PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: Wiceq w Luty 16, 2015, 18:56:41
-
No i doczekaliśmy się wersji 2.0 :)
===
Lista zmian w wersji AutoMapa Android 2.0 Beta :
wizualizacja natężenia ruchu dla widoku 3D,
poprawa jakości wyznaczania tras,
nowe mechanizmy systemu AutoMapa Traffic,
uwzględnianie czasowych zmian kierunkowości, ograniczeń prędkości oraz danych ciężarowych pobranych przez LiveDrive!,
poprawiona obsługa blokad pobranych przez LiveDrive!,
możliwość włączenia/ wyłączenia płatności dróg dla pojazdów osobowych/ ciężarowych przez LiveDrive!,
korekty w uwzględnianiu manewrów w trasie,
usprawnienia w działaniu przepustowości manewrowych,
poprawa prowadzenia tras po drogach wewnętrznych,
korekta wyznaczania tras z pominięciem przejazdów przez rampy, zatoki itp.,
usprawnione wyznaczanie tras prowadzących przez nowo oddane odcinki dróg,
korekta przyciągania punktów do dróg w budowie oraz przyciągania na podstawie adresów,
zwiększenie szybkości wyznaczania tras ciężarowych oraz poprawa dojazdów do trudnych miejsc (np. Moskwa),
możliwość permanentnego ręcznego zablokowania odcinka drogi odblokowywanego przez LiveDrive!,
poprawki komunikatów nawigacyjnych i wykrywania zakrętów,
dodane ignorowanie segmentów z blokadami fizycznymi dla pojazdów bez ustawionej flagi ignorowania blokad fizycznych,
usprawnione wyznaczanie tras w pobliżu punktów trasy,
poprawki błędów w ograniczeniach dla tras ciężarowych,
ikonki POI w wysokiej rozdzielczości,
nowy mechanizm informacji/ ostrzegania o POI,
wsparcie dla urządzeń naręcznych (wearable devices),
trasa piesza,
sygnalizacja komunikatów nawigacyjnych w postaci wibracji dla trasy pieszej,
informacja o punkcie trasy na segmencie pieszym,
wyświetlanie adresu na etykietach podpowiedzi,
prezentacja informacji o pobieranym pliku,
dodany przycisk 'menu' w opcjach trasy,
poprawki w rysowaniu mapy,
usprawnione wyszukiwanie adresów i punktów POI,
poprawki stabilności i inne
Lista znanych błędów i uwagi dotyczące wersji AutoMapa Android 2.0 Beta :
Podczas nawigacji znika nazwa aktualnego punktu/ulicy
Uwaga: minimalna wersja systemu Android dla wersji AutoMapa Android 2.0 to 2.3
-
Po przeinstalowaniu AM nie widzi map (tworząc sobie nowy katalog z mapą o nazwie Polska56). Po ich pobraniu data prognoz to 15.12.2014 bez mozliwosci aktualizacji. Hmmm tak ma być ?
-
Pewnie mapy do wersji 2.0 czymś się różnią od map do starszych wersji.
-
Uwaga: minimalna wersja systemu Android dla wersji AutoMapa Android 2.0 to 2.3
Ciekawe, kto jeszcze czegoś takiego używa.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Zdziwiłbyś się jak wiele osób jeszcze używa, bo np. nie ma aktualizacji do wyższych wersji.
-
Zdziwiłbyś się jak wiele osób jeszcze używa, bo np. nie ma aktualizacji do wyższych wersji.
No faktycznie, szybkie zapytanie do Google'a mówi, że może to być nawet pod 10% i że może być popularniejsze niż ICS-4.0 - http://arstechnica.com/gadgets/2014/12/android-2-3-gingerbread-four-years-later-the-os-just-wont-die/ (http://arstechnica.com/gadgets/2014/12/android-2-3-gingerbread-four-years-later-the-os-just-wont-die/)
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Trasa piesza - robi wrażenie. Nie ważne, że ludzie proszą od dwóch lat o dodanie trasy bezpiecznej. Fachowcy z aquratu wiedzą lepiej, co jest użytkownikom potrzebne w nawigacji uwaga samochodowej.
-
Trasa piesza - robi wrażenie. Nie ważne, że ludzie proszą od dwóch lat o dodanie trasy bezpiecznej. Fachowcy z aquratu wiedzą lepiej, co jest użytkownikom potrzebne w nawigacji uwaga samochodowej.
W tej wersji są typy trasy: Szybka, Optymalna, Łatwa, Bezpieczna, Krótka, Piesza, Terenowa i Przełajowa
-
To dobrze, może nie zauważyłem w opisie zmian :)
-
Jak zameldował Budus z androidowego forum pilot nie wyświetla pikietażu.
Potwierdzam.
-
Celem informacji:
Nowa wersja 2.0 korzysta z innego formatu map, dlatego stara mapa Polska ma zmieniona
nazwe na Polska56. Dotyczy to jedynie wersji beta, ktora ma wlaczone logowanie.
Wersja oficjalna bedzie calkowicie kasowala mapy z wersji 1.7.4 oraz starszych.
Dla wersji 2.0 wymagane jest pobranie nowych map.
-
Naprawili polskie znaki w ulubionych, więc można przenosić z wersji windows.
Nareszcie ikony ulubionych są aktywne.
-
A co z własnymi POI, czy można już wprowadzić własną kategorię?
-
Co znaczy, że ikony ulubionych są aktywne?
-
Trasa piesza - robi wrażenie. Nie ważne, że ludzie proszą od dwóch lat o dodanie trasy bezpiecznej. Fachowcy z aquratu wiedzą lepiej, co jest użytkownikom potrzebne w nawigacji uwaga samochodowej.
Mi osobiście trasa Bezpieczna potrzebna jest jak druga dziura w tyłku, a z pieszej nawigacji korzystałem wielokrotnie (to tej pory w Google Maps). Więc?
-
Zapytałem support jak spróbować "możliwość permanentnego ręcznego zablokowania odcinka drogi odblokowywanego przez LiveDrive!" i jak to potem tak samo ręcznie odblokować.
Dostałem taką odpowiedź:
W obecnej wersji blokade odcinka mozna wykonac funkcja objazdu (w trakcie nawigacji). Reczne blokady/odblokady odcinkow zostana dodane w jednej z przyszlych wersji.
---
AutoMapa Android Beta Team
aam.beta@automapa.pl
Nooooo, jeśli pozostałe zmiany są też takie... :-|
-
A od strony graficznej coś się zmieniło? W interfejsie?
-
Trasa piesza - robi wrażenie. Nie ważne, że ludzie proszą od dwóch lat o dodanie trasy bezpiecznej. Fachowcy z aquratu wiedzą lepiej, co jest użytkownikom potrzebne w nawigacji uwaga samochodowej.
Mi osobiście trasa Bezpieczna potrzebna jest jak druga dziura w tyłku, a z pieszej nawigacji korzystałem wielokrotnie (to tej pory w Google Maps). Więc?
Kolego wybacz, ale bzdury wypisujesz. Jak sądzisz jaki procent użytkowników programu do nawigacji samochodowej (aAM to do samochodów głównie, tak mi się wydaje) zgodzi się z Twoją zabawną wypowiedzią ? Już sobie wyobrażam jaki nacisk klientów był na wprowadzenie trasy pieszej. Oczywiście, to się przydaje, bo sam kiedyś z tego korzystałem w miastach, które zwiedzałem na piechotę, ale generalnie częściej jednak wybiorę trasę bezpieczną niż pieszą, choć na pieszo zdecydowanie bezpieczniej :E
-
To, że masz inne zdanie, nie znaczy że ja wypisuję bzdury. Pojedź sobie zagranice, gdzie transmisję danych masz w chorej cenie, a z przyjemnością skorzystasz z nawigacji pieszej (offline) do zwiedzania.
A trasy bezpiecznej nie używałem nigdy w życiu. To tez bzdura?
-
To, że masz inne zdanie, nie znaczy że ja wypisuję bzdury. Pojedź sobie zagranice, gdzie transmisję danych masz w chorej cenie, a z przyjemnością skorzystasz z nawigacji pieszej (offline) do zwiedzania.
A trasy bezpiecznej nie używałem nigdy w życiu. To tez bzdura?
No przecież napisałem, że trasa piesza się przydaje, ale różnica między Twoim a moim zdaniem jest w punkcie odniesienia. Ty nie wyglądasz poza "czubek swojego nosa" w swojej opinii do wyższości trasy pieszej nad bezpieczną, a ja patrzę z punktu szerszej grupy użytkowników. Sorry, ale nie przypominam sobie postów, żeby producent dodał koniecznie trasę pieszą, natomiast postulat o trasę bezpieczną pojawiał się wielokrotnie. Na szczęście oprócz "trasy dla Ciebie" producent podobno dodał już w becie trasę bezpieczną, więc i Ty będziesz zadowolony i użytkownicy, którzy czekali na trasę bezpieczną, bo łatwa z tym unikaniem lewoskrętów w ogóle nie powinna w poważnym programie zaistnieć, ale to tak na marginesie.
-
Co znaczy, że ikony ulubionych są aktywne?
W poprzednich wersjach były tylko martwymi punktami.
Obecnie wyświetlana jest etykieta z informacją o punkcie, a po przytrzymaniu informacji można przejść do innych opcji (podobnie jak w punktach POI).
-
Aha. Dzięki.
Nigdy ulubionych nie kikałem. Jedynie do wyznaczania trasy.
-
Proszę o potwierdzenie.
1. Nie trzyma ustawień 'domków', po każdym uruchomieniu muszę od nowa 'spuszczać' powietrze.
2. Asystent pasa ruchu, na tej samej trasie raz działa, raz nie.
-
Proszę o potwierdzenie.
1. Nie trzyma ustawień 'domków', po każdym uruchomieniu muszę od nowa 'spuszczać' powietrze.
2. Asystent pasa ruchu, na tej samej trasie raz działa, raz nie.
Potwierdzam, nie pamięta też ostatniego ustawienia mapy, zawsze przy starcie pokazuje cała Europę, czy Polskę. Nie działa też demo trasy, ma tez trochę innych błędów jak również i kłopoty ze stabilnością. Zgłaszałem to już, mam nadzieję, ze w kolejnej wersji beta będzie to poprawione.
-
Poza tym tragiczna płynność przewijana mapy !
-
U mnie demo trasy działa.
Choć faktycznie jakby po drugim kliknięciu.
-
U mnie demo również działa (od razu).
-
To tak, żeby wrócić do tematu wątku (za co najmocniej przepraszam) poinformuję, że z moich obserwacji wynika, że poprawiono informacje wyświetlające się na górnej belce.
Teraz już nie ma tam np. informacji o nazwie ronda a jest informacja o nazwie ulicy w jaką z ronda należy zjechać.
Nareszcie :ok:
Ale byk z opcją "używaj zawsze głośnika" nie poprawiony. Rozmowy telefoniczne dalej przy włączonej tej opcji "lecą" na zewnętrzny głośnik smartfona zamiast do słuchawki BT.
:(
-
Ale byk z opcją "używaj zawsze głośnika" nie poprawiony. Rozmowy telefoniczne dalej przy włączonej tej opcji "lecą" na zewnętrzny głośnik smartfona zamiast do słuchawki BT.
:(
Dalej? U mnie na 1.7.4 rozmowy lecą ślicznie po BT zaś komunikaty AM z głośniczka telefonu...
-
U mnie na 1.7.4 rozmowy lecą ślicznie po BT zaś komunikaty AM z głośniczka telefonu...
Masz włączony kanał "media" w ustawieniach słuchawki w Androidzie?
-
mogliby to rozwiązać tak jak zrobił to Yanosik.
Tam wybiera się jakim kanałem mają iść komunikaty z programu
-
Lepiej żeby nie.
W Yanosiku podczas rozmowy telefonicznej i tak komunikaty idą na słuchawkę. Razem z rozmową.
Bez względu na to, jaki kanał wybierzesz.
Skutek jest taki, że ani rozmówcy nie rozumiesz ani komunikatu. :mrgreen:
-
U mnie na 1.7.4 rozmowy lecą ślicznie po BT zaś komunikaty AM z głośniczka telefonu...
Masz włączony kanał "media" w ustawieniach słuchawki w Androidzie?
Oczywiście, że nie. Rozmowy na zestaw (radio), komunikaty na głośnik smartfona.
-
Lepiej żeby nie.
W Yanosiku podczas rozmowy telefonicznej i tak komunikaty idą na słuchawkę. Razem z rozmową.
Bez względu na to, jaki kanał wybierzesz.
Skutek jest taki, że ani rozmówcy nie rozumiesz ani komunikatu. :mrgreen:
no właśnie nie, u mnie na SGS4 działa tam prawidłowo a w AM nie działa w ogóle.
-
Masz włączony kanał "media" w ustawieniach słuchawki w Androidzie?
Oczywiście, że nie. Rozmowy na zestaw (radio), komunikaty na głośnik smartfona.
Oczywiście, ze przy takim ustawieniu w systemie opcja "Używaj tylko głośnika" nie jest w ogóle potrzebna.
Bo aAM nadaje komunikaty na kanale "media" i jeśli jest on wyłączony w ustawieniach słuchawki BT to siłą rzeczy komunikaty nawigacyjne na słuchawkę nie będą kierowane.
Połączone: Luty 25, 2015, 18:14:41
no właśnie nie, u mnie na SGS4 działa tam prawidłowo a w AM nie działa w ogóle.
Może to wszystko zależy od słuchawek?
U mnie, dopóki nie ma rozmowy też komunikaty z Yanosika kierowane są ładnie na głośnik.
Ale wystarczy, że rozpocznie się rozmowa to już się zaczyna. :-|
Kanał "media" mam w ustawieniach słuchawki wyłączony (ze względu na aAM właśnie).
-
ja akurat mówię o fabrycznym BT zintegrowanym z radiem
-
Do pobrania:
AutoMapa Android mapa PL 1502 Beta dla wersji 1.7.4
oraz
AutoMapa Android mapa PL 1502 Beta dla wersji 2.0
http://w3.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=204021 (http://w3.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=204021)
-
Koledzy czy u Was beta 2.0 tez nie ostrzega np o fotoradarze w Kołbieli (05-340) ?
-
Tak się zastanawiam...
Po co nanosić na mapę drogi, które mają być otwarte w 2020 roku (patrz S-19 z Lublina do Kraśnika)?
-
Żeby się nimi pochwalić w "What's new".. ? :)
-
Tak się zastanawiam...
Po co nanosić na mapę drogi, które mają być otwarte w 2020 roku (patrz S-19 z Lublina do Kraśnika)?
Cóż, dla mnie jest to znacznie ciekawsze niż płycizny na jeziorach czy numery rewirów leśnych.
-
Uwaga: minimalna wersja systemu Android dla wersji AutoMapa Android 2.0 to 2.3
Ciekawe, kto jeszcze czegoś takiego używa.
No proszę, taki prosty program, a u mnie już nie pójdzie :D (mam 2.2.2)
-
Drażni mnie:
1- otwieranie ekranu z mapą całej Polski, a nie jak w poprzednich programach, z ostatnim pozostawionym widokiem przed zamknięciem
2- z uporem maniaka wciska mi trasę szybką, a nie jak w poprzednich programach, pozostawia ostatnio wybrany typ trasy, przed zamknięciem. Ciągłe przestawianie na trasę Bezpieczną jest upierdliwe
3- związane z pkt-em 1, wyszukiwanie POI w najbliższej okolicy zaczyna się od okolic Łodzi i bez włączonego fixa nie da się szybko ich wyszukać w okolicach aktualnego przebywania (chyba, że coś robię nie tak)
Przy instalacji Bety:
Am > Odinstaluj (bez wyczyszczenia danych) i instalacji ściągniętego Am.apk , wczytał mapę PL 1502 w ustawieniach ogólnych pojawiła się aktualna licencja. Po wybraniu trasy pojawiły się równocześnie 2 komunikaty:
- "Przed pierwszym uruchomieniem..."rejestracja
- " Do końca licencji pozostało 53 dni".
Po wyczyszczeniu danych, odinstalowaniu i ponownym zainstalowaniu jest OK.
-
Poza tym skalowanie mapy i jej przewijanie to jakis koszmar w tej wersji !!!!
-
Ostrzeganie o POI też ma byki.
Dwa razy już mi się zdarzyło, że bezpośrednio przed POI (raz przejazd kolejowy a raz fotoradar) podawana była odległość 2,3 km a po minięciu tego POI - jeszcze przez kilka kilometrów - licznik na ekranie odliczał kolejne odległości do miniętego POI (tak, jakby stał znowu przede mną). ale tu już ostrzeżeń audio nie było.
-
Np w Kołbieli nie ostrzega wcale o fotoradarze.
-
Może ktos potwiedzic lub zaprzecyć, ze trasa Krynica-Krakow omija Brzesko niezależnie od wybranego typu trasy?
-
Potwierdzam, omija.
-
To ciekawe, na wAM wszystkie trasy poza krótką prowadzą przez Brzesko.
-
A jaka wAM ? na CE ? bo u mnie na tpc omija Brzesko
ps. A jak jest lepiej że omija czy że nie?
-
U mnie na tcp wszystkie typy trasy poza krótką prowadzą przez Brzesko (w sensie lewą stroną "odwodnicy") Brzeska od dołu.
-
TPC, prowadzi mi obwodnicą Brzeska i ul. Leśną prosto na A4 (do węzła Brzesko).
To IMO najlepsza możliwa trasa.
-
zaktualizowałem swojego S4 do Lollipop i beta zaczęła się sypać niemiłosiernie :(
Trzeba było wrócić do wersji produkcyjnej
-
Wersje beta tej profesjonalnej firmy słyną z niedopracowania, także twoje zgłoszenie kompletnie nie zaskakuje. Z resztą wiedząc jak beta nawet nie przechodzi od wielu tygodni w kolejną wersję testową, można zaryzykować tezę, że finał jest szykowany na weekend majowy lub na początek wakacji. Oby tylko nie wydali nowego androida, bo producent aam tutaj zawsze jest do tylu i goni swój ogon.
-
Bardziej obawiam się, że beta stanie się wersją stabilną bez żadnych zmian.
-
he he, za tydzień miną 2 miesiące jak wyszła pierwsza i jedyna beta wersji 2.0 naszego cudeńka na androida. Dokładnie panowie pracują co nie, nie śpieszy się ! Wiem wiem ochkarol co byś na to odpisał, dlatego odpiszę za ciebie, że lepiej niech pracują długo i dokładnie ale wydadzą dopracowaną wersję.
Nic bardziej mylnego ochkarol, oni długo jeszcze popracują, ale wydadzą niedopracowaną wersję, bo zawsze tak było jest i niestety będzie. Narka :ok: Gołym okiem widać, że oscylują na weekend majowy, żeby zrobić troszkę szumu marketingowego i skosić trochę mamony od potencjalnie nowych klientów.
-
Poczułem się wywołany do tablicy... ;)
Też bym chciał, żeby było szybciej - brak mi pikietażu.
Też uważam, że powinno być szybciej (i do tego dobrze).
Ale jak mam wybrać szybciej z dużymi babolami a później bez dużych baboli (bo jakieś zawsze się znajdą) to wolę poczekać.
-
Wersje beta powinna wychodzić częściej i więcej. Pewnie wyjdzie kolejna beta, która zostanie w przyszłości stabilną wersją.
-
ochkarol, niestety historia uczy, że będzie później i co najwyżej nijako, czyli beta się przepoczwarzy w final.
Nawet marketingowo wypadałoby co miesiąc dać kolejną betę, nawet z naciąganymi zmianami. Podejrzewam, że głównym powodem przejścia z wersji na 2 jest ukrócenie piractwa. Nie mam nic przeciwko temu, ale oby nie tylko to. Może zyskamy tylko nowe błędy, takie jak wspomniany przez Ciebie brak pikietażu.
-
za to z pozytywnych rzeczy przebywam obecnie na urlopie w Zakopanem i jest przepiękne słońce plus zimowa aura. Nie mam wgranej bety, używam oficjalnej wersji automapy i brakuje mi tutaj tej pieszej trasy, która podobno jest w wersji beta. Jak potrzebuję gdzieś dojść, a nie znam trasy to odpalam aam, wyznaczam trasę , smarta w kieszeń i słuchawki do uszu i tak idziemy z Marzenką pod rękę, pewnie dalej niż to powinno być wg pieszej ale co tam jest pięknie :ok:
-
Może ktos potwiedzic lub zaprzecyć, ze trasa Krynica-Krakow omija Brzesko niezależnie od wybranego typu trasy?
iAM: 5.1
Mapa: 1502 PL
SR: 10-03-2015r.
Trasa: szybka
Obrazki chyba nie wymagają dalszego komentarza.
-
Obrazki chyba nie wymagają dalszego komentarza.
A teraz?
Na wAM wszystkie typy tras poza krótką wyglądają tak:
-
Marku u Ciebie nie wszystko widać a sprawa (moim zdaniem) sprowadza się do złego działania hubnetu. Dane o ruchu w sposób oczywisty powinny kierować przez Brzesko - trasa ta zajmuje mniej czasu, ale hubnet woli inną, dłuższą o 14 min. :tongue:
-
ktoś już instalował nową betę?
-
Poprawa do '2', działa na 'Lizaku'. :ok:
Edit: Plusy (dodatnie) :E, działa pikietaż, szybkie 'przewijanie' mapy.
-
Teraz w koncu plynnosc mapy to poezja. Tylko dlaczego przy przewijaniu mapy nazwy ulic pokazuja sie w takich duzych odstepach ? Srednio to wygodne. Bylo wczesniej lepiej.
[mod]o tym podyskutujemy już w nowym wątku o aAM3.0 beta [/mod]
-
ikony i napisy do poi takie małe :/