Darku,
co do wyświetlania szczegółów i indywidualnej parametryzacji powinieneś zerknąć na GPMapę. Czasem dziwię się, że pocket daje radę pociągnąć maksymalne ustawienia użytkownika. No, ale to soft o proweniencji turystycznej, gdzie szybkość zmian ekranów nie jest (nie była) parametrem istotnym, zaś bogactwo szczegółów było jak najbardziej pożądane.
Chciałem przez to zaznaczyć, że nie tylko AM pokazuje "łączkę" na ekranie. Muszę dodać, że GPM ma znakomitą parametryzację poziomu wyświetalnych szczegółów.
Ale zgadzam się z Tobą, że takie mnóstwo graficznej informacji o dalszym sąsiedztwie trasy może być marnotrawstwem zasobów PDA. W nowej wersji (beta), przynajmniej w Q/VGA, ta ilość detali jest jeszcze znacznie większa.
Nie powiem, że to źle wygląda, bo widać zarysy i numery budynków nie tylko ulicy, po której się aktualnie jedzie, ale dodatkowo ze czterech równoległych do niej. Z punktu widzenia użytkownika jest to ficzer znakomity (np. widzę jakie są sklepy i knajpy przy sąsiedniej ulicy), jednak jeśli miałoby to być okupione paraliżem pocketa, lub impotencją głosową Pani Jadzi czy niemożnością dodania innych funkcjonalności (np. traffic info), to pewnie wolałbym z tego zrezygnować.
Zastanawiałem się nad tym, co napisałeś o re-routingu. TTN przy AM to Porsche i Garbus. Nie wiem jak oni to robią, bo nie wiem jak jest wyznaczana i przechowywana w pamięci trasa. Czy cała, czy podzielona na etapy (jakie?), czy też pierwotne wyznaczenie trasy jest np. tylko jednorazowym wyliczeniem dla uzyskania odległości i wyliczenia ETA, zaś poźniej poszczególne fragmenty trasy są generowane na bieżąco (w to ostatnie wątpię, tak mi przyszło do głowy). Czy są może ustalane jakieś waypointy, np. manewry (skręty, zjazdy, etc.) i one stanowią końce tych domniemanych wcześniej odcinków. Nigdy się tym nie interesowałem, a problem jest ciekawy.
Generalnie, chodzi mi o to czy i jak jest wykonalne dokonanie re-routingu dla odcinka krótszego niż cała trasa. Rekalkulacja musiałaby być dokonywana właśnie etapowo i na każdym etapie sprawdzać, czy nie nastąpił moment, kiedy już trzeba wyznaczyć całkowicie nową trasę (z punktu widzenia optymalizacji krótkości lub szybkości trasy, zgodnej z ustawieniami preferencji użytkownika).
Chyba nie jest to proste zagadnienie do implementacji...