NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy

  • 48 Odpowiedzi
  • 15487 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 17, 2008, 23:37:54 »
Może byś tak rozróżniał pojęcia członków zarządu od rady nadzorczej
Myślę że to bardzo istotne skoro tak wałkujecie ten temat. Proponuje założyć nowy wątek i tam ciągnąć go dalej, bo przypominam że tematem tego wątku jest "NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy"

Wstyd Panowie że taki laik jak ja musi Wam zwracać uwagę.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 17, 2008, 23:45:04 »
Widocznie nie było już co pisać na temat tego niezwykle "obiektywnego" testu.  :smile: :smile: :smile:

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 18, 2008, 08:25:16 »
Jest dość zrozumiałe, dlaczego nie ma wersji NE na PPC/WM. Ale czemu brak jej także dla Symbiana S80 2nd (komunikatory)? Przecież kiedyś była.
Mam starą, dobrą Nokię 9500, na której trzymam TomToma 5 (kupionego onegdaj za jakąś kosmiczną kwotę) i nawet czasem go jeszcze używam. Jednak, by przetestować NE, muszę pożyczać telefon od żony albo od córki.
A chętnie sam zrobiłbym sobie porównanie.

Z punktu widzenia zaawansowanego użytkownika softu navi, lubiącego również "podłubać" i "pobawić się" programem (a tu akurat pewnie takich wielu), NE ma same wady, w porównaniu do AM. Nikt nie lubi np. płacić za swoje zabawy (GPRS), czy odczuwać w ich czasie dyskomfortu manualno-wzrokowego (większy ekran, rysik). I nie ma znaczenia, czy zapłaci się 2gr, czy 2zł. Sama tego świadomość odstręcza.

Jedyne, co warto rozważyć na korzyść NaviExperta, to premiumowe trasy, wyznaczane na podstawie lokalnych danych rzeczywistych (choćby historycznych). Jeśli zadziałałyby w Warszawie tak, jak twierdzą to opisy/obietnice marketoidalne, to jutro przesiadam się na NE i wyrzucam wszystkie pozostałe nawigacje. Cięzko jednak mi zweryfikować, czy użyte do wyznaczania takich tras algorytmy nie są - jak mawia Voyager - zbyt trywialne.  :E Oraz, czy dane nie są "zbyt historycznie" dobierane. Do weryfikacji jest także to, co z aktualnością i kompletnością danych o utrudnieniach na drogach, a także ich powiązania z algorytmami wyznaczania tras Premium.

Zaawansowany użytkownik AM, aktywnie synchronizujący dane z MIPLO, ma do dyspozycji blokady dróg z tytułu np. remontów, najnowsze fotoradary, etc. I nic go to nie kosztuje.
Ale dla użytkowników zwykłych, ograniczających się w użytkowaniu navi tylko do wprowadzania adresu i wciskania Jedź/Go/Nawiguj, automatyczne pobieranie takich danych z serwera jest nie do przecenienia. A tego rodzaju userów jest pewnie przytłaczająca większość. Tylko ten drobiazg muszą zaakceptować - opłata za każdy kontakt on-line z serwerem. Żeby choć można było alternatywnie skorzystać z łączności via LAN, przynajmniej w sytuacjach "nienawigacyjnych".

Ogólnie (i teoretycznie), NE wydaje się bardzo przyzwoitym funkcjonalnie softem navi. Trudno jednak tę tezę zweryfikować, ćwicząc go "na sucho", tak jak jest to możliwe, na setki sposobów, w przypadku AM (a wszystko gratis).

*

Offline TanSid

  • *
  • 66
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 23, 2008, 21:58:40 »
Ciekawy test, sam uzywalem obu systemow, jednak z racji wygody ustalania wole stanowczo Automape.

*

Offline RalphOcean

  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • O nawigacji i tym co wokół
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 24, 2008, 00:35:21 »
Dziękuję za aż tak duże zainteresowanie tematem. Jako, że zostałem niejako "wezwany do tablicy":
* faktycznie jestem członkiem Rady Nadzorczej a nie Zarządu spółki
* faktycznie piszę subiektywny blog:
http://ralphocean.wordpress.com/
* jak NE w praktyce wykorzystuje dane o ruchu pojazdów (Community Traffic) opisałem tu:
http://ralphocean.wordpress.com/2008/08/13/kolejna-ciekawa-trasa-w-poznaniu/
* dzisiaj GPRS/Edge jest bardzo tani np. Plus ma abonament 8 zł za 50 MB na miesiąc, mobilny Internet jest już standardem. Przyznaję jednak uczciwie, że np. w 2006 roku był to pokaźny problem dla użytkowników i ceny były nieporównanie wyższe.
* czy porównanie jest subiektywne czy nie najłatwiej ocenić sprawdzając fakty a nie rozważając czy to my czy nie my wpisaliśmy ten post. Tego drugiego nie można przecież ani obalić ani wykazać (podobnie jak tego, że jesteśmy wiernymi małżonkami :-). Chętnie przeczytam inne porównanie z TomTomem lub np. Garminem i podyskutuję na ten temat.
* obecnie testujemy wersję NaviExpert dla Windows Mobile i prace idą pełną parą. Jak wiadomo z oprogramowaniem szczególnie tak skomplikowanym nie jest tak prosto aby przewidzieć czy uda się wyeliminować wszystkie błędy i jak szybko to nastąpi. Nie możemy niestety podać terminu choć bardzo byśmy chcieli. Jak tylko wersja zostanie sprawdzona na pewno ukaże się stosowna informacja na stronie oraz link do pobrania wersji.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę zawsze pozytywnych wrażeń z nawigacji

Rafał Łożyński

PS.
Pana Adama Kubickiego zachęcam do sprawdzenia jak NE wyznacza trasy po Warszawie. Ja korzystam prawie wyłącznie z taksówek po stolicy więc tylko tą drogą mogę sprawdzać NE czy prowadzi poprawnie. Mamy jednak unikalną mapę stolicy ze średnimi prędkościami i wykorzystujemy ją w planowaniu tras:
http://www.naviexpert.pl/produkty/naviexpert/funkcje/nawigacja-bez-korkow/mapypredkosci.html

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 24, 2008, 12:17:45 »
Szanowny Panie Rafale,

Co do cen transmisji GPRS/Edge - można je raczej uznać obecnie za tańsze, ale ryzykownym jest określanie ich jako tanie.
Bo usługi GSM abonujemy pod kątem rozmów, konfigurując abonament tak, by to rozmowy były jak najtańsze. Zatem, chcąc uniknąć nadmiernych opłat za taryfikację GPRS, trzeba zwykle faktycznie wykupić extra pakiet transmisji danych. Oznacza to wydanie (np. w proponowanym przez Pana Plusie) ok. 100 złotych rocznie. To nic innego, jak kwota powiększająca koszt użytkowania każdego systemu off-board, jakim jest NaviExpert.
Są i tańsze pakiety, ale chyba nie poniżej 60 PLN/rok.
Bez wykupienia extra pakietu, standardowa taryfikacja GPRS jest dość bolesna.

Co do Warszawy. Mapki średnich prędkości ściągnąłem i wydrukowałem, jak tylko pokazały się na Waszych stronach. Są bardzo dobre, choć do niektórych odcinków ("testowanych" przeze mnie niemal codziennie) mam nieco wątpliwości. Ponadto, godz. 8.00 nie jest pikiem. Już np. wybranie godz. 8.15 znacznie zmieni obraz płynności ruchu na warszawskich drogach.

Niemniej, mapy są świetne, bo pokazują to, co wszyscy użytkownicy warszawskich dróg wiedzą i bez tych map - dramat kierowców. Wszystkie główne arterie są praktycznie nieprzejezdne. Jakie jest wyjście? Ano, objazdy bocznymi ulic(zk)ami. To doskonale znają warszawscy taksówkarze, których trudno dostrzec w korkach, w godzinach szczytowych, na głównych ulicach Stolicy. Ale to dość skomplikowana umiejętność. Trzeba bardzo świadomie wybierać objazdy, ważąc nadkładaną drogę vs. szybkość jej pokonania vs. trasa najprostsza geometrycznie. Trzeba widzieć, w których miejscach włączać się do korków na głównej (co jest nieuniknione, np. przekraczając trasy torów kolejowych), a w których z nich odbijać. Trzeba mieć wiedzę, gdzie planować w objazdach lewoskręty, bo można utknąć na kilkadziesiąt minut na skrzyżowaniu pozornie nie obarczonym nadmiernym ruchem. Nawet znajomość położenia skrzyżowań z ruchem regulowanym światłami nie jest wystarczająca dla praktycznej wiedzy o krytycznych miejscach dla manewrów lewoskrętu w planowanej trasie.

Jeśli inteligencja warszawskiego taksówkarza znalazłaby pełne odzwierciedlenie w inteligencji programu NaviExpert, to zostaniecie mistrzami świata.
Sam mieszkam w Warszawie na stałe dopiero od ponad trzech lat. Wcześniej również korzystałem niemal wyłącznie z taksówek, które są tu dość tanie (relatywnie, jak ten GPRS). Nawet jeśli docierałem do Stolicy samochodem. Bardzo pilnie obserwowałem sposób, w jaki taksówkarze dobierają trasy. Często z nimi rozmawiałem na ten temat. Zawsze byłem pod wrażeniem. Bo, dla prowincjusza, doskonała znajomość potoków ruchu na najmniejszych nawet uliczkach i węzłach olbrzymiej (toute proportions...) Stolicy, wydawała się czarną magią. Dziś ta wiedza nie jawi mi się już tak hermetyczna. To kwestia "objeżdżenia", znajomości faktów i kojarzenia zachodzących pomiędzy nimi relacji. Wtedy np. proste się staje wytłumaczenie, dlaczego na niektórych odcinkach tej samej dwujezdniowej, trzypasmowej ulicy, najszybszy jest lewy pas, a na innych odcinkach jej pas prawy. I kiedy, w związku z tym, należy dokonywać manewrów zmian pasów.

Większości inteligencji warszawskiego taksówkarza nie da się w sposób prosty przetransferować do jakiegokolwiek programu nawigacyjnego. Żaden z nich nie uzwględni np. odcinków ulic, na których dobrą opcją jest zajęcie pozycji za autobusami linii 5xx (przyspieszone), a w których miejscach trzeba zza takiego autobusu uciekać (zmienić pas). Żaden program nie wymusi na użytkowniku obserwowania nie tylko zderzaka i świateł stopu poprzedzającego nas samochodu, ale również sytuacji kilkadziesiąt metrów przed nami. Żaden program nie wtłoczy w usera takiej umiejętności włączania się do ruchu (w Warszawie w sposób ocierający się zwykle o wymuszenie), by nie spowodować zagrożenia, czy zbyt nerwowej reakcji współużytkowników drogi. I tysięcy innych spraw.
No, ale dotyczy to nie tylko jazdy po Warszawie, lecz pewnie poruszania się po większości miast świata.

Niewątpliwie sprawdzę zdolność NaviExperta do radzenia sobie w "ekstremalnej korkowo" Warszawie. Oczywiście, wyłącznie w trybie Premium, bo standardowa nawigacja GPS jest w Stolicy, w godzinach szczytu, niemal bezużyteczna. Mam nadzieję, że mnie NE zadziwi. Pozytywnie.
Będę musiał, co prawda, pozbawić na kilka dni żonę Jej ulubionego telefonu, ale mniemam, że mnie zrozumie.
Szkoda, że nie oferujecie Państwo testowego abonamentu kilkudniowego. Jest alternatywa - 24h lub 12 miesięcy (i więcej). Trochę to nieelastyczne, pewnie jednak słuszne z punktu widzenia marketingowego.

A co do marketingu Naviexperta... Nikt nie jest tu (jak sądzę) ani wrogiem jakiejkolwiek aplikacji, ani fanatycznym zwolennikiem dowolnej innej. To tylko kwestia osobistych preferencji, wynikających z mnogości funkcji użytkowych, które dla jednych stanowią przesyt, dla innych niedosyt. Nawet w identycznym zestawie.

Ale dialogi w stylu:

- Powiedz mi, Janku, który program uważasz za najdoskonalszy?
- NaviExpert, Maćku, oczywiście. Mimo jego niewielkich niedostatków.
- Ja też, Janku. Choć inne też są dobre, ale nie aż tak bardzo, jak NaviExpert.
- Cieszę się, że się zgadzamy, co do najlepszego programu do nawigacji.
- My się zgadzamy, ale pozostali dyskutanci mają opinię nieco inną.
- Nie przejmuj się tym, Maćku. To źli, bądź nieświadomi ludzie, może nawet nasłani przez Układ.
- Dobrze, zatem będziemy dalej nieść kaganek naviexperckiej oświaty, bo najważniejsza jest praca u podstaw.

muszą nieco razić. Tym bardziej, że postaci w tej RPG są wyraźnie identyfikowalne. Choćby z tego powodu, że inni, spadający tu jak jastrzębie dyskutanci, występują na wielu różnych forach dyskusyjnych. Maciek i Janek (w kilku wcieleniach) tylko tu.

Jednak to dobiazg, bo dyskusje i tak mają charakter merytoryczny, a o to przecież chodzi. Nieliczne wycieczki osobiste stanowią tylko margines.

Gwarantuję, że jeśli NE udowodni swoje przewagi, to wiele osób się nań "przesiądzie". Ale jak je udowodnić? A to jest bardzo dobre pytanie - jak mawia Lesław M.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 24, 2008, 13:02:40 »
zadałem podobne pytanie w innym dziale, ale ponowie je - czy można uczestniczyć w testach/betatestach NE w wersji PDA?
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline RalphOcean

  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • O nawigacji i tym co wokół
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 24, 2008, 22:06:11 »
"Bez wykupienia extra pakietu, standardowa taryfikacja GPRS jest dość bolesna." - nie podzielam tego poglądu gdyż np. w Plusie za 1 zł jest 1 Bez wykupienia extra pakietu, standardowa taryfikacja GPRS jest dość bolesna.B czyli trzy trasy Przemyśl->Świnoujście. Przeciętny użytkownik zużywa w ten sposób koszt jednego lita paliwa miesięcznie (robiliśmy wyliczenia na podstawie statystyk serwera). Zgoda jednak na to, że koszty jednak są, małe ale są.

Nie twierdzę, że 8 rano jest "pikiem". Posiadamy statystyki dla wszystkich godzin dnia, opublikowaliśmy tylko te.

Sprawdzałem i zarówno w Poznaniu jak i w Warszawie NE często prowadzi podobnie jak taxi.

Staram się wykazywać przewagi NE na blogu, choć jak wszyscy zapewne to widzą mamy także sporo miejsc, które wymagają solidnej pracy.

Chętnie porozmawiam o Pana trasach w stolicy. Proszę je opisać, ale już chyba nie w tym wątku - za bardzo się rozrósł ;-)

PS.
W sprawie testów na Windows Mobile proszę do mnie napisać email, postaram się je umożliwić.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 24, 2008, 22:15:57 »
PS.
W sprawie testów na Windows Mobile proszę do mnie napisać email, postaram się je umożliwić.

trzymam za słowo.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 24, 2008, 22:19:12 »
Cytat: Moi (Adam Kubicki)
Niewątpliwie sprawdzę zdolność NaviExperta do radzenia sobie w "ekstremalnej korkowo" Warszawie. Oczywiście, wyłącznie w trybie Premium, bo standardowa nawigacja GPS jest w Stolicy, w godzinach szczytu, niemal bezużyteczna. Mam nadzieję, że mnie NE zadziwi. Pozytywnie.

Też uważam, że w Warszawie jest już na tyle duże nasycenie  posiadaczy NE, że zebrane z ich pomocą dane
mogą już być statystycznie znaczące i co za tym idzie, jeśli twórcy NE potrafią z nich skutecznie korzystać,
są realne szanse na pozytywne zaskoczenie.

Cytat: Moi (Adam Kubicki)
A co do marketingu Naviexperta...
Ale dialogi w stylu:
...
muszą nieco razić. Tym bardziej, że postaci w tej RPG są wyraźnie identyfikowalne. Choćby z tego powodu, że inni, spadający tu jak jastrzębie dyskutanci, występują na wielu różnych forach dyskusyjnych. Maciek i Janek (w kilku wcieleniach) tylko tu.

Ładnie to ująłeś  :ok:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 25, 2008, 18:51:18 »
"Bez wykupienia extra pakietu, standardowa taryfikacja GPRS jest dość bolesna." - nie podzielam tego poglądu gdyż np. w Plusie za 1 zł jest 1 Bez wykupienia extra pakietu, standardowa taryfikacja GPRS jest dość bolesna.B czyli trzy trasy Przemyśl->Świnoujście. Przeciętny użytkownik zużywa w ten sposób koszt jednego lita paliwa miesięcznie (robiliśmy wyliczenia na podstawie statystyk serwera). Zgoda jednak na to, że koszty jednak są, małe ale są.

Przykład (Przemyśl-Świnoujście) nieco, pardon, zmanipulowany. Faktycznie, przy takiej trasie, koszty niezbędnych połączeń GPRS w stosunku do całkowitego kosztu przejazdu są śmieszne.
Ale proszę spróbować namówić do korzystania z NaviExperta taksówkarza, a jeszcze lepiej - kuriera, czy innego "merczendajzera".
To są dwie skrajności w sposobie użytkowania nawigacji. Nie każdy korzysta z niej wyłącznie w czasie urlopu.
A jak wygląda środek? Sam jestem ciekaw.

Ja wykonuję autem dziennie od dwóch (w tę i z powrotem - do biura, czy do klienta) do pięciu przejazdów. Nawet po mieście bywa to czasem ok. 100 km. Sesję GPRS mi często zrywa. Zaczyna się następny, na nowo taryfikowany blok 100k (max) danych (czy ile tam sobie dziś winszują).

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 25, 2008, 19:27:31 »
Załóżmy, że ktoś posiada kartę SIM w sieci Play - sieć sama zrywa połączenia przechodząc od jednego do drugiego BTSa. Za każdym razem jesteśmy naliczani za nowe połączenie - koszty rosną w nieskończoność. No nic, ja to chce wypróbować w praktyce na PDA - ciekaw jestem jak to będzie wyglądać.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 26, 2008, 00:22:30 »
Nie atakujmy Naviexperta, za to że PLAY ma skopaną konfigurację sieci. W Plusie, z którego zresztą stacji w dużej mierze ciągle korzysta PLAY, na ogół sesje są utrzymywane bez problemu pomiędzy stacjami. Rozliczanie transmisji danych większymi paczkami to też pomysł operatorów by sprzedać nam coś czego nie zużyjemy. Przecież jakiś czas temu rozmowy były rozliczane minutowo. Teraz już nikt z taka ofertą nie wyskoczy. To samo zapewne będzie za jakiś czas z transmisją danych. Już istnieje oferta pakietu transmisji danych z rozliczeniem "1 bajtowym", miejmy nadzieję, że pomału i to stanie się standardem jak i sekundowa taryfikacja rozmów. A później ceny normalnej transmisji pewnie spadną i będzie można używać transmisji danych w rozsądnych cenach bez konieczności żonglowania pakietami. Niestety pewnie jeszcze trochę czasu pewnie upłynie... Na szczęście NE nie jest jedyną nawigacją na rynku i każdy sam sobie może wybrać co mu się bardziej opłaca.

A tak poza tym, żeby NE nie był tak do końca rozgrzeszony i bez winy :wink:, jakby miał dobre mapy i układał trasy bez błędów to po pobraniu trasy już nie potrzebował by połączenia więc i zerwanie sesji nie było by bolesne.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 26, 2008, 08:34:35 »
Nie atakujmy Naviexperta, za to że PLAY ma skopaną konfigurację sieci. W Plusie, z którego zresztą stacji w dużej mierze ciągle korzysta PLAY, na ogół sesje są utrzymywane bez problemu pomiędzy stacjami. Rozliczanie transmisji danych większymi paczkami to też pomysł operatorów by sprzedać nam coś czego nie zużyjemy. Przecież jakiś czas temu rozmowy były rozliczane minutowo. Teraz już nikt z taka ofertą nie wyskoczy. To samo zapewne będzie za jakiś czas z transmisją danych. Już istnieje oferta pakietu transmisji danych z rozliczeniem "1 bajtowym", miejmy nadzieję, że pomału i to stanie się standardem jak i sekundowa taryfikacja rozmów. A później ceny normalnej transmisji pewnie spadną i będzie można używać transmisji danych w rozsądnych cenach bez konieczności żonglowania pakietami. Niestety pewnie jeszcze trochę czasu pewnie upłynie... Na szczęście NE nie jest jedyną nawigacją na rynku i każdy sam sobie może wybrać co mu się bardziej opłaca.

A tak poza tym, żeby NE nie był tak do końca rozgrzeszony i bez winy :wink:, jakby miał dobre mapy i układał trasy bez błędów to po pobraniu trasy już nie potrzebował by połączenia więc i zerwanie sesji nie było by bolesne.

ja nie atakuję NE za to że Play ma tragiczną obsługę sieci. Ja podaję przykład.

BTW. To że Play korzysta z BTSów Plusa, nie oznacza, że na nich nie zrywa połączeń... wręcz przeciwnie - to właśnei na nich odbywa się to najczęściej.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline kiloff

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NE @ K800i+LD3W oraz 520XL+ML145
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 26, 2008, 20:54:45 »
@RalphOcean:
Jestem ciekaw dalszego rozwoju programu. Kiedy w przybliżeniu kolejna wersja NE no i co planujecie w niej nowego wprowadzić/poprawić?
Czy jest możliwość poznania chociaż skrótu listy "rzeczy do zrobienia", czyli tego, czym w dłuższej perspektywie czasu chcecie się zająć i zrobić (oprócz wspomnianej wersji na PDA)?

Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 08, 2008, 14:05:13 »
Panowie, a co sądzicie o programie amAze?

http://www.amazegps.com/index.php?page=register&language=international

Podobno nieźle wypada, ale nie podejmuję się oceny, bo zbyt mało używałem systemów nawigacyjnych. Ostatnio przekonałem się jedynie, że nawigacja NokiaMaps działa beznadziejnie - wysyła mnie jakimiś objazdami, a jak się upieram przy opracowanej przez siebie trasie, to przez 20km każde mi zawracać...

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 15, 2008, 23:00:14 »
czy ruszyły już jakieś betatesty? Nic o tym nie wiadomo...
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 16, 2008, 19:48:36 »
czy ruszyły już jakieś betatesty? Nic o tym nie wiadomo...

Dzisiaj pojawiła się wersja 4.2. Ale tylko te same modele telefonów co dotychczas oraz S60v2

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: NaviExpert 4.1 vs. Automapa 5.0 – test porównawczy
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 16, 2008, 20:05:12 »
miałem na myśli bete na PDA
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...