Witam,
Kilka tygodni temu pisałem o awarii gniazda karty pamięci w moim Kaiserku. Ponieważ nie miałem czasu, do serwisu (Regenersis) wysłałem go dopiero na początku lipca.
(dodam jeszcze, że jest to telefon brandowany - Orange)
Do telefonu oprócz kopii dowodu zakupu dołączyłem podbitą kartę gwarancyjną HTC.
Po ponad tygodniu po moim telefonie okazało się, że jest przygotowywany kosztorys naprawy. Więcej szczegółów nie podano.
Pierwsze zdziwienie - telefon jeszcze prawie rok na gwarancji, nie spodziewałem się kosztów, ale myślę sobie - poczekam zobaczymy co będzie.
Jednak mail, kótry dostałem z kosztami naprawy sprawił, że kawy nie musiałem pić jeszcze przez kilka dni
- serwis wycenił wymianę płyty głównej i usługi serwisowej na 1354 zł..... Powód ? "W telefonie zainstalowano nieoryginalne oprogramowanie" (swoją drogą - co ma piernik do wiatraka... )
Zgłupiałem zupełnie, ponieważ przez cały czas użytkowania Kaiserki jak ognia wystrzegałem się wgrywanie ROM-ów, co pewnie wielu z Was rozbawiło w tym momencie
Ja jednak nie widziałem potrzeby modyfikowanie czegokolwiek, bo telefonik spisywał się znakomicie - po co zmieniać coś, co jest dobre? Wiem, że część z Was uważa, że coś co jest dobre może być jeszcze lepsze, ale to już inna historia....
W każdym razie wiedziałem, że dłubanie przy firmware grozi utratą gwarancji.
W każdym razie na nic zdały się moje tłumaczenia, serwis nie chciał zmienić swojej decyzji. Podano mi telefon do przedstawicielstwa HTC ( 00800 121 1666), tam wprawdzie automat zgłoszeniowy odebrał w języku polskim, jednak konsultant już polskim nie władał. Całe szczęście, z angielskim jakoś sobie radzę, więc przedstawiłem sprawę i okazało się, że faktycznie - serwis HTC (Regenersis ) nie obsługuje telefonów brandowanych i muszę się zgłosić do serwisu Orange.
Poprosiłem Regenersis o zwrot telefonu, odpisali, że nie będzie żadnych kosztów transportu i oględzin. Obecnie czekam na niego i zamierzam wybrać się do Orange.
Powiedzcie mi proszę, czy jest szansa, że Orange przyjmie mi tel. do serwisu w ramach gwarancji? Nie mam żadnej karty gwarancyjnej Orange, tylko HTC.
Poza tym wydawało mi się, że jedynym serwisem HTC jest właśnie Regenersis?
Czekam na Wasze porady i opinie.
Pozdrawiam