Autor Wątek: Nokia N810, następca N800  (Przeczytany 34560 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #60 : Listopad 16, 2007, 09:41:35 »
nie wiem czy to już było ale dziś znalazłem coś takiego: http://itbiznes.pl/art29739.html


sprawa z ostatnich dni. Jakoś nie wiedziałem jak to ugryźć.. nie znam się kompletnie na Palm'ach
Thoughtfix więcej o tym pisze: http://tabletblog.com/2007/11/access-garnet-for-maemo-first-look.html

Cytuj
Co ciekawe, Garnet może być zainstalowany jako drugi system operacyjny na urządzeniu, użytkownik będzie mógł wybierać, czy chce pracować pod Palm OS, czy pod Linuksem dostarczanym przez Nokię.



a to ciekawostka.. wszędzie jest podawane, że to zwykła aplikacja/emulator...

Jarek

« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2007, 09:44:33 wysłana przez imrahil »

PDAclub.pl

Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #60 : Listopad 16, 2007, 09:41:35 »
R E K L A M A:


Offline obsy

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 144
    • http://eko.one.pl
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #61 : Listopad 16, 2007, 10:09:45 »
To jest emulator. W sensie zwykłego programu, gdzie odpalasz "maszynę wirtualną" i pojawią Ci się PalmOS. Możesz instalować aplikację (których naprawdę jest dużo), kontakty, graffiti itd.


Offline andy_bez_wandy

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 4056
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #62 : Listopad 17, 2007, 00:09:12 »
a mam takie pytanie: czy da się tak zrobić, żeby n810 robiła za telefon? chodzi o to że połączyć swój telefon przez BT i mieć z poziomu nokii dostęp do pisania smsów i wykonywania połączeń przez telefon.

nigdy o czymś takim nie słyszałem. masz przecież Skype'a... a smsy to już zupełnie inna bajka


bajka czy nie ... ale moglaby to byc ciekawa funkcjonalnosc i IN-PLUS jesli chodzi o integracje tego IT z telefonem, nawet jesli marki .... nokia
rozumiem iz to urzadzenie ma dzialac glownie rozdzielnie od telefonu ... ale integracja i wymiana danych z tel ktorej ewidentnie chyba i w tej wersji brakuje .... jest z lekka dziwna  :S


Offline obsy

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 144
    • http://eko.one.pl
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #63 : Listopad 18, 2007, 09:50:41 »
Nokia umyła od tego ręce, bo przecież tablet domyślnie nie ma ani kalendarza, ani todo, a kontakty są ograniczone do kont gizmo/jabberowych, więc tak prawdę mówiąc nie ma co wymieniać :). Inne projekty jakoś sobie radzą: phonelink do wykręcania numeru  i sms  (ale chyba nie rozmów, nie zestaw głośnomówiący jak miał których z mitaców), gpe ma sportowany opensync do synchronizacji wszystkiego ze wszystkim (np prawie). Pimlico też coś do synchronizacji  ma w planach. Ale wszystko to rozwiązania "firm trzecich" i czasami integracja z systemem jest taka sobie.


Offline konik1977

  • Newbie
  • Wiadomości: 29
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #64 : Listopad 18, 2007, 21:36:42 »
Witam jak ta nokia sprawuje sie do takich wymagan(wiadomo macie doswiadczenie z n800)

1)oglądanie filmów z napisami
   -w dobrej(wiadomo nie super) jakości
   - latwosc wgrywania(czy trzeba cos zmieniać i o ile pogarsza obraz)
2)internet po Wi-Fi
    - przeglądanie stron w miarę latwy sposób
    - komunikator np gg , skype(czy da sie rozmawiać z kredytów lub skype-skype)
3)słuchanie Mp3
4)jak jest z GPS czy to bedzie dzialac ,lqatwosc obslugi dostepnosc map
5)wielkosc kart max 8GB?

mam w opcji zakup FS N560 lub iPod Touch ale ta nokia wydaje sie dobrym rozwiazaniem


Offline jakubd

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2820
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #65 : Listopad 19, 2007, 00:53:52 »
To ja odpowiem z tego co już wiem (nie mam, ale planuje zakup n810):
2 - bez problemu zwlaszcza WWW, podobnie Skype ale na razie bez video.
3 - wybór nawet playerow jest i ma byc A2DP
4 - Poza Google maps jest tylko ten system nokii, coś w stylu Smart2Go chyba - trasę wyznaczysz, ale za prowadzenie trzeba płacić.

Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

Offline markruk

  • Newbie
  • Wiadomości: 24
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #66 : Listopad 19, 2007, 13:29:16 »


Offline jachu

  • [OpenBSD rulez]
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3596
    • http://www.pdaclub.pl
  • Sprzęt: Galaxy NOTE
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #67 : Listopad 19, 2007, 13:44:44 »
A może nie zmieniać n800 na n810 tylko:
http://www.cnet.com/surveillance-state/8301-13739_1-9816300-46.html?tag=head
 :wink:



Wydaje mi sie ze nie jest to narazie takie rozowe i na tym upgrade nie wszystko jeszcze dziala dobrze . Poza tym dolutujesz sobie gps-a , dodasz klawisze ?

pozdrawiam
Jachu

Offline trosiek

  • Clubowicz
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #68 : Listopad 19, 2007, 15:41:13 »
szczerze mówiąc do tak sobie właśnie dziś w szkole myślałem o tym że jak się n800 zaupgraduje do os 2008 to tak zbytnio się nie różni... fakt gps i qwerty by się przydały, ale strasznie mnie boli to że w n810 jest slot mini SD a nie pełnowymiarowych SD i że jest tylko jeden...


Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #69 : Listopad 19, 2007, 15:45:33 »
kumpel sobie zupgrade'ował N800 do wersji OS2008 + Stowaway :)  i już prawie N810 jest hehe
jeszcze tylko GPS bo BT w kieszeni i mamy komplet

« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2007, 15:51:15 wysłana przez imrahil »

Offline trosiek

  • Clubowicz
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #70 : Listopad 19, 2007, 19:18:06 »
(ot) a że tak spytam ile taka klawiaturka kosztuje co masz na tej fotce?

« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2007, 19:19:58 wysłana przez trosiek »

Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #71 : Listopad 19, 2007, 19:30:38 »
(ot) a że tak spytam ile taka klawiaturka kosztuje co masz na tej fotce?


w PL nie widziałem... jedyne źródło jakie znam to tutaj (ok 200 pln) - http://www.expansys.pl/p.aspx?i=113674&se=540

Jarek


Offline jachu

  • [OpenBSD rulez]
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3596
    • http://www.pdaclub.pl
  • Sprzęt: Galaxy NOTE
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #72 : Listopad 19, 2007, 22:29:00 »
kumpel sobie zupgrade'ował N800 do wersji OS2008 + Stowaway :)  i już prawie N810 jest hehe
jeszcze tylko GPS bo BT w kieszeni i mamy komplet



MamGPS-a po BT i Klawiszki nokii po BT ale niestety obu na rz nie podlaczysz. Jak mu sie sprawuje z nowym softem ?

pozdrawiam
Jachu

Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #73 : Listopad 20, 2007, 09:18:54 »
MamGPS-a po BT i Klawiszki nokii po BT ale niestety obu na rz nie podlaczysz. Jak mu sie sprawuje z nowym softem ?


hmm... dziwne... bo przecież telefon jako modem po BT plus GPS po BT działają...


Offline jachu

  • [OpenBSD rulez]
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3596
    • http://www.pdaclub.pl
  • Sprzęt: Galaxy NOTE
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #74 : Listopad 20, 2007, 09:50:17 »
MamGPS-a po BT i Klawiszki nokii po BT ale niestety obu na rz nie podlaczysz. Jak mu sie sprawuje z nowym softem ?


hmm... dziwne... bo przecież telefon jako modem po BT plus GPS po BT działają...


No wlasnie mi sie nie udalo w nokii :( ale moze cosik nie tak robilem :)
Jak mu sie sprawuje nowy sft na N800

pozdrawiam
Jachu

Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #75 : Listopad 20, 2007, 21:06:34 »
Jak mu sie sprawuje nowy sft na N800


kolega raportuje, że system działa stabilnie i ciut szybciej. i jest bardziej przyjazna do "paluszenia". mapy za darmo, skype'a nie ma, gizmo się sypie podczas instalacji. usprawniony jest pdf reader i images.

aha. i dziala mu klawiatura BT i gprs przez BT jednoczesnie.

Jarek




Offline jachu

  • [OpenBSD rulez]
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3596
    • http://www.pdaclub.pl
  • Sprzęt: Galaxy NOTE
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #76 : Listopad 21, 2007, 00:31:50 »
Jak mu sie sprawuje nowy sft na N800


kolega raportuje, że system działa stabilnie i ciut szybciej. i jest bardziej przyjazna do "paluszenia". mapy za darmo, skype'a nie ma, gizmo się sypie podczas instalacji. usprawniony jest pdf reader i images.

aha. i dziala mu klawiatura BT i gprs przez BT jednoczesnie.

Jarek





dzieki za info :)

pozdrawiam
Jachu

Offline konik1977

  • Newbie
  • Wiadomości: 29
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #77 : Listopad 21, 2007, 01:41:51 »
to jak jest z ogladaniem filmow z napisami w tej noki czy mozna ogladac normalnie przez playera czy jest moze cos w stylu smartmovie jak na symbian:)
oraz jak wyglada GPS przyjazny nadaje sie do auta bedzie bezproblemowy?

troche to nie poukladane przepraszam pozno juz:)


Offline obsy

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 144
    • http://eko.one.pl
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #78 : Listopad 21, 2007, 12:19:34 »
N810 ma mało osób, więc informacji z pierwszej ręki nie dostaniesz na temat działania gps. z N800 po prostu kupowałeś odbiornik na bt i działa tak, jakiej był jakości

Wbudowany odtwarzacz z N800 akceptował tylko kilka formatów, więc jak już należało film konwertować. Po instalacji mplayera możesz odtwarzać "wszystko co się rusza".

Inna sprawa natomiast jest parametry filmu. Powyżej 400x320 film potrafił się rwać, więc najlepiej było konwertować właśnie na taką rozdzielczość; film był rozmiarowo i mały i wbrew rozdzielczości niezłej jakości.

Na N810 ma wszystko działać szybciej, więc zobaczymy.


Offline obsy

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 144
    • http://eko.one.pl
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #79 : Listopad 22, 2007, 16:51:49 »
Terminy dostaw N810 w sklepach internetowych przesunęły się na koniec grudnia lub wręcz na styczeń. Nieciekawie...


Offline jachu

  • [OpenBSD rulez]
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3596
    • http://www.pdaclub.pl
  • Sprzęt: Galaxy NOTE
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #80 : Listopad 22, 2007, 16:57:15 »
Terminy dostaw N810 w sklepach internetowych przesunęły się na koniec grudnia lub wręcz na styczeń. Nieciekawie...


To mnie zmartwiles :(

pozdrawiam
Jachu

Offline trosiek

  • Clubowicz
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #81 : Listopad 22, 2007, 18:31:10 »
a ktos ma info nt. dostepnosci n810 u nas w Polsce? bo ja znalazłem coś takiego tylko http://www.internettablettalk.com/forums/showthread.php?t=10965

« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2007, 18:40:00 wysłana przez trosiek »

Offline jakubd

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2820
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #82 : Listopad 22, 2007, 19:57:12 »
Expansys ciągle pokazuje datę za kilka dni. Gdzie jest jakieś info, że jest obsuwa?
http://www.expansys.com/p.aspx?i=158518

Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

Offline obsy

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 144
    • http://eko.one.pl
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #83 : Listopad 23, 2007, 17:07:34 »
Forum internettablettalk, że nokiausa zmienia terminy.


Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #84 : Listopad 23, 2007, 17:23:54 »
a ktos ma info nt. dostepnosci n810 u nas w Polsce?


Polska standardowo jest poza listą krajów objętych sprzedażą N810  :|
http://flors.wordpress.com/2007/10/18/what-the-nokia-n810-means-for-maemo-developers/#comment-99
Jarek


Offline konik1977

  • Newbie
  • Wiadomości: 29
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #85 : Listopad 24, 2007, 20:34:53 »
zalamujecie mnie czekalem na nia a niemam Gps w aucie:( powaznie w Uk tez nie bedzie narazie;(


Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #86 : Listopad 26, 2007, 22:18:14 »
jest już oficjalny firmware dla N800 - co prawda jeszcze beta ale już można sobie legalnie wrzucić SO2008
http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N800.php?f=RX-34_2008SE_1.2007.44-4_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin

oficjalne info teamu Maemo:
http://maemo.org/news/announcements/view/os2008beta_for_n800.html

Jarek


Offline jachu

  • [OpenBSD rulez]
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3596
    • http://www.pdaclub.pl
  • Sprzęt: Galaxy NOTE
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #87 : Listopad 26, 2007, 22:19:35 »
jest już oficjalny firmware dla N800 - co prawda jeszcze beta ale już można sobie legalnie wrzucić SO2008
http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N800.php?f=RX-34_2008SE_1.2007.44-4_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin

oficjalne info teamu Maemo:
http://maemo.org/news/announcements/view/os2008beta_for_n800.html

Jarek



Thx wielkie :) , upgrade juz zrobiles ?  :)

pozdrawiam
Jachu

Offline imrahil

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Nokia N800 Evangelist! :)
    • http://www.imrahil.com
  • Sprzęt: Nokia N800 + Nokia 6680
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #88 : Listopad 26, 2007, 22:35:24 »
Thx wielkie :) , upgrade juz zrobiles ?  :)


bleee... własnie z tym problem.... wszyscy siorbią firmware jak dzicy, to dla mnie już łącza zabrakło... utknąłem na 25%
jutro z pracy spróbuję dalej dossać...

Jarek


Offline jachu

  • [OpenBSD rulez]
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3596
    • http://www.pdaclub.pl
  • Sprzęt: Galaxy NOTE
Odp: Nokia N810, następca N800
« Odpowiedź #89 : Listopad 26, 2007, 23:02:17 »
Thx wielkie :) , upgrade juz zrobiles ?  :)


bleee... własnie z tym problem.... wszyscy siorbią firmware jak dzicy, to dla mnie już łącza zabrakło... utknąłem na 25%
jutro z pracy spróbuję dalej dossać...

Jarek


3 KB/s  :) masakra :) 18 h :)

pozdrawiam
Jachu