[News] NaviExpert wyznacza nowy standard polskiego rynku mobilnej nawigacji

  • 2 Odpowiedzi
  • 10443 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)

*

Offline Tomko

  • ***
  • 330
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: XdaExec, Omnia, BB Bold.
Odp: [News] NaviExpert wyznacza nowy standard polskiego rynku mobilnej nawigacji
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2010, 18:16:46 »
Tia, wyznaczanie standardów rozpoczął od tego, że aby korzystastać z NE mając takie Blackberry, trzeba należeć do jedynej, słusznej sieci  :mrgreen:
Broń - To prawo wolnego człowieka, nie przywilej nadany przez urzędnika.

*

Offline Janeo

  • *
  • 50
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [News] NaviExpert wyznacza nowy standard polskiego rynku mobilnej nawigacji
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2010, 08:13:59 »
NaviExpert wyznacza nowy standard polskiego rynku mobilnej nawigacji osobistej

Wyznacza "nowy standard"?  :grin:

Naviexpert jeszcze wczoraj sprawiający wrażenie jako-tako profesjonalnej nawigacji, dziś wraz z wersją 6.0 jest jawnym obciachem.
Wcześniej już Naviexpert utracił prymat na rzecz Automapy z jej "AMTraffic". Teraz - zarzucając poprawianie i rozwój części nawigacyjnej - dodał rozrywkowe przybudówki typu "repertuar kin", być może potrzebne może raz na rok (?) planowanie "komunikacją miejską" (jako zresztą nakładka zewnętrznego z serwisu http://m.jakdojade.pl), "eventy kulturalne", itd..., a już najgłupsze, to w nawigacji działającej w oparciu o gps(!) opcja lokalizacji z położenia na bazie sieci komórkowej gsm. Wydaje się, że Naviexperta zahipnotyzowała darmowa od niedawna Ovi Maps i znany Google MM, który bazą POI kilka razy przewyższa Naviexperta. Coś między profesjonalną nawigacją (np. Automapą), a darmową Ovi Maps. Oczywiście da się toto używać, mimo wad prowadzi wciąż całkiem nieźle do celu. Ale ogólnie Naviexpert to już raczej obciach na płatnej licencji.

Naviexpert ma dość wad wynikających z działania online: choć niewielkie, ale jednak koszty gprs, co najmniej lekkie, ale wyraźne opóźnienia w ładowaniu map, całkiem częste długie oczekiwania na wyznaczanie tras czy ładowania map z powodu powtarzających się obciążeń serwerów, konieczna koncentracja kierowcy z powodu opóźnień, polegająca na ciągłej korekcie wzrokowo-słuchowej aby nie przejechać punktu zwrotnego, itd.
Do tego występujące od długiego czasu wady tej nawigacji, jak: brak dostępu do prawdziwej bazy POI jak np. Miplo, nieraz dziwaczne trasy, wirtualne (nieprawdziwe) korki, nieintuicyjne zapętlone menu, rzadka aktualizacja map (mimo online!), brak alternatywnej trasy w trakcie nawigacji, wymijanie korków rozwiązaniem za Króla Ćwieczka, częste wprowadzanie w błąd w momencie ruszania, nieczytelna grafika nazw ulic, itd, itd.

Tak dalej!  :mrgreen:. Naviexpert pokazał, że przynajmniej na dziś nie ma już potencjału do profesjonalnego rozwijania nawigacji, gdyż po kilkunastu miesiącach istnienia poprzedniej wersji nie potrafił (nie umiał? nie mógł?) zlikwidować od dawna istniejących już wad. Łatwiej było Naviexpertowi wystawić wraz z wersją 6.0 kilka głupich gadżetów. Niedługo, w następnej wersji 7.0 zapewne znów "przełomowej", zobaczymy plan komunikacji krajowej PKS i PKP, a może i plan lekcji dla młodzieży, ku której wyraźnie się już Naviexpert skłania, maskując zastój w kwestiach zasadniczych.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2010, 09:45:53 wysłana przez Janeo »
Pozdr. - Janeo