FF9 - how to

  • 19 Odpowiedzi
  • 24722 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FF9 - how to
« dnia: Sierpień 25, 2006, 05:30:23 »
Opis ripowania FF9

ptrzebne skladniki:

CDmage 1.01.5
http://cdmage.orcon.net.nz/frames.html
PSXRipPackLITE
http://pdai.org/~dk/PSXRipPackLITE-JL.zip
mode2cdmaker
http://dext.peque.org/xcd/m2cdmgui16.zip
PocketISO
http://pdai.org/forum/attachment.php?attachmentid=344&d=1142459152

CDmage obsluguje wiekszosc formatow wiec zakladam ze nie bedzie problemow z zadnych obrazem FF9 (img,nrg,bin...)

Uzywajac CDMage rozpakowujemy zawartosc obrazu do katalogu (np. FF9CD1)


W paczce PSXRipPackLITE odnajdujemy plik 'blank.str' - 803KB !!
W katalogu do ktorego rozpakowalismy zawartosc obrazu wyszukujemy wszystkie pliki z rozszerzeniem *.STR i *.MBG
i podmieniamy je plikiem 'blank.str'
UWAGA!! nazwy plikow musza pozostac niezmienione!! musza byc identyczne jak wczesniej!!

Lista plikow do podmiany

[OPENING]
    FMVD001.STR
[SEQ01]
    MBG101.MBG
    FMV006B.STR
    FMV006A.STR
    FMV005.STR
    FMV004.STR
    FMV003.STR
    FMV002.STR
    FMV001.STR
[SEQ02]
    MBG105.MBG
     MBG103.MBG
     MBG102.MBG
    FMV013.STR
    FMV012.STR
    FMV011.STR
    FMV008.STR
[SEQ03]
    FMV017.STR
    FMV016.STR
    FMV015.STR
   
Nastepnie dodajemy wszystkie pliki (i katalogi) do programu mode2cdmaker i zapisujemy jako obraz ISO.


Na koniec mozemy jeszcze bardziej skompresowac nasz RIP uzywajac PocketISO 2.1

po tej operacji RIP zajmuje 226MB... czyli chyba calkiem niezle

odpalane na FpseCE 0.09.5 (bios scph7502.bin)
screeny robione na niepodkreconym sprzecie wiec liczba klatek niewysoka...
na podkreconym do 282Mhz smiga az milo (23-35 fps) - frameskip 0



p.s.

istnieje ponoc metoda uruchomienia FF9 z pelnego obrazu... w takim wypadku podczas poczatkowego animacji (jakies bazgroly na ekranie) trzeba wcisnac kilka (kilkanascie) razy przycisk START...
nie wiem jak to ma dzialac podczas reszty animacji.... zreszta u mnie ta metoda nie dziala wiec nie ma co sobie glowy zawracac

*

nothin

FF9 - how to
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2006, 10:28:53 »
chylę czoła i sprawdzam.

226 mega to niebywałe,lol.

metoda z ps u mnie też nie działa.

update: nrg nie ładuje, konwertuję na iso cdrwinem.

btw, zdajesz sobie sprawę, że podałeś UNIWERSALNĄ metodę ripowania?
damn, weekend lada chwila:).

haha z tekstów na screnach: zidane? i reason,hheh.

wyszlo mi 244 mb, wow na 400 mhz xscale działa nieźle! przy frameskipie znika menu walki i kursor lol, ale da się bez fs pograć.

update: emulka się wywaliła po początkowej walce i opowieści...dziwne.


i ciekawostka: na fpse 092 ff działa na 26-46 klatkach(!!) z turbo BEZ frameskips !!, menusy są skopane, ale to mały problem, niestety, nie mam jak zrobić save, nie mam plików kart do tej wersji:(.szok.

niemniej, wywala tak samo, po "concieved and produced", mam znów pasek po lewej stronie ekranu i emulka pada, w czym problem:(


coś mi się zdaje, że trzeba będzie wywalić też pliki hm mbg bodajże...

*

nothin

FF9 - how to
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2006, 00:16:57 »
pilne, więc dopisuje pod sobą:

W paczce PSXRipPackLITE odnajdujemy plik 'blank.str' - 803KB !!

czemu ten?a nie inne?

FF9 - how to
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2006, 01:02:05 »
metoda prob i bledow :)

dla mnie z FF9 dziala tylko ten... inne moga przydac sie do ripowania innych gier z PSX...

a co do plikow *.mbg to trzeba je podmienic tak samo jak *.str (tym samym plikiem 'blank.str')

wogole to pliki *.str w FF9 sa dziwne... niby to sa animacje wiec w aplikacjach takich jak psmplay powinny sie uruchomic ale niestety nie da rady...

probowalem wielu rzeczy zeby odpalic je na pc jako osobne pliki ale nie dalem rady... moze ktos zna aplikacje pod ktora da sie je uruchomic?

nothin - ty chyba masz jakas magiczna wersje fpsece 0.09.2 ... FF9 wywala mi sie na niej od razu po starcie....za to 0.09.3 dziala ale ciezko stwierdzic czy szybciej... moze pozniej znajde czas zeby dokladnie sprawdzic...

co do uniwersalnej metody ripowania to fakt, majac do wyboru zestaw plikow z PSXRipPackLITE wiekszosc gier nie powinna stanowic problemu..

*

Offline Danzo

  • *
  • 94
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: C500, Wizard, Hermes
    • Omnia Now
FF9 - how to
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2006, 15:10:30 »
Wszystko pięknie :O~  :))
Tylko skad ja wezme FF9 :(  :huh:  :(

*

Offline wic1234

  • ***
  • 268
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia N97
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 28, 2008, 20:13:01 »
A nie zna ktoś podobnej metody kompresji co do np Final Fantasy Tactics? Mam z PSX...
Albo inaczej... czy ten sposób kompresji pozwala podobnie kompresować inne iso'a ?

Poza tym.. czy ja dobrze zrozumiałem, że z owego finala są wycinane wszelakie pliki filmowe?
Mam nadzieje, że nie :)

Pozdrawiam
Treo 600  ->  XDA1> XDA 2> Nokia E90 > Nokia 6300 / N97

*

Offline Konrad Radwan

  • ******
  • 2583
  • Płeć: Mężczyzna
  • LIONEL HUTZ!
  • Sprzęt: Sony Xperia Z3, Sony Smartwatch 3
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 28, 2008, 20:20:41 »
To wy nie wiedzieliście że to metoda uniwersalna?
Akurat jeśli chodzi o PS1 to ripowanie jest prościutkie.
FF7, moim zdaniem lepszy, bo zripowaniu tą metodą waży coś około 250MB.
A GTA po zripowaniu może nawet 3MB, jest w sieci taki rip. Zdumiewające, prawda?  :grin:

*

Offline wic1234

  • ***
  • 268
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia N97
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 29, 2008, 00:48:53 »
LOL .. 
PS: Gdzie ten link :>
PS2: Czy da się ripować tak by nie spowalniać gry (bo im lepsza kompresja tym bardziej spowalnia nie?)
PS3: Czy istnieje metoda kompresowania z filmami, bo w sumie w serii FINAL Fantasy.. to filmy to ogromna jak nie największa radość gry :)  tak przedstawiony sposób przypomina raczej "okrajanie" jak kompresję ;P
« Ostatnia zmiana: Luty 29, 2008, 01:00:20 wysłana przez wic1234 »
Treo 600  ->  XDA1> XDA 2> Nokia E90 > Nokia 6300 / N97

Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 29, 2008, 03:52:15 »
Odpowiedz w punktach:

- tak, to jest uniwersalny sposob ripowania i kompresji i powinien dzialac z wiekszoscia tytulow na PSX (punkt z podmiana plikow STR stosowac tylko wtedy, kiedy jest problem z wyswietlaniem filmow)
- filmy musza byc wyciete poniewaz FpseCE ich nie wyswietla (moze w wersji 0.1, o ile sie kiedykolwiek ukaze bedzie, bedzie jakis progress)
- kompresja nie spowalnia gry, czasem nawet wrecz przeciwnie mozna odczuc poprawe wydajnosci
- metoda kompresji z filmami jest podobna do opisanej na samym poczatku z tym ze omijamy punkt podmiany plikow STR, niestety ekran podczas filmu bedzie czarny (u mnie wystepuje tylko pasek z boku ekranu)

*

Offline wic1234

  • ***
  • 268
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia N97
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 29, 2008, 15:40:18 »
Jak to nie wyświetla wam filmów?
U mnie filmy już z dwóch gier śmigały poprawnie w tym też z FFT ale przycinały się dopóki nie ustawiłem gry na mono :) ale z przecięciami też szły nieźle ;P  jednak czasem dźwięk dobijał jeśli melodia była ładna a tu uszu nie nacieszysz bo tnie  ;]

Szkoda, że program np. nie zmniejsza filmów tak aby zajmowały mniej, czy coś.. to by było genialne.. z filmu 40 mb zrobić np 4.. a to nie był by chyba problem :P       
Może nowsza wersja pocket iso coś wprowadzi? :P

Treo 600  ->  XDA1> XDA 2> Nokia E90 > Nokia 6300 / N97

Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 29, 2008, 23:36:43 »
Jak to nie wyświetla wam filmów?

nie wyswietla filmow w FF9...

*

Offline wic1234

  • ***
  • 268
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia N97
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2008, 01:16:39 »
a...  no trudno ,. bywa :P   
Na pc grałem i przeszedłem (wersje z psx)
warto... i filmiki warto oglądać.. są super
Tak więc jak macie okrajać to... to już lepiej kupić kartę 2 czy 4 gb na palma.. i znaleść program który skompresuje owe filmiki i zrobić to ręcznie :P

To wtedy byłby czad!   :grin:
Gdzieś kiedyś widziałem taki program.. ale nie wiem czy on filmiki z finala 9 łyknie.. z 8 łykał jak mnie pamięć nie myli.
Allock video converter.. czy cos.. ale nie jestem pewien czy to był ten...
Treo 600  ->  XDA1> XDA 2> Nokia E90 > Nokia 6300 / N97

*

Offline serek

  • ***
  • 474
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note + EEE 1215N
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2008, 17:09:15 »
Ja jak dotychczas nie mialem problemu z filmikami na fpsece. No, moze poza tym, ze chodzily niezbyt plynnie (szczegolnie dalo sie to odczuc na podstawie dzwieku).
Co do kompresji- na pewno nie wplynie pozytywnie na predkosc dzialania, ale zarazem nie zwolni gdy w sensie FPS. Jedyne na co moze miec wplyw kompresja to czas ladowania.
Jesli chodzi o kompresje filmow... biorac pod uwage fakt, ze pockety radza sobie z filmikami divx, xvid a nawet h264 w qvga, wiec pewnie nie jest nie do zrobienia. Z drugiej jednak strony emulacja PSX wciaz kuleje na PPC ( uwazam, ze sprzetowo sa na tyle wydajne, by zapewnic maksymalna plynnosc), wiec na razie jest to raczej temat drugoplanowy.
MDA III->SPV M3000->Dell Axim x50v->SE P990i->O2 Exec->HTC Kaiser->HTC Diamond->HTC Leo->Samsung Galaxy Note

*

Offline wic1234

  • ***
  • 268
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia N97
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2008, 14:13:25 »
Cytuj
Ja jak dotychczas nie mialem problemu z filmikami na fpsece. No, moze poza tym, ze chodzily niezbyt plynnie (szczegolnie dalo sie to odczuc na podstawie dzwieku).
Dokładnie...
A co do emulacji to sprawa równie oczywista. No ale cóż.. najlepiej było by przepisać gry od nowa :)
Treo 600  ->  XDA1> XDA 2> Nokia E90 > Nokia 6300 / N97

Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 05, 2008, 23:54:46 »
uwazam, ze sprzetowo sa na tyle wydajne, by zapewnic maksymalna plynnosc)

ciężko powiedzieć coś w tym temacie. Pamiętam 10 lat temu miałem celerona 466Mhz, Savage4 32 MB i oszałamiające jak na tamte czasy 128MB RAM'u i wiem że to było mało jak na niektóre gry z PSX. Kiedy wyszedł Colin 2 na pc'ową wersję trzeba było poczekać podczas gdy na konsolach już śmigało. Z czystej coekawości grałem na emulatorze i pamietam że strasznie się cięlo. Chociaż w sumie z drugiej strony to był inny emulator niz ówczesne...  Zobaczymy. Następna wersja fpsce ma być rewolucyjna. Zobaczymy jaka będzie. Póki co moje mioA701 nie daje rady z GT2 a szkoda :/

*

Offline Kuboslaw

  • ****
  • 888
  • Płeć: Mężczyzna
  • Uśmiech proszę :)
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S, N150, Modecom Freetab 2099
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2008, 21:24:07 »
Jest jakaś stronka skąd mogę ściągnąć już zripowanie gierki?
 Gry sie kupuje a nie kradnie - Regulamin !

*

Offline kazume

  • **
  • 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Deviantart
  • Sprzęt: HD2
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 04, 2009, 17:09:50 »
link do PSXRipPackLITE nieaktualny prosze o ponowne wrzucenie.

*

Offline bobo313

  • ***
  • 271
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: hp 6340, compaq 3970, hx 4700
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 16, 2009, 18:10:26 »
CD Mage 1.02.1 Beta 5:
http://www.download.net.pl/13552/CD-Mage/

Mode2CDMaker Gui v0.2a:
http://www.cdrinfo.pl/download/2140071924

PocketISO.rar:
http://www.badongo.com/file/4416245
(trzeba po prawej wpisać te litery co na obrazku i wcisnąć enter, pisze bo dochodziłem do tego chyba 5 min)

do psx rip packa nie znalazłem może ktoś by miał i na jakiś serwer wrzucił

Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 19, 2009, 14:11:54 »

*

Offline chamster

  • *
  • 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dell axim x30 hi czyli maszyka do ebooków
  • Sprzęt: wizard, vox, axim x30 hi
Odp: FF9 - how to
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 04, 2011, 11:39:33 »
witam, troche odgrzewam ale mam problem, ma ktos jeszcze pliki blank.str? potrzebuje ripnąć ff9 chyba ze sie ktos podzieli gotowym obrazem :D pozdrawiam
Nie bierz cukierków od Obcych!