eMbedded Visual C++ 3.0 + Pocket PC 2002 SDK.
Czyli, jak sugeruje powyższy char[]
:
- IDE bardzo zbliżone do pecetowego Visual C++ 6
- język C/C++
plus WinAPI.
Bardzo przyjemna kombinacja, choć, jak to z C++/WinAPI, dużo trzeba się nagrzebać, by osiągnąć choć prosty efekt. Jednak gdy zbuduje się podstawowy szkielet aplikacji, który potem przy kolejnych produkcjach się powtarza, tworzy się już szybciej, a korzyść z powyższego zestawu jest taka, że aplikacje działają szybko, a przynajmniej na tyle, na ile sam programista na to pozwoli czy w jaki sposób zadaniu podoła.
Oczywiście można wykorzystać dobrodziejstwa typu MFC, ATL, do grafiki/gier dodatkowo skorzystać z GAPI lub bibliotek dodatkowo upraszczających, opartych na GAPI.
Jeśli jednak chciałbyś zasmakować C# dla PDA, musisz mieć zainstalowane Visual Studio .NET z pluginem dla platform mobilnych. W .NET wszędzie jest z grubsza to samo, więc tworzenie aplikacji i dla dużych i małych Windows sprowadza się często do przystosowania interfejsu aplikacji do różnych ekranów i kilku innych niuansów.
Jest też oczywiście Visual Basic z całą jego prostotą i szybkością tworzenia.