PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Betatesty => Wątek zaczęty przez: nocnyMarek w Kwiecień 20, 2015, 22:52:24
-
Aqurat wciąż potrafi nas zaskoczyć, tego jeszcze nie przerabialiśmy,
aAM2.0 nie wyszła jeszcze poza fazę testów beta, a już zastępuje ją wersja o numer wyższa.
Na serwerze AM dostępna jest AutoMapa Android 3.0 Beta
oraz krótka, ale znacząca lista zmian:
- znaczne zwiększenie płynności animacji dzięki OpenGL
- poprawki błędów i drobne usprawnienia,
- poprawki błędów znalezionych w wersji 2.0 Beta
-
Teraz w koncu plynnosc mapy to poezja. Tylko dlaczego przy przewijaniu mapy nazwy ulic pokazuja sie w takich duzych odstepach ? Srednio to wygodne. Bylo wczesniej lepiej.
-
Jak dla mnie wytyczona trasa mało widoczna. Na drogach dwujezdniowych w szczególności.
Mam włączone krawędzie dla dróg wszystkich.
-
@ochkarol - czy mogę prosić o zrobienie zrzutów jak to wygląda ?
Z góry dziękuję.
-
http://1drv.ms/1PitbqM (http://1drv.ms/1PitbqM)
-
http://1drv.ms/1PitbqM (http://1drv.ms/1PitbqM)
jak to możliwe, że masz takie zbliżenie? U mnie max da się ustawić 210m :/
-
A to już pytanie nie do mnie :mrgreen:
-
jak to możliwe, że masz takie zbliżenie? U mnie max da się ustawić 210m :/
To zależy od rozdzielczości ekranu. Max. zbliżenie w programie jest stałe,
w tym sensie że 1metr = X pikseli. Przy dużej rozdzielczości masz
więcej pikseli w poziomie, więc na ekranie mieści się większy kawałek mapy.
-
@ochkarol, na tych zrzutach masz wyznaczoną trasę ? :O
U mnie wygląda to trochę lepiej.
-
No mam :mrgreen:
Przecież widać ikonę najbliższego manewru :E
Jak widać, przy drodze jednojezdniowej jest lepiej
(https://public-ch3302.files.1drv.com/y2pQ_66o1Ktsh8c9J3NGGutVnvbFQ3vNsyJifKxP7fqCMx15R6RqWUD14y3f5mgn7WjQkbCjpbTpRosds1VphCqxStyhMQchBxEAbLtPT470q4/Screenshot_2015-04-22-22-18-13.png?psid=1)
Ale przy dwujezdniowe już kiepściutko.
(https://public-ch3302.files.1drv.com/y2p6mauMYpAK0jxKLoeItp3nB6Bb7Il-l91YcHb9hlRWOQSk_FB3bNBSXxLQKuqFj7BBAGK7lPiftT46VqspHK81W0U6PVZ-0LJmvIJw7Sw5ns/Screenshot_2015-04-22-22-24-25.png?psid=1)
Cała galeria (http://1drv.ms/1HW7BGk)
Tak na marginesie to aAM 3.0 do płynności w Sygicu czy NE trochę brakuje :S
-
co dokładnie zmienia włączenie w ustawieniach Ukryj systemowy pasek nawigacji?
-
U mnie wygląda to trochę lepiej.
Po włączeniu "poszerzone drogi":
(https://public-ch3302.files.1drv.com/y2pOy-XT6l4n7OVfc0dHab_kFM_g_qRoudm-2fukBXd4aHBTYA2SP5k488xJk6Cjr_oCVXxKRHeDgT5MvJY939PusM-PR1bjZ_gErGoS2SNbDE/Screenshot_2015-04-23-00-24-20.png?psid=1)
(https://public-ch3302.files.1drv.com/y2pwY1qEJ5LxQtMjhgS6D4vr5VVQ-mETsF4pFVtLMWb9fcvYDT7q60Wg7DxzJY4YGPe87OiBPWjxRpnH7HG-r2uTna3fwrAMKilF4CE2oLAJt4/Screenshot_2015-04-23-00-24-48.png?psid=1)
Ale i tak kaszana. :(
Bez przykrycia rysunkiem trasy części drogi będzie nieczytelne.
-
Tak na marginesie to aAM 3.0 do płynności w Sygicu czy NE trochę brakuje :S
Karol to jak "wygląda" ta płynność w Sygicu ? Bo teraz to co jest w AM to już jak dla mnie rewelacja !
-
Czy bawiliście się może z opcjami programistycznymi dla renderowania GPU i jakimiś opcjami OpenGL? Może tu coś można przyspieszyć dla 3.0 beta? U mnie dla wersji 1.7.4 zmiany nic nie dawały. Ale skoro 3.0 używa OpenGL ...
Uwaga: dla nowszych Androidów Ustawienia --> Opcje Programistyczne są ukryte. Jak je "Odkryć w menu ustawień jest info. w necie.
-
Ja mam opcje programistyczne odkryte. Ale chetnie sie dowiem czy cos tu mozna ulepszyc w kwestii AM. Aczkolwiek nie wiem czy to ma sens bo i tak plynnie to wszystko działa.
-
Masz szybkie Z. Moja uwaga dotyczyła osób, których wydajność ekranu dla 3.0 nie zachwyciła. Może opcje sprzętowe coś u nich wniosą?
-
co dokładnie zmienia włączenie w ustawieniach Ukryj systemowy pasek nawigacji?
nikt nie wie?
-
No jak nie wie :mrgreen:
Przecież ta opcja jest od dawna - wiem to nawet ja :) iAM user
Chodzi o pokazywanie nad aAM paska systemowego androida lub tylko i wyłącznie aAM na całym ekranie.
PS
iAM tego nie ma
-
Nie ciesz się tak :P, od tego to jest "Pokaż systemowy pasek notyfikacji". "Ukryj systemowy pasek nawigacyjny" ukrywa nr następnej drogi, ulicę. Po ukryciu, jeżeli dotknie się ekranu, to na chwilę pokazuje.
-
acha... no to kolega raczej pyta o coś innego :mrgreen:
-
Nie ciesz się tak :P , od tego to jest "Pokaż systemowy pasek notyfikacji". "Ukryj systemowy pasek nawigacyjny" ukrywa nr następnej drogi, ulicę. Po ukryciu, jeżeli dotknie się ekranu, to na chwilę pokazuje.
ach te ich opisy. Dzięki :)
-
Karol to jak "wygląda" ta płynność w Sygicu ? Bo teraz to co jest w AM to już jak dla mnie rewelacja !
W Sygicu i Ne jest płynnie do bólu a w aAM (przynajmniej u mnie) jednak ciut skacze.
-
Wgrałem sobie 3.0 beta na najwolniejsze co mam pod Androidem: wersja 4.1.1, ponad dwuletni tablet 10" z dwurdzeniowym prockiem 1GHz i jakimś GPU (chyba 4 rdzenie) na pewno nie topowym. Pamięć wewnętrzna, gdzie aAM trzyma mapy jest w nim raczej wolna według testów i narzekań innych użytkowników.
No i pozytywne zaskoczenie: mapa przesuwa się i skaluje płynnie. w wersjach 1.7.x się przycinała przy obu tych operacjach, a dla 1.7.4 z reguły zostawała z pustym obramowaniem po zmniejszeniu mapy (dopiero powtórne tapnięcie w mapę powodowało jej przeskalowanie na cały ekran). Może teraz wczytują większy obszar mapy niż wyświetlają w danym momencie? Albo poprzednia obsługa ekranu była wyjątkowo nieefektywna.
To co zauważyłem, to niespójne przesuwanie warstwy z POI w stosunku do mapy. Nazwy ulic i sygnalizatory świetlne znikają na czas przesuwania mapy i pojawiają się ponownie dopiero po zakończeniu jej przesuwania. POI przesuwają się jakby trochę najpierw, a potem startuje mapa - może to być odbierane jako zaburzenia płynności przy przewijaniu. Jest to widoczne np. dla W-wy i dużej ilości wyświetlanych POI. Dla wsi z dwoma drogami, jednym spożywczym i pocztą tego efektu nie widać (wszystko jedzie razem). - na szybszym sprzęcie opisany efekt może nie być widoczny.
Wybór opcji wymuszenia renderowania przez GPU nic nie zmienia. Opcji specyficznych dla OpenGL nie mam w tej wersji Androida i na tym sprzęcie.
Dwukrotnie doświadczyłem czarnego lub białego ekranu zamiast mapy przy wyjściu z opcji wyboru trasy, może dlatego, że licencja już się dawno przedatowała. Dopiero zamknięcie i ponowne uruchomienie aAM przywracało widok mapy.
Reasumując: zmiany oceniam bardzo pozytywnie, po ustawieniu krawędzi dróg dla wszystkich ich rodzajów mapa jest czytelna w podobnym stopniu co poprzednie wersje. Pojawienie się trasy pieszej w aAM witam szczególnie gorąco - super przydatne w obcym mieście podczas zwiedzania lub na delegacji po użyciu Pendolino :) oraz przy wyborze hotelu z szybkim dojściem do celu lub komunikacji. W porównaniu do wAM była to dla mnie największa strata w poprzednich wersjach aAM.
Więcej nie sprawdzę na tym tablecie z powodu wygasłej licencji.
-
noo, to brzmi zachęcająco co napisałeś. Już wkrótce wybije "marketingowa godzina" na wydanie tej wersji, bo długi majowy weekend tuż tuż. Mam nadzieję, że nowa wersja nie spędzi nam "snu z powiek" babolami, których do tej pory nie uświadczyliśmy. W połowie maja kończy mi się ważność programu, więc trzymam kciuki za dobrą odsłonę aAM.
-
więc trzymam kciuki za dobrą odsłonę aAM.
Nie kłam pinokio :P Co Ty byś robił, jakby była udana :P
-
od moderatora forum spodziewałbym się raczej wypowiedzi bardziej przemyślanych. Innymi słowy nie prowokuj mnie do pisania w jednym głownie tonie :) Jeżeli tobie się wydaje, że ja krytycznie się wypowiadam o programie dla sportu, to jesteś w błędzie (no dobra może czasami lubię dowalić :E ). Jeżeli do tej pory tak pisałem i piszę, to miałem lub mam powody. Jak będzie coś co warto pochwalić to na pewno to zrobię. Jakbyś mnie poczytał uważniej , to jakiś czas temu napisałem ( Marzec 12, 2015, 21:56:50 ), że dobrze, że dodadzą np. trasę bezpieczną. Tak więc miewam czasami ludzkie odruchy oceniając to z twojego punktu widzenia oraz jeszcze kilku pretorianów tego programu androidowego. Ciebie z całym szacunkiem nie uważam za ortodoksyjnego wyznawcy aAM :ok:
-
.... W połowie maja kończy mi się ważność programu, więc trzymam kciuki za dobrą odsłonę aAM.
Nie musisz trzymać za mocno. Bez ważnej licencji w aAM nie ponawigujesz. Ale będziesz mógł aktualizować sam program, mapy, a nawet SmartRoutes. Jak Ci się znowu spodoba aAM, to wykupisz licencję. Ja też się emocjonowałem ostatnim wydaniem przed wygaśnięciem licencji dla wAM, bo tam wszystko jest na odwrót (dalej nawigujesz, ale nic nie zaktualizujesz).
-
od moderatora forum spodziewałbym się raczej wypowiedzi bardziej przemyślanych. Innymi słowy nie prowokuj mnie do pisania w jednym głownie tonie
Funkcja moderatora tego forum jest obecnie równie ważna jak zastępca asystenta młodszego pomocnika murarza.
A Twoje dotychczasowe działania na Pdac w zupełności usprawiedliwiaja taką a nie inną moją wypowiedź :laugh:
-
Ok, masz prawo do swojego zdania. Mam nadzieje nie zawieść twoich oczekiwań. Zaczekajmy do premiery trójki. Ja wersji beta juz od dawna nie wgrywam, wiec na temat bety nic nie powiem, na razie muszą mi wystarczyć opinie betatestetów.
-
Dzisiaj zauważyłem, że numery domów migają. Tak co drugi jest czytelny, co drugi się rozmywa i zmiana. Potem przyspieszyłem i zniknęły całkowicie, choć nadal jechałem w miarę wolno. Widocznie na granicy prędkości wyświetlania coś nie działa.
Zobaczy (lub nie) jak będzie w finalnej. Osobiście wolę stabilność informacji od płynności animacji. Użyteczność przede wszystkim.
-
Całkiem fajnie pracuje teraz aAM.
Mam jednak uwagę, co do działania programu na postojach np. przed światłami. Mianowicie mapa kręci się jak karuzela a Marzenka, jak najęta, krzyczy „jesteś poza trasą” lub komunikat „rozglądam się”. Tak za każdym razem podczas nawigacji. Jest na to sposób?
Jeszcze pytanie, jak ustawić „zapis śladu” na stałe, jak w wAM?
-
No wlasnie nie do konca fajnie ! Zrobiłem dzisiaj z AM okolo 240 km i szału nie ma. Jadac np z wyznaczona trasą ... zatrzymuje samochod dojezdajac np do swiatel a AM mowi jestes poza trasa nowa .... i od razu zaczyna sie rozgladac. Druga istotna rzecz to taka, ze nadal sporadycznie co prawda, ale wystepuje jakas dziwna niezgodnosc komunikatow. Np jade prosto i nagle slysze za 250 metrow skrec w prawo ... by za moment uslyszec za 300 metrow skrec w lewo ! Takze dziwnie sie dzieje ...
-
Przyjechałem w ten weekend ponad 600 km i nie miałem problemów "z kręceniem, rozglądaniem, komunikatami", ale zdarzyło mi się, w sobotę zaniemówiła i w niedzielę "program nie odpowiada ....". Po ponownym uruchomieniu było już OK.
Zmieniłem też "nachylenie w 3D", na 'automatyczne' u mnie przy każdym zbliżeniu było za 'płaskie', przy każdym innym jest już poprawnie.
-
A ja mam pytanie do Ochkarol, bo chyba jesteś z Lublina. Nie jest związane konkretnie z automapą, a lokalizacją i znikającym sygnałem GPS.
W okolicach Zana i Filaretów w Lublinie, już dwa razy straciłem łączność z satelitami. Za pierwszym razem zignorowałem problem, ale dzisiaj byłem bardziej dociekliwy i sprawdziłem na innym urządzeniu z inną nawigacją, by wykluczyć awarię jednego sprzętu. Na aAM = brak sygnału; GPS Test = 0 satelitów; Mapy Google pokazywały przybliżoną lokalizację z danych komórkowych. Nokia i mapy Here podobnie.
Po przemieszczeniu się w inne miejsce wszystko wróciło do normy.
Czyżby była w Lublinie jakaś czarna dziura?
-
U mnie na S3 występuje zjawisko "Aplikacja AutoMapa została zatrzymana" Po ponownym uruchomieniu długo ładuje mapy...
Po wyczyszczeniu pamięci (zamknięciu 20-kilku ! procesów [ bez aAM zamyka zazwyczaj kilka, kilkanaście procesów] ) i ponownym uruchomieniu, AM domaga się ponownej rejestracji licencji... akceptacja (bez połączenia z internetem) otwiera się i dalej prowadzi zadaną trasą.... do ponownego zatrzymania :evil:
-
A ja mam pytanie do Ochkarol, bo chyba jesteś z Lublina. Nie jest związane konkretnie z automapą, a lokalizacją i znikającym sygnałem GPS.
W okolicach Zana i Filaretów w Lublinie, już dwa razy straciłem łączność z satelitami.[...ciach...]
Czyżby była w Lublinie jakaś czarna dziura?
Przejeżdżam tamtędy niekiedy jadąc do pracy.
Nigdy nie miałem problemów z gubieniem sygnału w tym miejscu.
-
A ja mam pytanie do Ochkarol, bo chyba jesteś z Lublina. Nie jest związane konkretnie z automapą, a lokalizacją i znikającym sygnałem GPS.
W okolicach Zana i Filaretów w Lublinie, już dwa razy straciłem łączność z satelitami.[...ciach...]
Czyżby była w Lublinie jakaś czarna dziura?
Przejeżdżam tamtędy niekiedy jadąc do pracy.
Nigdy nie miałem problemów z gubieniem sygnału w tym miejscu.
To dziwne, bo dzisiaj znowu nawigacja nie widziała satelitów. Zatrzymałem się na parkingu zewnętrznym koło E.Leclerc i po ponownym uruchomieniu nawigacji zero sygnału, dopiero jak dojechałem do ul. BMC pojawił się zasiąg.
Zauważyłem że po włączeniu nawigacji w/w okolicach jest problem z sygnałem GPS (startowałem z Rzeckiego, Wallenroda, Sawy i z parkingu zewnętrznego E.Leclerca), natomiast nie miałem nigdy problemu jak tamtędy przejeżdżałem, a przynajmniej sobie nie przypominam takiej sytuacji.
-
Witam!
Chciałbym się wypowiedzieć co do płynności. Wgrałem tą betę 3.0 na Galaxy Ace 2 z custom Rom-em Omni 444, ktory działa szybciej nie oryginalny 4.1.2 i daje więcej wolnej pamięci.
Co do płynności to rzeczywiście jest duża poprawa w stosunku do 1.7.4 ale do płynności takiej jaka jest na wbudowanej nawigacji Goolge to nadal sporo brakuje bo nadal nie płynie ale porusza się drobnymi skokami.
No i sprawa druga to skala - niestety ale dla tej rozdzielczości na tych urządzeniach jet ona po prostu mało czytelna bo na max powiększeniu domy są sały czas widoczne co zaciemnia obraz, na tej środkowej skali już nie daje się jeździć bo wszystko jest mikroskopijnej wielkości a o tej trzeciej to już wolę nie wspominać bo nadaje się chyba do samolotu.
Pozdrawiam,
Piotr
-
Piotrze a próbowałeś zmienić ustawienia skali, mi "defaultowe" też nie pasują (mam rozdzielczość 1080x1920) i zawsze konfigurację zaczynam od ustawienia skali pod siebie.
-
Pojawiły sie najnowsze mapy do aAM 3.0 Beta oraz do wAM.
-
no nieźle wersja 2.0 beta z wydaniem finala kicha, teraz wersja 3.0 beta i nawet na weekend majowy cudeńka nie dopieścili. Teraz to już nawet szklana kula nie podpowiada mi daty wydania wersji finalnej.
-
Piotrze a próbowałeś zmienić ustawienia skali, mi "defaultowe" też nie pasują (mam rozdzielczość 1080x1920) i zawsze konfigurację zaczynam od ustawienia skali pod siebie.
Oczywiście, ze próbowałem na poprzednich 1.5 (czy jakoś tak) ale teraz kupiłem licencję na tydzień by sprawdzić jak to działa....
Tylko pytanie, czy producent nie powinien jednak spróbować jakoś to sensownie to ustawić...?
W zamian tego dale przełączane 3 skale, z których druga i trzecia nie nadają się do użycia w samochodzie...:(
Pod względem tego co miałem w AM dla WM z rozdzielczością 640x480 czy 240x320 to co jest w aAM nie nadaje się użycia, powiem więcej, może zagrażać bezpieczeństwu...
Takie jest moje zdanie...
Pozdrawiam,
Piotr
-
To już jest gderanie :P .Każdy ma swoje upodobania ,do tego "pińcet" kombinacji rozdzielczość/przekątna ekranu :-| co by nie ustawili to ktoś będzie chciał inaczej. A tu pięć minut ustawiania (raz aż do HR bo aktualizacje ustawień nie zmieniają) i masz jak lubisz
ps. Jak kupujesz samochód to Cię wkurza ze producent nie ustawił dla Ciebie fotela i lusterek :-?
-
Zafundowałem sobie jazdę DEMO o długości 625 km z przyspieszeniem 64 razy oraz 32 razy w godzinach około północy. Wrażenia super ... bo pełen realizm! Mając wyłączonego GPSa i LD (zablokowane WiFi i transmisja danych) jak w realu dostawałem przeliczanie trasy, a nawet ulubione "Jesteś poza trasą" dla autostrady, którą aAM "jechała" przynajmniej kilkadziesiąt km miała dalej nią "jechać" przynajmniej następne kilkadziesiąt kilometrów prosto bez zmian - nie "zjechała" też na żadną boczną drogę równoległą do autostrady. Przeliczenia tras występowały typowo co 100-120 km (powtarzała się dość często wartość 119km). Ustawiona "Trasa Szybka".
Wniosek: aAM nie musi mieć dołączonego GPSa, by zachowywać się tak jakby miała z nim problemy. Samo oprogramowanie aAM generuje te problemy co pewien czas. Być może próbuje poprawić już wyznaczoną trasę według lepszego algorytmu dla krótszych tras, ale "zakłócenia" z tym związane są zbyt duże. W godzinach szczytu takie "szukanie" po danych wbudowanych w mapę może poprawia, ale około północy, to wszędzie jest pusto.
Ja używałem aAM 3.0.0 beta z mapami 1504 EU beta, Xperia SP dwa cory 1.7GHz, 1GB RAM, 16GB SanDisk Ultra (maks. zapis/odczyt 30 MB/s) na mapy i Android 4.3, więc to nie wydajność sprzętu jest powodem.
Możecie spróbować na swoim sprzęcie w trybie demo trasy przynajmniej ok. 300 km? Czy powtórzy się u Was to "119 km"? Jeśli tak, to powinni coś z tym zrobić.
-
Porażka.
Najpierw na A2 kilkakrotnie gubiła fixa, potem kilkakrotnie się wysypała wyświetlając małe białe okienko na dole ekranu z przyciskiem OK. Nie miałem możliwości wczytać się w treść. Kliknięcie powodowało... wyświetlenie go ponownie. I tak kilka razy. Potem łaskawie dawała uruchomić się ponownie. Aż do następnego wysypania.
Potem się zamroziła. Po prostu stanęła w miejscu (z niebieską strzałką, czyli nie z powodu braku sygnału). Nie reagowała na próbę przesunięcia mapy, czy przyciski. Po kilku minutach cudownie ożyła.
Silnie obciąża smartfona. Przy 1.7.4 następowało ładowanie akumulatora. Teraz rozładowuje ok 10% na godzinę.
Nędza. Po co mi ta super płynność, gdy podstawowe funkcje leżą. Nawigacja to nie kino.
-
To już jest gderanie :P .Każdy ma swoje upodobania ,do tego "pińcet" kombinacji rozdzielczość/przekątna ekranu :-| co by nie ustawili to ktoś będzie chciał inaczej.
No niestety ale np w nawigacji Google wbudowanej w Androida czytelność kranu i drogi jest doskonała...a tu mam klient ma sobie eksperymentować...
Więc co można?....no można :)
Pozdrawiam
-
U mnie ładowanie wyrabia.
Oprócz aAM 3.0 beta Yanosik nagrywający obraz z kamery i aktywne połączenie BT z zestawem HF.
Ale grzeje się mocno.
-
Porażka....
Silnie obciąża smartfona. Przy 1.7.4 następowało ładowanie akumulatora. Teraz rozładowuje ok 10% na godzinę.
To prawda...tyle, ze nie 10%/godzinę ale 10%/10 minut.
Używając jej po kilku minutach urządzenie jest bardzo cieple, sporo cieplejsze niż przy innych tego typu aplikacjach...
-
Porażka to jest to, co tu piszecie o grzani baterii etc...
1.7.4 zadebiutowała 23 stycznia 2015... To tak tytułem wprowadzenia ;)
Sytuacja jest standardowa, gdyż:
1) samo ładowanie podgrzewa telefon
2) korzystanie z łącza GSM non-stop rozgrzewa każdy telefon
3) korzystanie z GPS rozgrzewa każdy telefon
4) promienie słoneczne rozgrzewają każdy telefon
Jak złożycie sobie to wszystko do kupy; korzystanie z GPS i GSM, ładownie aku i wystawienie na działanie promieni słonecznych, to musicie przyjąć jako aksjomat, że telefon będzie się grzał a ładowarka (ŻADNA) nie da rady. Sytuacja jest do opanowania. Wystarczy umieścić telefon w strumieniu powietrza z nawiewów/klimatyzacji. Zapewniam, że pomaga na 100%. Temat powraca zawsze na początku sezonu letniego by zniknąć jesienią i beta nie ma tu zbyt dużego wpływu. Nie myślałem, że takie rzeczy tu będę tłumaczył...
-
A może kolega podrzuci jakąś mądrość apropos szybkiego rozładowywania się baterii, czego jak mniemam nie obserwowali w obecnej wersji finalnej? Jak czytam takie posty jak twój, to zgodzicie się ze mną, że Mastalerek odbiera ci chleb. Pozdro
-
Zrobiłem mały test, telefon SGS4 włączone dane komórkowe i GPS, uruchomiany Yanosik (w tle) i AM 'demo'. Bez zasilania.
Stan początkowy - bateria 98%, temp. baterii 28,6 st.C. (Phone tester).
Po 15 min. - bateria 88%, temp. baterii 37,3 st. C.
Podłączona ładowarka, firmowa 2A:
Po 15 min. - bateria 91%, temp. baterii 39,4 st. C.
-
Kolego jachraniak.
Sądzisz, że o tym wszystkim nie wiem?
Poprzednia wersja (w tym samym środowisku sprzetowo-programowym oraz otoczeniu) nie grzała się tak bardzo.
-
W zasadzie to czytając tę ostatnie posty chyba domyślam się dlaczego wersja beta jest tak długo i końca tego nie widać. Na pewno producent wie o tych problemach związanych z drenażem baterii i teraz pewnie próbują coś z tym zrobić.
-
A może kolega podrzuci jakąś mądrość apropos szybkiego rozładowywania się baterii, czego jak mniemam nie obserwowali w obecnej wersji finalnej?
A może kolega nauczy się czytać ze zrozumieniem? :proud: Bo widzę, że ambicje robienia za adwokata owszem są, mimo braku poszkodowanych, szkoda tylko, że błyskotliwości brak... :(
Nie bez przyczyny podałem datę publikacji 1.7.4... Po prostu większość użytkowników nie zwraca uwagi na to, że nie używają sprzętu w warunkach laboratoryjnych, a środowisko ma duży wpływ na jego działanie. Beta owszem, może mieć wpływ, ale minimalny... Zdecydowanie większy mają właśnie warunki zewnętrzne...
Jeszcze miesiąc temu słonko chodziło po innym łuku więc odbiorniki na podszybiu nawet jeśli były wystawione na działanie jego promieni, to nie były tak ogrzewane.
Temat ten zawsze powraca... Nie tylko na ty forum. A ten wpis nie powstał na potrzeby usprawiedliwiania bety. Powstał dawno temu na podstawie własnych doświadczeń, które są jeszcze starsze... Po prostu wiem, że od wiosny do jesieni iPhone (sprzęt nie ma znaczenia) musi być chłodzony. Dawno temu chłodziłem Navroad'a, który w słoneczne dni bez chłodzenia potrafił parzyć.
Jak czytam takie posty jak twój, to zgodzicie się ze mną, że Mastalerek odbiera ci chleb.
Od Mastalerek do MonsterLolek jest zdecydowanie bliżej, i nie mam tu na myśli zapisu czy fonetyki... Po prostu, cienko merytorycznie więc prawie każdy Twój wpis można oklepać jak się chce, to że tego nie czynię za każdym razem, wynika z faktu, że mi sie nie chce :) swoją drogą jakie to freudowskie :mrgreen:
Kolego jachraniak.
Sądzisz, że o tym wszystkim nie wiem?
Poprzednia wersja (w tym samym środowisku sprzetowo-programowym oraz otoczeniu) nie grzała się tak bardzo.
Karol, całkowicie bez złośliwości, odpal sobie 1.7.4, ustaw sprzęt na tym samym miejscu i sprawdź...
-
No niestety ale np w nawigacji Google wbudowanej w Androida czytelność kranu i drogi jest doskonała...a tu mam klient ma sobie eksperymentować...
Więc co można?....no można :)
Pozdrawiam
No nie wiem :( dla mnie za blisko,wolę widzieć większy obszar poza tym białe drogi na jasnym beżowym tle ,na słońcu - widać rewelacyjnie :P
-
Dodam, że ostatnio jechałem w nocy, więc pogoda nie bardzo tu ma cokolwiek do rzeczy.
-
OK. To jest głos w dyskusji... Ale napisałeś tak:
Poprzednia wersja (w tym samym środowisku sprzetowo-programowym oraz otoczeniu) nie grzała się tak bardzo.
Ponieważ beta 3 została wydana dwa tygodnie temu podejrzewam, że w tym czasie rozstałeś się z 1.7.4 i jeździsz na beta. A dwa tygodnie o tej porze roku to jednak spora różnica na podszybiu...
A może modem nagrzewa telefon. Jeśli masz jakiś program do monitorowania ruchu w sieci to sprawdź czy beta nie śle jakiś danych przez co modem może pracować dłużej niż przy pobieraniu LD
Opieram się na doświadczeniach korzystania z nawigacji na iPhone od 3GS, przez 4, 4S, 5, 5C do 6.
Nie chłodzony w lecie, grzeje się bardzo, ale nie dostrzegam zależności np przy okazji wprowadzenia do iAM OpenGL.
Połączone: Maj 03, 2015, 10:58:48
Zrobiłem mały test, telefon SGS4 włączone dane komórkowe i GPS, uruchomiany Yanosik (w tle) i AM 'demo'. Bez zasilania.
Stan początkowy - bateria 98%, temp. baterii 28,6 st.C. (Phone tester).
Po 15 min. - bateria 88%, temp. baterii 37,3 st. C.
Podłączona ładowarka, firmowa 2A:
Po 15 min. - bateria 91%, temp. baterii 39,4 st. C.
A więc?
PS
tak już na marginesie, to odpalone demo, to była beta czy 1.7.4?
-
... Po prostu, cienko merytorycznie więc prawie każdy Twój wpis można oklepać jak się chce, to że tego nie czynię za każdym razem, wynika z faktu, że mi sie nie chce :)
Kolego Jachraniak ja sobie tu pisuję NIE dla merytoryki, bo moje zainteresowanie automapą nigdy nie było na poziomie akademickim, a dodatkowo wygasło z momentem mojego przejścia z programem na wersję androidową, dlatego Twoja uwaga jak najbardziej trafna.
Mi się tylko chce z Cibie śmiać jak czytam te wypowiedzi nacechowane takim PR-em, że nie powstydziłby się takich zdolności niejeden rzecznik prasowy, a ten wspomniany przeze mnie mógłby się od ciebie uczyć, bo nikt jak Ty nie potrafi słownie zamieniać kamieni w złoto.
Wiesz z czego karmi się mój jad w stosunku do tego produktu ? Karmi się z widocznego stosunku producenta do klientów. Ja płacę za ten androidowy syf już od dwóch lat i co widzę, zero rozwoju, bety trawające po "pół roku" , zero chęci do rozmawiania z klientami itd.
Zapytasz dlaczego płacisz i to będzie bardzo dobre pytanie, bo sam sobie je zawsze zadaję przy każdym przelewie. Odpowiedź jest prosta, bo jestem przyzwyczajony do interfejsu i do dobrej mapy. Ale kolego to trochę za mało. Dla mnie wzorem komunikacji z klientami jest podejście navieksperta. Poczytaj sobie ich firmowe forum, dlaczego producent am nie założy forum, zwyczajne tchórzostwo i tyle. Zobacz, że na forum NE panuje kultura i widać, że ludzie tam szanują tę inicjatywę w postaci chęci rozmawiania z klientami, bo to jest twórcze i wiąże klienta z produktem. Zapytasz, czemu nie przesiądziesz się na stałe na NE i to też będzie dobre pytanie. Na razie tego nie zrobiłem, bo mi nie odpowiada widok tej mapy w trakcie nawigacji i jak dla mnie interfejs automapy jest dla mnie bardziej intuicyjny i łatwiejszy w obsłudze. Ale to za mało... Musi być rozwój, a tego brak.
-
Uważam, że kolega jachraniak ma dużo racji co do wpływu warunków zewnętrznych na grzanie się smartfonów. Jednak klimatyzacja ma niewielki wpływ na chłodzenie. Zeszłego lata miałem LG i bardzo się grzał do znacznego przyciemnienia ekranu. Obecnie SAMSUNG z aAM 3.0 grzeje się bardzo i przy włączonej klimatyzacji. Ekran też zostaje przyciemniony. W obu przypadkach tak działo się przy jeździe w mieście. W trasie to normalka, z zamrożeniem ekranu włącznie.
Prawdą jest, że zimą jest (było) lepiej.
Innych systemów na Androida nie używałem.
Mam zasłużonego NR 560MF i z niego korzystam w dłuższych trasach.
Pozdrawiam.
-
@Monster
wszystko rozumiem :mrgreen:
@maryszek
tu nie chodzi o włączoną klimatyzację w aucie, a o umieszczenie sprzętu bezpośrednio w strumieniu schłodzonego powietrza z nawiewów, im bliżej tym lepiej.
-
Oczywiście, mam na myśli włączony nadmuch na przednią szybę, gdyż na niej jest przyczepiona nawigacja. Taki sposób nawiewu chłodzi również kabinę.
-
A... Miałeś na myśli ten nawiew... Niezależnie od pojazdu akurat ten niewiele poprawia sytuację, gdyż bardzo ciężko umieścić sprzęt blisko strumienia. Zalecam zakup takiego uchwytu, który pozwoli na umieszczenie blisko środkowych kratek :ok:
-
Tak, tylko ja jestem dalekowidzem .... i z uchwytem na szybie jest mi najwygodniej. Do Twojego zalecenia musiałbym używać okularów....
-
dobrze mają posiadacze samsungów galaxy S5 , bo są wodoodporne. Taki użytkownik w lecie włoży go sobie w kubeł z lodem i program da radę. Ja nie wiem, że takich problemów nie wyczytałem przy okazji innych programów nawigacyjnych, tylko temat jak bumerang (co sam przyznał naczelny PR-owiec forum am) wraca z każdą wiosną. No komedia jakaś ?
-
Grzanie się nie jest problemem, dopóki Android nie wyświetla komunikatów o zbyt wysokiej temperaturze baterii.
Gorzej jest z problemem nadmiernego poboru prądu - tak, jak w pierwszych betach.
-
dobrze mają posiadacze samsungów galaxy S5 , bo są wodoodporne. Taki użytkownik w lecie włoży go sobie w kubeł z lodem i program da radę. Ja nie wiem, że takich problemów nie wyczytałem przy okazji innych programów nawigacyjnych, tylko temat jak bumerang (co sam przyznał naczelny PR-owiec forum am) wraca z każdą wiosną. No komedia jakaś ?
Koleś, zacznij cytować :) Gdzie ja napisałem, że jedynie AM rozgrzewa telefon?
A co do tego, że GPS i GSM rozgrzewa, to nie wiem czemu nie wyczytałeś... Może abonament w googlach Ci się skończył
ups nie wchodzi ten link
wpisz w google "gps rozgrzewa telefon" i popatrz na wyniki :E
forum androidowe też nie zawodzi
http://myapple.pl/forums/topic/148696-iphone-się-grzeje/ (http://myapple.pl/forums/topic/148696-iphone-si)
czy
http://forums.androidcentral.com/htc-one-s/177287-gps-makes-phone-really-hot.html (http://forums.androidcentral.com/htc-one-s/177287-gps-makes-phone-really-hot.html)
Nie będę linkował całego internetu... W tych dwóch wątkach, dość wyrazistych co do zagadnienia jakoś nie piszą o AM :E Pewnie pijarowcy aquratu robią innym pod górę :O
Ogarnij się chłopie :mrgreen:
-
ochkarol
grzanie się (nadmierne) jest problemem, gdyż powoduje przyciemnienie ekranu a w najgorszym razie doprowadzić może do zniszczenia urządzenia.
Bateria chyba się nie grzeje bo gorące miejsce jest w górnej części urządzenia. Bateria jest w dolnej części.
Może się mylę, ale wole stracić jakąś navi niż smartfon.
-
W smartfonie grzać to sie moze procesor i układ graficzny. Ale na pewno nie bateria sama w sobie.
-
O baterię mi nie chodzi tylko o nadmierne grzanie się urządzenia. Z pominięciem baterii.
Procesor i karta grafiki grzeje się zawsze (w laptopie nawet powyżej 70°C, ale tam jest wiatraczek). W telefonie brak.
-
No to wlasnie sam sobie odpowiedziales ... Przeciez telefon nie ma radiatorów, itp. Dlatego to cale cieplo od razu przenika na obudowe co jest logiczne i tego sie nie przeskoczy.
-
Dlatego nadmierne grzanie się smartfona jest niebezpieczne.
-
Mister jachraniak ty zawsze masz dużo do powiedzenia (pochwalenia). Ale tym razem używając iAM stawiasz się za autorytet w wersja aAM. A widziałeś to, używałeś?
Grzanie i pobór prądu jest znacznie większe. Tak jak wspomniał ochkarol nawet w nocy jest zauważalne. Czyżby wtedy słońce też dogrzewało?
Po prostu aAM ciągle przelicza ekran, najczęściej bez potrzeby. Najlepiej widać to jeżeli się stoi. Skacze, kręci, miga numerami domów i nazwami ulic. Pewnie jest to spowodowane przeniesieniem kodowania z Windows na androida. Ale to to zupełnie inny system. Podobnie było przy pierwszych betach. Jeżeli nie wynajmą kogoś do napisania grafiki to będzie tylko coraz gorzej.
-
Drodzy forumowicze,
poświęciliście ponad 25 postów na temat grzania się smartfonów z nową wersją beta! Chyba przesada. Dorzucę jeszcze dodatkowy argument (żeby było ponad 26 postów) :) : dodali trasę pieszą - to na ile starczy akumulatora przy nawigacji "z ręki". Wada istotna, więc powinni poprawić.
Teraz inne tematy:
Nowa beta może zająć nawet do ok. 200MB RAM! Miałem "zamulonego" Androida 4.3 (fatalna wersja pod względem zajętości pamięci - tylko nie opisujcie na tym forum jak usunąć zbędne składniki systemu - już to zrobiłem w interesującym mnie zakresie). Android zostawił ok. 200MB dla aplikacji - więc skutek do przewidzenia: zamykanie aAM (okienka z poleceniem wciśnij "OK" po ok. 8km nawigowania w dużym mieście, start z czarnym oknem zamiast mapy i czerwonym kursorem graficznym, nieskończone przeliczanie długiej trasy - fakt, że miała ponad 4100 km: Lizbona-Tallin).
Po restarcie Androida dostałem ok. 450 MB dla aplikacji, a po "ustabilizowaniu" ok. 300MB - i wszystkie powyższe problemy zniknęły. Trasę ponad 4100 km wyznaczył po kilkudziesięciu sekundach. Aplikacja nie jest zamykana podczas nawigacji.
Ostatnia uwaga: u mnie GPS i położenie jest stabilne - nic nie skacze. Chociaż miałem jeden kilkunasto sekundowy "zanik" sygnalizowany przez aAM bez widocznego powodu. Zauważyłem, że status transmisji LD świecił się w tym czasie na żółto. Zmienił się na niebieski prawie dokładnie w momencie "powrotu" sygnału GPS. Już coś takiego opisywałem na forum dla starszej aAM, ale nikt nie podjął tematu.
-
No niestety ale np w nawigacji Google wbudowanej w Androida czytelność kranu i drogi jest doskonała...a tu mam klient ma sobie eksperymentować...
Więc co można?....no można :)
Pozdrawiam
No nie wiem :( dla mnie za blisko,wolę widzieć większy obszar poza tym białe drogi na jasnym beżowym tle ,na słońcu - widać rewelacyjnie :P
A co widać jeśli droga ma grubość włosa i żeby dostrzec coś trzeba odrywać wzrok na dłuższą chwilę by cokolwiek dostrzec?
A jak dodać do tego trzęsienie wywołane drogami to wpływ tego ustrojstwa na bezpieczeństwo jest taki sam jak pół litra przed drogą ;)
Pozdr
-
A co widać jeśli droga ma grubość włosa ...
No to sobie poszerz i dodaj obwiednie.
-
Pomijam już ilość dróg jakie widzimy w nowej wersji bo to można ewentualnie pogrubić ale u mnie na SGS2 (android 4.1.2 oryginalny, niebrandowany, bez modyfikacji) ta Beta 3.0 działa u mnie dużo gorzej niż 1.7.4.
Z ciekawości zainstalowałem i okazało się, że program powiedzmy na 10 prób wyznaczenia trasy może z dwa razy mu się to udało. Trasa z Polski do Czech, odległość około 500 km. A jak wyznaczyła to po obróceniu telefonu do poziomu trasa znikła i już nie chciała się wyznaczyć ponownie albo pojawiała się czarny ekran a miejscu gdzie ma być mapa.
Raz program sam mi się zamknął.
Co do prędkości działania to jest podobnie, choć 1.7.4 tak jakby była szybsza. Płynność mapy w 3.0 niby jest ale jakiegoś szału nie ma.
Mi najbardziej przeszkadza gorsza czytelność map, problemy z wyznaczaniem tras i brak stabilności. Mam nadzieje, że to poprawią w finalnej wersji.
Aha testowałem na mapach 1502.
-
...
A co widać jeśli droga ma grubość włosa i żeby dostrzec coś trzeba odrywać wzrok na dłuższą chwilę by cokolwiek dostrzec?
A jak dodać do tego trzęsienie wywołane drogami to wpływ tego ustrojstwa na bezpieczeństwo jest taki sam jak pół litra przed drogą ;)
Pozdr
Ja nie wnikam jak ktoś używa AM . Chcę Ci tylko uzmysłowić że Każdy Ma swoje preferencje i trudno ,nawet goglowi , ustawić tak żeby wszystkim pasowało
A co widać ??? Jeśli Cię to interesuje, to widać gdzie jestem np. w danym mieście . Konkretną ulicę mam na na belce na dole ekranu a przed manewrem w AM mapa się przybliża i nie muszę patrzeć na którym" włosku" jest marker. Mnie za to dziwi co widać gdy ktoś jedzie na max powiększeniu ale... to jego sprawa skoro tak lubi
-
Pomijam już ilość dróg jakie widzimy w nowej wersji bo to można ewentualnie pogrubić ale u mnie na SGS2 (android 4.1.2 oryginalny, niebrandowany, bez modyfikacji) ta Beta 3.0 działa u mnie dużo gorzej niż 1.7.4.
Z ciekawości zainstalowałem i okazało się, że program powiedzmy na 10 prób wyznaczenia trasy może z dwa razy mu się to udało. Trasa z Polski do Czech, odległość około 500 km. A jak wyznaczyła to po obróceniu telefonu do poziomu trasa znikła i już nie chciała się wyznaczyć ponownie albo pojawiała się czarny ekran a miejscu gdzie ma być mapa.
Raz program sam mi się zamknął.
Co do prędkości działania to jest podobnie, choć 1.7.4 tak jakby była szybsza. Płynność mapy w 3.0 niby jest ale jakiegoś szału nie ma.
Mi najbardziej przeszkadza gorsza czytelność map, problemy z wyznaczaniem tras i brak stabilności. Mam nadzieje, że to poprawią w finalnej wersji.
Aha testowałem na mapach 1502.
Ile masz wolnego RAMu na aplikacje przed załadowaniem aAM? [Ustawienia-->Aplikacje--->Działające-->pasek na dole:Wolne]
Jak miałem mniej niż 280-300MB wolnego, to były podobne objawy.
Czytelność mapy popraw sobie w: Mapa-->Obrysy dróg: wszystkie i ew. zaznacz Poszerzone drogi (tego drugiego nie używam).
-
Mi się wywalała gdy miałem ponad 1GB wolnego ramu.
-
U mnie 'wysypuje' się za każdym razem, przy "ręcznym" pobraniu danych AM'Traffic. Poza tym jeszcze mi się nie 'wywaliła'.
-
U mnie chodzi natomiast idealnie.
-
"Idealnie"?
No może zadowalająco. Ma trochę nowości, ale ogólnie lepiej pracuje 1.7.4 (2.0 nie testowałem). Mam nadzieję, że do wersji stabilnej poprawią niedoróbki, bo stare wersje niestety pójdą w odstawkę.
-
U mnie do ideału brakuje:
- w dalszym ciągu po włączeniu opcji "używaj tylko głośnika", rozmowa telefoniczna też kierowana jest na głośnik i mikrofon telefonu;
- komunikaty wizualne ostrzegające o POI wiszą dalej po jego minięciu i podawane odległości są w kilometrach (tak, jakbym kilkakrotnie zbliżał się np. do przejazdu kolejowego;
- podczas piątkowej jazdy aAM znikała z ekranu (ale nie z paska systemowego) kilkanaście razy a po ponownym włączeniu nie podejmowała samodzielne nawigacji (mapa stała w miejscu).
Tak na szybko. :wink:
-
Mam pytanie odnośnie ostatniej wersji, czy wyświetla wam w 3D sygnalizację świetlną podczas jazdy ?
-
Tak
-
Dziś jakieś dziwne problemy z pobieraniem danych traffic. Yanosik w tle nie ma z tym problemu.
-
U mnie wygląda to tak:
-
Dokładnie.
-
A mnie dzisiaj aAM robiła za wiatrak. Kilka razy obróciło mapę jakbym zakręcił w miejscu i za chwilę powrót do właściwego kierunku. Jechałem prostą powiatową drogą około 80km/h, bez zmiany prędkości. Innym razem droga kładła się na bok (poziomo) i za chwilę wracała. Wyglądało jakby chwilowo otrzymywała/wyliczała inną pozycję.
-
U mnie dziś się otworzyła jak po instalacji na czysto - ustawienia domyślne, pytanie o LD, rejestracja mapy.
Potem już "tylko" po każdym włączeniu rejestracja mapy.
-
ochkarol, sprawdzałeś może, czy w tej wersji można już grzebać w ustawieniach POI, czy nadal wysypuje się to.
-
Pare dni temu miałem to samo co Karol.
-
ochkarol, sprawdzałeś może, czy w tej wersji można już grzebać w ustawieniach POI, czy nadal wysypuje się to.
Jak zobaczyłem, że mam bajzel w tych ustawieniach to komfigurowałem na nowo.
Udało się ;-)
-
Dzięki. Zachęciłeś mnie i też spróbuję.
-
Ile masz wolnego RAMu na aplikacje przed załadowaniem aAM? [Ustawienia-->Aplikacje--->Działające-->pasek na dole:Wolne]
Jak miałem mniej niż 280-300MB wolnego, to były podobne objawy.
Czytelność mapy popraw sobie w: Mapa-->Obrysy dróg: wszystkie i ew. zaznacz Poszerzone drogi (tego drugiego nie używam).
U mnie było niecałe 200 MB ale jak patrze w telefon to nie wiem już co mam jeszcze wyłączyć bo ja mało co mam w tym telefonie.
-
.... nie wiem już co mam jeszcze wyłączyć bo ja mało co mam w tym telefonie.
wyłącz ten telefon najlepiej, bo to archaizm jest. SG SII był hitem kilka lat temu, dziś to "podstawka pod kawę" jest.
-
.... nie wiem już co mam jeszcze wyłączyć bo ja mało co mam w tym telefonie.
wyłącz ten telefon najlepiej, bo to archaizm jest. SG SII był hitem kilka lat temu, dziś to "podstawka pod kawę" jest.
Nie wiem czy aż taki archaizm. Nadal działa szybko i płynnie i nadal jest szybszy od niejednego telefonu oferowanego w abonamentach od 1 do 150 zł.
Więc dlaczego mam go zmieniać ? Nie każdego stać na nowe cacko a to tylko telefon do tego dobrze działający, więc niekoniecznie może służyć tylko jako "podstawka".
Jeśli to taki archaizm to dlaczego inne aplikacje nawigacyjne w najnowszych wersjach jak i aAM 1.7.4 działają bez problemu (testowany Sygic, Mapa Map, NaviExpert o Google maps czy Here nie wspominając)?
-
Musze ci przyznać rację, faktycznie produkt pt aam jest kapryśny jak żadna inna nawigacja. Ja np mam telefon o bardzo dobrych parametrach i ten produkt nawigacyjny juz nie raz mi się zawiesił, nie często ale się zdarza. Za to możemy podziękować programistom ze stajni producenta za kod, który stanowi spore wyzwanie nawet dla urządzeń z górnej półki.
-
Ja na L9 mam zwykle wolne 180-200 MB i działa :ok: co więcej dzisiaj dla próby włączyłem parę "rzeczy" w tle i doprowadziłem do 137 MB wolnego i dalej :ok: Myślę więc że te problemy o których piszecie to raczej nie jest kwestia zajętości RAM
-
To ile aAM 3.0.0 zajmie RAM zależy od tego co robi. Ja miałem dwa zamknięcia aplikacji (do okienka "Wciśnij OK") w trakcie nawigacji i parę startów do "czarnego" okna zamiast mapy, gdy miałem wolne mniej niż ok. 200MB. Ale np. dla trasy demo ponad 600 km nie było żadnyh problemów dla tych ok. 200 MB wolnego.
Po restarcie smartfona i wolnym RAM ok. 300 MB objawy się nie powtórzyły w podobnych sytuacjach w jakich występowały. Na pewno błędy tej wersji aAM mogą też zależeć od innych rzeczy: wersja Androida, ilość pikseli ekranu do obsłużenia, specyfiki sprzętu, ...
Poza tym ta aAM składa się z 2 procesów i kilku usług. W razie problemów nie wszystkie mogą się dobrze zachowywać i ze sobą współpracowwać (Android może pewnie chcieć ubić co nieco z tego w razie problemów z ilością wolnego RAMu).
-
Nie chcę tu nikomu nic sugerować, ale czasy dla smartfonów z 1GB RAMu już powoli mijają... Kiepsko zoptymalizowany Android (szczególnie Lollipop) robi sobie z pamięcią co chce, aplikacje rosną, i za chwile na 1GB naprawdę multitasking umrze zupełnie.
-
Po co robisz post, który nic nie wnosi?
Opis producenta jeszcze dla aAM 2.0 beta: "Uwaga: minimalna wersja systemu Android dla wersji AutoMapa Android 2.0 to 2.3", więc wszyscy z tymi wersjami i wyższymi muszą mieć możliwość używania tej aAM i 3.0 także.
-
No, to najmocniej przepraszam. Juz nie będę.
-
jakieś słuchy, kiedy zakończy się ta najdłuższa ever beta?
-
Pytanie powinno brzmieć nie kiedy, a czym. Wielce prawdopodobne, że kolejną betą np. 4.0.
-
Nie wyszło ci wróżene z fusów, czy z czego tam korzystałeś ;)
Trójka dotarła do wersji RC:
Lista zmian w wersji AutoMapa Android 3.0 RC:
funkcja „Dzwięki podczas rozmowy” i poprawiona obsługa urządzeń BT bez A2DP
poprawione zarządzanie energią,
poprawki błędów znalezionych w wersji 3.0 Beta
-
funkcja „Dźwięki podczas rozmowy” i poprawiona obsługa urządzeń BT bez A2DP
nadal u mnie nie działa
-
Sie czepiasz B) Przecież napisali "poprawiona" a nie "naprawiona" :E
-
Po półgodzinnej jeździe trudno stwierdzić czy coś poprawione ale na pewno mapa skacze "po staremu".
OpenGL włączyli?
-
Ja też nie widzę różnicy. Notuję to na plus, że nie ma nowych bugów. Ale prawda, że kilkadziesiąt kilometrów, to malutki test.
-
U mnie przy demo trasy ponad 620 km już nie sygnalizuje braku sygnału GPS :O , więc jest postęp :ok: . Ciekawe czy także będzie poprawa przy prawdziwej nawigacji. OpenGL jest włączone raczej na pewno przy przesuwaniu mapy. Jeśli bardziej klatkuje przy nawigacji, to może to jest ta poprawa zarządzania energią?
-
Wracając wyłączyłem w telefonie oszczędzanie energii i nie uruchamiałem Yanosika w tle.
Płynność z bety powróciła.
Ale nadal po każdym włączeniu muszę rejestrować mapę i coś się pokopało w częstotliwości ostrzegania.
-
Moje uznanie dla was, iż wiedząc jak kiepskie zazwyczaj są wersje beta, o czym świadczy czas przepoczwarzania się takiej wersji w finala, to nadal się biczujecie instalując sobie ten soft.
-
Oprócz zwykłej ciekawości mam taką korzyść, że najlepsze mapy Polski mam (jak na razie) za darmo od dwóch lat.
-
U mnie (tak jak w Becie) przy próbie 'ręcznego' pobrania AM'Traffic wyskakuje okienko "Aplikacja AutoMapa została zatrzymana". Po ok 5 sek. następuje restart i niby wszystko jest OK, ale po jej zamknięciu uruchamia się sama. Trzeba ją zamknąć 3-4 krotnie dopiero przestaje się sama uruchamiać.
-
uruchamia się tyle razy ile razy się wywaliła.
Zgłaszałeś?
-
Tak, poprzednio również.
-
Witam,
Wersja beta przepoczwarzyła się w wersję pełną.Do pobrania w GooglePlay.
Pozdrawiam
WZ