NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy

  • 48 Odpowiedzi
  • 15440 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« dnia: Sierpień 10, 2008, 22:41:46 »
Udało mi się pożyczyć od znajomego na 2 tygodnie HTC P3470 z Automapą. Sporo w tym czasie jeździłem służbowo i prywatnie, prawie cały czas z dwoma nawigacjami NaviExpertem 4.0, który w tym czasie zaktualizował się do 4.1 na nokii N95 i Automapą 5.0 na HTC. W efekcie postanowiłem napisać mój własny test porównawczy. Mam nadzieję, że obiektywny choć pisany przez stałego użytkownika NaviExperta. Wcześniej miałem do czynienia na dłużej jedynie z AM w wersji 3, więc z chęcią przetestowałem dokładnie piątą wersję tak popularnej nawigacji.

Najpierw komentarz na temat urządzeń. Mogłoby się wydawać, ze AM wygra już na starcie, w końcu działa na PDA z dużym ekranem, a NE na prostym telefonie. Jednak coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że wcale nie jest im potrzebna dodatkowa cegła z wielkim ekranem i wybiera wygodną nawigacją w telefonie. HTC nie przypomina już na szczęście dawnych wielkich telefonów z WM. Bez trudu mieści się w kieszeni, niestety nadal trudno z niego zadzwonić. Telefony, na których ja testowałem można uznać za co najmniej porównywalne. HTC ma trochę większy wyświetlacz, ale w sklepie z elektroniką porównałem ekran HTC do N95 8GB i samsunga i550, te telefony mają praktycznie taki sam wyświetlacz jak HTC. Można dyskutować o przydatności ekranu dotykowego. Moim zdaniem to może być dobre na kilkucalowym ekranie TomToma, ale w przypadku telefonu lepsza jest klawiatura. Podsumowując AM i NE konkurują także na urządzeniach podobnej klasy. Ktoś kto szuka zaawansowanego telefonu z nawigacją może wybierać m.in. pomiędzy telefonem z NE i AM.
Na marginesie, NE zapowiada w ostatnim newsletterze wersję na Windows Mobile, ale o ile pamiętam zapowiadali to już dawno temu i na razie nic.

Wygląd. To największa przewaga AM. Choć wersja 4 NE wygląda o wiele lepiej od poprzedniej to nadal AM podoba mi się o wiele bardziej. Twórcy AM naprawdę mocno dopracowali grafikę. Duża przewaga AM.

Wygoda instalacji i aktualizacji. AM dostałem już zainstalowaną, ale z tego co mówił mi znajomy było to bardzo proste, włożenie karty, prosta rejestracja. NE wymaga trochę więcej zabawy, np. na N95 ustawienie stałego profilu gprs i staej zgody na połączenie sieciowe. Ja jednak doinstalowałem jeszcze Miplo i tu już było więcej zabawy. Czy naprawdę AM nie może dogadać się z Miplo i dodać ściągania punktów w swoim programie. Najpierw długo szukałem takiej funkcji w AM. Niestety integracja AM z Miplo wygląda na prototyp, a nie profesjonalne rozwiązanie. W sumie instalację i konfigurację AM+Miplo oceniam jako porównywalną do instalacji i konfiguracji NE. Potem jednak wychodzi przewaga NE. Jak już przejdziemy instalację mamy spokój. Nie trzeba aktualizować map, a program od wersji 4.0 aktualizuje się sam. Przewaga NE.

Personalizacja. AM wydaje się mieć więcej możliwości ustawień, chociażby dwa rodzaje głosu, różne widoki. Nie wszystko miałem czas poznać, ale opcji jest sporo. Przewaga AM.

Przydatność dla turystów. AM wyświetla więcej informacji na mapie, samo przeglądanie mapy też jest lepsze. Na pieszą wyprawę,czy rower wziąłbym AM. Czyli duża przewaga AM? No tak, ale jest kilka darmowych map na mój telefon niektóre nawet ze zdjęciami satelitarnymi. Targeo mobi ma nawet te same mapy co AM. Na rower wolę wziąć coś darmowego niż całkiem drogą AM. Mimo wszystko: Przewaga AM.

Komunikaty głosowe. Te w NE brzmią bardziej profesjonalnie. W AM brzmią sztucznie, wyraźnie słychać, że składają się z oddzielnych słów, natomiast w NE brzmią jak zdania. AM z kolei zbiera punkty za wybór głosów i za „następna będzie lepsza”. Remis.

Jakość tras.  Korzystam głównie z trasy typu najszybsza bazującej na community traffic. Nie raz zdarzało mi się narzekać, że nie działa doskonale, ale trzeba się przejechać z AM, żeby docenić NE. W 9/10 przypadków kiedy NE prowadzi inaczej niż AM, to NE prowadzi lepiej. Producent pisze, że można zaoszczędzić 10-50% czasu. Ja bez trudu mogę wskazać trasy po mieście, gdzie jadąc z AM jechałbym 2 razy dłużej, a w godzinach szczytu nawet kilka razy dłużej. Ja np. mieszkam na przedmieściach, jadąc spoza miasta dość szybko zjeżdżam z drogi głównej i jadę lokalną, pustą, asfaltową drogą. Tak też prowadzi NE, a AM każe mi pchać się zakorkowaną, główną ulicą w stronę centrum i potem praktycznie wracać. Jakaś skrajna preferencja dla dróg głównych (Wayfinder też jest moim zdaniem lepszy od AM). Do tego AM potrafi być bardzo uparta. Raz kiedy wybrałem skrót drogą lokalną przez kilka kilometrów co chwila słyszałem „zawróć w lewo” (a co by się stało gdybym zawrócił w prawo?). AM zbiera natomiast punkty za omijanie płatnych autostrad. Wiem, że dla wielu osób ma to znaczenie. NE zapowiedział tę opcję w ostatnim newsletterze, więc trochę awansem: Duża przewaga NE.

Szybkość wyznaczania trasy. Od wersji 4.0 NE czas wyznaczania trasy jest porównywalny. Np. w zasięgu 3G NE rozpoczyna nawigację na około 300km trasie wyraźnie szybciej niż AM. Wyłączenie trybu 3G też nie ma istotnego wpływu na szybkość wyznaczania trasy – działa Edge. Za to przeliczenie trasy po zjechaniu jest trochę szybsze w AM, głównie dlatego, że AM szybciej zaczyna wyznaczać nową trasę. Wydaje mi się też, że AM musi stosować jakiś uproszczony algorytm po zjechaniu z trasy, bo trwa to krócej niż ułożenie od zera. To pewnie tłumaczy to uparte „zawróć w lewo”. W sumie Remis.

Ostrzeżenia przed fotoradarami. Krótko mówiąc AM w ogóle nie ma tej funkcji, w każdym razie nie ma nic porównywalnego do NE. Użytkownikom AM wytłumaczę jak to działa w NE. Otóż kiedy zbliżam się do każdego fotoradaru, który może mi zrobić zdjęcie, 500m przedtem NE mówi mi o tym, potem jeszcze powtarza komunikat i wyświetla fotoradar na mapie. Położenie jest bardzo dokładne, ostatni komunikat „fotoradar” pada praktycznie dokładnie wtedy kiedy go mijam. Jeżeli fotoradaru nie ma, stoi po drugiej stronie dwupasmówki, jest skierowany w przeciwną stronę i nigdy nie jest obracany, NE nie zawraca mi głowy. AM ma w zasadzie to samo, tylko dane o fotoradarach są fatalne. Częściej od poprawnych ostrzeżeń zdarza się, że jest fotoradar a AM milczy, albo ostrzega mnie niepotrzebnie. Lokalizacje są często przesunięte o kilkaset metrów. Bie wierzę, aby przy takiej dokładności jakiś kierowca mógł zwracać na to uwagę.
Ja doinstalowałem znajomemu Miplo. Wygląda, że dane są tam lepsze, ale słabo zintegrowane z AM. Pojawia się jakiś dźwięk, ale bez informacji o dokładnej odległości, i nieczytelny dla kierowcy komunikat na ekranie (na krótką chwilę). Wiadomo co najwyżej, że gdzieś w okolicy jest fotoradar. Także dane z Miplo nie uwzględniają kierunków. Jeżeli włączymy także inne ostrzeżenia, np. o kontrolach drogowych, nie sposób ich rozróżnić.
Wygląda, że producent AM nie ma wystarczającego zaufania do danych zgłaszanych przez użytkowników, aby poważnie zintegrować je w swojej nawigacji. NE postawił właśnie na te zgłoszenia i dobrze na tym wychodzi.
NE ma też całkiem sensowne ostrzeżenia o miejscach częstych kontroli drogowych. Mówi tam gdzie faktycznie często stoją z suszarką, a nie w każdej miejscowości na trasie. Duża przewaga NE.

Manewry. Obie nawigacje nie są idealne, zdarzają się niepotrzebne komunikaty, często w tych samych miejscach (ocenę trochę utrudnia to, że NE wyraźnie zmieniał coś jeszcze na serwerze po wydaniu 4.0 i komunikaty się zmieniały). Np. i AM i NE widzą w jednym miejscu na A2 zupełnie niepotrzebny manewr. Pod tym względem lepszy jest np. Wayfinder (choć ma masę innych wad). Remis.

Wyznaczanie czasu dojazdu. Jeszcze do wersji 4.0 była to bardzo słaba strona NE, podawał zupełnie bezsensowny czas jazdy na podstawie aktualnej prędkości. Jednak w wersji 4.1 pokazywany jest czas na bazie rzeczywistych danych z community traffic. Miałem tylko tydzień na testy, ale mogę powiedzieć, że działa naprawdę nieźle. Widać np., że uwzględniana jest pora, o której jedziemy. Prognozy AM też są całkiem niezłe, ale bez rzeczywistych danych nie potrafi być tak dokładna. Przewaga NE.

Podsumowanie.
Mocne strony AM:
- wygląd,
- personalizacja,
- przydatność dla turystów.
Mocne strony NE:
- wygoda aktualizacji,
- jakość tras,
- ostrzeżenia przed fotoradarami,
- wyznaczanie czasu dojazdu.
Jak widać obie nawigacje mają swoje silne i słabe strony. Jednak jeśli przyjrzeć się bliżej poszczególnym kategoriom, widać, że przewaga AM dotyczy głównie wyglądu. Przyznam, że dla mnie AM 5.0 to duże rozczarowanie, spodziewałem się znacznie większego postępu w stosunku do wersji 3. Prawdę mówiąc mam wrażenie, że AM inwestuje wyłącznie w wygląd. NE w tym czasie zrobił ogromny postęp. Osobom, które dużo jeżdżą samochodem, zależy im na czasie i chcą dostawać sensowne ostrzeżenia o fotoradarach i miejscach częstych kontroli polecam NaviExperta.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2008, 23:43:53 »
Odważnie podszedłeś do sprawy - porównanie tak różniących się między sobą możliwościami i przeznaczeniem nawigacji do tej pory wydawało się bezcelowe (przynajmniej tak wynikało z wcześniejszych wypowiedzi niektórych forumowiczów). Udało Ci się ciekawie porównać ich wspólne cechy i wyraźnie naświetlić to, co naprawdę oferują użytkownikowi.

Gratuluje zapału do napisania tak dużego tekstu. Bardzo przyjemnie się go czyta  :ok:
Oby więcej tak bogatych opinii a mniej nic nie znaczących krótkich postów (jak ten mój co teraz czytasz :P ).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2008, 23:47:56 wysłana przez kiloff »

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 11, 2008, 09:20:18 »
Ostrzeżenia przed fotoradarami - w tym punkcie widać, że nie wiesz jak ustawić to w AM. Jak już będziesz wiedział to okaże się że przewaga jest żadna.

Jakość tras - jaki typ trasy miałeś ustawiony w AM?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2008, 09:24:38 wysłana przez emisiu »

*

Offline voyager

  • **
  • 120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hey! It compiles! Ship it!
  • Sprzęt: MIO P560 +AM 6.11e  PL ; TF101; i8260 + AM 1.4.2
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2008, 09:35:57 »
Ostrzeżenia przed fotoradarami - w tym punkcie widać, że nie wiesz jak ustawić to w AM. Jak już będziesz wiedział to okaże się że przewaga jest żadna.

ZU raczej nie ma ochoty grzebać misiowi w brzuszku to raz. Dwa, w AM co prawda można coś ustawić, ale czy to
jest to o czym amber2007 pisał? Chyba nie. Fakt, AM straszy radarami czy jest potrzeba przy nie.

Najlepszy przykład: wyznaczona trasa biegnie przez skrzyżowanie, na którym skręcamy w prawo. Foto jest
ustawiony na wprost, ale na tyle daleko, że jest w jawnej nieskończoności w stosunku do trasy (czyt. nie ma
szans ustrzelić). AM oczywiście nie omieszka cie o nim poinformować. Byłby jednak sens gdybym pojechał mimo
wszystko prosto. Czyli dopóki się trzymam trasy, to AM powinna milczeć jak grób.

Kolejny przykład. Jedziesz drogą, która się zbiega z inna po kątem powiedzmy 20st. Foto jest na tej drugiej
drodze jakieś 100m przed omawianym skrzyżowaniem. AM oczywiście rzuca informacją, mimo, ze foto jest
w żaden sposób nieosiągalny.

Problem w AM wynika stąd, że:
a/ POI nie zawierają potrzebnych informacji
b/ AM używa trywialnych algorytmów.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 11, 2008, 14:17:22 »
....Jak widać obie nawigacje mają swoje silne i słabe strony. Jednak jeśli przyjrzeć się bliżej poszczególnym kategoriom, widać, że przewaga AM dotyczy głównie wyglądu. Przyznam, że dla mnie AM 5.0 to duże rozczarowanie, spodziewałem się znacznie większego postępu w stosunku do wersji 3. Prawdę mówiąc mam wrażenie, że AM inwestuje wyłącznie w wygląd. NE w tym czasie zrobił ogromny postęp. Osobom, które dużo jeżdżą samochodem, zależy im na czasie i chcą dostawać sensowne ostrzeżenia o fotoradarach i miejscach częstych kontroli polecam NaviExperta.

Nie jestem zwolennikiem-przeciwnikiem żadnej z tych aplikacji (zdecydowanie wole osobiście TT), ale jak czytam Twój test porównawczy to mam dziwne wrażenie jakbym czytał "artykuł sponsorowany".

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2008, 21:14:59 »
Ja takiego wrażenia nie nam... bo jestem  pewien :)
To element profesjonalnie przygotowanej 'szeptanej' kampanii reklamowej NE.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2008, 21:31:44 »
Ostrzeżenia przed fotoradarami - w tym punkcie widać, że nie wiesz jak ustawić to w AM. Jak już będziesz wiedział to okaże się że przewaga jest żadna.
Możliwe. Starałem się to ustawić jak najlepiej. Może są jakieś bardziej zaawansowane opcje. Czy chodzi o to, żeby podmienić domyślne fotoradary na te z Miplo? Z drugiej strony nie uważam się za kompletnego lamera i nie jestem przekonany, że przeciętny użytkownik poradzi sobie lepiej niż ja.

Jakość tras - jaki typ trasy miałeś ustawiony w AM?

Szybka, lub najszybsza. Nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa w AM, a urządzenie już oddałem.

*

Offline wedlock

  • 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: I900
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 11, 2008, 22:26:48 »
Ja takiego wrażenia nie nam... bo jestem  pewien :)
To element profesjonalnie przygotowanej 'szeptanej' kampanii reklamowej NE.

A w rządzie siedzą sami masoni i okradają nas z rubli... o sory pomyliłem kraje i czas...

kolega po prostu napisał subiektywne porównanie i chwała mu za to
If shit happend take a hostage.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 11, 2008, 22:27:58 »
OT: Nie przejmuj się amber2007 oskarżeniami kolegów powyżej. Jak ja swojego czasu pokusiłem się o napisanie większego posta na temat NaviExperta to prawie mnie ukrzyżowali za popełnione grzechy. Od tamtej pory widocznie niewiele się zmieniło.

Dla tych co zaglądają tu aby faktycznie czegoś się dowiedzieć mogę dodać od siebie, że zgadzam się z tym co opisał amber2007 w swoim pierwszym poście. Sam jeżdżę 2/3 razy w tygodniu z NaviExpertem, często ponad 200km, a AM miałem okazję poznać gdyż pożyczałem (testowałem bo miałem chęć na coś z dużym ekraanem, vide przewaga "przydatność dla turystów" opisana w teście porównawczym). Moja decyzja: już drugi rok jeżdżę z NE i wciąż jestem zadowolony na tyle, by za pomocą np. tego forum chwalić tę nawigację i polecać innym - niech też będą zadowoleni.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2008, 23:24:05 »
nie chce nic mówić, też mam podobne wrażenie jak Marek. Sorry, Marek jest ogromnym zwolennikiem AM, ale potrafi wytknąć jej błędy, ja jestem zwolennikiem iGo i tez widze niedoróbki. Tutaj nie ma zlituj. A to powyżej czyta się trochę tak, jakby się komuś chciało wejść z masełkiem. Trochę więcej wnikliwości w temat. Jeśli mam coś porównywac, to muszę znać oba porównywane produkty, a tekst typu
Cytuj
Problem w AM wynika stąd, że:
a/ POI nie zawierają potrzebnych informacji
b/ AM używa trywialnych algorytmów.

świadczy o braku znajomości tematu AM i nawigacji wogóle. Jak POI nie zawierają potrzebnych informacji? Jak AM może korzystać z prostyych alg? Co to oznacza prosty algorytm? Bez obrazy, ale pisząc takie rzeczy albo wykazuje się ktoś całkowitym brakiem znajomości tematu albo robi to z innych mniej obiektywnych względów. Niestety (a raczej na szvxescie) na tym forum takie rzeczy rzadko przechodzą.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2008, 23:32:27 »
Ja takiego wrażenia nie nam... bo jestem  pewien :)
To element profesjonalnie przygotowanej 'szeptanej' kampanii reklamowej NE.

No tak, ja chciałem to delikatnie ując a nie od razu przyłożyć - wiesz, tak jak dla ludzi inteligentnych.

*

Offline voyager

  • **
  • 120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hey! It compiles! Ship it!
  • Sprzęt: MIO P560 +AM 6.11e  PL ; TF101; i8260 + AM 1.4.2
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 11, 2008, 23:57:09 »
(...)Trochę więcej wnikliwości w temat. Jeśli mam coś porównywac, to muszę znać oba porównywane produkty, a tekst typu
Cytuj
Problem w AM wynika stąd, że:
a/ POI nie zawierają potrzebnych informacji
b/ AM używa trywialnych algorytmów.

świadczy o braku znajomości tematu AM i nawigacji wogóle. Jak POI nie zawierają potrzebnych informacji? Jak AM może korzystać z prostyych alg? Co to oznacza prosty algorytm? Bez obrazy, ale pisząc takie rzeczy albo wykazuje się ktoś całkowitym brakiem znajomości tematu albo robi to z innych mniej obiektywnych względów. Niestety (a raczej na szvxescie) na tym forum takie rzeczy rzadko przechodzą.

Widocznie nie jesteś programistą, to nie zwracasz uwagi na pewne rzeczy, które w AM aż biją po oczach.
Nie jest to problem znajomości nawigacji, bo nawigacja nie ma tu nic do rzeczy. To jest czysta geometria.

Trywialność algorytmu widać wyraźnie w opcji POI 'położonych w kierunku jazdy' i skonfrontuj to z drugim
przykładem. Wyraźnie napisałem, że ten POI jest nieosiągalny z punktu widzenia kierunku jazdy.

Dla dociekliwych:
- przykład 1 to wezeł Armii Krajowej - Bronowicka,
- przykład 2 skrzyżowanie  Wielicka - Kamińskiego

Co do zaś punktu a/ to POI powinny zawierać w sobie dodatkową informacje nt. osiągalności. Czym innym jest
info o parkingach czy sklepach - tu owszem dobrze by było znać całkowite otoczenie aktualnego punktu na trasie,
a czym innym foto lub niebezpieczne punkty, bo to tylko rozprasza.
W którymś wątku był jeszcze poruszany problem wysokości POI względem aktualnej trasy - AM informuje o foto,
który jest pod wiaduktem.

Mam nadzieje, że jasno wyłuszczyłem swoje argumenty. Nie twierdze w tym momencie, że programy nawigacyjne
innych producentów są w tym przypadku lepsze. Nie wiem jakie są, bo ich nie znam.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 12, 2008, 00:20:11 »
Pisałem już na tym forum jak mój kolega z pracy dostał fotkę z fotoradaru który był na przeciwnym pasie i w przeciwnym kierunku. A wiec pstryk nie był kiedy się zbliżał do fotoradaru, ale kiedy się już od niego oddalał (kosztowało go to: 10 pkt. + 500,- + 300,-). Nauczony tym doświadczeniem wolę żeby AM informowała mnie nawet pięć razy za często niż o jeden raz za mało.

P.S.
O automatycznie obracających się radarach już nie wspomnę, bo i taki widziałem.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 12, 2008, 07:36:15 »
Pisałem już na tym forum jak mój kolega z pracy dostał fotkę z fotoradaru który był na przeciwnym pasie i w przeciwnym kierunku. A wiec pstryk nie był kiedy się zbliżał do fotoradaru, ale kiedy się już od niego oddalał (kosztowało go to: 10 pkt. + 500,- + 300,-). Nauczony tym doświadczeniem wolę żeby AM informowała mnie nawet pięć razy za często niż o jeden raz za mało.

Zgadzam się z  Tobą. Mam nadzieję, że próbowałeś pod tym względem jazdy z NE, bo właśnie NaviExpert radzi sobie z tym doskonale.
Po pierwsze sposób umieszczania POI na mapie, czyli to o czym wspomnieli koledzy (algorytmy i rozwiązania techniczne). Po drugie NE ma 100% dane o fotoradarach, a to z prostej przyczyny. Policji chodzi o prewencję i chętnie udzielają informacji o swoich kontrolach. NE więc z nimi współpracuje (co jest opisane na stronie NE) i mają zawsze pełne dane fotoradarów do tego stopnia, że powstał nawet jakiś program gwarantujący (zwracają kasę za mandat z foto w formie punktów partnerskich). Co więcej, z tego co zauważyłem zdarza się NE że ma informację o fotoradarze który ma dopiero być postawiony (foto pojawił się w miejscu, w którym wcześniej nic nie stało a NE o dziwo ostrzegał już od tygodnia).

Myślę, że takie ostrzeżenia przed fotoradarami w połączeniu z raportowaniem na żywo przez użytkowników o kontrolach drogowych powodują, że to jedne z najsilniejszych zalet NE. Poza tym, choć sam nie jestem aniołkiem, polecam rozsądną jazdę a nie zwalnianie tylko przed fotoradarami  :wink:

EDIT: zmieniłem 2gie zdanie - źle się wysłowiłem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2008, 22:25:08 wysłana przez kiloff »

*

Offline amber2007

  • 38
  • Sprzęt: V3xx
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 13, 2008, 21:13:01 »
OT: Nie przejmuj się amber2007 oskarżeniami kolegów powyżej. Jak ja swojego czasu pokusiłem się o napisanie większego posta na temat NaviExperta to prawie mnie ukrzyżowali za popełnione grzechy. Od tamtej pory widocznie niewiele się zmieniło.

Niczym się nie przejmuję, w końcu każdy może sprawdzić, że to co napisałem zgadza się z prawdą. Piszę też przecież wyraźnie o zaletach AM.
Nie zakładałem z góry wyniku porównania, pewne obserwacje mocno mnie zdziwiły. Byłem np. pewien, m.in. na podstawie opinii na forach, że po zainstalowaniu radarów z Miplo będę miał efekt nie gorszy, a może i lepszy (w końcu AM ma więcej użytkowników) niż w NE. Tym większe zdziwienie kiedy tak nie było. Jeżeli jednak coś skonfigurowałem nie tak, to proszę o konkrety, chętnie sprostuję.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 14, 2008, 22:12:32 »
NE ma 100% dane o fotoradarach
Powiedziałbym nawet: 160%.
Chyba wszystkie fora i internetowe zasoby dotyczące fotoradarów szacują ich liczbę w Polsce na ok. 1.200 (puszek - w tym atrap, bo działających urządzeń jest nie więcej niż 200). W bazie NE jest ich 1.925 (dane z 13 sierpnia).

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 15, 2008, 00:59:26 »
Chyba wszystkie fora i internetowe zasoby dotyczące fotoradarów szacują ich liczbę w Polsce na ok. 1.200
Skąd takie dane?
Nawet w MIPLO jest ich ponad 1700. Mam rozumieć że to 145% danych? :ohreally:

Poza tym ciekawe że o tym wspomniałeś. Kilka dni temu pisał o tym na swoim blogu jeden z członków zarządu NaviExperta. Może kogoś to zainteresuje: http://ralphocean.wordpress.com/2008/08/09/kto-ma-najszersza-baze-fotoradarow-w-polsce/

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 15, 2008, 07:10:47 »
Powiedz temu 'członku zarządu', że kiedy się odfiltruje z MIPLO fotoradary z poza Polski, to zostaje ich dokładnie 1.170.
Ciekawe, że o tym wspomniałeś...  :E  :grin:

Napisane: 15 Sierpień 2008, 06:58:57
A jeszcze ciekawsze (o czym już nie wspomniałeś), że właśnie wykasowaliście z mapy podział na fotoradary stacjonarne i przenośne, zostawiając wyłącznie kategorię "fotoradary".
Robicie postępy!  :ok:

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 15, 2008, 12:40:35 »
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 15, 2008, 14:53:06 »
Zaintrygowany tą uwagą ze strony producenta:

UWAGI:

    * Zgłaszaj tylko fotoradary skierowane w Twoją stronę


- sprawdziłem fizycznie, że rzeczywiście program ostrzega przed tymi (dwoma) radarami tylko jak się jedzie w ich kierunku.
Super sprawa, AM tego nie robi - tylko że..., oba te radary również pstrykają sobie radośnie jak się jedzie w drga stronę po przeciwnym pasie, a wtedy NE nie ostrzega o tych radarach!

Ciekaw jestem ile jest jeszcze takich radarów w skali kraju? Podejrzewam, że całkiem sporo.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 15, 2008, 15:24:07 »
A jeszcze ciekawsze (o czym już nie wspomniałeś), że właśnie wykasowaliście z mapy podział na fotoradary stacjonarne i przenośne, zostawiając wyłącznie kategorię "fotoradary".
Nie rozumiem. W NE z tego co pamiętam nigdy nie było takiego podziału. Za to jest kategoria "kontrole drogowe" pod którą znajdują się przenośne fotoradary, czyli kontora drogowa która może się zdarzyć lub jej akurat nie ma. Taki podział wydaje mi się bardziej użyteczny.

I zaznaczam po raz któryś, że oprócz tego iż jestem klientem, to nie jestem związany z NE w żaden inny sposób, więc nie rozumiem co mam wspólnego z jakimś "kasowaniem". Masz coś konkretnego na myśli czy tak sobie klepiesz w klawiaturę nie potrafiąc sobie znaleźć innego zajęcia w wolny dzień?

NE nie ostrzega o tych radarach!
Ja też sprawdziłem, mnie ostrzega w sytuacji gdy fotoradar robi fotki z dwóch stron.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2008, 15:26:51 wysłana przez kiloff »

*

Offline TD74

  • **
  • 169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 15, 2008, 21:14:37 »
Testowałem bardzo krótko NE jeszcze posiadając Nokie E50. Bardzo wolno przeliczała trasy, może to wina telefonu, a może NE, nie miałem okazji zweryfikować, jednak ryzyko braku zasięgu, tudzież liczenie na prędkość transferu nowej mapy bywa zawodne. Co do algorytmów przeliczania to nie będąc programistą powiem tylko, że niezbyt optymalne były te trasy i mimo tego, że celowo zjechałem z trasy i można było wyliczyć inną, którą podążałem to NE nadal domagał się żebym zawrócił, aż mnie wkurzył i go wyłączyłem :P

No, ale teraz mam HTC, czy na nim da się NE zainstalować tak żeby chodził ?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 15, 2008, 22:15:34 »
Cytat: kiloff
OT: Nie przejmuj się amber2007 oskarżeniami kolegów powyżej. Jak ja swojego czasu pokusiłem się o napisanie większego posta na temat NaviExperta to prawie mnie ukrzyżowali za popełnione grzechy. Od tamtej pory widocznie niewiele się zmieniło.
Tak, tak, wspieraj kolegę z teamu, w grupie zawsze raźniej :)

Cytat: kiloff
Mam nadzieję, że próbowałeś pod tym względem jazdę z NE, bo właśnie NaviExpert radzi sobie z tym najlepiej.
Oczywiscie testowałeś wiele innych programów, żeby rzetelnie móc przedstawić taką opinię  :ohreally:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 15, 2008, 22:18:18 »
@TD74:
Ten Twój HTC to rozumiem że ma Windowsa, tak? Jeśli chodzi o NE na platformę Windows Mobile to gdzieś na ich stronie czytałem że taka wersja powstanie dopiero w ciągu kilku miesięcy. Mam wrażenie że się z tym nie śpieszą i skupiają bardziej na przeciętnych komórkach.

A kiedy testowałeś NE na swojej Nokii? (było to przed wersją 4.0?)


[...]To element profesjonalnie przygotowanej 'szeptanej' kampanii reklamowej [...]
[...]wspieraj kolegę z teamu, w grupie zawsze raźniej[...]

Oczywiscie testowałeś wiele innych programów, żeby rzetelnie móc przedstawić taką opinię(?)
Pewnie gdybym był z "teamu" albo pracował dla NE musiałbym Ci odpowiedzieć na to pytanie "tak", bo za to by mi pewnie płacili abym znał kroki konkurencji. Prawda jest taka że korzystam z NE już 2gi rok, korzystałem z AM 3.x i 5.x (łącznie z MIPLO) po kilka dni oraz trochę z MapaMap. Osobiście z wymienionych wyżej zauroczył mnie NaviExpert, głównie swoją folozofią oparcia działania na systemie online i korzyści z tego płynących. Taka jest moja opinia.

Czy widzisz w tym co napisałem coś złego, coś przed czym musisz się bronić czy też uratować innych czytających moje opinie? Czy nawet jeśli już coś komentujesz, to logicznych argumentów nie potrafisz użyć tylko wolisz zaniżać poziom rozmowy do dywagacji na tematy fikcyjne i kompletnie nie związane z dyskusją? A teraz się powtórzę - nie jestem pracownikiem NE, ale nawet jeśli byłbym związany z NE zawodowo, to co widzisz złego w tym aby pisać tu swoje opinie? Nie posłuchał byś przedstawiciela firmy i nie chciał zadać mu pytań?
Moje pytania są oczywiście retoryczne i nie musisz już zaśmiecać tematu swoimi teoriami spiskowymi. No chyba że masz taki charakter że musisz...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2008, 22:51:28 wysłana przez kiloff »

*

Offline TD74

  • **
  • 169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 16, 2008, 21:40:33 »
@TD74:
Ten Twój HTC to rozumiem że ma Windowsa, tak? Jeśli chodzi o NE na platformę Windows Mobile to gdzieś na ich stronie czytałem że taka wersja powstanie dopiero w ciągu kilku miesięcy. Mam wrażenie że się z tym nie śpieszą i skupiają bardziej na przeciętnych komórkach.

A kiedy testowałeś NE na swojej Nokii? (było to przed wersją 4.0?)

Akurat pobrałem świeżo upieczoną wersję 4.0. Teraz chętnie bym przetestował NE na HTC aby sprawdzić co było problemem wolnej rekalkulacji tras. Jeśli łącze lub procesor to teraz nie powinno to stanowić problemu, ale widzę, że będę z tym musiał .... pewnie dłuuugo zaczekać.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 16, 2008, 22:07:38 »
no właśnie, ktoś wie kiedy będzie wersja na PDA? Wtedy będziemy mogli zrobić rzetelne porównanie.

Poza tym ciekawe że o tym wspomniałeś. Kilka dni temu pisał o tym na swoim blogu jeden z członków zarządu NaviExperta. Może kogoś to zainteresuje: http://ralphocean.wordpress.com/2008/08/09/kto-ma-najszersza-baze-fotoradarow-w-polsce/

znacie się osobiście? Na tej stronie nie ma wzmianki, że autorem jest "członek zarządu". :ohreally:
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2008, 14:13:56 wysłana przez bikekowal »
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 17, 2008, 21:44:57 »
Na tej stronie nie ma wzmianki, że autorem jest "członek zarządu".

Jesteś znowu w błędzie bikekowal. Pozwól że cię z niego wyprowadzę.

Skąd wiedziałbym że to członek zarządu... Jest wzmianka kolego na stronie, a konkretnie to odnośnik do podstrony z wszystkimi nazwiskami z zarządu. Trzeba uważnie czytać a nie bezmyślnie klepać w klawiaturę, tym bardziej jeśli chce się przeprowadzić dziecinną prowokację. Czy coś innego miało jeszcze na celu Twoje "pytanie"?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 17, 2008, 22:29:34 »
Może byś tak rozróżniał pojęcia członków zarządu od rady nadzorczej ;P
Jest współzałożycielem spółki i zapewne znaczącym udziałowcem, ale nie jest członkiem zarządu,
i pewnie dlatego ma czas na pisanie swojego bloga  B)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 17, 2008, 22:40:41 »
Może byś tak rozróżniał pojęcia członków zarządu od rady nadzorczej ;P
Jest współzałożycielem spółki i zapewne znaczącym udziałowcem, ale nie jest członkiem zarządu,
i pewnie dlatego ma czas na pisanie swojego bloga  B)

ot taka mała różnica. Mniejsza o to. Czy ktoś wie kiedy ma byc NE na PDA?
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 17, 2008, 23:01:52 »
No..., któryś z członków powinien wiedzieć.  :smile: