Aktualizacja 22.04.2011Z „małym” poślizgiem zamieszczam tłumaczenie gry ->
O Tutaj kliknijCo przetłumaczono:- 100% kart
- 90% przycisków i tekstu w grze
Tłumaczenie nie jest do końca wierne, czy też poprawne językowo. Gra ma srogie limity co do tego ile miejsca może zajmować przetłumaczony tekst. A ponieważ pod tym względem języki potrafią bardzo się różnić, sprawia to ciekawe wyzwanie. Zwłaszcza gdy coś rozbija się o długość jednej litery.
Dzięki za pomoc użytkownikom: Fliganos, Makubo, Trybek (swoistą motywację), oraz X który to odpowiada za tłumaczenie tekstu większość kart (ale i tak woli pozostać X-em). Ja je tylko zaimplikowałem.
Co jest jeszcze do zrobienia:- Poprawa grafiki w talii czerwonej i niebieskiej
- Przetłumaczenie pliku info (nie ma w nim prawie nic czego nie byłoby na forum)
- Przetłumaczenie wersji 1.17. Ma ona parę zmian (dodatkowy tryb), ale zarazem pomniejszone o parę kart talie.
- Poprawa czytelności części kart.
Gra była testowana tylko na rozdzielczości WVGA, dlatego będę wdzięczny za uwagi z mniejszych, zwłaszcza co do czytelności. Za wszelkie inne uwagi również będę wdzięczny.
Gra posiada super instalator, który polega na tym, że po ściągnięciu należy sobie rozpakować folder a potem skopiować jego zawartość do folderu z grą (na telefon)
Aby otrzymać język PL, należy wejść do ustawień, wybrać takowy (ostatnia opcja) a następnie zresetować grę.__________________________________
Prawdziwa gratka dla wszystkich fanów serii Might and Magic (RPG a nie strategii turowej).
Arcomage to turowa gra karciana która po raz pierwszy pojawiła się w Might and Magic VII. Jej miodność okazała się tak wielka że powróciła w części VIII a potem jako samodzielna produkcja.
Teraz można w nią zagrać także na pda.
Gra powinna działać bezproblemowo na QVGA, VGA, WQVGA,
WVGA.Grę można pobrać z: http://www.ppccabfiles.ru/arcomage-pdaWięcej o samej grze (w wersji na PC ale zasady sa takie same)
http://www.arcomage.acidcave.net/zasady.phpMINI PORADNIK
________________________________________________________________________________________________________________
Ponieważ gra na pierwszy rzut oka może wydawać się trudna, przygotowałem mały poradnik „jak to ugryźć”. Zacznijmy może od opisu podstawowego okna rozgrywki (i jedynego;), oraz jego poszczególnych elementów.
Tak więc uruchamiamy grę, wybieramy Quick Game i widzimy TO
1.
Dodatkowe warunki zwycięstwa. Podstawowy warunek zwycięstwa to zredukowanie pk Wieży przeciwnika do zera. Poszczególna rozgrywka może zawierać dodatkowe warunki zwycięstwa. Są to w kolejności (od lewej): Poziom życia Wieży, Poziom Życia Muru, Ilość Kopalni, Ilość Magii, Ilość Lochów, Ilość Kamieni, Ilość Klejnotów, Ilość Bestii.
Do wygranej wystarczy spełnić KTÓRYKOLWIEK z warunków. W tym wypadku osiągnąć 50 pk Wieżą albo zebrać 100 kamieni lub klejnotów, lub bestii (czerwone kreski to poszczególne warunki z listy powyżej). Oczywiście można też odebrać punkty życia przeciwnika
W trybie
Custom Games sami definiujemy dodatkowe warunki zwycięstwa.
2.
Nasza Wieża. Główna budowla w grze. Gdy poziom jej wytrzymałości spadnie do 0 przegrywamy. Poziom wytrzymałości można zwiększać kartami. Po przeciwnej stronie jest wieża przeciwnika.
3.
Nasz Mur, główna budowla obronna. To właśnie Mur jako pierwszy otrzymuje ataki, chyba że zdolność karty mówi inaczej.
4.
Ilość „kopalni” czyli budynków produkujących surowce. W tym wypadku mamy 3 Kopalnie, 3 Magów i 3 Lochy, które co turę dadzą nam 3 surowce każdego rodzaju. Ilość tych budynków można zwiększać kartami.
5.
Surowce otrzymywane z budynków produkcyjnych. Ich poziom mogą zwiększyć (lub zmniejszyć) odpowiednie karty.
Kamienie-
Kolor Czerwony – surowce do kart czerwonych związanych głównie z naszym murem
Klejnoty –
Kolor Niebieski – surowce do kart niebieskich związanych głównie z naszą wieżą
Bestie-
Kolor Zielony- surowce do kart zielonych związane głównie z ofensywą.
6.
Karty są przyznawane losowo. Co turę otrzymujemy jedną dodatkową kartę.
7.
Koszty użycia karty. Przykładowo karta pierwsza od lewej „Rabid Sheep” Będzie nas kosztowała 6 Bestii. W zamian zadamy przeciwników 6 obrażeń + odbierzemy 3 pk bestii.
8.
Karty szare to karty na które nas nie stać.
9.
Discard. Tutaj klikamy gdy chcemy wymienić którąś kartę. Może się zdążyć że w talii będą tylko talie na które nas nie stać, wtedy warto skorzystać z tej opcji.
Czy da się grać we dwóch na jednym urządzeniu? Oczywiście że tak.Wystarczy w Trybie „Custom Game” jako poziom Trudność wybrać „Off”. Ot teraz graczem niebieskim może sterować dowolna osoba. Dodatkowo po każdej turze otrzymamy 3 sekundy z „zasłoniętymi” kartami aby przekazać urządzenie drugiej osobie.
Jak Tworzone są talie?W grze mamy 3 talie po 39 kart (to o 7 więcej w każdej talii niż w wersji gry na PC!) Łącznie daj to 117 unikatowych kart w jednej talii. Przydzielane nam w grze karty pochodzą z wymieszanego zestawy dwóch połączonych talii. Oznacza to że możemy niektóre karty otrzymać podwójnie a innych wcale.
Tryby gry:
Ponieważ były o to pytania w paru pw to małe uzupełnienie. NAPRAWDĘ to tylko tak strasznie wygląda (dużo cyferek itp.).Quicke GameSzybka gra ze standardowymi ustawieniami
Warunki zwycięstwa: Pokonanie przeciwnika, lub osiągnięcie 50 poziomu Wieżą, lub zebranie 100 kamieni, lub zebranie 100 klejnotów, lub zebranie 100 bestii.
Początkowa ilość kopalni każdego rodzaju: 3
Ilość kart w dłoni: 6
Wartości Wieży/Muru: 15/5
Custom GameTutaj mamy już dowolne możliwości ustalenia reguł gry i tak…
1.
Ustawienia Startowe: (czyli "z czym" rozpoczniemy rozgrywkę) wartości poziomu Wieży, Muru, budynków wydobywczych, minerałów i co
WAŻNE dopuszczalnej ilości kart w ręku (tych co świerzbi sprawdzić max 43, ale nie polecam, minimum 2
2.
Dodatkowe warunki zwycięstwa. O tym było trochę wyżej, im wyższe cyferki tym gra będzie trudniejsza.
3. Tu chyba nie ma co dodawać. Warto jednak zaznaczyć że ustawienie „off” pozwala nam na grę z drugim graczem na jednym urządzeniu.
4. Też nic skomplikowanego, poziom złożoności talii.
5.
Mapa. Bardzo ciekawa opcja. W oryginalnym MM w Arcomage grywało się w tawernach porozrzucanych po świecie gry. W każdej tawernie ustawienia dla gry były inne. Tutaj opcja Mapy pełni podobną funkcję. Jeżeli nie chcemy sami ustawiać warunków gry, możemy wybrać jedne z przygotowanych (o różnym stopniu trudności)