Autor Wątek: Padł mi sprzęt - co wybrać?  (Przeczytany 19648 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sserafin

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 751
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #30 : Marzec 28, 2015, 15:34:08 »
Wszystkie nowe wynalazki Navroad mają duże problemy z łapaniem GPS - zdecydowanie nie polecam.
Zresztą tutaj jest forum Navroad - wystarczy poczytać aby bardzo skutecznie zniechęcić sie do tej marki.

Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

PDAclub.pl

Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #30 : Marzec 28, 2015, 15:34:08 »
R E K L A M A:


Offline sserafin

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 751
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #31 : Kwiecień 26, 2015, 22:49:31 »
Mnie zainteresował BLOW:
http://www.euro.com.pl/nawigacja-samochodowa-gps/blow-gps700-sirocco-europa.bhtml
ale nigdzie żądnych opinii o tym nie ma - czy ktoś używa albo słyszał jak to działa z AM?

Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

Offline Dolek

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2021
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #32 : Kwiecień 27, 2015, 08:43:19 »
Może trochę więcej na temat modelu i wrażenia.
......
Czytałem nieprzychylne opinie na temat uchwytów. Jak z grzaniem się urządzenia?


Jakoś wcześniej uleciał mi ten wątek i przepraszam że nie odpisałem.
To mój drugi Modecom - pierwszy MX2 po chyba 3 i pół roku zaczął mieć problemy coraz gorzej działającym dotykiem w prawym górnym rogu.
Od roku mam MX3HD i sprawuje się bardzo poprawnie. Używam go tylko i wyłącznie do navi więc o innych funkcjach nic nie wiem.
Co do grzania się urządzenia  - nigdy z tym nie miałem problemów, albo nawet jeżeli urządzenie się grzało to i tak nie było żadnych niepokojących objawów. A dzielnie służy mi podczas wakacji i to w gorących Czarnogórsko/Albańsko/Chorwackich klimatach. I to zazwyczaj nie wyciągam urządzenia z auta, więc leży w temp. po 40 stopni w cieniu.
Co do uchwytu to też ciężko mi coś napisać co miałoby Cię zniechęcić. Przyczepił do szyby i tak wisi  :mrgreen: Ja mam zamocowany po lewej stronie, w rogu szyby.
Jedynie co mi brakuje to aktywny uchwyt, ale w sumie tak rzadko ściągam obecnie navi że nawet nie jest to uciążliwe.
Natomiast wielki plus za czujnik światła - wjeżdżał w słońce ekran świeci mocniej, wjeżdżasz w cień/tunel navi się przyciemnia i tak mocno nie razi  :ok:

Polecam szczerze  :ok:


Offline zdzis.michal

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 215
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #33 : Kwiecień 27, 2015, 12:50:16 »
Witam

Do Dolka

Cytuj
Polecam szczerze  :ok:


Dzięki za opinię.
 
Jak mój Navroad padnie do końca, to się zdecyduję na Modecoma. Navroad wkurza mnie coraz bardziej. Albo po ok. 150 km odmawia nawigacji, albo często mówi niespodziewanie: "Jesteś u celu, pozdrawia cię....." kiedy do celu parę km. W tym wypadku nie wiem czy to zasługa wAM czy Navroada, ale aktualizacji oprogramowania wewnętrznego nie daje się wgrać.

Pozdrawiam


Offline daro.s

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Sprzęt: NavRoad Auro S     z LD
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #34 : Kwiecień 28, 2015, 12:30:00 »
Na moim Navroadzie Auro S nie miałem błędów przedwczesnego kończenia trasy, ale też nie polecam tej firmy ze względu na fatalne baterie. U kolegi który ma starszego Modecoma MX2 bateria trzyma około godziny. W moim Navrodzie po kilku minutach bez zasilania ginie obraz, pozostaje tylko podświetlenie z jasnym tłem. Początkowo myślałem, że to usterka sprzętu ale to zjawisko nie pojawiło się gdy jest podłączony do ładowarki.

Było: Cruser Sigma B50; Cruser Sigma A50; Westin G501; Mio 169 
Od: AM 3.9.3 XL mapy 3r -> AM 6.20

Offline kwojtow

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 984
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #35 : Kwiecień 28, 2015, 18:35:57 »
Potwierdzam. Mam Navroada VIVO ST. Baterie w tych urzadzeniach to jakies nieporozumienie. Nigdy wiecej Navroada ! Ps. Poza tym ja osobiscie nie kupowalbym juz navi na Windowsa.


Offline Dolek

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2021
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #36 : Kwiecień 28, 2015, 20:30:05 »
Faktycznie Modecomy mają całkiem przyzwoite baterie. Obecnie roczny MX3 wytrzymuje ok. 3 godziny bez ładowania.
Stary ponad 3 letni MX2 wytrzymywał chyba blisko godziny.


Offline rgr

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1035
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #37 : Kwiecień 29, 2015, 08:10:29 »
Mam tableta Navroada. Bateria całkiem przyzwoicie (2-4h), ale za to jeżeli się rozładuje do 0, to aby go ponownie włączyć trzeba podładować najlepiej do 100%. Nie wiem czy to usterka, czy ten typ tak ma - ale to uciążliwe.

To nie tablica ogłoszeń !

Offline zdzis.michal

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 215
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #38 : Kwiecień 29, 2015, 13:13:31 »
[quotePotwierdzam. Mam Navroada VIVO ST. Baterie w tych urzadzeniach to jakies nieporozumienie][/quote]Wyłączenie tej opcji niewiele zmienia a właściwie nic

U mnie w Navroadzie RECO bateria trzyma mniej więcej 10-15 minut i tak było od początku. Nawigacja np. piesza to iluzja. Zresztą RECO z możliwością filmowania trasy ma najmniej pojemną baterię ze wszystkich modeli Navroada. Wyłączenie tej opcji niewiele zmienia a właściwie nic. Bateria 700 mAh. Obecnie chyba nawet już nie podają.


Offline ppodkow

  • Newbie
  • Wiadomości: 11
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #39 : Kwiecień 29, 2015, 20:10:51 »
Mnie zainteresował BLOW:
http://www.euro.com.pl/nawigacja-samochodowa-gps/blow-gps700-sirocco-europa.bhtml
ale nigdzie żądnych opinii o tym nie ma - czy ktoś używa albo słyszał jak to działa z AM?



W jednym z samochodów mam tego BLOWA.

Zalety:
- duży ekran - pozwala spokojnie jeździć z mapą w skali 30-50km,
- wejście pod kamerkę cofania (lub cokolwiek co się podłączy),
- stabilny uchwyt na szybę (co jest bardzo ważne przy tej wielkości urządzenia),
- cena,
- waga (troszkę ponad połowę wagi np. NavRoada Leeo S6 o tej samej wielkości ekranu),
- całkiem wydajna bateria (na pewno 1h, może więcej, ale na za dużo bym nie liczył, bo bateria jest lekka),
- konstrukcja wbrew delikatnego wyglądu odporna (lata po dużym samochodzie, którym pracownicy jeżdżą od deski rozdzielczej po podłogę - nawet po nim chodzili i nie połamali) - być może dlatego digitizer jest troszkę "tępy", że przednia szyba jest gruba i wytrzymała !!!.


Wady:

- średnio-wydajny procesor (mam wrażenie, że w moim 10-letnim Mio p560 wyliczenie trasy zajmuje tyle samo, z mapą Europy dłuższe trasy potrafili liczyć dłuuugo, co dziwne bo to w sumie ARM A7 800MHz i 128MB Ramu) - widać to przy odświeżaniu mapy (zwłaszcza obroty - brak wspomagającego układu graficznego się kłania) z dużą ilością POIów,
- dostanie się do ściemniania ekranu wymaga kopania się w menu (kiedy w końcu AutoMapa pozwoli na harmonogramowanie podświetlenia systemowego, albo chociaż na przyzwoitą jego obsługę :mad:),
- ekran chyba TN, więc kąty nie są zachwycające,
- średnio dokładny digitizer,
- złącze zasilania (MiniUSB) umieszczone na lewym boku (jak się nie ma kabla kątowego, a w komplecie jest tylko prosty, złącze zostanie prędzej czy później wyłamane z płyty),
- port USB w trybie ActiveSync praktycznie nie działa (przynajmniej na 4 komputerach z WinXP przez Vistę do Win7 nie udało mi się poprawnie skomunikować), w trybie "urządzenia masowego" działa bez problemu,
- moduł BT po 2 nieudanych próbach ustawienia DUNa olałem (więc się nie wypowiadam),
- wbudowane 4GB flasha przestało wystarczać na Automapę EU (trza kroić mapę - lub używać dodatkowej karty microSD),
- wyjątkowo wrażliwy na JAKIEKOLWIEK kable za nim (zwłaszcza zwinięte nadmiary) - praktycznie przestaje ustalać pozycję - jednym słowem kijowa antena wewnętrzna, a nie pamiętam czy ma złącze anteny zewnętrznej), ale to tak ma chyba większość nawigacji (kupiłem go kiedyś bo wydawało mi się, że Mio P560 po kilku latach bezproblemowego działania wyzionęło ducha, a to się okazał być ten sam problem).

Na 5m kablu zasilającym nie robił w zasadzie nic poza przełączaniem bateria-zasilanie (oczywiście był to skutek zbyt niskiego napięcia związanego z jakością kabla USB, ale efekt był śmieszny zanim się zorientowaliśmy, zwłaszcza, że wcześniej na tym kablu działał kilka miesięcy). Acha - przy -25stC ekran robi się wolny (ale nawigacja działa bez problemu !!!).  B)

Jak na urządzenie za 329 złotych (cena ze sklepu BLOW z ichnią mapą Europy) wydaje mi się być całkiem fajną propozycją. I bardzo się dziwię, że przy tych cenach nawigacji na CB-19 ciągle słychać pytania "profesjonalistów" za kierownikiem jak gdzieś dojechać.


Połączone: [time]Kwiecień 29, 2015, 20:40:48[/time]

Potwierdzam. Mam Navroada VIVO ST. Baterie w tych urzadzeniach to jakies nieporozumienie]Wyłączenie tej opcji niewiele zmienia a właściwie nic

Cytuj
U mnie w Navroadzie RECO bateria trzyma mniej więcej 10-15 minut i tak było od początku. Nawigacja np. piesza to iluzja. Zresztą RECO z możliwością filmowania trasy ma najmniej pojemną baterię ze wszystkich modeli Navroada. Wyłączenie tej opcji niewiele zmienia a właściwie nic. Bateria 700 mAh. Obecnie chyba nawet już nie podają.




Od jakichś 2 miesięcy mam również Navroada Leeo S6. Ze względu na wielkość używany tylko stacjonarnie (w samochodzie za miesiąc popływa też na łodzi  :E).

Zalety:
- duży dobry ekran (pomimo tego samego typu subiektywnie lepszy niż np. w BLOW 700),
- dobrze widoczny w pełnym oświetleniu (oczywiście po podkręceniu jasności),
- szybka praca systemu (zdecydowanie szybciej niż np. BLOW 700 - SiRF Atlas VI, 800 MHz + DSP 300 MHz robią swoje - grafika obsługiwana jest płynnie),
- szybkie liczenie tras (tutaj 256MB Ramu też sie przydaje),
- dobry digitizer (zdecydowanie bardziej czuły niż np. w BLOW 700),
- aktywny uchwyt (tzn. kable są podłączane do uchwytu, a nie do nawigacji, dzięki czemu wypinając samo urządzenie z uchwytu i wpinając nie robimy nic z kablami) z dużą możliwością regulacji (samo łoże nawigacji zamocowane na przegubie kulowym umożliwiającym dowolne pochylenia i obrót !!!),
- wejście kamery cofania,
- transmiter FM (można ustawić sobie radio samochodowe na odpowiednią częstotliwość i mieć dźwięk z urządzenia - przydatne np. w głośnych samochodach gdy korzystamy z nawigacji z włączonym zestawem głośnomówiącym BT,a głośność z nawigacji jest niewystarczająca, albo chcemy np. posłuchać MP3 z urządzenia via radio),
- moduł BT dobrze obsługujący funkcje zestawu głośnomówiącego (w tym wypadku z Samsungiem Galaxy S4),
- potężna bateria 1800mAh pozwalająca na pracę na pewno ponad 3h (tyle mi pracował i jeszcze mu sporo zostało),
- ustawienia systemowe pozwalają na skorygowanie chyba wszystkich możliwych opcji urządzenia,
- dostęp do pulpitu WindowsCE !!!,
- kitowy zasilacz samochodowy z kątową wtyczką miniUSB (BRAWO BRAWO BRAWO   !!!!   ktoś pomyślał pomimo, że w zasadzie wtyka się ją w uchwyt, a nie w nawigację i gniazdo oraz wtyczka są mniej narażone, ale zawsze),
- masa oryginalnych akcesoriów.

WADY:
- zbyt jasne minimalne podświetlanie ekranu (jestem na to przewrażliwiony, bo lubię jeździć po zmroku, a wtedy to przeszkadza),
- czasami długie łapanie fixa (pow. 3 min) - nie wiem czym spowodowane, a do narzędzia update'ującego plik z pozycjami satelitów się nie dokopałem,
- mało stabilny kitowy uchwyt (jest za długi i zbyt wiotki - przenosi drgania, a nawigacja jest ciężka - zdrowo cięższa niż np. BLOW 700), z gigantyczną przyssawką (może to być problemem przy niepłaskich szybach lub próbie montażu na kokpicie),
- modułu BT w trybie DUN do wpółpracy z S4 nie potrafię zmusić (ale nie jestem przekonany, że to akurat wina NavRoada),
- połączenia USB w trybie AS nie testowałem (AutomapaEU jest zapakowana od razu na kartę microSD),
- cena  ( 2x tyle co np. BLOW 700),
- brak modułu WiFi (przy tej cenie to powinien być standard) - na co tam w takim razie "obsługa Internetu" - przez BT ?? .

Jestem z niego zdecydowanie zadowolony.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2015, 21:09:22 wysłana przez ppodkow »

Offline starstruck

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 211
  • AM legal
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #40 : Kwiecień 30, 2015, 16:04:49 »
Natomiast wielki plus za czujnik światła - wjeżdżał w słońce ekran świeci mocniej

Dolek
A jak jest generalnie z podświetleniem? Porządnie podświetla przy jeździe w pełnym słońcu? Miałem kiedyś w zamierzchłych czasach nawigacje gdzie podświetlenie było ustawione tyko na 50% i było ok a teraz mam 100% i mi brakuje więc się rozglądam za czymś i też myślałem o MX3HD.


Offline jachraniak

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2141
  • Sprzęt: iPhone 6S
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #41 : Maj 01, 2015, 07:49:19 »
Widzę, że część użytkowników preferuje all-in-one, część woli oddzielne urządzenia. Mam rozwiązanie, które może zadowolić wielu. Niestety, nie będzie to tania opcja, ale za to bardzo wygodna i w perspektywie pozwalająca trochę zaoszczędzić. Telefon i tablet. iPhone i iPad (koniecznie z modułem GSM) gdyż Ipad bez modułu GSM nie ma też modułu GPS.

I zaczyna się zabawa, minimalne wymagania automapy to iOS 5. Więc można zacząć od Iphone 3GS (o dowolnej pojemności) i od Ipada 1 generacji (o dowolnej pojemności ale koniecznie z modułem GSM). Czyli w sumie zaczynamy zabawę od powiedzmy 1000zł.
Górna granica to Iphone 5 64GB + Ipad 4 128GB, ale to już poważna kasa.

Co dostajemy w zamian? Bardzo stabilny sprzęt i system, no i AppStore, gdzie każdy kupiony program można instalować na 5 urządzeniach przypisanych do tego samego konta. O wszystkich możliwościach tu nie sposób wspomnieć, ale jest naprawdę przyjemnie.

iAM jest zdecydowanie bardziej rozwinięta niż aAM, a i warunki licencjonowania zachęcają do tej właśnie wersji.

Od dwóch lat korzystam z iAM na Iphone, jestem bardzo zadowolony. Nie ma drugiej nawigacji w AppStore, która byłaby tak często aktualizowana, nie tylko jeśli chodzi o mapy, ale także jeśli chodzi o sam program. Szczególnie jeśli chodzi o rodzimych deweloperów. Dla przykładu, w tym samym czasie iAM wydała 17 aktualizacji, Mapamap - 2 (słownie: dwie)

Tak pisałem prawie dwa lata temu ;)
Dziś proponuję to samo - iść w iOS! Najlepszy system, najlepszy sklep z appkami, bardzo solidny sprzęt i wsparcie jakiego nie daje nikt inny... Taka ciekawostka - iPhone 3GS dostał oficjalną łatkę systemu po 4 latach od premiery. 90% sprzętów pod android ma wsparcie góra przez rok!

Delikatnie zmieniły się reguły gry, gdyż iAM potrzebuje co najmniej iOS 7, a to oznacza konieczność zakupu co najmniej iPhone 4 bądź iPad'a 2... Ale upływ czasu ma swoje zalety. Bardzo drogie niegdyś urządzenia dziś można kupić w bardzo okazyjnych cenach...

« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 07:58:10 wysłana przez jachraniak »
iAM
Full AM'Traffic :)

Offline rgr

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1035
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #42 : Maj 04, 2015, 00:06:42 »
Czyli 1000zł wydane 2 lata temu właśnie poszły w błoto :). Co mi po aktualizacji systemu, na którym programy już nie działają?

Ps. aAM działa na archiwalnym Androidzie 2.2.2...

To nie tablica ogłoszeń !

Offline wsz

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 255
  • Sprzęt: Eten X800 --> Sony Xperia SP
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #43 : Maj 04, 2015, 16:47:53 »
Planującym zakupy i rozważającym zmianę platformy  proponuję nieco poczekać na finalną wersję aAM 3.0.0. Tam wreszcie jest wszystko do czego się przyzwyczaiłem będąc użytkownikiem  wAM. Wtedy porównanie funkcjonalności będzie miało sens. Na  pewno w miarę przyszłościowy sprzęt androidowy musi mieć min. 1 GB RAM i storage minimum 4 GB (lepiej 8 GB) dla mapy Polski, a 16 GB dla wersji EU lub slot microSD (ale Android musi pozwolić aAM umieścić tam mapy - podobno  są problemy z  najnowszymi wersjami Androida). Pojemność dlatego podwójna, bo nowe mapy aAM sama ściąga z serwera  składując je obok dotychczasowo używanych, a potem usuwa starą wersję. Urządzeń z  Antkiem jest cała masa w różnych kategoriach cenowych (tu trzeba czytać opinie, by się nie naciąć np. na  słaby GPS czy  WiFi o marnym zasięgu).


Offline kwojtow

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 984
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #44 : Maj 04, 2015, 18:32:25 »
Pojemność dlatego podwójna, bo nowe mapy aAM sama ściąga z serwera  składując je obok dotychczasowo używanych, a potem usuwa starą wersję

Ciekawe rzeczy piszesz :)


Offline jachraniak

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2141
  • Sprzęt: iPhone 6S
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #45 : Maj 04, 2015, 18:42:35 »
Czyli 1000zł wydane 2 lata temu właśnie poszły w błoto :). Co mi po aktualizacji systemu, na którym programy już nie działają?

Ps. aAM działa na archiwalnym Androidzie 2.2.2...



:mrgreen: ostro!
zaczniemy od ma:
iPad 1gen - wartość rynkowa ok 450 zł
iPhone 3GS - wartość rynkowa powiedzmy ok 250 zł

czyli 700PLN

chcemy:
iPad 2gen - wartość rynkowa ok 650 zł
iPhone 4S - wartość rynkowa ok 550 zł

czyli ok 1200 zł

Jak widać sprzęt kupiony dwa lata wstecz za 1000 zł nadal jest coś wart... konkretnie 7 stówek.

Po dwóch latach, aby być na fali, odczuć poprawę wydajności etc... Potrzebujemy dołożyć 5 stówek Dużo? wg mnie niedużo zwłaszcza, że iPhone 4S i iPad 2 chodzą pod iOS8, więc wystarczą znów na dwa lata. A mamy dwa naprawdę fajne sprzęty.

Twoja argumentacja, że aAM pójdzie na starym androidzie... Trudno, muszę rozebrać na części pierwsze...

1) przyjęcie iOS8 jest na poziomie 81% co oznacza że 4 na 5 urządzeń z iOS pracuje pod kontrolą najnowszego systemu. Jakie są z tego tytułu korzyści nie trzeba tłumaczyć...
http://mackozer.myapple.pl/posts/8782-przyjecie-ios-8-na-poziomie-81
2) mnogość systemów androidowych to po prostu dramat. Korzystałem dawno temu, po rozstaniu z WM. Wytrzymałem w tym o wiele krócej niż z WM... Całe pół roku. Nigdy więcej :)

No dobra... Po co kupować dwa? Cóż, jest duża wartość dodana... Zwłaszcza dla tych, którzy nie chcą używać AM w telefonie. Ja polecam!

iAM
Full AM'Traffic :)

Offline wsz

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 255
  • Sprzęt: Eten X800 --> Sony Xperia SP
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #46 : Maj 04, 2015, 22:27:54 »
Pojemność dlatego podwójna, bo nowe mapy aAM sama ściąga z serwera  składując je obok dotychczasowo używanych, a potem usuwa starą wersję

Ciekawe rzeczy piszesz :)


Dlatego, że tak jest, możesz anulować aktualizację i usunąć nowo załadowane pliki nawet pod koniec jej ściągania (o obie te rzeczy aAM pyta po wybraniu "Anuluj" w trakcie pobierania), pozostając przy poprzedniej wersji. Dla wersji EU (ok. 3.4GB) jest to bardziej widoczne niż dla PL.

Osobiście używam dwuletniej komórki z Androidem (1GB RAM, 4GB na programy i microSD do 32GB na mapy) i mam zamiar używać jej dalej. Tyle, że wiedziałem, że powszechne wtedy sprzęty z 512MB RAM to za mało w perspektywie dłuższej niż 2 lata. Jakbym kupił taką powszechną wtedy konfigurację, to pewnie nie byłbym już takim optymistą. Nowa aAM 3.0.0 beta potrafi "przytyć" do ok. 200MB, a potem stracić np. do 140MB w trakcie pracy. Ale za to wyznaczy trasę ponad 4 tys. km w kilkadziesiąt sekund (mapy EU). Moje stare urządzenie z wAM nigdy by tego nie policzyło w sensownym czasie (jeśli w ogóle). Tak samo demo całej trasy np. 620 kilometrowej (dłuższej nie symulowałem) było poza zasięgiem, a dla aAM, to nie problem. Sądzę, że wersja dla iOS też to potrafi. Może obecna wAM na mocnych nawigacjach też tak potrafi? Nie jestem na bieżąco z wAM od dwóch lat.

« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2015, 22:50:12 wysłana przez wsz »

Offline rgr

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1035
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #47 : Maj 04, 2015, 22:48:01 »
Jaką poprawę wydajności, AM nawet na 10^10MHz sprzęcie będzie klatkowała tak samo :D.
Resztę pomijam, bo to takie samo nawijanie makaranu na uszy.

« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2015, 23:02:29 wysłana przez nocnyMarek »
To nie tablica ogłoszeń !

Offline ochkarol

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 4712
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S5
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #48 : Maj 04, 2015, 23:33:06 »
Po dwóch latach, aby być na fali, odczuć poprawę wydajności etc... Potrzebujemy dołożyć 5 stówek Dużo? wg mnie niedużo...

A jak dla mnie, to dużo dokładać do - było, nie było drobnego sprzętu - 5 stów co dwa lata.

mnogość systemów androidowych to po prostu dramat

Dla programistów to może i dramat ale dla użytkownika?  :worried:
Niby jaki?
Wystarczy nie rzucać się, jak szczerbaty na suchary na najnowsze wersje Andka i poczekać z aktualizacją systemu aż odpowiednie aplikacje będą kompatybilne.

Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

Offline zdzis.michal

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 215
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #49 : Styczeń 12, 2017, 12:05:46 »
Witam
 
Rozpocząłem na ten temat nowy wątek, ale teraz dopatrzyłem się tego więc jeszcze raz tu wstawię a tamten chyba można wykasować. Trochę odgrzeję kotlety, jeśli chodzi o poradę z zakupie nowego sprzętu.

No więc wczoraj na mrozie ostatecznie wyłożył się mój stary Navroad Reco. Pojawiły się czarne placki i skazy. Ponieważ naprawa prawdopodobnie przekroczy koszt nowego urządzenia, przymierzam się do zakupu Modecom MX4 HD. Na Navroada (zwłaszcza Auro S6) raczej nie liczę po wielu nieprzychylnych opiniach na które napotkałem, sam też mam sporo uwag do RECO, firmowe zachodnie są nieco drogie a chcę mieć urządzenie dedykowane, tym bardziej, że mam prawie na dwa lata wykupioną licencję wAM. Tak więc smartfony i "Androidy" nie wchodzą w rachubę. Stąd zbieram opinię użytkowników, co sądzą o tym modelu. Minęły już prawie dwa lata, podobno oprogramowanie zostało poprawione.
Czy ktoś z użytkowników mógłby się podzielić swoją opinią na temat?



Offline starstruck

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 211
  • AM legal
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #50 : Styczeń 12, 2017, 18:44:35 »
Uważaj na MX4HD. Ma słabszy wyświetlacz od MX3HD i to jest główny zarzut użytkowników. Narzekają, że w słońcu słabo widać. A AM na trójce spokojnie wyrabia. Nie wiem czy warto dla paru MB więcej pamięci mieć słabszy ekran. Zresztą 4 ma też gorszy dotyk. Ale to są opinie tych którzy się przesiedli z 3 na 4. No i zapewne subiektywne  :smiley:


Offline zdzis.michal

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 215
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #51 : Styczeń 12, 2017, 21:54:51 »
Dzięki za odpowiedź i uwagi.
Cytuj
Ma słabszy wyświetlacz od MX3HD i to jest główny zarzut użytkowników. Narzekają, że w słońcu słabo widać

Mój Navroad Reco, bo z nim mam porównanie, też miał słaby wyświetlacz. W słońcu, jak się mocno nie podkręciło, prawie nic nie było widać. Trzeba było jechać prawie na końcu skali.Za to nocą świecił jak lampa. Nie było możliwości indywidualnego ustawienia jasności dla dnia i nocy. Aby to zrobić, trzeba wyjść z programu i ustawiać.
Cytuj
Zresztą 4 ma też gorszy dotyk

W Navrodzie również nie rewelacja. O ile środek działał nieźle, naroża a zwłaszcza lewy dolny do kitu. czasami trzeba kilkakrotnie stukać, żeby zareagował. Jak to jest w Modecomie?
Do wersji AM 6-12, 6-14 było nawet nieźle. Potem perypetie już opisywałem. Do chwili obecnej po przejechaniu ok. 120-140 km program odmawia dalszej pracy. I wystarczy jedynie go wyłączyć na chwilę i zastartować i pracuje nawet bez wpisywania celu, bo pamięta. Hardkor zawsze pojawiał się na autostradzie lub w dużym mieście. W końcu dochodziło do tego, że zbliżając się do przejazdu przez większe miasto profilaktycznie wychodziłem z programu, wyłączałem i po chwili na nowo włączałem. Zdarzało się, że musiałem na stacji benzynowej poprosić obsługę o szpilkę do twardego resetu i następne 120 km z głowy.
Cytuj
Nie wiem czy warto dla paru MB więcej pamięci mieć słabszy ekran

Zmiana nastaw pamięci nic nie pomagała. Czasami w połowie drogi komunikował mi że jestem u celu.
Na te wszystkie uwagi zgłaszane do suportu AM uzyskiwałem odpowiedź, że to wina software. Wbrew opisowi w instrukcji nie dawał się aktualizować a suport życzył sobie bardzo poważne pieniądze za ekspertyzę i naprawę. Po niecałych dwóch latach miałem na gwarancji wymienianą płytę główną ale gwarancja została przedłużona tylko o trzy tygodnie a nie od czasu wymiany płyty.
Jak wygląda Modecom w tym świetle?
Bateria, to całkowita porażka. Od początku to ok. 10-15 minut pracy, obecnie parę sekund, nawet program nie zdąży się załadować.
O niewątpliwych plusów (dodatnich jak mawiali uczeni w piśmie) należy połączenie funkcji nawigacji i rejestratora trasy. Jakość filmów w dzień wystarczająca, w nocy taka jak u innych, to jest słaba. Z nagrywaniem też ciekawa historia, bo wszystkie były datowane na jeden dzień dosyć odległy wstecz od rzeczywistości.
Głos wystarczający, zresztą ja nie lubię głośnego gadania. Obecnie Navroady wyposaża sią w stacje dokujące, co jest postępem.
Dlatego po takich perypetiach dosyć ostrożnie podchodzę do zakupu i zbieram informacje.


Offline ufwojcie

  • Newbie
  • Wiadomości: 41
  • Sprzęt: IPAQ rx5940, AM6 EU, TTN 6
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #52 : Styczeń 19, 2017, 12:23:51 »
Jakieś póltora roku temu miałem podobny dylemat.
W moim przypadku istotne były tylko:
- funkcjonalności związane z nawigacją
- możliwość podłączenia do internetu (AM traffic) - wołałbym tutaj WIFI ale niestety nei znalazłem takiego urządzenia,
-  wielkość wyświetlacza (nie za mały i jednocześnie by nie był to tablet...) ok 5"

Wybór padł na Reco2.

Obserwacje po półtora roku (używam  na trasach i niezbyt często, zarówno w PL jak i w EU)

Zalety:
1. Działa z AM bez problemu
2. Wyświetlacz - bardzo jasny - dla mnie OK
3. W tle działa automatycznie kamera (rozdzielczość trochę słaba ale nie oczekuję tutaj 4K)
4. Szybki serwis (patrz pkt 2 z wadach)
5. Głośnik OK
5. Bluetooth - połączenie DUN dla dostępu do internetu (patrz wady pkt 3)
6. Czułość: Dotyk - OK
7. Cena poniżej 400 PLN - w zasadzie akceptowalna (pod warunkiem, że bedzie działać kilka lat....)

Wady
1. Słaba bateria - kilka minut (dla mnie to nie problem bo i tak podłączam zasilanie)
2. Mialem wymianę gwarancyjną po ok 7 miesiącach - przestał łapac fixa
3. Internet  via bluetooth - DUN - mam telefon z androidem i tutaj niestety za każdym razem muszę zestawiać połączenie BT na nowo - nie wiem czemu RECO tego "nie pamięta" - jest to uciązliwe
4. Lubi się nagrzać

Podsumowując
W zasadzie jestem zadowolony - mankament to te połączenia BT no i konieczność wymiany - nie wiem jak długo wytrwa wymieniony sprzęt - od tego w zasadzie będzie zależeć ocen końcowa.

Przed zakupem zastanawiałem się na AM androidową.
Przeważyły 3 aspekty:
- wciąż brakujące funkcjonalności (przeynajmniej wtedy) w aAm
- urządzenia  androidowe - raczej droższe (nie chcę mieć nawigacji w telefonie)
- paradoksalnie pojemnościowy dotyk - testowałem aAM na galaxy s5 - ku mojemu zaskoczeniu operowanie na takim ekranie gdy jest on wpęty w uchwyt,  okazało się dla mnie zbyt trudne - po prostu urządzenie było zbyt czułe i najmniejsze drgnięcie reki (czasami jednak trzeba zmienić coś w Am kierując samochodem) powodowało niepożądane efekty (np przesunięcie mapy na drugi koniec miasta)

Oczywiście to co napisałem jest moja subiektywną opinią i na pewno wiele osób się z nią nie zgodzi w części lub całośći.
Mozę jednak pomoże Ci w dokonaniu właściwego wyboru







Offline zdzis.michal

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 215
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #53 : Styczeń 19, 2017, 14:11:36 »
Witam
Do ufwojcie

Dziękuję za informacje.
Cytuj
Oczywiście to co napisałem jest moja subiektywną opinią i na pewno wiele osób się z nią nie zgodzi w części lub całości.
Mozę jednak pomoże Ci w dokonaniu właściwego wyboru

W zasadzie już jestem zdecydowany. Miałem poprzednio RECO. Do mniej więcej 2 lat było wszystko OK i byłem zadowolony. Po prawie 2 latach miałem wymienioną płytę główną (jeszcze zdążyłem o włos). Po ok. 3 zaczęły się kłopoty z nawigacją opisane powyżej. Serwis sugerował wymianę oprogramowania, na co nie pozwalało samo urządzenie. Na własny koszt wysłanie do serwisu i naprawę pomimo, że jeden z ważnych elementów został wymieniony bez przedłużenia gwarancji na ten element zniechęciło mnie. Obecnie nawet napisałem do serwisu o koszt naprawy wyświetlacza i nie uzyskałem informacji. pomimo uszkodzenia wyświetlacza samo nagrywanie działa. Zresztą gwarancja 2-letnia nie obejmuje wyświetlacza.
Sama jakość nagrywania w RECO wystarczająca w dzień jest wg mnie słaba o zmroku i w nocy. Poza tym nawet RECO2 ma gorsze parametry niż inne modele Navroada (z poprzedniej generacji, co mnie nieco dziwi). AM i inne programy stale się rozrastają. Początkowo na starych wersjach było OK.
Cytuj
Wyświetlacz - bardzo jasny - dla mnie OK

To jest subiektywne wrażenie. Wg mnie z kolei zbyt jasny w nocy. Brak czujnika. Poza tym ta bateria. Nawet nie można na chwilę wyjąć z ładowarki, aby doprowadził gdzieś w mieście do zaparkowanego samochodu.
W zasadzie jestem już zdecydowany na Modecoma. I tu się dowiedziałem ze sklepu, model MX4HD jest EOL, czego nie potwierdził mi producent.
Tak więc jeszcze tu jest mały problem.

Serdecznie pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za opinię.


Offline RUKAT

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2255
  • Sprzęt: LG l9 aAM,  Toshiba Encore wAM
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #54 : Styczeń 19, 2017, 15:10:58 »
Proponuję też uwzględnić że niedługo rusza Galileo . Fajnie jakby nowy sprzęt to obsługiwał. Co prawda 90% sprzętu wymaga tylko aktualizacji softu ale nie wszystkie sprzęty aktualizację dostaną.

Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Offline marekb74

  • Newbie
  • Wiadomości: 1
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #55 : Styczeń 21, 2017, 15:09:55 »
W zasadzie jestem już zdecydowany na Modecoma. I tu się dowiedziałem ze sklepu, model MX4HD jest EOL, czego nie potwierdził mi producent.
Tak więc jeszcze tu jest mały problem.

MX4HD nie da się połączyć z Internetem (nie obsługuje DUN).


Offline zdzis.michal

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 215
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #56 : Marzec 07, 2017, 12:49:07 »
Dzisiaj zauważyłem na stronie Navroada nowy sprzęt do nawigacji, X5. Może był wcześniej, ale dopiero zauważyłem. Jest to 5'. Nieco poprawione parametry w stosunku do Auro, ale nie chwalą się już obsługą GLONASS ani tym bardziej nowego systemu europejskiego. Brak też informacji o DUNE. Ciekawym rozwiązaniem jest magnetyczna stacja dokująca. Nigdzie nie znalazłem instrukcji obsługi, ceny ani dystrybutora, informacji od AM o zgodności chociaż podobno jest i opinii.


Offline redi

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 636
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Toshiba Encore
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #57 : Marzec 08, 2017, 00:23:00 »
A nie próbowaliście wziąć sobie tableta na Windows 10 + GPS na USB lub BT? Ja takiego czegoś używam od kilku lat. Najpierw nawigacja na palmie (2,7"), później na Windows Mobile i też 2,7" a jeszcze później na Windows CE Navroad, ale ten ostatni jak padł to wziąłem sobie Toshibę Encore z GPS po BT. Złącze Tośki nie wytrzymało i zamieniłem na inny tablet z USB 3.0 i do tego GPS na USB. Zalety takie, że masz normalnego kompa a nie tylko nawigację i z reguły ma to 8 cali. Cena zaś to od 300 - 1000 zł.


Offline zdzis.michal

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 215
Odp: Padł mi sprzęt - co wybrać?
« Odpowiedź #58 : Marzec 08, 2017, 10:02:55 »
Cytuj
Zalety takie, że masz normalnego kompa a nie tylko nawigację i z reguły ma to 8 cali. Cena zaś to od 300 - 1000 zł

Też ciekawa propozycja, chociaż nie zawsze musi odpowiadać.
1. Osobiście nie jestem zwolennikiem kombajnu do wszystkiego a raczej specjalistycznych urządzeń, ale to jest subiektywne.
2. 8' wcale nie musi być zaletą. Może w samochodzie ciężarowym, w osobowym już nie. W niektórych krajach zaczyna wchodzić przepis o pokryciu przedniej szyby i widoczności. 5' wydaje się optymalne. Sprawa świecenia takiej lampy w nocy również jest niebagatelna.
3. Cena mogąca sięgać 1000 zł jest dosyć spora zwłaszcza jak na sprzęt dosyć delikatny i w przypadku kombajnu często używany do różnych celów. W przypadku nawigacji liczy się przede wszystkim niezawodność, chociaż np. Navroad pozostawia bardzo wiele do życzenia.
4. Część użytkowników ma wykupioną AM dla innych systemów. Przejście na następny dodatkowo podraża koszt.

To tylko takie luźne uwagi do rozważenia. Każdy sam musi określić co go interesuje i jakie ma mieć zastosowania, niemniej propozycja ciekawa.