PDAclub.pl

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x => Oprogramowanie PPC => Emulacja => Wątek zaczęty przez: Pipeman w Czerwiec 03, 2006, 16:48:17

Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 03, 2006, 16:48:17
Jak na razie z mojej strony:
- Settlers
- Civilization
- Master of Magic
- Worms

Nie działają:
- Pirates
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 03, 2006, 18:05:07
ok, dobrze, że ten wątek powstał. dopisujcie swoje typy z opisem jak to działa, a nie czy ruszyło tylko:

moje testy:

-betrayal of krondor - grywalny, trzeba zbic w opcjach z jakości grafiki, ale da się grać.
- colonization - gra się świetnie
- wasteland - poprzednik fallouta, idealine grywalny
- master of orion - grywalny
- elvira 1,2 świetne giery nawet grywalne,
- robbo - działa dobrze
- lemmings - mały problem z myszą, działa ok.
- lords of the realm - grywalny, ładny, klasyka,
- hired guns - mój obłęd w roku 1993 chyba.. działa , hheh 4 ekrany na ekranie pocketa to niezła jazda :) :)
- Ancient Domains Of Mystery - raz działa, raz nie, działa wolno, ale na zawsze najlepszy RPG.
- dreamweb - doskonale grywalny
- dungeon hack - hm EOB IV? znakomita gra w stylu dungeon mastera, czy eye of the beholder, działa ładnie.
- bloodnet - niezły horrorek
- larry 1 vga - wolno,
- elder scrolls arena - działa dobrze, tylko strasznie wolno, szkoda, bo grafa powala(jak na to, co można zobaczyć w pockecie..).
- millenium - pre master of orion - działa świetnie,
- frontier, first encounters - działają, ale mój boże brak sterowania i porażająca prędkość(wersja z atari st działa odrobinę szybciej, ale też niegrywalnie),
- discworld - działa dobrze , wygląda pięknie
- universe - prawie działa, przerazająco wolno,
- goblins - działają, lepiej użyc scumma imho,
heroes of might and magic 1 i 2 - działają, jednak scrolling jest koszmarem.
- darklands działa ładnie to świetna gra.
- theme park - działa dobrze,
- theme hospital - hm qvga dziala dobrze,

- MOONSTONE DZIALA!!omg
(http://img374.imageshack.us/img374/439/zz11ad.png) (http://imageshack.us)
(http://img374.imageshack.us/img374/7204/ddh4da.png) (http://imageshack.us)

nie działają:

- dungeon master 2 wywala po intrze,
- alter ego male and female - wywala losowo, czasem wcale nie działa;/
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: grzegoooorz w Czerwiec 03, 2006, 18:10:39
Prehistoric 1 na dosbox CVS ,działa bardzo dobrze,zmapowac klawisze i jazda
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 03, 2006, 21:13:48
Działają ( !!! ):

Dune 2
PanzerGeneral
Polanie ( niegrywalne )

nie działa:
UFO
GTA
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Sanjuro w Czerwiec 04, 2006, 09:54:16
DOSBox (0.63 - kompilacja CVS2 ktora xoen gdzies zapodal) testowalem jak narazie 2 gry ktore mnie interesuja:

- Dune 2 - w pelni grywalne :D szkoda ze dalej w DosBOXie sa problemy z muza :(
- Tyrian - GRYWALNY!!! ustawienia grafy w grze Low do Normal (na moim PXA255 kreconym z 400 na 471MHz grafa na ustawieniach High i Pentium juz troche chaczy)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 04, 2006, 14:19:11
przecież pisałem że DUNE 2 działa

NFS działa ale wooooooooooooolno
Fantasy General
SimFarm ( menu nieczytelne z powodu wielkości ekranu )
Kajko i Kokosz

Nie udało się pograć w:
A-Train
GTA
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 06, 2006, 00:58:08
- MAD tv - dziala doskonale.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: schopen w Czerwiec 06, 2006, 06:23:26
DUNE1 - śmiga bez problemów... wlaśnie sobie pykam i kosze Harkonnenów
LOTUS 3 - działa super tylko za wolno na moim sprzecie... na najszybszych maszynach może być grywalny
CENTURION!!! - gra mojej młodości... pamietam jak edytowałem plik z save'ami aby mieć kasy na maksa 'FFFF'  :twisted:
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 06, 2006, 13:49:20
mm,skoro chcesz pograc w otusa, użyh emulatora atari st, tam działa doskonale,

faktycznie, o dune 1 zapomniałem, jest boska.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: schopen w Czerwiec 08, 2006, 17:46:45
następna gra legenda w która da się pocinać z pełna satysfakcja.... tadadada
ANOTHER WORLD  :D
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: cynik w Czerwiec 08, 2006, 18:03:31
Cytat: "schopen"
następna gra legenda w która da się pocinać z pełna satysfakcja.... tadadada
ANOTHER WORLD  :D




Ooo k... Ja chce mojego palmtopa, teraz!
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 08, 2006, 19:32:53
no powiedzmy.. another jest u mnie NIEGRYWALNY na emulkach peceta,  pomijam nawet kwestie sterowanie(skoki itp), ale poza atari st, nie wyobrażam sobie emulowanego another worlda na pockecie, naprawdę to jest grywalne?

cynik co z tym twoim pocketem...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: schopen w Czerwiec 08, 2006, 20:59:14
hmm... nie wiem dokładnie ile katek wyciąga u mnie ANOTHER WOLRD ale zapewniam że jest grywalny... w ramach testów doszedłem do połowy drugiej planszy... obrazek poniżej



(http://img311.imageshack.us/img311/1562/screen23cp.png)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 08, 2006, 22:14:45
woo! nice. sprawdzę to.

tymczasem polecam flashbacka z amigową muzą (!) i 100% szybkością działania, dźwięk i konfigurowalne buttony.
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?p=254877#254877
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: cynik w Czerwiec 08, 2006, 23:08:49
xoen - sprzet zywy, LCD ponoc jak nowy, czekam az dojdzie, chyba juz jest w drodze, a sie tym bardziej nie moge doczekac bo chce nowiutkie senny CX300 do niego podpiac :]

Zapodawaj wiecej tematow z takimi portami gier itp... Bo czlowiek nawet nie wie, ze takie cos istnieje a jak tu szukac czegos o czym sie nie wie? Tak to wszystko pieknie jest, ot co.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 09, 2006, 06:59:51
Another world bardzo grywalnie działa na SNES jak pamętam ....
od soboty zaczynam następne testy gier ...... dokupiłem 1 GB SD to troczę poinstaluję.....
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 09, 2006, 17:41:35
nono pisz, ja też się pobawię trochę...


p.s. centurion, no racja, grywalny.:)

moje typy:

gabriel knight 1 - nom.. jak to wygląda!!, działa wolno, ale da się grać!

(http://img359.imageshack.us/img359/263/gabriel17lv.png) (http://imageshack.us),(http://img315.imageshack.us/img315/504/gabriel35kp.png) (http://imageshack.us),(http://img456.imageshack.us/img456/9051/gabriel42wu.png) (http://imageshack.us)


ehh, zima się zbliża, pomyślałem o próbie tego tytułu...
(http://img246.imageshack.us/img246/5572/meheeh17oi.png) (http://imageshack.us),(http://img246.imageshack.us/img246/5634/meehehe16nn.png) (http://imageshack.us)
przerażająco wolny...

grywalna gra w stylu lemmingów:

(http://img144.imageshack.us/img144/2387/diggers15yj.png) (http://imageshack.us),(http://img144.imageshack.us/img144/1768/diggers27ww.png) (http://imageshack.us)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 12, 2006, 16:49:25
Faktycznie DM2 nie ma szans ruszyć

Goblins 2 - OK
SWOS ( sensibble ) - OK tu raczej tylko jakok menager ale i tak wciąga jak ...... bagno
Perfect General 2 nie odpala
Red Alert też nei ma zamiaru
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 12, 2006, 17:13:15
red alert i c&c wywalają i nie ma możliwości.. zostaje c&c na PSX, działa super ale sterowanie to KOSZMAR.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: gnojek w Czerwiec 13, 2006, 00:15:01
Hej, tez bym sie chcial pobawic w emulacje  jednakze jestem laikiem w tych sprawach!!

Sprawa wyglada tak:
- uruchamiam dosboxa i wyskakuje mi jakis dysk Z:/  
- staram sie zatem dostac do zasoibniejszych folderow jednakze NIE MOGE TEGO ZROBIC!!!!
- Staralem sie po przez polecenie mount jednakze nie moge wejsc ani na karte pamieci  (starage card) ani na flacha (Flach disk)!! gdyz (przynajmniej tak mi sie wydaje) dosbox ucina ich nazwy, a ja nie wiem jak sprawdzic jak one sie nazywaja po ucieciu!!

Dostaje od tego bialej goraczki, niby taka bzdura a dalej ani rusz!! prosze o pomoc !!
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: patison w Czerwiec 13, 2006, 00:30:36
a wiec po pierwsze nie starage card tylko storage card i nie flach disk :P tylko flash disk.

nastepnie odpal plik dosbox.conf na pececie i w sekcji autoexec (na samym koncu) dopisz

mount c "\storage card"

albo

mount c "\"

a potem poruszacz sie przy uzyciu standardowych polecen dosa
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 13, 2006, 00:38:14
dysk z: to wbudowane w program środowisko startowe, stąd nie potrzebujesz nic poza samymi grami( bo głównie n dosboxie pobawisz się grami), coby być szczęśliwym. Poza tym ,co widzisz po odpaleniu emulatora nie zobaczysz NIC więcej bez użycia dosowych komend i moja rada: katalogi i pliki muszą mieć do 8 znaków na nazwę, cobyś mógł bez obaw się  nimi bawić; W dosowych programach to nie problem bo wszystkie pliki trzymają się tej zasady, stąd rada: nie rób długich nazw katalogów.

co do dosa, tu masz przyklad dla gry o nazwie gra, umieszczonej na karcie w katalogu gra(ostatnie linijki w konfigu dosboxa w sekcji [autoexec]):

mount c: \sd card\gra\"
po odpaleniu z migającym kursorem przy z:\

c:
cd gra
gra.exe


generalnie, przed odplaeniem gry proponuję sprawdzić, czy nie ma tam pliku o nazwie install, start, sound.exe, bo czasem trzeba grę przed odpaleniem skonfigurować... itp itd....pytaj.


generalnie, najlepiej użyć norton commandera
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 13, 2006, 11:02:08
najlepiej skonfiguruj na PC a potem już z zapisanym konfigiem skopiuj na Pocketa i po sprawie. Tak jest najwygodniej
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: gnojek w Czerwiec 13, 2006, 11:33:00
Dobra, wszystko smiga!! dzieki za pomoc
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 13, 2006, 14:43:58
jagged alliance!
(http://img60.imageshack.us/img60/521/jag5nt.png) (http://imageshack.us),(http://img67.imageshack.us/img67/1865/jag20ry.png) (http://imageshack.us)

działa idealnie grywalnie, nie spodziewałem się prawdę mówiąc.. a tu proszę...

heehh udalo mi się odpalić silent huntera, w menu prędkośc jest nalezyta, ale chyba gra operuje na granicy ilości pamięci, bo wywaliło mi się po wgraniu misji, zdążyłem tylko shot zrobić z hm mostka:

(http://img145.imageshack.us/img145/7015/sh114vz.png) (http://imageshack.us),(http://img155.imageshack.us/img155/7065/sh125lf.png) (http://imageshack.us)

tytuł odpalił się po użyciu uvconfig w katalogu gry i sh.exe. musze sprawdzić na 13 megsach, może się nie wywali.

- B.A.T. - działa idealnie !!! Może wreszcie przejdę tą świetną grę.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 14, 2006, 16:32:08
a Blood and Magic ani drgnie .....
wysypuje się po przejściu menu...

milego weekendu .. ( ja 4 dni na łonie natury Ja, Pocket, Zona i Syna .... )
no i jeszcze komórka laptop ... i loncze z iPlusa ... jak to dobrze uciec od cywilizacji  :lol:
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 14, 2006, 17:24:02
mehehe za chorego uważam człowieka, który nie wyjdzie z domu bez conajmniej dwóch komputerow, ja już noszę tylko jeden... : miłego wypoczynku i mocnej baterii :)

pozdrawiam.

a co do tematu:

udało się odpalić albion, bagatela 98 meg pecetowa gierka, rpg z przygodówką graficznie śliczna, scrolling bardzo wolny niestety, niegrywalna. Działa bardzo stabilnie na 12 megsach.

problemy z ultimą 7 i shadow of the comet...;/ dokładnie te same, strona tytułowa, ładuje nową grę i czarno.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 18, 2006, 19:03:22
!! BARDZO dobrze działa "shadow of the comet", stara przygodówka na podstawie dzieł mistrza Lovecrafta.
(http://img431.imageshack.us/img431/7384/comet25da.png) (http://imageshack.us),(http://img128.imageshack.us/img128/9403/comet43gi.png) (http://imageshack.us)



epic pinball działa ładnie na fullscreenie(klawę można schować)..trzeba tylko zmapować keye z sensem....
(http://img477.imageshack.us/img477/7286/epicpinball0rk.png) (http://imageshack.us)

niestety, okazuje się, że lada chwila mogę zniknąć z netu...w razie czego, trzymajcie się...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Umpal w Czerwiec 20, 2006, 15:56:29
Mam problem z odpaleniem DOSBoxa z przydzieloną pamięcią większą niż 6MB na HP hx4700 (2003SE). Na Aximie X3i z 8MB startuje normalnie. Udostępniam jakieś 30MB pamięci, więc nie to jest przyczyną. Objaw jest taki, że zaraz po zmianie ekranu na czarno wraca do systemu, ale ginie górna belka. Zmiana w konfigu na 6MB i odpalenie ponowne uruchamia DBoxa właściwie. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 20, 2006, 18:38:57
zrób softreset i od razu odpal emulkę, nie znam modelu, ale jeśli to kwadrat to nie mam pojecia czy cokolwiek na nim zadziała, jeśli to nie kwadrat, to ściagnij sobie ten emulator z netu na świeżym konfigu zobacz czy ruszy....jeśli nie, sprawdzaj pozostale 3 wersje....
w ostateczności daj znać zapodam linka do wersji pod wm03se jakąs szczególną.. n0p zrobił rekompilację pod takowy... no i odpalaj koniecznie w trybie today portrait NIGDY landscape.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Umpal w Czerwiec 20, 2006, 18:56:32
Kilka razy po SR, ale to nic nie dało. Oczywiście to nie jest kwadrat - hx4700 ma piękny, 4 calowy ekran VGA 480x640. W konfigu nie zmieniałem nic oprócz ścieżki do softu na mojej karci i pamięci właśnie. Wszystko to na wersji, którą podałeś gdzieś w jakims linku (DOSBox.CVS2.rar, choć próbowałem też z DOSBox.CVS.rar).
Jak pisałem, wszystko działa za wyjątkiem zwiększenia pamięci powyżej 6MB... No i przez to nie mogę odpalić kilku tytułów (m.in. Z i Silent Hunter :)).
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 20, 2006, 20:27:12
hmhm, 6mb... trzeba szukać info w necie... nie pamiętam żebym czytał o doświadczeniach z dosboxem na tym sprzęcie.... dziwne to trochę...imho.
próbowałeś z soft resetem? to może byc jakiś dziwny problem alokacji bloku pamięci o wilekości powyżej 6mb, ale dlaczego...hm..
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Umpal w Czerwiec 20, 2006, 20:39:18
Pisząc SR miałem na myśli właśnie S[oft] R[esety] :)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Sanjuro w Czerwiec 20, 2006, 22:28:03
Jesli masz jakas nakladke graficzna na system to wylacz, mialem cos takiego przy Wisbarze. Wogole jak gdzies wspominal xoen najlepiej wylaczyc wszystko co dziala w tle (today, progsy itp) zanim wlaczy sie jakikolwiek emulator.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 20, 2006, 23:19:02
nie nie, to nie jest to.. mam czasem taki problem z pewnymi progsami, spróbuj uzyć tego konfiga, przy założeniu, że używasz dsboxa n0pa.:

[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=true
fullfixed=true
fullresolution=640x480
output=surface
hwscale=1.0
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=false
priority=highest,higher
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=false

#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=2.00
tpadmode=true
tpadspeed=1.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=true

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=false

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=1
aspect=true
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

core=full
#core=full
cycles=2500
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=true
rate=11025
blocksize=256
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\sd card\c"

# mount d "\sd card\c2"
#mount d -t cdrom d:\
c:
#CD GRY
path c:\dos
PATH C:\WINDOWS;
C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer

SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
dir
cd nc
nc



autoexec wyedytuj, nie chiałem tego usuwać już..


generalnie, przyjmując, że progs jest w stanie działać u ciebie, tu kryje się zagadka, konia z rzędem temu, kto da radę napisać, jakie wartości są  dzialające dla vga ipaq...

fullscreen=true    
fulldouble=true        - sprawdź false
fullfixed=true       - sprawdź false
fullresolution=640x480       - moze też być 0x0, sprawdx, jakby co,
output=surface            - sprawdź ustawienie overlay zamiast surface
hwscale=1.0            - nie mam pojęcia jak ustawić to dla vga, proponuję 0.5 i 2.0 ...
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=false            teraz emulka może wychodzić do pulpitu bez zwieszki na "pasku"
priority=highest,higher
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=false


rozumiem, że używałeś obu wersji z tego linka?
http://n0p.tonych.info/?DOSBox_PPC:DOSBox_0.63:Downloads
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Umpal w Czerwiec 21, 2006, 10:37:17
Cytat: "xoen"
(...) spróbuj uzyć tego konfiga (...)



Niestety, nic się nie zmieniło. Momentami nawet gorzej, bo przy 6MB potrafił się wysypać.

Cytuj
rozumiem, że używałeś obu wersji z tego linka?
[url]http://n0p.tonych.info/?DOSBox_PPC:DOSBox_0.63:Downloads[/url]



Wersji 0.63 na XScale - tak, bo Arm nie było sensu przecież.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Sanjuro w Czerwiec 21, 2006, 12:34:39
A mi przyszla ochota na progsy:
EasyTrax i jego "wielki brat" AutoTrax (programy do robienia obwodow drukowanych :) ) dzialaja bez problemu. Ale tylko w trybie 320x240 (CGA) bo w 640x480 sa NIE CZYTELNE :(

Pytanie do xoena:
Da sie w DosBox'ie jakos zooma zrobic? Albo moze jakos lekko rozmyc ekran? Czy cos?


Cytat: "Umpal"

Cytuj
rozumiem, że używałeś obu wersji z tego linka?
[url]http://n0p.tonych.info/?DOSBox_PPC:DOSBox_0.63:Downloads[/url]



Wersji 0.63 na XScale - tak, bo Arm nie było sensu przecież.


Nie koniecznie. Przecierz XScale to tex ARM. Wiec odpalic wersje dla ARMa nie zaszkodzi.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Umpal w Czerwiec 21, 2006, 13:43:33
Cytat: "Sanjuro"
Nie koniecznie. Przecierz XScale to tex ARM. Wiec odpalic wersje dla ARMa nie zaszkodzi.



Wiem, że XScale jest kompatybilny, ale jeśli program jest skompilowany pod konkretną architekturę, to wybór wydaje się być oczywisty. W niektórych przypadkach nie jest to tylko zaleta, ale wręcz konieczność.
Oczywiście sprawdzić 'nie zaszkodzi', w końcu to nie amanita phalloides (http://pl.wikipedia.org/wiki/Muchomor_sromotnikowy) :)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 21, 2006, 14:42:28
sanjuro, zoom tylko da się zrobić na pocketdosie, ale mogę się mylić...

hm, gdybym miał wybór, wolałbym chyba zjeść starą dobrą amanitę muscarię, przed potencjalnym  zejściem byłby chociaż ciekawy efekt.. :) . hm.

Umpal, sprawdź jeszcze jedną rzecz na tym konfigu, z którego wystartowałeś na 6 megsach i zmień directgapi=true na false.. ciekawym, co się stanie..
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 22, 2006, 19:13:56
instaluj wersje ARM , odpal 320x240 jak 8 mb nie da rady to ustaw 12.
hwscale=0,5 razcej dla VGA.
Proponowalbym usunac emu CD ROMA i sprawdzic ....
jak na razie brak innych pomyslow.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 22, 2006, 19:54:13
boże, gdyby był zlot pocketowców w Łodzi, sam bym to sprawdził u kogoś na maszynie , a tak, nie mam jak...;/
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: cynik w Czerwiec 22, 2006, 20:42:26
Cytat: "xoen"
boże, gdyby był zlot pocketowców w Łodzi, sam bym to sprawdził u kogoś na maszynie , a tak, nie mam jak...;/


Eee. przecie byl tydzien temu..
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: schopen w Czerwiec 22, 2006, 20:43:45
udało mi się odpalić Little Big Adventure... jednak predkość działania to jakaś pomyłka (przynajmniej na moim pockecie)...

czyli jednym słowem DÓŁ - nie przeszedłem jej do końca na PC... nie przejde na pockecie...


(http://img149.imageshack.us/img149/2904/lba28wi.png)

(http://img258.imageshack.us/img258/3650/lba15ti.png)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 22, 2006, 23:33:46
bałem się próbować tej gry nawet...szkoda... ecstatica także jest porażajaco powolna:(
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 25, 2006, 12:04:54
i znowu obecny:

Grywalne:
Caesar
Dizzy ( wszystkie części )
Kyrandia
Space Crusade ( wolno za wolno )

Nie da rady:
Pool of radiance
Champions of Krynn
HeroesQuest

odpalają ale losowe zwisy emulatorka .......
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 25, 2006, 12:07:13
xoen
 pisuję do cie jeszcze raz .....
możesz niewtajemniczonemu podesłać obraz GTA na PSX
pomimo prób nie zszedłem niżej niż 180 MB

Ewentualnie może jakiś poradniczek dotyczący ripowania .....
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 25, 2006, 12:44:26
sory, zapomniałem chyba...

gta psx ma PIĘĆ mega :) mój mail jakby co: xoen@interia.pl , PW do mnie.


Nie da rady???
 Pool of radiance
 Champions of Krynn

przeca to MUSI działać..Oo

a co do kyrandii lada chwila będzie działać w scummie,...beta jest już w 0.9
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 25, 2006, 15:54:23
przecież Kyrandia działą ... pisze wyraźnie
A co do tych Pool of ... i Champions .... to działają tylko że u mnie w losowym momencie emulator przestaje działać... nie woadomo dla czego.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Czerwiec 25, 2006, 19:50:00
Dopiero zaczynam zabawe z dosboxem, na razie udało mi się odpalic grę Immortal. Działa, ale przeraźliwie wolno. Co można poustawiać w opcjach żeby chodziło szybciej? Czy wyłączenie dźwięku coś pomoże - i tak jest tragiczny.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Czerwiec 25, 2006, 21:03:23
jak wolno to dajemy do kategori "odpala ale za wolno działą"
jedyne wyjście to szybszy procek lub jego podciąganie ...
można podkręcić ilość cykli ale to i tak nic nie da bo już procek ma dosyć na standarcie...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 27, 2006, 09:18:00
bardzo interesujące odkrycie, można jednak bootować z czegoś innego niż nieszczęsne z:, z flopa komp startuje bez problemu, dodatkowo kluczem do sukcesu w odpalaniu mógłby teoretycznie być ems=false , xms=false i dyskietka bootowalna z własnym config.sysem, jednak jest mały problem z dosboxem 063, NIE MA MOZLIWOŚCI nagrywania czegokolwiek na image hdeków, uwali się za którymś razem na bank.... dopiero 065 i niektóre cvs nie mają tego problemu, pytanie, czy tak samo się ma to do wersji pocketowych.

p.s. kombinuję, jak odpalić Damn Small Linucha(50 megowe botowalne z płyty(niby) distro
http://www.damnsmalllinux.org/dsl-3.0.jpg
, ale niestety, chyba problem w braku ramu emulki... nie ma bata coby zwiększyć powyżej 13, a distro wymaga 16... damn.... bochs ładuje, ale nie ma klawy i pupa.....na bank działa toto na 486 z 16 megsami, niestety, czuję,że bez image hdd nie da rady nic zrobić, gdyby chcieć to zainstalować....czyli czekamy na 065...;/


update: ok, potrzebuję info nt, czemu do dziada nie bootuje mi płytka iso. za chiny nie rozumiem jak to jest zbudowane.... w środku plik bez rozszerzenia, 2 flop booty, nic nie kumam, może ktoś ma doświadzczenia z tym distro... to może zadziałąć, chyba coś robię źle, emulka dochodzi do booting kernel i wywala bo zapewne nie wie, gdzie jest ten plik w iso, ale o co chodzi...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: schopen w Czerwiec 29, 2006, 17:39:15
nuda w pracy spowodowała siegnięcie po kolejny tytuł-legende - PRINCE OF PERSJA... heh i kolejne rozczarowanie... xoen chyba powoli zaczynam cie rozumieć

na pocieszenie zawsze można powiedzieć że DZIAŁA!! :))  hehe pomijając kwestie predkości >:)  ...ciekawe czy zamiana pocketa na szybszy by coś pomogla...

(http://img285.imageshack.us/img285/8963/prince1fz.png)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 29, 2006, 18:07:34
ok, na emulowanym pc ten tytuł nie jest grywalny, ale: na snes tak, na atari st tak, i pewnie na innych konsolkach też.

sprawdź snesową wersję będzie boska.

bodajże gbc także...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: schopen w Czerwiec 29, 2006, 18:16:44
widziałem jak toto działa na snes-ie i faktycznie ładnie śmiga...

narazie testuje dosboxa i stare giery na PC tylko po to żeby sprawdzić czy są grywalne a nie po to żeby w nie grać
najwieksza frajda z odpalania gier które nie chca ruszyć... a jak sie już uruchomią to zabawy starcza na 20 minut...

no chyba że się w koncu skusze na Monkey Island na scumm-ie :)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 29, 2006, 18:35:57
chcesz mi powiedzieć, ze nawet jeszcze nie próbowałeś scumm engine?

 to nie jest emulacja, tylko port, 100% szybkości, 100% soundu, 1005 speeechów, 100% cutscenes. rewelacyjnie działają takie tytuły jak gobiliiins z amiski, beneath of steel sky, monkeye, sam n max, tentacles, zresztą listę znasz,

brakuje tam grzebania, co i ja lubię, wszystko działa bez problemów :)heh nie ma co z tym robic oprocz...grania właśnie :).

nom chyba, że operujemy na abandonware, nie na oryginałach z płytek, wtedy trzeba kombinować, bo zawsze coś jest wycięte, ale jest forum scumma info itp..polecam.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: schopen w Czerwiec 29, 2006, 19:29:19
nie, nie... scumma znam doskonale, już pare gier na nim przeszedłem - Indiana Jones rulez!!

tylko do Monkey Island zabieram się już od dłuzszego czasu...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 29, 2006, 19:32:49
hmm w razie czego, jakbym teraz zniknął, to znaczy, że mam bana dla odmiany, namiary na mnie w razie czego:

xoen2interia.pl
4284064 - gg.

jak mnie wywalą, założę własną stronkę i forum. Dla odmiany free w komentarzach.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Czerwiec 30, 2006, 11:46:23
xoen, ale za co niby ten ban? Coś powiedziałeś niezgodnie z regulaminem? A zresztą jesteś tu potrzebny. Chociaż i tak podobno znikasz. Szkoda

a jeśli w grach na scumm brakuje Ci grzebania to przecież możesz próbować je odpalać z dosboxa :D
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Czerwiec 30, 2006, 17:58:30
nie znikam z netu bo jakoś to mi się udało odroczyć(probsy), ale generalnei jęzkyk czasem mam za szybki na moją głowę i podpadam regularnie pewnej osobie..no nic, zobaczymy...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: cynik w Lipiec 01, 2006, 01:16:55
Cytat: "xoen"
nie znikam z netu bo jakoś to mi się udało odroczyć(probsy), ale generalnei jęzkyk czasem mam za szybki na moją głowę i podpadam regularnie pewnej osobie..no nic, zobaczymy...



Zrobimy rebelie jak cie ktos ruszy, no, chyba, ze bys postawil jakis mega warez i go reklamowac zaczal to nie ma zmiluj sie hehe ale poki co to sie tak nie boj strasznie :)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 01, 2006, 19:01:30
ech.. właściwie to chyba bylo bezpodstawne, ale już lekka paranoja mnie lapie w necie..hm.

niemniej, wracając do tematu, na dosboxie NIE byłem w stanie odpalić Ancient Domains Of Mystery, najlepszy klon diabla, jaki w ogóle powstał-w trybie tekstowym, co ciekawe. niemniej zdesperowany (bo gram w to juz luźny piąty ROK), spróbowałem pocketdosa I wtyki bochsa. Działa.

wynik testu:

do metod odpalania problematycznych tytułów dodaję pocketdosa i wtyki. jednak. Zarzuciłem tą metodę w ogóle po zabawie z dosboxem a tu proszę... Czas sprawdzić C&C i RedAlert.

warto zauważyć, że pocketdos z wtyką dosboxa lub bochsa może być nawet 8x wolniejszy niż dosbox n0pa...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Johny32 w Lipiec 02, 2006, 19:40:02
Udało się uruchomić, ale wolno chodzi Master of Orion 2
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 03, 2006, 21:17:46
anie Red Alert ani C&C nie odpaliły u mnie .... niestety może ci się uda
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 03, 2006, 22:09:09
ruszyl THE MENAGER  ....
teraz to mam 2 dni w plecy jak znam życie .......
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 04, 2006, 07:08:45
z podniecenia zapomnialem dopisać że;
Legend of Valore czy jak to tam się zwie działa ( trzeba cierpliwości )
Ultima 5,6 za wooooolno ale odpala
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 05, 2006, 18:31:36
legneds of valour dziala grywalnie? hmm to by była pierwsza gra 3d jak działa z sensem... dla niekumatych: to taki jakby morrowind w jednym mieście.... prymitywne odrobinę, ale na amidze spędziłem łądnych parę godzin nad tym tytułem...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 06, 2006, 12:54:26
czy plynnie .......... to zalezy od zamozaparcia
jak dla maniaka RPG to da sie pograc, aczkolwiek szybciej bylo by mile widziane .....
nie testowalem wiecej ... nadal THE MENAGER ..
a poza tym oswajam Nokie N70 to tez zajmuje troche czasu
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: marx w Lipiec 11, 2006, 13:13:23
a dziala ktorys championship manager? probowalem odpalic pod emulatorem bodajze atari ale chodzil koszmarnie wolno
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 11, 2006, 17:49:21
dobra misiaki, powiem wam , co wiem.
rozmawiałem z n0pem, i prawdopodobnie NIE będzie przed jesienią szansy na 065, niemniej chyba udało mi się go namówić na update silnika soundu w pockesnesie, całkiem możliwe, że podmieni procedury na te z pocketgenesis bodajże. to niesamwoity czlowiek, skoro 1/2 sensownych emulek jest z jego udziałem lub całkowicie jego robotą.

dosbox i >16 mega pamięci moze być NIEWYKONALNE technicznie.
to zła wiadomośc. do 065 generalnie nic już nie wymyślimy, poklik, memory pools są za małe w 063, nie ma bata na to.

win3.11, realne zarządzanie pamięcią, obsługa np minidistr okienkowych linuchów, większa szybkośc są poza zasięgiem.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: corck w Lipiec 17, 2006, 16:34:51
Wreszcie wpadl loox N560, jakies porady co do konfiga? Pamiec etc. Zaraz sprobuje uruchomic heroesow jakichs, tylko na wizardzie nie bylem w stanie wyjsc poza glowne menu bo nie reagowal na dotyk ekran :\
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 17, 2006, 16:51:05
ehehe ale chyba nie masz na myśli 'reagowania na dotyk' w sensie wybierania rysikiem czegoś w menu gry?
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: corck w Lipiec 17, 2006, 17:47:30
zdaje sobie sprawe z tego ze nie jest to port tylko emulator, ale np. w raptorze po ustawieniu myszki wystarczylo 2 razy 'dotknac' danego miejsca zeby emulator to traktowal jako klikniecie myszka (za pierwszym razem pozycjonowal kursor a za drugim traktowal jako klik).
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: corck w Lipiec 17, 2006, 19:50:40
Hmm no wiec kilka prob
1:settlers - nie widzi sterownika dzwieku xmidi
2:gta - po wejsciu w aplikacje wywala jakis blad core, dziwne, na wizardzie udawalo mi sie wejsc do menu giery
3:heroes 2 : wlacza sie nawet, pojawia sie komunikat o braku plyty (wcisniecie joya dziala za OK), nie reaguje na rysik :p. Widac cale menu, fajnie jest, ale po dotknieciu wywalilo taki blad jak przy GTA. Szkoda. Na razie mam dosc sprawdzania, tym bardziej ze pisanie rysikiem na tej klawiaturze to katorga, 100x lepiej sprawdza sie klawiatura wizarda. A, po wylaczeniu sie herosow pisalo 'could not intialize xmidi drivier', wiec to, co w setllersach. O dziwo na wizardzie nie bylo problemow z tym driverem, chociaz 'nosound = true". Na looxie zmiany parametru i tak nic nie daja. Jutro moze cos wiecej sie pobawie.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Houston w Lipiec 17, 2006, 20:28:13
a ja mam doś lamerski (jak się obawiam) problem mianowicie wszystko działa ok - jednak gdy chcę odpalić jakiś program np. test.exe
i wpisuję test lub test.exe wyświetla mi się komunikat że nie złe polecenie test. lub test.exe. skąd ta kropka się tam na końcu bierze!? :S
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Lipiec 17, 2006, 20:40:09
@Houston
kropka o której mówisz jest kropka na końcu zdania  :D
na ten przykład po wpisaniu kaszanka [enter]:
Cytat: "DosBox"
Illegal command: kaszanka.


I nie ma nic wspólnego z kropką pomiedzy nazwą pliku i rozszerzeniem. Inna sprawa że czy napiszesz test czy test.exe powinno tak samo zadziałać o ile oczywiście jesteś we właściwym katalogu.

@corck
nie poddawaj się tak łatwo ;D
i może na początku jakies mniej ambitne gry wypróbuj, łatwiej o sukces i fajnie sobie poprzypominac jakies całkiem zapomniane starocie
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Houston w Lipiec 17, 2006, 22:30:13
Piwo dla śmiałka który odpali ten program na ppc! (i jeszcze wyjaśni jak to zrobić :))

http://files.to/get/136560/4517/SKLEP500_out.rar

program spakowany ~7mb rozpakowany nieco więcej :P
tak czy siak na pc śmiaga na zwykłym 486sx + win95 (czyli mocno obciążonym) też - u mnie na (tośce e405)

pod pocketDos wywalał błąd że komputer musi być zgodny z AT - po wgraniu procesora w sumie dowolnego błąd znika ale program po włączeniu jedynie mruga kursorem - tak jakby się ładował a z tego ładowania niewiele wynika

jeśli sie komuś nudzi - to piwo czeka :P
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: corck w Lipiec 19, 2006, 01:19:10
odpalilem theme hospital na wizardzie, wlecze sie okropnie ale na n560 pewnie bedzie lepiej :P ale to jutro. na razie na wizardzie chcialbym wybrac cos w menu, ekran dotykowy dziala dobrze jako myszka, tzn. klikanie i przemieszczanie jak trzeba, ale problem jest taki, ze moge ruszac kursorem tylko w centrum ekranu. Wyglada to tak, jakby byl tam scisly obszar, po ktorym moze poruszac sie kursor. Dotykajac rogu ekranu pojawia sie on w rogu tej 'strefy na srodku', jadac po obwodzie zawsze zakresla sie identyczny prostokat w srodku ekranu, tylko w mniejszej skali. Podejrzewam ze jest to jakis wpis w configu - macie pomysl jaki?


Na N560 to samo z TH, wlecze sie juz w menu, ale tez nie moge dac chocby new game, tylko tym razem kursor porusza sie nie w srodku a w lewym gornym rogu ekranu... action cross tez nie hula, to co na wizardzie : przy uruchomieniu pojawia sie 'please register'. A i pocket quake na N560 cos nie hula, bialy ekran zamiast gry, chociaz dzwieki sa.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 19, 2006, 22:22:12
Cytat: "corck"
Hmm no wiec kilka prob
1:settlers - nie widzi sterownika dzwieku xmidi
2:gta - po wejsciu w aplikacje wywala jakis blad core, dziwne, na wizardzie udawalo mi sie wejsc do menu giery
3:heroes 2 : wlacza sie nawet, pojawia sie komunikat o braku plyty (wcisniecie joya dziala za OK), nie reaguje na rysik :p. Widac cale menu, fajnie jest, ale po dotknieciu wywalilo taki blad jak przy GTA. Szkoda. Na razie mam dosc sprawdzania, tym bardziej ze pisanie rysikiem na tej klawiaturze to katorga, 100x lepiej sprawdza sie klawiatura wizarda. A, po wylaczeniu sie herosow pisalo 'could not intialize xmidi drivier', wiec to, co w setllersach. O dziwo na wizardzie nie bylo problemow z tym driverem, chociaz 'nosound = true". Na looxie zmiany parametru i tak nic nie daja. Jutro moze cos wiecej sie pobawie.



BŁĄD CORE NA DOSBOXIE?

 ludzie.....
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: corck w Lipiec 21, 2006, 23:34:28
coz za rzeczowe wytlumaczenie. thx
teraz probujac odpalic adoma wyskoczylo to : code error : cpu-paging-01 ehhh nic nie dziala jak trzeba ...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 22, 2006, 12:40:25
jeszcze raz napiszę W DOSBOXIE czy PDOSBOXIE ....:(





przepis na adoma:


pocketdos + wtyczka BOCHSA + hm TYLKO XMS lub EMS, 8 mega.

teraz lepiej?


Cytat: "Houston"
Piwo dla śmiałka który odpali ten program na ppc! (i jeszcze wyjaśni jak to zrobić :))

[url]http://files.to/get/136560/4517/SKLEP500_out.rar[/url]

program spakowany ~7mb rozpakowany nieco więcej :P
tak czy siak na pc śmiaga na zwykłym 486sx + win95 (czyli mocno obciążonym) też - u mnie na (tośce e405)

pod pocketDos wywalał błąd że komputer musi być zgodny z AT - po wgraniu procesora w sumie dowolnego błąd znika ale program po włączeniu jedynie mruga kursorem - tak jakby się ładował a z tego ładowania niewiele wynika

jeśli sie komuś nudzi - to piwo czeka :P




win95 to raczej nie na dzisiejsze maszyny, odpalić win można na bochsie TYLKO i WYŁĄCZNIE, ale konia i pół królewny temu, co wymyśli klawiaturę pod bochsem.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Lipiec 23, 2006, 10:34:54
zgadzam się z przedmówcą tak że na chwilę dzisiejszą brak możliwości sprzętowej
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Tomcio-Paluszek w Lipiec 23, 2006, 17:15:26
Dla ciekawskich tak wygląda prędkość "Little Big Adventure" na moim sprzęcie.

http://s2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/?action=view&current=lba_divx.flv
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Sanjuro w Lipiec 25, 2006, 05:17:14
Odpalilem "Karateka" (ehhhh czasy atarynki sie przypominaja na ta gre trzeba bylo czekac o ile dobrze pamietam ze 2 godziny bez karty turbo) :P Cale 4 kolory, ale i tak na poczatek mialem zonka, bo na poczatek bylo niegrywalne (przy ustawieniach co nowsze gierki dzialaja lux), dopiero po zmiany w cyklach i gubieniu klatek pomogly.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 25, 2006, 14:09:01
heheh w pelni grywalne na pocketatari :)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Lipiec 25, 2006, 15:19:25
Próbował ktoś Jazz Jackrabbit (oczywiście jedynkę) odpalić? :) Ja będę miał okazję dopiero w sierpniu, a na tej grze się wychowałem praktycznie :D
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 25, 2006, 15:31:11
Cytat: "BatSk8"
Próbował ktoś Jazz Jackrabbit (oczywiście jedynkę) odpalić? :) Ja będę miał okazję dopiero w sierpniu, a na tej grze się wychowałem praktycznie :D


Może to cię zainteresuje: http://pocketinsanity.sourceforge.net/content/view/35/61/
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Lipiec 25, 2006, 17:58:21
Ja pierdykam :D Nawet nie wiedziałem, że do tej genialnej gry jest port! Dziękuję bardzo!
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Tomcio-Paluszek w Lipiec 25, 2006, 19:40:06
(http://i2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/gs2000_1.gif)
(http://i2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/gs2000_2.gif)
(http://i2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/gs2000_3.gif)
(http://i2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/gs2000_4.gif)
(http://i2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/gs2000_5.gif)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 26, 2006, 13:37:25
LOL!.Nawet nie robilem podejścia do gs2000, ech.. te 2 klatki...ech.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Tomcio-Paluszek w Lipiec 27, 2006, 10:31:29
(http://i2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/1914-1918_1.jpg)

(http://i2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/1914-1918_2.jpg)

Mój koment:

Działa ok i nie wymaga szybkiej maszynki.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: xoen w Lipiec 27, 2006, 17:28:55
erm, ja dodam tylko, że powyższy tytuł jest grywalny, to dobra gra.
panowie dodajcie commenty, nie same screeny... później ktoś się napali i będzie płakał...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Tomcio-Paluszek w Lipiec 27, 2006, 19:06:21
Championship Manager 1 działa świetnie.

Próbowałem też odpalić na PocketDOS, ale nie odpala się bo gra nie wykrywa grafiki vga ,  a miałem nadzieję na obsługę myszki  :(
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Lipiec 27, 2006, 22:07:32
Cytat: "Tomcio-Paluszek"
Championship Manager 1 działa świetnie.

Próbowałem też odpalić na PocketDOS, ale nie odpala się bo gra nie wykrywa grafiki vga ,  a miałem nadzieję na obsługę myszki  :(


A próbowałeś grzebać w ustawieniach, a dokładniej w Tools> Settings> Display> Type> VGA.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Tomcio-Paluszek w Lipiec 27, 2006, 23:10:48
Naturalnie w opcjach mam ustawione VGA.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Sierpień 22, 2006, 19:56:34
panowie testujemy dalej albo wątek umiera ...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Evald w Sierpień 24, 2006, 11:17:06
A ja mam pytanie. Jestem calkowicie zielony i dopiero dostalem looxa n560. Czy na windows mobile 5.0 trzeba jakiejs specjalnej wersji opisywanych przez was programow czy powinna pojsc bez problemow wersja dla wm2003? Bo ja w ogole nie wiem co chodzi a co nie na tym nowym windowsie - tak samo hcicalbym jakies programiki do czytania ksiazek/komiksow, odtwarzania filmow, ale na razie grzezne w 1000 postow forumowych - probowalem instalowac tez jakies kodeki ale nie udalo mi sie. A co tych gier co wymienilisci chetnie bym kilka wlaczyl, przypomne sobie stare czasy :)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 24, 2006, 11:36:34
evald, daj sobie trochęczasu, wszystko się poukłada, znam ten feeling.

do książek: ubook
do filmów tcpmp

do emulatorów:
dużo czasu i problemem będzie wm05...może ktoś doda coś więcej...

pipeman, wieczorem zapodam cosik nowego po testach...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Sierpień 24, 2006, 13:22:44
jak na razie tylko płątne rzeczy jako emulator będą działać.
A co do reszty to dział download i instalacja po kolei wszystkiego ...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Tomcio-Paluszek w Sierpień 25, 2006, 21:58:14
Master of Orion

Filmik:
http://s2.photobucket.com/albums/y50/TomekB/?action=view&current=master_of_orion.flv

Do grania nie trzeba używać myszki. Wystarczą kursory.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 25, 2006, 23:34:47
meh o moo pisałem już z rok temu grywalny idealnie u mnie.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Sierpień 25, 2006, 23:39:39
Ja będę testował JazzJackrabbit w wolnym czasie, bo ten OpenJazz to lipa totalna - grać się da, ale jest pełno niedoróbek i brak możliwości savowania. Ogólnie nieudany port.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 25, 2006, 23:44:50
na emulce raczej nie próbuj...szkoda czasu, ale...sam zobaczysz.

hmm panowie, właśnei czytam o metodzie na windows 3.11. JEDENAŚCIE, + himem, co oznacza większą ilośc możliwości( nie o win mówię, o pamięci ), jak przebrnę przez parenaście stron topica po rosyjsku, może coś napiszę...

to coś nowego,

udało się na pockedosie 1.1 i wtyce hm... bochsa, no cóż.

najlepszy jest koniec posta, padłem...
5 дней только читает
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Pipeman w Sierpień 26, 2006, 10:15:58
ja toze citajem paruski i u mienia nie budu balszoj prabljemow z raskij jazyk.
Zapodaj linka może poczytam i dojdziemy do czegos wspolnymi silami
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Sierpień 26, 2006, 10:54:07
To ja też chętnie popróbuję, choć i tak po odpaleniu 3.1 już mi tak bardzo na 3.11 nie zależy...  :(
A tu następny linek znaleziony na szybkiego http://forums.pocketpcfaq.com/viewtopic.php?t=17475&sid=4880923d1bccd79cb09ad7086676fd9c

Dodane:
Jakoś tak dziwnym sposobem, zamiast odpalać instalkę 3.11 zacząłem bawić się z Win95 i oto efekty na tę chwilę:

(http://img246.imageshack.us/img246/6793/win95eg4.png)

Już kiedyś chyba ci Xoen pisałem, że uruchomiłem instalator W95 na PocketDosie, jednak tym razem uruchomiłem setup.exe normalnie, tzn. nie opuszczałem żadnych testów (czyli testy pamięci itp. przeszedł poprawnie).
Jak coś zadziała to dam znać :) Jednak jestem pełen nadzieji, że uda mi się w końcu zainstalować tego Windowsa...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Sierpień 26, 2006, 13:19:58
Buuuuuuu, chlip, chlip :(

(http://img237.imageshack.us/img237/8618/erroryp1.png)

Myślę, że instalator nie mógł nadpisać boot sektora, gdyż zmontowałem dysk c: jako "Physical disk" z użyciem DosFS. Spróbuję jeszcze z "Disk image file" jednak pierwsze pytanie: czym go utworzyć?
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 26, 2006, 16:45:01
ima? czy hdeka, to drugie możesz tylko podpiąć jako second hdd,,,i naprawiać,taka myśl..
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Sierpień 27, 2006, 20:40:57
To już tylko tak na zakończenie: z racji fatalnej szybkości pocketa zacząłem instalować Wina na PocketDosie na PC. Zajęło mi to około 2-3 godziny (robiłem wszystko na obrazie dysku *.hdd). Instalacja zakończona pomyślnie itp. itd. Niestety przy próbie bootowania zatrzymuje się na logo Win95 i koniec...
Jednym słowem daję już sobie z tym spokój.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Sierpień 27, 2006, 21:09:05
A jak długo czekałeś aż się zbootuje? Bo niedawno ktoś zapodał link do strony na której była opisana instalacja Win95 na Jornadzie 720 i tam bootowanie trwało ponad 19 minut... na 4150 powinno być szybciej, ale może za szybko zrezygnowałeś?
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Sierpień 27, 2006, 22:11:53
Jak pisałem potem zacząłem instalować już na PocketDOSie, ale na PC, więc wszystko znacznie szybciej poszło. Z bootowaniem czekałem ponad 20minut i w tym czasie nawet nic nie próbował czytać z dysku. Do tego próbowałem zmieniać wtyczki z Bochsa na DosBoxa lub nawet wogóle wyłączyć wszystkie wtyczki, ale ciągle to samo...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Sierpień 31, 2006, 22:13:01
wyobraźcie sobie, że theme HOSPITAL działa, czy może raczej jest grywalny-po prostu.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: processor w Wrzesień 01, 2006, 20:00:54
A mi przyszedł do głowy pomysł (trudny ale może do wykonania).
Napisać cały DOS w formie pocketowej (ale nie DosBox, a całkowicie zamiast WM!), zrobić HR i go zainstalować zamiast WM. Emulowałby on BIOS, dysk C:/ jako Main Memory, dysk D:/ jako iPAQ File Store i E:/ jako dysk wymienny (SD).

Możnaby tak zainstalować Windowsa 98 bez żadnych strat pamięci dla WM.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 01, 2006, 20:05:06
To nie wyda, przecież pecet to nie tylko BIOS i DOS.. zapomniałeś że procesory ARM mają inną architekturę niż 80x86? Win98 na czymś takim by nie ruszył nawet...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Poklik w Wrzesień 01, 2006, 20:06:11
Cytat: "processor"
A mi przyszedł do głowy pomysł (trudny ale może do wykonania).
Napisać cały DOS w formie pocketowej, zrobić HR i go zainstalować zamiast WM. Emulowałby on BIOS, dysk C:/ jako Main Memory, dysk D:/ jako iPAQ File Store i E:/ jako dysk wymienny (SD).

Możnaby tak zainstalować Windowsa 98 bez żadnych strat pamięci dla WM.


Powodzenia  :ohreally: :)
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Wrzesień 01, 2006, 20:07:09
Cytat: "processor"
A mi przyszedł do głowy pomysł (trudny ale może do wykonania).
Napisać cały DOS w formie pocketowej, zrobić HR i go zainstalować zamiast WM. Emulowałby on BIOS, dysk C:/ jako Main Memory, dysk D:/ jako iPAQ File Store i E:/ jako dysk wymienny (SD).

Możnaby tak zainstalować Windowsa 98 bez żadnych strat pamięci dla WM.




vide linuch na ppc, były idee, releasy, ale tak naprawdę ludzie zainteresowani i tak w końcu dali spokój, przyjmijmy realnie: nie da się tak.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: processor w Wrzesień 01, 2006, 20:18:29
Kiedyś uruchamiałem DosBox i mi nie działał więc dziś zacząłęm próbować nowszą wersję i jest ten sam problem.

Problem polega na tym że po uruchomieniu DosBox'a nic się nie dzieje. Stan jest taki sam jak przed uruchomieniem. Dodam że mam WM2003 (chyba nie SE) oraz Cq iPAQ 3870.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Wrzesień 01, 2006, 20:34:24
dodaj w końcu swój sprzet do profilu..

 myślę, że jedyny problem, że ci to nie rusza to konfiguracja emulki.
spróbuj pogrzebać w konfigu ręcznie, edytor tekstu, choćby pocketword i edytuj konfig dosboxa, luźne myśli:

- directgapi=FALSE

przede wszystkim.
wyłacz dźwięk.

wersji dosboxa na ppc jest łacznie bodajże 5, dodaj do tego pocketdosa( z jego wtyczkami), oraz pdosboxa.


W zależności, co chciałbyś osiągnąć,


można próbować na różne sposoby, np pocketdos + wtyka dosboxa, to prawie dosbox z idealnym, SENSOWYM frontendem, czyli interfejsem konfiguracji,

 co ciekawe, pocketdos + wtyka dosboxa czy ostatecznie bochsa daje więkse możliwości, niż dosbox,imho. tylko, że dosbox jako taki będzie szybszy, ale skoro nie rusza.....

jeśli sama edycja konfiga nie pomoże, daj znać, zapodam parę próbnych ustawień + te 5 wersji dosboxa = warianty na różne proce, o ile to wszystko odnajdę.

powodzenia.

ps ten ipaq ma proc 206 mhz? = szukaj wersji ARM dosboxa...

sprawdź wolną pamięć, 18-32 megsy wolnej przy dosboxowej pamięci 8mb jest gwarancją działania( o ile odpalisz)...
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: processor w Wrzesień 01, 2006, 22:33:24
nawet nie moge znalesc tego wpisu w confihu :/ Procesor to StrongARM 206MHz
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: KotLarry w Wrzesień 02, 2006, 01:17:23
jest a pewno..
Ale weź użyj tego configa.. poniżej..jest od DOSBOX CVS:


[sdl]
# fullscreen -- Start dosbox directly in fullscreen.
# fulldouble -- Use double buffering in fullscreen.
# fullfixed -- Don't resize the screen when in fullscreen.
# fullresolution -- What resolution to use for fullscreen, use together with fullfixed.
# output -- What to use for output: surface,overlay,opengl,openglnb.
# hwscale -- Extra scaling of window if the output device supports hardware scaling.
# autolock -- Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
# sensitiviy -- Mouse sensitivity.
# waitonerror -- Wait before closing the console if dosbox has an error.
# priority -- Priority levels for dosbox: lower,normal,higher,highest.
#             Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
# mapperfile -- File used to load/save the key/event mappings from.

fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=320x240
output=surface
hwscale=1.00
autolock=false
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper.txt


#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=8.00
tpadmode=false
tpadspeed=8.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=false
lefthand=false

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk

[dosbox]
# language -- Select another language file.
# memsize -- Amount of memory dosbox has in megabytes.
# machine -- The type of machine tries to emulate:hercules,cga,tandy,vga.
# captures -- Directory where things like wave,midi,screenshot get captured.

language=
machine=qvga
captures=capture
memsize=12

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#           Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=5
aspect=false
scaler=none

[cpu]
# core -- CPU Core used in emulation: simple,normal,full,dynamic.
# cycles -- Amount of instructions dosbox tries to emulate each millisecond.
#           Setting this higher than your machine can handle is bad!
# cycleup   -- Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown    Setting it lower than 100 will be a percentage.

# I'd advise using verysimple or full core where possible.

#core=verysimple
core=full
cycles=1000
cycleup=100
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=3000

[mixer]
# nosound -- Enable silent mode, sound is still emulated though.
# rate -- Mixer sample rate, setting any devices higher than this will
#         probably lower their sound quality.
# blocksize -- Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering
#              but sound will also be more lagged.
# prebuffer -- How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=true
rate=11025
blocksize=256
prebuffer=10

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=none
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]
# gus -- Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# base,irq1,irq2,dma1,dma2 -- The IO/IRQ/DMA addresses of the
#            Gravis Ultrasound. (Same IRQ's and DMA's are OK.)
# rate -- Sample rate of Ultrasound emulation.
# ultradir -- Path to Ultrasound directory.  In this directory
#             there should be a MIDI directory that contains
#             the patch files for GUS playback.  Patch sets used
#             with Timidity should work fine.

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker -- Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate -- Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
# tandyrate -- Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#              Tandysound emulation is present if machine is set to tandy.
# disney -- Enable Disney Sound Source emulation.

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]
# Nothing to setup yet!


[dos]
# xms -- Enable XMS support.
# ems -- Enable EMS support.

xms=true
ems=true

[directserial]
# directserial -- Enable serial passthrough support.
# comport -- COM Port inside DOSBox.
# realport -- COM Port on the Host.
# defaultbps -- Default BPS.
# parity -- Parity of the packets. This can be N, E or O.
# bytesize -- Size of each packet. This can be 5 or 8.
# stopbit -- The number of stopbits. This can be 1 or 2.

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\SD-MMCard\"
c:
cd SD-MMC~1
cd nc
NC.EXE
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Wrzesień 02, 2006, 09:21:42
[autoexec]
 # Lines in this section will be run at startup.
mount c "\SD-MMCard\"
c:
cd SD-MMC~1
cd nc
NC.EXE

no... to już trzeba samemu edytowac....

tu jest paczka dosobxów itp,btw:
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=49260
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Październik 21, 2006, 00:08:38
i kolejny tytuł, do sprawdzenia którego sprowokował mnie batsk8...

jack jazz rabbit:

nie rozumiem, jakim cudem ta gra na dosboxie wyciąga na 400 mhz 22-26 klatek i jest całkowicie grywalna.
(http://img245.imageshack.us/img245/5917/jazzxofh8.png) (http://imageshack.us)


oczywiście.. nie mogę powiedzieć, że prędkośc dorównuje portowi..ale dziwię się... scroll się nie rwie.  zastanawiam się, jak to mogłoby działać na mocniejszych maszynach..zaskoczony jestem.

konfig:
[sdl]

fullscreen=true
fulldouble=false
fullfixed=false
fullresolution=320x240
output=surface
hwscale=1.0
autolock=true
sensitivity=90
waitonerror=false
priority=high,higher
mapperfile=mapper.txt
cellupdate=false

#Mouse emulation
dpadmouse=true
dpadmousespeed=3.00
tpadmode=true
tpadspeed=2.00

#Key binds
dpadup=91
dpaddown=85
dpadleft=87
dpadright=89
dpadconfirm=52

hwkey1=49
hwkey2=53
hwkey3=56
hwkey4=54

#Mouse actions
dpadconfirm_ma=1
hwkey1_ma=0
hwkey2_ma=0
hwkey3_ma=2
hwkey4_ma=3

#GFX Output options
directgapi=true
lefthand=true

#Forced keyboard
fkswitchx=0
fkswitchy=0
fkswitchw=2
fkswitchh=2
fkheight=80
fkbutton=4
fktransparent=true

#Toolbars
toolbar1=toolbar.dbk
toolbar2=game.dbk
toolbar3=set.dbk
toolbar4=zztoolbar.dbk

[dosbox]


language=
machine=vga
captures=capture
memsize=8

[render]

frameskip=1
aspect=true
scaler=none

[cpu]

core=full
#core=full
cycles=1200
cycleup=50
cycledown=100
# Cpu autocycling - set to value higher than 0 to enable.
# Set to 0 to disable feature.
# This also sets maximum allowed cycles.
cyclesmax=0

[mixer]

nosound=true
rate=11025
blocksize=128
prebuffer=10

[midi]

mpu401=false
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]

type=sb1
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

[gus]

gus=false
rate=22050
base=240
irq1=5
irq2=5
dma1=3
dma2=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]

pcspeaker=false
pcrate=11025
tandyrate=11025
disney=false
tandy=false

[bios]


[dos]

xms=true
ems=true

[directserial]

directserial=false
comport=1
realport=COM1
defaultbps=1200
parity=N
bytesize=8
stopbit=1

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
mount c "\sd card\c\"
#imgmount a "\sd card\floppy_1.44.00.img" -t floppy
#imgmount d "\sd card\dsl-3.0.1-syslinux.iso" -t iso
#boot -l a
# mount d -t cdrom d:\
# mount d "\sd card\c2"
# mount d -t cdrom d:\
# c:
# zeno.com
# CD GRY
# blaster
#PATH C:\WINDOWS;
#C:\WINDOWS\SMARTDRV.EXE 512 /double_buffer

#SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
C:
cd nc
nc


oczywiście sam koniec należałoby wg. własnego uznania  wyedytować, ja zawsze odpalam nortona, coby się nie męczyć ręcznym wklepywaniem...

jeszcze raz dzięki batsk8 za inspirację... ciekawe, co jeszcze się da odpalić..



daggerfall nie działa..dziwne.

pinballe działają bosko!

ech...tak się ucieszyłem, jak to zobaczyłem...
(http://img133.imageshack.us/img133/6397/ultimaxo1tn1.png) (http://imageshack.us)

po wybraniu postaci i odpaleniu samej gry niestety czarno..
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Bat. w Październik 21, 2006, 11:06:35
Hahaha xoen, a mówiłem, że stary Jazz musi ruszyć! Moja ulubiona gierka :D Nie ma jaj, muszę odpalić DB - mam ten sam problem co processor. Zaraz pobawię się configiem aż ruszy, hehe.
Dzięki za przetestowanie!

damn
Chyba to faktycznie nie chodzi na WM5 :( Wyłączyłem nawet wszystkie nakładki i programy działające w tle - mimo wszystko - zawiecha całego pocketa po odpaleniu, albo DosBox jest niewidzialny jako górna warstwa. Może GAPI mi potrzeba?

edit 2

Udało mi się go zmusić do działania. Niestety nawet z wyłączonym RealVGA mam tylko 1/4 ekranu reagującą na dotyk, więc będę musiał na ślepo próbować :)

edit3

Nie udało mi się na ślepo tego robić, to wrzuciłem do autoexeca :D Chodzi!!!!!!
Nie wiem ile wyciąga, bo nie mogę korzystać z klawiatury, ale jest grywalne :) Menu chodzi wolno, ale sama gra szybko. Tylko czemu obraca mi pocketa ten dosbox na landscape left to ja nie wiem, ciężko się tak gra. I dźwięku nie umiem ustawić :(
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: DinthKSC w Październik 21, 2006, 13:36:57
Dziala mi Civilization :D Nie spodziewalem sie tego. Nawet mimo ze wolna jest grywalna na moim 206MHz (narazie z wylaczonym GAPI).
Mam jednak 2 pytania: jak zrobic normalniejsza myszke w DosBoxie (tj klika tam gdzie tapne, a nie przesuwanie kursora rownolegle do rysika - a nie tam gdzie rysik), oraz drugie - jak uruchomic Settlersow - wyskakuje mi blad XMIDI.

GAPI mi nie dziala pod DosBoxem, na pierwszy rzut oka wyglada to jak smietnik na ekranie, na drugi rzut wyglada tak jakby aplikacja uruchomila sie w trybie portrait w rozdzielczosci 320x240 nadmiarowe piksele z jednej linii przenoszac na nastepna.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Październik 21, 2006, 17:14:43
Cytat: "BatSk8"
Tylko czemu obraca mi pocketa ten dosbox na landscape left to ja nie wiem, ciężko się tak gra.


kierunek obracania ekranu ustawiasz sobie w konfigu: lefthand=true lub false
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: processor w Październik 21, 2006, 18:42:52
Cytat: "DinthKSC"
jak uruchomic Settlersow - wyskakuje mi blad XMIDI.



A może w ich ustawieniach wyłączyć dźwięk??
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Październik 21, 2006, 20:49:48
myślę, że:

setup.exe i nosound a potem odpalamy z quickn.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: DinthKSC w Październik 22, 2006, 13:44:42
GAPI mi niestety dalej nie dziala, wszystko wyglada na to ze driver nie potrafi obrocic obrazu. Czy da sie uruchomic Dosboxa w trybie 240x240 square screen? w ten sposob mozna by to bylo sprawdzic.
tpadmouse ustawilem na false, w wiekszosci gier mysz zaczela dzialac normalnie, niestety w settlersach przestala dzialac wogole, po tapnieciu kursor lata po calym ekranie z wyjatkiem miejsca w ktorym tapnalem ekran :/

Aha udalo mi sie uruchomic DosBoxa z ustawieniami core=dynamic; display=overlay i wydaje mi w miejscach w ktorych bardzo spowalnial teraz dziala duzo szybciej.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: KotLarry w Październik 22, 2006, 14:34:30
Ipaq miał spoere problemy z GAPI. Miałem 3870 i było tragicznie.
Właściwie nic nie było. A poneiważ od modelu 36XX różnił się
jedynie slotem na kartę, ew. BT i ilością ramu to podejrzewam,
że może być tak samo skopany jeśli chodzi o GAPI.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: DinthKSC w Październik 22, 2006, 14:37:21
Na 3660 problemow z GAPI nigdy nie mialem, teraz uzywam 3850

BTW. XCOM Apocalipse nie rusza na DosBoxie N0pa
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Październik 22, 2006, 14:53:05
konkretnie to problemy są z GAPI w trybie landscape, w pionie jest wszystko OK
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Październik 22, 2006, 15:25:47
niestety nie znam metody na tryb portrait, to byłoby wybawienie...


a tu
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=49260
jest paczka dosboxów, wszystkich, jakie znalazłem.

co do 1/4 ekranu... szukaj w konfigu

[render]
# frameskip -- How many frames dosbox skips before drawing one.
# aspect -- Do aspect correction.
# scaler -- Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
# Supported are none,normal2x,advmame2x,advmame3x,advinterp2x,interp2x,tv2x.

frameskip=5
aspect=false
scaler=none


scaler na normalx2 może...?

co do tego nieszczęsnego ciągania myszy... nic się nie da zrobić chyba, tlko pdosbox ma możliwość obsługi myszy typu klik=ruch....
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: DinthKSC w Październik 22, 2006, 17:57:25
Cytuj
co do tego nieszczęsnego ciągania myszy... nic się nie da zrobić chyba, tlko pdosbox ma możliwość obsługi myszy typu klik=ruch....


w innych grach dziala dobrze w Dosbox 0.63 n0p'a. Tylko w Settlersach nie dziala. Moze to wina nie emulatora tylko gry, ew. emulowanego sterownika myszki?
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Październik 22, 2006, 18:11:03
sprawdź na stronie n0pa CVS build.

on chyba działał ok..jeśli nie szukaj w paczce z dosboxami w/w.
Tytuł: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: guayar w Październik 25, 2006, 15:44:47
Udało mi się uruchomić Ascendancy (trochę ekran za mały i nie da się czytac + tempo gry nie za wielkie, ale da sie przeżyć)

Summoning - z tego sie bardzo cieszę, lae muszę wygrzebać starą instrukcje od tej gry, gdyz trzeba wstukać kod, więc nie wiem jak sama rozgrywką
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: bc30se w Wrzesień 01, 2007, 09:47:34
Witam, na dosbox 0.63 udało mi się właśnie uruchomić jedną z moich ulubionych gierek czyli Goblins3.

Gierka chodzi.... prawie bardzo dobrze, co jakiś czas tnie się dźwięk i przystaje na moment obraz. Czy da się coś z tym zorbic? Jakiś plik konfiguracyjny? mam mio p550. Czy może na innym emulatorze próbować?

Dzięki za odpowiedź
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: malo w Wrzesień 01, 2007, 16:26:19
Witam, na dosbox 0.63 udało mi się właśnie uruchomić jedną z moich ulubionych gierek czyli Goblins3.

Gierka chodzi.... prawie bardzo dobrze, co jakiś czas tnie się dźwięk i przystaje na moment obraz. Czy da się coś z tym zorbic? Jakiś plik konfiguracyjny? mam mio p550. Czy może na innym emulatorze próbować?

Dzięki za odpowiedź



Spróbuj ScummVM (http://www.scummvm.org/) - działa też na nim wiele innych klasycznych przygodówek (głównie LucasArts).
Dosbox to moim zdaniem ostateczność, po włączeniu dźwięku trudno zapewnić w nim sensowną prędkość działania.
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: bc30se w Wrzesień 01, 2007, 17:10:00
dzięki będę czytał, w razie wątpliwości zaalarmuje
Napisane: Wrzesień 01, 2007, 16:31:59
CHŁOPIE CHODZI JAK BURZA!!!
Napisane: Wrzesień 01, 2007, 17:06:37
Mam tylko jeden program, po najechaniu kursorem na element nie podświela nazwy.

Np na pierwszej planszy powinienem mieć chest itd. Wiem żę to są aktywne przedmioty, ale powinny się podświetlac.
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: malo w Wrzesień 01, 2007, 22:57:42
Np na pierwszej planszy powinienem mieć chest itd. Wiem żę to są aktywne przedmioty, ale powinny się podświetlac.


Pewnie bug engine-u w scummvm. Co ciekawe po przemieszczeniu kursora przyciskami napisy sie pojawiaja. W goblins 2 np. tego problemu nie ma.

btw. zrobil sie mały offtopic :)
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: bc30se w Wrzesień 02, 2007, 00:18:32
dokładnie jest jak mówisz.
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: MFC w Luty 29, 2008, 23:57:27
Witam, czy udalo sie komus odpalić Space Hulk?

Mi na poczatku wyskakuje logo, etc. potem wywala i jest komunikat error in Midi code. Dodam tylko ze w czasie uruchomiania, strasznie ciol sie dzwiek.

Ok zaczynam to ogarniac. W zależności od tego co zminenie w pliku config mam emuluje inne rzeczy, tak?
Dlatego tez w grze space hulk po intro wyskakuje mi midi error. A jak zaowazylem po odpaleniu dosboxa standardowo laduje soundblaster. Kombinuje jak wlaczyć emulacje midi a wylaczyć soudnblastera, zrobilem tak:

[midi]
# mpu401      -- Enable MPU-401 Emulation.
# intelligent -- Operate in Intelligent mode.
# device      -- Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#                This can be default,alsa,oss,win32,coreaudio,none.
# config      -- Special configuration options for the device. In Windows put
#                the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=true
intelligent=true
device=default
config=

[sblaster]
# type -- Type of sblaster to emulate:none,sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16.
# base,irq,dma,hdma -- The IO/IRQ/DMA/High DMA address of the soundblaster.
# mixer -- Allow the soundblaster mixer to modify the dosbox mixer.
# oplmode -- Type of OPL emulation: auto,cms,opl2,dualopl2,opl3.
#            On auto the mode is determined by sblaster type.
# oplrate -- Sample rate of OPL music emulation.

type=none
base=220
irq=7
dma=1
hdma=5
mixer=true
oplmode=auto
oplrate=11025

Niestety po wlaczeniu dosboxa nic nie moge zrobic, tzn, nic pisac. Jakies rady jak uruchomic to midi a wylaczyc Soundblaster?
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: dissident w Wrzesień 26, 2008, 19:23:56
Poczytalem, poszukalem, ale mam pytanie, skad wy bierzecie te gry?

Mam dwie gierki ktore odpalam pod dosboxem na pc, i te same gry moge normalnie wrzucic na pocketa, czy moze specjalne rozszerzenia/pliki sa na ppc ??
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Pazur w Wrzesień 26, 2008, 21:32:17
te same - normalne gry dosowe
no chyba że nie pójdą...
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: dissident w Wrzesień 27, 2008, 01:19:08
te same - normalne gry dosowe
no chyba że nie pójdą...



ee no to fajnie, potestuje sie kilka :) dzieki.
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Airice w Wrzesień 29, 2008, 13:46:24
mi sie udało odpalic ...

Ishar 1/2 |3 nie odpala
eye of beholder 1/2 działa
lords of the realm idealnie!
cos tam knight of kingdom romance czy jakos tam...

i cos tam byle ale wszystko wywalilem... ;p
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: nothin w Wrzesień 29, 2008, 13:49:02
Cytuj
lords of the realm idealnie!


oooo, sprawdzę!

upd: działa rewelacyjnie! sprawdzę pod pocketdosem, bo ma lepszą obsługę mychy...

Cytuj
Witam, czy udalo sie komus odpalić Space Hulk?

u mnie śmigał, swego czasu grałem...
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: Airice w Październik 08, 2008, 18:43:23
nothin jabys miał chwilke czasu looknij jak dziala zapis w Ishar 1.. bo co mi dziwnie dziala... i może u Ciebie zacznie współpracować ishar 3
Tytuł: Odp: DosBox co udało się uruchomić....
Wiadomość wysłana przez: bery111 w Grudzień 20, 2010, 21:46:07
jestem żielony  zainstalowałam dosmoxa ina telefon i o mam zrobić zeby czytało mi gry