PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Gry => Wątek zaczęty przez: puszatek w Sierpień 24, 2010, 14:53:20

Tytuł: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: puszatek w Sierpień 24, 2010, 14:53:20
Aktualizacja 22.04.2011

Z „małym” poślizgiem zamieszczam tłumaczenie gry -> O Tutaj kliknij (http://dl.dropbox.com/u/10111997/Arcomage%20PL.zip)

(http://img855.imageshack.us/img855/5118/52991616.jpg) (http://img855.imageshack.us/i/52991616.jpg/)

Co przetłumaczono:
Tłumaczenie nie jest do końca wierne, czy też poprawne językowo. Gra ma srogie limity co do tego ile miejsca może zajmować przetłumaczony tekst. A ponieważ pod tym względem języki potrafią bardzo się różnić, sprawia to ciekawe wyzwanie. Zwłaszcza gdy coś rozbija się o długość jednej litery.
Dzięki za pomoc użytkownikom: Fliganos, Makubo, Trybek (swoistą motywację), oraz X który to odpowiada za tłumaczenie tekstu większość kart (ale i tak woli pozostać X-em). Ja je tylko zaimplikowałem.

Co jest jeszcze do zrobienia:
Gra była testowana tylko na rozdzielczości WVGA, dlatego będę wdzięczny za uwagi z mniejszych, zwłaszcza co do czytelności. Za wszelkie inne uwagi również będę wdzięczny.

Gra posiada super instalator, który polega na tym, że po ściągnięciu należy sobie rozpakować folder a potem skopiować jego zawartość do folderu z grą (na telefon) :]
Aby otrzymać język PL, należy wejść do ustawień, wybrać takowy (ostatnia opcja) a następnie zresetować grę.


__________________________________

Prawdziwa gratka dla wszystkich fanów serii Might and Magic (RPG a nie strategii turowej).
Arcomage to turowa gra karciana która po raz pierwszy pojawiła się w Might and Magic VII. Jej miodność okazała się tak wielka że powróciła w części VIII a potem jako samodzielna produkcja.
Teraz można w nią zagrać także na pda.
Gra powinna działać bezproblemowo na QVGA, VGA, WQVGA, WVGA.

Grę można pobrać z: http://www.ppccabfiles.ru/arcomage-pda (http://www.ppccabfiles.ru/arcomage-pda)

Więcej o samej grze  (w wersji na PC ale zasady sa takie same) http://www.arcomage.acidcave.net/zasady.php (http://www.arcmage.acicave.net/zasady.php)

MINI PORADNIK
________________________________________________________________________________________________________________

Ponieważ gra na pierwszy rzut oka może wydawać się trudna, przygotowałem mały poradnik „jak to ugryźć”. Zacznijmy może od opisu podstawowego okna rozgrywki (i jedynego;), oraz jego poszczególnych elementów.
Tak więc uruchamiamy grę, wybieramy Quick Game i widzimy TO

(http://img715.imageshack.us/img715/794/faq2.jpg) (http://img715.imageshack.us/i/faq2.jpg/)

1.   Dodatkowe warunki zwycięstwa. Podstawowy warunek zwycięstwa to zredukowanie pk Wieży przeciwnika do zera. Poszczególna rozgrywka może zawierać dodatkowe warunki zwycięstwa. Są to w kolejności (od lewej): Poziom życia Wieży, Poziom Życia Muru, Ilość Kopalni, Ilość Magii, Ilość Lochów, Ilość Kamieni, Ilość Klejnotów, Ilość Bestii.
Do wygranej wystarczy spełnić  KTÓRYKOLWIEK z warunków. W tym wypadku osiągnąć 50 pk Wieżą albo zebrać 100 kamieni lub klejnotów, lub bestii (czerwone kreski to poszczególne warunki z listy powyżej). Oczywiście można też odebrać punkty życia przeciwnika :] W trybie Custom Games sami definiujemy dodatkowe warunki zwycięstwa.
2.   Nasza Wieża. Główna budowla w grze. Gdy poziom jej wytrzymałości spadnie do 0 przegrywamy. Poziom wytrzymałości można zwiększać kartami. Po przeciwnej stronie jest wieża przeciwnika.
3.   Nasz Mur, główna budowla obronna. To właśnie Mur jako pierwszy otrzymuje ataki, chyba że zdolność karty mówi inaczej.
4.   Ilość „kopalni” czyli budynków produkujących surowce. W tym wypadku mamy 3 Kopalnie, 3 Magów i 3 Lochy, które  co turę dadzą nam 3 surowce każdego rodzaju. Ilość tych budynków można zwiększać kartami.
5.   Surowce otrzymywane z budynków produkcyjnych. Ich poziom mogą zwiększyć (lub zmniejszyć) odpowiednie karty.
Kamienie- Kolor Czerwony – surowce do kart czerwonych związanych głównie z naszym murem
Klejnoty – Kolor Niebieski – surowce do kart niebieskich związanych głównie z naszą wieżą
Bestie- Kolor Zielony- surowce do kart zielonych związane głównie z ofensywą.
6.   Karty są przyznawane losowo. Co turę otrzymujemy jedną dodatkową kartę.
7.   Koszty użycia karty. Przykładowo karta pierwsza od lewej „Rabid Sheep” Będzie nas kosztowała 6 Bestii. W zamian zadamy przeciwników 6 obrażeń + odbierzemy 3 pk bestii.
8.   Karty szare to karty na które nas nie stać.
9.   Discard. Tutaj klikamy gdy chcemy wymienić którąś kartę. Może się zdążyć że w talii będą tylko talie na które nas nie stać, wtedy warto skorzystać z tej opcji.

Czy da się grać we dwóch na jednym urządzeniu? Oczywiście że tak.
Wystarczy w Trybie „Custom Game” jako poziom Trudność wybrać „Off”. Ot teraz graczem niebieskim może sterować dowolna osoba. Dodatkowo po każdej turze otrzymamy 3 sekundy z „zasłoniętymi” kartami aby przekazać urządzenie drugiej osobie.
Jak Tworzone są talie?
W grze mamy 3 talie po 39 kart (to o 7 więcej w każdej talii niż w wersji gry na PC!) Łącznie daj to 117 unikatowych kart w jednej talii. Przydzielane nam w grze karty pochodzą z wymieszanego zestawy dwóch połączonych talii. Oznacza to że możemy niektóre karty otrzymać podwójnie a innych wcale.

Tryby gry:

Ponieważ były o to pytania w paru pw to małe uzupełnienie. NAPRAWDĘ to tylko tak strasznie wygląda (dużo cyferek itp.).

Quicke Game
Szybka gra ze standardowymi ustawieniami
Warunki zwycięstwa: Pokonanie przeciwnika, lub osiągnięcie 50 poziomu Wieżą, lub zebranie 100 kamieni, lub zebranie 100 klejnotów, lub zebranie 100 bestii.
Początkowa ilość kopalni każdego rodzaju: 3
Ilość kart w dłoni: 6
Wartości Wieży/Muru: 15/5

Custom Game
Tutaj mamy już dowolne możliwości ustalenia reguł gry i tak…

(http://img821.imageshack.us/img821/3064/menu2y.jpg) (http://img821.imageshack.us/i/menu2y.jpg/)


1.   Ustawienia Startowe: (czyli "z czym" rozpoczniemy rozgrywkę) wartości poziomu Wieży, Muru, budynków wydobywczych, minerałów i co WAŻNE dopuszczalnej ilości kart w ręku (tych co świerzbi sprawdzić max 43, ale nie polecam, minimum 2 ;)
2.   Dodatkowe warunki zwycięstwa. O tym było trochę wyżej, im wyższe cyferki tym gra będzie trudniejsza.
3.   Tu chyba nie ma co dodawać. Warto jednak zaznaczyć że ustawienie „off” pozwala nam na grę z drugim graczem na jednym urządzeniu.
4.   Też nic skomplikowanego, poziom złożoności talii.
5.   Mapa. Bardzo ciekawa opcja. W oryginalnym MM w Arcomage grywało się w tawernach porozrzucanych po świecie gry. W każdej tawernie ustawienia dla gry były inne. Tutaj opcja Mapy pełni podobną funkcję. Jeżeli nie chcemy sami ustawiać warunków gry, możemy wybrać jedne z przygotowanych (o różnym stopniu trudności)

Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Makubo w Sierpień 24, 2010, 15:52:25
Bez PL będzie ciężko :(
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: puszatek w Sierpień 24, 2010, 17:42:26
Korci mnie na tłumaczenie, ale niedokończona magisterka i inne projekty nie dają spać. Może w połowie września uda się zrobić wersje PL.
Sama gra nie jest taka trudna nawet po angielsku. Jak zrozumiesz już zasady to potem tylko proste teksty w stylu "damega +5".
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Fliganos w Sierpień 24, 2010, 23:41:25
Witajcie,
Po pierwsze na stronie którą podałeś jest tylko update. I to do nieaktualnej wersji. aktualna z rosyjskich stron to 1.16.
Oto jeden z linków: http://www.ppccabfiles.ru/arcomage-pda (http://www.ppccabfiles.ru/arcomage-pda)
Po drugie, nie musisz wszystkiego tłumaczyć, ponieważ Acid Dragon i Trang Oul z Kwasowej Groty spolszczyli "zwykłego" Arcomage'a. Wystarczy więc powycinać odpowiednie grafiki.

PS. @Puszatek: Link podeślę Ci na PW.
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: puszatek w Sierpień 25, 2010, 01:03:11
Małe rozszerzenie pierwszego posta. Teraz mam nadzieję nikt nie powie że gra jest skomplikowana.

Witajcie,
Po pierwsze na stronie którą podałeś jest tylko update. I to do nieaktualnej wersji. aktualna z rosyjskich stron to 1.16.
Oto jeden z linków: http://www.ppccabfiles.ru/arcomage-pda (http://www.ppccabfiles.ru/arcomage-pda)
Po drugie, nie musisz wszystkiego tłumaczyć, ponieważ Acid Dragon i Trang Oul z Kwasowej Groty spolszczyli "zwykłego" Arcomage'a. Wystarczy więc powycinać odpowiednie grafiki.
Link poprawione, dziękuję!
Jeszcze większe dzięki za drugiego linka. Wprawdzie nie jest tak kolorowo jak się na początku wydawało (trochę gorsza rozdzielczość kart na PC O_o) oraz dodanie blisko 31 kart w wersji PDA, ale to i tak mega ułatwienie pracy!

Dlatego też juz niedługo, tylko na tym forum...

(http://img816.imageshack.us/img816/8871/grapl2.jpg) (http://img816.imageshack.us/i/grapl2.jpg/)[/center]
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Makubo w Sierpień 25, 2010, 21:08:34
Wow, po naszemu tam piszą  :ok: W przyszłym tygodniu mam chwile wolnego to się w to pobawię  :)
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Fliganos w Sierpień 25, 2010, 21:26:13
Nie piszą "po naszemu" tylko kolega @Puszatek przygotowuje spolszczenie.
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: puszatek w Sierpień 26, 2010, 00:11:46
Albo tylko ściemnia że coś robi :evil: A swoją drogą mały edit I postu, bo się okazało że nie dla każdego jest tak prosto.

@ Makubo polecam. Dużym plusem jest to że rozgrywka w Quick Gamem to zazwyczaj 4-5 min. Idealne krótkie partie. Oczywiście przy odpowiednich ustawieniach gra trawa znacznie dłużej.
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Gliwus w Sierpień 26, 2010, 00:50:34
dzisiaj zacząłem grać i już mi sie powoli zaczyna nudzić a grałem chyba z 10 min w autobusie
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: puszatek w Sierpień 26, 2010, 01:08:03
Widać nie jest to gra dla każdego. Polecam jednak gry w "tavernach" jeżeli ten z quick games są za łatwe (bo w tym trybie w 10 minut to można AI 3-4 razy położyć). Ale tak jak pisałem wyżej, dla mnie siła tej gry to właśnie takie krótkie partie. Można sobie w każdej chwili rozegrać szybką partyjkę i już czekanie w kolejce mija szybciej)
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Makubo w Sierpień 26, 2010, 11:10:53
Bo dobra gra nie wciąga od razu ;) Dla przykładu diablo 2 chciałem wykasować po 3 pierwszych dniach grania, ale 4 dnia, miałem sen o rogatym demonie  :evil: .... no i przepadłem na kilka lat, widziano mnie ponoć wśród piasków Lut Gholein czy też porośniętego dżunglą Kurast :D

_____________________________

PS. Puszatek, mam problem z moimi odpowiedziami na pw, nie wiem czy dochodzą, tak więc w razie czego piszę tutaj - WIELKIE DZIĘKI za "przesyłkę" ;)
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Czesiorazdwatrzy w Sierpień 26, 2010, 18:19:08
Cytuj
Bo dobra gra nie wciąga od razu  [/quote
Ciekawe, bo mnie wszystkie najlepsze gry w jakie grałem wciągnęły w kilka sekund...


Arcomage znam i również nie przepadam. Wolę Orionsy z trybem gry przez WiFi.
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: puszatek w Kwiecień 22, 2011, 01:09:02
Jeżeli kogoś jeszcze ta gra interesuje (w końcu taki wysyp gier jest na WM) to dodałem "spolszczenie". Szczegóły w I poście.
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Makubo w Kwiecień 22, 2011, 09:44:00
Dzięki za ogrom pracy  :ok:
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: Trypek91 w Maj 26, 2011, 22:59:51
Jeśli chodziło o mnie to zamiast pisać "Trybek" to nic niepisz, ok?
i w roli ścisłości to na wm 2003Se nawet się nie włącza ;/
Tytuł: Odp: Arcomage - czyli karciana gra fantasy na WM
Wiadomość wysłana przez: majki2 w Maj 29, 2011, 14:42:09
Bo dobra gra nie wciąga od razu ;) Dla przykładu diablo 2 chciałem wykasować po 3 pierwszych dniach grania, ale 4 dnia, miałem sen o rogatym demonie  :evil: .... no i przepadłem na kilka lat, widziano mnie ponoć wśród piasków Lut Gholein czy też porośniętego dżunglą Kurast :D

Tyle że Diablo 2 to olbrzymie obszary do odkrycia, różne przedmioty do znalezienia, różne potwory do pokonania itp. Żeby wszystko zobaczyć trzeba poświęcić mnóstwo czasu.
Arcomage mi się spodobało ale liczba kart jest ograniczona, chyba każdą już grałem, już mnie niczym nie zaskoczy. Gra fajna ale za mało w niej urozmaicenia. Fajna byłaby gra gdzie byłyby dodatkowo jakieś przygody, coś w stylu Talisman - Magia i miecz.