! FINALBURN 0.11 ! !!!

  • 246 Odpowiedzi
  • 76236 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

nothin

! FINALBURN 0.11 ! !!!
« dnia: Listopad 19, 2006, 14:40:03 »
0.011 już jest

rzecz o emulatorze neogeo, programie, który przeczy uplasowanym opiniom o możliwościach emulacji na platformie z windows mobile.

lista działających gier jest sprawą dyskusyjną, dośc rzec, że posiadając dobre linki do ROMów można doświadczyć problemu z wolnym miejscem posiadając kartę 2gb.

http://www.modaco.com/index.php?showtopic=247894


0.011
partial IGS PGM game support
optimize cave games load process
fix a bug which may overwrite your input configuration with null data
fix a inaccurate cycle for port io in z80
fix cps1 cache

--------
przed sprawdzaniem nowych wersji warto usuwać zawartość podkatalogu cache.

paczka biosów...
http://www.savefile.com/files/668495

link do forum z dyskusją o emulce, jedyna metoda na kontakt z autorem, problemy techniczne,itp. , niestety userzy są zwykle..mało zorientowani...
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=247894
------------

jeśli ktoś lubi bossów na 3/4 ekranu, jeśli lubicie tłuc złych pikselowych brzydalców, jeśli czujecie, że w trasie(MPK, PKS, pociąg/ kolejka, ziemianka, wanna) potrzebny wam limiter agresji....

testowany na: pxa 263 300-400 mhz xscale, wm03, 40-48 mb program mem free.

obsługuje:
cps1,cps2,neogeo(!!!!).
przy okazji.. 3 linki do INFORMACJI o tytułach, które wynikowo można testować:
http://www.mameworld.net/maws/romset/neogeo
http://www.mameworld.net/maws/driverinfo/cps1.c
http://www.mameworld.net/maws/driverinfo/cps2.c



update dla grzebaczy: jeśli przy 64 mb pocketach wm03/03se brakuje wam RAMu, można awaryjnie ratować się tweakiem neverdorkmemory + OBOWIĄZKOWO batmemtime - chodzi o zminimalizowanie storage memory(nawet do 0.9 MB).

emulator kreuje cache do danego tytułu, należy mieć sporo wolnego miejsca przed odpaleniem co większych tytułów ... i masę czasu, lub należy użyć programu/emulatora na pececie, plik w linku autora.
 
wątek autora z listą gier(skróconą):
http://www.modaco.com/index.php?s=4189c068033f7517785e55c534b304fe&showtopic=247894

instalacja:
-ściągamy plik:
  http://www.modaco.com/index.php?act=Attach&type=post&id=20429  ,
- po rozpakowaniu katalog emulatora przerzucamy na kartę,
- odpalamy emulator, po czym go zamykamy-zostaną utworzone katalogi emulatora,
- dogrywamy zip z biosami neogeo i innych,
- dogrywamy spakowaną grę
- po odpaleniu emulatora na każdą z gier jest tworzony osobny profil; mozna go zmieniać po uruchomieniu gry.

------------

savey to sprawa dyskusyjna .

------------


krótki wyciąg z posta o emulce:

FinalBurn for WinCE based on FinalBurn Alpha Plus 029523 u7 support cps1, cps2 and neogeo games. It support 176x220, QVGA(both 240x320 and 320x240) and VGA screens. Save state, dipswitch and combo is supported now.

CACHE tworzony jest JEDNORAZOWO.
------------
tu miała być seria screenshotów, ale poleciały gdzieś w nicość obrazki, linki są, obrazków niet....









,
------------
przypominam, cache jest tworzony JEDNORAZOWO, i można równie dobrze zrobić to na pececie, plik programu do tego celu jest w linku w poście autora.
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=247894
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2007, 22:27:30 wysłana przez nothin »

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2006, 19:28:28 »
aaa, co tam Metalslugi, jak tu działają gry z CPS2 :mrgreen:
normalnie kosmos, Dungeons&Dragons Tower of Doom chodzi z dźwiękiem

hm, i do tej gry nie tworzył wcale długo cache.. nie wiem czy to nawet minute trwało

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2006, 20:01:21 »
może napisz, co jeszcze Ci zadziałało?
właśnie sprawdzam dungeons and dragons shadows over mystara...działa.
ohoho golden axe wymięka:).

cache 1,5 minuty, grywalny, 100% prędkości.

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 19, 2006, 20:29:47 »
Poszło:
- Alien vs Predator - z dźwiękiem (tylko w intro nie ma dźwięku)
- Rockman the power battle - tu nie robił cache

nie odpaliło mi się:
- Vampire the night warriors
- Vampire Savior

oba tytuły - po zrobieniu cache - czarny ekran

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 19, 2006, 21:02:06 »
19xx - cache <minuta, IDEALNIE grywalny :) :)fullscreen portrait :)
pang 3 - 0 cache, idealnie grywalny, z dźwiękiem,
metal slug x - testuję...

*

Offline pxm

  • **
  • 101
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2006, 21:21:11 »
Street Fighter II CE smiga az miło, oczywiscie z dzwiekiem :)

Niestety na moim Asusie 636N niewygodnie sie gra w trybie LANDSCAPE...
A tryb PORTRAIT nie jest podswietlony i nie mozna go wlaczyc... Udało Wam sie ?

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2006, 21:27:25 »
19xx wymusiło pełnoekranowe(!) portrait, z grami typowo 4:3 nie testowałem.. jak tylko metal slug x skończy tworzyć cache(10 minut, około...), sprawdzę, zakladam, że będzei portrait z wygładzaniem...mam nadzieję.

generalnie da się grać w trybie landscape przypisując poszczególnym miejscom na ekranie niewidzialne buttony... dziala to świetnie, tylko czasem boje się o ekran. można mapować też dowolny button np. do przycisku dyktafonu ...

jeżeli daję radę przejść metal sluga w landscape, to chyba nie jest tak źle :).

gra spoza listy: blazing star działa wyśmienicie, absolutnie fantastyczny, 20 MB sideshooter.
,

cache 2-3 minuty, 100% prędkości przy całej masie obiektów na ekranie, to robi wrażenie...

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 20, 2006, 01:59:06 »
Gry są albo w trybie portrait (scrollowane strzelanki jak seria 19xx) albo landscape (większość) - zależy jaki był oryginalny automat  :) i dlatego nie da się przestawiać orientacji, conajwyżej obracać landscape tak by buttony były po lewej lub po prawej stronie ekranu

config jest tworzony dla każdej gry osobno, dlatego podczas testowania trzeba ciągle przemapowywać buttony do swoich upodobań

co do Cache:
emulator tworzy pliki o objętości rozpakowanego romu, a więc kilkanaście do kilkudziesięciu MB - czyli najlepiej mieć pojemną kartę

małe gry mieszczące sie w pamięci odpalane są bez cache

czas tworzenia cache zależy od wielkości romu ale najprawdopodobniej również i od szybkości karty

do zapisywania stanu gry wymagany jest plik tgetfile.dll

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 20, 2006, 18:29:15 »
dzięki, killcabbie, rzeczowo dodałeś to, czego brakowało w wątku.

ha, plik fbaud na modaco służy do robienia cache na pececie!
 tworzenie cache trwa krócej, niż zgranie wyniku na kartę...

emulka mnie coraz bardziej zaskakuje:

- last blade 100% prędkości!,
- last blade 2 - IDEALNIE, cudnie , WSPANIALE!!!!!,
- 1944 - idealnie grywalna sieczka,
- shock troopers 2 - idealnie,
- street fighter alpha - prawie idealnie
- nightmare in the dark - coś a la bubble bobble z truposzkami, idealnie!,
- blazing star - gra spoza listy perfekt,
- thrash rally - zmiata micromachines - idealnie.

brakuje tylko słońca, wyspy na oceanie i gniazdka  240v tamże.ehhh...

*

Offline ziele

  • ******
  • 5159
  • Sprzęt: Axim x51v, Samsung Galaxy S IV, PSP Slim
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2006, 00:45:02 »
dziala wam zapisywanie stanu gry? mi wywala komunikat że brakuje pliku dll :/
Are you shpongled?

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2006, 08:51:47 »
Cytat: "ziele"
dziala wam zapisywanie stanu gry? mi wywala komunikat że brakuje pliku dll :/

ziele, może czytaj posty powyżej?

Cytat: "killcabbie"
do zapisywania stanu gry wymagany jest plik tgetfile.dll

plik musisz dograć albo do systemu do katalogu Windows jeśli chcesz mieć go na stałe albo do katalogu głównego emulatora (tam gdzie exe) jeśli ma działać tylko w FB
A skąd go wziąć to xoen już podawał kilkakrotnie: http://tillanosoft.com/ce/tgetfile.html

*

Offline DinthKSC

  • ****
  • 962
  • Płeć: Mężczyzna
    • Prywatny blog
  • Sprzęt: iPAQ h4150
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2006, 10:47:57 »
Testowal go juz ktos na PPC z 128MB RAM?  :))  :))

*

Offline ziele

  • ******
  • 5159
  • Sprzęt: Axim x51v, Samsung Galaxy S IV, PSP Slim
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2006, 12:38:35 »
killcabbie
Wgrałem ten plik do folderu emulatora i do windows i nie działa :/
Are you shpongled?

*

Offline DinthKSC

  • ****
  • 962
  • Płeć: Mężczyzna
    • Prywatny blog
  • Sprzęt: iPAQ h4150
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2006, 13:59:20 »
Wlasnie doczytalem sie ze ten FinalBurn dziala na low-levelowym emulatorze procesora 68000 napisanym w asemblerze StrongARMa - Cyclone 68000. Podobno nawet na 205MHz StrongARMie emuluje 68000 z poprawna szybkoscia. Dlatego ten FinalBurn chodzi tak szybko. Oczywiscie oprocz 68000 (dzialajacego z szybkoscia 12/16MHz AFAIR) trzeba oczywiscie wyemulowac drugi procesor Z80 (4MHz) i dosc silne procesory dzwiekowe.
Do czego zmierzam?
Sercem Amigi 500 rowniez byl procesor 68000 chociaz jeszcze slabszy bo taktowany 8MHz ktory przy pomocy Cyclone 68000 teraz da sie emulowac nawet na starszych PPC.
Oczywiscie to nie wszystko bo trzeba rowniez emulowac uklady przynajmniej OCS i wiele innych poniewaz Amiga nie byla komputerem z typowa (jak w PCtach) jednostka centralna....
jednak czuje w kosciach ze emu Amigi z prawdziwego zdarzenia niedlugo ujrzymy jesli oczywiscie PPC calkiem nie straca na popularnosci :)

[EDIT]
Co do samego Finalburna to u mnie niestety nie dziala. 38mb wolnego ramu. Narazie probowalem uruchomic 19xx, Street Fighter Alpha 2 i Samurai Shodown. Wszystkie trzy scachowalo bardzo szybko, ale przy probie uruchomienia 19xx i SS nie ma zadnego rezultatu, wychodzi do okienka glownego programu, a przy probie uruchomienia SFA2 caly czas mam czarny ekran, slysze w tle muzyke, jak gdzies klikne to pojawia mi sie menu, grafika z zapauzowanej gry, ale nastepne klikniecie (resume/opcje) i Finalburn sie wylacza.
Czyzby jakis problem z wyswietlaniem grafiki? Stawialbym na znany w 3850 problem z GAPI ale on wystepuje tylko w landscape a 19xx powinnien chodzic w portrait.

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 21, 2006, 16:57:57 »
hum hum, co do amiśki to polecam zobaczyć TO!:
http://www.youtube.com/watch?v=ug5P1HPY5Lo
This movie was captured with gp2x console which have only 250MHz processor...szok.:(

proc słabszy o połowę i proszę, jest nowy kod motorolki 68000 i TO DZIAŁA. jednak kto zrobi jakąś emulkę......:(
łza mi się w oku kręci jak patrzę na rozwój emulek na innych platformach,...,.,.
kod do pobrania tutaj...
http://sourceforge.net/forum/forum.php?thread_id=1615684&forum_id=389665

dół.


co do konwertera...
ziele: potrzebujesz małego updateu directxa, można bez problemu znaleźć to w necie, lub zassij nowy dx stąd
http://www.tucows.com/preview/194328
oraz to:
http://www.anti3d.com/dl/anti3d_kailleraclient_1.1.zip

to pierwsze instalujesz, to drugie hm normalnie dlla trzeba dograć do katalogu z tym exekiem.

metoda najprostsza: rozpakowujemy finalburna, przegrywamy go na kartę, odpalamy, zamykamy. teraz z karty kopiujemy katalog, dogrywamy tam, gdzie exek ten pecetowy ecxek z kolei, dodajemy poprawkę do dxa, dodajemy w ten katalog dlla i już można konwertować.

po odpaleniu tytułu zaglądamy z katalog cache, przegrywamy zeń dany plik do kat cache na karcie i już.

siory za opisowy chaos, ale myślę, że dasz radę.

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 21, 2006, 18:02:08 »
ziele hm, nie wiem, u mnie ten myk z tgetfile.dll działa... Jaki masz system?
ok, napiszę jeszcze raz: jeśli tego nigdy wcześniej nie instalowałeś i nie masz nigdzie tego dllka to po ściągnieciu pliku z linka i zainstalowaniu na pockecie powineneś mieć tgetfile.dll na liście zainstalowanych programów (masz?) i fizycznie pliczek ten w katalogu Windows (masz?). Teraz możesz go albo tam zostawić, albo przekopiować do katalogu z z exekiem Finalburna

nothin Twoje rady z dx to chyba na jakiś inny problem niż niedziałające save?

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 21, 2006, 20:37:09 »
um, ja mówiłem o brakujących plikach na pececie, co do tego emulatora/cachemakera....

na save'y natenczas nie mamy wpływu...
na początku posta zapodałem tytuły, które mają problemy z save'ami.
mmm zapomniałem dodać:

w przypadku problematycznych tytułów warto usuwać konfig/cache lub oba naraz. najpierw wywalamy cache, opdalamy, potem odwrotnie, najpierw konfig, odpalamy, potem cache.... dziwne to, ale czasem tytuły zaskakują po takim działaniu...

dodatkowo, znów, wydaje mi się , że często problemy wynikają z packów, choć niby to, co się na liście pojawia powinno działać ok...

i znów: niektóre tytuły wywalają przy tworzeniu cache nna pockecie, a po stworzeniu takowego na pececie i dograniu na kartę gra rusza bez problemu...np. last blade, last blade 2.

*

Offline Poklik

  • *****
  • 2379
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.poklik.yoyo.pl
  • Sprzęt: eee... 901
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 21, 2006, 20:43:08 »
Dziwne... U mnie starczy jedynie skopiowanie tgetfile.dll do katalogu z fireburnem (ewentualnie \Windows). Dla pewności spróbuj jeszcze z tym pliczkiem http://rapidshare.com/files/4297739/tgetfile.dll.html
A emulator faktycznie jest boski :) Ahh te D&D, można nawet grać od biedy w landscape...

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 21, 2006, 20:47:20 »
tgetfile NALEŻY usunć z windowsa... to nie jest odpowiednik gsgetfile, nie wrzucałbym go do /win szczerze mówiąc. plik należy wrzucić tylko do emulki.

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 21, 2006, 22:23:29 »
problem w tym że tgetfile.dll samo się instaluje do Windows, ja też stamtąd usuwam i wrzucam tylko tam gdzie potrzebne ;)

mówicie że w niektórych grach nie działa save.. dziwne, bo przecież to problematyczne tgetfile.dll odpowiada za wyświetlenie okna dialogowego a nie za samo zapisywanie pliku  :mysli:

nothin napisałeś że w D&D Tower of Doom nie działa save... u mnie działa

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 21, 2006, 23:09:59 »
Przerabiacie romy, romcenterem ??
Czy tak na pale :P

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 21, 2006, 23:44:34 »
to, że grę można zapisać, nie znaczy, że działa..

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 22, 2006, 09:07:00 »
dla mnie działa oznacza że mogę zapisać stan gry, a jak go wczytam, jestem w tym samym miejscu co przy zapisywaniu... a co wy macie na myśli?

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 22, 2006, 13:56:27 »
heh, no to nie działa, skoro zapisuję a gdy save'a ładuję nic się nie dzieje...gra nie reaguje na załadowany stan gry...więc jak dla mnie - nie działa.

btw,  posta na modaco wynika, że te tytuły działają z save'ami:
Armored Warriors
Alien Vs. Predator
Carrier Air Wing
Crossed Swords
Cyber Bots
Double Dragon
Dark Stalkers
Dynasty Wars
Forgotten Worlds
Knights of the Round
King of Dragons
Marvel Super Heroes
Marvel vs. Capcom
Samurai Showdown 2
Street Fighter Alpha 2
Strider
UN Squadron
varth
XMEN Children of the Atom

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 22, 2006, 16:28:25 »
Gry na CPS 1 i 2 swietnie smigaja :)
Tylko mam problem z Neo-geo.
Moglby mi ktos podrzucic bios bo nie moge znalezc odpowiedniego.
Z gory dzieki :)

*

Offline iniemamocny

  • **
  • 119
  • Płeć: Mężczyzna
    • microservice
  • Sprzęt: dell axim x51v; Samsung i750
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 22, 2006, 16:34:50 »
Ja z kolei mam bios z tamtego topicu z modaco, ale nie każdą grę chce mi wykrywać, np. wykrywa mi MS1, 2, x a pozostałych już nie.

*

nothin

0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 23, 2006, 01:36:45 »
ahh zapomniałem, racja, bios (zipa) należy znaleźć  z tak dużą ilością plików wewnątrz, ile się da. głupio brzmi, ale w skrócie to ma sens.

*

Offline iniemamocny

  • **
  • 119
  • Płeć: Mężczyzna
    • microservice
  • Sprzęt: dell axim x51v; Samsung i750
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 23, 2006, 09:17:29 »
Cytat: "nothin"
ahh zapomniałem, racja, bios (zipa) należy znaleźć  z tak dużą ilością plików wewnątrz, ile się da. głupio brzmi, ale w skrócie to ma sens.
Czyli nie zaszkodzi kolekcjonować różne biosy i wrzucać do jednego archiwum? Szkoda że nie działają sejwy w Metalach, wczoraj prawie przeszedłem ostatniego bosa w Metal slug X i wysypał mi sie emu  :S  Może w następnych release to poprawią.

BTW: Dzięki nothin za topic, kozacka sprawa pograć sobie w Metal Sluga na ppc  ;)

*

Offline Kapitan Pazur

  • *****
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 23, 2006, 10:27:08 »
słuchajcie, mam MetalSluga 2 (cache'ował się 4 minuty na pockecie)
jestem teraz w pracy i nie mogę grać :D ale przynajmniej na kilku początkowych planszach sejwy działają... mam kilka stanów zapisanych i bez problemu się wczytują

czy wam to nie działa dopiero w dalszych misjach czy na samym początku też?

*

Offline iniemamocny

  • **
  • 119
  • Płeć: Mężczyzna
    • microservice
  • Sprzęt: dell axim x51v; Samsung i750
0.007! neogeo,cps1 i cps2 - finalburn.rewelka imho.
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 23, 2006, 21:01:30 »
U mnie na próbie wczytania sejwa z Metala 2 wysypuje się emulator :kill:

Ps. Nie mogę trafić na odpowiednie biosy, albo na odpowiednie romy z grami. Mam juz chyba wszystkie możliwe biosy w tym archiwum i dalej nie wykrywa mi np. Metal Sluga 3.