@bieniu79
Tylko dwie minuty zysku w stosunku do ETA? To słabo, Kubica uszczknąłby pewnie paręnaście
@all
A tak już bardziej na poważnie:
- podałem warunki swojej jazdy przez ten odcinek:limit+10. NIE mam zamiaru narażać się na mandat;
- nie było tym razem moim celem odnoszenie się do czasu przejazdu (to zrobię przy innej okazji), tylko do błędu, polegającego na błędnych wartościach średnich prędkości na większości (wszystkich?) małych miejscowościach na trasie, która bynajmniej nie liczy sobie kilku km.
Problem w tym, że jeśli tak jest na jednej trasie, to równie dobrze może być na setkach i tysiącach innych tras, bo błąd mi wygląda na systemowy, to znaczy gdzieś jest błąd w algorytmie liczenia średnich prędkości.
Podejrzewam następujące powody, wszystkie złe:
- algorytm olewa małe miejscowości, przypisując średnią na trasie przez taką miejscowość charakterystyczną dla drogi poza terenem zabudowanym (=80 i więcej)
- mam z Orange stały problem z zasięgiem na tym odcinku - może zasięg GSMu (w tym innych sieci też) ma z tym coś wspólnego?
- nie chce mi się wierzyć, ale może większość kierowców pędzi przez miejsca, gdzie mieszkają ludzie, z prędkością 85km/h (licznikowo, by utrzymać 80 realne); nie, bez sensu... Większość ciężarówek, które często nie zwalniają przez miejscowości do limitu + 10, nie jadą przez te miejscowości 85km/h, tylko powiedzmy 70-75km/h; szaleństwo szaleństwem, ale całe masy kierowców nie będą jeździć non-stop więcej niż 30km/h ponad limit...
Połączone: [time]Wrzesień 12, 2011, 20:27:53[/time]
@ochkarol
Napisałeś "SR ma odzwierciedlać statystyczną rzeczywistość". Dobre...
Od razu mi się Morfeusz przypomniał z Matrixa: "What is real? How do you define <real>?"
Co jest w tym takiego bezsensownego - weryfikacja prędkości zapisanych w programie (ew. kategorii drogi) lub w stosunku do średnich prędkości na danym odcinku?
Chodzi o wyłapywanie błędów - tak, jak w przypadku podanej przeze mnie wczesniej trasy, jeśli na kilkunastu odcinkach ujętym jako obszar zabudowany, bez podniesienia limitu prędkości, masz w Smartroutes średnią 80km/h i więcej, to to jest w pełni uprawniona statystyczna prędkość na tym odcinku? To jest babol, który należy wychwycić i skorygować, a nie rzeczywistość.
Jeśli jest poważne rozejście się tych predkości (limit vs. średnia), to znaczy, że albo jest błędna średnia, albo błędny limit.
A ja od razu się zastanawiam nad potencjalnym algorytmem, przecież nie bedziesz zerkał na piechotę setek tysięcy km dróg na piechotę.
Połączone: Wrzesień 12, 2011, 20:35:29
@jachraniak
Twoje założenie, że tak samo będę miał we wszystkich wersjach, jest moim zdaniem błędne.
Pomijasz bowiem fakt, że wersje programu Automapa nie tylko korzystają czasem z błędnych, jak pozwoliłem sobie przypuszczać, danych (mowa o SR i Live Drive) - one te dane również WYSYŁAJĄ. Jest cień szansy, którego nie mogę wykluczyć, że sposób zbierania, analizowania i przygotowywania danych do wysyłania przez daną wersję Automapy MOŻE mieć wpływ na ostateczną jakość tychże danych.