Windows Mobile 6 - początki w programowaniu

  • 7 Odpowiedzi
  • 2465 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Marrrcin

Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« dnia: Maj 24, 2008, 16:04:43 »
Jest to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich.
Programowałem troche  w C++, ale tylko konsolowo i nie mam doświadczenia w robieniu API. Mam HTC S710 i chciałbym coś spróbować na niego napisać. Mam już Visual Studio 2008 i odpowiedniego SDK'a. Właściwie to nie wiem od czego zacząć. Już troche próbowałem i mam kilka pytań co do programowania na Smartphony:
1. Kiedy tworzy się nowy projekt to można wybrać czy to ma być aplikacja okienkowa czy konsolowa. Jak taka aplikacja konsolowa na telefonie wygląda, czy robiąc taką używa się takich samych bibliotek i funkcji(np. cout) jak w normalnym programowaniu?
2. Kiedy robie nowy projekt w C# to otwiera się formatka w której można sobie rozmieszczać elementy, przy wybraniu C++ jej nie ma. Czy to oznacza, że jak chciałbym programować w C++ to wszystko trzeba robić ręcznie? Chciałbym programować w C++, bo C# w ogóle nie znam.
3. Kiedy zrobiłem pusty program, skompilowałem i uruchomiłem na smartphonie to mimo tego, że był całkowicie "pusty" to zabierał około 700 KB RAMu. Robiłem go chyba z użyciem domyślnego .NET Framework 3.5. Czy wszystkie programy robione na WM są tak pamięciożerne, czy zależy to tylko od frameworka?
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2008, 17:44:28 wysłana przez Marrrcin »

*

Offline Kajetan Krykwiński

  • ******
  • 6211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kocham Wieluń: dziennik internetowy poruszający zagadnienia związane z Wieluniem i okolicami
  • Sprzęt: Karton antyków. Albo i dwa.
Odp: Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2008, 21:48:18 »
1. W standardzie WM nie ma czegoś takiego jak konsola, tzn nie zobaczysz żadnych efektów takiego programu
3. To .net, .net i jeszcze raz .net. Ten nowoczesny język programowania - teraz wszyscy wiedzą dlaczego go tak nienawidzę   :]

*

Offline Wicked

  • ****
  • 829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Acer n311 sd 2GB + toshiba g900 + nokia 5530 4GB
Odp: Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2008, 22:07:18 »
2. Żeby pisać w C++ możesz używac ATL/WTL, MFC albo Winapi. W każdym z nich możesz tworzyć formatkę tak jak w C# (tzn chyba w każdym, bo WTL/ATL nie jestem pewien). Używasz do tego pliku resource, jeśli programowałeś w dużym windowsie to powinieneś wiedzieć o co chodzi.
3. @Kajetan - wszyscy wiedzą i nikogo to nie obchodzi.

*

Offline MacBirdie

  • *****
  • 1943
  • Płeć: Mężczyzna
  • I znów Poznań ;)
    • macbirdie.net
  • Sprzęt: iPhone 4 16GB | iPad 3G 64GB | iPhone 3G 8GB
Odp: Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2008, 15:15:17 »
W project wizardzie w WTL można utworzyć ekran główny aplikacji wybierając kilka z dostępnych opcji - co ma być widokiem głównym, czy mają być menu. Ale dalekie to jest od rozkładania wizualnie kontrolek, jak w .NET CF, bo też trzeba samemu dbać o rozmieszczanie elementów przy zmianie orientacji ekranu czy różnych rozdzielczościach urządzeń (ale i to załatwia się odpowiednimi mechanizmami w WTL przynajmniej - CDialogResize).

*

Offline ravros

  • Ekspert Eten
  • ****
  • 903
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: X800
Odp: Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2008, 00:49:38 »
A może smart device MFC? Tylko zamiast single document zaznaczyć dialog based i masz kontrolki (potem przy zaznaczonej kontrolce kilkasz properties > control events > bn_clicked - i piszesz co ma się dziać).
Można też w single document, poprzez utworzenie obiektu (np "przycisk = new CButton (parametry)"), ale o tym nie wiele wiem.

Odp: Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2008, 18:33:20 »
Witam!

Trochę odświeżę temat i spytam się czy ktoś zna jakieś dobre książki czy artykuły na temat C# na WM 6 ?

*

Offline Bat.

  • Homofob i seksista
  • ******
  • 3315
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Śląsk
    • Deskorolka Underflip
  • Sprzęt: Dell Axim X51v | Blackberry 8110, 9700, PlayBook
Odp: Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2008, 19:16:13 »
MacBirdie - tworzenie programu z uwzględnianiem wszystkich położeń ekranu i rozdzielczości to bezsens. Program powinien być w okienku tak dużym, jakie potrzebuje. Wtedy nie ma z niczym problemów.

*

Offline czarusGG

  • **
  • 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.kowszun.waw.pl
  • Sprzęt: HPC JORNADA 680, WALLABY, HIMALAYA, BLUEANGE
Odp: Windows Mobile 6 - początki w programowaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 08, 2008, 20:20:32 »
Bat

Do tego jesteśmy przyzwyczajeni na PC, choć tak naprawdę to przy "dużych" aplikacjach nawet na PC jest to dość trudne :) Czy ktoś używa MS WORDA, EXELLA w okienku nie powiększonym do maximize? Na ekranie QVGA jest to raczej ciężkie. Okienka aplikacji mobilnych w 99,9 % są rozciągnięte na cały "ekran" który i tak jest diabelnie mały, by pomieścić sensowną ilość informacji... Nawet na ekranach VGA jest to ciężkie.

Z drugiej strony nigdy nie spotkałem się z problemem "dopasowywania" do rozdzielczości i orientacji ekranu. JAVA jest na tyle &^%#!&^ że faktycznie tam jest z tym kiepsko :) Organizowanie interface na z góry zdefiniowanych panelach musi chyba być straszne :) To był żart oczywiście...

Ja osobiście wykorzystuję zdarzenie RESIZE formy do przeorganizowania interface'u i mam kłopot z głowy. Działa zawsze i wszędzie... :)
Trzeba wiedzieć coś o wszystkim i wszystko o czymś.