Premiera NaviExpert 4.0

  • 13 Odpowiedzi
  • 5619 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Premiera NaviExpert 4.0
« dnia: Lipiec 11, 2008, 18:03:58 »
No i mamy nową pełną wersję 4.0. Działa całkiem przyjemnie, a to co obiecali usprawnić to usprawnili. I nawet screeny dali większe niż w zajawce :wink:  Informacyjnie (i z ciekawości waszych wrażeń) zamieszczam info poniżej, cytując za stroną producenta.


     


    *      Szybsze układanie i przeliczanie trasy. Jak to działa? NaviExpert nie czeka teraz na pobranie pełnej trasy, lecz rozpoczyna nawigację po pobraniu jej pierwszej części. Ponieważ nasze serwery układają trasę błyskawicznie, czas oczekiwania na rozpoczęcie nawigacji jest prawie niezależny od długości trasy. Najlepsze efekty osiągane są oczywiście na szybkich telefonach z 3G (umts), które potrafią układać trasy nawet szybciej niż nawigacje off-line (w ciągu około 3s). Z drugiej strony największy przyrost szybkości układania trasy zauważą użytkownicy wolniejszych telefonów
    *      Mapa Europy Zachodniej i Wschodniej obejmująca początkowo wszystkie drogi główne krajowe i lokalne od „żółtych” w górę bez dróg najniższej kategorii, która będzie systematycznie uzupełniana o szczegółowe mapy kolejnych państw.
    *      Możliwość zaznaczania punktów trasy (np. punktu docelowego) poprzez wskazanie go na mapie. Jeżeli np. znasz lokalizację punktu docelowego choć nie pamiętasz adresu, możesz skorzystać z tej opcji.
    *      Możliwość zaznaczania punktów POI na mapie oraz pobrania pełnego opisu zaznaczonego POI.
    *      Możliwość wykonania telefonu do wybranego POI. Bez potrzeby ręcznego wprowadzania numeru możemy wprost z aplikacji zadzwonić pod numer podany w opisie POI.
    *      Wyświetlanie odcinków omijanych w wyniku remontu.
    *      Automatyczne aktualizacje. Wersja 4.0 będzie ostatnią wersją, którą będziesz musiał(a) pobrać samodzielnie. Od tej pory, jeżeli pojawia się nowa wersja na dany telefon, program sam zaproponuje jej pobranie i automatycznie otworzy odpowiednią stronę do pobierania w przeglądarce.
    *      Usprawnione algorytmy układania tras Premium (bez korków), dzięki którym jeszcze szybciej dotrzesz do celu.
    *      Poprawiony design (wygląd) oraz wygoda obsługi programu.
    *      Dwie alternatywne kolorystyki mapy – pastelowa i kontrastowa.
    *      Kompas umieszczany na każdym ekranie mapy.
    *      Opcja ochrony przed przypadkowym roamingiem oraz wyświetlanie granic Polski. Po włączeniu tej opcji program sam zablokuje połączenie gprs po przekroczeniu granic Polski.
    *      Obsługa nowych modeli telefonów, w tym telefonów Sony Ericsson z wbudowanym GPS.
    *      Opcja automatycznego łączenia z serwerem przy starcie programu. Dzięki temu operacje wymagające dostępu do serwera, np. układanie trasy są wykonywane jeszcze szybciej bez oczekiwania na nawiązanie połączenia gprs.

      Wraz z premierą wersji 4.0 zostały także zaktualizowane mapy na naszym serwerze.
      Dziękujemy tysiącom testerów wersji beta-1-7 za liczne uwagi.
      Wersja 4.0 nie będzie dostępna na telefony nokia 6230i i 6600 ze względu na ich ograniczone możliwości.
      Wersja 4.0 na telefony nokia 6630, 6680, 6681, 6682, N70, N72 zostanie wydana w ciągu kilku dni.


Tu link do nowej wersji http://get.naviexpert.pl/, a tu link do wersji beta http://beta.naviexpert.pl/4.0-beta7/ która będzie jeszcze działać za darmo do poniedziałku (14 lipca) więc można potestować.

Moje zdanie: polecam! :ok:  Wiele zmian na lepsze poczynając od wyglądu, poprzez prędkość, a na skuteczności wyznaczania tras kończąc. Jedyne czego mogę się przyczepić to zbyt częste komunikaty "Lekko w lewo/prawo". Pozostaje trochę poczekać i przekonać się, czy NaviExpert będzie dobrze wykorzystywał swoją przewagę, czyli fakt, ze jest to system on-line. Mam na myśli omijanie korków, remontów dróg i szybkie aktualizacje map wraz z POI i fotoradarami.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 12, 2008, 11:16:21 »
skąd mogę ściągnąć wersję demo na PDA?
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2008, 11:47:50 »
Po pierwsze tu nie ma wersji demo, jest tylko jedna, pełna wersja. Ściągasz ją i korzystasz w zależności od tego jaki masz wykupiony abonament. Ja mam całoroczny, ale można wykupić też na 24h i wtedy potestować do woli cały dzień. Innego sposobu nie znam.

Po drugie na głównej stronie stoi napisane "NaviExpert. Nawigacja GPS na komórkę." Więc wnioskuję, że na razie PDA raczej nie ma szans.
Ale niedawno na ich stronie była zamieszczona ankieta, a w niej pytanie w stylu: Na jakie dodatkowe urządzenie przygotować kolejną wersję? W odpowiedziach były do wyboru m.in. jakieś nowe Samsungi, Apple iPhone, no i PDA z Windows. Więc kto wie, może w niedługim czasie poszerzą gamę urządzeń na których działa NaviExpert. Krok w kierunku Samsungów (dużo osób ma te telefony) i PDA (najwięcej chętnych wśród korzystających z nawigacji) byłby chyba najbardziej słuszny.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2008, 14:53:45 »
no to w takim razie obecnej wersji sobie nie potestuje...niestety (a może na szczęście?), nie mam komórki...
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 17, 2008, 14:26:46 »
No to może dla odmiany trochę konstruktywnej krytyki co do niektórych istotnych i nieistotnych punktów :wink:

Cytuj
    *      Szybsze układanie i przeliczanie trasy. Jak to działa? NaviExpert nie czeka teraz na pobranie pełnej trasy, lecz rozpoczyna nawigację po pobraniu jej pierwszej części. Ponieważ nasze serwery układają trasę błyskawicznie, czas oczekiwania na rozpoczęcie nawigacji jest prawie niezależny od długości trasy. Najlepsze efekty osiągane są oczywiście na szybkich telefonach z 3G (umts), które potrafią układać trasy nawet szybciej niż nawigacje off-line (w ciągu około 3s). Z drugiej strony największy przyrost szybkości układania trasy zauważą użytkownicy wolniejszych telefonów
Moim zdaniem jedyna istotna, coś wnosząca zmiana w stosunku do wersji poprzedniej. Zważywszy że szybka transmisja jest dostępna głownie w miastach i tam przy gęstej siatce dróg zapewnienie szybkiego przeliczenia trasy jest najbardziej oczekiwane, jest to trafione ulepszenie. I nawet chyba działa...

Cytuj
    *      Mapa Europy Zachodniej i Wschodniej obejmująca początkowo wszystkie drogi główne krajowe i lokalne od „żółtych” w górę bez dróg najniższej kategorii, która będzie systematycznie uzupełniana o szczegółowe mapy kolejnych państw.
W zasadzie pozostaje jedynie napisać: NARESZCIE

Cytuj
    *      Wyświetlanie odcinków omijanych w wyniku remontu.
No nie wiem... Kraków rozkopany jak zwykle, a mi się nic nie wyświetliło...   :worried:

Cytuj
    *      Usprawnione algorytmy układania tras Premium (bez korków), dzięki którym jeszcze szybciej dotrzesz do celu.
Może i usprawnione. Niestety jeden poważny błąd algorytmu nie został usunięty. Ponieważ NE pomimo mojego zgłoszenia do wersji poprzedniej jak i obecnej nie zaprzeczył ani nie potwierdził jego istnienia, może czas na poddanie tej ukrytej funkcjonalności publicznemu osadowi i testowaniu. Otóż NE przy obliczaniu tras Premium nie uwzględnia czasów przejazdu. Jeśli jedziemy w długą trasę i obliczymy ją np. ok. godziny 17 to NE wyznaczy trasę "omijającą" korki występujące na całej trasie ale o 17'tej. Co z tego że po kilku godzinach jazdy będziemy przejeżdżać przez jakieś leżące pod koniec naszej trasy miasto o 22 albo 23, zostaniemy poprowadzeni trasą "omijającą" korki z godz. 17'tej, które o tej porze są już wspomnieniem. Możliwa jest też odwrotna sytuacja wyjeżdżamy w trasę np. o 2 w nocy, trasa liczona jest dla ulic z minimalnym ruchem, zero korków. Ale gdy na trasie za 4-5 godz. wypadnie nam jakieś duże miasto to niechybnie wpadniemy w największy korek porannego szczytu, bo będziemy prowadzeni trasą jak dla 2 w nocy. Takie liczenie tras Premium dalekie jest od optymalnego, może się okazać że trasa standard jest dużo lepsza. A za Premium płacimy po podwyżce jakby więcej....
Oczywiście jeśli ktoś potrzebuje nawigacji by we własnym mieście trafić z domu do pracy i z powrotem to teoretycznie trasa Premium powinna być wiarygodniejsza, bo czas przejazdu trasy na ogół znacznie krótszy. Teoretycznie, bo trasa Premium + błędy na mapie potrafią stworzyć taką trasę faktycznie bez korków którą nikt nie jeździ, ale tylko dlatego że trzeba by notorycznie łamać zakazy skrętu, zawracania itp. by przejechać.
I jeszcze jedno. Radzę się dwa razy zastanowić przed użyciem funkcji "omiń korek" w obcym mieście....

Cytuj
    *      Kompas umieszczany na każdym ekranie mapy.
Po co ten kompas???
W ogóle ekran mapy został dziwnie zapaprany do reszty. A przecież komórki mają generalnie nieco małe ekrany do nawigacji, dbałość o maksymalne i ergonomiczne wykorzystanie powinna być priorytetem.
Od góry kilka linii wyświetlacza zostało na stałe zarezerwowane na pasek pokazujący zaawansowanie pobierania trasy. Trwa to kilka sekund, poza tym nic się tam nie dzieje, stracona powierzchnia. W pierwszych "betach" ten pasek pojawiał się na chwile wzdłuż lewej krawędzi ekranu (pionowo) po prostu na mapie, po pobraniu trasy znikał i to było OK.
Pasek w którym pokazywana jest odległość do następnego manewru jest wyświetlany pół wiersza niżej niż reszta paska z całkowita odległością i nazwą ulicy. Dlaczego nie są położone równo, na tej samej wysokości. W dodatku maja inną stylistykę graficzną. Czy znaczek z symbolem najbliższego manewru nie mógłby się pokazywać pod paskiem z odległością do niego? Jedna z najistotniejszych informacji skacze nam po ekranie raz wyżej raz niżej. Może drobiazg, ale...
Te wszystkie śmieciowe informacje wyświetlane w dole ekranu można spokojnie usunąć. Co nam daje strzałka pokazująca kierunek do celu podróży jeśli jesteśmy od niego jeszcze np. 100 km? Po co informacja o skali? W dodatku nieprawdziwa. U mnie na SE K800 przy widoku 3D jak wskaźnik skali pokazuje 1000m to wzdłuż wyświetlacza widać najwyżej ok. 600m (przy innych skalach proporcja jest podobna). Co to daje? Prędkościomierz drobniutką czcionką? Lepiej się nie wpatrywać podczas jazdy, bo może być nieszczęście. No i nowość! Kompas! Może jakiś harcerz się wypowie po co w tej aplikacji kompas?
No i dolny pasek zajmujący z 10% ekranu na malunek joysticka i by opisać 2(!) klawisze funkcyjne. Nie mógł by ten pasek się chować po np minucie od rozpoczęcia nawigacji, a na to miejsce kilka informacji czytelna czcionką np. odległość do końca trasy, może porządniejszy prędkościomierz... itd,itp.

Cytuj
      Wraz z premierą wersji 4.0 zostały także zaktualizowane mapy na naszym serwerze.
O mapach to już szkoda pisać. Nieśmiertelny przykład z Krakowa. Na mapach ver. 3 był stary nieaktualny układ ronda Mogilskiego, ale za to były zaznaczone ograniczenia w ruchu na pobliskim rondzie Grzegórzeckim. Za to w "zaktualizowanych mapach" mamy prawidłowo zaznaczone rondo Mogilskie (ale prawidłową kierunkowość okolicznych ulic jednokierunkowych juz nie), ale za to brak ograniczeń na remontowanym rondzie Grzegórzeckim. Czyli równowaga... :wink:
Przy okazji. Jak ktoś się chce załapać na premię od NE za mandat z fotoradaru którego nie ma na ich mapach to mogę polecić 3 czy 4 miejsca w okolicy Krakowa. Od jakichś 2 miesięcy stoją, a na mapach NE ani widu ani słychu. Znam też taki na drodze nr 4 (droga krajowa) który stoi od początku tego roku i też go nie ma.

Cytuj
      Dziękujemy tysiącom testerów wersji beta-1-7 za liczne uwagi.
Ależ drobiazg! Czekamy na ver. 5. To fajna zabawa wracać z pracy z NE na pokładzie. :grin:

Cytuj
Moje zdanie: polecam! :ok:  Wiele zmian na lepsze poczynając od wyglądu, poprzez prędkość, a na skuteczności wyznaczania tras kończąc. Jedyne czego mogę się przyczepić to zbyt częste komunikaty "Lekko w lewo/prawo". Pozostaje trochę poczekać i przekonać się, czy NaviExpert będzie dobrze wykorzystywał swoją przewagę, czyli fakt, ze jest to system on-line. Mam na myśli omijanie korków, remontów dróg i szybkie aktualizacje map wraz z POI i fotoradarami.

Moje zdanie: Niestety NE nadal nie wykorzystuje możliwości jakie potencjalnie daje nawigacja on-line. Jak ktoś potrzebuje nawigacji kilka, max kilkanaście razy w roku polecam. Duża zaleta to możliwość kupna abonamentów na 24h. Polecam raczej abonamenty "standard", bo jak mówi stare przysłowie marketingowców od proszków: "Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać".  :evil:

Pozdrawiam


PS. Jak ktoś wie jak skutecznie uciszyć tę kobietę mówiącą bez przerwy "Za 3 km, lekko w lewo/prawo" stawiam piwo.  :wink:

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 17, 2008, 17:48:25 »
czekam aż tylko wpadnie mi w ręce telefon komórkowy z prawdziwego zdarzenia i od razu dam znać jakie wrażenia z jazd
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:30:47 »
Cytuj
PS. Jak ktoś wie jak skutecznie uciszyć tę kobietę mówiącą bez przerwy "Za 3 km, lekko w lewo/prawo" stawiam piwo. 

W opcjach odznaczyć "częste komunikaty głosowe".
Kompas porażka - czy jest ktokolwiek komu może sie to przydać? Nie można tego dać w opcji?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:37:23 »
Cytat: tomciar
W opcjach odznaczyć "częste komunikaty głosowe".

Czy nadal ta opcja zmniejsza max. ilość komunikatów o manewrze z siedmiu do pięciu?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 18, 2008, 11:59:14 »
Cytuj
W opcjach odznaczyć "częste komunikaty głosowe".

To niestety niewiele ją wzrusza. Bardzo oporna jest...

Prawie ideałem są dla mnie komunikaty z Wayfinder'a. Dopóki jedzie się drogą główną i prosto system siedzi cicho. Czy to tak trudno osiągnąć?

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 18, 2008, 12:45:39 »

Prędkościomierz drobniutką czcionką? Lepiej się nie wpatrywać podczas jazdy, bo może być nieszczęście. No i dolny pasek zajmujący z 10% ekranu na malunek joysticka i by opisać 2(!) klawisze funkcyjne. Nie mógł by ten pasek się chować po np minucie od rozpoczęcia nawigacji, a na to miejsce kilka informacji czytelna czcionką np. odległość do końca trasy, może porządniejszy prędkościomierz... itd,itp.

Ja się wpatrywałem w ten prędkościomierz drobną czcionką  :D
Mimo, że jechałem z mniej więcej stałą prędkością ok 75km/h to wskazania zmieniały się tylko z dość dużą gradacją - nie pamiętam dokładnych wartości ale było to chyba 73 na 77 żadnych pośrednich warości typu 74, 75, 76. A przecież GPS podaje z dokładnością do 0,1 m/s

Również przydałoby się aby można było skonfigurować to co ma się wyświetlać, np w moim przypadku najczęściej nie interesuje mnie odległość do celu lub pozostały czas - wolabym mieć czas przyjazdu.
No i mogliby poprawić algorytm obliczania pozostałego czasu jazdy - w tej chwili jest on chyba liczony na podstawie dotychczasowej prędkości jazdy - wystarczy się zatrzymać gdzieś na światłach i momentalnie czas zaczyna "wariować" - stoisz 5, 10 ,20 sekund a na wyświetlaczu pozostały czas jazdy zmienia sie o 20s, minutę, 2 minuty. Powinni to raczej liczyć na podstawie jakiś standartowych czasów jazdy na pozostałej części trasy. Nie byłoby wtedy takich takich skoków - stoisz 20 sekund na światłach to pozostały czas jazdy też zwiększy sie o te 20s.


Cytuj
PS. Jak ktoś wie jak skutecznie uciszyć tę kobietę mówiącą bez przerwy "Za 3 km, lekko w lewo/prawo" stawiam piwo.  :wink:


Też się na to wkurzam  ale i tak jest rzadziej niż poprzednio :mrgreen:
Napisane: Lipiec 18, 2008, 12:39:28
Cytat: tomciar
W opcjach odznaczyć "częste komunikaty głosowe".

Czy nadal ta opcja zmniejsza max. ilość komunikatów o manewrze z siedmiu do pięciu?

Nie teraz chyba do 4  :D

Poprzednio przy wyłączonych częstych komunikatach były przy 3000, 1000, 500, 300 i 100. Teraz sobie odpuścili 300
No i jest jeszcze błąd (przynajmniej w wersji dla Noki) że gdy nałożą sie dwa komunikaty na siebie to są powtarzane. W wersji beta były powtarzane obydwa, teraz jest już lepiej bo tylko jeden   :E

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2008, 22:14:05 »
No i mogliby poprawić algorytm obliczania pozostałego czasu jazdy - w tej chwili jest on chyba liczony na podstawie dotychczasowej prędkości jazdy - wystarczy się zatrzymać gdzieś na światłach i momentalnie czas zaczyna "wariować" - stoisz 5, 10 ,20 sekund a na wyświetlaczu pozostały czas jazdy zmienia sie o 20s, minutę, 2 minuty. Powinni to raczej liczyć na podstawie jakiś standartowych czasów jazdy na pozostałej części trasy. Nie byłoby wtedy takich takich skoków - stoisz 20 sekund na światłach to pozostały czas jazdy też zwiększy sie o te 20s.

Właśnie pojawiła się wersja 4.1 z "prognozowaniem czasu dojazdu do celu w oparciu o dane z Community Traffic". Napiszę jak przetestuję.
Wersja 4.0 zaktualizowała się do 4.1 automatycznie. Program podał informację, że jest nowsza wersja i połączył się ze stroną WAP.

Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 05, 2008, 01:03:26 »
Dzisiaj pojeździłem trochę na 4.1 i byłem zdziwiony gdy poprowadził mnie moim tajnym skrótem. W drugie miejsce także pojechał inteligentnie a właściwie mnie poprawił bo chciałem pojechać gorzej. Do domu też wyznaczył dobrze tylko start musiałem zmienić bo trasa zaczynała się na dwupasmówce a on nie widział że stoję po innej stronie. Przeliczył dość szybko mimo starego D750i. Czas dotarcia też wyliczył bez zastrzeżeń. Głos mogli by zmienić bo jest jakiś bezpłciowy, może zatrudnili by Martynę Wojciechowską. Od mojego domu prowadzi mnie jednack boczną uliczką bo jest trochę na ukos. żadna jak na razie nawigacja nie uwzględnia czasu straconego na skręty, przejazdy przez skrzyżowania z pierwszeństwem i światła a w miastach jest to duża różnica.
Denerwują mnie też zamazane przez stacje benzynowe trasy zamiast jednego przycisku do najbliższej stacji (oczywiście po drodze)

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
NaviExpert 4.1
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 08, 2008, 18:46:53 »
Kolejne nowości. Dla zainteresowanych rozwojem NaviExperta cytuję za informacjami na ich stronie i za rozsyłanym newsletterem.




Wersja 4.1 z dokładnym przewidywaniem czasu dojazdu
W wersji 4.1 wprowadziliśmy prognozowanie czasu dojazdu do celu. Program wyświetla przewidywaną godzinę i minutę dojazdu wykorzystując przy tym dane z Community Traffic. Opcja jest dostępna w każdym abonamencie obejmującym nawigację.
Ponadto w wersji 4.1 wprowadziliśmy następujące modyfikacje w stosunku do wersji 4.0:
  • Nowsze telefony javowe Nokii otrzymały podpis cyfrowy. Oznacza to, że można na tych telefonach włączyć stałą zgodę na dostęp do sieci i łącza bluetooth, eliminując pytania pojawiające się przy każdym starcie programu. Dotyczy to telefonów: 3109 classic, 3110 classic, 3500 classic, 3555, 5200, 6085, 6086, 6165, 3120 classic, 3600 slide, 5220 XpressMusic, 5300, 5310 XpressMusic, 5610 XpressMusic, 6212 classic, 6263, 6267, 6288, 6300, 6300i, 6301, 6500, 6500s, 6555, 6600 fold, 6600 slide, 7373, 7390, 7500 Prism, 7900 Prism, 8800 Arte. Przypominamy, że podpis cyfrowy mają wersje na wszystkie telefony Sony Ericsson oraz większość Nokii z Symbianem.
  • Na większości javowych telefonów Nokii została znacząco poprawiona jakość dźwięków. Dotyczy to telefonów: 3109 classic, 3110 classic, 3500 classic, 3555, 5200, 6085, 6086, 6165, 3120 classic, 3600 slide, 5220 XpressMusic, 5300, 5310 XpressMusic, 5610 XpressMusic, 6212 classic, 6263, 6267, 6288, 6300, 6300i, 6301, 6500, 6500s, 6555, 6600 fold, 6600 slide, 7373, 7390, 7500 Prism, 7900 Prism, 8800 Arte, 6126, 6131, 6131 NFC, 6133, 6233, 6234, 8600 Luna, 6125, 6136, 6151.
  • Poprawione zostały drobne błędy zauważone w wersji 4.0.
Trwają intensywne prace nad wersję 4.1 na telefony nokia 6630, 6680, 6681, 6682, N70, N72. Przepraszamy za opóźnienie związane z trudnościami technicznymi wynikającymi z większej złożoności wersji 4.x.

Oceń wersję 4 NaviExpert
Twoje zdanie jest dla nas najważniejsze. Oceń zmiany wprowadzone w wersji 4.0/4.1 wypełniając krótką ankietę http://webankieta.pl/ankieta/w1hpquf3ndiw

Promocja olimpijska – 12 miesięcy gratis
Od 8 sierpnia w abonamentach 12 miesięcy Standard i Premium dodatkowe 12 miesięcy gratis. Promocja obowiązuje do odwołania.

Popularność wersji 4 NaviExpert
Wersja 4 NaviExperta jest znacznie popularniejsza od poprzedniej. Każdego dnia korzysta z niej około 8 tysięcy osób (nie licząc użytkowników Navifona w Orange), podczas gdy w przypadku wersji 3 bezpośrednio przed premierą wersji 4 było to około 5 tysięcy. Wzrost wynika nie tylko z pozyskania nowych użytkowników. Także użytkownicy poprzednich wersji częściej korzystają z wersji 4.

Dowiedz się więcej o technologii Community Traffic
Zobacz mapy średnich prędkości w największych miastach i na głównych drogach krajowych. Skrócony link: http://infobot.pl/r/G2w

Nowe telefony kompatybilne z NaviExpertem
Udostępniliśmy wersje na nowe modele telefonów np. Samsung i550 i nokia 6210 – oba modele z wbudowanym GPS – oraz kilka innych nowych modeli.

Zapowiadamy opcję omijania dróg płatnych
To jedna z najczęściej wymienianych brakujących funkcji w poprzedniej ankiecie. Wkrótce pojawi się wersja z opcją omijania płatnych odcinków dostępna w każdym abonamencie. Szczególnie w połączeniu z trasami bazującymi na technologii Community Traffic pozwoli zaoszczędzić pieniądze, przy jak najmniejszej stracie na czasie jazdy.

Zapowiadamy wersję NaviExperta na pierwsze telefony z Windows Mobile
Telefony z Windows Mobile były zdecydowanie najczęściej wskazywane w naszej ankiecie, w odpowiedzi na pytanie, jakie nowe telefony powinny być obsługiwane przez NaviExperta.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Premiera NaviExpert 4.0
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 09, 2008, 12:35:34 »
to kiedy będzie ta wersja na windows mobile? Zapowiedzi bez konkretnej daty czy też przybliżonego terminu...

BTW Jeździłem wreszcie z tym programem w wersji 4.0. Jazda po warszawie nie łapie za serce. Wydaje mi się że trasy są zbyt sztywne, algorytmy nie są elastyczne - świadczy o tym na przykład wyznaczanie objazdu dla odcinka który nie jest zakorkowany - całkowicie bez sensu.
Porównując z Garminem Mobile XT program jest niedopracowany. Chyba głównie właśnie przez algorytm wyznaczania trasy. Faktycznie, czasem wyznacza objazd wtedy kiedy trzeba, ale nie jest do końca pewien czy nie jest to dziełem przypadku...
I rada na koniec - zróbcie coś z tymi komunikatami głosowymi - tego się słuchać nie da!
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...