AutoPilot - testy Moi i MaDuch

  • 291 Odpowiedzi
  • 54346 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 15, 2006, 10:50:58 »
Też nie wiem, ale zachwilę jadę na miasto to sprawdzę.

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 15, 2006, 11:54:58 »
Sprawdziłem ,niestety w trybie śledzenia trasy nie działa ,widać tylko małą ikonkę Fotoradaru.Przejechałem w tym samym miejscu gdzie w trybie nawigacji ostrzega . Więc działa  tylko wtedy ,gdy w górnym lewym rogu ekranu jest ikonka  aparatu fotograficznego.Może to jest wada, może nie, trudno powiedzieć. W każdym bądz razie w trybie nawigacji działa bardzo sprawnie .Ciekawy jestem jak wyjdą Ci ,pomiary przelicznia trasy , Ja mam takie wrażenie ,że znacznie szybciej od AM i Destinatora . Acha, mój kierowca firmowy, który jeżdził z tym AP po Kaliszu i Łodzi ( do tej pory od dwóch lat jeżdzi z AM)  jest programem zachwycony, szczegółnie 3D i funkcją komiwojażer a także szybkością przeliczania trasy po zjechaniu z niej ,co się w miarę budowy i remontów dróg zdarza coraz częściej.

*

Offline Global Sailer

  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: garmin nuvi 300, autopilot
Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 15, 2006, 13:05:19 »
Panowie (i ewentualnie Panie),
jak ma program ostrzegać w trybie śledzenia??? A jeśli w okolicy jest kilka fotoradarów, skąd ma program wiedzieć dokąd jedzie jego szczęśliwy posiadacz? A może nagle skręci w lewo, czy w drzewo, nieważne. Tak więc ostrzeganie w trybie śledzenia nie ma sensu, dlatego nie ma takiej funkcji. Dobranoc!

Re: Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 15, 2006, 13:18:45 »
Cytat: "Global"
Tak więc ostrzeganie w trybie śledzenia nie ma sensu,

Zgadzam się w 100%. Mój Garmin ostrzega w trybie śledzenia i to jest totalne nieporozumienie ! Wielokrotnie podczas jazdy autostradą mam komunikat "alert prędkości", a to dlatego że na drodze poprzecznej, która akurat przeskakuje nad autostardą lubią sobie stać misie.

Podobnie jest na wielopoziomowym skrzyżowaniu w Antoninku koło fabryki Volkswagena. Obojętnie którą pobliską ulicą człowiek by nie jechał, mój Garminek ostrzega o misiach, chociaż ulubiony punkt niebieskich jest na obwodnicy A2.

Uważam, że rozwiązanie AP jest słuszne i logiczne. To duży plus, a nie minus softu.

*

Offline Pecus

  • **
  • 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt:
    Mio P550 + 2GB SD Card;
    Toshiba G900 + 2GB
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 15, 2006, 13:27:47 »
AM w tym przypadku ma konfigurowalny "kat widzenia" obiektow w kierunku jazdy (bo jesli jedziesz, to wiadomo jaki jest Twoj kierunek), oraz odleglosc do obiektu, tak wiec da sie to sensownie rozwiazac jak widac - nie musi sie program rozgladac wokolo (i nie powinien).

Re: Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 15, 2006, 13:46:53 »
Cytat: "GPS maniak"
Cytat: "Global"
Tak więc ostrzeganie w trybie śledzenia nie ma sensu,

Zgadzam się w 100%. Mój Garmin ostrzega w trybie śledzenia i to jest totalne nieporozumienie ! Wielokrotnie podczas jazdy autostradą mam komunikat "alert prędkości", a to dlatego że na drodze poprzecznej, która akurat przeskakuje nad autostardą lubią sobie stać misie.

Podobnie jest na wielopoziomowym skrzyżowaniu w Antoninku koło fabryki Volkswagena. Obojętnie którą pobliską ulicą człowiek by nie jechał, mój Garminek ostrzega o misiach, chociaż ulubiony punkt niebieskich jest na obwodnicy A2.

Uważam, że rozwiązanie AP jest słuszne i logiczne. To duży plus, a nie minus softu.


Pozwolę nie zgodzić się

Czasem lepiej dowiedzieć się że coś jest w pobliżu i zwolnić niż dostać potem dość drogą fotkę w prezencie
Można przecież ustawić np. (jak jest to w AM) zasięg, kąt i predkość przy której progarm powiadamia

*

Offline Global Sailer

  • 5
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: garmin nuvi 300, autopilot
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 15, 2006, 13:58:36 »
OK, jeśli się ustawi kąt widzenia i odległość. Ale w mieście to i tak nie zawsze zadziała. Inna sprawa, że nie ma u nas tylu fotoradarów w miastach, co na zachodzie. Tam byłby większy bałagan. Zresztą, co to pomoże przy coraz bardziej popularnych przenośnych fotoradarkach naszych miśków. Proponuję wrócić do dalszych właściwości pragramu i map. Dzięki MaDuch i innym za podjęcie się testów.

Re: Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 15, 2006, 14:18:49 »
Cytat: "tomkuc"
Pozwolę nie zgodzić się

Dlatego zawsze podkreślam, że nie ma obiektywnie najlepszego softu. Jeden woli takie rozwiązanie a ktoś inny odmienne. Ja po prostu (poza jakimiś testami) raczej nie jeżdżę w trybie śledzenia bo i po co ? Skoro znam trasę ? No chyba że ktoś jeździ właśnie ze względu na te radary. Rozumiem. Ale mnie ten problem nie dotyczy. Bardziej niebezpieczni są dla mnie chłopcy z kamerą w wozie. W terenie zabudowanym i na ograniczeniach prędkości zachowuję się naprawdę przyzwoicie, ale na prostej lubię sobie "wdepnąć".
Cytat: "tomkuc"
Czasem lepiej dowiedzieć się że coś jest w pobliżu i zwolnić niż dostać potem dość drogą fotkę w prezencie

OK ! Poddaję się  ;) Co prawda - zawsze można jeździć w trybie "nawigacja".
Inna rzecz, że w miejscach niebezpiecznych można po prostu jeździć zgodnie z przepisami + powiedzmy (na liczniku) dodatkowo te 20 km/h. To jest pewniejsze niż jakiekolwiek ostrzegania.
Cytat: "tomkuc"
Można przecież ustawić np. (jak jest to w AM) zasięg, kąt i predkość przy której progarm powiadamia

To chyba nie zawsze zdaje egzamin ? W opisanych przez mnie przypadkach, punkty ostrzegawcze są na kierunku jazdy, tyle że ..... nie na mojej ulicy. Inna rzecz, że przy jeździe w trybie "nawigacji" te punkty - skoro są na kierunku jazdy - zapewne też uaktywaniają alarm  :(

----------------------------------

No i żeby nie było OT - pytanie do Adama - będziesz miał na Zlocie pocketa z AutoPilotem ? Będzie można się pobawić ?

Re: Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 15, 2006, 14:36:28 »
Cytat: "tomkuc"
Czasem lepiej dowiedzieć się że coś jest w pobliżu i zwolnić niż dostać potem dość drogą fotkę w prezencie

Wystarczy znać się na znakach drogowych i zasadach poruszania się po drogach (_teoretycznie_ każdy posiadacz prawa jazdy powinien posiąść taką umiejętność), aby nie dostać 'drogiej fotki w prezencie'.
Tego nie zastąpi żaden program nawigacyjny :) .
To tak OT.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Re: Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 15, 2006, 14:45:36 »
Cytat: "GPS maniak"
W opisanych przez mnie przypadkach, punkty ostrzegawcze są na kierunku jazdy, tyle że ..... nie na mojej ulicy. Inna rzecz, że przy jeździe w trybie "nawigacji" te punkty - skoro są na kierunku jazdy - zapewne też uaktywaniają alarm  :(


Też uaktywniają i będą uaktywniać, dopóki takie POI,
oprócz współrzędnych, nie będą miały zdefiniowanych dodatkowych parametrów.
Po samych współrzędnych często nie da się przypisać punktu do konkretnej trasy, czy (tym bardziej) jej kierunku.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 15, 2006, 15:28:49 »
Tak jak napisałem na początku to jest mój subiektywny test tego programu ;) Więc takie moje zbójeckie prawo, że podając czy coś działa czy nie mogę podawać również swoja o tym opinię.

Ja akurat może jestem dziwakiem, ale lubie jeździć w trybie nawigacji jak nie muszę gdzieś na szybko dojechać, a do tego lubię być ostrzeżonym o możliwym fotoradarze, choć ograniczeń prędkości na ogół przestrzegam. Właśnie ze wzgledu na to "na ogół".

Wolę być ostrzeżonym niż upolowanym :) i dlatego brak tej funkcji mi przeszkadza.
Polecam Regulamin forum !!

Re: Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 15, 2006, 15:49:19 »
Cytat: "przyjazdy"
Cytat: "tomkuc"
Czasem lepiej dowiedzieć się że coś jest w pobliżu i zwolnić niż dostać potem dość drogą fotkę w prezencie

Wystarczy znać się na znakach drogowych i zasadach poruszania się po drogach (_teoretycznie_ każdy posiadacz prawa jazdy powinien posiąść taką umiejętność), aby nie dostać 'drogiej fotki w prezencie'.
Tego nie zastąpi żaden program nawigacyjny :) .
To tak OT.


Zgadzam się całkowicie ale czy naprawdę zawsze poruszasz się zgodnie z przepisami bo ja czasem niestety nie :(

A przy okazji tematem jest test programu a nie znajomość zasad i przepisów o ruchu drogowym ;)

Re: Jeszcze o ostrzeganiu
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 15, 2006, 15:54:06 »
[/quote]To chyba nie zawsze zdaje egzamin ? W opisanych przez mnie przypadkach, punkty ostrzegawcze są na kierunku jazdy, tyle że ..... nie na mojej ulicy. Inna rzecz, że przy jeździe w trybie "nawigacji" te punkty - skoro są na [/quote]

Nie zawsze
Generaline jak jadę sam na długiej trasie to takie ostrzeżenie jakoś mnie "budzi" - popatrzę na licznik itd
Dla mnie jest to pomocne gdyby był taki wybór w programie jestem ZA

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 15, 2006, 17:53:54 »
mam pytanie.. jak w waszym terenie z zaznaczeniem ulic jednokierunkowych? i czy mapa na stronie www autopilota jest dokladnie ta sama mapa co w programie?? bo nie ma na niej numeracji ani obrysów budynków!! więc mam nadzieje ze to nie dokladnie to samo..  i czy to ta sama mapa w sensie zaznaczenia jednokierunkowych?? bo jesli tak to mega g..no a nie mapy do nawigacji. w krakowie w centrum około 30% jednokierunkowych nie jest zaznaczona!!!! to dyskwalifikuje ten program w zasadzie calkowicie. juz nie wspomne o idiotycznym sposobie wyszukiwania adresow na tej stronie www. czysta rozpacz. mam prosbe. czy ktos z testujacych moze porownac ulie Michalowskiego, Grabowskiego, Kochanowskiego (w krakowie), (to sasiednie ulice) i zaznaczenie na nich "jednokierunkowosci". na www brak zaznaczenia kierunkow na ul. michałowskiego, ktora na www wyglada tak:  link czyli nie ma zaznaczonego kierunku, a jest faktycznie ulica od kochanowskiego w prawo i lewo jednokierunkowa! prosze o sprawdzenie czy w samym programie jest tak samo jak na www! jesli tak to zaoszczedzilem 400 zl..

Moderowano "link" - GPS Maniak

EDIT: przepraszam ale dopiero teraz udalo mi sie wejsc na pdaclub... wiec dziekuje za pomoc i zmiane moderatorowi. rozumiem ze wstawienie w kwadratowe nawiasy zalatwia sprawe? pozdrawiam :)

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 15, 2006, 18:15:52 »
ares_krk
owiń ten adres znacznikami stronka autopilota
bo psuje wygląd strony
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 17, 2006, 12:51:58 »
kurcze.. czy nasi testerzy zagineli jezdzac z autopilotem? :)

*

lucass

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 17, 2006, 16:55:21 »
akurat dostałem swiezego autopilota , wiec bedzie mozna go poogladac ares jakos w krakowie jakby chciał :P

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 17, 2006, 23:19:33 »
Nie zaginęli, przynajmniej nie ja.

Po prostu po intenesywnym pisaniu początku najpierw musiałem popracować trochę, a potem zgodnie z zapowiedzią przejechałem się na weekend z AutoPilotem.

Jutro ciąg dalszy nastąpi :)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline Geny

  • *
  • 55
    • http://www.gf.waw.pl
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 18, 2006, 09:39:43 »
czy ktorys z kolegow testerow moze sprawdzic taka rzecz? zainstalowalem sobie w qteku 9100 demo i wystapuje u mnie nastepujacy blad. Po okresleniu trasy i kliknieciu na nawiguj i widoku 3d kliknam na zmiane widoku z dziennego na nocny. w tym momencie pojawia koleczko na ekranie ze palmtop mysli i niestety nie zmienia widoku ale jakby sie zawieszal. oczywiscie mozna wejsc do menu, niestety, widok z dziennego na nocny nie zmienia sie. pomaga wyjscie z programu i ponowne wejscie. wtedy widok (dzienny lub nocny) jest docelowy. taki problem nie wystepuje w widoku 2d.

pozdrawiam
grzesiek

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 18, 2006, 10:55:51 »
No to nadal trwa przerwa od teorii i teraz czas na wrażenia z pierwszego wyjazdu w teren.

Tak jak wspominałem w innym wątku ponieważ nie miałem 3 identycznych urządzeń to zdecydowałem się na następującą konfigurację do równoległego testowania programów:
-   hx2790 – AutoPilot
-   mio 168 DigiWalker – iGo
-   Axim x51v – AutoMapa

Ponieważ nie są to urządzenia “zbyt” kompatybilne to podawane czasy będą mocno orientacyjne i właściwie tylko dla „smaczku”

Ustawienie trasy – najszybsza. Wytyczana trasa: start - Warszawa, Ochota, skrzyżowanie ul. Włodarzewskiej z ul Przy Parku, koniec – Ruciane-Nida, ul Dworcowa – stacje Orlenu na początku Rucianego wjazd od strony Pisza (w wypadku AutoPilota miejsce startu jest wyznaczane "na czuja" bo na mapie nie ma ulicy Przy Parku, choć istnieje już od 3 lat :(  )
Czas wytyczania trasy
–   AM – 10 sek.,
–   iGo – 5,3 sek.,
–   AutoPilot 18,7 sek.

O dziwo trasa została od razu wytyczona poprawnie czyli trasą Armii Krajowej przez Most Grota Roweckiego. Piszę o dziwo, bo podczas opisywanego wcześniej wytyczania tras w trakcie opisu ustawień trasa z tej samej lokalizacji początkowej wytyczana tylko do Łomży była wytyczana przez miasto, czyli w skrócie: Grójecka > Al. Jerozolimskie > Radzymińska > Marki i przy podanej odległości 142 km szacunkowy czas dojazdu w AutoPilocie wybosił 1h42min!! Zważywszy na ilość miast i wsi po drodze to przeciętna szybkość była niezła, oj niezła J

Ale wracamy na drogę. Pierwsza rekalkulacja trasy ma miejsce na drugim brzegu Wisły. Wszystkie programy wytyczyły ją przez Legionowo > Pułtusk > Różan > Ostrołękę > Myszyniec, a ja chcę jechać przez Łomżę. Dlatego zamiast z mostu zjechać na Legionowo jadę dalej prosto. Niestety ze względu na sytuację na drodze nie udało mi się zmierzyć czasu tej pierwszej rekalkulacji, ale „co się odwlecze to nie uciecze”.

Od przekroczenia praskiego brzegu Wisły aż do Marek wszystkie programy co chwila „namawiały” mnie do skręcania bądź zawracania ciągnąc na jednie słuszną w ich mniemaniu drogę przez Pułtusk. Ja jednak uparcie ciągnę na Łomżę.

Jeszcze na terenie Marek tylko AutoPilot pokazał prawidłowy bo bezkolizyjny skręt w kierunku Nieporętu czyli skręt w  prawo ślimakiem na wiadukt nad drogą do Radzymina podczas gdy AM i iGo kilkaset metrów za wiaduktem kazały skręcać w lewo, przecinając pas ruchu w kierunku do Warszawy, aby jechać na Nieporęt.

Po minięciu wiaduktu i skrzyżowania o których pisałem nastąpiła rekalkulacja tras, która trwała odpowiednio:
-   AM – 1,13 sek.,
-   IGo – 16,2 sek.,
-   AutoPilot – 29,5 sek. Długo, ale to była mocno przeanalizowana rekalkulacja, w mojej sytuacji optymalna. Już wyjaśniam dlaczego.

To zawracanie przez AM i iGo przybrało karykaturalną formę: iGo dopiero po wyjechaniu z Radzymina uznał, że nie chcę jechać przez Pułtusk, AM jeszcze 15km za Radzyminem kazała mi zawracać do Marek i jechać przez Nieporęt do Pułtuska!! A AutoPilot od razu założył, że widocznie chcę jechać przez Łomżę i nie musiał już dokonywać żadnych korekt trasy.

W międzyczasie porównuję wskazania odległości do celu, odległości do najbliższego manewru oraz przewidywanego czasu dojazdu. I szybko okazuje się, że to porównywanie nie bardzo ma sens gdyż o ile AM i iGo wytyczają trasę na długich odcinkach do następnego manewru zostawiając mnie w spokoju bo trasa jest de facto na wprost to AutoPilot gada do mnie non stop.

Ten program jest po prostu przegadany!!!! O ile na początku użytkowania uważałem, że AM za dużo i nie zawsze z sensem do mnie przemawia głosem plotkary Jadzi, to to co wyprawia AutoPilot głosem „Jana” to już magiel do kwadratu!!  AutoPilot wytyczając globalnie trasę przed każdym niemal skrzyżowaniem informuje, że np. za 1200m nadal prosto, potem robi zoom skrzyżowania pokazując boczne drogi, w które nigdy w życiu bym nawet nie chciał skręcać olbrzymią strzałkę na wprost i dumnie mówi „jedź dalej prosto”. Na początku to dziwi, potem śmieszy, a całkiem potem po prostu wkurza. Program wykonuje całą masę operacji nie potrzebnie. No i mam trochę zastrzeżeń do tekstu wygłaszanego przez lektora. Zamiast powiedzieć „za 600 m zakręt w prawo” mówi „za 600m skręć w prawo”. W pierwszym odruchu zacząłem wypatrywać, gdzie mam skręcić i zastanawiać się dlaczego, skoro droga prowadzi na wprost. Takich nieprecyzyjnych sformułowań jest więcej. Ale dotyczy to nie tylko AutoPilota bo AM również, że o „polszczyźnie” iGo nie wspomnę.

Natomiast wracając do wskazań różnica pomiędzy tymi 3 programami w globalnej długości trasy (jak już ostatecznie ustaliła się i było wiadomo którędy jadę) wynosiła na wysokości Jadowa:
-   AM - 194km,
-   IGo – 181km,
-   AutoPilot – 182km, czas dojazdu różnił się o 12min. Ciekawe czy podobieństwo wskazań AutoPilota i iGo to wynik wspólnych przodków, czy co innego.

No i jeszcze jedna „ciekawostka” dotycząca wszystkich 3 programów. W kierunku na północ jest remontowana obwodnica Radzymina i odcinek ok. 10 km jedzie się po tzw. kontrpasie – żaden z programów nie pokazał tego faktu, ale może zbyt dużo wymagam??
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 18, 2006, 11:02:39 »
Cytat: "Geny"
czy ktorys z kolegow testerow moze sprawdzic taka rzecz? zainstalowalem sobie w qteku 9100 demo i wystapuje u mnie nastepujacy blad. Po okresleniu trasy i kliknieciu na nawiguj i widoku 3d kliknam na zmiane widoku z dziennego na nocny. w tym momencie pojawia koleczko na ekranie ze palmtop mysli i niestety nie zmienia widoku ale jakby sie zawieszal. oczywiscie mozna wejsc do menu, niestety, widok z dziennego na nocny nie zmienia sie. pomaga wyjscie z programu i ponowne wejscie. wtedy widok (dzienny lub nocny) jest docelowy. taki problem nie wystepuje w widoku 2d.

pozdrawiam
grzesiek


Z Rucianego wyjechaliśmy wczoraj o 17.30 więc po jakimś czasie po zmroku przełączyłem wszystki programy w tryb nocny. Żadnych opisywanych przez ciebie problemów nie stwierdziłem i to pomimo wielokrotnego przełączania z trybu dziennego na nocny i odwrotnie bez względu na rodzaj widoku 2D/3D
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline almax

  • **
  • 238
    • www.almax-fashion.com
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 18, 2006, 11:15:36 »
Ja wyłączyłem w Ustawieniach nawigacji ikonę "Nawigacja szczegółowa" ,zdecydowanie mniej gada.

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 18, 2006, 13:11:35 »
W Wyszkowie rondo za mostem iGo i AutoPilot pokazały prawidłowo, AM nie miała pierwszego zjazdu do ulicy nad Bugiem.

W Ostrowi Mazowieckiej wyjaśniła się różnica w wyliczeniu długości trasy. AM wytyczyła trasę z Ostrowi do Łomży przez Zambrów, droga trochę lepsza, nie wiem czy faktycznie szybsza, ale dłuższa, podczas gdy iGo i AutoPilot wytyczyły ją przez Śniadowo.

W Łomży w AutoPilocie po raz pierwszy na całej trasie odezwał się sygnał ostrzeżenia o fotoradarze. Oryginalny, bo swoje na razie skasowałem. No i o mało nie zjechaliśmy z trasy. Sygnał jest przerażający, jest tylko sygnałem dźwiękowym bez żadnego tekstu więc nagle ma się wrażenie, że coś się stało z samochodem albo tuż obok. A w chwili mijania fotoradaru dźwięk jest najgłośniejszy, ma przypominać odgłos migawki, ale wrażenie jest (jak dla nie) koszmarne. Ja u siebie te dźwięki jednak popodmieniam, bo tych nie da się słuchać!! Nie do końca też wiem dlaczego najgłośniejszy jest dźwięk w chwili gdy już się fotoradar mija więc jest już „po ptokach”. Ja wolałbym ostrzeżenie pierwsze (1000m) spokojne, drugie (500) ostrzejsze, wyraźniejsze, a potem trzecie jakieś 150-200m od fotoradaru już bodźcujące zamiast tego ostatniego wydawanego przez program.

No i w Łomży, wyszła ociężałość ruchowa AutoPilota przy przejeździe przez rondo do ul. Zjazd w kierunku północnym. AutoPilot ze swoją szczegółowością i dobrym odwzorowaniem map po prostu nie zdążył się wyrobić i potem całkiem się pogubił. To jest ten efekt zoomów, strzałek, komunikatów głosowych, cofania zoomu i znów zoomu. A rondo to nie jest jakoś specjalnie skomplikowane i przejeżdżaliśmy przez nie spokojnie nie z prędkością Kubicy.

Potem jazda była już czystą przyjemnością. Trasa po dojeździe na miejsce się wykasowała i wszystko było ok.

O jeżdżeniu po Mazurach – okolicach Rucianego za chwilę, teraz parę uwag ogólnych.

AutoPilot podobnie zresztą jak Navigo2 nie odbiera ruchu kursora i przesuwania się mapy jako pracy programu więc jeśli ktoś ma w ustawieniach zaznaczoną opcję wyłączania podświetlenia ekranu po jakimś czasie to najprawdopodobniej tak jak mnie w pewnym momencie ekran mu zgaśnie. Jest to istotna uciążliwość, bo wymaga zmiany ustawień co później w codziennym użytkowaniu wymaga kolejnych zmian. No chyba, że to mnie się tylko tak trafiło.

Odczuwam też brak informacji na ekranie podającej nazwę miejscowości przez którą przejeżdżam. Choć generalnie wiem gdzie jadę i przez jakie miejsca, to informacja taka jak podawana w dole ekranu AM jest mi miła i przydatna.

Na wyświetlaczu AM podawana poza nazwą miejscowości jest również nazwa ulicy po której się jedzie, nazwa/numeracja drogi w systematyce krajowej i międzynarodowej (np. E67, 8, Al. Legionów), iGo podaje nazwę/numerację drogi jak AM (E67, 8, 62), a AutoPilot podaje tylko najważniejszą z numeracji i nazwę ulicy. Czasami więc można wiedzieć, że jedziemy ul. Warszawską, ale niewiele więcej.

Nie do końca podoba mi się też w AutoPilocie to, że dolna krawędź strzałki wskazującej pozycję jest oparta o górną krawędź panela nawigacji i czasami można jej nie zauważyć. Ja wolałbym, żeby strzałka ta była umieszczona chociaż 5mm wyżej przez co będzie bardziej widoczna.

O ile AM i iGo dokładnie ustawiają drogę po której się jedzie na odcinkach prostych pionowo to AutoPilot potrafi pokazać ją pod kątem. Nie jest to wg mnie wada, ale z obowiązku o tym informuję.

W trybie 3D baaardzooo ładnie i ciekawie wygląda mapa AutoPilota. Nawet ładniej niż w AM, która do tej pory dla mnie wyznaczała standard. Dużo szczegółów, ładnie obrysowane kontury terenów zabudowanych, ciekawie pojawiające się nazwy ulic. iGo przy AutoPilocie to graficzny ubogi krewny. Oczywiście można zadać sobie pytanie jak taka ilość szczegółów wpływa na przesuwanie map, prędkość programu i odpowiedź jest znana, ale w czasie jazdy w trybie nawigacji na całej trasie poza wpadką na łomżyńskim rondzie AutoPilot spisywał się bardzo dobrze i dzielnie, a do tego przyjemnie był na niego patrzeć. Informacje, również ode mnie o powolnym przesuwaniu map, o powolnym czy wręcz wolnym zmienianiu skali dotyczą tylko pracy statycznej, w trybie oglądania mapy. W drodze podczas nawigacji wszystko dzieje się niemal na czas.

Duże uznanie dla grafików, choć jest kilka drobiazgów do poprawienia – a najważniejszym i do poprawienia na szybko jest zbyt mała różnica pomiędzy kolorem wytyczonej trasy, a kolorem obszarów leśnych prze które prowadzi, co na Mazurach było dość łatwo zauważyć. Droga po prostu ginie w tle.

AutoPilot w trybie nocnym nadal jest czytelny choć zastanawiam się czy wybrana kolorystyka brązowo, brunatno bordowa jest najlepsza. Podobna jest pod tym względem do iGo, ale tam możemy sobie wybrać kolor skórki na noc jako jeden z kilku, tu nie. A może można by dopasować kolor skórki np. do najpopularniejszych kolorów wyświetlaczy samochodowych?? To mogłoby ciekawie wyglądać.

No i głos. Lektor się stara, ale nie jest przekonujący. Do tego tak jak wspomniałem niektóre komunikaty są wg mnie błędne. Sugeruję zmianę, będzie tylko lepiej. Ja używam uchwytu aktywnego z głośnikiem i niestety głos „Jana” przepuszczony przez ten uchwytowy wzmacniacz i głośnik brzmi jak ze studni! Aż przykro słuchać. Więc w końcu wyłączyłem głośnik i słuchałem tylko głosu z PDA. Inne uwagi do głośności nagrania i regulacji oraz dźwięku kontrolnego wpisałem już w innym wątku dotyczącym AutoPilota.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline Geny

  • *
  • 55
    • http://www.gf.waw.pl
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 18, 2006, 14:15:35 »
Cytat: "MaDuch"
Z Rucianego wyjechaliśmy wczoraj o 17.30 więc po jakimś czasie po zmroku przełączyłem wszystki programy w tryb nocny. Żadnych opisywanych przez ciebie problemów nie stwierdziłem i to pomimo wielokrotnego przełączania z trybu dziennego na nocny i odwrotnie bez względu na rodzaj widoku 2D/3D


problem jest juz wyjasniony. wyslalem maila do supporrtu ap i odpisali, ze drobny blad wkradl sie tylko do dema, a w pelnej wersji nie ma tego buga.

teraz zeby byl tylko jakis konwerter poi z poi.mobilne.net...i mozna sie zastanawiac nad zakupem

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 18, 2006, 18:37:09 »
No własnie konwerter. Bo baza zwłaszcza możliwych fotoradarów jest żadna w porównaniu do poi.mobilne.net a fotoradary są oznaczone w miejscach dostępnych na mapach udostępnianych bądź przez policję bądź gazety.

Mam nadzieję, że Moi się wkrótce odezwie i coś na ten temat napisze. Bo zgodnie z informacją z płytki to jest tam program do konwersji różnych typów POI na format AutoPilota.

Co do przegadania, zgubiła mnie pazerność, lubię mieć wszystko co się da i faktycznie jeździłem z ustawieniem "więcej szczegółów". Po zmianie - zupełnie co innego. Spokojna jazda z nienatarczywym głosem. To rozumiem :)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 18, 2006, 21:10:24 »
A teraz kilka uwag i jednocześnie odpowiedzi odnośnie zgłaszanych przeze mnie problemów. Są to wieści "z pierwszej ręki" bo otrzymane w korespondencji od p. Mariusza Stasiaka, Dyrektora Działu Partnerów Handlowych, który forum PDACLubu poświęcone AutoPilotowi śledzi uważnie i jak widać reaguje na zgłaszane problemy. Część spraw wyjaśniła się wcześniej, co nie zmienia faktu, że warto jest się z tym zapoznać.

Informacje te zamieszczam za zgodą autora korespondencji.

----

Witam
 
Dziękuję za przesyłanie uwag i przede wszystkim dziękuję za bardzo wnikliwy test oprogramowania.
Kwestię zmiany strzałki w ostatniej chwili już zauważyliśmy i sprawdzamy czego to jest wynikiem.
Zdajemy sobie sprawę, że program (jak każdy) ma swoje wady ale kiedyś trzeba zacząć sprzedawać i liczyć się z tym, że pewne niedociągnięcia będą irytowały użytkowników. Przez najbliższy czas zbierać będziemy opinie z rynku i postaramy się zmienić to co będzie najczęściej zgłaszane.
 
Przy okazji chciałem wyjaśnić kilka rzeczy:
a) wyświetlanie ulic w Łomży i fakt, że nie można wyszukać żadnej ulicy na literę wyższą niż "n"
program wyświetla pierwsze 100 ulic (jeśli ktoś lubi przełączać się panelowo to dotrze jedynie do 100 ulicy) po to jednak wprowadzone jest wyszukiwanie po literach aby to ułatwić. Po wpisaniu jakiejś litery program wyszukuje adekwatne do wpisanego znaku ulice. I działa to naprawdę dobrze.
Sprawdzaliśmy na wielu instalacjach kwestię wyszukiwania ulic na np. literę P i wszędzie działa to prawidłowo. Proszę o zweryfikowanie tej sprawy i jeśli dalej u Pana tak nie jest proszę o sygnalizację tego faktu. Faktem jest, że AutoPilot nie znajduje nic na literę T i X ale nie mamy ulic zaczynających się od tych liter.
 
b) wolne działanie programu -
program faktycznie działa dość wolno w powiększeniach powyżej 13. Wynika to niestety z ilości danych, które trzeba wyświetlać.
w niskich powiększeniach - tam gdzie się nawiguje program działa (wg. nas) wystarczająco sprawnie.
Zdajemy sobie sprawę, że może to być uciążliwe i popracujemy nad szybkością działania - zobaczymy co się da zrobić.
 
b) wyszukiwanie miejscowości
W pierwszych relacjach programu (jeszcze wersji beta) padały informacje, że nie można wyszukać miejscowości mimo, że są widoczne na mapie.
Chciałem wyjaśnić, że Znajdź i nawiguj/ Adres - wyszukuje jedynie te miejscowości które mają ulice lub leżą przy drodze numerowanej,
Znajdź i nawiguj / Miejscowość/region pozwala wyszukać dowolną miejscowość w Polsce
np. w Adres znajduje 1 Wesołą
w Miejscowość/region znajduje 12 Wesołych.
 
c) fotoradary
ikona fotoradaru informuje, że jest włączone ostrzeganie. W zależności od włączonej opcji (100, 500, 1000) ikona ma różny kolor i wydaje różne dźwięki. Dźwięki te są wyraźnie głośniejsze od pozostałych aby zwrócić uwagę kierującego.
 
d) jakość dźwięków
kilka dni przed oddaniem produktu stwierdziliśmy, że komunikaty głosowe są zbyt ciche i postanowiliśmy je podgłosnić niestety odbiło się to na ich jakości.
W wersji demo wrzucone są dźwięki cichsze ale lepszej jakości. Możemy takie dźwięki wystawić na stronie AutoPilota.
Zapewne niedługo zmuszeni będziemy do nagrania głosu kobiecego więc zrobimy to i głośniej i wyraźniej.

Kwestia przegadania.
W programie są dwa tryby informowania o akcjach w trakcie nawigacji.
Nawigacja szczeg. wł. i Nawigacja szczeg. wył. - znajduje się to w Menu/Ustawienia/Nawigacja
Zapewniam, że przy Nawigacji szczeg. wył. program nie jest rozgadany a informuje jedynie o najważniejszych akcjach.
Proszę sobie wytyczyć dowolną trasę w obu trybach i zobaczyć w Menu/Plan podróży jaka jest różnica w ilości sygnalizacji akcji.
 
Dźwięki fotoradarów można zmienić. 100 m to ostatni moment na reakcję aby zwolnić - często jest już zbyt późno- dlatego też taki agresywny dzwięk którego zadaniem jest "obudzenie" kierowcy. Zapewniam że robi to lepsze wrażenie niż np. "Właśnie robią Ci fotkę" lub "Fotoradar za 100 m." Ale to oczywiście jest coś innego niż na rynku i stąd zapewnie odbierane jest to jako kontrowersyjne. Zresztą możemy się oczywiście mylić.
Ja osobiście mam włączone tylko 1000 i 500 m.
 
Teraz trochę przyszłości:

mapy:

na przełomie listopada/grudnia będzie aktualizacja map Polski. W tej chwili kilka naszych samochodów podróżuje po kraju i weryfikuje zarówno przebieg jak i atrybuty dróg i ulic. Jeśli pojawią się jakieś uwagi dotyczące danych (zawsze się pojawiają) bardzo chętnie je zweryfikujemy.

Z poważaniem
 
Mariusz Stasiak
Dyrektor Działu Partnerów Handlowych
 
----

I to już dobrze, może nawet doczekamy się czegoś takiego jak w dziale poświęconym Navigo, że pracownik, fachowiec będzie zalogowanym członkiem społeczności PDAClubu i będzie śledził uwagi, udzielał porad, wyjaśniał, tłumaczył. I to oficjalnie jako przedstawiciel Emapy.

Ja panu Stasiakowi również serdecznie dziękuję za pomoc w rozwiązywaniu problemów i za dalsze obietnice pomocy i rozwoju.

A za niedługo dalszy ciąg moich uwag po podróży z AutoPilotem.
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 18, 2006, 21:35:51 »
Cytat: "MaDuch"
A teraz kilka uwag i jednocześnie odpowiedzi odnośnie zgłaszanych przeze mnie problemów. Są to wieści "z pierwszej ręki" bo otrzymane w korespondencji od p. Mariusza Stasiaka, Dyrektora Działu Partnerów Handlowych, który forum PDACLubu poświęcone AutoPilotowi śledzi uważnie i jak widać reaguje na zgłaszane problemy. Część spraw wyjaśniła się wcześniej, co nie zmienia faktu, że warto jest się z tym zapoznać.

I to już dobrze, może nawet doczekamy się czegoś takiego jak w dziale poświęconym Navigo, że pracownik, fachowiec będzie zalogowanym członkiem społeczności PDAClubu i będzie śledził uwagi, udzielał porad, wyjaśniał, tłumaczył. I to oficjalnie jako przedstawiciel Emapy.



Konkurencja szybko łapie dobre przykłady!  ;)
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 18, 2006, 21:38:03 »
uwaznie czytam wszystkie uwagi.. i mam pytanie.. czy ktos sprawdzal szybkosc dzialania na xda exec? i czy dziala na ekranach vga w trybie real vga? bo chce kupic ten program, ale jesli mam za kazdym razem zmieniac tryb z realvga na sevga to chyba dam sobie sianka :) i czy ktos moze sprawdzis czy ulica michalowskiego w krakowie ma oznaczone kierunki ruchu?

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 18, 2006, 21:46:37 »
Co do Michałowskiego w Krakowie - proszę



Niestety nie mam nikogo znajomego z xda exec i AutoPilotem razem ;)
Polecam Regulamin forum !!

AutoPilot - testy Moi i MaDuch
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 19, 2006, 00:08:15 »
no.. to mi sie humor poprawil :) bo na www nie ma zaznaczonych kierunkow. a czy w autopilocie nie ma obrysow budynkow z numerami?