witam.
z racji tego, iż niektóre osoby mogą mieć problem z odpaleniem emulatora, napiszę parę zdań nt konfiguracji pdosboxa i częściowo dosboxa...
ściagamy program:
http://www.pocketwall.com/beta2/pDOSBox2.0.zipściągamy grę, np Theme Park
http://www.okloisa.neostrada.pl/t/themepark.rar(jeśli link jest w jakiś sposób nielegalny, proszę moderatora o hm zastąpienie go innym albo kontakt lub usunięcie).
rozpakowujemy odydwie paczki(emu i grę)
emulator wrzucamy na kartę do dowolnego katalogu
grę także gdzie chcemy, np /karta/emu/grypc/
edytujemy dosbox.cfg(najlepiej przed wrzuceniem na ppc)
tu jest przykładowy konfig, którego używam(czasem zmieniając kilka linijek)
--------------------
[sip]
# firekey -- Fire button mapping in the game pad (2nd toolbar).
# northkey -- North/Up button mapping in the game pad.
# southkey -- South/Down button mapping in the game pad.
# westkey -- West/Left button mapping in the game pad.
# eastkey -- East/Right button mapping in the game pad.
# nwkey -- North-West button mapping in the game pad.
# nekey -- North-East button mapping in the game pad.
# swkey -- South-West button mapping in the game pad.
# sekey -- South-East button mapping in the game pad.
firekey=1
northkey=2
southkey=3
westkey=4
eastkey=5
nwkey=6
nekey=7
swkey=8
sekey=9
[dosbox]
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# -- auto, or integers between 1 to 8 is acceptable
memsize=8
#memsize=auto
[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
frameskip=5
[cpu]
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
# Setting this higher than your machine can handle is bad unless you disable sound emulation
# and don't mind jerky graphics rendering. Your PPC device will also heat up very
# quickly. Recommended setting is "auto", where the emu cycles will be determined
# based on your actual device CPU (XScale/ARM) clock speed.
# nosound -- If set to "true", it will stop all sound emulation automatically,
# even if you enable [sblaster], [gus] or [speaker] sections below.
# Regardless of the nosound setting below, sound will be automatically disabled
# if your PPC has ARM/XScale CPU less than 400MHz.
cycles=auto
nosound=true
[sblaster]
# sblaster will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# type -- Type of sblaster to emulate:
# none: no Sound Blaster emulation
# sb1: uses adlib's OPL2 mode
# sb2: uses adlib's OPL2 mode
# sbpro1: uses adlib's dual OPL2 mode
# sbpro2: uses adlib's OPL3 mode
# sb16: uses adlib's OPL3 mode
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster. Hardly need changing unless your
# application say so.
# oplmode -- Type of OPL emulation:
# auto: determined by sblaster type above
# cms: use the good old gameblaster
# opl2: YM3812 16-bit mono
# dualopl2: Dual YM3812 16-bit stereo
# opl3: YMF262 16-bit stereo
type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
oplmode=auto
[gus]
# gus will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
gus=false
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
[speaker]
# speaker will be inactive if sound is disable in [cpu] section above.
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
pcspeaker=true
[bios]
[dos]
# xms -- Enable XMS support. Set this to false if you are booting MSDOS 6.22 image.
# ems -- Enable EMS support. Set this to false if you are booting MSDOS 6.22 image.
xms=true
ems=true
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
Mount c "/sd card/emu/grypc/"
Mount d "/sd card/emu/grypc/systemshock"
c:
Cd vc
Vc
-----------------
istotne linijki:
memsize=8 - ilość pamięci rozszerzonej, można ustawić auto lub liczbę z przedziału 0-8,auto nie polecam.
frameskip=5 - ilośc pomijanych klatek na hm cykl
nosound=true - jeśli mamy procek poniżej 400 mhz, automatycznie nie ma dźwięku, w tym przypadku ta opcja nie ma znaczenia, jeśli powyżej i zależy nam na dźwięku, który spowalnia emulację, ustawiamy false I dodatkowo musimy poniżej określić, jaką kartę ma emulować: np type=sb1.
cycles=auto - każdy dosbox działa używając określonej ilości cykli emulacji, w pdosboxie jest to o tyle ciekawe, ze autor udostępnił automatycze dostosowanie tychże do posiadanej maszyny, tzn program stara się automatycznie znaleźć najlepszą wartość i przyznam, że to nawet działa, nie miałem potrzeby zmiany na ręczną wartość, dodatkowo, jeśli bardzo chcemy, możemy zrobić to już z poziomu programu, po czym najlepszą wartość można przepisać do konfiga po sprawdzeniu. Nadmierna wartość powoduje 100% zajętości procka PPC i zdecydowane zwolnienie emulatora. na optipadzie 300 mhz auto to 2700-3200
[autoexec]
tutaj przypisujemy katalog z grami oraz ustawiamy sekwencję startową dosa.
grę najlepiej wrzucić do katalogu na karcie, w moim przypadku katalog taki jest w ścieżce karta/emu/grypc/
Mount c "/sd card/emu/grypc/"
robi nam jakby dysk c, piszę jakby, konia z rzędem temu, kto da radę zainstalować dosa......na przykład, pdosbox to emulator jakby gotowego środowiska, jeśli dobrze pojmuję i stawianie systemu mija się z celem, jedymy emulator, jaki ma sens do takiego zastosowania to pocketdos....
w każdym razie idea wystarcza do montowania gier lub katalogów z nimi.
porada: katalogi pod emulator powinny mieć krótkie nazwy, jest to mniej istotne, gdy uzywamy filemanagera pod dosa , np volkov commander, czy norton lub dos navigator. Zdecydowanie polecam używanie filemanagera, z racji tego, że ciągłe wpisywanie:
cd katalog
dir
szukanie exeka
i
wpisanie nazwy + enter może po paru próbach doprowadzić do szału.
czyli po dodaniu do [autoexec]
c:
cd nazwa_katalogu_z_filemanagerem
nazwa filemanagera
np
c:
cd vc
vc
spowoduje odpalenie filemanagera przy starcie emulatora , wtedy pozostaje nam poklikac do szukanego exeka gry i uruchomić go.
--------------
Niestety, nie mogę pomóc konfiguracji przycisków, nie grzebałem w tym, ciekawe, ze pod pdosozem góra dół rozwija i zwija klawiaturę, nie było ----tego przy dosboxie , miłe.
--------------
Kwestia:
możliwe, że jestem ułomny, ale nie mogę pojąć kwestii montowania wzorów dysków i flopów, komenda imgmount nie działa, jak powinna lub nie potrafię jej skonfigurować. Chętnie wysłucham porady...
niektóre gry ruszą tylko z emulowanego napędu z wzoru hdeka, a nie z montowanego katalogu...
Cóż by jeszcze dodać... emulator jest nadal wolny, trzeba czekać do około marca na następną wersję.
co odpalałem:
theme park, działa miło
legends of kyrandia, troszkę wolno ale jak ładnie:)
darklands - działa świetnie wygląda świetnie gra się miło
system shock - hheh nie wierzyłem , że ruszy, i ruszył... zbyt wolno, może ktoś z potężną maszyną może spróbować...
amberstar - ciekawy rolplej działa ładnie
transantarctica - działa grywalna
battle isle - działa, niewygodne użycie myszy
burntime - dziala,grywalny
civilisation - działa, nawet...grywalny
colonization - moja ulubiona gra, wolno ale ładnie
dune - zdecydowanie warto pograć działa super, wygląda świetnie
dungeon hack - działa dobrze, fajna gra
global effect - prędkość orginału ! wygląda bardzo dobrze, grywanla
heart of china - przygodówka działa ładnie troszkę wolno
heroquest - bez problemu
ishar 1,2,3 - działają, wyglądają bardzo miło
LARRY 1 VGA - echhh... działa... ehhhh, zbyt wolno...ehhh..
lords of the realm - działa, wolno, czasem problemy z myszą
megalomania - hmm bez problemu moze trochę wolno
projectx - aaa, damn, zbyt wolno, wygląda świetnie
realms of arkania - działa , ladnie
ROBBO - mój fav na atarixl w wersji pecetowej działa, rządzi, lecz czasem wybiera podwójnie klawisze....damn....boom.
scorch - 320x200, inaczej nieczytenly i niegrywalny
supremacy - śmiga, fajna giera w stylu master of orion
ufo enemy unknown - działa, ehhhh nawet grywalny, polecam sprawdzić
wasteland - hmm ta gra to fallout na stare komputery, działa doskonale
teraz, co powoduje problemy:
settlers - gra się ładuje intro jest, po czym tryb ekranu(prawdopodobnie) powoduje hm osobliwą zwieszkę - rezultat-softreset.nie ma na to metody, jak sądze natenczas, można go odpalić pod dosboxem na 4mb, przy czym tam z kolei jest problem z ciagnięciem kursora...
heroes of might and magic - jakkolwiek ktoś dał radę zemulować cedeka, mi się nie udało, efekt - unable to access cd drive i quit.
----------------
Podsumowania brak, czekam na ewentualne porady, pytania i pomysły...
pozdrawiam,
xoen