Pikietaż - Słupki Milowe

  • 28 Odpowiedzi
  • 11517 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pikietaż - Słupki Milowe
« dnia: Grudzień 23, 2007, 11:04:41 »
Witam,

Jestem użytkownikiem AutoMapy EU od kilku dni, w dniu wczorajszym (22.12.) przejechałem ok 500 km i przetestowałem trochę tą AutoMapę, w obecnej chwili jestem na etapie poznawania obsługi.

Używałem AutoMapy również wcześniej (kilka lat temu), ale zrezygnowałem z nawigacji ze względów praktycznych, znam bardzo dobrze mapę drogową Polski, rocznie przejeżdżam ok. 80-90 tys. km i tak już od 7 lat, więc uznałem, że ten bajer jest mi nie potrzebny, zwłaszcza, że posiadam CB Radio. Decydując się na zakup AM w obecnej chwili, kierowałem się przede wszystkim bazą punktów POI, a nie samą nawigacją - szczególnie przydatne informacje drogowe: fotoradary itp.

Przechodząc do meritum tego postu. Mam pytanie: Czy nie uważacie Państwo, że przydała by się informacja (obok oznaczenia drogi - w funkcji "PILOT") z aktualnym numerem widniejącym na Pikietażu? Wiem, że zawsze można spojrzeć na słupek i się dowiedzieć, ale w niektórych warunkach drogowych nie da się dostrzec tego typu informacji na słupku (zabrudzony, zaśnieżony, mgła). Informacja wydaje mi się być przydatna z wielu względów: powiadomienie innych użytkowników dróg przez CB Radio o występujących utrudnieniach drogowych, wezwanie pomocy drogowej, karetki pogotowia, itp. Szczególnie przydatne na Autostradach, gdzie nie ma potrzeby biegnąć do najbliższego słupka w celu określenia dokładnego położenia (wzywając np. pomoc drogową). Wg mnie taka funkcja w AM powinna być, zrealizowanie jej w praktyce jest całkiem proste i nie wiąże się z dużym nakładem finansowym. Przy czym jestem zwolennikiem uproszczenia tego pomysłu do podawania pełnych wartości "km" a nie również "setek metrów".

Śledzę forum pdaclub.pl regularnie od kilku miesięcy, wiem, że jest jest tu wiele osób, które mają bardzo dużą wiedzę merytoryczną w kwestii nawigacji jak również oprogramowywania. Zależy mi na tym, żeby szczególnie zainteresowały się tym wątkiem i przedstawiły swoją opinię na ten temat.

Z poważaniem

*

Offline tomaszkap

  • *****
  • 8932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mój avatar to Sawyer
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A52 5G
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:11:07 »
Był już kiedyś na forum (4 - 5 miesięcy temu) taki pomysł ale jak na razie nic z niego nie wynikło. Wiem, że firma Aqurat odpowiedziała, że planują takie rozwiązanie ale później. Kiedy?? Nie wiadomo. Sam pomysł jednak dobry.
Było:Asus A696->SPV M650->Nuvifone M20->i5700->Kaiser-> SGSI,SGSII,SGSIV,Huawei,PALM Centro, Xiaomi Mi Mix 2s, Samsung Galaxy J4, Xiaomi Redmi Note 4 64/4 GB, Huawei P20 ProRealme 8Pro/8GB/128GB, Samsung A52s/A54 5G

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:13:17 »
Taki pomysł już padł. Nawet support AM wypowiedział się, że maja to "w planach", ale teraz koncentrują się na innych funkcjach. I na tym się skończyło.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:59:22 »
Rom@nieN,

Lejesz miód w serce naszego Forumowicza, MaDucha, któren temat ukochał.
Sprawa nie jest prosta, bo albo trzebaby nałożyć siatkę(?) z punktami pikietażowymi (co najmniej kilkadziesiąt tysięcy punktów), albo przeprowadzać równoległy (do trasy), specyficzny routing od punktu początkowego numerowanej drogi, z chwilą wjechania na nią. I jedno, i drugie znacznie obciążyłoby PDA/PNA. Mnie nie przychodzi do głowy inne rozwiązanie, może ktoś ma inny pomysł?

Na MIPLO jest kategoria "Drogi krajowe punkty początkowe", przy pomocy której można (od biedy) wyznaczyć pikietaż.

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2007, 13:03:42 »
Rom@nieN,

Lejesz miód w serce naszego Forumowicza, MaDucha, któren temat ukochał.
Sprawa nie jest prosta, bo albo trzebaby nałożyć siatkę(?) z punktami pikietażowymi (co najmniej kilkadziesiąt tysięcy punktów), albo przeprowadzać równoległy (do trasy), specyficzny routing od punktu początkowego numerowanej drogi, z chwilą wjechania na nią. I jedno, i drugie znacznie obciążyłoby PDA/PNA. Mnie nie przychodzi do głowy inne rozwiązanie, może ktoś ma inny pomysł?

Na MIPLO jest kategoria "Drogi krajowe punkty początkowe", przy pomocy której można (od biedy) wyznaczyć pikietaż.

tak, ale jest wyjscie coby nie walic w PDA bajtami (dla niektórych zbędnymi) przy instalce map wprowadzic wybór z siatką tzw slupkowa czy nie. Wiem ze dla niektorych uzytkownikow ta opcja bylaby bardzo przydatna.

Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2007, 14:32:47 »

Sprawa nie jest prosta, bo albo trzebaby nałożyć siatkę(?) z punktami pikietażowymi (co najmniej kilkadziesiąt tysięcy punktów), albo przeprowadzać równoległy (do trasy), specyficzny routing od punktu początkowego numerowanej drogi, z chwilą wjechania na nią. I jedno, i drugie znacznie obciążyłoby PDA/PNA. Mnie nie przychodzi do głowy inne rozwiązanie, może ktoś ma inny pomysł?

Na MIPLO jest kategoria "Drogi krajowe punkty początkowe", przy pomocy której można (od biedy) wyznaczyć pikietaż.

Myślę, że sprawa jest tak samo skomplikowana jak funkcja "pokazywanie ograniczenia prędkości" podczas nawigacji, którą posiadają inne programy nawigacyjne. Odnoszę wrażenie, że wiele osób podrózujących samochodem, wogóle nie wie do czego służą te słupki przy drodze. A jeśli je ktoś tam postawił to dla pewnych grup zawodowych muszą być niezbędne (nie mam tu na wyśli tylko użytkowników dróg

Jeśli jednak sprawa jest tak spomplikowana jak piszesz to faktycznie nie ma sensu się tym tematem zajmować. Dla mnie ta funkcja stanowiłaby miły gadżet, który szczególnie przydawał by mi się przy rozmowie przez telefon komórkowy podczas jazdy - rozmawiam średnio 70-80h/miesiąc (oczywiście prowadzonej przez zestaw gośnomówiący). Można wtedy spokojnie i szybko kontrolować jazdę samochodem, rozmawiać przez telefon, zapisywać różne notatki, nasłuchiwać CB Radia, i patrzeć na PDA po to by określić na jakim kilometrze się znajduję, jak daleko jest np. fotoradar itp, nie wychylając się zbytnio z pędzącego bolida.

Co do punktów początkowych o których piszesz. to wybacz mi, ale ja nie rozumiem istoty ich zakładania! Po cholere mi są potrzebne te punkty. z podziałem co kilkadziesiąt km?

Z poważaniem

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2007, 15:19:59 »
Co do punktów początkowych o których piszesz. to wybacz mi, ale ja nie rozumiem istoty ich zakładania! Po cholere mi są potrzebne te punkty. z podziałem co kilkadziesiąt km?

Do bieżącej nawigacji są kompletnie nieprzydatne. Ale w sytuacji, kiedy np. stoisz na drodze, musisz wezwać pomoc (tu odpukać), najbliższy punkt orientacyjny jest dobrych kilkadziesiąt metrów od miejsca zatrzymania, a na dworze ulewa, to wyznaczasz trasę od Start w miejscu, gdzie jesteś, Koniec w punkcie początkowym drogi na której jesteś i już możesz podać swoje położenie. Choć teraz pewnie wystarcza podanie pozcyji GPS, bo wszyscy mają odbiorniki z nawigacją.
Ja założyłem tę kategorię, by móc zlokalizować miejsca remontów dróg, bo DDKiA podają je na stronach www wg. pikietażu.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2007, 15:33:15 »
Co do punktów początkowych o których piszesz. to wybacz mi, ale ja nie rozumiem istoty ich zakładania! Po cholere mi są potrzebne te punkty. z podziałem co kilkadziesiąt km?

Do bieżącej nawigacji są kompletnie nieprzydatne.

Moment, coś tam jednak da się zrobić :)
W punkcie początkowym można wyzerować sobie jeden z liczników w komputerze poładowym,
wtedy na tej drodze kilometraż mamy na bieżąco.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2007, 16:34:22 »
Tylko rzadko kiedy jedzie się od początku drogi numerowanej lub pamięta się, że ten początek jest właśnie w tym, a nie w innym miejscu.

Zastanawiało mnie zawsze (też jeździłem z CB), jak TIR-owcy kojarzą po pikietażu podane w radio miejsca suszenia. Przecież to trzeba obserwować te słupki na poboczu i cały czas o nich pamiętać, liczyć. A chyba warto, od czasu do czasu, rzucić okiem także i przed siebie...

A może mają cały ten pikietaż w głowie? Albo wyćwiczoną ewolucyjnie zdolność obserwacji słupków? Po paru milionach kilometrów...
Ja nie potrafię.

Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2007, 19:08:36 »
Tylko rzadko kiedy jedzie się od początku drogi numerowanej lub pamięta się, że ten początek jest właśnie w tym, a nie w innym miejscu.

Zastanawiało mnie zawsze (też jeździłem z CB), jak TIR-owcy kojarzą po pikietażu podane w radio miejsca suszenia. Przecież to trzeba obserwować te słupki na poboczu i cały czas o nich pamiętać, liczyć. A chyba warto, od czasu do czasu, rzucić okiem także i przed siebie...

A może mają cały ten pikietaż w głowie? Albo wyćwiczoną ewolucyjnie zdolność obserwacji słupków? Po paru milionach kilometrów...
Ja nie potrafię.

Moi - Masz rację, czujesz temat, nocnyMarek (chodź dla mnie jest Guru) nie zrozumiał o co chodzi. Ja przez ostatnie 7 lat przejechałem ponad 600 tys. km. samochodem osobowym. Nie zapamiętuję w żaden sposób tych numeracji słupków. Mówią gdzie suszą to co jakiś czas muszę spojrzeć na słupek i tyle. Jeśli nie rozmawiam przez telefon jest o.k., jeśli rozmawiam to mogę mieć duży problem, ponieważ mogą mnie ususzyć. Poza tym, żeby zobaczyć tę numerację, trzeba sporo zwolnić z dużej prędkości co nie zawsze jest bezpieczne dla innych użytkowników drogi, często trzymających ci się na ogonie. AutoMapa rozwiązałaby ten problem gdyby miała zaimplementowaną numerację. A tak poważnie, numeracja na słupkach służy do innych celów niż do określania pozycji suszarki... co dla wielu kierowców ma przede wszystkim najważniejsze znaczenie.

Jest taki punkt na miplo.pl / koło Płońska - DK7-300km, jeśli nawet jest ulewa i nie możesz wyjść, żeby zobaczyć na którym km masz awarię, to nic ci to nie da jak nie obserwowałeś słupków. Wytyczenie trasy z miejsca awarii do tego punktu, może ci dać odpowiedź: jesteś na "X" kilometrze powyżej 300 lub poniżej 300. można to stwierdzić sprawdzając kolejne punkty pikietażowe na tej trasie, ale równie prościej byłoby wyjść z samochodu i przejść 100m w (najgorszym przypadku) do najbliższego słupka. Ja wiem, gdzie jest punkt 000, bo duże jeżdżę i dla mnie to co pisałeś wcześniej jest bardzo logiczne, ale już dla przysłowiowego Kowalskiego niezupełnie.

Z poważaniem

Napisane: Grudzień 23, 2007, 19:04:29
Co do punktów początkowych o których piszesz. to wybacz mi, ale ja nie rozumiem istoty ich zakładania! Po cholere mi są potrzebne te punkty. z podziałem co kilkadziesiąt km?

Do bieżącej nawigacji są kompletnie nieprzydatne.

Moment, coś tam jednak da się zrobić :)
W punkcie początkowym można wyzerować sobie jeden z liczników w komputerze poładowym,
wtedy na tej drodze kilometraż mamy na bieżąco.

nocnyMarku, pomysł jest o.k., ale pod warunkiem, że do AM dodano by kolejny licznik, w którym można by było ustawiać dowolną wartość od której ma liczyć te km. Np. jestem na 17 km danej trasy, więc ustawiam, żeby ten licznik zaczynał liczyć od 17/00 kilometra, kolejny będzie 18/00 km.

Być może byłoby to bardzo dobre rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt nieobciążania AM!!! Co o tym sądzisz? Może byś spróbował cos takiego umieścić w swoim "autorskim" programie?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2007, 19:15:09 wysłana przez Rom@nN »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 23, 2007, 20:18:39 »
Wiem, że to tylko taki erzac, Moi pisał, że to _kompletnie_ nieprzydatne, więc postarałem się o jakiekolwiek zastosowanie :wink:
Ten pomysł z programowanym licznikiem jest całkiem niegłupi, nie potrzeba nawet kolejnego,
wystarczyłoby np. przystosować licznik "B", ale tu się niestety nie obejdzie bez drobnej,
ale jednak ingerencji w sam program, czyli jedyne wyjście to 'molestować' support.
Efekty będą zapewne zależne od liczby molestujących ...

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 23, 2007, 20:44:05 »
Powiem więcej - to jest fantastyczny pomysł! A to się MaDuch ucieszy...  :grin:
Nikt nie ma zaimplementowanego pikietażu w nawigacji. Gdyby AM to zrobiła, byłaby pierwsza. Chyba nie jest to jakimś dramatem, dołożenie aplikacji dla licznika: "Zacznij od xxx km" + klawiaturka numeryczna?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 23, 2007, 20:50:40 »
Mi się podoba z tego względu, że jest do zrobienia niemal 'na kolanie',
nie wymaga zbierania żadnych dodatkowych danych, wprawdzie trzeba wypatrzyć jakiś czytelny słupek
i wpisać ręcznie wartość do licznika, ale zawsze lepszy rydz niż nic.  :wink:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 23, 2007, 22:02:59 »
Niemniej jednak to tyko marny erzac. Wystarczy skręcić po piwo lub zmienić numer drogi i kalkulację diabli biorą. IMHO nie warte zachodu, jeżeli ma być pikietaż, to tylko z prawdziwego zdarzenia, zaszyty w danych mapowych lub automatycznie wg nich obliczany.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2007, 22:05:20 wysłana przez akubit »

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 23, 2007, 22:14:47 »
Czynność zerowania i ponownego ustawiania licznika nie musi być jednorazowa, choć dobrze byłoby, jakby to tak działało.
Ja widzę też inny problem - narastający błąd w miarę przemieszczania się, rozjeżdżanie się licznika i faktycznego pikietażu. Bo wystarczy, że będziesz wybierał skręty tylko po wewnętrznym (lub zewnętrznym) pasie na dużych skrzyżowaniach i musi pojawić się różnica. O ile pikietaż jest wyznaczany w osi jezdni na całej długości drogi (tego nie wiem).

Niemniej, erzac nie erzac, jest to jakieś rozwiązanie, które nie spowoduje dramatu dla absolutnej większości użytkowników, którzy nawet nie wiedzą, co to takiego, ten pikietaż, zaś tym, którym jest to pomocne, umożliwi z niego korzystanie.
No i wymaga tylko (chyba?) symbolicznych nakładów pracy ze strony AM, co rokuje, że pomysł ma szansę na realizację.

Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2007, 22:31:29 »
Panowie, czyli kończymy temat: Uzgadniamy co następuje:

1. nocnyMarek - implementuje taki licznik "na kolanie" - i sprawdza jak to w praktyce działa - ja bym wolał jako kolejny.
2. Moi - pisze do supportu AM, czy nie mogliby takiego licznika zaimplementować na stałe w nowej wersji AM - taki licznik mógłby mieć wiele zastosowań - nie tylko pikietarz.
3. akubit - pisze do supportu, że chciałby mieć z prawdziwego zdarzenia pikietarz (ja też).

akubit - masz rację - ten pomysł jest do zastosowania na naprawdę długich drogach krajowych. Chodź zjazd z głównej drogi do restauracji nie powinien zancząco wpłynąć na ogólne wskazania.

Pokonuję regularnie trasę" Rzeszów - Poznań (średnio co 2-3 tygodnie), gdybym za każdym razem miał to ustawiać to pewnie już dawno bym wjechał w jakiegoś nieoświetlonego pieszego. Zdecydowanie wolałbym zerkać na numerację widniejącą na pikietażu.

Jeśli się nie zgadzacie na to to piszcie. Mogę zmienić kolejność, jeśli chodzi o dwa pierwsze punkty.

*

Offline RAMA

  • *
  • 91
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2007, 22:38:17 »
Wydaje mi się tez że nie musi być podana siatka co 100m. W zupełności do jazdy wystarczy co 1 km bo tak zresztą podaje się nawet na CB czy telefonie alarmowym oznaczenia kilometra.

A tak jeszcze pomysł do dyrekcji dróg. Czy nie lepiej by było aby numeracja była na górze słupka, lub co najmniej powyżej jego połowy wysokości zamiast na jego dole? W czasie jazdy nocą często zanim przeczytam numer on już jest w strefie mroku... :-)

Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2007, 22:47:54 »
Wydaje mi się tez że nie musi być podana siatka co 100m. W zupełności do jazdy wystarczy co 1 km bo tak zresztą podaje się nawet na CB czy telefonie alarmowym oznaczenia kilometra.

A tak jeszcze pomysł do dyrekcji dróg. Czy nie lepiej by było aby numeracja była na górze słupka, lub co najmniej powyżej jego połowy wysokości zamiast na jego dole? W czasie jazdy nocą często zanim przeczytam numer on już jest w strefie mroku... :-)

Pisałem wcześniej o tym, że mógłby być co 1 km. Wydaje mi się, że znakowanie musi być zgodne z jakąś dyrektywą (niekoniecznie UE), ale GDDkiA. Wydaje mi się, że taki pomysł powinien wyjść raczej od producenta oznakowań drogowych. W Austrii są bardzo duże cyfry z podziałem na dwie skale.


*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2007, 23:37:32 »
Panowie, czyli kończymy temat: Uzgadniamy co następuje:

1. nocnyMarek - implementuje taki licznik "na kolanie" - i sprawdza jak to w praktyce działa - ja bym wolał jako kolejny.

Pokonuję regularnie trasę" Rzeszów - Poznań (średnio co 2-3 tygodnie), gdybym za każdym razem miał to ustawiać to pewnie już dawno bym wjechał w jakiegoś nieoświetlonego pieszego.

Jeśli się nie zgadzacie na to to piszcie.

No to 'muszem'  :E
Ja to jestem tylko od 'tfurczego' myślenia, od 'czarnej roboty' są programiści Aqurat`u  :mrgreen:

Zgadzam się, ręczny licznik to zbyt upierdliwe, trzeba zaprząc do tego POI.
Wtedy zamiast za każdym razem ustawiać licznik wystarczy raz wstawić punkt pikietażowy.
Taki pikietażowy POI, powinien (powiedzmy, że przy włączonym ostrzeganiu) zamiast ostrzegania ustawiać licznik.
Jeśli POI będą rozstawione co ileś tam km (po co główniejszym skrzyżowaniu),
to błąd zliczania będzie się automatycznie korygował.
Jeśli użytkowników chętnych do korzystania z pikietażu będzie więcej niż garstka,
z biegiem czasu baza wam (bo ja raczej nieskorzystam) urośnie 'sama'...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 23, 2007, 23:42:02 »
O choinka! Filmy... (to z reklamy Cyfry+ z dwoma Mikołajami).
Jest problem. Co jak jedzie się pod prąd pikietażu? Licznik count-down?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 23, 2007, 23:52:29 »
Ups ::)
sprawa się komplikuje, to już nie będzie tak do zrobienia 'na kolanie' ...
w takim razie POI musiałyby być ustawiane parami, a oprócz wartości pikietażu
musiałyby zawierać informację czy licznik ma być inkrementowany, czy dekrementowany.
Przy wyznaczonej trasie pół biedy, można ustawić ostrzeganie tylko po prawej od trasy,
ale bez trasy będzie juz gorzej.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline RAMA

  • *
  • 91
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 24, 2007, 11:37:17 »
Hehe, a ja myślałem że to sprawa oczywista że zdarza się zwykle jazda w dwie strony i dlatego nikt o tym nie napisał jeszcze :-D

Myślę, że skoro powstały budynki 3D to nie powinno być problemem dodanie tych kilometrów już do mapy.
Najlepiej by chyba było żeby km wyświetlały się na pilocie lub w informacji o punkcie (jeżeli to punkt na drodze) a nie na mapie, tak jak numer drogi itp. Nie wiem jak dokładnie jest to realizowane w programie ale chyba nie obciąży to nadmiernie procka.

Jeżeli natomiast były by to POI to zeby nie zamulić programu musiały by być wyświetlanie tylko przy realizowanej trasie, a nie tak jak teraz inne POI.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2007, 11:39:47 wysłana przez RAMA »

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 24, 2007, 12:32:08 »
Lektura na Święta:
http://www.road.pl/metoda_transcomp.htm
http://www.road.pl/system_referencyjny.htm

Zauważyłem dopiero teraz, że w MIPLO jest już kategoria "Pikietaż, słupki milowe:
http://www.miplo.pl/index.php?c=537

*

Offline RAMA

  • *
  • 91
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 24, 2007, 14:02:37 »
Wprowadzanie tego jako setek kilometrów nie wiem czy ma jakiś sens...
A jeżeli ktoś zada sobie trud i wprowadzi poszczególne słupki to ma szanse zostać królem POI na Miplo  :E

Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 25, 2007, 00:17:43 »
Wprowadzanie tego jako setek kilometrów nie wiem czy ma jakiś sens...
A jeżeli ktoś zada sobie trud i wprowadzi poszczególne słupki to ma szanse zostać królem POI na Miplo  :E


rozwiązanie tematu wydaje mi się być dosyć proste:
- poi powinno być w stanie ustawić licznik widoczny na ekranie (w menu mozna byloby sobie wybrac jaka kategoria poi to robi),
- poi powinno miec w opisie oznaczenie drogi i numer pikietażu przykład: DK8 431,4
- AM wi po jakiej drodze sie poruszamy (czy po DK8 czy po A1)
- licznik powinien odliczac (w odpowiednia strone) po "trafieniu" drugiego POI z tym samym oznaczeniem drogi

to rozwiazanie posiada nastepujace cechy:
- jak ktos tego nie potrzebuje, mapy nie sa wieksze mniejsze nawet o 1 bajt,
- jesli ktos potrzebuje to moze sobie to wlaczyc i synchronizowac odpowiednie POI,
- "w praniu" sie okaze czy POI trzeba ustawiac co 2 km czy co 20, i bedzie to mozna elastycznie zmieniac poprzez zarzadzanie POI a bez gledzenia nic tworcom automapy,
- posiadajac juz takie rozwiazanie celowym byloby ustawienie alarmu ad-hoc na konkretny kilometr drogi (po uslyszeniu: "mobile misiaczki na 444")

tez jezdze, i jak sa faktycznie takie zle warunki (noc, mgla, snieg) w ktorych nie widze tego co jest napisane na slupkach, zatrzymuje sie badz zwalniam przy ktoryms zeby odczytac i resetuje licznik B (moj samochod posiada dwa liczniki resetowalne) i pozniej tylko trzeba wiedziec ile dodawac/odejmowac ...

pozdr i Wesolych
S

Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 25, 2007, 12:58:33 »
Wprowadzanie tego jako setek kilometrów nie wiem czy ma jakiś sens...
A jeżeli ktoś zada sobie trud i wprowadzi poszczególne słupki to ma szanse zostać królem POI na Miplo  :E


rozwiązanie tematu wydaje mi się być dosyć proste:
- poi powinno być w stanie ustawić licznik widoczny na ekranie (w menu mozna byloby sobie wybrac jaka kategoria poi to robi),
- poi powinno miec w opisie oznaczenie drogi i numer pikietażu przykład: DK8 431,4
- AM wi po jakiej drodze sie poruszamy (czy po DK8 czy po A1)
- licznik powinien odliczac (w odpowiednia strone) po "trafieniu" drugiego POI z tym samym oznaczeniem drogi

to rozwiazanie posiada nastepujace cechy:
- jak ktos tego nie potrzebuje, mapy nie sa wieksze mniejsze nawet o 1 bajt,
- jesli ktos potrzebuje to moze sobie to wlaczyc i synchronizowac odpowiednie POI,
- "w praniu" sie okaze czy POI trzeba ustawiac co 2 km czy co 20, i bedzie to mozna elastycznie zmieniac poprzez zarzadzanie POI a bez gledzenia nic tworcom automapy,
- posiadajac juz takie rozwiazanie celowym byloby ustawienie alarmu ad-hoc na konkretny kilometr drogi (po uslyszeniu: "mobile misiaczki na 444")

tez jezdze, i jak sa faktycznie takie zle warunki (noc, mgla, snieg) w ktorych nie widze tego co jest napisane na slupkach, zatrzymuje sie badz zwalniam przy ktoryms zeby odczytac i resetuje licznik B (moj samochod posiada dwa liczniki resetowalne) i pozniej tylko trzeba wiedziec ile dodawac/odejmowac ...

pozdr i Wesolych
S

Życzyłbym sobie, żeby to tak funkcjonowało jak piszesz.

Wywołanie przeze mnie tematu "Pikietaż" miało na celu stworzenie przez twórców AM funkcjonalnej alternatywy dla użytkowników CB Radia. Obecnie jest tak, że CB Radio przeżywa druga młodość a jej dynamiczny rozwój w ostatnim czasie prównałbym z rozwojem GSM (nie mam tu na myśli postępu technologicznego a raczej target osób, która zakupuje tego typu urządzenia). Ja nie uważam, żeby CB Radio było idealnym rozwiązaniem (moja żona nie lubi tych szumów, wylgaryzmów różnych użytkowników dróg - zwłaszcza jeśli podróżuje się z dzieckiem, ale jak jej mówię, żeby przygotowała 300 PLN to wyłączę - możecie się domyśleć jaka jest odpowiedź...?), jednak to dzięki CB nie zapłaciłem przez ostatnie 1,5 roku żadnego mandatu, nie muisłaem chodzić na dziwne kursy zbijające punkty karne (a byłem już na takim) a za oszczędzone pieniądze mogłem kupić wiele rzeczy do domu. Proszę o powstrzymanie się od komentarzów "trzeba wolniej jeźdźić".
Znam Prezesa, który jest na liście 500 w pierwszej trzydziestce i on również wydał polecenie służbowe, żeby w jego Mercedesie S500 zamontować CB Radio, oczywiście jego kierowca może słuchać tylko CB Radia przez słuchawkę do ucha, ponieważ prezesowi ten szum też przeszkadza. Myślę, że przez najbliższe 5 lat nie ma innej alternatywy, zwłaszcza jeśli ruszy Narodowy Program Budowy Dróg i Autostrad (proszę nie komentować), wtedy będzie tyle objazdów i utrudnień drogowych, że twórcą AM nawet w obecniej chwili nie przychodzi do głowy. Tworzenie w AM jakichkolwiek dziwnych blokad, odblokowań nie będzie miało większego sensu, ponieważ pojazd wyjeżdżający z budowy może skutecznie zrobić korek na długości 30 km (to nie żart), jesli to będzie przezd wieczorem, takich samochodów będzie wyjeżdżało bardzo dużo. Pomimo dynamicznego rozwoju nawigacji satelitarnej, jestem przekonany, że więcej użytkowników dróg posiada w obecnej chwili CB Radnio niż jakąkolwiek nawigację. Wystarczy spojrzeć na dachy samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych - penetracja tego typu urządzeń jest na poziomie 99,9%.

Wracając do wątku. Informacje drogowe takie jak: wypadki, kolizje, awarie, policja, każdego typu radary, utrudnienia drogowe, muszą w przyszlości być podawane w innej formie niż CB, może za ten problem wziąć się AM oraz inni producenci oprogramowania nawigacyjnego, Operatorzy GSM lub Nokia, która kupiła Nawtequ za takie pieniądze, że na pewno będzie rozwijać każdy kierunek, który przynosi im dochód - mam tu na myśli kierunek rozwoju na takich samych zasadach jak miplo.pl, ponieważ na dzień dzisiejszy nie ma lepszej alternatywy dla wdrożenia tego niesamowitego projektu. Technologia Push and Talk, może być jego uzupełnienie, ale GPS (lub to Gallileo) ma najlesze perpektywy.

Proszę również powstrzymanie się od komentarzy, że na zachodzie Europy działa wyrafinowany system powiadamiania kierowców za bajońskie sumy, też wiem, że po 2010 wyprodukowany w UE, będzie wyposażony w specjalnych przycisk "emergency", który po otwarciu poduszek będzie się łączył z nr 112 (choć to do końca nie jest jeszcze uzgodnione) i inne fajerwerki, które w Polsce mogą działać np. 2030 r.

Żeby zrealizować ten projekt w warunkach polskich potrzeba:
1. Systemu Pikietażu, dzięki, któremu każdy uzytkownik będzie mógł podać informacje on-line o utrudnieniu drogowych (łącznie z suszarką), każdorazowo wskazanie takiego punktu przez użytkownika np. AM, musi się wiązać z komunikatem "Obowiązkowe Połączenie z Serwisem miplo.pl".
2. Synchronizacja tej kategorii powinna się odbywać na całkiem innych zasadach niż innych punktów POI (w celu obniżenia kosztów do minimum, choć przewiduję, że za kilka lat internet będzie naprawdę tani) oraz dotyczyć tylko i wyłącznie drogi, którą się poruszamy.
3. Punkt ustawiony przez danego użytkownika musi mieć automatyczne ustawione powiadamianie o utrudnieniu co np. 15,10,5 kmw celu dokonania objazdu, jeśli jest wypadek.

Resztę punktów niech dopisze: nocnyMarek, Moi i inni krezusi tego portalu. którzy coś wnoszą do niego a nie tylko korzystają i wydobywają wiedzę tak jak ja. To na waszych barkach (w pewnym sensie) spoczywa kierunek rozwoju AM.

Są Święta, muszę kończyć.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2007, 13:00:52 wysłana przez Rom@nN »

*

Offline orinoco

  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 11, 2008, 21:25:10 »

Zastanawiało mnie zawsze (też jeździłem z CB), jak TIR-owcy kojarzą po pikietażu podane w radio miejsca suszenia. Przecież to trzeba obserwować te słupki na poboczu i cały czas o nich pamiętać, liczyć. A chyba warto, od czasu do czasu, rzucić okiem także i przed siebie...

A może mają cały ten pikietaż w głowie? Albo wyćwiczoną ewolucyjnie zdolność obserwacji słupków? Po paru milionach kilometrów...
Ja nie potrafię.


Jeśli po paru milionach kilometrów to chyba nie ewolucyjnie...

W sumie to offtopic, ale postaram się... Jeśli słyszysz w CB "suszą na 105 km.", patrzysz gdzie jesteś i prosty rachunek wykazuje ile jeszcze masz do miejsca "suszenia". Już mniej prosty rachunek (ale wciąż możliwy do wykonania w pamięci) - biorąc pod uwagę aktualną prędkość i odległość od suszarki można obliczyć czas za jaki dojedzie się do tego miejsca. Jeśli ktoś ma poczucie czasu to wystarczy.
W rzeczywistości ja wykonuję jedynie pierwsze obliczenie - odległość. Resztę załatwia wyczucie odległości - być może wyrobione - chyba nie urodziłem się z tym ;). Za jakiś czas wystarczy zerknąć jeszcze raz na słupki by sprawdzić/skorygować "namiar".
A co do słupków w nawigacji (nie tylko AM) - myślę, że wystarczyłoby nanieść taki "punkty milowe" co ileś tam km (np. 50?), aktualną pozycję można z tego dość łatwo obliczyć. Byłby to kompromis między nanoszeniem co 1 km a korzystaniem z punktów początku trasy.


*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 12, 2008, 17:50:14 »
Orinoco,
czyli liczyć i obserwować? :D

GDDKiA podaje, że dróg krajowych jest 18.368 km. Daje to ok. 370 punktów (co 50 km). Wprowadzone są 54 punkty. Wiele nie zostało...

Odp: Pikietaż - Słupki Milowe
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 13, 2008, 10:01:26 »
Wprowadzanie tego jako setek kilometrów nie wiem czy ma jakiś sens...
A jeżeli ktoś zada sobie trud i wprowadzi poszczególne słupki to ma szanse zostać królem POI na Miplo  :E


rozwiązanie tematu wydaje mi się być dosyć proste:
- poi powinno być w stanie ustawić licznik widoczny na ekranie (w menu mozna byloby sobie wybrac jaka kategoria poi to robi),
- poi powinno miec w opisie oznaczenie drogi i numer pikietażu przykład: DK8 431,4
- AM wi po jakiej drodze sie poruszamy (czy po DK8 czy po A1)
- licznik powinien odliczac (w odpowiednia strone) po "trafieniu" drugiego POI z tym samym oznaczeniem drogi


Witam,

Powyższe rozwiązanie bardzo mi się podoba, przu ustawieniu pikietażu np. co 20 km, gdzie następowała by korekta licznika dodanego do "Pilota". Korekta toru jazdy oraz przysłowiowego zjazdu nie na piwo a raczej na "obiad/kolację" byłaby eliminowana co 20 km. Uważam, że ustawianie pikietażu co 50 km jest za rzadko.

Cytuj

GDDKiA podaje, że dróg krajowych jest 18.368 km. Daje to ok. 370 punktów (co 50 km). Wprowadzone są 54 punkty. Wiele nie zostało...


Wtedy tych punktów musiało by być 370 x 2,5 = 925. Zapytacie dlaczego co 20 km? Powód jest prosty. Kierowca wyjeżdżając z drogi podporządkowanej za danym punktem pikietażu musiałby czekać np. 45 , 40, 30 itd. po to by jego licznik mógł ustawić sobie parametr na pikietażu, który właśnie minął.

Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2008, 10:06:25 wysłana przez Rom@nN »