MiploTraffic jest jak dotąd jedyną usługą serwisu Miplo mającą bezpośredni i automatyczny
wpływ na kalkulację tras w AutoMapie dla wszystkich użytkowników tej usługi.
Polega ona na blokowaniu odcinków dróg, na których postawione są POI ze wskazanych
przez użytkownika
kategorii MiploTraffic.
oraz odblokowaniu odcinków fabrycznie zablokowanych, które już są przejezdne (antyblokady).
Każda synchronizacja POI aktualizuje jednocześnie zablokowane odcinki,
dodaje blokady nowozablokowanych odcinków, usuwa nieaktualne
oraz uwzględnia zmiany wybranych do MiploTraffiku kategorii POI.
Dodawanie i usuwanie blokad na Miplo odbywa się drogą pośrednią,
poprzez dodanie/usunięcie POI z trafikowych kategorii.Podczas synchronizacji POI program MiploSync zapisuje pliki z zablokowanymi odcinkami w katalogu:
Automapa EU\Profiles\osobowy (lub inny aktualnie używany profil)\Data Files\ Na komplet plików blokad składają się:
- zawsze pusty plik (0 bajtów) 'etykieta'
default.sgm- zestaw plików
default.hd* (w miejscu gwiazdki są 2 cyfry rozdzielone podkreślnikiem, np. 3_3)
- zestaw plików
default.dt*Funkcja działa w ten sposób, że jeżeli mając wyznaczoną trasę dokonamy synchronizacji
i w jej wyniku zostanie zablokowany jakiś odcinek leżący na tej trasie,
to AM automatycznie dokona rekalkulacji trasy omijając ten odcinek.
w AM6.5 jest bug w wyniku którego AM po synchronizacji blokad nie rekalkuluje
automatycznie trasy, wskutek czego blokada zadziała dopiero po sprowokowaniu rekalkulacji trasy.
(w dowolny sposób, np. zjeżdżając z trasy, wywołując funkcję przeliczenia trasy, etc.)Synchronizacja zablokowanych odcinków w AM6.5 przy użyciu programu MiploSync w wersji 1.8.0.1
jest praktycznie bezobsługowa, wymaga jedynie jednorazowego wyboru kategorii w serwisie Miplo.
Jeśli z jakiegoś powodu komuś blokady nie działają, to najprostszym sposobem rozwiązania problemu
jest znalezienie i usunięcie z katalogów Data Files wszystkich plików *.sgm, *.dt* i *.hd*,
uruchomienie AM, wczytanie standardowego pliku blokad i przeprowadzenie synchonizacji POI.Dodanie do swojej AM lub do swrwisu Miplo punktu z kategorii subskrybowanej w traffiku,
skutkuje zablokowaniem odcinka natychmiast po najblizszej synchronizacji u autora POI
i u użytkowników subskrybujących również POI niezweryfikowane.
Użytkownicy pobierający tylko POI zweryfikowane przez moderatorów, będą mieli blokadę
po pierwszej synchronizacji dokonanej po zatwierdzeniu punktu przez moderatora.
Usuwanie blokad.Usunięcie blokady odcinka w AM odblokowuje odcinek tylko do najbliższej synchronizacji,
po synchronizacji zostanie on ponownie zablokowany. Aby skutecznie (trwale)
odblokowac odcinek zablokowany przez MiploTraffic trzeba usunąć punkt POI
który odpowiada za blokadę tego odcinka, a tę operację trzeba wykonać w serwisie Miplo.
POI usuniete z poziomu AM nie są usuwane z serwisu, ani nawet informacja o usunięciu POI
nie jest do miplo przekazywana. Różnica między usunięciem w swojej AM POI a blokady
pochodzącej z Miplo jest tylko taka, że POI nie zostanie przywrócony po synchronizacji.
(AM zapamięta usunięcie POI i nie wyświetli go)
Blokady i antyblokady prywatneOdcinki za/odblokowane z poziomu AM traktowane są jako blokady prywatne
nie są przesyłane do serwisu Miplo i nie są usuwane podczas synchronizacji.
W sytuacji kiedy blokada prywatna i z Miplo dotyczy tego samego odcinka
blokady z Miplo mają wyższy priorytet. Znaczy to że z poziomu AM nie da się skutecznie
zablokować odcinka odblokowanego na Miplo ani odblokować zablokowanego na Miplo.
Zmiana dokonana przez użytkownika w AM zostanie cofnięta podczas najbliższej synchronizacji.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Algorytm zamieniający współrzędne POI na blokady odcinków ma określone granice tolerancji
i uwzględnia nie tylko punkty postawione dokładnie na odcinku drogi, ale również
punkty postawione niedokładnie, tuż obok drogi, w odległości nie przekraczającej około 10m.
Jeśli POI zostanie ustawiony niedokładnie, a w jego bezpośredniej bliskości znajdzie się
kilka odcinków dróg, zablokowany zostanie tylko jeden odcinek, ten przebiegający najbliżej punktu.
Ale ta odległość jest liczona przez porównanie współrzędnych punktu i współrzędnych opisujących
odcinek drogi i wynik tego porównania nie zawsze jest zgodny z ich graficzną reprezentacją na mapie.
Czyli oglądając mapę może się nam wydawać, że zablokowany powinien zostać inny odcinek niż ten
który został zablokowany, bo na ekranie wyglada, że znajduje się on nieco bliżej punktu.
Dlatego bardzo ważne jest, by podczas wstawiania POI z grupy tych kategorii,
które mogą być wybrane do MiploTraffic, były one wstawiane precyzyjnie,
przy jak najwiekszym zbliżeniu mapy i nie w bezpośredniej bliskości skrzyżowania.(zalecam odległość 5mm od skrzyżowania przy max. zbliżeniu mapy)
W przeciwnym razie wstawienie punktu może spowodować nieoczekiwane skutki
w postaci zablokowania innego odcinka drogi.
Poniżej w załącznikach przedstawiam przykłady skutków jakie może spowodować
brak precyzji przy wstawianiu punktów oraz korzystanie z nieaktualnej mapy na Miplo.