DosBox 0.72

  • 79 Odpowiedzi
  • 22272 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ultras

  • 17
  • Sprzęt: Samsung i5700
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 04, 2009, 16:53:37 »
u mnie w menedżerze plików karta także nazywa się "Karta Pamięci" więc jak w dosboxie mam wpisać literke "ę" ?
zmienić nazwy mojej karty nie mogę bo wyskakuje komunikat "wystąpił problem podczas zmiany nazwy pliku..."
Ktoś pomoże?

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 04, 2009, 17:12:51 »
a dlaczego w dosboxie chcesz wpisywać?  :O
wpisujesz w configu

*

Offline purasx

  • **
  • 195
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TyTn II
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 04, 2009, 18:56:41 »
W configu też to nic nie daje, sam próbowałem. Jak na razie jedynym sposobem jest umieszczanie gier i dosboxa w pamięci urządzenia.

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 04, 2009, 21:20:30 »
można spróbować pobawić się ze zmianą nazwy karty pamięci, ale tego się nie robi w menedżerze plików tylko w rejestrze

*

Offline kaju666

  • **
  • 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • E8Mod.pl - Administrator
  • Sprzęt: HTC Diamond
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 02, 2009, 21:29:27 »
Witam mianowicie 3 pytania:

1. Mam diamonda 528mhz ale gdy odpale np mario dosboxem to chodzi strasznie wooolno. Da się coś poradzić?
2. Jak zemulować tym win95.img ??
3. Co zastąpi MSConsole(crash po instalacji) i pocket console(brak reakcji programu bochs)

Pozdrawiam
HTC Touch Diamond
Rom:MY OWN  ->  [22.10.09][ROM WM6.5 23017][WWE] **Touch The Dark** [Titanium] [v0.x]
Hard-SPL: 1.40 OliNex
Radio: 1.15.25.14

*

Offline Progressive

  • ***
  • 251
  • Płeć: Mężczyzna
  • Heavy Reggae!
  • Sprzęt: HP iPAQ 214; iPad2; Milestone; iPhone 4S
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 02, 2009, 21:48:10 »
Ad. 1 Winą marnej prędkości emulacji jest procesor Qualcomma, który do najwydajniejszych w kwestii emulacji nei należy.
Ad. 2 Do emulacji win95 radzę użyć Bochsa(tutorial wisi w tym dziale)
Ad. 3 Chyba nie ma innej konsoli, może masz niepoprawnie skonfigurowanego bochsa i dlatego nie działa pocketconsole.

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 16, 2010, 20:32:15 »
Sory, że odświeżam, ale mam pytanie: czy da się zrobić tak, że naciskam na lewą stronę ekranu, odczytuje to jako naciśnięcie strzałki w lewo, tak samo z innymi strzałkami? Albo że przesuwam palec w odpowiednią stronę, a on to odczytuje jako odpowiednią strzałkę. Bo na tej mikroskopijnej klawiaturze ciężko się gra.

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 16, 2010, 21:38:18 »
nie ale możesz sobie zrobić własny toolbar np. tylko z dużymi strzałkami zamiast klawiatury
tu przykład customowych toolbarów
tu instrukcja

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 16, 2010, 23:09:24 »
Trochę szkoda, ale dobre i to. W emulatorze PSX można sobie przyciski porozmieszczać na całym ekranie, ale trudno. Dzięki.

EDIT

A czy można zrobić oddzielne toolbary do każdej gry, czy będzie jeden wspólny dla wszystkich? A jeśli nie, to jak zainstalować drugą kopię Dosboxa na telefonie? Wtedy miałbym dwa emulatory, a w każdym inny toolbar.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2010, 23:10:58 wysłana przez kamiledi15 »

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 17, 2010, 10:26:35 »
wystarczy przekopiować dosboxa do jakiegoś innego folderu

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 17, 2010, 12:52:50 »
Dobra, dzięki. Próbuję zrobić własny toolbar, ale mam taki problem, że w programie Tbedit chyba są poprzestawiane klawisze. Zrobiłem sobie obrazek z rysunkiem klawiszy, wgrałem go do tego programu, poprzypisywałem klaiwsze, wgrałem do telefonu i nie za bardzo działa. Na przykład gdy naciskam strzałkę w prawo, postać idzie w lewo, mimo, że w programie przypisałem do tego klawisza strzałkę w prawo. Sprawdziłem, klawisze są źle ponazywane w programie - kiedy przypisałem strzałkę w prawo do rysunku klawisza w lewo, postać po naciśnięciu tej strzałki idzie w lewo. Oznacza to, że to, co w programie nazywa się strzałką w prawo, tak naprawdę jest strzałką w lewo. Pozostałe klawisze wogóle nie reagują, więc pewnie też są źle ponazywane. Sprawdziłem, kiedy na nie najeżdżam myszą, to wyświetla się, co jest przypisane do danego rysunku klawisza, więc dobrze je przypisałem. Poza tym kiedy użyłem funkcji Lock Key, to w grze po naciśnięciu klawisza podświetla się na żółto, więc nic mi się nie poprzesuwało. Próbowałem też ustawić ruch klawiaturą numeryczną - tu efekt był taki, że postać kucała i skakała, zamiast chodzić. Jedynie klawisz shift przypisał się tak, jak powinien. Więc jak to jest? W pliku mapper.txt skopiowałem odpowiednie numery klawiszy, ale to nic nie dało. Czemu tak się dzieje?

EDIT

I jeszcze jedno pytanie - jak zrobić, żeby do jednego rysunku klawisza były przypisane dwa klawisze z klawiatury? Chodzi na przykład o jednoczesną strzałkę w lewo i w górę, żeby można było skakać na skos. Kiedy próbuję przypisać dwa klawisze, to po prostu ten drugi zastępuje pierwszy. A na pewno da się tak zrobić, bo widziałem takie coś w którymś toolbarze.

Połączone: Czerwiec 19, 2010, 13:00:32
To co, mogę liczyć na odpowiedź? Bo dałeś mi link do programu, który najwyraźniej jest jakiś wadliwy (poprzestawiane klawisze).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2010, 13:00:32 wysłana przez kamiledi15 »

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 22, 2010, 04:23:10 »
program nie jest wadliwy bo masa osób z niego korzystała i działał, a nawet gdyby to nie jestem jego autorem i nie mam wpływu jego działanie
sprawdzę u siebie jak jest z tymi klawiszami, ale w wolnej chwili  - to jest forum a nie support więc nie oczekuj że odpowiedzi zawsze będą natychmiast  :-|

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 22, 2010, 13:23:32 »
Wygląda na to, że miałem ściągniętą wersję do innego Dosboxa i dlatego klawisze były przestawione. Tak więc problem rozwiązany. Teraz mam problem tylko z jednym klawiszem, ,,kp9", bo choć ustawiłem, że cały ma być aktywny, to tylko naciśnięcie jego lewej połówki powoduje reakcję. Czasami dzieją się też dziwne akcje z blokowaniem się klawisza, np postać zaczyna ciągle skakać i nie chce przestać, a uważnie sprawdzałem, które klawisze mają być ,,lock", a które nie i klawisz w górę na pewno nie jest ,,zalockowany". Muszę wtedy klikać po całym toolbarze, żeby to odblokować. Jeszcze chciałem zapytać, czy jest możliwość, żeby przypisać na przykład klawisze głośności, klawisz cofania, obie słuchawki itp do jakichś przycisków w Dosboxie? Bardzo by to ułatwiło granie w większość gier. Słyszałem, że może pomóc program Dred Sensor, dzięki któremu można właśnie w dowolnej aplikacji przypisać akcje do przycisków bocznych telefonu, ale coś nie bardzo działa - powinien się włączać automatycznie z aplikacją, a tak nie jest. Mogę go tylko przypisać do akcji w normalnym poruszaniu się po telefonie - pisanie smsów, lewo-prawo itd i wtedy rzeczywiście działa, ale w aplikacjach już nie. Znasz ten program? Co robię nie tak?

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 22, 2010, 14:41:54 »
nie znam tego programu, być może działa on na poziomie systemu a dosbox przykrywa mapowanie klawiszy swoimi funkcjami
może AE Button Plus pomoże?

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 22, 2010, 15:45:15 »
Sprawdziłem, ale niestety jest tak samo - podczas użytkowania telefonu mogę używać przypisanych klawiszy, ale w Dosboxie już nie chcą one działać. Nie działa mi opcja ,,dodaj przycisk", pojawia się tabelka z shiftem, altem, controlem i czymś tam jeszcze, ale klikanie na nie nic nie daje, nie chcą się dodać. Nie wiem też, o co chodzi w opcji ,,wirtualny przycisk", jak to ustawić. Na screenach widziałem, że trzeba wtedy otworzyć klawiaturę i wcisnąć jakiś przycisk, ale u mnie nic to nie daje.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2010, 16:47:25 wysłana przez kamiledi15 »

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 03, 2010, 23:57:05 »
Dobra, zrobiłem sobie toolbar. Chciałem jeszcze spytać, czy można wyłączyć rotację ekranu? Wiem, że można go obracać lewo\prawo, ale ja chcę wogóle bez obracania, żeby był w widoku pionowym. Chodzi o to, że gra nie zajmuje całego ekranu i sięganie palcem daleko na toolbar, który też nie zajmuje całego ekranu, jest niewygodne.

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 04, 2010, 02:15:38 »
nie rozumiem o czym piszesz, jak gra nie zajmuje całego ekranu? Powinna po obróceniu wypełnić ekran (razem z toolbarem), ewentualnie z paskiem po boku jeśli masz WVGA

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 04, 2010, 11:38:58 »
Dobra, najlepiej to chyba będzie pokazać na obrazku:

Jak widać, po prawej jest dużo pustej przestrzeni i sięganie palcem taki kawał nie jest zbyt wygodne. Jednocześnie nie chcę, żeby gra była sztucznie rozciągnięta na cały ekran. Dlatego chciałbym, żeby dało się włączyć widok pionowy. Kombinowałem z forcezone, fullscreen, rotateright itp, ale nie dało to żadnych efektów oprócz obrócenia w drugą stronę. Ewentualnie chciałbym, żeby dało się w widoku poziomym ,,przesunąć" grę na prawą stronę - wtedy po lewej miałbym pustą przestrzeń, a po prawej wyrównywałyby ją klawisze telefonu, więc z obu stron miałbym taką samą odległość. Po obróceniu ekranu nadal pusta przestrzeń jest po stronie klawiszy telefonu, przez co z lewej strony mam klawisze tuż przy krawędzi telefonu, a po prawej nie dość, że są klawisze, to jeszcze sporo pustej przestrzeni. Więc gdyby to puste miejsce było po lewej, byłoby już dużo wygodniej i dałoby się normalnie grać.

Czyli sytuacja wygląda tak:

« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2010, 12:19:16 wysłana przez kamiledi15 »

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 04, 2010, 13:31:58 »
no czyli masz WVGA i czarny pasek z boku :)
bez obrotu do poziomu nie da rady, w pionie masz przecież tylko 480 pikseli
ogólnie dosbox raczej nie jest przystosowany do WVGA, jak ten port powstawał takiej rozdzielczości nie było w ogóle

Odp: DosBox 0.72
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 04, 2010, 14:07:02 »
Czyli co, nic się z tym nie da zrobić? Nawet przerzucić tego czarnego paska na lewą stronę? Że w pionie będzie trochę mniejszy obraz, to nie szkodzi, jeżeli tak się da. Bo rozumiem, że można przechylić do pionu, ale będzie mniejszy ekran?

Połączone: Lipiec 05, 2010, 21:33:03
Skoro się nie da, to jeszcze ostatnie pytanie: wiem, że można toolbar rozciągnąć na cały ekran, ale wtedy ekran gry jest przezroczysty i prześwituje pod nim ten toolbar. Czy da się zrobić, żeby ekran gry zasłonił toolbar tak, żeby wogóle go nie było widać?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2010, 21:33:03 wysłana przez kamiledi15 »