Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.

  • 57 Odpowiedzi
  • 35719 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 02, 2012, 07:29:00 »
dodam tylko (ponieważ dziś dopiero to znalazłem)
autorem tego programu do m.in. zmiany mAh jest Polak  :) :ok:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829731

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 02, 2012, 07:53:13 »
czy zmiana ustawień ładowania na 750mAh (lub wyżej) pomogła na problemy z AM?
ogólnie szybciej się Wam laduje?
Ustawiłem max prąd ładowania na 700 mA. Po podłączeniu do ładowania i uruchomienia AM, zasoby baterii zmniejszają się w tempie 5% na godzinę.
Jaką maksymalną wartość prądu ładowania można uznać za bezpieczna?
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2012, 07:56:47 wysłana przez srogi2 »

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 02, 2012, 08:01:30 »
widziałem kiedyś na xda wartość 1000mAh
jaką wydajność ma Twoja ładowarka samochodowa? i czy SGS2 rozpoznaje ją jako Charger czy Misc.?
chyba że zmieniłeś obie wartości?
potestuj, sądzę, że spokojnie możesz dać na 900mAh
aczkolwiek firmowa ładowarka Samsunga ma 700mAh

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 02, 2012, 19:15:22 »
nie wiem czy uległem efektowi placebo, ale u mnie na prawdę ładowanie się skróciło o około 30-45 minut - mierzyłem
natomiast dziś czytam:]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=22094480#post22094480

Cytuj
Gokhan really needs to completely remove that interface since it does nothing... (And never can - charging turns out to be handled by a different chip with three fixed current limits - 90, 400, and 650 mA.)

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=22097287&postcount=18459

angielski u mnie średnio czy mógłby ktoś z Was to przetłumaczyć?

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 02, 2012, 21:08:16 »
Cytuj
Gokhan really needs to completely remove that interface since it does nothing... (And never can - charging turns out to be handled by a different chip with three fixed current limits - 90, 400, and 650 mA.)
Cytuj
Gokhan naprawdę powinien całkiem usunąć ten interfejs, bo i tak nie działa... (i nigdy nie działał - ładowaniem sterują trzy różne chipy z trzema predefiniowanymi ustawieniami - 90, 400 i 650 mA).

Tłumaczenie bardziej piękne niż wierne, ale za znaczenie ręczę ;)
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 02, 2012, 21:18:27 »
bardzo dziękuję, podobnie to zrozumiałem ale niezbyt mogłem uwieżyć dlatego poprosiłem o pomoc
juz sam nie wiem u mnie to działa w weekend zrobię testy ładowania ponownie

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 02, 2012, 23:23:55 »
bardzo dziękuję, podobnie to zrozumiałem ale niezbyt mogłem uwieżyć dlatego poprosiłem o pomoc
juz sam nie wiem u mnie to działa w weekend zrobię testy ładowania ponownie
No adminowi taka wpadka nie powinna się przydarzyć ;)

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 03, 2012, 06:54:49 »
 :E
bywa, chyba każdy ma prawo do pomyłki?

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 03, 2012, 11:15:26 »
Panowie, a kto to jest ten Gokhan?

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 03, 2012, 12:09:13 »
autor najpopularniejszego (na xda) kernela do SGS2 Sijah  :wink:
masz zresztą jego kernel wgrany  :)

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 03, 2012, 21:22:24 »
i lipa
18:00 - 24%
21:06 - 100%
więc 76% w 3h
od zera byłoby około 4h.... zupełnie jak w standardzie  :-|
nie wiem co się stało ale kiedyś juz to testowałem i na bank ładowanie skróciło się do 3:15...
to jak nie poprawią nic w finalnej wersji AM będzie kiszka :(

*

Offline Kajetan Krykwiński

  • ******
  • 6211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kocham Wieluń: dziennik internetowy poruszający zagadnienia związane z Wieluniem i okolicami
  • Sprzęt: Karton antyków. Albo i dwa.
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 04, 2012, 10:39:47 »
Cytuj
Gokhan really needs to completely remove that interface since it does nothing... (And never can - charging turns out to be handled by a different chip with three fixed current limits - 90, 400, and 650 mA.)
Cytuj
Gokhan naprawdę powinien całkiem usunąć ten interfejs, bo i tak nie działa... (i nigdy nie działał - ładowaniem sterują trzy różne chipy z trzema predefiniowanymi ustawieniami - 90, 400 i 650 mA).

Tłumaczenie bardziej piękne niż wierne, ale za znaczenie ręczę ;)

Inny chip (niż ten co myślał - przyp. tłum.)  :wink:

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 04, 2012, 17:45:33 »
Sorry... Rzeczywiście jeden chip a nie trzy. W sumie jak to czytam, to zastanawiam się, skąd mi się te "trzy chipy" wzięły ;)
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 14, 2014, 19:15:27 »
Elektronicy zrozumieją o czym mówię a innym już tłumaczę.

Prąd ładowarki nie ma tu nic do powiedzenia. Czy telefon jest ładowany ładowarką 700mA czy 1A czy 2A czy nawet 100A to i tak będzie się ładować prądem 650mA bo taki jest ogranicznik ustawiony na płycie głównej.

Nie pomoże tu żaden modyfikowany kernel bo to jest ustawiane elektronicznie przez układ ładowania.
A teraz uwaga tłumaczę co zrobić aby zwiększyć prąd ładowania baterii. Sposób sprawdzony i działa poprawnie.

Na dowód tego że telefon nie zassie więcej prądu dzięki kernelowi podam ten filmik:
Samsung SGS 2 Galaxy S2 Charging current

I teraz do rzeczy:
Układ ładowania jest sterowany przez trzy połączone ze sobą szeregowo rezystory R529, R531(po 300 Ohm każdy) R533 (215Ohm)

Suma 815 Ohm daje nam 640mA prąd ładowania
Zwarcie rezystora R529 lub R531 daje nam sumę 515 Ohm i prąd ładowania 1A
Zwarcie rezystora R533 daje nam prąd ładowania 830mA

Zalecam 1A jeżeli używamy np nagrywania z kamery oraz nawigacji na w jednym czasie.
Nie ma wtedy najmniejszych problemów z ładowaniem nawet jak przetaktujemy procesor do 1400MHz

Rezystory znajdują się tu (patrz załącznik)

Pierwszy od lewej oraz środkowy mają po 300Ohm. Ostatni ten po prawej z zaznaczonych ma 215Ohm.
Zewrzyj lewy lub środkowy to telefon ładuje się 1A. Zewrzyj prawy to ładuje się 830mA

Modyfikacje zalecam robić doświadczonym elektronikom. Nie ponoszę odpowiedzialności za popsute telefony, ładowarki oraz inne elementy spowodowane modyfikacją. To co tu napisałem jest tylko w celach naukowych i teoretycznych ;)

Ja to zrobiłem i działa. Oczywiście po zmianie prądu ładowania do 1A trzeba zmienić również ładowarkę aby się nie przeciążyła.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2014, 19:23:57 wysłana przez paradas »

*

Offline malinka

  • 13
  • Rysiek dobry jest
i9100 s2 galaxy prąd ładowania / i9100 charging current
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 15, 2014, 06:43:10 »
No trzeba przyznać że wybadaleś temat bo faktycznie działa.  Szkoda tylko ze dopiero teraz bo czas kiedy s2 był na topie już minął. Teraz to info jest tylko dla weteranów.

Ale browar ci się należy i to dobry  :mrgreen:
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2014, 06:49:47 wysłana przez malinka »
Polecam aplikację Rysiek antyradar oraz Mapy Google jako nawigację.

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 30, 2015, 02:16:41 »
Odgrzeje troche temat bo po kilku miesięcznym "użeraniu się" z problemem ładowania trafiłem na ten temat i powyższy opis przeróbki.
Pomimo późnej pory rozgrzebałem telefon i zwarłem pierwszy od lewej zgodnie z opisem na 1A.
Używam SGS2 jako nawigacji i rejestratora trasy jednocześnie. Pomimo różnych romów z tzw regulacją skutek był żaden. Przetestowanych kilkanaście ładowarek samochodowych i nic poza tym, że mam teraz więcej ładowarek niż potrzebuje :-P Bateria zarówno ta fabryczna jak i oryginalna 2000mAh spadała około 1% na 10 minut.
Jeśli powyższa przeróbka zadziała to będę przeszczęśliwy bo SGS2 ma bardzo dobry do rejestrowania trasy obiektyw zwłaszcza w warunkach nocnych i bardzo estetyczny pasujący tylko do niego uchwyt samochodowy który posiadam. Już miałem dać za wygraną i kupować jakiś uchwyt uniwersalny oraz inny telefon do powyższych celów a tu proszę, trafiłem na ten wątek.
Dam znać jak się zachowa telefon w kwestii ładowania w pierwszej trasie po przeróbce ( o ile nałożenie kropelki cyny można nazwać przeróbką :-) )

PS. Czy po takiej przeróbce bezpieczne jest podłączanie telefonu do portu USB komputera w celu przegrania plików itp operacji czy też grozi to uszkodzeniem portu USB?
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2015, 02:24:06 wysłana przez tyskiebeer »

*

Offline WaFel1985

  • ****
  • 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: XIAOMI MI4S ;SGS3;2x6310i;SeLWW
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 30, 2015, 03:52:16 »
Ja właśnie na nierytym telefonie przejechałem trasę 2x400 km. Bateria z 80% do 100 naładowania bardzo szybko. Cały czas transmisja 3g aktywna i automapa. Ładowarka firmy GT. Bateria org. W telefonie ROM omega i kernel dorimanx.

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 30, 2015, 17:02:18 »
No niestety albo połączenie cyną kiepskie albo u mnie nie zadziałało. Brak rezultatów. Zaraz ponownie rozbebesze telefon i ponawiam operacje...

Połączone: [time]Marzec 30, 2015, 17:03:23[/time]
Ja właśnie na nierytym telefonie przejechałem trasę 2x400 km. Bateria z 80% do 100 naładowania bardzo szybko. Cały czas transmisja 3g aktywna i automapa. Ładowarka firmy GT. Bateria org. W telefonie ROM omega i kernel dorimanx.
Piszesz o SGS2? Bo w podpisie masz S3
Czy na tym romie i kenelu działa Autoguard? Bo na CM11 nie chciał się uruchomić.

Połączone: Marzec 30, 2015, 20:00:29
Po ponownym rozebraniu telefonu i poprawieniu lutowania z przyjemnością oznajmiam, że teraz telefon się ładuje pomimo włączonego sygica, autoguarda, internetu i yanosika na raz.
 :ok:
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2015, 20:00:29 wysłana przez tyskiebeer »

*

Offline WaFel1985

  • ****
  • 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: XIAOMI MI4S ;SGS3;2x6310i;SeLWW
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 31, 2015, 11:22:00 »
O s2. S3 juz nie mam, poszedł w świat... Teraz na s2 cisne...

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 02, 2015, 23:54:50 »
No i zgłupiałem.
Do wczoraj telefon się ładował jak chciałem.
Dziś znowu zamiast się ładować bateria pomimo podpięcia ładowarki spada przy włączonym sygicu i rejestratorze trasy a po odpaleniu yanoska w tle jeszcze bardziej.
Rozebrałem znowu... podczas kolejnego poprawiania lutu rezystorek numer jeden postanowił się wydostać z płytki drukowanej.
Pomyślałem skoro i tak zwieram to on nie potrzebny i zwarłem to co po nim zostało w gnieździe.
Rano zobaczę czy się znowu udało i pomimo obciążenia nastąpi ładowanie lub przynajmniej nie spadanie poziomu baterii czy nie.
Wedle opisu przeróbki powyżej powinien telefon pochłaniać teraz z ładowarki 1A.... czy tak będzie zobacze. Już mnie to zaczyna denerwować.
Wpadł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Skoro zwarcie pierwszego nie pomogło to może zewrzeć również trzeci... ale nie bardzo kumam czy prąd ładowania powinien wtedy skoczyć do około 1,2A ???  Niestety autor opisu przeróbki nie odpowiada na zapytania a szkoda.
O dziwo przy tym samym obciążeniu ( sygic + rejestrator trasy ) i podpięciu ładowarki sieciowej w domu bateria się doładowuje o 20% na godzine a na samochodowych ładowarkach tak nie jest pomimo że sieciowej używam 2.1A a samochodowej 2A.
Gdybym tylko wiedział jak zmierzyć ide prądu daje do telefonu ładowarka przy użyciu zwykłego miernika za 25zł to bym to chętnie zrobił jednak nie wiem jak...

*

Offline WaFel1985

  • ****
  • 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: XIAOMI MI4S ;SGS3;2x6310i;SeLWW
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 03, 2015, 00:10:30 »
Tyskiebeer tak działa autoguard. Niestety na tym kernelu i romie  po odpaleniu tego programu plus automapy bateria spada po podpieciu ładowarki o około 3% na godzinę. Idzie przeżyć ale sprawdzę z rezystorami. Sprawdzić pobór z ładowarki możesz podpisując miernik szeregowo i ustawiając na nim żeby pokazywał Ampery. Ale musisz ładowarkę rozbebeszyc... I wpiąć się szeregowo np. W prądowy (zwykle czerwony przewód) jak znajdę chwile to sprawdzę

*

Offline Antej

  • Ekspert HTC Blueangel
  • ******
  • 3005
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 03, 2015, 06:39:37 »
W domu nie masz zmiany pozycji wiec GPS inaczej sie zachowuje .

Tym sprawdzisz V i A, pelno tego na allegro chociaz ja zamawialem za 1/3 cceny z Chin. http://www.google.pl/url?q=http://www.epanorama.net/newepa/2013/09/24/usb-power-current-voltage-tester/&sa=U&ei=yRgeVdiPK4utaZHigaAG&ved=0CCUQ9QEwCA&usg=AFQjCNHWVTfx2P8TO0h5pGQ76rJ6Wp_Zsw
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2015, 06:41:53 wysłana przez Antej »

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 03, 2015, 15:25:03 »
W samochodzie podczas testów dziś w nocy również nie miałem zmiany pozycji GPS bo siedziałem w aucie stojącym w miejscu.
To tego po przeróbce mam dziwne efekty, ładowarka sieciowa oryginalna po podpięciu pokazuje ładowanie i niby powoli się telefon ładuje.
Ładowarka sieciowa 2A też samsunga tylko z kablem USB pokazuje na ikonce ładowanie nawet jak nie jest włożona do kontaktu.

Połączone: Kwiecień 03, 2015, 15:26:30
Tyskiebeer tak działa autoguard. Niestety na tym kernelu i romie  po odpaleniu tego programu plus automapy bateria spada po podpieciu ładowarki o około 3% na godzinę. Idzie przeżyć ale sprawdzę z rezystorami. Sprawdzić pobór z ładowarki możesz podpisując miernik szeregowo i ustawiając na nim żeby pokazywał Ampery. Ale musisz ładowarkę rozbebeszyc... I wpiąć się szeregowo np. W prądowy (zwykle czerwony przewód) jak znajdę chwile to sprawdzę
Problem tylko w tym, że jak zainstalowałem CM11 to się okazało że Autoguard na nim nie działa, startuje i zaraz się zamyka aplikacja

*

Offline Antej

  • Ekspert HTC Blueangel
  • ******
  • 3005
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 03, 2015, 15:42:13 »
Uszkodzenie złącza ładowania (taka jest diagnoza w telefonach bez grzebania w zasilaniu, u Ciebie to już nie jest takie pewne).
Wolne ładowanie, lub pozostająca informacja o ładowaniu, za chwile wariująca ikona ładowania i można już szukać nowej płytki ładującej.

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 03, 2015, 15:48:47 »
Gniazdo jest ok. Taki objaw jest tylko na jednej ładowarce tak jakby miała ona w sobie jakiś kondensator który jeszcze troche po wyjęciu z kontaktu podaje info o ładowaniu. Ładowarka jest od Pentagram Monster X5Pro. I o dziwo jak dotął SGS2 też nią ładowałem tak teraz SGS2 się nią nie chce ładować. Ikonka ładowania jest ale prądu ubywa. X5Pro nadal się nią normalnie ładuje.
Na samsungowskich ładowarkach jest normalnie bez tego cyrku czyli jak tylko odepnę ładowarke z gniazdka to ikonka ładowania gaśnie.

Update....
Posprawdzałem wszystko jeszcze raz.
Okazuje się, że telefon ładuje się kiedy jest podłączony do ładowarki sieciowej z wbudowanym kablem.
Po podpięciu do jakiejkolwiek ładowarki która ma w sobie kabelek USB ikonka zmienia się tak jakby się ładował, ale nie ładuje się.
Czyli musiałem dać za dużo cyny i gdzieś dotyka do jakiegoś kondensatorka obok... ech... znowu rozkręcanie i poprawka...

Update 2....
Cyny było za dużo ... usunięcie i położenie nowej poskutkowało. Jest ładowanie także po kablu USB.
W programie Battery Monitor Widget zarówno podczas ładowania ładowarką z kablem USB 2A jak i fabrycznej od sgs2 0,7A pokazuje przepływ w baterii _740 mAh.
Wynikałoby w takim razie, że powyżej opisana przeróbka która miała skutkować podniesieniem przyjmowanych mAh przez telefon nie bardzo się sprawdza???
Może należy zewrzeć dodatkowo 3 kondensatorek?
Sam już nie wiem, zaczyna mnie to porządnie wnerwiać.
Lubię ten telefon i w połączeniu z fabrycznym uchwytem samochodowym stanowi dla mnie idealne i estetyczne połączenie nawigacji z rejestratorem. Jednak chciałbym wreszcie nie patrzeć co chwila na wskaźnik baterii i rejestrator włączać na godzine by potem pokonywać dwie godziny trasy bez rejestratora i tak w kółko bo jest to upierdliwe.
Może ktoś zna jeszcze jakieś sensowne rozwiązanie tego problemu prócz kupowania innego zestawu z przeznaczeniem na powyższe cele??
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2015, 16:37:42 wysłana przez tyskiebeer »

Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 05, 2015, 14:05:03 »
nikt? nic? :-(

*

Offline malinka

  • 13
  • Rysiek dobry jest
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 22, 2016, 17:17:03 »
ja używam tej przeróbki i jest wszystko dobrze. Nie zwieraj więcej rezystorów bo spalisz układ. To jest ogranicznik prądowy. Prąd ładowania jest zależny od tych rezystorów na zasadzie 5V podzielić przez sumę rezystancji z tych trzech rezystorów i pomnożony nie pamiętam ile razy aby wyszedł 1000mA Tylko jeden można zewrzeć.

Co do ładowania z USB można ładować bo będzie standardowe 460mA. Układ dotyczy tylko ładowania z ładowarek.

Z ładowaniem może być problem ze względu na zastosowany przewód USB. Jest wiele przewodów marnej jakości które sprawiają przejście ładowania z trybu ładowarki na USB i przez to jest problem. Zdarzają się też przewody USB wpinane do ładowarek przez które telefon ładuje się tylko w trybie usb i twierdzi że ładuje się z komputera. Nie wiem czemu tak jest ale widziałem już różne dziwnie działające kabelki.
Na oko grubsze są lepsze ale nie zawsze.

Polecam mierniki prądu usb aby sprawdzić sobie który przewód się nadaje i ile prądu pobiera na nim telefon.
https://www.google.pl/search?q=miernik+usb

Sposób jest w 100% sprawdzony i działa. Jeżeli ładowarka daje np. napięcie 4,9 V bo tak zrobiona zamiast np. 5,2 to po spadku napięcia na dziadowym kablu na końcówce w złączu telefonu może być nawet tylko 4V lub mniej.
W takim przypadku telefon w celu uniknięcia przeciążenia ładowarki zmniejsza prąc do 460mA (czyli portu USB) i w ten właśnie sposób się ładuje dzięki temu napięcie wraca do normy około 5V przy złączu usb w telefonie bo mniejszy spadek na kablu.

W razie pytań śmiało piszcie. Bardzo lubię ten telefon i pomogę. Sory że dopiero teraz ale jestem tu tylko czasami a nie miałem powiadomień, że ktoś tu pisał jeszcze.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2016, 17:24:07 wysłana przez malinka »
Polecam aplikację Rysiek antyradar oraz Mapy Google jako nawigację.

*

Offline WaFel1985

  • ****
  • 979
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: XIAOMI MI4S ;SGS3;2x6310i;SeLWW
Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 16, 2016, 23:09:06 »
Żeby telefon nie myślał że jest podpięty pod USB to muszą być zwarte przewody od przesyłu danych. Sprawdzone na paru tabletach.