Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)

  • 628 Odpowiedzi
  • 120185 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #510 dnia: Sierpień 20, 2014, 11:08:32 »
Cytuj
Przy takich zastosowaniach widzę dwie opcje: trekking albo cross.
Ok, ale myślę, ze jeszcze miejski rower tez spełni moje kryteria. Oczywiście z dość grubymi oponami.

Cytuj
Możesz podrzucać linki do rowerów, które wpadły Ci w oko do oceny.
Z crossowych to ten: http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-unibike-flash-eq-gts-2014.html
Z trekingów: http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-unibike-voyager-gts-2014.html
Z miejskich: http://www.bikko.pl/rower-miejski-unibike-amsterdam-8r-gts-2013.html

Gianta widziałam na żywo, ten typ (układ) kierownicy w nim nie pasuje mi za bardzo :-|
Wychodzi, więc na to, że na placu boju zostaje Unibike. Nie znam  tef firmy, ale doboru/selekcji dokonuję tym tropem:
Cytuj
Druga szkoła (i ja do niej należę) bierze specyfikację roweru pod lupę i patrzy, z czego jest poskładany. Dobry rower składa się z dobrych części, więc...


*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #511 dnia: Sierpień 20, 2014, 11:44:46 »
Ok, ale myślę, ze jeszcze miejski rower tez spełni moje kryteria. Oczywiście z dość grubymi oponami.
Wcześniej pisałaś, że wertepy nie są Ci obce ;) Pomijając pozycję za kierownicą, może Ci po prostu zabraknąć przełożeń i przyjdzie rower prowadzić. Poza tym zmiana opon w zależności od przewidywanej trasy to dla mnie dość ekstremalny poziom cyklozy :P

Z crossowych to ten: http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-unibike-flash-eq-gts-2014.html
Z trekingów: http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-unibike-voyager-gts-2014.html
Z miejskich: http://www.bikko.pl/rower-miejski-unibike-amsterdam-8r-gts-2013.html
Widzę, że zdecydowanie preferujesz kompletny osprzęt. Zapomniałem wcześniej spytać, czy koniecznie chcesz kupować w sklepie stacjonarnym, czy może być internet. Jeśli dopuszczasz internet, to ten będzie lepszy niż proponowane przez Ciebie. Ewentualnie sprawdzony Romet z trochę nowocześniejszym napędem (tutaj).
Amsterdam to inna bajka i tu mogę co najwyżej powiedzieć: w porządku rower, ale nie na wertepy (z powodów wyżej wymienionych).

Wspominasz o Giancie, ale nie dałaś na niego namiarów ;)
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline daras28-82

  • *****
  • 2158
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #512 dnia: Sierpień 20, 2014, 17:59:33 »
Brak przełożenia to ból, zwłaszcza pod dużą górkę.
Xiaomi Redmi 9T 4/128+200GB, ThinkPad X240 , Romet ZXT125, Author Kinetic + Mystic...

Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #513 dnia: Sierpień 20, 2014, 18:04:19 »
Cytuj
Poza tym zmiana opon w zależności od przewidywanej trasy to dla mnie dość ekstremalny poziom cyklozy :P
Nie zamierzam zmieniać opon pod trasę. Chodziło mi o to, że jeśli zdecyduje się na rower miejski to założę od razu grube opony.
Cytuj
Widzę, że zdecydowanie preferujesz kompletny osprzęt.
Tak, w tej cenie w moich zastosowaniach już mogę trochę powybrzydzać i chcę kompletny osprzęt :P
Cytuj
Zapomniałem wcześniej spytać, czy koniecznie chcesz kupować w sklepie stacjonarnym, czy może być internet.

Dopuszczam zakup przez internet, oczywiście z pewnego źródła :ok:
Cytuj
Wspominasz o Giancie, ale nie dałaś na niego namiarów ;)
Widziałam Gianty w sklepie, tak jak napisałam powyżej nie podobają mi się kierownice, ich wyprofilowanie. Jak dla mnie nie jest to naturalne i...wygodne.

Ten podany przez Ciebie KANDS ELITE PRO Gts Alivio / Suntour NEX R.2015 wygląda nieźle :D
Czym się różni od podanych przeze mnie wcześnie Unibike'ów (trekinga i miejskiego)? Cenowo jest tańszy...
Zapis w specyfikacji (Opony CST / 28" / 700 x 40C) rozumiem, że rozmiar koła 28 cali, a 40 zamieniając na cale (40/2,54) to 15,75, czyli w ~16 mm? Dobrze to rozkminiam?
Na tej kierownicy w KANDS'ie będę mogła zamontować koszyk?

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #514 dnia: Sierpień 20, 2014, 18:35:19 »
Do Twoich zastosowań poszukałbym hybrydy typu Maria Speed ster albo Btwin Fit.

Oponki 700/28c albo 30 stykną. A rowery lekkie i nieskomplikowane, bez pseudo amortyzatorów, które przy zakładane cenie i tak służą głównie do dekoracji. Warto za to wypatrywać węglowego widelca.

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #515 dnia: Sierpień 20, 2014, 18:53:09 »
Nie zamierzam zmieniać opon pod trasę. Chodziło mi o to, że jeśli zdecyduje się na rower miejski to założę od razu grube opony.
Mieszczuchy mają przerzutki w piaście, podany przez Ciebie Amsterdam - dokładnie 8. Przeznaczenie tego roweru wskazuje sama nazwa - miasto. Tam te 8 przełożeń powinno wystarczyć, do tego wąskie opony do śmigania po asfalcie. Zakładanie grubych kapci "na wszelki wypadek" jest bez sensu.

Ten podany przez Ciebie KANDS ELITE PRO Gts Alivio / Suntour NEX R.2015 wygląda nieźle :D
Czym się różni od podanych przeze mnie wcześnie Unibike'ów (trekinga i miejskiego)? Cenowo jest tańszy...
Kands w stosunku do Unibike ma:
- potencjalnie gorsze rurki (mostek, kierownica) - Zoom cieszy się gorszą opinią niż Uno
- korbę gorszą o klasę
- manetki lepsze o klasę
- przednią przerzutkę lepsza o 3 klasy
- przerzutkę tylną, która obsłuży już napęd 9-rzędowy (nowszy model tej samej klasy)
- napęd 8-rzędowy zamiast przestarzałego 7-rzędowego
Reszta albo jest na porównywalnym poziomie, albo w ogóle nie da się porównać bez zrobienia kilkuset km na obu rowerach.

Zapis w specyfikacji (Opony CST / 28" / 700 x 40C) rozumiem, że rozmiar koła 28 cali, a 40 zamieniając na cale (40/2,54) to 15,75, czyli w ~16 mm? Dobrze to rozkminiam?
700 to teoretyczna średnica koła w mm mierzona z uwzględnieniem wysokości opony i rzeczywiście oznacza 28". Alternatywnie koło 28" oznacza się też symbolem 622 ;) A 40 to po prostu wyrażona w mm szerokość opony ;) Wychodzi ok. 1,6".

Na tej kierownicy w KANDS'ie będę mogła zamontować koszyk?
Raczej tak, ale - prawdę mówiąc - bladego pojęcia nie mam ;)



@aberdyta: da się w ogóle dostać karbon w nowym rowerze w tej cenie?
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #516 dnia: Sierpień 20, 2014, 19:17:25 »
Odpowiadam tak na szybko, bo zaraz idę na siłownię :D
Oczywiście popieprzyłam zamianę jednostek (cale na mm), eeech...masakra :D Przepraszam :(
Rower: Maria Speed ster to chyba szosówka, więc raczej odpada.
Model: Btwin Fit jest dostępny w  Decathlonie , ale nadal są to rowery szosowe.

Shiryu, na podstawie tego Twojego porównania ciężko podjąć decyzję :-|
To może coś takiego? http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-kellys-carter-70-2014.html
Cenę zbije do założonej...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2014, 19:25:26 wysłana przez tomaszkap »

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #517 dnia: Sierpień 20, 2014, 20:16:38 »
Powiedzmy, że to są marketingowo rowery szosowe, ale tylko marketingowo. Nazywają tak każdy rower na 28, który nie jest crossem albo mieszczuchem.

Shiryu, można. Choćby szosę BTwin Triban 500 (szosowy) albo BTwin Fit 500 (hybryda). Oba 1999 pln i w swoich klasach w tej cenie bezkonkurencyjne w kategorii nowe.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2014, 20:20:48 wysłana przez abderyta »

Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #518 dnia: Sierpień 20, 2014, 22:02:22 »
Jestem już :P
Tak na spokojnie, to wiem, że tego nie napisałam jako kryterium, ale te rowery BTwin są...takie brzydkie. Zdaje sobie sprawę, że wygląd to zawsze kwestia gustu, ale... naprawdę mi się one nie podobają (głównie te ramy).
Ciężko wybrać coś na rynku. Może coś takiego: http://e-sportowiec.com.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=1735

*

Offline daras28-82

  • *****
  • 2158
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #519 dnia: Sierpień 20, 2014, 22:31:54 »
Jeżeli chodzi o grubość kapci to początkowo założyłem cienkie bo po asfalcie lekko idzie...
Jazda w terenie sprawia jednak tyle radości że dość szybko zmieniłem na grube.
Fakt że po asfaltach idzie ciężej, ale przyczepność w terenie bezkompromisowa.
Poza tym na cienkich złapałem kilka kapci, na grubych już zrobiłem większy przebieg i w tym samym a nawet gorszym terenie i ani jednej przygody.
Xiaomi Redmi 9T 4/128+200GB, ThinkPad X240 , Romet ZXT125, Author Kinetic + Mystic...

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #520 dnia: Sierpień 21, 2014, 08:21:30 »
To może coś takiego? http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-kellys-carter-70-2014.html
Ciekawa opcja. Napęd co prawda niskiej klasy, ale już 9-rzędowy, więc łatwo go w razie czego wymienić na coś porządniejszego (i nie zbankrutować przy tym). Jak uda Ci się zbić cenę, to IMHO warto :)

Tak na spokojnie, to wiem, że tego nie napisałam jako kryterium, ale te rowery BTwin są...takie brzydkie.
Spoko. Polecając cokolwiek kobiecie poprawkę na wygląd biorę już prawie odruchowo :E A rower mniej opłacalny od Kandsa, bo trochę za mało dają jak na tą cenę.

Shiryu, można. Choćby szosę BTwin Triban 500 (szosowy) albo BTwin Fit 500 (hybryda). Oba 1999 pln i w swoich klasach w tej cenie bezkonkurencyjne w kategorii nowe.
Muszę sobie zapamiętać ;) Ogólnie widzę, że te B'Twiny fajnie wypadają w większości przedziałów cenowych.

Jeżeli chodzi o grubość kapci to początkowo założyłem cienkie bo po asfalcie lekko idzie...
Jazda w terenie sprawia jednak tyle radości że dość szybko zmieniłem na grube.
Fakt że po asfaltach idzie ciężej, ale przyczepność w terenie bezkompromisowa.
Popatrz sobie na opony cyklokrossowe. W swoim Maestro wymieniłem standardowe CST na Continentale Cyclocross Speed 700x42 (w rzeczywistości 38 mm szerokości) i nic nie straciłem na asfalcie, a dużo zyskałem w każdych trudniejszych warunkach. Tylko z błota słabo się czyszczą.

Jeszcze odnośnie zakładania grubych opon do mieszczucha: zapomniałem o najbardziej podstawowym argumencie przeciw, czyli o ilości miejsca na oponę. Uterenowiona opona zajmuje go więcej, bo jest i szersza i wyższa. Może więc nie zmieścić się w widełkach albo pod błotnikiem.
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #521 dnia: Sierpień 21, 2014, 15:44:21 »
A ja mam najnowsze Krossa Level 2 :) Nim się po prostu płynie a nie jedzie ;) Polecam
Moje ulubione zespoły muzyczne:

Green Day, Black Sabbath, Metallica, RHCP, Behemoth. Wkrótce będzie więcej! - Poczytaj Regulamin

*

Offline daras28-82

  • *****
  • 2158
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #522 dnia: Sierpień 21, 2014, 18:29:47 »
Fakt, u mnie weszły ale błotnika już nie wcisnę, poza tym nie mam problemów do narzekania.
Zastanawiam się teraz tylko nad zimówkami, skoro mam do pracy tylko około 8km to czemu nie jeździć też zimą?
Zimówki mają kolce a bezpośrednio na lodzie na samej gumie ciężko raczej...
Xiaomi Redmi 9T 4/128+200GB, ThinkPad X240 , Romet ZXT125, Author Kinetic + Mystic...

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #523 dnia: Sierpień 21, 2014, 19:34:52 »
Tak na spokojnie, to wiem, że tego nie napisałam jako kryterium, ale te rowery BTwin są...takie brzydkie.
Niestety, jako mężczyzna kieruję się użytecznością, jakością, ceną i dopiero potem wyglądem. A BTwin Fit 500 na Sorze to w relacji cena-jakość chyba najlepszy z prezentowanych dotąd.

*

Offline lola

  • *****
  • 1240
  • Sprzęt: S7, Axim x51v
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #524 dnia: Sierpień 21, 2014, 20:09:21 »
Niestety, jako mężczyzna kieruję się użytecznością, jakością, ceną i dopiero potem wyglądem.
Czemu niestety ;)?


Pozdrawiam,
Ł.O.

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #525 dnia: Sierpień 21, 2014, 21:10:27 »
Bo koleżance nie doradzę ładnego, ale gorszego roweru. ;)

Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #526 dnia: Sierpień 22, 2014, 11:28:00 »
Wiem, że nic nie wiem.
Postanowiłam popatrzeć na to, na zasadzie doboru elementów/części, czyli w myśl zasady, że rower jest dobry, jeśli składa się z dobrych części. Analizę oparłam na wykorzystaniu przeglądarki cenowej skapiec.pl
Za kryterium doboru określiłam:
1. Rodzaj: trekking i miejski (crossa już odrzuciłam),
2. Rozmiar kół: 28 lub 29 cali,
3. Z amortyzacją,
4. Klasa osprzętu: Shimano Deore, Deore XT oraz ewentualnie Simano Alivio
5. Rama typu męskiego w rozmiarze M (19")
6. Hamulce raczej V-brake

To co wyskoczyło: http://www.skapiec.pl/cat/2215/2,2,5;3,5,6;5,0;6,2;10,3;4,269-2500/sort/price
Wyboru dokonuje pomiędzy:
1. http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-unibike-voyager-gts-2014.html
2. http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-kellys-walker-2013.html
3. http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-kellys-carter-50-2014.html
4. http://www.bikko.pl/rower-trekingowy-kellys-carter-70-2014.html

Kierownice są w miarę wygodne, chce z przodu mieć koszyk, dość grube opony, wygodne siodełko, w miarę niezłe oświetlenie.
Skórzane siodełko i chwyty / raczki nie dostane w założonej cenie (około 2kPLN).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2014, 11:30:33 wysłana przez alibabka »

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #527 dnia: Sierpień 23, 2014, 15:15:30 »
Żaden z wymienionych nie ma wprawdzie napędu klasy Alivio (co najwyżej tylną przerzutkę). Najlepiej z nich wypada Walker ze względu na hydrauliczną blokadę skoku amortyzatora (można jej używać w trakcie jazdy). Reszta osprzętu w zasadzie identyczna jak w pozostałych modelach Kellysa. Unibike zdecydowanie gorszy (przegrywa nawet ze wspomnianym wyżej Kandsem za 1500 zł) i nie wart uwagi.
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #528 dnia: Sierpień 23, 2014, 16:19:49 »
To może Kross?

http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-alp

http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-sander

W wersji z klasycznymi przerzutkami lub w piaście. Osprzęt lepszy niż w tych Kellysach.

*

Offline KRK012

  • 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: N900, SX45i, 9210/i, 9110/i, 9000/i
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #529 dnia: Wrzesień 22, 2014, 01:06:54 »
Takie wnioski po przeczytaniu najnowszych postów:
Grube opony? - wszystkie opony poniżej 2cali dają znikomy opór, mniejszy dadzą tylko slicki typowo szosowe. Więc nie straszcie.
Każda przerzutka na 8biegów obsłuży 9, ba nawet przerzutki na 6, 7 obsłużą 9. Mam 105 z 95-96 na 7 biegów i działa bez problemów na 9. Ponieważ szerokość kasety od 7 jak się nie mylę nie zmieniła się, tylko coraz węższe łańcuchy i ciaśniej upakowane koronki są przy większej ilości biegów.

Rozmiar ramy - nawet jak weźmiesz 17" długość ramy jest taka sama i kąty, a łatwiej wsiadać, większa możliwość manewrowania no i bezpieczniej :). A wysokość siodełka spokojnie podniesiesz sztycą ile będziesz chciała (std 35cm dłuższa 40cm).

Niskie klasy szosowe jak sora i coś tam jeszcze jest są tragiczne. Już lepiej alivio, wyżej lub tiagre z szosowych.

Marki nie ma złych i dobrych są tylko lepsze lub gorsze serie. Kieruj się najniższa waga i dobrym osprzętem. Kupujesz rower do lekkiej jazdy nie potrzeba ci nie wiadomo jak mocnej ramy i całego osprzętu. Bez skrajności.

Jeżeli ja bym był na Twoim miejscu to za 600-800zł kupił bym rower z połowy lat 90 wysokiej półki, który byłby znacznie lepszej jakości od tego co kupisz za 2k. Inna kwestia będziesz go gdzieś zostawiać, przypinać i jak ktoś pożyczy nie będzie takiego płaczu.

PS. Naprodukowałem się, a potem zobaczyłem, że temat od miesiąca zdechł...
Kocham Świat!

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #530 dnia: Wrzesień 22, 2014, 07:29:38 »
Co z tego że przerzutka 7sp będzie pracować na kasecie 8 lub 9, skoro to będzie nadal 7sp? No i kompatybilność kończy się własnie na 9, bo potem różni się też uciąg linki. Napędy 6-7-8sp mają tą samą szerokość łańcucha.

Opór opony zależy nie tylko od grubości, ale i od bieżnika. Oraz w mniejszym stopniu wielkości koła.

Długość ramy w każdym rozmiarze nie jest taka sama, a jazda na rowerze zbyt krótkim oznacza np. zawadzanie butem o koło przy skręcaniu albo kolanami o kierownicę. Nie mówiąc o plecach zgiętych w kabłąk.

Nowa Sora (3500), z którą nie miałeś najwyraźniej do czynienia, bo powtarzasz obiegowe bzdury, działa na pewno lepiej niż Twoja nastoletnia 105 (1056?). I nie jest to najniższa grupa szosowa obecnie, to raz. Dwa, dzisiejsza Sora to 105 sprzed kilku lat, nie kilkunastu.

Czy nie ma lepszych i gorszych marek? Owszem są i widać to na elementach, które produkują, głównie po ramach spawanych byle jak i z byle czego ciężkich, jak kowadło.

Kupowanie pełnoletnich rowerów za 800 złotych jest dobre, jak ktoś lubi i chce bawić się w naprawy. Co z tego, że kupisz rower na rurkach Columbusa, skoro będzie zmęczona i wiotka a napęd zajechany i nadający się do wymiany?

Naprodukowałeś się produkując bzdury.

*

Offline daras28-82

  • *****
  • 2158
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #531 dnia: Wrzesień 22, 2014, 16:13:21 »
Można kupić i remontować.
Ja swojego kupiłem od kumpla, wymieniłem sporo ale jeszcze trochę trzeba wymienić.
W sumie to co włożyłem nie licząc zakupu to około tysiąca, za tyle można już niezły rowerek kupić.
Xiaomi Redmi 9T 4/128+200GB, ThinkPad X240 , Romet ZXT125, Author Kinetic + Mystic...

Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #532 dnia: Wrzesień 22, 2014, 17:58:16 »
Cytuj
PS. Naprodukowałem się, a potem zobaczyłem, że temat od miesiąca zdechł...
Ja do tematu wrócę w październiku, po prostu będą miała wtedy większe możliwości zakupu. Na razie dojeżdżam do pracy na starym rowerze.

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #533 dnia: Wrzesień 22, 2014, 18:02:21 »
No i ceny łatwiej negocjować na rowery MY2014. Radzę ostro się targować. 20-30% do uzyskania spokojnie.

*

Offline KRK012

  • 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: N900, SX45i, 9210/i, 9110/i, 9000/i
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #534 dnia: Wrzesień 22, 2014, 20:20:05 »
Co z tego że przerzutka 7sp będzie pracować na kasecie 8 lub 9, skoro to będzie nadal 7sp? No i kompatybilność kończy się własnie na 9, bo potem różni się też uciąg linki. Napędy 6-7-8sp mają tą samą szerokość łańcucha.

Opór opony zależy nie tylko od grubości, ale i od bieżnika. Oraz w mniejszym stopniu wielkości koła.

Długość ramy w każdym rozmiarze nie jest taka sama, a jazda na rowerze zbyt krótkim oznacza np. zawadzanie butem o koło przy skręcaniu albo kolanami o kierownicę. Nie mówiąc o plecach zgiętych w kabłąk.

Nowa Sora (3500), z którą nie miałeś najwyraźniej do czynienia, bo powtarzasz obiegowe bzdury, działa na pewno lepiej niż Twoja nastoletnia 105 (1056?). I nie jest to najniższa grupa szosowa obecnie, to raz. Dwa, dzisiejsza Sora to 105 sprzed kilku lat, nie kilkunastu.

Czy nie ma lepszych i gorszych marek? Owszem są i widać to na elementach, które produkują, głównie po ramach spawanych byle jak i z byle czego ciężkich, jak kowadło.

Kupowanie pełnoletnich rowerów za 800 złotych jest dobre, jak ktoś lubi i chce bawić się w naprawy. Co z tego, że kupisz rower na rurkach Columbusa, skoro będzie zmęczona i wiotka a napęd zajechany i nadający się do wymiany?

Naprodukowałeś się produkując bzdury.

Wymądrzasz się, a przyznałeś mi rację z przerzutkami do 9biegów, zresztą jakbyś się zastanowił jak przerzutka jest zbudowana i na jakiej zasadzie działa wiedziałbyś, że ja poza wszelką wątpliwością mam racje. Taki prosty pantograf. Ja wiem, że jak do samochodu 5 biegowego wstawimy skrzynię 6 to nadal będzie samochód miał 5 biegów, taaak.

Opony - stary no nie spodziewałem się, że opór zależy także od bieżnika(naprawdę gratuluję, oczywistościami podkreślasz swoją racje). Ja starałem się przekazać fakt, że różnice w oponach poniżej 2" będą znikome i na pewno niezauważalne w sposobie jazdy przedstawionym przez użytkowniczkę, ale ty chyba musisz udowodnić na siłę komuś brak racji.

Starszy sprzęt - jakość, niezawodność i wytrzymałość - jakbyś miał do czynienia ze starszym sprzętem wysokiej klasy poznałbyś jego wytrzymałość, ale cóż jesteś teoretykiem. (Albo według ciebie wszystkie są zużyte i wyjechane doszczętnie).
Zresztą byłeś w stanie porównać nową Sorę ze starą 105 na odległość - gratuluję naprawdę jesteś niezwykły(ja użytkowałem z tych świeżych i Sorę, Tiagre, Alivio, LX, XT i Sainta i właśnie obecnie starą 105, Dura Ace i STX - kupione nowe parę lat temu, ciekawe czemu?) Mógłbym się zgodzić, że Sram będzie przedstawiał lepsza kulturę pracy bo tak jest i Shimano w tym porównaniu ma ciężko.

Żeby doprowadzić rury aluminiowe w rowerze do takiego zmęczenia jak starasz się udowodnić to trzeba by tłuc w zjeździe, ale ta rama nie jest do tego przeznaczona!?

Lepsze, gorsze marki - sorry ale wyszliśmy poza jakość makrocasha, mowa o rowerze za 2k?

Postaraj się wyściubić nos poza swój monitor, bo nie pozjadałeś wszystkich rozumów.
Kocham Świat!

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #535 dnia: Wrzesień 22, 2014, 21:17:56 »
Co do przerzutek, to doprecyzowałem, dalej to pisałeś bzdury. Poza tym z bełkotu nie doczytałem (bo zapomniałeś napisać) o manetkach. Założyłem, że przerzutka 7sp ma pracować z manetką 7sp, jak pan buk przykazał. Wtedy obsłuży kasetę 9, ale w zakresie 7 biegów.

Bo nie wszystkie opony poniżej 2" dają znikomy opór. Powtórzę, NIE WSZYSTKIE. A i różnica pomiędzy oponą 2" i 1" będzie odczuwalna.

Do rozmiarów ramy się nie odnosisz, więc już wiesz, że chlapnąłeś.

Nie muszę porównywać Sory ze starszą Tiagrą, a tej z jeszcze starszą 105, a tej z jeszcze starszą Ultegrą i tak dalej, bo po prostu wiem, że ewolucja napędów szosowych Shimano polega na tym, że rozwijają się grupy najwyższe, a rozwiązania z poprzednich wyższych modeli schodzą w dół drabinki, kastrowane czasem z lepszych materiałów. Więc najnowsza Sora to (w pewnym uproszczeniu) 105 sprzed kilku modeli.

W tym roku jeździłem na Sorze, 105 (5700 i 5800 11sp), Ultegrze, Ultegrze di2, Sram Rival i Force. Na każdym kilkaset kilometrów, bo wybierałem dla siebie i brata. Coś tam mogę powiedzieć o tych napędach. Zabytków nie zbieram, bo nie potrzebuję. Miewałem z nimi do czynienia, kiedy nimi nie były. I niestety wiem, że świat poszedł do przodu. A już na pewno wiem, że mając budżet 2k nie ma sensu pakować się w 105 sprzed 20 lat. Chyba, że ktoś jest pasjonatem.

To Ty stwierdziłeś, że nie ma gorszych i lepszych marek, nie precyzując, że tylko wśród rowerów za 2k. Poza tym i na tym i na wyższym pułapie cenowym także są lepsze i gorsze marki produkujące lepsze i gorsze ramy.

Założyłem, że skoro połowa lat 90 to jednak stal. Moja wina. Nie przyszło mi do głowy, że zamiast cieniowanych rurek Columbusa ktoś mógłby chcieć aluminiowe kowadło (w porównaniu do tego, co dziś można zrobić z alu). Nie wspominając, że alu też można zmęczyć i to na szosie. Ojciec ma może jeszcze, gdzieś w garażu dowód.

Bez starania wyściubiłem i zrobiłem dziś 150 km rowerem przed pracą. Da się. Potem zjadłem rozum na deser.



*

Offline daras28-82

  • *****
  • 2158
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #536 dnia: Wrzesień 23, 2014, 04:45:31 »
Przesiadka z opon szosowych na terenowe skończyła się u mnie zakwasami ale różnicy w oporach ponoć nie ma.
Oczywiście sporo zależy od bieżnika.
Xiaomi Redmi 9T 4/128+200GB, ThinkPad X240 , Romet ZXT125, Author Kinetic + Mystic...

*

Offline KRK012

  • 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: N900, SX45i, 9210/i, 9110/i, 9000/i
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #537 dnia: Październik 10, 2014, 05:34:38 »
Co do przerzutek, to doprecyzowałem, dalej to pisałeś bzdury. Poza tym z bełkotu nie doczytałem (bo zapomniałeś napisać) o manetkach. Założyłem, że przerzutka 7sp ma pracować z manetką 7sp, jak pan buk przykazał. Wtedy obsłuży kasetę 9, ale w zakresie 7 biegów.

Za pamięci - jesteś strasznym ignorantem i jednak za mało tego rozumu zjadłeś:
-kasety 7-9 mają taką samą szerokość
-jeżeli taką samą szerokość podzielisz przez 7, a tam będzie do podziału 9 to jednak przykazania Pana Sosny nic nie dadzą. (No to nie będzie działać ponieważ 1/9 =/= 1/7, rozumiesz?)

A miało wyjść tak pięknie. Twierdzenia, że w latach 90 alu było cięższe niż teraz nie skomentuję. Powiem więcej nawet wtedy z dobrym skutkiem używano włókien węglowych jak i również tytanu. Ale to trzeba by było brać pod uwagę opinie innych(no i fakty), a nie starać się na siłę robić z kogoś kretyna, bo skutek wychodzi odwrotny. Naprawdę nie ma ludzi nieomylnych i ty też do nich nie należysz.

Opony poniżej <2" dla takiej jazdy jak doradzaliśmy - sto lat temu użytkowniczce będą odpowiednie i nie ma co się bać oporów. Wiadomo, że slick da mniejszy opór od jakiejś kostki, ale chyba do jazdy po lesie slicki się nie nadają jeszcze w rozmiarach typowo szosowych(?).
Kocham Świat!

*

Offline wiejas

  • *****
  • 1454
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ostatni Mohikanin PDAC
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #538 dnia: Październik 10, 2014, 07:42:22 »
Panowie....mam zamiar zamontować sobie trzybiegowe przerzutki do swojego cuda. Proszę o poradę jakie do tego zastosować przerzutki tylne montowane na oś oraz jaką dźwignię do zmiany biegu montowane na rurkę kierownicy.
X7500,i780,B7350 ,N8010 ,N7000, BB9810, B7620, NOKIA 6720, B2710, MSI U160 Samsung Xcower 2 ,Q10, Q 20 BlackBerry Passport Silver Edition no i do tego iPhone 7 Plus iPhone SE 128GB  ....narazie wszystko

*

Offline abderyta

  • ***
  • 303
  • Sprzęt: takie tam
Odp: Pochwal się swoim rowerem & dyskusja :)
« Odpowiedź #539 dnia: Październik 10, 2014, 11:10:21 »
Eh, w drugą stronę. Manetka i przerzutka 10sp obsłuży kasetę 7sp? Jeśli tak, to w jakim zakresie? I dlaczego?

Ramy aul i węglowe znamy od dawna. Gdzieś zaprzeczałem? A stopy tego alu takie same od zawsze używane? Poza tym ten sam stop alu waży wciąż tyle samo. Oczywista oczywistość. Ale już ramy wykonywane 20 lat temu i teraz niekoniecznie. Podobnie z węgla. Tytan pominę, bo jak widać w sklepach, nie przyjął się do masowej produkcji. Zakładam, że wiesz dlaczego.

Co do opon, to oprócz faktów, także doświadczenie uczy, że opony o tej samej szerokości mogą mieć zupełnie różne opory toczenia. I to o odczuwalnej różnicy. Wie kto testował jednego dnia różne opony. A to dlatego, że opona o tej samej szerokości (weźmy na tapetę CX, żeby odpadała kwestia braku bieżnika) ale różnej gumie, różnym bieżniku i różnym zalecanym ciśnieniu maksymalnym będzie się różniła "klejeniem" do podłoża. I tak zupełnie inaczej toczy się Conti Cyclocross Race, Conti Cyclocross Sport i Schwalbe CX Pro mimo tej samej szerokości. I to czuć, szczególnie na twardym.