AutoPilot - testy Moi i MaDuch

  • 291 Odpowiedzi
  • 54350 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« dnia: Wrzesień 13, 2006, 10:12:40 »
Tytułem wstępu:

Witajcie.

Wczoraj odebraliśmy oprogamowanie i od dziś zaczynamy prezentację naszych opinii i uwag dotyczących AutoPilota.

Będzie to wątek prowadzony wspólnie przez Moi i mnie, jako że trzeci wybrany nie zgłosił się po odbiór oprogramowania.

Będziemy się starali opisywać program w miarę systemtycznie, dokładnie, co nie znaczy, że nie będziemy odpowiadać na pytania, wątpliwości, które się pojawią w dyskusji ;)

Więc do dzieła.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2006, 10:52:36 »
A teraz już właśnie po kolei.

Urządzenie (moje): iPAQ hx 2790, karta SD 4GB.

Program zainstalowany na karcie SD

Ilość pamięci przed uruchomieniem programu: 33,9MB
Ilość pamięci po uruchomieniu programu: (wykorzystana opcja minimalizuj z 3 strony głównego menu) 19,4MB. Wynik, raczej niezły!

Dane dotyczące pamięci po uruchomieniu programu oczywiście już z działającym BT uruchamianym automatycznie programem ozBT.

Program był instalowany od razu na karcie SD (mapy + plik .cab) i potem uruchamiany z pliku .cab.

Utworzony (trzeba zrobić to samemu) na karcie folder AutoPilot po wgraniu w niego mapy Polski (79,2MB), mapy Europy (jedna z rozszerzeniem _em 31,9MB, druga  rozszerzeniem _ta 7,06MB), oraz folderu "sounds" 1,41MB i z pliku programu (8,04MB)  ma 127MB.

Płytka instalacyjna zaczyna się od wyboru języka i można również wybrać język „polish” co zrobiłem, choć wolałbym wybrać język polski. Potem (jeżeli nie mamy podłączonego PDA) jesteśmy informowani o błędzie programu, a potem należy wpisać numer seryjny. Swoją drogą szyfrowanie musi być „okrutne” bo numer składa się z 5 grup po 5 znaków każda. I to trzeba potem jeszcze raz powtórzyć, bo program generuje również 5x5 znakowy inny kod, a potem jeszcze tylko wpisać klucz (tu już na szczęście znaków jest mniej), który otrzymujemy po zarejestrowaniu na tronie AutoPilota i … powinno działać (oczywiście jeśli udało nam się połączyć z serwerem odpowiedzialnym za rejestrację oprogramowania, co nie jest łatwe, niestety).

Jeśli tego nie zrobimy to na ekranie nie dzieje się nic. I to mi się nie podoba.

Wolałbym, żeby bez podawania numerów płytka otwierała się
i z autostartu pojawiało się pytanie czy chcę zainstalować program, czy może uruchomić prezentację programu, a może chcę zacząć od przeczytania instrukcji. Bo ja tak wogóle lubię czytać instrukcje, a nie zawsze chcę od razu coś instalować.

A od jej czytania warto zacząć. Zwłaszcza powinny zrobić to osoby, które miały styczność z innym oprogramowaniem nawigacyjnym, bo Autopilot różni się od innych programów.

Ale jeśli mamy potrzbny klucz dołącany do legalnego oprogramowania to  otwiera się całkiem ładne menu wstępne programu i jednym z jego elementów jest właśnie instrukcja.

Jeśli ktoś dotarł do płytki a nie ma kodu to jeśli otworzy ją eksplorerem plików to przeszukanie kolejnych folderów pozwali w w folderze „Doc” odnaleźć podfolder „pl” i w nim … jest jest zapisana w formacie .pdf instrukcja obsługi i używania AutoPilota.

Swoją drogą Emapa powinna rozważyć zamieszczenie pełnej wersji instrukcji w jednej z zakładek na stronie www.autopilot.pl pozwoliłoby to zapoznać się z programem i jego obsługą przed podjęciem decyzji o zakupie.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2006, 11:15:59 »
Kolejna uwaga ogólna (moja) - będę porównywał AutoPilota do dwóch, na dziś chyba "wiodących proszków" na rynku czyli do AutoMapy i iGo.

To moje założenie wynika to  tego, że z jednej strony AutoPilot ma konkurować z AM pod względem jakości i szczegółowości map, przynajmniej jeśli chodzi o Polskę, z drugiej zbudowany jest na enginie iGo i częściowo wykorzystuje niektóre elementy graficzne tego programu.

Po uruchomieniu AutoPilot, nie tak jak AM czy iGo, nie instaluje się jako wtyczka do ekranu Today. Włożyłem go więc sobie jako element w zakładkę "progamy nawigacyjne", którą mam wśród zakładek SpbPlus. Mam nadzieję, że to się w kolejnej wersji zmieni bo to i wygodniej do programu dotrzeć no i marketingowo dużo lepiej działa, gdy wtyczka jest od razu widoczna na ekranie. Ale mam prośbę do Emapy - zmieńcie ikonę!! Jest to oczywiście moje subiektywne zdanie, ale obecna jest niewyraźna i dość "mdła" i na szarych i niebieskich (marmurkowych) tłach ekranu wogóle jej nie widać!! A może, czy też wręcz powinna być ciekawa, kontrastująca z tłem, rzucająca się w oczy. Zwłszacza jak się pojawia jako mała ikona ekranu. Dla pocieszenia dodam, że mało wyraźna mała ikona programu to problem nie tylko AP ;)

Więc mam już ikonkę i uruchamiam program. Oto porównanie czasów uruchomienia: AP 37,5 sek., AM 35,2 sek., iGo 33,9 sek. Niby podobnie, ale jednak najwolniej. Czasy były mierzone stoperem z telefonu Nokia 6310i od chwili tapnięcia ikony startowej programu do chwili pojawienia się pierwszego w danym programie ekranu pozwalającego na jakąkolwiek operację.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline Jarojaw

  • ****
  • 549
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: |Galaxy S| Galaxy S2| Galaxy S3| ASUS-T101G
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2006, 11:46:41 »
MaDuch
Taka prośba: jak będziesz porównywał czasy np. wyznaczania tras wględem AM i iGO proszę(my) o zrzuty ekranu.Przy okazji również porównamy  grafikę pomiedzy konkurentami, a w innych tematach AP nie bedzie trzeba zajmować serwera dodatkowymi screenami,gdy ktoś poprosi o jakis obraz.
Pozdrawiam - Jarek

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2006, 12:03:40 »
Takie jest założenie, że zrzuty screenów będą, ale jeszcze chwilę to potrwa. Po prostu chcemy zrobić ten test dobrze, sumiennie i obiektywnie, a przede wszytkim po kolei. W końcu nasza "reputacja" tu została położona na mapę ;)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline Geny

  • *
  • 55
    • http://www.gf.waw.pl
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2006, 12:13:03 »
a czy zauwazyliscie, to co ja, czyli o wiele wolniejsze odswiezanie ekranu przy przesuwaniu rysikiem mapy z zaznaczona trasa? wg mnie automapa w porownaniu z ap to demon szybkosci w tym zakresie

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2006, 12:41:25 »
Cytat: "Geny"
a czy zauwazyliscie, to co ja, czyli o wiele wolniejsze odswiezanie ekranu przy przesuwaniu rysikiem mapy z zaznaczona trasa? wg mnie automapa w porownaniu z ap to demon szybkosci w tym zakresie


Niestety tak, ale o tym za czas jakiś jak dojdziemy do map i funkcjonalności progamu.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2006, 13:08:14 »
1. Na moim FS720 AutoPilot uruchamia się wczasie 19,9 sek. a zainstalowany na tym samym sprzęcie Destinator w 15.2 sek. Natomiast AutoMapa zainstalowana na Palmax-sie 34,8 sek.Pewno to wynika z różnych procesorów w tych PDA.
2.Szybkość odświeżania ekranów wydaje mi się ,że związana jest z wielkością  powiększanych terenów np. przy skali "nawigacyjnej " 40-200 m. powiększanie jest szybkie ,natomiast przy skali np. obejmującego większy teren ( całę województwo) idzie to zdecydowanie wolniej .Tak jest we wszystkich znanych mi programach nawigacyjnych. Nie znam się na tym,ale pewno tu chodzi o ilość szczegółów .
3.Ilość zajmowanej pamięci w moim FS720 przez AP to 23MB.

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2006, 13:57:59 »
No i nie dość, że "coś" mnie wylogowało z Forum i topicu to jeszcze stronę tekstu szlag trafił. Więc potrwa to trochę dłużej, a dla mnie nauczka, żeby nie pisać na stronie, bo wylogowane mogło być skutkiem długiego pisania, tylko w edytorze i wklejać.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2006, 14:06:09 »
Cytat: "almax"
1. Na moim FS720 AutoPilot uruchamia się wczasie 19,9 sek. a zainstalowany na tym samym sprzęcie Destinator w 15.2 sek. Natomiast AutoMapa zainstalowana na Palmax-sie 34,8 sek.Pewno to wynika z różnych procesorów w tych PDA.


I dlatego taka infomacja (o AM na Palmaxie) tylko "brudzi" informacje nie wnosząc nic nowego.

Ja porównując czasy czy inne parametry korzystam z tego samego urządzenia, na którym mam zainstalowane te trzy programy. W ten sposób warunki porównywania co do procesora i zainstalowanego oprogramowana są identyczne.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 13, 2006, 14:53:42 »
Przepraszam ,myślałem ,że to może coś dodatkowo wyjaśnić . Teraz będę tylko czekać na informacje robione napewno bardziej profesjonalnie odemnie.

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2006, 14:55:09 »
Teraz to co zostało "wcięte" ;)

Po uruchomieniu programu widzimy mapę całego zainstalowanego obszaru, a w jej górnej części skrajnie położone dwie małe ikony „+” i „–„ służące do zoomu obrazu, oraz położoną między nimi sporą ikonę „menu”. W dole ekranu po prawej stronie widoczna jest ikona z „rączką” służąca do przesuwania ekranu.

Ikona „rączki” to tak naprawdę cztery ikony, które można zobaczyć po tapnięciu na nią.

Rozwijają się wówczas dodatkowe ikony:
-   „lupa” służąca do zoomu ekranu (prawdę powiem nie wiem po co, skoro widoczne na mapie są zawsze służące do tego samego ikony „+” i „-” inna rzecz, że działa szybciej niż +/-),
-   „i” podająca informacje o punkcie ekranu na który tapniemy gdy jest ona widoczna, oraz
-   „siatki ekranu” po tapnięciu na którą przeskakujemy do ekranu „nawiguj do” na którym widzimy i możemy wykorzystać ikony „nawiguj do”, „ustaw jako początek”, „dodaj punkty pośrednie” oraz „ustaw jako koniec”.

Przesuwanie „rączką” ekranu jest rozwiązane w AutoPilocie bardzo ciekawie i wręcz atrakcyjnie ale... no właśnie. Użycie rączki powoduje przesunięcie pierwszej warstwy ekranu (coś jak zdjęcie naskórka), które pokazuje nam odległość przesunięcia, pod którym widoczna jest nadal mapa sprzed przesunięcia, a w tle (już na szczęście niewidocznie) odbywa się wczytywanie nowej mapy. I to może być powodem dla którego przesuwane map w AutoPilocie trwa i to trwa dość długo. Ale o tym troszkę później.

Na razie pozostajemy przy „menu” do którego wchodzimy po tapnięciu górnej ikony. Otwiera nam się wówczas pierwszy  trzech ekranów „menu głównego”, na którym są ikony:
-   „znajdź i nawiguj”
-   „znajdź trasę”
-   „nawigacja”
-   „plan podróży”
-   „ulubione”
-   „liczniki”

a w dole ekranu na dolnym pasku skrajnie położone dwie strzałki służące do nawigacji pomiędzy ekranami menu oraz centralnie położony czerwony „X” służący do zamykania bieżącego ekranu.

Na drugim ekranie znajdują się ikony:
-   „tryb dzienny” umożliwiająca przełączanie pomiędzy trybem dziennym i nocnym
-   „włącz GPS”
-   „odtwórz trasę”
-   „zapisz ślad”
-   „ustawienia”
-   „punkty trasy”

a na ekranie trzecim znajdziemy ikony:
-   „śledzenie pojazdów”
-   „idź do współrzędnych”
-   „minimalizuj”
-   „o programie”
-   „wyjście”

I tu moja uwaga do rozmieszczenia ikon menu głównego. Chyba wolałbym nieco inne ich rozmieszczenie. Można je przecież podzielić na zagadnienia i tymi zagadnieniami rozmieścić.

W ten sposób w grupie, którą nazwę „nawigacja” znalazłyby się ikony:
-   „znajdź i nawiguj”
-   „znajdź trasę”
-   „nawigacja”
-   „plan podróży”
-   „ulubione”
-   „odtwórz trasę”
-   „zapisz ślad”
-   „punkty trasy”
-   „idź do współrzędnych”

W grupie „ustawienia” znalazłyby się ikony:
-   „ustawienia”
-   „liczniki”
-   „tryb dzienny”
-   „włącz GPS”
-   „śledzenie pojazdów”

No i ekran „ogólny” w którym byłyby ikony:
-   „o programie”
-   „wyjście”
-   „minimalizuj”

O kolejność rozmieszczania ikon na ekranie już nie będę kopii kruszył, ale takie zgrupowane ikon wydaje mi się sensowniejsze.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 13, 2006, 14:58:26 »
Cytat: "almax"
Przepraszam ,myślałem ,że to może coś dodatkowo wyjaśnić . Teraz będę tylko czekać na informacje robione napewno bardziej profesjonalnie odemnie.


Wyjaśniłoby na pewno, gdybyś właśnie zachował powtarzalne warunki porównania. A tak to niestety ....  :(

Ale może skorzysta z twojej informacji jakiś użytkownik AM na Palmaxie i dzięki niej będzie mógł porównać swoje odczyty z twoimi  :) więc nie był to głos całkiem "stracony"  ;)
Polecam Regulamin forum !!

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 13, 2006, 18:38:05 »
Cytat: "MaDuch"

Swoją drogą Emapa powinna rozważyć zamieszczenie pełnej wersji instrukcji w jednej z zakładek na stronie www.autopilot.pl pozwoliłoby to zapoznać się z programem i jego obsługą przed podjęciem decyzji o zakupie.


Instrukcja jest juz dostepna na stronie Autopilota  :))
http://www.autopilot.pl/PLIKI/manual_pl.pdf

Teraz czekamy na demo.

Pozdrowionka dla naszych testerow
Glider33

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 13, 2006, 21:28:51 »
Przygotowując się do użytkowania programu po chwilowej fascynacji ogólnym wyglądem, „skórkowym” przesuwem map i ogólną estetyką interface’u postanowiłem przygotować program do współpracy z moim GPSem i ogólnie dostosować go do moich potrzeb.

Zacząłem więc od połączenia z GPS’em. Więc przez ikonę „ustawienia” dostałem się do ekranu ustawień, na którym znalazłem ikony:
-   „GPS”
-   „nawigacja”
-   „śledzenie”
-   „ostrzeganie o fotoradarach”
-   „aplikacja”

Tapnięcie ikony „GPS” otworzyło kolejny ekran na którym były ikony:
-   „konfiguracja”
-   „obracanie mapy wł”
-   „wyśrodkowanie mapy wł”

O ile znaczenie dwóch ostatnich ikon jest oczywiste o tyle nie wiem czemu znalazły się w zakładce „ustawienia GPS” bo raczej mają więcej do czynienia z ustawieniami ekranu. Po tapnięciu na nie zmieniają się na pozycje „wył” i już. Choć ja wolałbym mieć jako tytuł ikony „włącz obracanie mapy” zmieniający się na „wyłącz obracanie mapy” i analogicznie „włącz wyśrodkowanie mapy” zmieniające się na „wyłącz wyśrodkowanie mapy”.

Ale wracajmy do GPS’u. Tapnięcie na ikonę „konfiguracja” GPS umożliwia wybór rodzaju połączenia z GPS’em (szeregowe lub po BT), a przejście na kolejny ekran (strzałka wprawo) pozwala wybrać port COM (tu są przydatne umieszczone z prawej strony ekranu strzałki skrolujące ekran góra/dół). Na kolejnym ekranie wybieramy prędkość transmisji, a kolejne tapnięcie powoduje wyszukanie GPS’a i połączenie z nim. Oczywiście o ile mamy wcześniej prawidłowo skonfigurowane połączenie z GPS to poprzednio wymienione czynności są niepotrzebne i można szybciutko przejść do ostatniego ekranu „status GPS”. I tu niemal padłem z wrażenia. AutoPilot zrobił to tak szybko, że nawet nie zdążyłem zmierzyć czasu. To samo z ustaleniem pozycji. Nie zmierzyłem tego czasu, ale było to duuuużoooo szybciej niż AM czy iGo. Jeślibym miał „na odczucie” powiedzieć ile to trwało to jeśli przyjmiemy AutoPilota za 1 to iGo to 2, a AM to jakieś 3-4. To samo dzieje się „w realu” czyli podczas wyszukiwania pozycji w terenie. Od chwili uruchomienia przez program (dzięki programowi ozBT) połączenia BT z GPS’em do chwili znalezienia pozycji minęło:
- w AM – 11,2 sek.,
- w iGo – 7,4 sek.,
- w AutoPilocie – 4,2 sek. !!!!!!!!!
Wynik Autopilota choć i tak rewelacyjny pewnie mógłby być jeszcze ociupinę lepszy gdyby nie to, że po każdorazowym wyłączeniu programu należy od nowa włączyć GPS tapiąc na ikonę włącz GPS na 2 ekranie głównego menu. Może to i dobrze, ale czy naprawdę?? TO zależy jak kto korzysta z oprogramowania. Na pewno jest to rozwiązanie wygodne gdy ktoś lubi sobie zaplanować trasę w domu ze wszystkimi jej punktami i nie chce, żeby mu wtedy BT a może i jeszcze GPS zżerały baterię. Ja jednak wolę gdy po uruchomieniu programu GPS od razu startuje bez zbędnych ceregieli i szukania go po ekranach menu, tak jak to mam ustawione zarówno w AM jak i iGo.

Jeśli połączenie jest dobrze zestawione, GPS działa i „widzi” satelity to po chwili na ekranie „status GPS” pokazują się nam informacje o odczytanym naszym położeniu lub informacja o błędzie i jego rodzaju. Teraz, żeby po ustawieniu GPS’a wrócić do ekranu „menu główne” należy czerwonego „X’a” tapnąć 3x, a jeszcze jeden raz więcej, żeby przejść do mapy. I muszę powiedzieć, że to mi się nie bardzo podoba. Chciałbym mieć możliwość szybkiego powrotu z ostatniego ekranu dowolnej ikony do ekrany mapy po jednym tapnięciu, a nie kilku, podobnie jak to jest zrobione w AM (ikona „mapa”), choć w iGo, będącym silnikową i chyba koncepcyjną „matką” (lub „ojcem”) AutoPilota też trzeba się napukać w strzałki powrotu.

Po ustawieniu GPS’a tapnąłem ikonę „nawigacja” i przeszedłem do dwóch ekranów ustawień nawigacji.

Na pierwszym ekranie są ikony:
-   „tryb wytyczania trasy”
-   „autozoom wł.”
-   „widok 3D”
-   „tryb pojazdu”
-   „nawigacja szczeg. wł.”
-   „dociągane do drogi wł.”

A na drugim ikony:
-   „panel górny”
-   „panel dolny”
-   „drogi z poborem opłat wł.”
-   „drogi płatne okresowo wł.”

Tapnięcie ikony „trybu wytyczania trasy” pozwala wybrać spośród opcji: najszybciej, najkrócej i najtaniej. Wybraną opcje po zaznaczeniu zatwierdza się zielonym . Pozostałe ikony po tapnięciu zmieniają się odpowiednio:

-   „autozoom wł.”            w „autozoom wył.”
-   „widok 3D”            w „widok 2D”
-   „tryb pojazdu osob.”         w „tryb pojazdu cięż.”
-   „nawigacja szczeg. wł.”      w „nawigacja szczeg. wył.”
-   „dociągane do drogi wł.”      w „dociągane do drogi wył.”

I podobnie jak wyżej chyba wolałbym „włącz autozoom” zmieniający się na „wyłącz autozoom” i analogicznie „włącz nawigację szczegółową” zmieniające się na „wyłącz nawigację szczegółową” i „włącz dociąganie do drogi” zmieniające się w „wyłącz dociąganie do drogi”.

Podobnie jest ze znajdującymi się na drugim ekranie ikonami:
-   „drogi z poborem opłat wł.”
-   „drogi płatne okresowo wł.”

Do których ma zastosowanie analogiczna jak wyżej uwaga o nazwie ikon.

A na drugim ekranie mamy możliwość ustawienia informacji, które znajdą się na górnym i dolnym panelu wyświetlanym w czasie jazdy. Określenie górny i dolny panel jest moim zdaniem błędne ponieważ chodzi o górną i dolną część wyświetlanego na dole ekranu panela nawigacji znajdującą się po prawej jego stronie, a dokładnie chodzi o pola nad i pod kreską dzielącą tę część na dwie. Wybór elementów po zaznaczeniu zatwierdza się zielonym V

W czasie jazdy w trybie nawigacji na dolnym panelu może pojawić się informacja o:
- odległości do celu,
- czasie dotarcia do celu,
- godzinie dotarcia do celu,
- przybliżonym czasie do następnego manewru,
- wysokości n.p.m.,
- prędkości,
- kierunku jazdy,
- liczbie satelitów,
- położeniu geograficznym,
- czasie,
- dacie.

Natomiast defaultowo na dolnym panelu wyświetla się:
- strzałka pokazująca następny (najbliższy) manewr,
- odległość do tego manewru oraz nazwę np. ulicy w którą trzeba skręcić,
- wskaźnik poziomu sygnału GPS,
- ikona głośności komunikatów
oraz
- wybrane 2 parametry informacji (z przedstawionych powyżej),

Zastanawia mnie też jeszcze jedno – co ma oznaczać znajdująca się w górnym prawym rogu obrazka ikona aparatu fotograficznego, skoro w najbliższej odległości (ustawienie fotoradarów na 1000m) fotoradaru nie ma!!??!! Czy ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę??
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 13, 2006, 22:12:29 »
Przepraszam, ale okazało się, że screen, który mial się pojawić pod koniec ostatniej partii tekstu nie wkleił się na stronę imageshack i ... zniknął w głębinach Internetu.

Wklei go Moi, a dla niecierpliwych - pokazujący to samo o czym pisałem screen jest widoczny w wątku "Pierwsze wrażenia z AutoPilotem" założonym przez Almax'a, na jego drugiej stronie ( http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=49793&postdays=0&postorder=asc&start=20 ). Chodzi o screen nawigacyjny z ulicami Sochaczewską i Narutowicza.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 13, 2006, 22:46:10 »
Przejdźmy teraz do kolejnych ustawień.

Śledzenie.
Tapnięcie na tą ikonę otwiera ekran ustawień funkcji pozwalającej na śledzenie samochodów wyposażonych w niedostępne na razie w Polsce urządzenie (VTU008) będących własnością tej samej osoby/firmy. Do śledzenia wykorzystywany jest połączenie z Internetem po GPRS’ie. W wyniku działania tej opcji można uzyskać informację o „śledzonych” samochodach w trybie „lokalizuj” pokazującym ostatnią zarejestrowaną pozycję pojazdu, po czym następuje rozłączenie się od serwera, lub w trybie „rozpocznij śledzenie pojazdu” co pozwala na bieżące (stałe w czasie trwania połączenia) śledzenie ruchów pojazdu na mapie AutoPilota.

Więcej można przeczytać w instrukcji obsługi AutoPilota, my tym się na razie nie będziemy zajmować, bo funkcja ta póki co nie działa w Polsce.

Ostrzeganie o fotoradarach.
Wraz z oprogramowaniem dostarczana jest wbudowana baza fotoradarów w Polsce. Pokazywane sa w postaci ikonki aparatu fotograficznego, a ostrzeganie o nich można ustawić na jeden z trzech dystansów: 100, 500 i 1000m.

Bazę fotoradarów można uzupełniać wykorzystując do tego programu dostarczanego na płytce instalacyjnej oraz dostępnych baz fotoradarów, które można tym programem konwertować do formatu rozpoznawanego przez program AutoPilot. Mam nadzieję, że więcej na ten temat napisze Moi, który zna się na tych zagadnieniach duużooo lepiej niż ja 

Aplikacja
Jest to ta część ustawień, która pozwala na dopasowanie funkcji wpływających na sposób, a więc i wygodę użytkowania programu. Można tu ustawić rodzaj klawiatury (QWERTY lub ABCDEF), używanych jednostek (metryczne lub angielskie), język programu i instrukcji głosowych, wybór map (program funkcjonuje na dziś ze szczegółową mapą Polski oraz z baaardzooon pobieżnymi mapami Europy, w założeniu w późniejszym okresie będą ponoć pojawiały się dokładne mapy regionów/krajów), no i ikona „klucz produktu” pozwalająca na zmianę czasu działania produktu w wersjach limitowanych czasowo lub ich wzbogacenie o kolejne mapy czy funkcje.

No i to byłoby tyle o „ustawieniach” programu.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 13, 2006, 23:45:32 »
No i właściwie mogę przyjąć w tej chwili, że skonfigurowałem AutoPilota do moich potrzeb i do tego ustanowiłem połączenie z GPS’em.

Mogę więc zacząć się rozglądać za wyborem jakiejś trasy, za jakimś celem podróży. Mogę zacząć planować podróż lub chociażby przeglądać mapy.

Zacznę od końca czyli przeglądania map i to w dodatku tych europejskich. Bo będzie krócej, znacznie krócej, zwłaszcza w porównaniu do Polski w AutoPilocie, że nie wspomnę o Polsce w AutoMapie i o mapach Europy w iGo.

Mapy Europy są tylko przejazdowe i należy mieć zaciśnięte mocno kciuki, żeby udało się przejechać i do jakiegoś znanego nam punktu w Europie dojechać.

Nie wiem, czy to wersja preBeta tych map, ale są one po prostu średnie. Mnóstwa dużych miast po prostu nie ma. Nawet jeśli są ważnymi w skali danego kraju, czy też są ważnymi węzłami komunikacyjnymi. Po prostu nie istnieją, przynajmniej w wyszukiwarce. A w tych, które istnieją dostępne informacje adresowe są wręcz żadne. Po wpisaniu do skądinąd świetnie działającej wspomnianej wyszukiwarki „Berlina” do wyboru przez Berlin dostajemy 18 tras, wszystkie oznaczone numerami dróg, a nie nazwami, a próba wpisania dowolnie dużej i najbardziej znanej ulicy kończy się niepowodzeniem.









I jeszcze dla przykładu Aberdeen:



Z drugiej strony w jakiś lekko perwersyjny sposób jest to zgodne z założeniem, że są  to mapy „przejazdowe”, a nie dojazdowe więc przez przykładowy Berlin można przejechać, ale gdzie jechać dalej, jak wszystkie inne miasta są potraktowane w identyczny sposób??

Więc na tym koniec opisu map Europy.

No i jeszcze jedno przy tej okazji. Zarówno na mapie Polski jak i na mapie Europy nie ma nigdzie pokazanej podziałki skali. Trudno więc porównywać szczegółowość map bo nie wiadomo do czego się odnosić. Uważam to za sporą niedoróbkę programu.

O mapach Polski i nie tylko – jutro, już tym razem z Moi.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 14, 2006, 00:55:06 »
Mapy Europy, przejazdowe jako dodatek do map Polski, z których w końcu większość z nas korzysta najbardziej, to fajna sprawa dla ludzi, którzy czasami (raz..cztery razy/rok) wyrwą sie gdzieś w świat. Mam (chociaż go oplułem i zdeptałem) Destinatora PN i niestety jak był mi ostatnio potrzebny przy wyjeździe do Wiednia, okazało się, że mapy to już historia. Trzeba by znowu wydać kupę kasy, żeby dostać coś bardziej aktualnego, a widziałem, że Austryjacy dalej coś tam budują (niektórzy nie znają umiaru). Dlatego od superdokładności z każdym numerkiem domu włącznie wolałbym, w przypadku map Europy, prawidłowe odwzorowanie siatki dróg i POI oraz częstą ujętą w abonamencie aktualizację map. Jak potrzebuję numerek domu, mogę przed podróżą usiąść w necie, znaleźć i nanieść sobie PU na mapę. Jasne, że są Buzinessmeni, którzy potrzebują mieć wszystko, dokładnie i na wczoraj, ale oni kupią sobie inny produkt pewnie. Przynajmniej na razie.

Fajnie by było poznać plany AP jeżeli chodzi o kierunek rozwoju map Europy poza PL. Mogło by to pomóc w wyborze programu!!!
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 14, 2006, 07:15:06 »
Zgadzam się z tobą Cin2000, że mapy przejazdowe to dodatek do map Polski i jak sama nazwa wskazuje służą ... no właśnie do czego przejechania z jednego końca Europy w drugi, przejechania przez miasto, czy też dojechania do jakiegoś punktu, z którego albo wiemy jak pojechać dalej dojeżdżając np. do cioci Zosi. Ja wolałbym aby mapa nazywała się byle jak natomiast zawierała jako dostępna w wyszukiwarce (która, co podkreślam jeszcze raz tam gdzie ma co pokazać to działa świetnie) przynajmniej główne drogi danego miasta. Zawodowi kierowcy jeżdżący dziesiątki czy setki razy po danej trasie wiedzą, że jadą "drogą 141 do skrzyżaowania z A12 i na 3 zjeździe zjeżdżają na A7". Dla użytkowników niezawodowych z wyjątkiem drogi 66 (ale to w USA) większość tras w miastach jest znana jednak pod ich lokalną nazwą. I tego mi brakuje, a nie, podobnie jak tobie, obrysów i numerów domów. Choć właściwie czemu za jakiś czas takie nie miałyby się pojawić w AutoPilocie tak jak są i funkcjonują w iGo?? Widać można.

Natomiast w tej chwili AutoPilot jest to zdecydowanie PIERWSZY, POLSKI program oferujący komercyjnie mapę Europy za baardzooo rozsądną cenę!!  :D  I chwała za to Emapie, że taki program zrobiła i wpuściła na rynek nawet z jego pewnymi wadami czy niedoróbkami (który program ich nie ma??!!??). Jeśli tylko po testach okaże się, że dają się w niego konwertować POI z AM i TT a do tego nie ma ograniczeń ilościowych kategorii takich jak ma TT i będzie to dużo łatwiej niż jest to w iGo to dla mnie już pod tym względem AutoPilot będzie SUPER!!

No i mam jeszcze jedną prośbę i związaną z nią nadzieję, którą wielokrotnie zgłaszałem do AM i nic. Teraz po raz pierwszy zgłaszam ją do Emapy, producenta programu AutoPilot: w którejś bliskiej wersji map nanieście, proszę, na mapy siatkę kilometrową dróg. Tak aby w zależności od autozooma pokazywała się ona z określoną własnie autozoomem szczegółowością na mapie. Zrobienie tego nie powinno być wg mnie problemem, w końcu nie musi tam być dokładność do 100m, a siatkami kilometrowymi dróg wszyscy producenci map dysponują. Zyskacie sobie tym dozgonną wdzięczność użytkowników CB i na pewno tym samym zyskacie część rynku, zwłaszcza właścicieli i użytkowników samochodów ciężarowych, która w tej chwili odkrywa zalety posiadania urządzeń i programów nawigacyjnych zamiast map papierowych.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline Global Sailer

  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: garmin nuvi 300, autopilot
Właśnie, właśnie !!!
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 14, 2006, 09:06:50 »
Niech AP pokaże, że można. Siatka kilometrowa to doskonały pomysł, przydatny nie tylko kierowcom TIRów. Zawsze można sprawdzić, jak daleko mamy do polecanego baru, czy do kontroli prędkości, hmmm.... Wielokrotnie brakuje słupków na poboczach. Używam dotąd AM i wiem jak często mi tego brakowało. Tak więc koledzy z AP - pokażcie innym!  :proud:

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 14, 2006, 11:40:02 »
Zastanawia mnie też jeszcze jedno – co ma oznaczać znajdująca się w górnym prawym rogu obrazka ikona aparatu fotograficznego, skoro w najbliższej odległości (ustawienie fotoradarów na 1000m) fotoradaru nie ma!!??!! Czy ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę??
-----------------------------------------------------------------
Jak się włączy jedną z trzech lub np.wszystkie ikony" Otrzegaj o radarach", to ikona aparatu foto. pojawia się cały czas w lewym górnym rogu ekranu ( tylko w trybie nawigacji)i  niestety pozostaje aż do wyłączenia tej funkcji. Jak są włączone np. Ostrzegaj co 1000m , 500m. i 100m. , to przy dojechanu na odległość 1000m. od fotoradaru, ikona aparatu zmienia kolor na żółty i głośnik wydaje dzwięk (jakieś tam "plum") w odl. 500m. jakieś inne"plum" a w odległości 100m. dzwięk zrobienia zdjęcia.Kolor żółty ikony aparatu pozostaje do końca akcji ostrzegania, a potem wraca do poprzedniej kolorystyki.Ikona aparatu foto. ma chyba informować ,że mam włączoną tą funkcję .

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 14, 2006, 13:00:47 »
Nim ruszymy w drogę to mała uwaga/informacja. Dla zaspokojenia ciekawości tekst będę wklejał na bieżąco w miarę pisana, ale screenami będę uzupełniał dopiero pod wieczór gdy będę miał taką możliwość.

No to teraz już ruszajmy w drogę. Zaczynamy od wytyczania miejsca o którego chcemy dojechać. Z pierwszego ekranu menu głównego wybieramy ikonę „znajdź i nawiguj” która otwiera przed nami możliwość wyboru miejsca docelowego po „adresie”, wg „miejscowości lub regionów”, po „kodzie pocztowym” oraz wg wpisanego już „POI po jego nazwie”.

Zacznijmy od ikony „adres”. Pojawia się okno wyboru obszaru map w którym znajduje się nasz cel podróży: „Europa bez Polski” lub „Polska”. Nadzieje budzą wmontowane w prawą część ekranu strzałki skrolujące ekran góra/dół co pozwala mieć nadzieję, że kiedyś (oby jak najwcześniej) pojawiły się na tej liście mapy szczegółowe krajów docelowych.

Gdy wybierzemy Polskę (czym skutkuje wybór opcji „Europa bez Polski” opisywałem wcześniej, więc teraz na razie nie jadę tam) pojawia się ekran „wprowadź miejscowość”. Procedura wprowadzana jest prosta – wyświetlona klawiatura i to co już kilka razy chwaliłem – dynamiczne podpowiadane dostępnych nazw miejscowości w miarę wprowadzania kolejnych liter. Oczywiście można też wprowadzić nazwę po odnalezieniu jej podczas przewijania ekranu góra/dół. Ale po co skoro TO DZIAŁA Albercik, TO DZIAŁA!! Przy niektórych miejscowościach pokazuje się w nawiasie cyferka oznaczająca, że w bazie programu znajdują się więcej niż jedna miejscowości o wybranej nazwie. Jeśli do takiej jedziemy to zostaniemy poproszeni o sprecyzowanie, o którą nam chodzi. Ze względów rodzinno-sentymentalnych wybiorę Łomżę (można nazwę wpisywać bez polskich znaków, a system też rozpoznaje i podpowiada możliwości!!). Pojawia się okno wyboru ulicy i znów albo z listy, albo z klawiatury. No i tu pojawia się problem, bo choć Łomżą to dość duże miasto, kiedyś wojewódzkie, a jeszcze dawniej stolica guberni to lista dostępnych ulic jest ... hm.... dziwna!!! Mianowicie kończy się na drugiej na literę „N” ulicy Niemcewicza i po niej nie ma już nic poza wielokropkiem, który jest na następnej pozycji, ale jego użycie nie wnosi nic nowego. Być może jest to wynik mojej testowej wersji, choć miała być ograniczona tylko czasowo, a nie zawartościowo?? Nie wiem. Wpisywanie jakichkolwiek nazw na litery „po-N” też nie ma sensu, bo pojawiają się na czerwono, czyli program nie rozpoznaje w tym mieście takiej lokalizacji. Na szczęście jeśli zamiast po adresie zaczniemy wybierać po „miejscowości/regionie” i przejdziemy przez wybór regionu, miasta a potem wybierzemy opcję pokaż na mapie to pokaże nam się Łomża a na planie wszystkie ulice z naniesionym na nich (choć ledwo widocznymi) numerami domów.

I tu kolejne ciekawe spostrzeżenie – w AutoPilocie ulice lub ich odcinki zamknięte dla ruchu są wypełnione małymi blado-czerwonymi x’ami. No i kolejna uwaga – ikony POI w maksymalnym powiększeniu (zoomie) mapy są nie za duże, a jak skalę zmniejszymy to robią się wręcz mikroskopijne. Brakuje mi tu znów trochę dostępnej w AM opcji wyboru od jakiej skali ikony mogą być widoczne. No ale w AutoPilocie trudno byłoby to zrobić skoro, jak już wspomniałem, nigdzie nie ma podane w jakiej skali aktualnie oglądamy mapę. Szkoda.

Ale wróćmy do okna „adres”. Zdecydowałem się wybrać w Łomży ulicę z początku alfabetu potem dokonałem wyboru numeru, który prawie mnie interesuje (napisałem prawie mnie interesuje bo tu kolejna uwaga - lista dostępnych numerów też jest dość „dziwnie” konstruowana – np. na ul. Broniewskiego, cały czas w Łomży, możemy wybrać numer „dowolny” lub „28”, a gdzie inne i dlaczego są gorsze?? Nie wiem) i wówczas pojawiło mi się okno „znajdź i nawiguj” w którym mam następujące możliwości przypisania tego punktu:
-   „nawiguj do”
-   „pokaż na mapie”
-   „ustaw jako początek”
-   „dodaj punkty pośrednie”
-   „ustaw jako koniec”
-   „dodaj do ulubionych”

Wybranie opcji „nawiguj do” zakłada automatycznie, że punktu w którym jesteśmy wg wskazań GPS chcemy dojechać do miejsca przeznaczenia. I to jak dla mnie jest OK.
Wybranie opcji „pokaż na mapie” pokazuje wybrana lokalizacje na mapie wraz z uruchomioną czterofunkcyjną „rączką” ale powrót z tego ekranu jest już tylko przez wybór ikony „menu” i przejście całej procedury wyboru opisanej powyżej i to mi już nie do końca się podoba. Wolałbym, żeby tapnięcie na „menu” wracało mnie do ostatniego używanego ekranu, a przynajmniej do okna wyboru „adres” i reszta. A tak to zawsze kilka ruchów więcej.

Tych zbędnych lub niepotrzebnych ruchów zresztą się zbiera w trakcie obsługi programu ponieważ jeśli wybierzemy opcję „usta jako początek” to też zostaniemy przeniesieni na ekran z mapą i znów wracać będziemy przez wszystkie ekrany. Również z opcji „ustaw jako koniec” czy też „dodaj punkty pośrednie”. A zbieranie polega również na tym, że w przeciwieństwie do AM i iGo AutoPilot nie oferuje szybkiego i łatwego dostępu do ostatnio wybieranych miejsc i trzeba od początku wklepywać nazwę miasta, ulicy. Szkoda, bo to rozwiązanie się przydaje.

Jeśli natomiast zdecydujemy się na „dodanie do ulubionych” punktu to będziemy proszeni o zdefiniowani do jakiej kategorii chcemy go dodać, a następnie zobaczymy go na mapie pod nadaną nazwą. Nie ma, a przynajmniej ja nie znalazłem, możliwości przypisania do własnych POI jakiejś ikony spośród dostępnych w programie. Więc na mapie będzie nazwa POI, a nie ikona. I tu się pojawia kolejna ciekawostka. Jeśli wyjdziemy z programu, a następnie uruchomimy go ponownie i wejdziemy na plan miejsca gdzie umieściliśmy swoje POI to... nie zobaczymy go. Musimy wykonać następujący ciąg operacji zaczynając od ekranu mapy: menu > z pierwszego ekranu menu głównego wybieramy „ulubione”, z ekranu ulubione wybieramy „przeglądaj”, z ekranu grup własnych POI wybieramy odpowiednią grupę np. „rodzina”, z wyświetlonej listy wpisanych POI wybieramy ten, na którym nam zależy i z jednego z dwóch ekranów dotyczących tego POI wybieramy „pokaż na mapie” i wtedy myk!! I już jest. Tylko czemu aż tak skomplikowane i długo?? Nie wiem. Jakby punkt ten nie mógł być po prostu widoczny na mapie tak jak w iGo czy AM.

A inne możliwości postąpienia z tym punktem POI to poza wspomnianym „pokaż na mapie” to: „nawiguj do”, „ustaw jako początek”, „dodaj punkty pośrednie” choć nie wiem jak do punktu można dodać punkty pośrednie (ale to raczej z geometrii niż z nawigacji), „ustaw jako koniec”, „usuń” i z drugiego ekranu „zmień nazwę” oraz „idź do”. I tej ostatniej opcji też nie rozumiem, bo wszystkie poprzednie opcje dotyczyły tego co mogę z tym moim POI zrobić, atu nagle ... opcja dokąd chcę z tego punktu POI się udać i to w ramach innych grup moich własnych POI bo tylko w ten ekran wybór tej opcji mnie przenosi. Zakładając, że zamiast edytować lub korzystać z mojego POI chcę się z niego gdzieś udać, to już chyba wolałbym, żeby mnie wybór tej opcji przeniósł w wybór miejsca, czyli na ekran pojawiający się po tapnięciu z głównego menu opcji „znajdź i nawiguj”. Jak widać „gospodarka” punktami POI nie jest łatwa w AutoPilocie więc teraz zrobię trochę przerwy ;)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 14, 2006, 13:04:38 »
Cytat: "almax"
Jak się włączy jedną z trzech lub np.wszystkie ikony" Otrzegaj o radarach", to ikona aparatu foto. pojawia się cały czas w lewym górnym rogu ekranu ( tylko w trybie nawigacji)i  niestety pozostaje aż do wyłączenia tej funkcji. Jak są włączone np. Ostrzegaj co 1000m , 500m. i 100m. , to przy dojechanu na odległość 1000m. od fotoradaru, ikona aparatu zmienia kolor na żółty i głośnik wydaje dzwięk (jakieś tam "plum") w odl. 500m. jakieś inne"plum" a w odległości 100m. dzwięk zrobienia zdjęcia.Kolor żółty ikony aparatu pozostaje do końca akcji ostrzegania, a potem wraca do poprzedniej kolorystyki.Ikona aparatu foto. ma chyba informować ,że mam włączoną tą funkcję .


Dzięki!!
Widzisz i to jest zaleta ruszenia się z programem w teren. A ja jak na razie "bawię się" nim i jego instrukcją na biurku. Ale na wyjazd też przyjdzie czas, po drodze będą fotoradary i pewnie parę innych rzeczy odkryję.  ;)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 14, 2006, 13:13:14 »
Cytat: "almax"
głośnik wydaje dzwięk (jakieś tam "plum") w odl. 500m. jakieś inne"plum" a w odległości 100m. dzwięk zrobienia zdjęcia.


No właśnie. Chciałbym wykorzystać twoją uwagę do rozpoczęcia dyskusji o dzwiekach w AutoPilocie.

Zacznę od podstawy czyli ustawień. Głośność na PDA ustawiona na jakiś tam poziom. Na ekranie nawigacji jest w prawym dolnym rogu ikonka głosnika na którą jak się tapnie to pojawia się możliwość dodatkowego dostosowana pozomu dzwięków programu. Wyboru dokonuje się odsłuchując z miejszą lub większą głośnością mało sympatycznej grupy dźwięków i .... okazuje się, że ta głośność, która w tym akordzie (tak chyba można go nazwać) była jużna granicy tolerancji dla mojego ucha NIJAK nie przekłada się na głośność komunikatów głosowych podawanych przez (nazwijmy go Jankiem przez szacunek dla Jadzi  ;) ) Janka.

Macie podobne odczucie, że się tu coś rozjechało??

No i ciekawe, czy pojawią się inne głosy?? Niekoniecznie rajdowców. Może jakiś ciepły kobiecy :) na uspokojenie stylu jazdy??

No i dzwięk ostrzeżeń, chyba to "plum" (o ile można to nazwać "plum") powinno być bardziej wyraziste, lepiej słyszalne. A dzwięk migawki już ostrzeżeniem nie jest tylko potwierdzeniem faktu (o ile nie zareagowałeś na ostrzeżenie) to jest dowcipnym przerywnikiem, który daje do myślenia na następny raz :)

Spróbowałem zastąpić dźwięki oryginalne własnymi, zobaczę jak działają.

No i ciekawostka - w folderze "sounds_pl" znajdują się również dźwięki dla angielskiej wersji językowej!!   >:)
Polecam Regulamin forum !!

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 14, 2006, 17:46:44 »
a w jakim formacie i jakie sa te dzwieki? tzn do jakich funkcji programu mozna "przypisac" przez podmianke wlasne dzwieki?

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 14, 2006, 20:15:19 »
Cytat: "ares_krk"
a w jakim formacie i jakie sa te dzwieki? tzn do jakich funkcji programu mozna "przypisac" przez podmianke na wlasne dzwieki?


To zwykłe wave'y i chwała też AutoPilotowi za to!! :)

Można będzie je chyba dowolnie zmieniać. Ja swoje nagrałem w najprostszy sposób na PDA tylko jeszcze muszę trafić na jakiś fotoradar po drodze. Ale jeślinie dziś to na pewno w weekend będzie ich kilka.

A metoda jest prosta, klikasz na dźwięk, odsłuchujesz go, zapisujesz nazwę, nagrywasz swój, który właśnie tak nazywasz i podmieniasz. Na wszelki wypadek radzę oryginalnych nie wyrzucać i nie nadpisywać tylko zmienić im nazwę np. na scout_100_orig (to akurat nazwa dźwięku ostrzeżenia przd radarem na 100 m od niego)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 15, 2006, 10:20:40 »
Podmienione dźwięki zadziałały.

Ale zauważyłem jedną ciekawą rzecz, Almax wyjaśnił co oznacza ikonka aparatu w górnym lewym rogu - włączenie funkcji ostrzegania przed fotoradarami. Ale, i to jest właśnie ta ciekawostka, po dojechaniu do końca wyznaczonej trasy kiedy trasa się kasuje znika również ikonka fotoradaru!!

Czy to oznacza, że w trybie śledzenia (nie nawigacji) ostrzeganie o fotoradarach nie działa?? Bo ja zauważyłem to za późno, żeby wrócić tą samą trasą i sprawdzić.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 15, 2006, 10:29:16 »
Dokładnie tak,napisałem to w poprzednim tekscie ,widocznie nie zwróciłeś na to uwagę.
----------------------------------------------------------
kopia.
Jak się włączy jedną z trzech lub np.wszystkie ikony" Otrzegaj o radarach", to ikona aparatu foto. pojawia się cały czas w lewym górnym rogu ekranu ( tylko w trybie nawigacji)i niestety pozostaje aż do wyłączenia tej funkcji

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 15, 2006, 10:43:39 »
Zauważyć zauważyłem, ale w drodze nie pamiętałem ;)

Jadąc miałem włączone wszystkie 3 ikony fotoradarów, i ostrzeżenie zadziałało w trybie nawigacji. Ale pozoostaje pytanie co się dzieje w trybie śledzenia trasy, bez wytyczonej trasy dojazdu do. AM ostrzega, iGo też, a tu??

Sprawdził to ktoś?? Bo ja będę wiedział dopiero jutro jadąc w dłuższą trasę.

Bo jeśli nie działa to jest to pewien problem. W końcu nie zawsze wytycza się trasę jadąc do znanej lokalizacji.
Polecam Regulamin forum !!