Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie

  • 29 Odpowiedzi
  • 2848 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« dnia: Lipiec 24, 2009, 09:29:38 »
Witam,

Kilka tygodni temu pisałem o awarii gniazda karty pamięci w moim Kaiserku. Ponieważ nie miałem czasu, do serwisu (Regenersis) wysłałem go dopiero na początku lipca.
(dodam jeszcze, że jest to telefon brandowany - Orange)
Do telefonu oprócz kopii dowodu zakupu dołączyłem podbitą kartę gwarancyjną HTC.
Po ponad tygodniu po moim telefonie okazało się, że jest przygotowywany kosztorys naprawy. Więcej szczegółów nie podano.
Pierwsze zdziwienie - telefon jeszcze prawie rok na gwarancji, nie spodziewałem się kosztów, ale myślę sobie - poczekam zobaczymy co będzie.
Jednak mail, kótry dostałem z kosztami naprawy sprawił, że kawy nie musiałem pić jeszcze przez kilka dni :| - serwis wycenił wymianę płyty głównej i usługi serwisowej na 1354 zł..... Powód ? "W telefonie zainstalowano nieoryginalne oprogramowanie" (swoją drogą - co ma piernik do wiatraka... )
Zgłupiałem zupełnie, ponieważ przez cały czas użytkowania Kaiserki jak ognia wystrzegałem się wgrywanie ROM-ów, co pewnie wielu z Was rozbawiło w tym momencie :)

Ja jednak nie widziałem potrzeby modyfikowanie czegokolwiek, bo telefonik spisywał się znakomicie - po co zmieniać coś, co jest dobre? Wiem, że część z Was uważa, że coś co jest dobre może być jeszcze lepsze, ale to już inna historia....
W każdym razie wiedziałem, że dłubanie przy firmware grozi utratą gwarancji.

W każdym razie na nic zdały się moje tłumaczenia, serwis nie chciał zmienić swojej decyzji. Podano mi telefon do przedstawicielstwa HTC ( 00800 121 1666), tam wprawdzie automat zgłoszeniowy odebrał w języku polskim, jednak konsultant już polskim nie władał. Całe szczęście, z angielskim jakoś sobie radzę, więc przedstawiłem sprawę i okazało się, że faktycznie - serwis HTC (Regenersis ) nie obsługuje telefonów brandowanych i muszę się zgłosić do serwisu Orange.

Poprosiłem Regenersis o zwrot telefonu, odpisali, że nie będzie żadnych kosztów transportu i oględzin. Obecnie czekam na niego i zamierzam wybrać się do Orange.
Powiedzcie mi proszę, czy jest szansa, że Orange przyjmie mi tel. do serwisu w ramach gwarancji? Nie mam żadnej karty gwarancyjnej Orange, tylko HTC.
Poza tym wydawało mi się, że jedynym serwisem HTC jest właśnie Regenersis?

Czekam na Wasze porady i opinie.

Pozdrawiam



*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2009, 09:36:41 »
Ech regenersis...... niech ich piekło pochłonie  :-|

Masz dowód zakupu z orange? Czy jestes pierwszym właścicielem?
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2009, 09:43:32 »
Jestem pierwszym właścicielem, nowy tel. kupiłem przez allegro ze sklepu w Krakowie na ul. Kalwaryjskiej 65 (sklepgsm.com).
Był w oryginalnym opakowaniu, dołączona była oryginalna AutoMapa oraz dodatkowa karta 8 GB, faktura zakupu ( tel. kupiłem na firmę ) oraz podbita gwarancjia HTC.

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2009, 09:48:25 »
Więc teoretycznie musisz się zwrócić do nich bo oni są Twoim gwarantem. Poza tym w życie nie słyszałem żeby to że masz brandowany telefon miało znaczenie.... Jeszcze się z takim czymść nie spotkałem.
A na koniec dodam : i co było z tego że trzymałeś się softu orange  :grin:
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline wobo

  • ***
  • 387
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MOTOROLA ATRIX 4G AT&T
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 24, 2009, 10:05:42 »
Wymiana płyty głównej może wynikać z wyłamanych/wyrwanych ścieżek razem z gniazdem. Serwisy jeśli jest takie uszkodzenie wymieniają płytę główną aby nie było ewentualnych problemów. Wyłamanie jest usterką spowodowaną przez użytkownika i niestety nie podlega wymianie gwarancyjnej, tylko ta cena płyty głównej przeraża.. rozumiem 300-400pln a nie więcej. Najczęściej jednak te złącze nie wyrywa ścieżek tylko puszczają luty, a wtedy wystarczy podlutować i tyle.  Jeśli będziesz miał nadal tę samą decyzję w innym serwisie oddaj sprzęt do jakiegoś serwisu - tu na pdaclub jest jakiś gość i go chwalą - poszukaj - chyba ze Szczecina.

Swoją drogą to nie wiem na co liczą serwisy dając cenę naprawy 1350pln - przecież można używany sprzęt kupić już za 500-600pln - mój kolega taki niebrandowany kupił 2 miesiące temu i bardzo sobie chwali...

pzdr wobo
 
edit:
naciągajsis klientis ;) - powinni zmienić nazwę

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 24, 2009, 10:28:09 »
Widzisz chyba ciężko uszkodzić gniazdo wkładając kartę pamięci. druga sprawa wycena jest z katalogu plus robocizna tak samo jak pojedziesz naprawić auto gdzie lampa na allegro kosztuje 200 a w serwisie 1000
koniec ot.
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline wobo

  • ***
  • 387
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MOTOROLA ATRIX 4G AT&T
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 24, 2009, 10:32:26 »
Widzisz chyba ciężko uszkodzić gniazdo wkładając kartę pamięci.
Fakt nie doczytałem  - chodziło mi o problemy z zasilającym.

Koniec OT.

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2009, 11:07:47 »

A na koniec dodam : i co było z tego że trzymałeś się softu orange  :grin:

No właśnie, sam się zastanawiam :)

Poza tym ja swojej karty pamięci właściwie nie wyjmowałem,czasem tylko do aktualizacji automapy - uszkodzenie pojawiło się po tym, jak tel zwiesił się w trybie stand by i zrobiłem SoftReset, wówczas już karta nie działała.

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 24, 2009, 11:11:17 »
Oddaj tam gdzie kupiłeś tak będzie najprościej i żądaj potwierdzenia przyjęcia z datą i opisem
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 24, 2009, 11:16:48 »
Oddaj tam gdzie kupiłeś tak będzie najprościej i żądaj potwierdzenia przyjęcia z datą i opisem

No właśnie, i tu pojawia się kolejny problem, bo od początku próbowałem skontaktować się telefonicznie ze sklepem w Krakowie, niestety nikto nie odbiera, również obecnie na Allegro nie mają żadnych aktywnych aukcji, więc podejrzewam albo urlop ( niezbyt prawdopodobne ) albo jest już po firmie ( całkiem możliwe :(  )

*

Offline Obeebok

  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TyTN II
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 24, 2009, 12:48:49 »
Nawet jak jest już po firmie, to gwarancja dalej obowiązuje. Miałem tak z płytą główną od kompa. Wysyłasz pisemko i od razu miękną.
:-[

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 24, 2009, 13:14:35 »
Tylko zastanawiam się, czy Orange tak po prostu przyjmie telefon, który nawet nie jest w ich sieci ( używam Plusa ), gdzie karta gwarancyjna jest od HTC ( HTC umywa ręce jak widać - choć moim zdaniem to draństwo, bo problem jest raczej ewidentnie sprzętowy, więc co ma do rzeczy, że mam wgrany soft od orange, niech wgrają swój od HTC i naprawią )
Jest to ogólnie porażka, że klient który zapłacił za telefon około 2400 zł jest teraz traktowany jak śmieć, odsyłany od sasa do lasa.
Dla mnie sprawa jest oczywista - mam produkt HTC z kartą gwarancyjna HTC, więc HTC powinno go naprawić bez dyskusji, chyba że ewidentnie uszkodzenie jest z mojej winy.

Ale wszyscy wiedzą o co chodzi, temat Regenersis był juz tu niejednokrotnie poruszany, dopóki nie mamy innej opcji, pozostaje zacisnąć zęby i cieszyć się, że nasze telefony są sprawne i sie nie psują.

P.S.
Na szczęście serwis nie orzekł, że mam zalany telefon. :)

*

Offline Obeebok

  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TyTN II
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 24, 2009, 13:38:50 »
A nie możesz wgrać ROMu od HTC i zanieść jeszcze raz Regenerisowi czy już Ci coś nabazgrali w karcie gwarancyjnej?
:-[

*

Offline wwwojciech

  • *
  • 83
  • Love Regenersis !!!
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 24, 2009, 14:23:09 »
Czy nabazgrali w karcie czy nie to i tak wszystko jest w systemie. Dziwne dla mnie jest, że  ludzie nie potrafią zrozumieć, że grzebanie czy w samym sprzęcie czy w sofcie jest podstawą do tego, że serwis może się nie podjąć naprawy gwarancyjnej. Follow the instructions. To producent ustala warunki na jakich dany serwis będzie osbługiwał jego produkty.

Kupując coś na allegro warto dowiedzieć się o szczegóły !!!

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 24, 2009, 15:40:02 »
Kolego przeczytaj uważnie pierwszy post. Skup się
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline wwwojciech

  • *
  • 83
  • Love Regenersis !!!
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 24, 2009, 15:43:14 »
Kolego przeczytaj uważnie pierwszy post. Skup się

dla kogo ta rada ???

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 24, 2009, 15:45:31 »
dla Ciebie

w pierwszym poście napisał że nie dokonywał żadnych modyfikacji bo nie chciał stracić gwaranacji a Ty go jedziesz
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline wwwojciech

  • *
  • 83
  • Love Regenersis !!!
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 24, 2009, 15:54:10 »
Aha, nie byłem pewien.

No tak trochę się rozpędziłem bo w sumie to nie był świadom tego, że można kupić coś tzw 'lewym' softem i przez to utopić troche kasy....

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 24, 2009, 16:00:18 »
<ściana> przecież ma soft orange gdzie tu lewy soft, wogóle robimy offtop a Ty nie pomagasz tylko wprowadzasz zamęt
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline wwwojciech

  • *
  • 83
  • Love Regenersis !!!
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 24, 2009, 16:08:15 »
Dobra już nie będę ...  :O

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 24, 2009, 20:26:44 »
Dokładnie tak jak powiedział jarqka, nie kombinowałem nic z ROMem, radiem itp. To co kupiłem, było w telefonie w czasie wysyłki do serwisu. Zrobiłem tylko HR, żeby wyczyścić swoje dane.
Telefonu jeszcze nie otrzymałem z powrotem, więc nie wiem czy coś napisali w gwarancji. W orange tez jeszcze nie byłem, ale coś mi się wydaje, że czeka mnie odmowa naprawy gwarancyjnej....
Orange pewnie powie, że jak mam kartę gwarancyjną HTC, to muszę odesłać do Regenersis..... i tak w kółko.
Poza tym telefon ma zdjętego simlocka Orange, bo działa w Plusie, więc kolejny powód do odmowy.
Załamka. W każdym razie na pewno nie zapłacę za naprawę 1354 zł, bo za około 700 mogę mieć używanego, sprawnego Kaisera.

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 24, 2009, 21:39:34 »
Gdybyś miał fakturę z orange to mógłbyś serwisować u nich a tak to raczej marna szansa. Narazie poczekaj na zwrot kaisera i daj znać cy masz jakieś andotacje na kracie gwarancyjnej. A w tym czasie przejdź się do urzędu miasta do rzecznika praw konsumenta i dokładnie opowiedz o sprawie bo regenersis cos ścieminia. To zupełnie jak kupuje telefon se czy nokie i mogę serwisować tylko w orange bo u nich kupiłem....
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline robix1999

  • Ekspert HTC HD2
  • *****
  • 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • KRK
  • Sprzęt: Kaiser,TG01,LE0, SGS2, SGSIII, SGS4 Exynos Octa
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 24, 2009, 22:06:21 »
A w tym czasie przejdź się do urzędu miasta do rzecznika praw konsumenta i dokładnie opowiedz o sprawie bo regenersis cos ścieminia.

jak kupił na firmę to rzecznik umyje ręce - od tego są sądy cywilne - szkoda czasu na telefon
i oczywiście odpada też opcja niezgodności towaru zakupionego z umową
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2009, 22:08:05 wysłana przez robix1999 »
____________________________________________
ROM :   ≈≈≈  Crash ROM 10 ≈≈≈

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 24, 2009, 22:36:31 »
No niestety, kupiłem na firmę, wiem, że tu przepisy o niezgodności towaru z umową nie działają.... Rzecznik też odpada. Poczekam na telefon, zajrzę na wszelki wypadek do orange, a później do jakiegoś serwisu gsm.
Kolega wobo pisał o jakimś dobrym serwisancie ze Szczecina, który jest członkiem naszego forum - ma ktoś może jakiś namiar na niego?

*

Offline 88roman

  • 36
  • HTC Tytn II->iP 3G 16GB
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 26, 2009, 22:37:02 »
Tylko zastanawiam się, czy Orange tak po prostu przyjmie telefon, który nawet nie jest w ich sieci ( używam Plusa )
o ile dobrze rozumiem używasz karty plusa więc tel ma zdjęty simlock - a to już jest ingerencja w oprogramowanie

*

Offline radekrpr

  • *
  • 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Desire > Sensation
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 26, 2009, 22:53:34 »
Tylko zastanawiam się, czy Orange tak po prostu przyjmie telefon, który nawet nie jest w ich sieci ( używam Plusa )
o ile dobrze rozumiem używasz karty plusa więc tel ma zdjęty simlock - a to już jest ingerencja w oprogramowanie
dokładnie, przez tego simlocka Regenersis odmówiło Ci naprawy gwarancyjnej, masz zmieniony bootloader, który pewnie został uwieczniony na zdjęciu, możesz tu sprawdzić:  http://regenersis.pl/Job.aspx

*

Offline ELMUNIO

  • **
  • 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC KAISER
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 27, 2009, 00:08:17 »
Tylko zastanawiam się, czy Orange tak po prostu przyjmie telefon, który nawet nie jest w ich sieci ( używam Plusa )
o ile dobrze rozumiem używasz karty plusa więc tel ma zdjęty simlock - a to już jest ingerencja w oprogramowanie
Nie pisz głupot, bo mrshadow nie napisał w jaki sposób został zdjęty simlock. Jeżeli był zdejmowany kodem to nie było żadnej ingerencji w oprogramowanie.

mrshadow napisz jak możesz w jaki sposób był zdejmowany simlock? To, że jest oryginalny rom Orange nie oznacza, że nie było nic zmieniane.

Ile razy można powtarzać, że jak się kupuje np. HTC z Orange na Allegro to powinna być oryginalna faktura z Orange (może być kopia) + uzupełniona karta gwarancyjna, żeby nie było problemów. Co do simlocka to jak komuś zależy na gwarancji to lepiej zapłacić i usunąć kodem, wtedy mamy pewność, że nic nie było zmieniane.
ROM: Plemnik v1.0 - 6.5.5 bulid 23563

*

Offline lesiot

  • ****
  • 592
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: N70, HTC TyTN II, N900
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 27, 2009, 08:35:41 »
A to nie przypadkiem tak, że każde nieautoryzowane zdjęcie simlocka (potwierdzone w karcie gwarancyjnej) to utrata gwarancji, niezależnie od sposobu zdjęcia simlocka. To niby zdjęcie rzekomym kodem, nie zostawia, żadnych śladów, a wręcz wygląda jak autoryzowane zdjęcie?
Ostatnio: ROM: Josh's 21820 WM6.5 Radio: 1.71.09.01 HardSPL: 3.56
Polecam również: Athine OS 23016 (23017).
Obecnie N900 + N70

*

Offline jarqka

  • ****
  • 818
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Honor 7, Honor 8, Iphone 4,5 , iPAQ 214, Ipad 3
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 27, 2009, 10:21:40 »
a masz w gwarancji że zdjęcie simlocka powoduje utratę gwarancji?? temat był wałkowany milion razy.
ingerencja w oprogramowanie owszem ale co jak był zdjety kodem lub w orange??
zamiast coś doradzić robicie ot i zamieszanie  :-|
They Use Force To Make You Do What The Deciders Have Decide You Must Do

*

Offline mrshadow

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy SIII
Odp: Uszkodzony Kaiser i problem z serwisem - prośba o opinie
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 27, 2009, 11:03:06 »
Nie mam pojęcia, jak i kiedy był zdjęty simlock -  kupiłem telefon bez simlocka. I niestety przyznam się, że przegapiłem tą kwestię przy zakupie. Tak byłem podekscytowany zakupem Kaiserki, że nie pomyslałem, że jak tel. nie ma simlocka, a jest brandowany, to ktoś go musiał jakoś usunać ... :(
Nie myślałem w ogóle, że będę musiał się tym przejmować - przez 11 lat używania komórek, jeszcze żadna nigdy mi się nie zepsuła :)
A trochę ich już się przewinęło....
Telefon kupiłem, przyszedł z fakturą i podpisaną kartą HTC - pomyślałem sobie, że wszystko ok.
Wszystko działało idealnie przez ponad rok, więc zapomniałem w ogóle o kwestiach simlocka, gwarancji itd.