Nowa (4.3) wersja NaviExperta

  • 137 Odpowiedzi
  • 24115 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #120 dnia: Maj 15, 2009, 10:56:26 »
No to po to chyba są komunikaty na 50 metrów przed czy 100 metrów przed żeby już przygotowywać się do manewru, a komunikat przy 0 m jest ok, bo w mieście są nieraz gęsto zjazdy, czy skrzyżowania.
Komu OK temu OK. Mnie akurat ciągłe słuchanie komunikatów i odliczanie metrów nie bawi. Zjazdów też co kilka metrów nie ma. A choćby były, to komunikat na Om (+-5m) to i tak musztarda po obiedzie. Czy nie lepiej zrobić opcję na ustawianie odległości ostatniego komunikatu zamiast uszczęśliwiać na siłę?
A po drugie to myśleć trochę za kierownicą a nie tylko słuchać komunikatów i patrzenie w ekranik nawigacji.
A to ciekawe. Jeszcze niedawno byłeś rzecznikiem bezmyślnych. Postęp jest widoczny. Gdyby tak jeszcze nieco uprzejmiej...

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #121 dnia: Maj 15, 2009, 11:13:47 »
A to ciekawe. Jeszcze niedawno byłeś rzecznikiem bezmyślnych. Postęp jest widoczny. Gdyby tak jeszcze nieco uprzejmiej...
Jeśli już to jestem rzecznikiem rzeczy prostych, funkcjonalnych, niezawodnych i przyjaznych w użyciu ;).
Miłego dnia :)

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #122 dnia: Maj 15, 2009, 11:33:13 »
Nav4All ma ta sprawę rozwiązaną poprawnie.

Tak z ciekawości, z Nav4All korzystasz w trybie ze strzałkami czy ściągasz całą mapę ?

Nav4All pilotuje wyłącznie w trybie strzałkowym. W moim przekonaniu ma wiele zalet. Potwierdzają to również użytkownicy wypowiadający się w wątku NaviExpert kontra Nav4all. Przede wszystkim ma większy repertuar znaków graficznych i komunikatów dźwiękowych i pojawiaja sie one wtedy, gdy potrzeba. Przykładowe komunikaty: "na końcu drogi w prawo", "za 200m wjedź na autostradę". Nie trzeba wtedy liczyć metrów bo jedno i drugie po prostu widać.  Widać zresztą także odległość do manewru bo wyświetla się dużymi cyframi. Jeśli dla wykonania manewru na autostradzie ważne jest zajęcie odpowiedniego pasa ruchu, to Nav4All odpowiednio wcześnie to zasugeruje. W większości wypadków na ekranie jest jednak strzałka na wprost, co oznacza że trzeba trzymać sie przebiegu drogi. Obecnie jest nowa wersja, chyba 9.0, której jeszcze nie znam. Być może funkcje te zostały jeszcze ulepszone. Np. we współczesnych systemach strzałkowych wyświetlają się dokładne schematy skrzyżowania z przebiegiem  trasy, zaś odległości od manewru są też zastępowane graficznymi, np. wypełniającą  się belką.  Moim zdaniem dla kierowcy takie rozwiązania nawigacji komórkowej są lepsze. Rozwiązanie takie jak w NaviExpercie jest natomiast fajne dla pasażera, który zamiast patrzeć na drogę może wpatrywać się w ekranik  i opowiadać kierowcy co tam wypatrzył. Niektórzy użytkownicy podkreślają, że widok przebiegu trasy zwiększa bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, bo widać zbliżające sie skrzyżowania.  Można by także dorzucić jazdę we mgle. Najlepiej byłoby mieć zatem możliwość wyboru trybu, albo rozwiązanie przechodzace automatycznie do ulepszonego trybu strzałkowego na przykład na 100-200 m przed skrzyżowaniem.

Mapa w Nav4All pełni  funkcję czysto informacyjną: można na niej jedynie zobaczyć wyznaczona trasę. W pilotowaniu nie bierze już udziału. Trasę można także wyświetlić w formie listy manewrów i ewentualnie sprowadzić mapy ich okolicy.

Wadą Nav4All są mapy Navteqa: w Polsce niekiedy bardzo dokładne, niekiedy już nieaktualne, z mnóstwem błędów zwłaszcza dotyczących braku zakazu skrętu. No i oczywiście brakuje informacji o utrudnieniach i zamkniętych odcinkach. Pod tym względem NaviExpert i AM maja w Polsce przewagę. Natomiast za granicą, już choćby w Czechach, Nav4All sprawuje się znakomicie, czego o NaviExpercie powiedzieć nie można.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2009, 13:07:49 wysłana przez kasia76 »

Odp: Trasa krótka, a optymalna premium
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwiec 09, 2009, 10:30:55 »
....
  Podam konkretny przykład trasa Rzeczków-Kolonia do Iłża (woj. mazowieckie obie) trasa optymalna premium - 39 km czas 45 minut tą pewnie w takim czasie się robi, trasa krótka 22 km czas 1h 38 min. Czas przejazdu na trasie krótkiej jest nieprawdziwy, bo tą trasę robi się spokojnie w około pół godziny, trasa ta odkąd pamiętam ( przynajmniej 15 lat) jest cała asfaltowa.
  I moje pytanie ile razy trzeba taką trasę przejechać żeby system Community Traffic zweryfikował czas przejazdu na rzeczywisty?, bo dwa razy, które zrobiłem na pewno nie pomogły, bo dalej trasa krótka ma taki długi czas przejazdu.
  Pewnie tą trasą nikt wcześniej nie jeździł z NE, dlatego taki długi czas przejazdu ale jak na drogę asfaltowa to zbyt małe prędkości średnie są dla niej przyjęte...
Po jakimś czasie sprawdziłem tą trasę ponownie i już jest prawie ok :) bo w weekend ta trasę(jako trasa optymalna premium) ustala na 22 km czas przejazdu 45 min(czyli spadek z 1h 38 min), ale w dzień powszedni pozostaje bez zmian 39 km czas 45 minut.
Tak że można powiedzieć że w tym przypadku system się uczy, oby więcej osób korzystało z tego,  to i trasy będą bardziej optymalnie dobierane.

Odp: Trasa krótka, a optymalna premium
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwiec 09, 2009, 12:58:30 »
... ale w dzień powszedni pozostaje bez zmian 39 km czas 45 minut.
Tak że można powiedzieć że w tym przypadku system się uczy, oby więcej osób korzystało z tego,  to i trasy będą bardziej optymalnie dobierane.
Obawiam się, że już tak zostanie, bo teraz przy nowych taryfach prawie wszyscy będę jeździli trasami Premium.  No może za wyjątkiem niedowiarków, którzy trasom Premium nie ufają i wybierają trasy krótkie. A altruistów takich jak ty, którzy by przecierali NaviExpertowi znane sobie szlaki za własne pieniądze też chyba wielu nie ma.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2009, 13:15:46 wysłana przez kasia76 »

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwiec 09, 2009, 13:24:11 »
Mogli by to rozwiązać, np. tak że wysyłając zapytanie o trasę z punktu A do B, przysyłają nam np. 2 trasy, optymalną premium i zwykła krótką, z podanymi czasami i kilometrami, w następnym kroku użytkownik sam decyduje którą jedzie. Bo na krótkich dystansach, szczególnie poza obszarami miejskimi warto wybierać trasy krótkie, w ten sposób zdobywają dane o średnich prędkościach na mniej uczęszczanych drogach, przez co mają bogatszą bazę danych o trasach.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwiec 09, 2009, 13:31:04 »
Ostatnio zrobiłem parę tras porównawczych jadąc w jedną stronę z nawigacją off-line AutoMapa a w powrotnej drodze z NaviExpertem. Muszę przyznać że NaviExpert zrobił na mnie wrażenie. Na jednej trasie:
- zaproponował trasę o klasę lub dwie lepszą wiodącą drogą dwu pasmową dzięki której pokonałem drogę powrotną o 1 godzinę szybciej
- znalazł dokładny adres ośrodka którego nie było w AM (Lądek Zdrój)
- miał naniesione nowe rondo (jeszcze drogowcy sprzątali po przebudowie) kiedy w rozwiązaniu konkurencyjnym było zwykłe skrzyżowanie.

Muszę przyznać że jak na jedną trasę to robi to wrażenie. Szkoda tylko że firma nie podejmuje współpracy z użytkownikami jak ma to miejsce w AM. Po współpracy na etapie rozwiązywania problemów z GPS nie odezwali się na ani jedno zgłoszenie. Szkoda że mają takie podejście. Oczywiście nie ma sensu marnować czasu na wysyłanie zgłoszeń które firma olewa. Myślę że w ten sposób marnują najlepszą okazję do poprawienia produktu.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwiec 09, 2009, 14:22:51 »
Jeszcze inna sprawa jeśli chodzi o wytyczania tras, to jest to że NE ma dość aktualną bazę remontów, co wiąże się z zamkniętymi odcinkami dróg. Np. teraz w Warszawie co weekend jest zamknięte około trzech odcinków rożnych tras, na których trwa frezowanie i układanie nowej nawierzchni, odcinki te w NE są  zaznaczone.

A jeśli chodzi o kontakt z supportem NE to w moim przypadku, zawsze jest jakaś odpowiedz, tyle tylko że ja im zgłaszałem jakieś błędy na mapach albo remonty na drogach. Szkoda że w innych przypadkach nie zawsze odpowiadają, bo nawet odpowiedz że czegoś nie planujemy, albo jest to dla nas nie opłacalne jest lepszą odpowiedzią niż żadna.

*

Offline grzegorz01

  • ***
  • 298
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwiec 09, 2009, 20:44:44 »
A jeśli chodzi o kontakt z supportem NE to w moim przypadku, zawsze jest jakaś odpowiedz, tyle tylko że ja im zgłaszałem jakieś błędy na mapach albo remonty na drogach. Szkoda że w innych przypadkach nie zawsze odpowiadają, bo nawet odpowiedz że czegoś nie planujemy, albo jest to dla nas nie opłacalne jest lepszą odpowiedzią niż żadna.

Dokładnie o to chodzi. Szkoda że mają takie podejście do tematu bo wiele na tym tracą.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwiec 30, 2009, 14:00:36 »
Z ostatnich obserwacji zauważyłem że ekipa z NE słabo aktualizuje remonty, nie usunęła jeszcze tego z DK8 w Nadarzynie i prowadzi przez miasteczko, gdy były tam remonty to był całkiem dobry objazd, ale już są dwa pasy przejezdne, nie ma zaznaczonych remontów na DK70. Remonty te są, były opisane na stronie GDDKiA skąd biorą dane.
Do roboty!!!, bo pewnie ktoś z nich to przeczyta.

PS. Czyżby całe siły były włożone teraz w NE 5.0 ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2009, 14:53:00 wysłana przez Mindzik »

*

Offline ReddyS

  • *
  • 96
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: E61i/HTC Touch Pro2
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwiec 30, 2009, 16:24:15 »
Próbowałem dzisiaj instalować NE na HTC Pro2 ale dupa...
Instalacja idzie, później rejessstracja, uruchomienie programu i jakiś błąd jawy...

*

Offline Rafi1980

  • **
  • 143
  • Płeć: Mężczyzna
  • HTC Sensation
  • Sprzęt: HTC Sensation
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #131 dnia: Lipiec 01, 2009, 10:18:49 »
Zainstaluj nowszą jave np ta z grudnia 2008

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #132 dnia: Lipiec 01, 2009, 10:58:51 »
Z ostatnich obserwacji zauważyłem że ekipa z NE słabo aktualizuje remonty, nie usunęła jeszcze tego z DK8 w Nadarzynie i prowadzi przez miasteczko, gdy były tam remonty to był całkiem dobry objazd, ale już są dwa pasy przejezdne, nie ma zaznaczonych remontów na DK70. Remonty te są, były opisane na stronie GDDKiA skąd biorą dane.
Do roboty!!!, bo pewnie ktoś z nich to przeczyta.
A może po prostu zgłosić na formularzu zgłoszeniowym ze strony NaviExperta. System społecznościowy tak właśnie działa: zauwazyłeś - zgłoś.  Inna sprawa, że organizacji zgłoszeń jeszcze daleko np. do Miplo.  Ale mimo wszystko dzięki p. Tomaszowi O. z NE to  działa - wszystkie moje dotychczasowe zgłoszenia były potwierdzane i uwzględniane. Akurat do tego aspektu NE trudno mieć zastrzeżenia.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #133 dnia: Lipiec 01, 2009, 11:28:11 »
Powiem tak, zgłaszałem wiele, ale byłem przekonany, że dobrze kontrolują bazę GDDKiA, a poza tym jak przejeżdżałem obok tych remontów lub ich braku to wciskałem "2" i odpowiednie zgłoszenie. Ale z tego co zauważyłem to wciskanie jakoś średnio działa, pewnie mało osób tamtędy jeździ. Ale jeśli twierdzą że korzystają z bazy GDDKiA to płacąc za ten produkt wymagam żeby tak było.
Ja osobiście lubię ten program, ale nieraz trzeba krzyknąć głośno jak jest coś nie tak, bo jeśli jest ta funkcja w telefonie do remontów to używam, najczęściej jeszcze z formularza korzystam, ale przecież nie o to chodzi.
Zgłosiłem już tydzień temu remont, na skrzyżowaniu Jana Pawła i Al. Solidarności, do tej pory nie ma tam zaznaczonych utrudnień, a jest tam spore zamieszanie związane z tym remontem.
Tak że było ok, ale może pan Tomasz O. pojechał na urlop, albo coś :) niech wiedza że użytkownicy pilnują tego za co płacą. Takie moje uwagi. :)

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #134 dnia: Lipiec 01, 2009, 12:15:22 »
Tak że było ok, ale może pan Tomasz O. pojechał na urlop, albo coś :) niech wiedza że użytkownicy pilnują tego za co płacą. Takie moje uwagi. :)
Faktycznie, piszę o dobrych doświadczeniach, ale z przeszłości. Może i to już u nich teraz szwankuje? W takim razie wyraźnie zaczynają zostawać w tyle. A szkoda, bo NaviExpert zapowiadał się dobrze. No chyba, że nadchodząca wersja 5.0 zmieni ten obraz. Ale tu też trudno o optymizm.

Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #135 dnia: Lipiec 02, 2009, 21:52:25 »
Pan Tomasz O. już powrócił i naniósł wskazane uwagi jeśli chodzi o remonty. Tak że może byli zajęci wersją  5, zobaczymy. :)

*

Offline Borg

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation,SE P1i
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #136 dnia: Sierpień 09, 2009, 23:19:43 »
Próbowałem dzisiaj instalować NE na HTC Pro2 ale dupa...
Instalacja idzie, później rejessstracja, uruchomienie programu i jakiś błąd jawy...

Pewnie "NegativeArraySizeException : 0"  - u mnie pomogło zainstalowanie Esmertec Jbed 20090217.5.1R2
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2009, 00:32:31 wysłana przez Borg »
Palm m105->m130->Motorola mpx200->mpx220->SE P1i->HTC HD->HTC Desire->HTC Sensation

*

Offline Janeo

  • *
  • 50
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowa (4.3) wersja NaviExperta
« Odpowiedź #137 dnia: Sierpień 27, 2009, 10:12:10 »
Moim zdaniem dla kierowcy takie [strzałkowe] rozwiązania nawigacji komórkowej są lepsze. Rozwiązanie takie jak w NaviExpercie jest natomiast fajne dla pasażera, który zamiast patrzeć na drogę może wpatrywać się w ekranik  i opowiadać kierowcy co tam wypatrzył. Niektórzy użytkownicy podkreślają, że widok przebiegu trasy zwiększa bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, bo widać zbliżające sie skrzyżowania.  Można by także dorzucić jazdę we mgle. Najlepiej byłoby mieć zatem możliwość wyboru trybu, albo rozwiązanie przechodzace automatycznie do ulepszonego trybu strzałkowego na przykład na 100-200 m przed skrzyżowaniem.
Przeglądałem to forum i natknąłem sie na tą wypowiedź, że strzałki są lepsze niż widok mapy 2D, 3D.
Od postu minęło już 3 miesiące i być może stanowisko Twoje (i może innych) się już zmieniło, ale dla porządku pragnę podkreslić, że tendencje twórców nawigacji dla komórek idą w kierunku tworzenia nawigacji w oparciu o mapy, nie zapominając o strzałkach mimo wszystko. Dowodem jest Wayfinder, amAze (w tym wypadku niedobre rozwiązanie, bo tu do wyboru albo mapa, albo strzałka), natomiast NaviExpert daje rozwiązanie najlepsze - jednocześnie i mapa, i półprzeźroczysta strzałka na górze.
Podaję powyższe dlatego, że nieodzowny jest jednoczesny widok trasy przy zbliżaniu się do bardziej skomplikowanych rozjazdów czy zbliżaniu sie do punktu docelowego (czy wskazywany przez Ciebie manewr wyprzedzania). W praktyce to wygląda tak, że jest 1) spojrzenie na piktogram pkt-u zwrotnego (np. strzalka), 2) ilość metrów i 3) konfrontacja z widokiem trasy (mapy).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2009, 10:33:36 wysłana przez Janeo »
Pozdr. - Janeo