Z Automapą po Francji

  • 20 Odpowiedzi
  • 26813 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline MMac

  • 39
Z Automapą po Francji
« dnia: Sierpień 02, 2018, 21:30:14 »
Wybraliśmy się w tym roku do Francji (przez Niemcy) z Automapą na WinCE (ModeCom FreeWay MX2); wersja Automapy 6.24.0; Mapy Europy 1802
Tak jak przez wcześniejsze 10 lat (a może więcej) nie narzekałem na anwidacje to tym razem mnie zawiodła.... :-(
1. Nie wyszukiwała mi NIC po adresach we Francji; zawsze przygotowuje sobie współrzędne GPS więc w kraju tego nie zauważyłem; mimo że podczas jazdy pokazywał nazwy miast i ulic to wyszukanie nie działało, nawet miasta już nie znajdowała; czy to po nazwie czy po kodzie pocztowym(po Polsce nie było problemu z adresami); dobrze że miałem starszą wersję i nią się wspomogłem gdy musiałem podjechać kilka razy pod jakiś adres
2. kilka razy podczas wyznaczania trasy tak skutecznie się zawiesiła, że musiałem wyłączać sprzęt
3. raz ciekawie się zapętliła podczas jazdy; w kółko wyznaczala trasę, pokazywała wyznaczoną, i od nowa; chyba z kilkanaście razy; całe szczeście jechałem w korku więc nie było problemu z resetem
4. mnóstwo razy błędnie podawała nr zjazdu z ronda; niestety kilka razy przez to źle pojechałem i musiałem zawracać
5. Mnóstwo razy  na ekranie pojawiał się asystent pasa ruchu - dwa pasy jeden ze strzałką drugi z krzyżykiem, również na drogach z jednym pasem ruchu
6. W dodze do Francji po przekroczeniu granicy nie chciała sama się schować informacja o przejściu granicznym
7. Czas dojazdu też nie potrafi zawsze dobrze oszacować; ok 100 km po drogach lokalnych i różnica ponad 20 minut; automapa pokazywała dłuższy czas; (żeby nie było nie przekraczałem prędkości a wręcz nawet jeździłem poniżej dopuszczalnej)
8. No i czasami potrafi wyznaczyć trasę po bocznych drogach choć obok są głowniejsze, szersze, wygodniejsze...

po tym wszystkich się zastanawiam: po co przez tyle lat przedłużam licencję... ?  :)


Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2018, 09:59:01 »
Posiadam wAM EU i chociaż przez dłuższy czas nie wyjeżdżałem za granicę, na polskich trasach przy korzystaniu z wersji EU od kilku lat mam dla punktów jak poniżej podobne wrażenia.

Cytuj
2. kilka razy podczas wyznaczania trasy tak skutecznie się zawiesiła, że musiałem wyłączać sprzęt
Podczas jazdy w Polsce po przejechaniu ok 120 km występuje regularnie. Wyłączam twardym resetem lub jak ostatnio usuwam trasę i wgrywam cel na nowo.

Cytuj
3. raz ciekawie się zapętliła podczas jazdy; w kółko wyznaczala trasę, pokazywała wyznaczoną, i od nowa; chyba z kilkanaście razy; całe szczeście jechałem w korku więc nie było problemu z resetem
To zapętlenie również występuje często. Recepta jak powyżej, tylko twardy reset. Nieraz po przejechaniu zaledwie kilku km oznajmia, że jestem u celu. włączenie na nowo powoduje dalszą prawidłową nawigację.

Cytuj
[8. No i czasami potrafi wyznaczyć trasę po bocznych drogach choć obok są głowniejsze, szersze, wygodniejsze/quote]
To akurat chyba zależy od ustawienia opcji w programie, więc można częściowo wyeliminować. Jednak zdarzały się wypadki, że na rozeznanej dobrze trasie wielokrotnie przejechanej z AM potrafiła niespodziewanie skierować na jakąś lokalną drogę dłuższą, gorszą i wolniejszą, więc bez uzasadnienia.

Wg mojego rozeznania te atrakcje występują dla wersji EU, dla PL nie słyszałem. Ostatnią, która nie miała takich niespodzianek była 6.16 ale miała dużo mniejszą wielkość pliku. Problem w przeciągu kilku lat był wielokrotnie zgłaszany serwisowi (ostatnio ok. miesiąc temu) i nigdy nie doczekał się rozwiązania przy podawaniu wszelkich żądanych plików z zapisami do serwisu.

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2018, 19:53:10 »
Może to zabrzmi ... ale z tym sprzętem na tym systemie to już cud że AM w ogóle jakoś tam działa.

*

Offline starstruck

  • ***
  • 261
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2018, 18:39:36 »
Dlaczego cud? Przecież jest to program pod ten system i na ten sprzęt. Ciekawe, że do wersji 6.22 nie było takich problemów. System i sprzęt się nie zmienił. Coś skopali w 6.23 a potem już nikt tym się nie zajmuje i tak się to ciągnie.

*

Offline Kleofas84

  • 6
  • Sprzęt: Modecom MX3>Modecom SX 7.1
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 07, 2018, 18:43:42 »
Miałem podobne problemy na Modecom MX3 jadąc  z Węgier, ale zdarzyło się to jeden raz.
Rozwiązaniem problemu było sformatowanie karty pamięci i wgranie mapy jeszcze raz.

Czy ma Pan ten sam soft (firmware), czasem warto przywrócić fabryczny?



*

Offline wsz

  • ***
  • 294
  • Sprzęt: Eten X800-->Sony Xperia SP-->Xperia XZ1 Compact
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 08, 2018, 10:46:18 »
Po pierwsze gratulacje dla MMac, że tyle czasu udało mu się używać produktu, dla którego korzenie systemu operacyjnego Windows CE (1.0) sięgają 1996 roku, a oficjalna wersja dla jego nawigacji to Windows CE 6.0 z 2006 roku (oficjalne wsparcie Microsoftu właśnie wygasło w kwietniu tego roku - ciekawe, co będą dawać w nowych modelach, bo cechy dodane w wersjach CE 7.0 i 8.0 [2013 rok] nie wydają się specjalnie potrzebne w takich urządzeniach), a wersji bez wsparcia chyba nie wolno im będzie sprzedawać (tak jak np. było z XP na PCtach).

Miałem podobne problemy kilka lat temu z niektórymi wersjami wAM na sprzęcie z 64MB RAM (do tego szalona rozdzielczość 640x480 dodatkowo zajmowała pamięć), kiedy 128MB nie było już nowością, a wAM miała coraz więcej funkcjonalności i mapy stawały się bardziej szczegółowe, a POI liczniejsze. Czas było pożegnać się z Windows CE.

Dzisiaj u mnie problem czasami wracał (samoczynne resety całego systemu) dla niektórych wersji aAM, bo mam sprzęt z 1GB RAM, ale kiepską wersją Androida 4.3, który często zostawia po pewnym czasie tylko ok. 200-300MB wolnej pamięci (wszystkie zbędne APKi dawno wyłączone - po restarcie ok. 400MB wolnego). U syna aAM działa bez takich niespodzianek - ma 3GB RAM i nowszą wersję Androida. Mam przekonanie, że AM nie będzie się przejmować moimi problemami i niedługo przyjdzie pora na kolejną zmianę - na pewno nie mniej niż 3-4GB RAM w nowym urządzeniu.

Mimo wszystko "atrakcje" i sposoby obejścia opisane przez zdzis.michala to dla mnie egzotyka. Używam od lat map EU z aAM od lat i może ze dwa razy musiałem sam resetować smartfona dla jakiejś starszej wersji aAM. Nawigowałem 600-1000 km bez wyłączania urządzenia. Na wersji PL to już jest długi dystans.

Ale kartę warto sformatować - mi to też raz pomogło dla wAM.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2018, 10:59:26 wysłana przez wsz »

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2018, 13:26:26 »
I właśnie kolega wsz wyjaśnił teraz 80% problemów związanych z AutoMapą na tym sprzęcie. Lepiej tego nie dało się ująć.

*

Offline wsz

  • ***
  • 294
  • Sprzęt: Eten X800-->Sony Xperia SP-->Xperia XZ1 Compact
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2018, 10:32:14 »
Przy porządkowaniu szuflady trafiłem na starą kartę microSD, na którą dość długo wchodziła wersja EU - ma 2 GB pojemności. Kiedyś EU zajmowała chyba coś ok. 1.4GB. Potem to rosło i miałem sytuację, że wAM strasznie zaczęło mulić na tym samym sprzęcie, chociaż dalej było nieco wolnego miejsca na karcie. Zmieniłem kartę na 8GB i problem ustąpił. A potem była przesiadka na aAM.

Obecnie EU ma ok. 3,5GB, więc ilość danych wzrosła około trzykrotnie, a dodatkowo dodano funkcjonalności w programie (zajmują pamięć, nawet jak się z nich nie korzysta). Czyli nawigując, dziś urządzenie średnio musi dać sobie radę z ok. 3 razy większą liczbą danych na kilometr przejechany (w dużych miastach na pewno dużo więcej w porównaniu z lokalnymi drogami, czy nawet autostradami) w stosunku do czasów, gdy całe rozwiązanie oparte o Windows CE z procesorem do 800MHz i 128MB RAM było projektowane.

Osobiście, wolę zmieniać sprzęt i mieć bardziej szczegółowe mapy/POI, niż zachowywać działanie starych rozwiązań. Chyba już każdy producent oferuje nawigację z Androidem - chociaż lepiej i może taniej byłoby samemu ją skompletować z tabletu/smartfona z GPS + uchwyt za kilkanaście/kilkadziesiąt zł + ładowarka samochodowa w podobnym zakresie cen. Ja używam smartfona, bo nie raz przydała mi się nawigacja poza samochodem, a przy niskich cenach powerbanków i specjalizowanych "sakw" rowerowych na smartfony, jest to także użyteczne na takich wycieczkach (tyle, że tu np. OsmAnd+ jest lepszy).

Co kto woli i co komu potrzebne.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 10, 2018, 16:48:05 »
Można jeszcze ograniczyć ilość danych i wgrać tylko część map. Jak jedziemy do Francji to Skandynawia nam nie potrzebna :ohreally: A jeśli jednak jeździmy po całej Europie to raczej  trzeba zainwestować w sprzęt   B)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline wsz

  • ***
  • 294
  • Sprzęt: Eten X800-->Sony Xperia SP-->Xperia XZ1 Compact
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 10, 2018, 20:57:56 »
To oszczędza tylko miejsce na karcie, ale nie zmienia statystycznie większej ilości "danych na kilometr" tam gdzie nawigujemy.

Zresztą zabawa w takie cięcia przy dzisiejszych pojemnościach i cenach kart, to też egzotyka. Prościej puścić całość na aAM czy iOS. Dalej mapy wAM trzeba instalować poprzez PCta z Windows?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2018, 21:11:57 wysłana przez wsz »

*

Offline MMac

  • 39
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2018, 18:59:21 »
1. Zawsze instaluje automape na nowej karcie lub conajmniej sformatowanej - poprzednią wersje zostawiam sobie "na wszelki wypadek" - teraz się przydała ze względu na problemy z szukaniem po adresach
2. Nigdy nie instaluje calej mapy Europy - a tylko te kraje do których jest możliwe że pojade czyli np nic na wschód od nas (bo tam nie mam planów) bez Grecji, bez Portugalii, Skandynawie i Wielką Brytanie też pomijam i bez jeszcze kilku krajów
3. Sprzęt może i stary ale podczas instalacji Automapa ma ten model do wybrania i nie ostrzega że coś może nie działać
4. Co do zawieszania - ok - mogę przyjąć że to sprzęt ale pozostałe problemy?..... Mam wrażenie że co wersja to gorzej wyznacza trasy; miałem dwa przypadki po Polsce, w którejś z wersji, że podczas jazdy musiałem zjechać z głównej drogi żeby po kilku kilometrach kółka wrócić na tą sama drogę i były to drogi, które od dawna są wybudowane no i nie mam LiveDrive czyli nie było to omijanie korków:-) (może dlatego tak mało takich przypadków, że jeżdże z GPSem na dłuższe trasy tylko kilka razy w roku a po Polsce coraz częściej używam "Here WeGo") 

No i sprzęt planuje zmienić ale nie wiem co wybrać; chciałbym poza smatfonem mieć coś jeszcze gdy sprzęt odmówił działania (no i przyzwyczaiłem się do głosu Krzysztofa Hołowczyca :wink: )
z posiadaniem MODECOMu jestem zadowolony więc myślałęm o MX4  :)

*

Offline wsz

  • ***
  • 294
  • Sprzęt: Eten X800-->Sony Xperia SP-->Xperia XZ1 Compact
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 13, 2018, 19:52:26 »
Jak lubisz? Hołowczyc jest domyślnym głosem dla aAM i pewnie też jest na iOS.
W pierwszym z brzegu sklepie z sieci stacjonarnych tablety z GPS i Androidem nie starszym niż 6 są w cenie 250-300 zł ( w tym markowe), a mają parametry lepsze wspomnianej przezCiebie nawigacji (dalej stary świat Windows CE 6.0). Należy tylko dobrać uchwyt i ładowarkę jak pisałem powyżej. Tani lub używany smartfon z Androidem też może być lepszy technicznie. Powinien działać bez karty SIM.

*

Offline MMac

  • 39
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2018, 17:48:39 »
Ale aAM to brak mozliwosci uzywania nawigacji po uplywie czasu na który się wykupiło licencje. (czy sie mylę?) a w win CE to jednak starych map moge używać dożywotnio. Inna sprawa że ciągle przedłużam licencję ale zdażało się przedłużyć po upływie ważności aktualnej.

No i jak jest w aAM z używaniem nawidacji bez połączenia z internetem? Bo miałem jakiś czas MapeMap i mimo że licencja dożywotnia to bez dostępu do internetu nie dało się uruchomić aplikacji :-/

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 14, 2018, 21:55:29 »
aAM działa bez neta tylko nie ma trafiku  :ok: A co do dożywotniego używania wAM to raczej nie chodzi o życie uzera tylko diwajsa   :E
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline wsz

  • ***
  • 294
  • Sprzęt: Eten X800-->Sony Xperia SP-->Xperia XZ1 Compact
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 15, 2018, 21:36:19 »
Do 2022 roku mają u nas oddać (teoretycznie) ponad 1200 km ekspresówek i autostrad, więc stare mapy będą średnio przydatne (chyba, że drogi lokalne). aAM ma licencje 7 dniowe, 90 dniowe, roczne i dwuletnie, które można sumować - jak Ci wygaśnie, to niczego nie musisz kupować wstecz. Możesz mieć jednocześnie wgrane mapy PLi EU. Jedziesz za granicę, to wykupujesz np. 3x7dni, a potem możesz zmienić mapy na PL i kupujesz tańsze licencje na ile Ci trzeba. Mapy wygrywasz i aktualizujesz samym programem aAM. Z niego też kupujesz licencje przez Google Play. Używasz do tych celów WiFi lub 3G/LTE jak masz korzystną ofertę operatora. Masz smartfon z Androidem? Jeśli tak, to pobierz aAM, potem załaduj mapy PL lub EU i masz 7 dni darmowego testowania. Inną różnicą jest to, że musisz mieć ponad dwa razy więcej miejsca na karcie lub w pamięci wewnętrznej, bo mapy muszą się tam zmieścić stara i nowa wersja razem do momentu, aż aAM podstawi sobie nową do użytku i potem usunie starą po aktualizacji. Nie ma wgrywania mapy EU kawałkami - zawsze cała. Bez ważnej licencji możesz wyznaczyć swoje położenie i szukać POI, oraz oglądać mapy. Nie możesz nawigować i wyznaczać tras - tu wAM jest lepsza.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2018, 21:40:41 wysłana przez wsz »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 16, 2018, 22:32:48 »
Tak jak przez wcześniejsze 10 lat (a może więcej) nie narzekałem na anwidacje to tym razem mnie zawiodła.... :-(
1. Nie wyszukiwała mi NIC po adresach we Francji...
Pojawiła się nowa wersja AM (6.25 beta) z poprawionym wyszukiwaniem adresów we Francji.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MMac

  • 39
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 21, 2018, 18:11:03 »
Pojawiła się nowa wersja AM (6.25 beta) z poprawionym wyszukiwaniem adresów we Francji.

czyżby to skutek mojego wpisu z pocżatku sierpnia?  :D

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 22, 2018, 09:36:12 »
Jest szansa  :ok:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline MMac

  • 39
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 24, 2018, 21:46:30 »
Jest szansa  :ok:

to mogliby jeszcze jedną zmianę zrobić  :) brakuje mi możliwości wyłączenia dróg płatnych w ramach kraju (a nie całej trasy)
np jak jade do Włoch to po Czechach i Austri mogą być płatne ale ten kawałek we Włoszech chętnie bym pominął płatne; teraz to robie na granicy a wołałbym na początku wyznaczania trasy; Podobnie jak do Francji (Alzacja) też ten kawaełk we Francji pasowałby bez płatnych

*

Offline MMac

  • 39
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 08, 2020, 19:54:59 »
W tym roku znowu byłem we Francji (przez Niemcy; powrót przez Włochy, Austrię, Czechy) z Automapą na WinCE (ModeCom FreeWay SX 7.2); wersja Automapy 6.25.1; Mapy Europy 2006
- dalej żle liczy zjazdy na niektóprych rondach
- pojawiły się jakiś dziwne manewry - raz się dałem nabrać :-) - zjazd z autostrady, za bramkami na pierwszym rondzie (kilkaset metrów) nawrót i z powrotem na autostrade
- kilka razy wyleciała (jakiś komunikat o błędzie => OK => i sie zamykała)
- podczas powrotu (Austria) chyba w sumie przez kilkadziesiat kilometrów  w kólko wyznaczała trasę (musiałem zamknąc aplikacje, uruchomić i takie coś pomagało na kilka minut)
- często miałem sytuację, że widział mnie na drodze obok autostrady zamiast na austostradzie
- strasznie dlugo łapała fixa
- podczas postoju na światłach nagle usłyszałem "zwolnij" :-) (mam ustawione ostrzeganie o przekroczeniu prędkości)
Te trzy ostatnie to chyba wina sprzętu



*

Offline MMac

  • 39
Odp: Z Automapą po Francji
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 30, 2023, 16:15:29 »
Kolejna podróż - znowu Automapa; najnowsza z lipca; próbowałem "po mieście" map google i mapy.cz ale nie spasowały mi... więc wziąlem na miesiąc automape; myślałem że będzie lepiej niż było parę lat temu...
Niestety:
Beznadziejnie informacje o ograniczeniach prędkości; już w Polsce na odcinku średnicówki w Gliwicach gdzie od zawsze jest 70 km/h pokazywała miejscami 100 km/h; w Niemczech i we Francji też nie można było niestety polegać na wskazaniach automapy bo dozwolone prędkości sporo razy sie nie zgadzały i to w różna strone... :-/
Beznadziejny jest też opis manewru " Za .... metrów - prosto" a to prosto to raqz oznaczało że trzeba się trzymać lewej strony a raz że prawej... nie można po prostu powiedzieć "... trzymaj się ... strony"?;
Dobrze że tym razem automapa nie myliła zjazdów na rondach i nie kazała zjeżdżaj z strasy i wracać na nią...
Takie coś mnie jeszcze spotkało - wracając skręciłem do Zgorzelca zatankować, wracając żle skręciłem na jednym z rond; szybko wyzanczył trasę więc nie zawracałem tylko pojechałem; niestety przegonił nas po takiej beznadziejnej drodze.... (wiem mam ustawiona 'nadłóż..unikając zawracania" ale chyba przegonił nas więcej niż to ustawienie. Ciekawostka też była pod koniec gdy automapa pokazwyła "do celu 127 km" a pod spodem "prosto 142 km" :-)

W sumie najbardziej w mapie mi zależy na trzech rzeczach: możliwość wprowadzania celu przy użyciu współrzędnych GPS; porządne informacje o limitach prędkości (i informowanie o przekroszeniu) oraz asysten pasa ruchu...
Jest coś lepszego (mimo wszystko) niż  Automapa?