Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?

  • 12 Odpowiedzi
  • 6076 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« dnia: Kwiecień 14, 2005, 21:52:26 »
Witam,

Jestem świeżym użytkownikiem MDA III i przymierzam się do zakupu nawigacji do samochodu.
Rozważam GPS na BT: BT 338, GPS 10 lub Altina GBT708 (ale nie jestem przekonany, że Bluetooth jest lepszym wyjściem od kabla).

Wcześniej byłem zdecydowany na AutomapęXL ale po przeczytaniu opisów i waszych opinii o GPS 10 nie jestem już pewien.

Można go mieć w komplecie z GPMapą i CitiSelect Europe za porównywalną kasę co BT 338 lub Altinę + Automapę.

Za Automapą przemawia lepsza grafika, fakt, że jest to produkt polski oraz to, że w ostatniej wersji 3.8 podobno ma naniesione fotoradary z ostrzeganiem o zbliżaniu się do nich :)

Za GPS 10 przemawia fakt, że dostaje się od razu mapę Europy i Polski.

Prawdę mówiąc sam nie wiem.

Może jest ktoś, kto używał obydwu?
Jeśli nie to, jak znajdziecie chwilę czasu, podzielcie się waszymi opiniami w temacie.

Pozdrawiam,

Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2005, 22:47:47 »
Jest już naprawdę sporo napisane na ten temat, tu i na forum Garmina.
Nie ma sensu powtarzać tego wszystkiego, jak użyjesz funkcji "Szukaj", powinieneś zaspokoić ciekawośc, a odpowiedzi i tak musisz udzielić sobie sam - bo to Twoje potrzeby decydują co jest dla Ciebie lepsze!


BTW - używam obydwu.

*

Offline bubi

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2005, 23:11:37 »
Kupuj GPMape może nie jest taka kolorowa jak AutoMapa ale zawiera dużo więcej punktów POI i posiada dużo mniej błędów. Punkty z fotoradarami można także wgrać do GPMapy.

*

Offline kanczug

  • *****
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2005, 23:52:10 »
Jak chcesz jezdzic rowniez poza granice kraju to kup GPmape, bo dostaniesz tez mape europy w komplecie. Jak w gre wchodzi tylko Polska, to ja bym wybral Automape.

*

Offline bubi

  • 38
  • Płeć: Mężczyzna
Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2005, 23:56:27 »
Ja kupiłem AM (na szczęście tylko plan Szczecina) i się bardzo zawiodłem.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2005, 00:04:31 »
Istotnie, liczba POI w GPMapie może zmasakrować nie przygotowanego na to odbiorcę. Jeszcze nie wiem jak je sortować, listować, wybierać.

Na razie zbieram z podłogi resztki sztucznej szczęki, która wypadła mi po odwiedzeniu w GPMapie znajomych z realu miejsc. Więc brak chwilowo czasu na przyswojenie tajników obsługi interfejsu MapSource'a, który do łatwych nie należy.

Wiem, wiem.. Zaraz naskoczą na mnie garminowcy, żem tuman, bo nic prostszego pod słońcem od GUI Garmina. Guzik prawda. Mam za sobą praktykę z wieloma programami nawigacyjnymi i dawałem sobie z nimi radę bez instrukcji. A tu wybiła właśnie północ i za chwilę zalegnę w łóżeczku z manualem MapSource do poduszki.

O kurczę! Guzik z tego. Pies był pierwszy...

Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2005, 13:11:00 »
Polecam GPS10 + GPMapę - po 2 tygodniach użytkowania mogę stwierdzić, że jest to rewelacyjny moduł. Rachunek ekonomiczny (przy konieczności zakupu map Europy) okazał się prosty: kupuję zestaw map z GPS10 i sprzedaję Rikaline (już sprzedany). W odróżnieniu do Rikaline moduł Garmina sprawia wrażenie solidnego klina wykonanego z plastiku o bardzo dobrej jakości. Wbudowany magnes to dodatkowa możliwość montażu. Odnośnie różnic w czułości (przez tydzień porównywałem oba moduły) nie zauważyłem potwierdzenia reklamowanej rewelacyjnej czułości Rikaline. Moim zdaniem GPS10 pracuje bardziej stabilnie i dokładnie. Odnośnie Automapy (działa z GPS10) i GPMapy: obydwie lubią czasami wyprowadzić w pole. GPMapa jest bardziej surowa w grafice (brak obrysów budynków) ale bez problemu prowadzi pod dany adres. Zawiera zdecydowanie więcej planów adresowych i POI. Dodatkowa jej przewaga to wersja na PC w zestawie (bez konieczności wykupywania dodatkowych licencji) oraz możliwość synchronizacji wprowadzonych danych na PPC i PC. Odnośnie map Europy –info po powrocie z trasy.

Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2005, 15:15:47 »
Cytat: Moi
Więc brak chwilowo czasu na przyswojenie tajników obsługi interfejsu MapSource'a, który do łatwych nie należy.

Wiem, wiem.. Zaraz naskoczą na mnie garminowcy, żem tuman, bo nic prostszego pod słońcem od GUI Garmina. Guzik prawda. Mam za sobą praktykę z wieloma programami nawigacyjnymi i dawałem sobie z nimi radę bez instrukcji. A tu wybiła właśnie północ i za chwilę zalegnę w łóżeczku z manualem MapSource do poduszki.

O kurczę! Guzik z tego. Pies był pierwszy...
e

WItam :) MapSource jest już po polsku na garmin.pl - ściągnij najpierw ver.6.5 a potem nakładkę polską i ... miłych wrażeń :) mi się całkiem podoba, ale przyzwyczaiłem się do ENG ;)

ps. fakt, o tym że GPMapa jest lepsza - trzeba się przekonać :) oczywiście nie na siłe :) :)

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2005, 15:28:15 »
a nie wydaje wam sie, ze jesli chodzi o nawigacje w aucie to gruba krecha, ktora wyznacza droge np. w AM i Destinatorze jest bardziej praktyczna? wczoraj pojezdzilem troche z Mapopolis a potem z Delorme Street Atlas (interface Garmina) i jakos nie moge sie przekonac do tych uliczek-kreseczek

w turystyce pieszej zgadzam sie w 100% ale w aucie, gdzie patrzy sie na ekran w ulamku sekundy jakos wydaje mi sie, ze im grubsza ta krecha tym lepiej

zwrocil ktos jeszcze na to uwage podczas porownan? jak wam sie wydaje?
czy moze to tylko kwestia przyzwyczajenia i za krotko jezdzilem :)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2005, 16:33:17 »
Cytat: Archon
WItam :) MapSource jest już po polsku na garmin.pl - ściągnij najpierw ver.6.5 a potem nakładkę polską i ... miłych wrażeń :) mi się całkiem podoba, ale przyzwyczaiłem się do ENG ;)

Tak wiem, ściągnąłem go, zainstalowałem i niewątpliwie ułatwia sprawę, jednak rzecz jest w zupełnie odmiennym nazewnictwie i funkcjonalności od tych, do których byłem przywyczajony.

No i nadal nie ma spolszczenia do same Que (w PDA), służącego do właściwej nawigacji w aucie.

Cytat: Archon
ps. fakt, o tym że GPMapa jest lepsza - trzeba się przekonać :) oczywiście nie na siłe :) :)

O, przepraszam. Niczego takiego nie napisałem. Mówiłem tylko o POI, faktycznie w olbrzymiej ilości.
Zerknij jednak na POI w kategorii Noclegi/Campingi - u mnie zero (szukaj w promieniu 1000 km).

Z ilością POI/PU w AutoMapie jest coraz lepiej. Vide poi.mobilne.net. Ludzie ciężko nad tym pracują.
A jak chciałem ściągnąć jakieś waypointy do GPMapy - to wybór jest dramatycznie mizerny. Praktycznie ich brak. Dla Niemiec - mnóstwo, dla Czech - bardzo dużo, dla USA - ogrom, dla UK - też bardzo wiele. W Polsce - gleba.
Ale można się przyzwyczaić i... samemu zrobić.

[Dodano: 2005-05-06 16:44:25]
Cytat: lipciopda
a nie wydaje wam sie, ze jesli chodzi o nawigacje w aucie to gruba krecha, ktora wyznacza droge np. w AM i Destinatorze jest bardziej praktyczna?

Bez żadnych wątpliwości, Lipcio. Ekran w czasie jazdy obserwuje się kątem oka. Im bardziej wyraźne szczegóły, tym lepszy komfort (i bezpieczeństwo!!!) nawigacji.

Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 07, 2005, 01:48:13 »
Cytat: lipciopda
a nie wydaje wam sie, ze jesli chodzi o nawigacje w aucie to gruba krecha, ktora wyznacza droge np. w AM i Destinatorze jest bardziej praktyczna? wczoraj pojezdzilem troche z Mapopolis a potem z Delorme Street Atlas (interface Garmina) i jakos nie moge sie przekonac do tych uliczek-kreseczek

w turystyce pieszej zgadzam sie w 100% ale w aucie, gdzie patrzy sie na ekran w ulamku sekundy jakos wydaje mi sie, ze im grubsza ta krecha tym lepiej

zwrocil ktos jeszcze na to uwage podczas porownan? jak wam sie wydaje?
czy moze to tylko kwestia przyzwyczajenia i za krotko jezdzilem :)
Poruszyłeś dwa tematy:
- pierwszy to gruba krecha określająca zaprojektowaną trasę.

Oczywiście że masz rację że powinna być gruba. Nie bardzo jednak wiem dlaczego piszesz tylko o AutoMapie i Destinatiorze - skoro w Garminie ta gruba fioletowa krecha jest widoczna nawet z ... zamkniętymi oczami ;)

Spójrz jak to wygląda w moim odbiorniku (turystycznym rzecz jasna):
- http://gps.anv.pl/IMAGE_4/03.jpg
- http://gps.anv.pl/image_5/61.gif
- http://gps.anv.pl/image_5/54.gif

I co ? Nie jest gruba ?
Przecież na tych screenshotach wybitnie się wyróżnia wśród miejskich ulic czy górskich ścieżek.

Ponieważ jak wiesz nie bardzo interesuję się nawigacją samochodową - nie słyszałem wcześniej o mapach Delorme.. Trochę zagooglowałem, odwiedziłem ze dwie strony i jakoś związku z Garminem nie widzę.

No może poza taką adnotacją informującą o współpracujących GPS-ach - cyt: .... DeLorme Earthmate®, GpsTripmate®, or any fully-compatible NMEA receiver from GARMIN, Magellan, Brunton, Rockwell/Conexant, Lowrance/Eagle, or Trimble..... gdzie między innymi wymieniono Garmina.
    Z tego co mi wiadomo garminowski, soft na PDA czy w Laptopie chodzi wyłącznie z garminowskimi odbiornikami - stąd wyciągam wniosek (być może błędny), że jednak to nie był interfejs Garmina, a przynajmniej nie ten, który znamy z garminowskich odbiorników "iQue", "cfQue" czy "10 deLuxe".

Nawiasem mówiąc - ze screenshotów na PC widzę, że na pewno nie jest to garminowski produkt z serii MapSource.

Oczywiście to nie przesądza sprawy w 100%, ale czy mógłbyś podać źródło, z którego wynika że to jednak Garmin ?

- drugi problem to ulice malowane cienką kreską
Tu - jeżeli chodzi o estetykę i nasze przyzwyczajenia - w końcu wszyscy jesteśmy wychowani na papierowych mapach - faktycznie pojedyńcze kreski trochę psują "atmosferę". Jednak powodują że znacznie rośnie czytelność ekranu. Jest to także związane z Twoim pierwszym problemem - bo w końcu nie sama grubość fioletowej krechy jest ważna, ale to na ile ona się wyróżnia w gąszczu ulic. Oczywiście im większa różnica pomiędzy szerokością "fioletu", a szerokością ulic tym lepiej. Grube ulice w AM dość mocno całe zagadnienie zaciemniają. Żeby było jasne - to nie jest jakaś wada AM - ja tylko pokazuję że w całym pomyśle Garmina jest bardzo głęboki sens - dlatego często używam określenia "filozofia Garmina", bo pomimo wszystkich błędów czy niedociągnięć garminowskiej nawigacji - jest w niej po prostu to ... "coś" :)

Nie wiem czy widziałeś kiedyś obok siebie ipaqa i tyrystycznego Garmina ? Jeżeli nie to zobacz: http://gps.anv.pl/VISTA-60CS_1.htm#4

Jak widać z powyższych fotek - estetyka jest zdecydowanie za AutoMapą, czytelność jednak za Garminem. Zwróć uwagę na ulicę Roosevelta. Na większym ekranie ipaqa nawet nie widać że te dwie nitki ulicy są rozdzielone. A są !!! Pomiędzy nimi biegnie linia tramwajowa i są miejsca parkingowe.  W sumie to pas o szerokości ok. 15m, a w AutoMapie wygląda jak jedna podwójna ulica.

Cytat: Moi
Bez żadnych wątpliwości, Lipcio. Ekran w czasie jazdy obserwuje się kątem oka. Im bardziej wyraźne szczegóły, tym lepszy komfort (i bezpieczeństwo!!!) nawigacji.
Dziwna teoria. Jakaś taka odwrócona do góry nogami. Kto podczas jazdy - zwłaszcza kątem oka - ogląda szczegóły ? Szczegóły się po prostu wyłącza (nieważne czy to POI w AM czy tzw uproszczenia w Garminie ), a zostawia to co potrzebne - czytelną siatkę drogową z grubą fioletową krechą zaprojektowanej trasy.
Minimum szczegółów - to właśnie jest warunek bezpiecznego używania mapy kątem oka. Chodzi o to aby oko zatrzymało się na tym na czym ma, a nie wyszukiwało np. zakrętu wśród dzisiątków kolorowych ikonek bankomatów, kin i innych takich....

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2005, 06:29:47 »
w kwestii Delorme - przyznaje zastosowalem zbyt duzy i niefortunny skrot myslowy - chodzilo mi o wieksze podobienstwo prezentacji ulic do Garmina niz do innych, znanych mi programow nawigacyjnych (tylko prosze nie ciagnij mnie teraz za slowa i nie pisz, ze takiego podobienstwa nie ma)

w kwestii ogolnej - wyrazilem jedynie swoja opienie o latwosci nawigacji SAMOCHODEWEJ DLA MNIE przy roznych sposobach wizualizacji drogi i nadal twierdze, ze jezdzi mi sie lepiej z Destinatorem (grube ulice) niz np. z Mapopolisem (cieniutkie kreseczki) - jest to moja prywatna opinia, do ktorej na szczescie mam prawo i ktora nie musi zgadzac sie z opiniami innych...

nie wyobrazam sobie dobrej widocznosci drogi o grubosci ludzkiego wlosa na ekranie 3.5" w aucie, oswietlonym w dodatku promieniami slonca, gdy patrze na ekran przez ulamek sekundy - jesli komus jezdzi sie w ten sposob lepiej to jego sprawa - przeciez nie ma przymusu ani w jedna ani w druga strone

gdyby jednak ten sposob prezentacji drogi w samochodzie byl taki idealny to nie uwazasz, ze najbardziej liczace sie oprogramowanie nawigacyjne do SAMOCHODU (tomtom, destinator, navigon) juz dawno by je zastosowalo? widocznie doswiadczenia wiekszosci uzytkownikow w tej kwestii mowia cos innego...

mialem okazje byc na ostanich targach samochodowych i nawet w tych autach, gdzie nawigacja byla instalowana fabrycznie (na ekranie bez porownania wiekszym niz tym znanym z palmtopa) zapewniam cie, ze sposob prezentacji daleki byl od tego przedstawionego przez ciebie na odbiorniku turystycznym

zostanmy przy rozgraniczeniu nawigacji pieszej i samochodowej bo kazda z nich idzie wlasna droga, a spory o wyzszosc jednego nad drugim przypominaja spory nad wyzszoscia linux nad windows albo atari nad commodore - ma to jakis sens? historia pokazala, ze nie...

Co wybrać - Automapę XL czy GPMape?
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2005, 11:22:34 »
Cytat: lipciopda
w kwestii Delorme - przyznaje zastosowalem zbyt duzy i niefortunny skrot myslowy - chodzilo mi o wieksze podobienstwo prezentacji ulic do Garmina niz do innych, znanych mi programow nawigacyjnych (tylko prosze nie ciagnij mnie teraz za slowa i nie pisz, ze takiego podobienstwa nie ma)
Nie wiem. Tak jak pisałem nie znam Delorme - wiem tylko że to nie Garmin, bo ten podobnie jak AutoMapa stosuje gruby wyrazisty fiolet.
I to była jedyna rzecz, która w Twojej wypowiedzi wymagała sprostowania. Nic więcej.

Cytat: lipciopda
gdyby jednak ten sposob prezentacji drogi w samochodzie byl taki idealny to nie uwazasz, ze najbardziej liczace sie oprogramowanie nawigacyjne do SAMOCHODU (tomtom, destinator, navigon) juz dawno by je zastosowalo? widocznie doswiadczenia wiekszosci uzytkownikow w tej kwestii mowia cos innego...
Po pierwsze nie użyłem słowa idelany tylko: bardziej czytelny.
Po drugie kapitalizm ma to do siebie, że produkuje się to co się łatwo sprzedaje. A dobrze sprzedaje się nie to co lepsze, tylko to się ludziom bardziej podoba :)
Podobnie jak Ty i jak zdecydowana większość userów uważam, że mapy przypominające swym wyglądem mapy papierowe są ładniejsze. Przypomnę też, że "od zawsze" już od wersji 1.o chwaliłem estetykę map AutoMapy - też jestem pod ich wrażeniem. Ale estetyka to jedno, a czytelność podczas jazdy to drugie.
Cytat: lipciopda
nadal twierdze, ze jezdzi mi sie lepiej z Destinatorem (grube ulice) niz np. z Mapopolisem (cieniutkie kreseczki) - jest to moja prywatna opinia, do ktorej na szczescie mam prawo i ktora nie musi zgadzac sie z opiniami innych..
Jasne. Tu jesteśmy w 100% zgodni.
Cytat: lipciopda
....nie wyobrazam sobie dobrej widocznosci drogi o grubosci ludzkiego wlosa na ekranie 3.5"...
Ale to stoi w sprzeczności z "teorią grubej fioletowej kreski", bo ja wzrokiem wcale nie szukam drogi grubości 1mm (a nie włosa), ale właśnie tej fioletowej krechy. Do tego kolorystyka dróg w Garminie powoduje, że na prawdę są one widoczne - nawet, a może "zwłaszcza" kątem oka.
Tak na marginesie - Garmin na PalmOS czy PocketPC to niechciana nowość - wymuszona przez popularność PDA. W typowo samochodowych odbiornikach Garmin - czytelność ekranu nawet w pełnym słońcu jest bez zarzutu.

Cytat: lipciopda
zostanmy przy rozgraniczeniu nawigacji pieszej i samochodowej bo kazda z nich idzie wlasna droga,
Nie bardzo wiem co to ma do rzeczy ? Czy ja pisałem coś o turystyce pieszej ?
Czy odbiorniki samochodowe Garmina, z których część w ogóle nie może być używana bez zasilania, czy te właśnie odbiorniki z mapami CitySelect czy CityNawigator mają cokolwiek wspólnego z turystyką pieszą ?
Widzę, że i Ty również zaczynasz ulegać mitom.

Mój syn podobnie jak Ty jeździ z AutoMapą i Destinatorem - czasem nawet w mojej obecności - i jest fajnie. Osobiście także miałem przyjemność pojeździć we Włoszech z firmową nawigacją Alfy, a także potestować kilka typów odbiorników samochodowych Garmina.
Sroce spod ogona nie wypadłem.
To że 99% uczestników pisujących na tym Forum nie ma zielonego pojęcia o nawigacji terenowej i nie zna bliżej turystycznych odbiorników Magellana czy Garmina wcale nie oznacza, że ten 1% - do których ja się zaliczam, nie się zna się w ogóle na nawigacji samochodowej. To że moim hobby jest nawigacja w turystyce i że nie pociąga mnie nawigacja samochodowa to nie znaczy że NIE ZNAM systemów nawigacji samochodowej. Otóż znam - nie tak dobrze jak inni, ale znam.

Zwracam też uwagę, że moje wypowiedzi nie pojawiają się ni stąd ni z owąd i nie są to wypowiedzi typu: AM ? Destinator ? to szajs - tylko Garmin jest bardzo dobry.

One pojawiają się tylko wówczas gdy ktoś tworzy MITOLOGIĘ pisując nieprawdę np:
- pisze że jak do samochodu na Polskę to tylko AM,
- pisze o ogólnej wyższości AM czy Destinatora nad Garminem,
- pisze że Garmin to system turystyczny,
- bądź - tak jak to było w tym wątku, ktoś po prostu myląc przez przypadek systemy przypisze Garminowi cechy, których on nie posiada, tu: że niby brak fioletowej krechy.

Moja wypowiedź w stosunku do Ciebie nie nosiła znamion zaczepki :)) a była tylko wyjaśnieniem pewnej nieścisłości, która w Twoją wypowiedź się wdarła.

Pozdrawiam - na spokojenie ;) Lechu