króciutki tutorial odpalania pdosboxa

  • 6 Odpowiedzi
  • 2866 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
króciutki tutorial odpalania pdosboxa
« dnia: Luty 15, 2006, 12:39:10 »
witam.
z racji tego, iż niektóre osoby mogą mieć problem z odpaleniem emulatora, napiszę parę zdań nt konfiguracji pdosboxa i częściowo dosboxa...


ściagamy program:
http://www.pocketwall.com/beta2/pDOSBox2.0.zip

ściągamy grę, np Theme Park
http://www.okloisa.neostrada.pl/t/themepark.rar
(jeśli link jest w jakiś sposób nielegalny, proszę moderatora o hm zastąpienie go innym albo kontakt lub usunięcie).


rozpakowujemy odydwie paczki(emu i grę)

emulator wrzucamy na kartę do dowolnego katalogu
grę także gdzie chcemy, np /karta/emu/grypc/

edytujemy dosbox.cfg(najlepiej przed wrzuceniem na ppc)

tu jest przykładowy konfig, którego używam(czasem zmieniając kilka linijek)

--------------------



[sip]
# firekey -- Fire button mapping in the game pad (2nd toolbar).
# northkey -- North/Up button mapping in the game pad.
# southkey -- South/Down button mapping in the game pad.
# westkey -- West/Left button mapping in the game pad.
# eastkey -- East/Right button mapping in the game pad.
# nwkey   -- North-West button mapping in the game pad.
# nekey -- North-East button mapping in the game pad.
# swkey -- South-West button mapping in the game pad.
# sekey   -- South-East button mapping in the game pad.
firekey=1
northkey=2
southkey=3
westkey=4
eastkey=5
nwkey=6
nekey=7
swkey=8
sekey=9

[dosbox]
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
#         -- auto, or integers between 1 to 8 is acceptable
memsize=8
#memsize=auto

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
frameskip=5

[cpu]
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad unless you disable sound emulation
#           and don't mind jerky graphics rendering.  Your PPC device will also heat up very
#           quickly.  Recommended setting is "auto", where the emu cycles will be determined
#           based on your actual device CPU (XScale/ARM) clock speed.
# nosound -- If set to "true", it will stop all sound emulation automatically,
#            even if you enable [sblaster], [gus] or [speaker] sections below.
#            Regardless of the nosound setting below, sound will be automatically disabled
#            if your PPC has ARM/XScale CPU less than 400MHz.
cycles=auto
nosound=true

[sblaster]
# sblaster will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# type -- Type of sblaster to emulate:
#         none:   no Sound Blaster emulation
#         sb1:    uses adlib's OPL2 mode
#         sb2:    uses adlib's OPL2 mode
#         sbpro1: uses adlib's dual OPL2 mode
#         sbpro2: uses adlib's OPL3 mode
#         sb16:   uses adlib's OPL3 mode
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.  Hardly need changing unless your
#                      application say so.
# oplmode -- Type of OPL emulation:
#            auto:     determined by sblaster type above
#            cms:      use the good old gameblaster
#            opl2:     YM3812 16-bit mono
#            dualopl2: Dual YM3812 16-bit stereo
#            opl3:     YMF262 16-bit stereo
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
oplmode=auto

[gus]
# gus will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
gus=false
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3

[speaker]
# speaker will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
pcspeaker=true

[bios]
[dos]
# xms -- Enable XMS support. Set this to false if you are booting MSDOS 6.22 image.
# ems -- Enable EMS support. Set this to false if you are booting MSDOS 6.22 image.
xms=true
ems=true

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
Mount c  "/sd card/emu/grypc/"
Mount d  "/sd card/emu/grypc/systemshock"
c:
Cd vc
Vc

-----------------

istotne linijki:

memsize=8 - ilość pamięci rozszerzonej, można ustawić auto lub liczbę z przedziału 0-8,auto nie polecam.

frameskip=5 - ilośc pomijanych klatek na hm cykl

nosound=true - jeśli mamy procek poniżej 400 mhz, automatycznie nie ma dźwięku, w tym przypadku ta opcja nie ma znaczenia, jeśli powyżej i zależy nam na dźwięku, który spowalnia emulację, ustawiamy false I dodatkowo musimy poniżej określić, jaką kartę ma emulować: np type=sb1.

cycles=auto - każdy dosbox działa używając określonej ilości cykli emulacji, w pdosboxie jest to o tyle ciekawe, ze autor udostępnił automatycze dostosowanie tychże do posiadanej maszyny, tzn program stara się automatycznie znaleźć najlepszą wartość i przyznam, że to nawet działa, nie miałem potrzeby zmiany na ręczną wartość, dodatkowo, jeśli bardzo chcemy, możemy zrobić to już z poziomu programu, po czym najlepszą wartość można przepisać do konfiga po sprawdzeniu. Nadmierna wartość powoduje 100% zajętości procka PPC i zdecydowane zwolnienie emulatora. na optipadzie 300 mhz auto to 2700-3200


[autoexec]

tutaj przypisujemy katalog z grami oraz ustawiamy sekwencję startową dosa.

grę najlepiej wrzucić do katalogu na karcie, w moim przypadku katalog taki jest w ścieżce karta/emu/grypc/

Mount c  "/sd card/emu/grypc/"


robi nam jakby dysk c, piszę jakby, konia z rzędem temu, kto da radę zainstalować dosa......na przykład, pdosbox  to emulator jakby gotowego środowiska, jeśli dobrze pojmuję i stawianie systemu mija się z celem, jedymy emulator, jaki ma sens do takiego zastosowania to pocketdos....

w każdym razie idea wystarcza do montowania gier lub katalogów z nimi.

porada: katalogi pod emulator powinny mieć krótkie nazwy, jest to mniej istotne, gdy uzywamy filemanagera pod dosa , np volkov commander, czy norton lub dos navigator. Zdecydowanie polecam używanie filemanagera, z racji tego, że ciągłe wpisywanie:

cd katalog
dir
szukanie exeka
i
wpisanie nazwy + enter może po paru próbach doprowadzić do szału.



czyli po dodaniu do [autoexec]

c:
cd nazwa_katalogu_z_filemanagerem
nazwa filemanagera

np

c:
cd vc
vc

spowoduje odpalenie filemanagera przy starcie emulatora , wtedy pozostaje nam poklikac do szukanego exeka gry i uruchomić go.
 
--------------

Niestety, nie mogę pomóc  konfiguracji przycisków, nie grzebałem w tym, ciekawe, ze pod pdosozem góra dół rozwija i zwija klawiaturę, nie było ----tego przy dosboxie , miłe.

--------------

Kwestia:
możliwe, że jestem ułomny, ale nie mogę pojąć kwestii montowania wzorów dysków i flopów, komenda imgmount nie działa, jak powinna lub nie potrafię jej skonfigurować. Chętnie  wysłucham porady...
niektóre gry ruszą tylko z emulowanego napędu z wzoru hdeka, a nie z montowanego katalogu...


Cóż by jeszcze dodać... emulator jest nadal wolny, trzeba czekać do około marca na następną wersję.

co odpalałem:

theme park, działa miło
legends of kyrandia, troszkę wolno ale jak ładnie:)
darklands - działa świetnie wygląda świetnie gra się miło
system shock  - hheh nie wierzyłem , że ruszy, i ruszył... zbyt wolno, może ktoś z potężną maszyną może spróbować...
amberstar - ciekawy rolplej działa ładnie
transantarctica - działa grywalna
battle isle - działa, niewygodne użycie myszy
burntime - dziala,grywalny
civilisation - działa, nawet...grywalny
colonization - moja ulubiona gra, wolno ale ładnie
dune - zdecydowanie warto pograć działa super, wygląda świetnie
dungeon hack - działa dobrze, fajna gra
global effect - prędkość orginału ! wygląda bardzo dobrze, grywanla
heart of china - przygodówka działa ładnie troszkę wolno
heroquest - bez problemu
ishar 1,2,3  - działają, wyglądają bardzo miło
LARRY 1 VGA - echhh... działa... ehhhh, zbyt wolno...ehhh..
lords of the realm - działa, wolno, czasem problemy z myszą
megalomania - hmm bez problemu moze trochę wolno
projectx - aaa, damn, zbyt wolno, wygląda świetnie
realms of arkania - działa , ladnie
ROBBO - mój fav na atarixl w wersji pecetowej działa, rządzi, lecz czasem wybiera podwójnie klawisze....damn....boom.
scorch - 320x200, inaczej nieczytenly i niegrywalny
supremacy - śmiga, fajna giera w stylu master of orion
ufo enemy unknown - działa, ehhhh nawet grywalny, polecam sprawdzić
wasteland - hmm ta gra to fallout na stare komputery, działa doskonale


teraz, co powoduje problemy:

settlers - gra się ładuje intro jest, po czym tryb ekranu(prawdopodobnie) powoduje hm osobliwą zwieszkę - rezultat-softreset.nie ma na to metody, jak sądze natenczas, można go odpalić pod dosboxem na 4mb, przy czym tam z kolei jest problem z ciagnięciem kursora...

heroes of might and magic - jakkolwiek ktoś dał radę zemulować cedeka, mi się nie udało, efekt - unable to access cd drive i quit.

----------------

Podsumowania brak, czekam na ewentualne porady, pytania i pomysły...

pozdrawiam,

xoen

*

Offline Lutek

  • ****
  • 677
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDA Pro
króciutki tutorial odpalania pdosboxa
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2006, 08:44:05 »
Na pdosbox odpaliłem settlers 2, ale nie można grać ze względu na niemożność używania myszki. Przynajmniej u mnie kursor nie schodzi poniżej połowy ekranu. Gierkę odpalam bez dźwięku. Nie powoduje żadnych zwisów - ale i tak grać się nie da :cry:

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
króciutki tutorial odpalania pdosboxa
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2006, 20:08:05 »
hmm nie mam czasu tego sprwdzić, ale spójrz tu:

Stylus (mouse) alignmentFor games that use mouse interrupt, the cursor will appear to be constantly (rather than linearly) offset against the tap position of your stylus.  With such a game, you will need to do a simple alignment task in order to get an "accurate" stylus/cursor corelation.
If the cursor always appears on the top-left area of the stylus tap, simply tap on the top-left corner of the screen.  Likewise, if the cursor always appear on the top-right area of the stylus tap, simply tap on the top-right corner of the screen.  Easy.

hmm czy to zadziała w s2...hmmm

*

Offline DJ MHz

  • **
  • 148
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://eksploracjapolkowice.fora.pl
  • Sprzęt: Dell Axim x51v + SDHC 4GB + GPSlim 236
króciutki tutorial odpalania pdosboxa
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:28:56 »
MAm problem. Jak w tym programie wpisuje cd sd-mmc card, to mi wyskakuje, że nie ma takiego folderu czy coś "unable..." i nie mogę się dostać do katalogów na karcie a na niej mam gre simon2 na dosa ... :(, jak to zrobić ? a gre theme park odpala ładnie działa tylko musze douczyć się jej obsługi, i jak z niej wyjść... tak to restem wychodze :]

*

Offline DJ MHz

  • **
  • 148
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://eksploracjapolkowice.fora.pl
  • Sprzęt: Dell Axim x51v + SDHC 4GB + GPSlim 236
króciutki tutorial odpalania pdosboxa
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:34:31 »
dobra wgralem sobie VC i juz sie uruchamia menadzer w dosie... tylko simon2 nie dziala pod dosa :P musze znalesc simona1 na dosa bo to fajna gra :). nara;p

*

nothin

króciutki tutorial odpalania pdosboxa
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:52:30 »
simon 1 i 2 odpal lepiej z pełną prędkością i muzą na scummie , lol NIE NA EMULCE PECETA!
pod pocketscummem będzie grywalna zupełnie, jak gry pocketowe..

popatrz:
http://scummvm.sourceforge.net/documentation.php?view=datafiles
http://scummvm.sourceforge.net/compatibility.php


http://prdownloads.sourceforge.net/scummvm/scummvm-0.8.2-WinCE2002.zip?download

*

Offline DJ MHz

  • **
  • 148
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://eksploracjapolkowice.fora.pl
  • Sprzęt: Dell Axim x51v + SDHC 4GB + GPSlim 236
króciutki tutorial odpalania pdosboxa
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2006, 22:25:11 »
No własnie kiedyś na tym emulatorze odpalałem tą grę i się po filmiku tym z tym ludkiem wieszało i wyskakiwał błąd !!! I dlatego sie tym nie bawie teraz bo wogóle przy każdej grze był ten sam błąd. Jak zrobić by settlers2 odpaliło na emulatorze dosu ? Pisze, że potrzeba płyty. Jak zrobić virdualny dysk CD na palmtopie ?