Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?

  • 9 Odpowiedzi
  • 4563 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline mswalcza

  • **
  • 112
  • Sprzęt: MDA I+VARIO II=>(MDA II+VARIO IV+HD2)+ONE X
Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« dnia: Wrzesień 03, 2007, 16:50:11 »
Witam!
Oddałem moje urządzenie (Vario II), bo zwisał do salonu Ery.
Po kilku dniach było do odbioru, ale uszkodzili mi mechanicznie górny klawisz skrótu (małe pęknięcie), więc go nie odebrałem żądając naprawy.
Termin odbioru (planowanego) był na 22.08.2007...
Informacje mam, że niby już dawno jest naprawiony, ale jeszcze nie dotarł do salonu z serwisu ("crc" tj. crc-polska.com)
Jak sprawdzałem  po IMEI niby faktycznie od zeszłego tygodnia jest naprawiony !@#$%^&*???
Powiedziano mi w Erze, że niektóre serwisy dają po przekroczeniu terminu np 2tygodni nowy aparat, co wynika z ich gwarancji.
Nie mam gwarancji, bo oddałem wraz z urządzeniem.
Czy może ktoś z Was sprawdzić, czy producent przewiduje taki wariant (wydanie nowego urządzenia) na podstawie określenia w gwarancji maksymalnego czasu naprawy?
Będę wdzięczny za odpowiedź, bo prawa konsumenckie tego precyzyjnie nie normują niestety.
Pozdrawiam, Darek
Only HTC- forever!

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2007, 17:22:26 »
Witam!
Oddałem moje urządzenie (Vario II), bo zwisał do salonu Ery.
Po kilku dniach było do odbioru, ale uszkodzili mi mechanicznie górny klawisz skrótu (małe pęknięcie), więc go nie odebrałem żądając naprawy.
Termin odbioru (planowanego) był na 22.08.2007...
Informacje mam, że niby już dawno jest naprawiony, ale jeszcze nie dotarł do salonu z serwisu ("crc" tj. crc-polska.com)
Jak sprawdzałem  po IMEI niby faktycznie od zeszłego tygodnia jest naprawiony !@#$%^&*???
Powiedziano mi w Erze, że niektóre serwisy dają po przekroczeniu terminu np 2tygodni nowy aparat, co wynika z ich gwarancji.
Nie mam gwarancji, bo oddałem wraz z urządzeniem.
Czy może ktoś z Was sprawdzić, czy producent przewiduje taki wariant (wydanie nowego urządzenia) na podstawie określenia w gwarancji maksymalnego czasu naprawy?
Będę wdzięczny za odpowiedź, bo prawa konsumenckie tego precyzyjnie nie normują niestety.
Pozdrawiam, Darek

wspolczuje z powodu CRC .....  :wink:
jak oddawalem kilka nokii na gwarancji via crc to albo nie umieli naprawiac albo trwalo to kolo miesiaca, jednak kupujac tel u operatora akceptujesz warunki gwarancji  oferowane via nokia, a ta precyzuje iz naprawa moze trwac 2 tygodnie o ile maja czesci lub opcje zamiany, czesto to jednak trwa duzo dluzej ... w moim przypadku kilka razy trwalo po 4 tygodnie i dluzej ...

sugeruje raczej zerknac na strony federacji konsumentow bo to bedzie wlasciwsze w tym momencie tzn co i jak opisuje litera prawa co do praktyk producentow i/lub operatorow co do kwestii gwarancji m.in. max czas trwania naprawy, kwestie sprzetu zastepczego na czas naprawy, ilosci napraw i co potem jak kilka razy naprawiaja ...

*

Offline mswalcza

  • **
  • 112
  • Sprzęt: MDA I+VARIO II=>(MDA II+VARIO IV+HD2)+ONE X
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 03, 2007, 17:33:19 »
Dzięki andy_bez_wandy za podjęcie tematu.  :)
Nie specjalnie mnie pocieszyłeś...
W erze mi powiedzieli, że   m o ż e  będzie w środę (choć nie wiem czemu akurat w środę).
Szukałem w przepisach prawnych, ale nie znalazłem precyzyjnych informacji. (jak mogą, tak robią, a klient poczeka i tyle)
Wynika z tego, że mogę nawet i pół roku czekać :shock:
No cóż nie ma jak ERA BIZNES :E
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
Only HTC- forever!

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2007, 18:55:52 »
Dzięki andy_bez_wandy za podjęcie tematu.  :)
Nie specjalnie mnie pocieszyłeś...
W erze mi powiedzieli, że   m o ż e  będzie w środę (choć nie wiem czemu akurat w środę).
Szukałem w przepisach prawnych, ale nie znalazłem precyzyjnych informacji. (jak mogą, tak robią, a klient poczeka i tyle)
Wynika z tego, że mogę nawet i pół roku czekać :shock:
No cóż nie ma jak ERA BIZNES :E
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

w biznesie .... jest mozliwosc wywarcia presji, jako klient indywidulany jest to duzo ciezsze ... wiec sugerowalbym tedy
problem z CRC jest taki ze jest to serwis zewnetrzny wiec mozliwosc wplywu na niego w moim przypadku przez nokie byl znikomy ale wystarczylo wywrzec presje na nokie i serwis sie szybko poprawil, heh
doradca biznesowy ma wieksze mozliwosci manewru niz ... szary zuczek w POKu erowskim - sugeruj powtorny kontakt

*

Offline mswalcza

  • **
  • 112
  • Sprzęt: MDA I+VARIO II=>(MDA II+VARIO IV+HD2)+ONE X
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2007, 19:04:45 »
Tak, czy siak dam znać jak się ta historia skończy...
Pewnie otrzymam za j a k i ś czas telefon, za który zapłaciłem nieco więcej niż 1pln - eh...
Pozdrawiam!

PS Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenie w tej materii, to proszę o informacje.
Only HTC- forever!

*

Offline robakk

  • *
  • 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Iphone 4
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 04, 2007, 12:13:34 »
Mój wrócił po 30 dniach - odebrałem tydzień temu. Wymienili mi płytę główną wraz z czytnikiem kart i portem miniUSB.
Skoro podejmują się takich napraw to na wymianę nie licz...
Co do sposobu reklamacji to są dwie drogi:
1. zwykła reklamacja z tytułu gwarancji i tu musisz przystać na to co jest w gwarancji. Nasze prawo jest pisane w stylu "...lub czasopisma" czyli jest tworzone w taki sposób żeby dawać pole do nadinterpretacji. Jednym słowem zgodnie z polskim prawem producent może przetrzymywać w serwisie sprzęt rok, 2 lata ile będzie chciał o ile udowodni że tyle trwało sprowadzenie części, a do tego wezwać go może tylko sąd. Reasumując możesz tylko czekać. Mi kiedyś Era przetrzymała w serwisie Nokie 3 miesiące - w ramach przeprosin dostałem 50 zł na rozmowy i wymienili mi na nowy (a sprzęt był już w serwisie tyle razy wcześnie, że już nie było miejsca w karcie gwarancyjnej na wpisy - wymiana należała się i z tytułu przekroczenia 4 napraw i z tytułu przetrzymywania, a dalej walczyli)

2. skorzystanie z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.02.141.1176) - art. 8  która pozwala nam odstąpić od umowy kupna w związku z niezgodnością towaru z umową. Plus tego jest taki że Ustawa mówi o 14 dniach kalendarzowych, a nie roboczych na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeżeli tego nie zrobią uznaje się ją za zasadną i wtedy można żądać wymiany na nową lub zwrotu pieniędzy.

Opcja druga jest dla tych którzy potrafią porządnie się nakręcić bo ewidentnie do wygrania w sądzie. Dowiedziałem się nawet że w Polsce w tych sprawach podobno już nie jest tak źle jak kiedyś. Ewentualne rozpatrzenie wniosku zajmuje do 30 dni i jest robione zaocznie, bez konieczności obecności stron.
No ale to dla tych co naprawdę chcą  :wink:
Ja próbowałem z MediaMarktem i poległem... tzn zmęczyli mnie na tyle że odpuściłem
Myślisz - nie mów.
Mówisz - nie pisz.
Napisałeś- wiedziałeś co robiłeś

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2007, 12:30:44 »
Mój wrócił po 30 dniach - odebrałem tydzień temu. Wymienili mi płytę główną wraz z czytnikiem kart i portem miniUSB.
Skoro podejmują się takich napraw to na wymianę nie licz...
Co do sposobu reklamacji to są dwie drogi:
......
2. skorzystanie z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.02.141.1176) - art. 8  która pozwala nam odstąpić od umowy kupna w związku z niezgodnością towaru z umową. Plus tego jest taki że Ustawa mówi o 14 dniach kalendarzowych, a nie roboczych na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeżeli tego nie zrobią uznaje się ją za zasadną i wtedy można żądać wymiany na nową lub zwrotu pieniędzy.

Opcja druga jest dla tych którzy potrafią porządnie się nakręcić bo ewidentnie do wygrania w sądzie. Dowiedziałem się nawet że w Polsce w tych sprawach podobno już nie jest tak źle jak kiedyś. Ewentualne rozpatrzenie wniosku zajmuje do 30 dni i jest robione zaocznie, bez konieczności obecności stron.
No ale to dla tych co naprawdę chcą  :wink:
Ja próbowałem z MediaMarktem i poległem... tzn zmęczyli mnie na tyle że odpuściłem

czy ten przepis dotyczy tez osob indywidualnych (ze tak zapytam) ... ktore sprzedajac cos np. via allegro do niczego poczuwac sie nie chca ?

*

Offline mswalcza

  • **
  • 112
  • Sprzęt: MDA I+VARIO II=>(MDA II+VARIO IV+HD2)+ONE X
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2007, 12:34:48 »
Witam serdecznie robakk!
Wniosek, że brak jednoznacznych przepisów, a tym samym możliwości prostej procedury...
Cóż, pozostaje mi wobec tego czekać i liczyć, na to, że niebawem mi oddadzą mój sprzęt.
Jedno jednak jest pewne - jak będzie nadal zaliczał zwisy, będę go do bólu reklamował.
Rozumiem, że przekroczenie 3 napraw z tego samego tytułu daje większe prawa?
Kilka aplikacji mi nie chciało się zainstalować, choć na inne urządzenia (mda compact i vario), również z MW2005 wlazły bez problemu.
Zależy mi po prostu, albo na tym by sprawnie działał, albo wymianie na inny nawet przy dopłacie (choćby MDA PRO).
Pozdrawiam, Darek
PS
Do tej pory mam kolejny rok mda 2 i jest naprawdę ok.
Brakuje mi jednak trochę klawiaturki, a zbywa gabarytowo :mrgreen:(już mnie czasem ręka boli od noszenia :D
Vario II wydaje się być godnym następcą...
Only HTC- forever!

*

Offline robakk

  • *
  • 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Iphone 4
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2007, 13:35:10 »


czy ten przepis dotyczy tez osob indywidualnych (ze tak zapytam) ... ktore sprzedajac cos np. via allegro do niczego poczuwac sie nie chca ?
[/quote]

Jak najbardziej. Każda forma kupna jest umową w rozumieniu prawa i o ile nie precyzują je inne ustalenie między stronami przyjmuje się że w kwestiach spornych mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego i w tym przypadku Ustawy o której wspomniałem.
Zakupy przez internet obwarowane są jeszcze dokładniejszymi przepisami m.in że można zwrócić (nie pamiętam dokładnie w jakim terminie od otrzymania) bez podania przyczyny.
Myślisz - nie mów.
Mówisz - nie pisz.
Napisałeś- wiedziałeś co robiłeś

*

Offline mswalcza

  • **
  • 112
  • Sprzęt: MDA I+VARIO II=>(MDA II+VARIO IV+HD2)+ONE X
Odp: Jaki jest czas wykonania naprawy wg gwarancji producenta?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 05, 2007, 18:40:30 »
Dziś tj 28 dzień naprawy, a 14 dni po planowanym odbiorze sprzętu... otrzymałem telefon z BOK-u Ery.
cyt. "- Nie mam dla pana dobrych wiadomości..."
W skrócie:
- Interweniujemy w "CRC", ale nie możemy się tam dodzwonić.
Wysłaliśmy e-mail i czekamy na odpowiedź...
W sobotę będę w pracy, więc przedzwonię do pana czego się dowiedziałam, jeśli w między czasie nic się nie wyjaśni.

Na dzisiaj niby miał być już na pewno do odbioru...
Status wg IMEI niezmienny  :-|
Pozdrawiam i "polecam" CRC- błyskawicznie "naprawiają" i "świetny" kontakt...
Only HTC- forever!