Problem z legalną aktualizacją ROM-u

  • 1 Odpowiedzi
  • 1148 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z legalną aktualizacją ROM-u
« dnia: Luty 17, 2009, 21:41:35 »
A ja w sprawie ROM-u zderzyłem się z taka oto sytuacją. Kupiłem Omnię w Orange z SAHH6. ponieważ bateria siada mi następnego dnia po naładowaniu a na forach czytam, że lekarstwem na to jest zmiana ROM-u to zadzwoniłem do serwisu w Warszawie na Tanecznej. Tam miła pani powiedziała, żebym przyszedł to zmienią mi na SAIA1. Więc pojechałem na Taneczną z gwarancją, fakturą i telefonem. Poczekałem ok pół godziny i oddano mi tel. z wgranym softem. Jakież było moje zdziwienie gdy po sprawdzeniu okazało się, że wgrano mi ponownie taki sam ROM SAHH6. Myślałem, że to jakaś pomyłka. Wyszedł do mnie technik, który wyjaśnił, że nie mogą mi wgrać nowego ROM-u bo tego zabrania
im umowa z Orange. Nowy ROM jest tylko dla telefonów bez SimLocka nie powiązanych z dana siecią. Zadzwoniłem więc do Orange a tam mi potwierdzili, że nie ma i nie będzie innej aktualizacji. Można zgłupieć. Nie chcę stracić 2-letniej gwarancji ale chcę mieć dobry, aktualny ROM. Może ktoś potrafi coś mi doradzić jak rozwiązać ten problem legalnie.

*

Offline kizych

  • 35
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: Problem z legalną aktualizacją ROM-u
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2009, 21:56:23 »
Możesz do Orange w takim razie napisać, że towar jest niezgodny z umową i poproś o nieodpłatne doprowadzenie go do stanu zgodnego z umową lub nieodpłatną wymianę na nowy zogdny z umową model (wymiana czy "naprawa" - tu wybór należy do Ciebie) - (na podstawie "ustawy konsumenckiej" https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf)

XX Edit: Niezgodność występuje tutaj ewidentnie (kijowa bateria). Nie dostarczyli Ci towaru takiego jakim być powinien.
Niestety jakbym kiedyś wiedział o tych wszystkich zawiłościach z tą ustawą, to bym wymieniał telefon (wtedy Samsung SGH-E250 - od tamtej pory mam negatywne odczucia co do Samsungów) :)
Nieodpłatna naprawa bądź wymiana wiąże się z tym, że również zwracają Ci koszty dostarczenia sprzętu do nich i dostarczenia już naprawionego/wymienionego sprzętu do Ciebie.XX

Po dostarczeniu pisma do Orange, mają 2 tygodnie na odpowiedź. Jeśli nie odpowiedzą, to znaczy automatycznie, że muszą uznać Twoje żądanie.
W tym przypadku w gwarancję bym się nie bawił :)
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2009, 22:00:40 wysłana przez kizych »