PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Android OS => LG Android => P920 3D => Wątek zaczęty przez: Trolu w Maj 12, 2013, 02:16:41

Tytuł: [TUTORIAL] Sprzętowa akceleracja grafiki.
Wiadomość wysłana przez: Trolu w Maj 12, 2013, 02:16:41
Niniejszy poradnik jest tłumaczeniem poradnika z xda-dev, z tego tematu (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191468) z szerzej opisanymi niektórymi krokami.

Na pewno wielu z Was zastanawia się nad dziwną przypadłością sprzętów z systemem Android. Nawet leciwy już P920 jest w stanie zapewnić płynne działanie najnowszych gier z trójwymiarową grafiką, a mimo to korzystając z jakiegokolwiek launchera oraz buszując w menu ustawień system, mniej lub bardziej, laguje. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest domyślnie aktywne programowe renderowanie graficznego interfejsu użytkownika (GUI) oraz wsparcie GPU w trakcie działania aplikacji. Co prawda w najnowszym oficjalnym dostępnym wydaniu Androida na P920 (Ice Cream Sandwich, 4.0.4) w opcjach dla programistów pojawiła się możliwość zaznaczenia renderowania grafiki 2D z wykorzystaniem układu graficznego, ale tutaj chcemy przerzucić obsługę grafiki na barki procesora graficznego.

Uwaga! Niektóre custom romy mają już aktywowane sprzętowe renderowanie (np. Darkroom v4 XXL). Na wszelki wypadek zawsze możemy to sprawdzić.


NIE ODPOWIADAM ZA EWENTUALNE UCEGLENIE TELEFONU, UTRATĘ DANYCH I INNE KONSEKWENCJE. METODA ZOSTAŁA PRZEZE MNIE PRZETESTOWANA I NIE ZAOBSERWOWAŁEM NIEPOŻĄDANYCH EFEKTÓW.

Co jest nam potrzebne?

Przewodnik dla opornych krok po kroku gdzie i co należy zrobić: KLIK (http://img14.imageshack.us/img14/3116/gpurender.png)

Procedura aktywowania sprzętowej akceleracji interfejsu użytkownika:

Czy nie jest aby zbyt pięknie? Zmuszenie GPU do współpracy powoduje nieco szybszy drenaż baterii. Mimo wszystko dla różnicy płynności warto zaryzykować. A może to tylko efekt placebo? Rozwiązanie tej kwestii pozostawiam Czytelnikowi.