie), nie wiem. Sam jestem ciekaw. Ja pojechałbym w powszedni dzień inaczej. Nieco dłużej, ale znacznie szybciej. Przynajmniej z Marymontu na Łucką, bo dla Niepodległości -> Puławskiej rozsądnej alternatywy raczej brak (IMHO).

Komunikaty głosowe wyraźne, we właściwych momentach.  :ok:  Zastrzeżenie miałem wcześniej, kiedy w trybie demo sprawdzaliśmy z żoną trasę z domu do jej pracy. Otóż, program nie zająknął na rozdrożu Al. St. Zjednoczonych i Ostrobramskiej (jadąc w kierunku wschodnim). Co prawda, manewr zmiany ulicy (St.Zj. na Ostrobramską) na skręt w prawo nie wygląda, raczej na pozostawanie na tej samej drodze, jednak jest to przecież rozjazd i komunikat "trzymaj się prawej" powinien wg. mnie być wyartykułowany. Nie dla każdego jest to oczywiste i nie zawsze "kierujący" zerka na ekran. W sznurze samochodów może podążyć za niewłaściwym króliczkiem.
Za to ładnie ostrzegł przed fotoradarem w tym miejscu (nieco wcześniej).  :mrgreen:

Dość szybko wyznacza nową trasę, kiedy z wyznaczonej się zjedzie. Mam jednak obawy, czy równie szybko to uczyni, kiedy sieć GSM będzie przeciążona, a zaistnieje potrzeba dociągnięcia fragmentu mapki z serwera NE. Takie sytuacje (przymusowe bądź przypadkowe zjazdy z wyznaczonej trasy) są najbardziej stresujące dla nawigującego po nieznanym kierowcy. Wszelkie dodatkowe zagwozdki mogą wprowadzić u niego dużą nerwowość. A chłop, który nie wkurza się za kierownicą prawdziwym mężczyzną nie jest. To "oczywista oczywistość".  :wink:

Co jeszcze? Chyba wszystko.
Z pewnością nie można wymagać, by NE osiągała funkcjonalność i poręczność dużej nawigacji. Sam np. miałem dziś trzy adresy na Puławskiej do odwiedzenia - jeden z numerem adresowym, drugi przy skrzyżowaniu z ulicą poprzeczną, trzeci vis-a-vis wylotu innej ulicy poprzecznej. Wszystkie w bardzo niedalekiej odległości od siebie. Do którego jechać najpierw, do którego potem, a do którego na końcu? Rzut oka na duży ekran z szybkim scrollowaniem mapy w PDA/PNA udzielił mi odpowiedzi natychmiast. W NE musiałbym się trochę pomęczyć. Cel (ten sam - ustalenie kolejności) jednak osiągnąłbym, nieco większym nakładem operacji.

Zatem, NaviExpert działa i to całkiem fajnie. Majątku na GPRS chyba żona w czasie (moich) testów nie straciła, bo NE pociągnął w trasie chyba ze 4kB.

Mnie się nawet spodobał.  :grin:

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 20, 2008, 03:44:56 »
Żeby NE funkcjonował w sposób niezakłócony, musiałem w Nokii wykasować większe tematy, templaty, tapety i co tam jeszcze każdy producent wgrywa, by ekran telefonu wyglądał możliwie najbardziej idiotycznie. Ze zbyt małą pamięcią program się zawieszał. Ale to uroda każdego softu nawigacyjnego, bez względu na platformę systemową i sprzętową.
[cut...]
Z pewnością nie można wymagać, by NE osiągała funkcjonalność i poręczność dużej nawigacji. Sam np. miałem dziś trzy adresy na Puławskiej do odwiedzenia - jeden z numerem adresowym, drugi przy skrzyżowaniu z ulicą poprzeczną, trzeci vis-a-vis wylotu innej ulicy poprzecznej. Wszystkie w bardzo niedalekiej odległości od siebie. Do którego jechać najpierw, do którego potem, a do którego na końcu? Rzut oka na duży ekran z szybkim scrollowaniem mapy w PDA/PNA udzielił mi odpowiedzi natychmiast. W NE musiałbym się trochę pomęczyć. Cel (ten sam - ustalenie kolejności) jednak osiągnąłbym, nieco większym nakładem operacji.

NE nigdy nie osiągnie poręczności dużej nawigacji bo  jest on tworzony dla telefonów komórkowych. Bardzo dużo zależy właśnie od aparatów telefonicznych - wg. mnie twórcy NE powinni bardziej realnie podchodzić do minimalnych wymagań programu, bo później ludzie mogą czuć się oszukani gdy ich ukochanej Nokii zabraknie pamięci  :mrgreen:.
Tutaj kilka ujęć jak NE pracuje na moim SE P1i http://video.google.pl/videoplay?docid=-5061184497903423479 .
Jak widać nawigacja dosyć płynnie pracuje, nie trzeba długo czekać na wywoływanie poszczególnych opcji. Jest też scrollowanie paluchem po mapie - dzięki dotykowemu ekranowi w P1i czego w Nokii nie doświadczymy jak narazie. Jak wykombinuję jakiś statyw do samochodu postaram się coś na trasie nagrać.
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation

*

Offline Mariusz_

  • *
  • 62
  • Sprzęt: Eten M700
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 20, 2008, 11:56:49 »
Po obejrzeniu tego filmiku powróciły stare koszmary i przypomniałem sobie czemu sprzedałem NE  :mrgreen:
Wolne scrollowanie, ucinanie mapy w połowie bo nie mam jej w telefonie, pobieranie danych z GPRS i modlenie się, aby był zasięg...

Powiem tylko jeszcze raz, że wszystko co dookoła obserwuję wygląda na nagonkę NE w stylu jaki spotykamy w wielu miejscach, np. na allegro, gdzie kupić można "super firmowy telewizor 32'' LCD Medion za jedyne 999zł".


Natknąłem się  na taką też "reklamówkę" NE:
http://video.google.pl/videoplay?docid=384530585277758817&q=naviexpert&total=7&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Myślę, że nie wymaga komentarza...

I tak tylko współczuję ludziom, którzy kupią to zamiast AM, TT itp i będą zachwyceni... Cóż... niektórych da się przekonać, że wentylatory są lepsze od klimatyzacji więc wcale mnie to nie dziwi

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 20, 2008, 12:26:28 »
Mariusz_ nie widziałem wcześniej tej reklamówki i po obejrzeniu jej stwierdzam że ładną żenadę odstawili. Tak przejaskrawionej reklamy dawno nie widziałem - szczególnie z tym szukaniem adresu gdzie np. AM ma w najnowszej wersji wizualizację 3D budynków.

Wracając do koszmarów wg. mnie lepiej już nie będzie jeżeli chodzi o programy nawigacyjne on-line oparte na Javie.

ps. swoją drogą dziwię się że w internecie jest tak mało testów NE czy filmów pokazujących działanie.


I tak tylko współczuję ludziom, którzy kupią to zamiast AM, TT itp i będą zachwyceni... Cóż... niektórych da się przekonać, że wentylatory są lepsze od klimatyzacji więc wcale mnie to nie dziwi
Pisałem już wcześniej, jeżeli ktoś używa nawigacji okazjonalnie np. 3-4 na rok i ma odpowiedni telefon to każesz mu kupować AM za 350 zł czy TT za 600 zł plus urządzenie do tego ? Jakby nie patrzeć taka przyjemność zamknie się  w okolicach 900-1000 zł - do mnie to jakoś nie przemawia. Zupełnie inaczej się ma sprawa jeżeli ktoś zamierza korzystać z nawigacji bardzo często - wtedy faktycznie NE może męczyć :).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2008, 12:45:12 wysłana przez Borg »
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 20, 2008, 17:38:47 »
Przykra prawda, dla wszystkich zwolenników innych programów nawigacyjnych, jest taka, że tylko AutoMapa pokazuje adresy uliczne z dodatkowymi oznaczeniami literowymi lub "łamane przez" oraz pokazuje obrysy budynków. Zatem, tylko AM wysadzi nas pod akademikiem "Limba" na terenie SGGW w Warszawie, a nie 880 m (sic!) od niego. Tylko z tego powodu, że adres "Limby", to ul. Nowoursynowska 161L. I to "el" w adresie uwzględnia wyłącznie AM. "Goły" numer 161 jest po drugiej stronie kampusu. Daleko, nawet na skróty przez trawniki.

To jest prawdziwa przewaga AutoMapy nad innymi programami, bo takie np. budynki 3D są tylko fajnym ficzerem. Miłym dla oka, a przeszkadzającym w nawigacji.

W Warszawie (i nie tylko) jest pewnie dobrych kilka tysięcy numerów adresowych, które są trudne do znalezienia bez obrysu budynków. Każda nawigacja (poza AM) wysadzi nas przy ulicy, nawet jeśli szukany budynek znajduje się w drugim, trzecim rzędzie od niej, w podwórku, etc., przesłonięty i niewidoczny z miejsca, w którym usłyszeliśmy komunikat "dotarłeś do celu". Kto w ten sposób "dotarł do celu" nocą lub w deszczu i dopiero wtedy zaczął poszukiwanie precyzyjnej lokalizacji, tyle że już pieszo, ten obrysy budynków z miejsca doceni. A różnica wynosi często kilkaset metrów. Dobrze, jeśli wiadomo w którą stronę...
Mogę rzucać dziesiątkami przykładów, które dotknęły mnie osobiście, bo najczęściej jeżdżę na nuvi, bazującym na tej samej mapie, co NE.

I w tej kwestii AM jest nie do przeskoczenia. Przez żaden program.

Twierdzę natomiast coś innego. Mianowicie, że NaviExpert jest całkiem porządną nawigacją, spełniającą swoją rolę. Porównywalną z innymi.
Abstrahuję tu zupełnie od możliwych problemów z komunikacją z serwerem. Mnie one nie dotknęły, więc o nich nie piszę.

Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 01, 2008, 14:11:57 »
Korzystam z NE około roku.Byłem z niego ogólnie zadowolony ,ale teraz trasy expert wytyczane są chyba dla samochodów terenowych.Wolę postać pięć min. w korku niż dwa dni w warsztacie plus koszt naprawy.Przykłady:ul Myśliwska  Gdańsku górny odcinek,Sołecka,Na zboczu Stolema itd.Wczoraj o godz.20 -tej nie było korków a system prowadził mnie dłuższą trasą.Druga sprawa to uaktualnianie mapy-21grudnia otwarto w Gdańsku ważny odcinek drogi prowadzący do obwodnicy, zgłaszałem ten fakt emailem a potem telefonicznie aktualizacja miała się ukazać do miesiąca czasu a nie ma jej do dziś tak samo jest z nowymi ulicami :(

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 04, 2008, 16:55:08 »
Korzystam z NE około roku.Byłem z niego ogólnie zadowolony ,ale teraz trasy expert wytyczane są chyba dla samochodów terenowych.Wolę postać pięć min. w korku niż dwa dni w warsztacie plus koszt naprawy.Przykłady:ul Myśliwska  Gdańsku górny odcinek,Sołecka,Na zboczu Stolema itd.Wczoraj o godz.20 -tej nie było korków a system prowadził mnie dłuższą trasą.Druga sprawa to uaktualnianie mapy-21grudnia otwarto w Gdańsku ważny odcinek drogi prowadzący do obwodnicy, zgłaszałem ten fakt emailem a potem telefonicznie aktualizacja miała się ukazać do miesiąca czasu a nie ma jej do dziś tak samo jest z nowymi ulicami :(

naviexpert nie wyznacza trasy na podstawie aktualnych danych, ale na podstawie statystyk i algorytmu przewidywania korków. Dlatego takie kwiatki się zdarzają. Gdyby jeszcze dołożyć do istniejącego produktu możliwość zgłaszania przez userów eventów to byłoby coś.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 12, 2008, 09:56:34 »
Dlatego takie kwiatki się zdarzają. Gdyby jeszcze dołożyć do istniejącego produktu możliwość zgłaszania przez userów eventów to byłoby coś.

Raczej dalej będą się zdarzały a Panowie od NE zaczynają sami na siebie kręcić bata. Nie dość że ta technologia nie działa zbyt dobrze bo mało ludzi jej używa to jeszcze takie działania :
Cytuj
Od 16 kwietnia br. nawigacja bez korków będzie dostępna jedynie za dodatkową opłatą w nowych abonamentach Premium. Jednocześnie wszystkie abonamenty zakupione do 15 kwietnia 2008 włącznie będą traktowane jak abonamenty premium i będą pozwalały na układanie tras „bez korków/premium”.
Raczej nie przysporzą im klientów a im mniej ludzi będzie tego używać tym gorzej to będzie działać :( chyba że bez zgodny pozostałych użytkowników będą zbierać dane na temat ruchu dla abonamentu premium.
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 12, 2008, 10:07:38 »
Hahaha, chyba woda sodowa komuś uderzyła do głowy,
ciekawe ilu użytkowników przestanie wyrażać zgodę na przesyłanie informacji zwrotnych ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 12, 2008, 10:37:34 »
Cytuj
Od 16 kwietnia br. nawigacja bez korków będzie dostępna jedynie za dodatkową opłatą w nowych abonamentach Premium.
Hmmm, myślę że będzie tak źle jak to brzmi. Jest szansa na to, że cena się nie zmieni, tzn. wersja Premium będzie dalej w tej samej cenie, a tylko wersja standard (bez opcji omijania korków) zostanie wprowadzona z niższą ceną.
No ale o tym przekonamy się w kwietniu gdy ujawnią cennik.

Warto przytoczyć też tą informację:
Cytuj
Od 20 marca rozpoczynamy wielki test NaviExperta. Krótkie trasy możesz ułożyć nawet nie posiadając wykupionego abonamentu. Przetestuj NaviExperta w swojej okolicy i przekonaj się dlaczego coraz więcej osób decyduje się na zakup naszego systemu.
Akcja testowa trwa do 30 kwietnia 2008. NaviExpert Sp z o.o. zastrzega sobie prawo do skrócenia lub przedłużenia akcji bez wcześniejszego powiadomienia. Bezpłatnie możesz układać trasy wszystkich typów z wyjątkiem tras "bez korków/premium". Użytkownicy posiadający wykupiony abonament będą w trakcie trwania akcji mieli priorytet w dostępie do serwera. Ze względu na ograniczone zasoby serwera testowego układanie tras testowych może być w chwilach największego obciążenia tymczasowo ograniczane.

A co do ilości zbieranych informacji o korkach:
Cytuj
Rośnie liczba użytkowników NaviExperta. Na koniec 2007 roku mieliśmy 13287 aktywnych, regularnych użytkowników. Co oznacza ponad czterokrotny wzrost w stosunku do początku roku. Codziennie notujemy około 4000 logowań do naszego systemu, a nasi użytkownicy pokonują łącznie ponad 300 000 km dziennie.

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 12, 2008, 11:52:46 »
Bez sensowna akcja - po co komu nawigacja we własnej okolicy :) ? Jeszcze nie spotkałem się z nawigacją która by prowadziła mnie po mojej okolicy tak jak bym sobie życzył. Dla mnie ta akcja raczej propagandowa i ciekawe w jaki sposób będą określać krótkie trasy- 1-2-5-10 km ?

Co do użytkowników, ciekaw co rozumieją jako "aktywnych, regularnych użytkowników" i jakoś nie wierzę w te całe statystyki tak samo jak innym producentom którzy podają że ich nawigacje są najdokładniejsze ;).

ps. 4000 logowań co to jest przy ogólnej ilości użytkowników naszych dróg - ciekawe ile jeszcze z tych 4000 ma włączoną opcję przesyłania informacji ?

ps1. co do cen to nie wierzyłbym w pozostawienie na tym samy pułapie bo ile by miał kosztować 24 h abo bez usługi "korków" 1 zł :)
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #116 dnia: Marzec 12, 2008, 14:08:12 »
Bez sensowna akcja - po co komu nawigacja we własnej okolicy :) ? Jeszcze nie spotkałem się z nawigacją która by prowadziła mnie po mojej okolicy tak jak bym sobie życzył. Dla mnie ta akcja raczej propagandowa i ciekawe w jaki sposób będą określać krótkie trasy- 1-2-5-10 km ?

Co do użytkowników, ciekaw co rozumieją jako "aktywnych, regularnych użytkowników" i jakoś nie wierzę w te całe statystyki tak samo jak innym producentom którzy podają że ich nawigacje są najdokładniejsze ;).

ps. 4000 logowań co to jest przy ogólnej ilości użytkowników naszych dróg - ciekawe ile jeszcze z tych 4000 ma włączoną opcję przesyłania informacji ?

ps1. co do cen to nie wierzyłbym w pozostawienie na tym samy pułapie bo ile by miał kosztować 24 h abo bez usługi "korków" 1 zł :)

13k użytkowników? Hmmm...wątpię. I to jeszcze aktywnych, czyli takich, którzy przynajmniej raz w tygodniu wyślą jakieś info o korku itp. - tym bardziej w to wątpię. Możliwe, że wzrosła ilość userów po tym, jak do akcji wszedł Orange, ale czy to są uzytkownicy aktywni?
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #117 dnia: Marzec 13, 2008, 20:58:45 »
Od 16 kwietnia br. nawigacja bez korków będzie dostępna jedynie za dodatkową opłatą w nowych abonamentach Premium.
To chyba kiepski pomysł. Ciekawe, czy naprawdę jest aż takie zainteresowanie, żeby opłacało się podnosić ceny?

Ta darmowa jazda na krótkich trasach ma pewnie pozwolić zebrać więcej statystyk. "Krótkie" trasy musiałyby jednak być dość długie, żeby kogoś zachęcić. Ciekawe czy np. da się np. jeździć po całej Warszawie i okolicy. Natomiast jako trial ma jakiś sens. Można będzie przetestować za darmo. Dlaczego jednak nie obejmuje tras bez korków?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #118 dnia: Marzec 13, 2008, 22:10:40 »
Cytat: amber2007
Dlaczego jednak nie obejmuje tras bez korków?

Proste, masz jeździć tam gdzie są korki - wtedy będziesz potencjalnie użyteczny  :mrgreen:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: Wrażenia: NaviExpert 3.0beta4 [długie]
« Odpowiedź #119 dnia: Marzec 14, 2008, 00:20:59 »
Podnosić cenę za usługę która jest w zasadzie ciągle w fazie testów to oryginalne posuniecie.

Po chyba 3 użyciach NE wyłapałem (pewnie nie tylko ja) dość podstawowy błąd w algorytmie wyznaczania tras "bez korków" ujawniający się zwłaszcza na długich trasach. Nawet przy założeniu poprawności danych statystycznych o występujących korkach, błąd może powodować wyznaczanie baaaardzo nieoptymalnych tras. Zgłosiłem spostrzeżenie, ale chyba się obrazili, że kwestionuję ich wspaniałą technologię....

A w kwestii "najlepsze mapy" i "najnowsze inwestycje drogowe niedostępne jeszcze w większości innych map cyfrowych" to przynajmniej w wypadku Krakowa totalna porażka. IMAGIS 1 marca wprowadził zaktualizowane mapy i... rondo Mogilskie, oddane do użytku po przebudowie już kilka miesięcy temu, na mapach nadal zamknięte dla ruchu. Pół biedy gdyby NE po prostu omijał szerokim łukiem ten rejon, ale on wyznacza trasy obecnie już zamkniętymi drogami tymczasowymi które były używane podczas przebudowy, albo pod prąd ulicami jednokierunkowymi które po otwarciu ronda zmieniły swój kierunek... Dla równowagi właśnie rozkopane niedalekie rondo Grzegórzeckie na mapach jest w pełni przejezdne. Jak ktoś przyjezdny trafi z NE w ten rejon to kilka "ciepłych słów" komentarza może mu się wyrwać na temat "najlepszych map". Praktycznie w każdym rejonie który dobrze znam i sprawdziłem na WEBMAPIE znalazłem mniejsze lub większe błędy. Zgłosiłem je i może z 10% poprawek się pojawiło na mapie. Może jestem niewiarygodny? Nawet najlepsza nawigacja polegnie gdy będzie miała kiepskie mapy, a nawigacja on-line ma najlepsze warunki by istotnie błyskawicznie aktualizować mapy. Niestety NE chyba tych warunków nie jest w stanie wykorzystać i nie zyskuje, na tym bardzo w sumie istotnym polu, przewagi nad nawigacjami off-line. Może to nie najistotniejsze, ale "najnowsze dane o fotoradarach" też kuleją. Znam 3 lokalizacje które funkcjonują od początku roku na trasie nr 4 (ważna trasa), a w NE widać tylko jeden, a i ten to pojawia się i znika. A na miplo.pl pojawiły się błyskawicznie.

Z NE da się dojechać do celu w miarę logiczną trasą, ale 2 główne cechy które miały dać przewagę NE nad nawigacją off-line wyglądają mizernie. Dla mnie NE na obecnym etapie jest ciągle na etapie wyjściowym do pełnowartościowej usługi. A tu już pojawiają się abonamenty Premium...

Kiedyś na forum ujawnił się przedstawiciel Naviexperta, może by się włączył do dyskusji. Może wszyscy się mylimy....