Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku

  • 584 Odpowiedzi
  • 82827 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 02, 2009, 19:59:11 »
Ale telefon haker-a wcale nie leżał najdłużej (chyba od października). Jeśli dobrze pamiętam, to ktoś pisał, że oddał na początku września więc może zrobili losowanie  :]
W sumie, to może i lepiej, przynajmniej nie czeka się na nie wiadomo co. Gniazdo USB (jeśli to one jest wadliwe), jak widać po umiejętnościach CCS-u najszybciej jest wlutować samemu. A że gwarancja przepadnie, i tak g.wno warta.

*

Offline haker

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: 1:g900; 2:N_e90; 3:N_5300;
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 03, 2009, 22:52:25 »
Dzisiaj widzialem mój telefonik w play (przyszedl od CCS) i mowiono mi ze odsylaja go do wa-wy do glownego play i tam bedzie decyzja w jego sprawie. K*rw*cy mozna dostac, ale nie mozna im nic zrobic :/

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 03, 2009, 22:55:34 »
A powiedzieli jaka może być ta decyzja? Tzn. co Play może tu zrobić?

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 04, 2009, 20:44:45 »
Ktoś jeszcze oddawał telefon stąd poprzez PLAY? Może dlatego wysłali, że był oddawany poprzez Play i że oni moga coś zrobić (dać w zamian), a ludzie którzy normalnie wysłali zostaną z popsutym telefonem, co?

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 04, 2009, 20:51:12 »
No właśnie ciekaw jestem jaka tu może być rola operatora? haker niestety nie odpisał.
Sposób wysłania (bezpośrednio czy przez operatora/sklep) nie ma tu raczej nic do rzeczy.

*

Offline haker

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: 1:g900; 2:N_e90; 3:N_5300;
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 04, 2009, 22:23:04 »
Moj telefon oddawalem poprzez operatora i w salonie powiedzieli mi ze glowna siedziba play zadecyduje co dalej, niby maja wymienic na inny telefon badz na nowke sztuke (ale szczerze watpie co do nowki bo ich nie ma). jak dowiem sie cos nowego to poinformuje.

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 04, 2009, 22:41:56 »
Jeśli Play byłby tak hojny, że wymieniłby telefon nieprzymuszony do tego, to tylko się z tego cieszyć. A ciekawe skąd mieli by mieć stare/używane G900? Ciekawe co z tego wyjdzie.
Mam pytanie do zainteresowanych, czy ktoś ostatnimi czasy pisał ws. części, gwarancji, itd. do Toshiby-Dostawcy na ...@toshiba.co.uk i otrzymał jakąkolwiek odpowiedź?

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 04, 2009, 23:36:18 »
Ja odpisywałem im na maila (juz 2 razy) i teraz cisza, pewnie przez tresc mojego maila - ciezko im odpowiedziec, bo nie wiedza co powiedziec

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 04, 2009, 23:45:37 »
Ciekawiło mnie, bo na moje 2 maile odpisać nie raczyli choć wcześniej zachęcali żeby się nie krępować.
Zobaczymy jak to się zakończy. Poczekam jeszcze do końca roku i jak będzie jak jest, to trzeba się policzyć i wyjechać z powództwem zbiorowym. W tej chwili oni się kompletnie nas nie boją. Wszelkiej maści windykatorzy też często dochodzą na drodze cywilnej niewielkich kwot np. za niepłacenie abonamentów telefonicznych.

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 05, 2009, 18:29:32 »
Moja Tosia lezy u nich od 17 września. jakby co możecie na mnie liczyć w sprawie pozwu. Mieszkam w Zach.Pom.

*

Offline paja

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 05, 2009, 19:57:01 »
ja oczywiscie tez sie dolacze

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 05, 2009, 22:22:41 »
Powiem co wiem :p - niestety mam utrudnioną sprawę, bo kupowałem telefon poprzez allegro od Pani, która kupiła go na fakturę i przez to mam skomplikowaną sprawę, bo w świetle prawa nie mam praw konsumenckich (taki paradoks: gdyby to był paragon to wszystko byłoby ok, bo nie byłoby tam niemojego nazwiska).

A wiec: dawno temu dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta, potem rozmawiałem z konsultantem z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, a  na końcu z prawnikiem. Sprawa wygląda tak, że przy pomocy właśnie tego centum możemy pozwać Toshibę w Anglii (oni nam w tym jakby pomogą), tak samo jak urząd konsumencki pomaga w rozwiązywaniu sporów na drodze sądowej, ale istnieje jeszcze jedna opcja - zabieramy telefon z serwisu (albo sam przyjdzie niespodziewanie kurierem :p) i oddajemy go na gwarancję do sklepu. Po 14 dniach na podstawie art. 455 KC piszemy pismo, w którym żądamy natychmiastowego spełnienia zobowiązania i wyznaczamy termin. W razie niespełnienia tych warunków (na podstawie Art. 483 KC) żądamy na piśmie zwrotu gotówki lub wymiany na inni model . Po wyznaczonym przez nas terminie, sklep musi spełnić nasze warunki.



Przydatne artykuły KC:
Cytuj
Art. 455
Jeżeli termin spełnienia świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do wykonania.

Art. 476
Dłużnik dopuszcza się zwłoki, gdy nie spełnia świadczenia w terminie, a jeżeli termin nie jest oznaczony, gdy nie spełnia świadczenia niezwłocznie po wezwaniu przez wierzyciela. Nie dotyczy to wypadku, gdy opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

Art. 477
§ 1. W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może żądać, niezależnie od wykonania zobowiązania, naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki.
§ 2. Jednakże gdy wskutek zwłoki dłużnika świadczenie utraciło dla wierzyciela całkowicie lub w przeważającym stopniu znaczenie, wierzyciel może świadczenia nie przyjąć i żądać naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania.

Art. 479
Jeżeli przedmiotem świadczenia jest określona ilość rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku, wierzyciel może w razie zwłoki dłużnika nabyć na jego koszt taką samą ilość rzeczy tego samego gatunku albo żądać od dłużnika zapłaty ich wartości, zachowując w obu wypadkach roszczenie o naprawienie szkody wynikłej ze zwłoki.

Art. 480
§ 1. W razie zwłoki dłużnika w wykonaniu zobowiązania czynienia, wierzyciel może, zachowując roszczenie o naprawienie szkody, żądać upoważnienia przez sąd do wykonania czynności na koszt dłużnika.

Art. 481
§ 1. Jeżeli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego, wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia, chociażby nie poniósł żadnej szkody i chociażby opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
§ 2. Jeżeli stopa odsetek za opóźnienie nie była z góry oznaczona, należą się odsetki ustawowe. Jednakże gdy wierzytelność jest oprocentowana według stopy wyższej niż stopa ustawowa, wierzyciel może żądać odsetek za opóźnienie według tej wyższej stopy.
§ 3. W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może nadto żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych.

Art. 483
§ 1. Można zastrzec w umowie, że naprawienie szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania niepieniężnego nastąpi przez zapłatę określonej sumy (kara umowna).

*

Offline azyork

  • *
  • 84
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 05, 2009, 23:07:24 »
michalek123 ale to na kogo kupiony był telefon i czy to, że nie jesteś pierwszym posiadaczem ma znaczenie w odniesieniu do rękojmi a nie gwarancji (tak obok ale jednak w temacie http://www.rp.pl/artykul/345254,399394.html). Tak mi się przynajmniej wydaje.
Do czego miałaby sprowadzać się pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego? Do pomocy w złożeniu pozwu? Rozumiem, że oni by nam w tym mogli pomóc? Ja bardziej bym liczył na trzeźwą ocenę i poradę na ile jesteśmy w stanie wyegzekwować potencjalne odszkodowanie, bo szlag nas jeszcze większy trafi jak poniesiemy koszty sądowe, a i tak nic od Dostawcy nie odzyskamy. Chociaż zdobędziemy jakieś doświadczenie obywatelskie  :evil:

Obawiam się że nie wszystkich możliwość zwrotu gotówki usatysfakcjonuje, bo co mi po złotówce zapłaconej za telefon z abonamentem, w którym rozliczany jest koszt telefonu? Rozumiem, że od sklepu jakiegokolwiek zadośćuczynienia można teraz dochodzić z tytułu rękojmi, no bo nie on byłby tu dłużnikiem zobowiązanym do wykonania zobowiązania. Od dłużnika (Dostawcy) rzeczywiście na podstawie art. 479 KC można by dochodzić zwrotu kosztu jaki ponieślibyśmy na zakup takiego samego telefonu.

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 05, 2009, 23:19:43 »
Co do informacji z tą fakturą, to uzyskałem taką rozmawiając z prawnikiem z tego europejskiego centrum, ale czytając ten artukuł co podesłałeś jednak sam nie wiem. Muszę zadzwonić w poniedziałek znów. Co do pomocy, to oni dają swojego adwokata, czy coś w tym stylu - tak jak UOKIK.

Oddawałeś telefon prosto do serwisu, czy poprzez Play? Jak prosto do serwisu to po otrzymaniu jego, możesz ponownie spróbować zareklamować poprzez Play - wtedy Ci pewnie nowy dadzą (coś w stylu hakera - odesłali jego tel do głównej siedziby Playa). W moim przypadku zwrot pieniędzy bardzo by mnie usatysfakcjonował. Dałem za telefon chyba 600 zł na allegro, a kupiony był w Mix Electronix za 900 zł - tyle jest na fakturze, więc całkiem spoko. Nie wiem sam, co mam  już robić. Coś proponujecie? Ktoś się może czegoś dowiadywał?

Kurcze - pamiętam, jak rozmawiałem z babką z tego centrum europejskiego i się śmiałem - a co będzie, jak serwis w ogóle go nie naprawi? Czy może trzymać go do końca życia?

I jednak jest wyjście :p - oddać nienaprawionego xD

Mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia - w przypadku Toshib G800 proponowali Toshiby G810. Jest jedna nowsza Toshiba od naszej - ta, której jeszcze nie ma w Polsce. Czemu nam jej nie zaproponują?

Kilka tygodni po oddaniu tela do serwisu zmienił się status "wymiana telefonu. Oczekiwanie na decyzje klienta", albo cos w tym stylu. Zadzwoniłem i Pani powiedziana, ze jest dla mnie "przydzielona" wymiana telefonu na Toshibe G800. Kiedy zapytałem, jakie mam inne możliwości, to dowiedziałem sie, ze nie mam żadnych. Powiedziałem, ze sie zastanowie i zadzwonię. Następnego dnia dzwonie, a Pan mi mówi, ze to była pomyłka w systemie :/. PO kilku dniach dostałem list, który był tak popaprany, jak mało jaki - na gorze oczywiście był mój model napisany, a poniżej pisali o serwisowaniu Toshiby G800 :/.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2009, 23:28:00 wysłana przez michalek123 »

*

Offline marsozerca

  • **
  • 211
  • Płeć: Mężczyzna
  • obserwator ;)
  • Sprzęt: Tośka g900@520MHz@ Win6.1 :)
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 05, 2009, 23:36:58 »
Mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia - w przypadku Toshib G800 proponowali Toshiby G810. Jest jedna nowsza Toshiba od naszej - ta, której jeszcze nie ma w Polsce. Czemu nam jej nie zaproponują?
Hmm ale przecież G810 jest w Polsce :D i nie powala ona swoimi parametrami... Inna sprawa, że do niej też brakuje części- gdzieś takiego posta na mgsm widziałem  :E
Mam swoje życie wy mówicie mi jak żyć
mam swoją drogę wy mówicie mi którędy iść
mam swoje pięści słyszę z kim się bić
i swoje serce kogo kochać z kogo kpić

*

Offline paja

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 06, 2009, 00:28:20 »
chyba tez będę musiał podzwonić bo mnie np odzyskanie pieniedzy tez by interesowało (tosia kupiona na fakturę w sklepie) Lepsze to niż PDA trzymane na serwisie pół roku i odesłane w takim samym stanie. Jednak jeśli będzie jaki pomysł walki w grupie to przystaje na tą opcję bo jak wiadomo w "kupie" siła.

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 06, 2009, 12:12:17 »
marsozerca - nie dokładnie mi o G810 chodziło - mowię, że tylko przez pomyłkę (taki mają tam syf) wysłali list i powiadomienie o wymianie mojej komórki na G810, ale pomijając fakt, że była to komórka to nie chciałem jej. Teraz się zastanawiam, czemu nie proponują nam tej nowej Toshiby.

*

Offline paja

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 06, 2009, 12:53:37 »
bo za drogo by ich to wyszło.

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 06, 2009, 13:23:12 »
Poczekam jeszcze do końca roku i jak będzie jak jest, to trzeba się policzyć i wyjechać z powództwem zbiorowym. W tej chwili oni się kompletnie nas nie boją. Wszelkiej maści windykatorzy też często dochodzą na drodze cywilnej niewielkich kwot np. za niepłacenie abonamentów telefonicznych.

oczywiscie tez sie przyłącze. Problem w tym ze mieszkam w wielkopolsce. Jesteśmy rozstrzeleni po całej polsce i ciężko będzie razem działać :/

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 06, 2009, 17:12:39 »
Ja warmia i mazury, a telefon kupiony na południu polski :p na (dalej już się nie da :p)

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 06, 2009, 18:44:03 »
ja tez mieszkam Koło Poznania a urodziłem sie na mazurach a rodzina pochodzi z gor niby tez dalej sie nieda xD zawsze wszyscy mozecie na skype naraz wbic. moj kumpel wysłał swoja g900 na mojej gwarancji i jakos przeszło tylko ze teraz czeka za nia ;P ja miałem fuksa ze 2 tyg wczesniej to wysłałem to wrociła gotowa....moze nawet z ostatniej dostarczonej mobo xD :E
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

*

Offline dzikidawid

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NOTE 2, TAB S 10,5, ONEPLUS ONE
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 06, 2009, 19:59:05 »

ja mam do was takie pytanie. mam tosie z playa, padly mi oba aparaty, na zielono swieci obraz przez nie wyswietlany, oddac ja do playa? jest to dobry powod? i czy play daje telefon zastepczy?
^^

*

Offline alfi34

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 08, 2009, 14:02:38 »
Ja też mógłbym się przyłączyć na moją tośkę czekam już miesiąc i ciągle oczekiwanie na części zamienne.
Jestem z warmińsko-mazurskiego, dokładniej Elbląg.
Sprzęt? Troszkę tego było, w ostatnim czasie:
Nokia E61->Nokia N95 8GB->Nokia E71->Toshiba G900->Toshiba TG01->Nokia N96->Motorola Milestone..

*

Offline dzikidawid

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NOTE 2, TAB S 10,5, ONEPLUS ONE
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 08, 2009, 17:52:51 »
Sluchajcie, potrzebuje pomocy. zamierzam oddac jutro tosie do playa  do naprawy bo aparat padl. co potrzebuje i co mam im dac? jakie dokumenty? cale pudelko i akcesoria
^^

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 08, 2009, 18:02:24 »
czytałes pierwszy post cały?
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

*

Offline dzikidawid

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NOTE 2, TAB S 10,5, ONEPLUS ONE
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 08, 2009, 18:07:03 »
tam jest o oddawaniu prosto do css, a ja sie pytam czy do playa to to samo?
^^

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 08, 2009, 18:16:07 »
play i tak odesle do ccs wiec mozesz odesłac tam bezposrednio. a jak chcesz do play to to wszystko co do ccs + umowa z operatorem
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

*

Offline dzikidawid

  • **
  • 196
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NOTE 2, TAB S 10,5, ONEPLUS ONE
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 08, 2009, 18:37:52 »
noo ale widzisz jakie jaja z css, jestem klientem playa, wiec powinien byc jakis inny wynik, bo raczej mi jej nie oddadza i powiedza, ze nic nie da sie zrobic

///

takie dupsy jak płyty, książeczka, ładowarka , słuchawki też muszę dołączyć ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2009, 18:53:04 wysłana przez dzikidawid »
^^

*

Offline virusotron

  • Ekspert Toshiba g900
  • *****
  • 1408
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900 -> złomnia 2 ;)
Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 08, 2009, 19:09:16 »
nie nie musisz....to co do ccs + umowa z opem
NIE pomagam na PW, GG od tego jest forum!

Odp: Serwis Toshiby G900 - Poradnik krok po kroku
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 08, 2009, 19:30:31 »
Dzisiaj się dowiedzialem, ze Ci co z Playa wysyłali telefon, to będą coś z tego mieli - Play dogadał się z CCSem, że oni wezmą te telefony na siebie i coś dalej z nimi zrobią.

Szkoda, że my nie możemy dostać kwitka, że nasz telefon nie może zostać naprawiony z powodu braku części, bo wtedy można by było więcej zrobić z Toshibą  w Anglii, poprzez ECK.