Niedługo wersja 4.0

  • 6 Odpowiedzi
  • 4296 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Niedługo wersja 4.0
« dnia: Czerwiec 07, 2008, 02:42:41 »
Na stronie NaviExperta pojawiła się informacja o tym, że na ukończeniu jest nowa wersja 4.0.
Co ciekawe, o kilku zmianach i ulepszeniach które zostaną wcielone w życie w wersji 4.0 swego czasu pisałem do nich mailowo (jako sugestie z mojej strony) :proud:  To miłe (dla mnie jako użytkownika), że podążają w kierunku jakiego bym się po nich spodziewał.

Dla zainteresowanych i żeby było wiadomo o co chodzi zacytuje ze strony NE listę zmian w wersji 4.0:
    * Szybsze układanie i przeliczanie trasy. Przekonaj się, że NaviExpert na szybkim telefonie z 3G (umts) potrafi układać trasy nawet szybciej niż nawigacje off-line.
    * Mapa Europy Zachodniej i Wschodniej obejmująca początkowo wszystkie drogi główne krajowe i lokalne od „żółtych” w górę, która będzie systematycznie uzupełniana o szczegółowe mapy kolejnych państw. Ponieważ zakładamy, że większość naszych użytkowników będzie potrzebowała dostępu do map Europy tylko co jakiś czas, podstawą naszej oferty będą abonamenty miesięczne.
    * Możliwość zaznaczania punktów trasy (np. punktu docelowego) poprzez wskazanie go na mapie. Jeżeli np. znasz lokalizację punktu docelowego choć nie pamiętasz adresu, możesz skorzystać z tej opcji.
    * Możliwość zaznaczania punktów POI na mapie oraz pobrania pełnego opisu zaznaczonego POI.
    * Możliwość wykonania telefonu do wybranego POI. Bez potrzeby ręcznego wprowadzania numeru możemy wprost z aplikacji zadzwonić pod numer podany w opisie POI.
    * Wyświetlanie odcinków omijanych w wyniku remontu.
    * Automatyczne aktualizacje. Wersja 4.0 będzie ostatnią wersją, którą będziesz musiał(a) pobrać samodzielnie. Od tej pory, jeżeli pojawia się nowa wersja na dany telefon, program sam zaproponuje jej pobranie i automatycznie otworzy odpowiednią stronę do pobierania w przeglądarce.
    * Usprawnione algorytmy układania tras Premium (bez korków), dzięki którym jeszcze szybciej dotrzesz do celu.
    * Poprawiony design (wygląd) oraz wygoda obsługi programu.
    * Opcja ochrony przed przypadkowym roamingiem oraz wyświetlanie granic Polski. Po włączeniu tej opcji program sam zablokuje połączenie gprs po przekroczeniu granic Polski.
    * Obsługa nowych modeli telefonów, w tym telefonów sony ericsson z wbudowanym GPS.
    * Opcja automatycznego łączenia z serwerem przy starcie programu.

No i co najciekawsze - jest już do pobrania wersja beta, w której można korzystać ze wszystkich możliwości do woli i bez opłat do czasu ukazania się oficjalnej wersji. Więc jeśli ktoś jeszcze nie próbował NE to ma okazję i to za darmo.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Niedługo wersja 4.0
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2008, 09:36:14 »
ciekawe jak za granicą użytkownik będzie rozliczany za dane, i czy wogóle będzie to działało podobnie jak w polsce?
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Niedługo wersja 4.0
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2008, 11:15:07 »
Nie odpowiem Ci konkretnie na to pytanie, ale mogę zacytować co dostałem na maila w ostatnim newsletterze od NaviExperta:

Niższe stawki GPRS w roamingu już w te wakacje.
Operatorzy GSM zapowiadają wprowadzenie niższych stawek za GPRS w roamingu już podczas wakacji letnich.
Np. Era wprowadza stawki niższe nawet o 80% na korzystanie z Internetu w UE. W nowej ofercie transmisja danych kosztuje 80 groszy za 100 KB - http://www.era.pl/pl/biznes/uslugi_porady/polaczenia/roaming/roaming_abonamentowy/eurotaryfa.
W ofercie Play opłata wynosi 5gr za 10kB - http://web.playmobile.pl/pl/play-abonament/promocje/pakietowa_transmisja_danych/.


Dodam przy okazji, że z moich doświadczeń wynika iż:
- krótka trasa między sąsiadującymi miastami lub w obrębie jednego miasta <50kB
- średnia trasa międzymiastowa to <100kB
- długa trasa przez Polskę to <200kB
- prawdopodobnie trasa z Polski przez Niemcy <350kB (mapy Europy będą prawdopodobnie mniej dokładne niż w Polsce a co za tym idzie będą mniej zajmowały)
Do tego trzeba dodać (marginalnie małą ilość) dane wysyłane do serwera z zapytaniami oraz małą poprawkę (w postaci ok. 20-30%) na ponowne ściąganie tras w przypadku zjechania z nich.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Niedługo wersja 4.0
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2008, 13:09:45 »
Nie odpowiem Ci konkretnie na to pytanie, ale mogę zacytować co dostałem na maila w ostatnim newsletterze od NaviExperta:

Niższe stawki GPRS w roamingu już w te wakacje.
Operatorzy GSM zapowiadają wprowadzenie niższych stawek za GPRS w roamingu już podczas wakacji letnich.
Np. Era wprowadza stawki niższe nawet o 80% na korzystanie z Internetu w UE. W nowej ofercie transmisja danych kosztuje 80 groszy za 100 KB - http://www.era.pl/pl/biznes/uslugi_porady/polaczenia/roaming/roaming_abonamentowy/eurotaryfa.
W ofercie Play opłata wynosi 5gr za 10kB - http://web.playmobile.pl/pl/play-abonament/promocje/pakietowa_transmisja_danych/.


Dodam przy okazji, że z moich doświadczeń wynika iż:
- krótka trasa między sąsiadującymi miastami lub w obrębie jednego miasta <50kB
- średnia trasa międzymiastowa to <100kB
- długa trasa przez Polskę to <200kB
- prawdopodobnie trasa z Polski przez Niemcy <350kB (mapy Europy będą prawdopodobnie mniej dokładne niż w Polsce a co za tym idzie będą mniej zajmowały)
Do tego trzeba dodać (marginalnie małą ilość) dane wysyłane do serwera z zapytaniami oraz małą poprawkę (w postaci ok. 20-30%) na ponowne ściąganie tras w przypadku zjechania z nich.


No dobra, a skąd nagle NaviExpert będzie mógł wyznaczać "inteligentne" trasy w EU jeśli nie ma tam userów? Przewiduje w ciemno? Poza tym po drogach przelotowych i tak nie da się przewidywać innej możliwej trasy, bo mamy bardzo ograniczony dobór dróg. Chyba podziękuję w takim razie, typowe aplikacje bardziej mnie przekonują.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: Niedługo wersja 4.0
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 07, 2008, 23:38:36 »
No dobra, a skąd nagle NaviExpert będzie mógł wyznaczać "inteligentne" trasy w EU
A skąd nagle NaviExpert ma w ogóle wyznaczać "inteligentne" trasy w EU?

Chyba podziękuję w takim razie, typowe aplikacje bardziej mnie przekonują.
Proszę Cię bardzo. Zawsze popierałem świadome decyzje.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Niedługo wersja 4.0
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2008, 00:00:36 »
Skoro wrzucają już zajawkę i screena nowej wersji, to mógłby to być bardziej wyraźny obrazek.

Odp: Niedługo wersja 4.0
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2008, 17:34:50 »
Cytuj
Skoro wrzucają już zajawkę i screena nowej wersji, to mógłby to być bardziej wyraźny obrazek.

Można ściągnąć wersję beta 4-ki i pooglądać wyraźne obrazki. Instaluje się obok wersji z której sie korzysta (o ile ktoś korzysta), tworzy się nowe tymczasowe konto (czyli każdy może sobie po nawigować do 19go za friko) i można testować.

Kilka rzeczy zostało istotnie poprawione, ale czy to istotnie "rewolucyjna wersja 4" wątpię. Zmieniono kolorystykę wyświetlania dróg i szczegółowiej widać kategorie dróg. Wyświetlanie jest chyba nieco płynniejsze. Początek trasy jest wyświetlany, jeszcze zanim ściągnie się komplet danych, to (+szybka transmisja G3 o ile możemy z niej skorzystać) istotnie powinno poprawić sytuację w razie konieczności przeliczenia trasy.

Niestety nadal wszystko dalej rozbija się o błędy na mapach. Z 4 pierwszych tras jakie sobie testowo wyznaczyłem 3 miały błędy.
Pierwszy błąd był akurat drobny. NE poprowadził trasę w jednym miejscu "zygzakiem" po uliczkach choć miał do dyspozycji drogę na wprost. NE 3 robił zygzak w tym miejscu jedną uliczkę wcześniej, NE 4 robi go ulice dalej czyli jakiś postęp jest :-). Jak to zgłosiłem do NE przy wersji 3 usiłowali mi wmówić że to skutek optymalizacji "nawigacji bez korków", jak udowodniłem że to nie to, to się już nie odezwali.
Drugi błąd to próba zmuszenia do skrętu w lewo w miejscu gdzie jest to zabronione, a trzeci poprowadzenie trasy przez zamknięte od dawna rondo i ulicę (to zapewne "nawigacja bez korków" bo istotnie na tych zamkniętych odcinkach korków nie ma, nie to co na innych ulicach w tej okolicy). Oba błędy w centrum Krakowa.
Po tym odechciało mi się na razie dalszego testowania...