Poprostu sęk w tym, że w językach (a raczej ich odmianach) na PPC brakuje bardzo wielu poleceń które obsługuje PC, co spowodowane jest ograniczeniami głównie sprzętowymi w PPC, a także ograniczoną pamięcią. Inna sprawą są już inne struktury poleceń na procesorach ARM9, i brak niektórych znanych z x86, stąd płyną kolejne ograniczenia. Ogólnie jest masa problemów, i w sumie, to chyba łatwiej od razu napisać grę PPC od podstaw, bo jej przerobienie sprowadza się do podobnych czynności, ale dużo bardziej kłopotliwych (przecież musi mieć takie same smaczki jak ta z PC, a tu tylko ekran QVGA, co najwyżej VGA, nędzny dźwięk, brak klawiatury i myszy, słaby procek, że o kompatybilności z różnymi modelami nie wspomnę, brak osobnego ramu; słowem- długo można wymieniać wady)
Konwersja to zadanie na miarę programistów ze statusem PRO (i ewentualnie wyższym
), ponadto trudno dostać oryginalne kody źródłowe legalną drogą... Jako gość który troche programuje dodam, że bardziej skomplikowany program w pełni zrozumie tylko jego autor, więc jeśli to nie on podejmie się konwersji, to to już nie będzie to samo