ile moze trwac naprawa gwarancyjna

  • 13 Odpowiedzi
  • 8180 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline aleks

  • 22
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« dnia: Sierpień 03, 2006, 08:56:03 »
witam
dalem swoj ipaq 6515 do serwisu 20.07 (nie dziala ladowarka i na ekranie pojawil sie wypalony piksel).
minelo 2 tygodnie (powiedzieli ze potrwa to wlasnie okolo 2tyg), a laska w serwisie mowi ze po testach w polsce sprzet zostal wyslany do holandii 27.07 (patrz usterki - ladowarka i piksel, co bylo sprawdzone odrazu przy mnie) a naprawa palmtopa moze potrwac do 3 tygodni.
wiec mam pytanie, czy jest gdzies napisane ile moze trwac naprawa gwarancyjna sprzetu?
dziekuje z gory za odpowiedzi

*

Offline Vertigo

  • **
  • 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Axim X50v, XPERIA X1, HTC HD2, HTC DesireS, HOX
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2006, 09:33:53 »
Najczęściej jest to napisane w karcie gwarancyjnej.

*

Offline witja69

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc tytn II Kaiser,  Mio C520
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2006, 15:30:40 »
Witam

Ja czekałem na swojego hw6515 prawie 5 tygodni (uszkodzone gniazdo słuchawek), w Vobisie sami doradzili mi że następnym razem lepiej oddać sprzęt do naprawy z "tytułu rękojmi", wtedy HP ma 14 dni. Jeżeli w tym czasie nie naprawią to albo wymiana na nowy albo zwrot pieniędzy. Niestety mój 6515 nadal się wyłącza więc chyba wróci do serwisu i chyba właśnie z "tytułu rękojmi" bo nie mam zamiaru czekać kolejne 5 tygodni żeby wrócił praktycznie w tym samym stanie.

*

Offline rymi

  • ****
  • 636
  • Sprzęt: HTC Touch Diamond 2 [WM6.1 Polish]
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2006, 17:55:35 »
Moj byl 18 dni roboczych - wymiana plyty glownej. Zostal wyslany do Holandii [przyjmujacy w serwis ocenial naprawe na 3 tygodnie]. Bylem na Jagielonskiej 14 dni po oddaniu i wyklucalem sie z szefem serwisu, ze naprawa zbyt dlugo trwa, ale wyskoczyl, ze w gwarancji jest, ze sprzet moze byc dluzej naprawiany ze wzgledu "na wazne powody" [jest taki zapis faktycznie]. Kazalem sobie na pismie dac co to znaczy wazne powody [zostawilem pismo z zadaniem wyjasnienia - z kopia pisma dla mnie podbita przez serwis] Wczoraj dostalem odpowiedz - prawnicza papke :/

Sluzbowo z mojej firmy w ktorej pracuje serwisuje mnostwo sprzetu HP i stwierdzam, ze przy zwyklych gwarancjach to trzeba czekac cierpliwie na naprawe sprzetu, bo nic sie nie uzyska :-( Chyba, ze sie wykupilo CarePack'i na szybsza naprawe lub naprawe na miejscu, ale to juz sporo kosztuje dodatkowo niestety [w przypadku palmotpow nie ma czegos takiego - jest tylko CarePack wydluzajacy gwarancje do 2 lub 3 lat]



Teraz nie ma juz rekojmi - jest niezgodnosc z umowa. I przy tym nie HP, ale sprzedawca odpowiada. Wiec nie idziesz do serwisu a do sprzedawcy. Z tym, ze u sprzedawcy trudno wyegzekwowac swoje prawa, bo to sprzedawca bedzie do tylu w razie czego wiec strasznie to utrudniaja :(
HTC Touch Diamond 2 - WM6.1 Polish [ehh znowu tyle gram :/ - 120g] MicroSDHC 16GB SanDisk + Compaq iPAQ H3970 MMC 512MB Transcend

*

Offline aleks

  • 22
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2006, 08:28:00 »
czyli i tak d.... i tak d....
jednak oni musza naprawde duzo tego sprzedawac, zeby tak olewac klienta

ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2006, 10:58:23 »
Cytat: "witja69"
Witam

Ja czekałem na swojego hw6515 prawie 5 tygodni (uszkodzone gniazdo słuchawek), w Vobisie sami doradzili mi że następnym razem lepiej oddać sprzęt do naprawy z "tytułu rękojmi", wtedy HP ma 14 dni. Jeżeli w tym czasie nie naprawią to albo wymiana na nowy albo zwrot pieniędzy. Niestety mój 6515 nadal się wyłącza więc chyba wróci do serwisu i chyba właśnie z "tytułu rękojmi" bo nie mam zamiaru czekać kolejne 5 tygodni żeby wrócił praktycznie w tym samym stanie.

Chyba Cię zmartwię - jak raz już skorzystałeś z gwarancji to nie masz już prawa do rękojmi... Tak więc jeśli nie zależy wam na sprzęcie to od razu korzystajcie z rękojmi - czyli waszą stroną w sprawie będzie sprzedawca a nie producent.
Jak się przedawcy coś nie podoba to jego sprawa - wyrażnie na piśmie akcentujecie, że korzystacie z rękojmi i tylko to was interesuje. Sprzedawca ma problem ale każdy ma jakiś problem ... Jak się opiera to idźcie do Państwowej Inspekcji Handlu ze skargą na sprzedawcę.
HP 6515b; ROM 1.20 2GB SD + 1 GB miniSD;
HTC TYTNII KAISER oryginalnie z ORANGE WM 6.0 / R:1.27.12.17 / G: 22.45.88.07 H / D: 1.81.00.00)
Po tuningu: WM 6.1 PROFESSIONAL PL, ROM: HTC 3.29.464.PLK, RADIO: 1.65.17.56, PROTOCOL: 25.83.40, HardSPL: 3.56

*

Offline witja69

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc tytn II Kaiser,  Mio C520
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2006, 14:39:46 »
Nie do końca to prawda co napisano wyżej:

1. rękojmia nadal obowiązuje w obrocie gospodarczym (1 rok), czyli prosto mówiąc jeśli kupiłeś palma tak jak ja na działalność gospodarczą (na fakturkę) to możesz z niej skorzystać.
2. jeśli kupiłeś na osobę nie na działalność tylko prywatnie możesz skorzystać z tzw niezgodności z umową (2 lata).
3. W obu przypadkach reklamujesz towar u sprzedawcy nie u producenta i wtedy mają czas 14 dni na naprawę, jeżeli w tym czasie nie usuną usterki wymieniają na nowy lub zwracają pieniądze.
4. W ostatnim zapisie ustawy brak informacji o tym że jeśli skorzystało się z gwarancji to nie można skorzystać z rękojmi czy też niezgodności towaru z umową więc można z tego skorzystać

I teraz ważna sprawa:
Czasami warunki gwarancji mogą być korzystniejsze od rękojmi czy też niezgodności towaru z umową (np. towar zastępczy czy też wydłużony okres gwarancji).

Jeśli Wasz sprzedawca nie chce przyjąć takiej reklamacji należy skontaktować się z rzecznikiem do spraw konsumenta, jest on w każdym urzędzie powiatowym. Napewno załatwi sprawę (bezpłatnie), mi się to udało.
Jeżeli macie jakieś pytania chętnie odpowiem.
I jeszcze jedno, jeżeli macie gwarancję np. z HP na jeden rok to odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową trwa 24 miesiące tylko reklamacja po upływie 12 miesięcy będzie trudna ponieważ za serwis będzie musiał zapłacić sprzedawca więc bez porady rzecznika będzie trudno.

Pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia

ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 14, 2006, 10:45:46 »
Ja też czekam na mojego 6515. Dałem go do serwisu po nieudanej próbie wgrania nowego ROMu. Żeby było śmieszniej robiłem to w Vobisie z kolegą u ktorego kupiłem palma. było to juz prawie 4 tygodnie temu. w środe zadzwoniliśmy do HP i okazało sie że wysłali go 27.07 do Holandii i powinien być pod koniec (zeszłego) lub na początku tego tygodnia, tak wiec czekam i juz sie troche niecierpliwie! no ale mam nadzieje ze moje oczekiwanie juz w krótce sie zakończy!

Pozdrawiam
Adam

*

Offline ajed

  • *****
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 14, 2006, 11:20:37 »
Cytat: "witja69"
3. W obu przypadkach reklamujesz towar u sprzedawcy nie u producenta i wtedy mają czas 14 dni na naprawę, jeżeli w tym czasie nie usuną usterki wymieniają na nowy lub zwracają pieniądze.

Niestety nie masz racji.
Kwestię odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową określa  Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego  (Dz. U. 141 poz. 1176, z późn. zm.).
Art. 8 ust 1 tej ustawy stanowi, iż
Cytuj
"Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"
. Czternastodniowy termin o którym piszesz wynika z ust 3 tegoż artykułu,
Cytuj
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."

A zatem to nie naprawa ma trwać 14 dni, a jedynie rozpatrzenie reklamacji.
Termin do dokonania naprawy został w ustawie określony w ust 4.
Cytuj
jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy

A zatem naprawa winna być dokonana w odpowiednim czasie a nie jak piszesz w ciągu 14 dni.

*

Offline grisza[gen]

  • ***
  • 266
  • Płeć: Mężczyzna
    • FotoGrisza
  • Sprzęt: [StarTrek][Nokia 770][Nokia 70][MIO P550M][Nokia 9210i][Nokia Ld-3W][Simpad SL4]
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 14, 2006, 12:06:11 »
Można coś uzyskać tu:
Cytuj
lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności,

W przypadku PDA przeważnie są to znaczne niedogodności (kontakty, terminarz, często gps, gsm )
Dawniej ludzie byli bliżsi sobie. Musieli. Broń nie niosła daleko.

*

Offline witja69

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc tytn II Kaiser,  Mio C520
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 15, 2006, 00:32:58 »
jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy [/quote]
A zatem naprawa winna być dokonana w odpowiednim czasie a nie jak piszesz w ciągu 14 dni.[/quote]

Dokładnie tu masz rację, odstąpienie od umowy oznacza właśnie zwrot pieniędzy..
I to wszystko na ten temat.

*

Offline Mariusz Sobierajski

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: IpaQ HP 6515d i ostatnio Eten M700
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2007, 23:58:27 »
Jestem po dwóch miesiącach boju z serwisem Ipaqa hw6515d.
Proszę o pomoc pod tematem w linku. Oferuję również swoje doświadczenia w "zabawie" z serwisem i rzecznikiem.
DZIĘKUJĘ serdecznie
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=52702
Mario 0667-67-10-07

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2007, 07:19:38 »
mariuszex
napisz to samo jeszcze w 150 innych wątkach    
pokasowałem   :wkurzony:

ile moze trwac naprawa gwarancyjna
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2007, 22:22:36 »
Witam kolegów !!! :)

Tak sobie czytam Wasze posty na temat reklamacji i serwisów... nasza firma która zajmuje sie car audio ale i równiez palmtopami i gps wysłała przedsprzedażowy model radia sony do serwisu czyli poprostu nieużywka w ktorej wada (nie grał jeden kanał) została znaleziona podczas sprawdzania sprzętu przed dalszą sprzedażą, pojechaliśmy oddać trefne radio do serwisu sonego i teraz jest najlepsze nasze kochane prawo polskie :)

- serwis ma obowiązek w terminie 14 dni poinformować co dalej z tym towarem bedzie robic czy naprawiac czy wymieniac czy zwracac pieniadze
Poinformowanie moze odbyc sie np przysłaniem listu poleconego. Jeśli tego nie uczyni to znaczy ze :

Cytat:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."

Ale jeśli dostaniesz informację od serwisu moze naprawiac Twoje radio palmtopa i czy inne urządzenie w terminie NIEZWŁOCZNYM

Zadzwonilem do rzecznika praw konsumentów z pytaniem ile wg polskiego prawa jest to NIEZWŁOCZNIE odpowiedz - to moze byc 14, 140,  1400 dni...myslalem ze kobieta ze mnie zartuje ale wystarczy ze sie pokusicie i zadzwonicie do rzecznika praw konsumentów zeby nie bylo ze wymyślam :)

Jak dostaniesz odpowiedź z serwisu mozesz sobie czekac i czekac a prawo stoi po ich (serwisu) stronie mogłbym rzec ze i po mojej bo tez serwisujemy np CB radia ale zalezy nam na klientach i nie robimy takich cyrków jak HP, SONY czy jakies inne "super" firmy

jesli ktos dobrnął do tego momentu to gratuluje wytrwałości która przyda sie w czekaniu na sprzet z serwisu :)

pozdrawiam


Mikołaj (AbatinXS)