Przygotowania do porównania Automapy i GPmapy

  • 34 Odpowiedzi
  • 13752 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Przygotowania do porównania Automapy i GPmapy
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 11, 2005, 20:29:35 »
Jak będziesz zbyt chirurgiczny to przy zjechaniu z trasy na parking na sikanie od razu wpadniesz w base map. :))

Aha, jeszcze a propos ładowarki - nie znam sprawy, musiałem ją jakoś przegapić, ale prawdopodobnie masz problemy z doprowadzeniem masy z wtyczki ładowarki do ipaqa. W uniwersalnych ładowarkach masa czasami doprowadzona jest tylko do jednego pinu, nie pamiętam w tej chwili którego.

W oryginalnej przejściówce 5550 masa jest doprowadzona do 3 czy 4 pinów. Przejściówkę możesz rozebrać i sprawdzić które to piny i we wtyczce ładowarki samochodowej zmienić położenie masy, ewentualnie wykonać identycznie połączenia.
Powinno pomóc (przynajmniej u mnie pomogło ;) ).
Ostrzeżenie - piny i odległości między nimi są niewielkie i czyste wlutowanie mostków wymaga małego grota lutownicy.

Przygotowania do porównania Automapy i GPmapy
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 11, 2005, 23:16:54 »
Cytat: Moi
Wydaje mi się, że niestety nie ma czegoś takiego w Que/nRoute/MapSource Garmina, jak "wykrawanie" (w celu transferu do PDA) z dostępnych na PC map szczegółowych, zaplanowanej trasy wraz z okolicznymi mapami szczegółowymi (jeśli się mylę - proszę mnie poprawić).
Poprawiam.
Oczywiście że jest:  Edycja --> zaznacz mapy wokół elementu ;)

Cytat: jacol
Przecież nie musisz klikać na każdą mapkę -  wystarczy jak przytrzymasz przycisk myszy i zaznaczysz mały prostokąt obejmujący fragment trasy. Później następny prostokąt itd...
Nadmiarowe mapki możesz usunąć zaznaczając je z Ctrl.
A nie prościej użyć w.wym. opcji ?

*

Offline TOMAN

  • ***
  • 252
    • http://www.diagnoserwis.pl
Przygotowania do porównania Automapy i GPmapy
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 18, 2005, 06:48:13 »
Cytat: Moi
Skoro już jestem "przy głosie".


Dalej, zwrócono mi uwagę - i słusznie - że w pomiarach czasu wyznaczania trasy użyłem dwóch różnych PDA o znacznie różniących się potencjałach. Nie mam możliwości sprawdzenia tych czasów zamiennie, bo programy mam zainstalowane na różnych iPAQach.
Zacytuję więc podaną mi e-mailem prędkość wyznaczenia przez AutoMapę opisanej testowej trasy na 4700: 54 sekundy szybka i 52 sekundy krótka. Wychodzi trzykrotnie szybciej, niż Que/GPMapa.

Co do czułości GPS - porównywałem dość długo GPS10 z BT-338 (stosowałem równolegle). Chyba faktycznie ten 338 jest sensacją, bo na 5 "lost satellite reception" w GPS10, w 338 zdarzał się jeden. Działo sie to pod gęstymi koronami drzew i w wysokiej, wielkomiejskiej zabudowie.

I na koniec - ponieważ ładowarka samochodowa mi nie ładuje 5550 (nadal problem mam nierozwiązany :( ), to w dłuższe trasy jeździłem z GPMapą i hx4700.
Czego zabrakło? Ostrzegania przed fotoradarami. Załapałem się w ciągu dwóch dni trzy razy na sesję zdjęciową. Ta funkcjonalność AutoMapy jest nie do przecenienia. Można narzekać na sensowność umieszczania PU tej kategorii w różnych miejscach, lecz generalna przydatność jest fantastyczna.
Oczywiście, można też jeździć zgodnie z przepisami. Ale można też pojechać pociągiem...


A mój 1940 liczy tę trase w 33 sek. szybka i 32 sek. krótka  czyli przeszło 1.6 razy szybciej niż HP4700 i co kolega na to ?  dzisiaj to zaprezentuje.

*

Offline kanczug

  • *****
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Przygotowania do porównania Automapy i GPmapy
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 18, 2005, 08:13:10 »
Tak... tylko ze zauwaz ze Twoj 1940 ma pewnie Automape w innej wersji niz ta ktora byla zainstalowana na hx4700.

*

Offline TOMAN

  • ***
  • 252
    • http://www.diagnoserwis.pl
Przygotowania do porównania Automapy i GPmapy
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 18, 2005, 08:29:43 »
Cytat: Jakub Kańczugowski
Tak... tylko ze zauwaz ze Twoj 1940 ma pewnie Automape w innej wersji niz ta ktora byla zainstalowana na hx4700.


Ja mam 3.8.1.1 XL

Słuszna uwaga, zapomniałem napisać jaką mam wersje.