emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.

  • 207 Odpowiedzi
  • 27620 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« dnia: Maj 02, 2006, 14:59:52 »
art do rozbudowania: [size=big] będzie: opis, uzytkowanie i przygotowywanie gier. [/size]

natenczas...

Jak zwykle, bezsenność i znużenie sprawiły, ze sięgnąłem po kolejną emulkę.
tym razem fpsce i resident evil.

rozmiar 120.2 MB.

screeny:









jak wiadomo, najnowsza wersja fpsce ma numerek 095. jest świetna, ale:

- nawet przy wyłaczonym dźwięku niestety moz nadal jest tracona na emulację dźwięku,
-jest wolna.

092 ma z kolei skopany licznik klatek, ale ma też funkcję turbo.

Ciekawość doświadczenia polega na różnicy w działaniu tego tytułu:

fpsce 095(noframskip, z frameskip jest 0 sensu):
 9-20 klatek
fpsce 092(turbo, NOFRAMESKIP!):
 25-60 klatek!!!

nawet, jesli liczba jest nieprawdziwa, wierzcie mi , to jest płynne(na oko 2x szybciej niż w wersji 095), obłed.

generalnie post wynika z szoku, jakiego doznałem po odpaleniu resident evila na 092. Na 400 mhz pxa 263 gra nagle potrafi osiągnąć pełną prędkość emulacji. lol, a w najgorszym razie działa na 20-25 klatek. nie ważne czy właczę dźwięk, czy nie. lekki szok. Teraz sobie próbuję wyobrazić działanie na asusie 620bt na przykład....:(

szkoda, że ktoś w pocketach nie pomyśłał nad sensowym padem... tytuł jest niebywale grywalny, wyłaczając sterowanie..:(  na upartego da się, ale to niełatwe...


tyle natenczas,

xoen.

p.s. z racji, ze wersja 092 nie ma opcji robienia screensohtów, dałem screeny robione wersją 095, ilość frames na screenie portrait to czysty fart, nie działa to na tylu klatkach na tej wersji,...
--------------

UPDATED:

gry grywalne na fpsce, natenczas:

- final fantasy tactics,
- wipeout 2,
- xcom,
- destruction derby,
- ridge racer 4 !,
- battle arena toshinden,
- driver !( może nie u mnie, ale wierzcie, ta gra na czymś szybszym od mojego sprzetu, powali na kolana(polecam przejazd podczas deszczu),
- final fantasy VII, IX ( dla posiadaczy gigantycznych kart pamięci),
- chrono trigger,
- chrono cross,
- kula world - rewelacyjnie działa i jest całkiem spekta(kula)rna.
- syndicate wars - nowsza wersja syndicate z peceta..ładne i ładnie działa,
- abe's exodus,
- gta,
- warhammer DARK OMEN!!!
- wipeout 3 - osiąga 40 klatek.!
- xcom terror from the deep..opisywany wcześniej... działa super,
coby wymienić kilka...

problemy są z:

- silenty hillem:( :( :( :( f :(, rysują się ramki złożeń tekstur, ale jest groza z dźwiękiem na słuchawkach nadal !:), za wolne u mnie:((((((.

wolno działają:
- diablo 1.

*

Offline ja456

  • *****
  • 1248
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900 & HTC HD2
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2006, 15:13:02 »
u mnie Driver troche zamulał 14-15 fps, czy próbował już ktoś może na hp 2750 lub 2790? to samo pytanie odnośnie carmageddona (u mnie nędzne 9 fps :(
Były: HP h4150, HP 114 i HP rw6815. sklejka

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2006, 15:16:42 »
boli, nieprawdaż?mnie CHOLERNIE boli...:(

*

_Morf_

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2006, 15:34:26 »
Strasznie ubogie te twoje manuale. Pododawałbyś pare linków do postawowoych stron, programów.
 :arrow: FPSEce
 :arrow: Read Me Polish - kodowane w ISO-8859-2  :roll:
 :arrow: Pocket Iso - zmniejszanie objętości gier

No i podstawową sprawą jest teoretyczny brak wsparcia dla Windows Mobile 5.0.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2006, 15:54:02 »
czy już pisałem, że to art do rozbudowania? no proszę cię ,stary...

zabawa emulatorami, to kwestia relatywna, zależna od sprzętu, patrząc na ilośc maszyn z wm 2002 2003 i 2003se naprawdę wierz mi, nie każdy ma wypas sprzęt...
 mało mogę powiedzieć o zachowaniu emulek na nowych maszynach. przykro mi...

poza tym ja tylko liczę na feedback, a jakoś, poza paroma osobami, go nie ma... więc czy jest sens?

*

_Morf_

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2006, 15:57:32 »
8) Trzeba było napiosać to największą czcionką  :oops:  :oops:
Ja mogę testować pod WM5.0 :) możesz mi podesłać co mam testować i będzie full prO  :lol:

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2006, 15:57:39 »
Na HP 1940 podkręconym do 280Mhz Final Fantasy IX smiga az milo... liczba klatek rzadko spada poniżej 20.
Właczenie dźwieku może nie zabija wydajności ale przy jego strasznie marnej jakości (ciagle coś przerywa, dowolne tempo odtwarzania muzyki) i tak nie ma sensu go właczać.
A co do gigantycznych kart pamięci... czy 170MB to az tak dużo?

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2006, 15:59:41 »
Cytat: "schopen"
Na HP 1940 podkręconym do 280Mhz Final Fantasy IX smiga az milo... liczba klatek rzadko spada poniżej 20.
Właczenie dźwieku może nie zabija wydajności ale przy jego strasznie marnej jakości (ciagle coś przerywa, dowolne tempo odtwarzania muzyki) i tak nie ma sensu go właczać.
A co do gigantycznych kart pamięci... czy 170MB to az tak dużo?


no jasne, tylko zauważ, ze w (pseudo)rpg z psxa niestety treść często jest w filmikach, stąd karta się przydaje...i pełne iso.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 02, 2006, 16:04:28 »
Cytat: "_Morf_"
8) Trzeba było napiosać to największą czcionką  :oops:  :oops:
Ja mogę testować pod WM5.0 :) możesz mi podesłać co mam testować i będzie full prO  :lol:


wm05 odpada, bo podobno człowiek który zrobił fpsce nie ma/nie miał  sprzętu z tym sysem dodatkowo przebija się gdzieś nuta rozczarowania autora tego znakomitego emulatora, parenaście tysięcy ludzi i parę dobroczynnych wpłat i człowiek dał spokój, tego się obawiam...

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 02, 2006, 16:05:03 »
No niestety w Final Fantasy IX nie da się grać z pełnego iso.... gra wykrzacza się na pierwszym filmiku. Wszystkie filmy należy zastapić pustymi (no może nie do końca) plikami... zresztą filmiki mozna zawsze wyciągnać z iso i obejrzec oddzielnie w zależności od miejsca w fabule, w którym aktualnie jesteśmy.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 02, 2006, 16:05:49 »
jasne, dokładnie, rip filmiku z iso to z kompresją z 2 minuty..fakt.

btw, niezły wynik 140 mega? jakieś szczegóły? sam przerabiałeś?

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 02, 2006, 16:31:32 »
jasne, na poczatek Pocket Iso.. rozpakowanie Iso, podmiana plików z filmami, i kompresja do nowego obrazu. Tylko plików do podmiany filmów naszukałem sie całkiem sporo...

tutaj link dla zainteresowanych -> jak uruchomić Final Fantasy IX na FpseCE

http://pdai.org/forum/showthread.php?t=671&highlight=final+fantasy

jak sobie teraz przeglądam informacje z powyższego linku to mam wrażenie ze rozmar mojego iso to był raczej 270MB niz 170MB  :)

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 02, 2006, 16:36:16 »
czemu, blank.xa i blank.str nie wystarczą?

generalnie, zniechęcam się do zabaw emulkami skomplikowanych maszyn... bawię się sprzętem już z 22 lata i wierzcie mi, wciąż kocham stare maszyny, Może nadjedzie taki czas, że bedę mógł miec je w małym, 120 gramowym pudełku, kiedyś ....wszystkie naraz.... Natenczas nie widzę mo.zliwości.

270 mega odpada...;/

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 02, 2006, 16:41:36 »
wystarcza... tylko samego PSXRipPack-a gdzie są zawarte te pliki szukałem jakoś długo (pare godzin)...strasznie dużo pustych linków...

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 02, 2006, 18:50:21 »
link do paczki.

http://www.fileshack.us/files/1844/psxtoolzxo.rar

paczka zawiera:

psmplay 3.1 - program analizujący plik .bin i może .iso pod kątem tego, co można wyciąć, zapisuje w pliku .ldr rzeczy wycinalne przez psxldr. Oczywiście, można także zanalizowac cdrom lub emulator cedeka,
psxldr v. 1.04 - plik podmieniający muzę, dźwięki i filmiki na wybrany lub o zerowej wielkości plik(znaczące zmniejszenie wynikowego pliku dla emulatora, uzyskiwanego przez:
pocketiso 2.1 - przy odrobinie szczęścia i pliku .bin jest szansa, że żaden inny tool nie bedzie potrzebny...

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 02, 2006, 19:28:35 »
tymi narzędziami można zmusić do działania na PDA prawie każda grę z PSX-a... z drugiej strony prawie robi czasami wielką różnice

BTW jest szansa na fpsce v0.1
nastąpiła szybka zbiórka kasy na Axim-a v50 dla glównego developera i może już niedługo doczekamy sie nowej wersji...

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 02, 2006, 19:37:19 »
xoen
mam pytanie jak wyglada emulacja ff7?(bo napisales ze jest grywalne)
jesli mozesz to podaj ile klatek itd masz na swoim sprzecie
bo interesuje mnie ten tytul najbardziej :)
z gory dzieki za info

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 02, 2006, 20:11:06 »
jak wróce z pracy to przetestuje dokładnie... z tego co pamietam to na fpsce 0.9.5 wyciagalem (na podkreconym sprzecie - 280Mhz) 23-28 fps, podczas bitwy predkosc spadala do 18-25... czasem rowniez spadala do 15 ale tylko sporadycznie i na czas nie dłuższy niż sekunda... jak napisalem wcześniej - z mojej perspektywy gra sie naprawde bardzo fajnie.

Poźniej wrzuce dokładnie zmierzone wartości.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 02, 2006, 20:14:27 »
co do działania ff, wiem o grywalności z forów dyskusyjnych, oraz z tej listy:
http://projects.davejansen.com/fpsece/
warto spojrzeć..


na fpsce 092 resident evil na ustawieniach 400 mhz 118/118, przy turbo noframeskip miał momentami 60 klatek, a nie spadało mi poniżej 20-25. przy czym ja nie daję rady na buttonach z pocketa i już mnie to nie bawi jakoś wszystko...

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 02, 2006, 20:22:59 »
jak rozumiem resident evil to raczej zręcznościówka? jeśli tak to faktycznie gra na przyciskach w HP 1940 też mogłaby powodować jedynie frustracje...
Final Fantasy IX to RPG wiec obsługa przyciskami w HP 1940 nie nastręcza specjalnych trudności...

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 02, 2006, 20:45:05 »
a ff IX nie mam..

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 02, 2006, 22:03:59 »
schopen
dzieki za info
ale ipaq 1940 z tego co wiem ma niezla karte graficzna ale jakby tak chodzilo jak piszesz to bez problemu da sie grac a to z dzwiekiem czy bez miales tyle  fps??
ciekawe jak to bedzie smigalo na moim MDA compact :)

emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 03, 2006, 16:58:38 »
Bez dźwieku  :( jak już napisałem odtwarzanie muzyki jest troche skopane i można jej słuchać tylko przy bardzo dużym samozaparciu...

*

Offline bern

  • *****
  • 1156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: eee 1201N. htc Desire
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 23, 2006, 18:08:46 »
hmm zaczalem sie tym bawic ale stwierdzam ale same problemy napotykam... z programow kompresujacych dziala mi tylko pocketiso (dwa pozostale zupelnie nie przyjmuja zadnych obraazow ani emulowanych plyt)

fpsce 0.92 zupelnie nie dziala. nie udalo mi sie odpalic zadnej gry :( niezaleznie od uzytego biosu i ustawien zawsze po odpaleniu jakiegos obrazu wychodzi do okna glownego programu. nowsa wersja dziala i gram sobie w metal slug x i troche skacze. myslalem ze na poprzedniej bedzie szybciej ale poprostu nie moge odpalic! teras uparlem sie na kompresje resident evil ale jak juz mowilem z wzw powodow idzie to opornie - pliki podmieniam recznie w obrazie na zerowej wielkosci - moze z tego cos bedzie. co nie zmienia faktu ze nie bedzie plynnie bo tylko na nowszej wersji emulatora moge pracowac...

jakies pomysly? :/

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 23, 2006, 19:10:55 »
http://pdai.org/~dk/guide/ldrguide.htm
tyle mogę powiedzieć + 35-45 mega ramu free, tutorial jest ok, przy czym u zyj pocketiso 2.1

a metal slug x 86 mega, działa idealnie, gdybym jeszcze nmiał buttony po drugiej stronie ppc...

*

Offline bern

  • *****
  • 1156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: eee 1201N. htc Desire
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 23, 2006, 21:14:55 »
metal slug zajmuje 76mb mi :) uzywam onscreenbuttons i jestem calkiem zadowolony bo akurat nie mialem wgranego patcha  elminujacego dwa tryby przyciskow w looxie. ale niestety skacze na 0.0.95 przy sporej ilosci przeciwnikow - ostatni etap to juz niezly hardcore :)

dzieki za link - moj blad chyba polegal na robieniu obrazow winiso...

ramu mam 60mb wolne. ale dalej nie moge zmusic do pracy wersji 0.0.92... :(

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 23, 2006, 21:48:45 »
a sprawdzałeś ta wersję 092?
 http://www.fpsece.net/download/FpseCE_0.09.2_ppc2002&2003_armv4.zip

bo sądzę, że jesteś na tej?
http://www.fpsece.net/download/FpseCE_0.09.2_ppc2003_armv5.zip

to może być to.

a resident naprawdę jest grywalny... bardzo.

a w ogóle to strona domowa:
http://fpsece.net/download.htm
polecam szczególnie forum

*

Offline bern

  • *****
  • 1156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: eee 1201N. htc Desire
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 24, 2006, 22:50:23 »
ech no dobra
 odpalilem 0.0.9.2 i spoko - resident faktycznie dziala szybciej, metalslug minimalnie tez ale brak dzwieku odbiera przyjemnosc gry..

natomiast mam male ale do listy grywalnych gier z pierszego postu. diablo dziala tak sobie - i na jednej i na drugiej werji jest prawie niegrywalne - zaraz po hard resecie z 119mb ramu chwile dzialalo dobrze.. ale po 4 lub 5 sekundach wszystko sie kisi.. na poczatku ogien na napisie jest plynny az w koncu po wpisaniu imienia sie wywala a pozneij chwilami jest plynne ale w momencie walniecia przeciwnika wszystko sie wywala - dla mnie praktycznie niegrywalne - predkoscia dorownuje tonemu hawkowi i gta 2 (niestety nedzna predkoscia..)

z ciekawosci - jakiego biosu uzywacie?

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 25, 2006, 00:54:06 »
anio diablo to porażka...nie wiem czemu wpisałem to do grywalnych...poprawiłem już.

*

Offline bern

  • *****
  • 1156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: eee 1201N. htc Desire
emulacja PSX - ogolny zarys...zmiana nazwy posta.
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 25, 2006, 11:09:06 »
do gier grywalnych dopisac mozna kula world - nie widac jak skacze a gierka bardziej logiczna niz zrecznosciowa wiec idealna na pocketa.

natomiast red alert zawiesza maszyne ostro.. jakby sie przepala w sekunde, ekran robi sie w paski i pomaga tylko hr...