[TUTORIAL] Sprzętowa akceleracja grafiki.

  • 0 Odpowiedzi
  • 14299 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Trolu

  • **
  • 142
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG P920, Nexus 4
[TUTORIAL] Sprzętowa akceleracja grafiki.
« dnia: Maj 12, 2013, 02:16:41 »
Niniejszy poradnik jest tłumaczeniem poradnika z xda-dev, z tego tematu z szerzej opisanymi niektórymi krokami.

Na pewno wielu z Was zastanawia się nad dziwną przypadłością sprzętów z systemem Android. Nawet leciwy już P920 jest w stanie zapewnić płynne działanie najnowszych gier z trójwymiarową grafiką, a mimo to korzystając z jakiegokolwiek launchera oraz buszując w menu ustawień system, mniej lub bardziej, laguje. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest domyślnie aktywne programowe renderowanie graficznego interfejsu użytkownika (GUI) oraz wsparcie GPU w trakcie działania aplikacji. Co prawda w najnowszym oficjalnym dostępnym wydaniu Androida na P920 (Ice Cream Sandwich, 4.0.4) w opcjach dla programistów pojawiła się możliwość zaznaczenia renderowania grafiki 2D z wykorzystaniem układu graficznego, ale tutaj chcemy przerzucić obsługę grafiki na barki procesora graficznego.

Uwaga! Niektóre custom romy mają już aktywowane sprzętowe renderowanie (np. Darkroom v4 XXL). Na wszelki wypadek zawsze możemy to sprawdzić.


NIE ODPOWIADAM ZA EWENTUALNE UCEGLENIE TELEFONU, UTRATĘ DANYCH I INNE KONSEKWENCJE. METODA ZOSTAŁA PRZEZE MNIE PRZETESTOWANA I NIE ZAOBSERWOWAŁEM NIEPOŻĄDANYCH EFEKTÓW.

Co jest nam potrzebne?
  • zrootowany LG P920
  • aplikacja Root Explorer
  • 5 minut wolnego czasu

Przewodnik dla opornych krok po kroku gdzie i co należy zrobić: KLIK

Procedura aktywowania sprzętowej akceleracji interfejsu użytkownika:
  • Uruchom aplikację Root Explorer i przejdź do katalogu /system/lib/egl/
  • Naciśnij na przycisk Mount R/W
  • Przytrzymaj palec na pliku egl.cfg i wybierz opcję Open in Text Editor
  • Zawartość pliku wygląda następująco:
    0 0 android
    0 1 POWERVR_SGX540_120
    Usuń wpis 0 0 android, następnie przytrzymaj palec na podświetlanym przycisku dotykowym pierwszym od lewej i wybierz Save and Exit
  • Przytrzymaj palec na pliku egl.cfg i wybierz opcję Permissions.
    Zaznacz opcje jak poniżej:
    X X 0
    X 0 0
    X 0 0

    i naciśnij OK
  • Przytrzymaj palec na pliku libGLES_android.so i wybierz opcję Rename
  • Zmień nazwę pliku na libGLES_android.so.bak i naciśnij OK
  • Naciśnij na przycisk Mount R/O
  • Uruchom ponownie telefon

Czy nie jest aby zbyt pięknie? Zmuszenie GPU do współpracy powoduje nieco szybszy drenaż baterii. Mimo wszystko dla różnicy płynności warto zaryzykować. A może to tylko efekt placebo? Rozwiązanie tej kwestii pozostawiam Czytelnikowi.