Wszystko o MiploTraffic

  • 61 Odpowiedzi
  • 53764 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Wszystko o MiploTraffic
« dnia: Styczeń 18, 2009, 15:54:47 »
MiploTraffic jest jak dotąd jedyną usługą serwisu Miplo mającą bezpośredni i automatyczny
wpływ na kalkulację tras w AutoMapie dla wszystkich użytkowników tej usługi.
Polega ona na blokowaniu odcinków dróg, na których postawione są POI ze wskazanych
przez użytkownika kategorii MiploTraffic.
oraz odblokowaniu odcinków fabrycznie zablokowanych, które już są przejezdne (antyblokady).

Każda synchronizacja POI aktualizuje jednocześnie zablokowane odcinki,
dodaje blokady nowozablokowanych odcinków, usuwa nieaktualne
oraz uwzględnia zmiany wybranych do MiploTraffiku kategorii POI.
Dodawanie i usuwanie blokad na Miplo odbywa się drogą pośrednią,
poprzez dodanie/usunięcie POI z trafikowych kategorii.


Podczas synchronizacji POI program MiploSync zapisuje pliki z zablokowanymi odcinkami w katalogu:
Automapa EU\Profiles\osobowy (lub inny aktualnie używany profil)\Data Files\
Na komplet plików blokad składają się:
- zawsze pusty plik (0 bajtów) 'etykieta' default.sgm
- zestaw plików default.hd*  (w miejscu gwiazdki są 2 cyfry rozdzielone podkreślnikiem, np. 3_3)
- zestaw plików default.dt*

Funkcja działa w ten sposób, że jeżeli mając wyznaczoną trasę dokonamy synchronizacji
i w jej wyniku zostanie zablokowany jakiś odcinek leżący na tej trasie,
to AM automatycznie dokona rekalkulacji trasy omijając ten odcinek.
w AM6.5 jest bug w wyniku którego AM po synchronizacji blokad nie rekalkuluje
automatycznie trasy, wskutek czego blokada zadziała dopiero po sprowokowaniu rekalkulacji trasy.
(w dowolny sposób, np. zjeżdżając z trasy, wywołując funkcję przeliczenia trasy, etc.)


Synchronizacja zablokowanych odcinków w AM6.5 przy użyciu programu MiploSync w wersji 1.8.0.1
jest praktycznie bezobsługowa, wymaga jedynie jednorazowego wyboru kategorii w serwisie Miplo.

Jeśli z jakiegoś powodu komuś blokady nie działają, to najprostszym sposobem rozwiązania problemu
jest znalezienie i usunięcie z katalogów Data Files wszystkich plików *.sgm, *.dt* i *.hd*,
uruchomienie AM, wczytanie standardowego pliku blokad i przeprowadzenie synchonizacji POI.


Dodanie do swojej AM lub do swrwisu Miplo punktu z kategorii subskrybowanej w traffiku,
skutkuje zablokowaniem odcinka natychmiast po najblizszej synchronizacji u autora POI
i u użytkowników subskrybujących również POI niezweryfikowane.

Użytkownicy pobierający tylko POI zweryfikowane przez moderatorów, będą mieli blokadę
po pierwszej synchronizacji dokonanej po zatwierdzeniu punktu przez moderatora.

Usuwanie blokad.
Usunięcie blokady odcinka w AM odblokowuje odcinek tylko do najbliższej synchronizacji,
po synchronizacji zostanie on ponownie zablokowany. Aby skutecznie (trwale)
odblokowac odcinek zablokowany przez MiploTraffic trzeba usunąć punkt POI
który odpowiada za blokadę tego odcinka, a tę operację trzeba wykonać w serwisie Miplo.
POI usuniete z poziomu AM nie są usuwane z serwisu, ani nawet informacja o usunięciu POI
nie jest do miplo przekazywana. Różnica między usunięciem w swojej AM POI a blokady
pochodzącej z Miplo jest tylko taka, że POI nie zostanie przywrócony po synchronizacji.
(AM zapamięta usunięcie POI i nie wyświetli go)

Blokady i antyblokady prywatne
Odcinki za/odblokowane z poziomu AM traktowane są jako blokady prywatne
nie są przesyłane do serwisu Miplo i nie są usuwane podczas synchronizacji.
W sytuacji kiedy blokada prywatna i z Miplo dotyczy tego samego odcinka
blokady z Miplo mają wyższy priorytet. Znaczy to że z poziomu AM nie da się skutecznie
zablokować odcinka odblokowanego na Miplo ani odblokować zablokowanego na Miplo.
Zmiana dokonana przez użytkownika w AM zostanie cofnięta podczas najbliższej synchronizacji.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Algorytm zamieniający współrzędne POI na blokady odcinków ma określone granice tolerancji
i uwzględnia nie tylko punkty postawione dokładnie na odcinku drogi, ale również
punkty postawione niedokładnie, tuż obok drogi, w odległości nie przekraczającej około 10m.
Jeśli POI zostanie ustawiony niedokładnie, a w jego bezpośredniej bliskości znajdzie się
kilka odcinków dróg, zablokowany zostanie tylko jeden odcinek, ten przebiegający najbliżej punktu.
Ale ta odległość jest liczona przez porównanie współrzędnych punktu i współrzędnych opisujących
odcinek drogi i wynik tego porównania nie zawsze jest zgodny z ich graficzną reprezentacją na mapie.
Czyli oglądając mapę może się nam wydawać, że zablokowany powinien zostać inny odcinek niż ten
który został zablokowany, bo na ekranie wyglada, że znajduje się on nieco bliżej punktu.

Dlatego bardzo ważne jest, by podczas wstawiania POI z grupy tych kategorii,
które mogą być wybrane do MiploTraffic, były one wstawiane precyzyjnie,
przy jak najwiekszym zbliżeniu mapy i nie w bezpośredniej bliskości skrzyżowania.

(zalecam odległość 5mm od skrzyżowania przy max. zbliżeniu mapy)
W przeciwnym razie wstawienie punktu może spowodować nieoczekiwane skutki
w postaci zablokowania innego odcinka drogi.

Poniżej w załącznikach przedstawiam przykłady skutków jakie może spowodować
brak precyzji przy wstawianiu punktów oraz korzystanie z nieaktualnej mapy na Miplo.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2011, 17:54:09 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline andrep

  • ***
  • 432
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MioP550,VivoS6,Samsung M51 AM PL Android i AA
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2009, 16:48:37 »
Świetny opis tej tej funkcji,dzięki nocnyMarku  :ok:
Pozdrawiam

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 18, 2009, 18:15:14 »
Wątek zatytułowałem 'wszystko o...', więc śmiało kontynuujcie :)
Na razie mamy ledwie elementarz...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2009, 20:35:33 »
Skoro Zapraszasz, to ja skorzystam.

Prośby (najważniejsze) z punktu widzenia moderatora (kilku) kategorii traffic w 3-ech punktach (z rozwinięciem, niestety):

1. Szanujmy swój czas (użytkownik - moderator - użytkownik).
    - proszę nie dodawać punków z automatycznym opisem - generowany automatycznie przez program AM, bez ingerencji użytkownika,
    - dopuszczam dodawanie punków z dowolnym opisem (w strukturze i formie) - byle zawierał czytelny opis sytuacji adekwatny do punktu (niekoniecznie kategorii),
    - opis punktu zwięzły i krótki najlepiej jednowyrazowy (bez używania przymiotników, czasowników i takich innych),
      np.: las, pole, płot, szlaban, ściana, słupki, urwisko, pole minowe, brak mostu, itp.

2. Jeśli dodajesz punkt do bazy, sprawdź (zastanów się), czy chciałbyś z takiego skorzystać.
    - zalecam "ręczne" wprowadzanie punków z poziomu mapy w urządzeniach nawigacyjnych lub na stronie www jeśli sytuacja tego wymaga (zalecana precyzja),
    - proszę o nie powielanie punków w kategoriach pokrewnych (tzw. dublowanie), np.: każdy "ruch wahadłowy" to "zwężenie" i "roboty drogowe",
      wystarczy dodać jeden punkt "ruch wahadłowy" i mamy "załatwione" pozostałe kategorie.
    - nie wprowadzajmy do bazy punków, które "nie mieszczą się" w istniejących kategoriach lub nie ma aktualnie możliwości technicznych aby je wykorzystać,
      np.: zakaz ruchu w poniedziałek od 6-9 lub "tutaj brakuje drogi" w kategorii "Nieistniejące drogi".

3. Jeśli dodajesz punkt do bazy spodziewaj się moderatora "w domu".
    - jeśli punkt nie spełnia powyższych wymagań - kontakt z moderatorem PEWNY.
    - proszę w miarę precyzyjnie odpowiedzieć na zadane pytanie - nie wdawać się w dyskusje (to może się źle skończyć, z blokadą konta włącznie).
    - moderator ma zawsze rację, a jak nie ma to "w każdej chwili" można go zmienić.



Po "szóste" (ostatnie): Ceń moderatora swego zawsze możesz mieć gorszego.
    
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2009, 21:03:55 wysłana przez igab »

*

Offline montrala

  • **
  • 111
  • Strzelam bo lubie
  • Sprzęt: N560, i600, i900, HD2
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2010, 11:57:43 »
Pytanie:

Ul. Francuska w Warszawie jest wyłączona z ruchu na całej długości od Ronda Waszyngtona do Zwycięzców. Żeby "MT" zadziałał poprawnie to należy dodać POI na każdym odcinku między skrzyżowaniami. Tak?
Pozdrawiam,
                              Montrala

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2010, 13:41:41 »
Teoretycznie powinien być zablokowany 1 odcinek między każdym skrzyżowaniem.
Praktycznie to co już jest zablokowane wystarcza do zablokownia >90% tras przez ten rejon.
Mogą się jeszcze trafić nieliczne trasy lokalne z punktami trasy w bezpośrednim sąsiedztwie
(na Katowickiej, Czeskiej, Styki etc.) gdzie AM będzie próbowała wyznaczyć trasę przez jakiś
niezablokowany fragment Francuskiej.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline rpp

  • *
  • 88
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 20, 2010, 11:23:24 »
Przeczytałem opis Marka ale nadal nie jestem pewny jednej rzeczy.

Czy MiploTraffic oprócz blokad ustawianych w ramach miplo.pl uwzględnia także ruch na drogach (chyba tak - bo pasek od traffica zmienia kolor z zielonego przez żółty do czerwonego)? Jeśli tak to na jakiej zasadzie ustalane są aktualne obciążenia danej trasy? Czy są to dane statystyczne dla danego obszaru w określonych godzinach czy też dane bieżące?
Czy jeśli nie zaznaczę żadnej kategorii w miplo.pl to w ramach np. trasy szybkiej AM uwzględni ruch na drogach i wybierze trasę rozsądniejszą?


Tak samo np. kategoria wypadek/kolizja - czy to są punkty zgłaszane przez użytkowników w trakcie jazdy (bo o ile np. remont to można powiedzmy wprowadzić po np. dojechaniu do domu to średnio widzę, żeby na bieżąco aktualizować kwestie typu wypadek/kolizja gdzie za 1-2h będzie już po sprawie).

*

Offline kiniu

  • *
  • 89
  • Sprzęt: Goclever4366FMBT & HTC HD2  & (FSn560)
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 21, 2010, 15:53:33 »
Witam,
Wybieram się w dłuższą podróż i mam zamiar skorzystać z MiploTraffic.
Ze wstępnej analizy kategorii wchodzących w skład w/w wybrałem:
- Nieistniejąca droga
- Zakaz ruchu
- Bezdroża
- Zablokowany odcinek
- Antyblokady

Pytanie do kolegów używających na co dzień w MiploTraffic czy te kategorie
są wystarczające dla pojazdu osobowego czy trzeba coś dodać ew. ująć ?
[mod]dobrze wybrałeś, to optymalny zestaw[/mod]
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 10:43:48 wysłana przez nocnyMarek »

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2010, 15:58:26 »
Czy można prosić o wyjaśnienie terminu antyblokada? Oraz takiego passusu z pierwszego postu:
Cytuj
Znaczy to że z poziomu AM nie da się skutecznie zablokować odcinka odblokowanego na Miplo
Czy to oznacza, że blokada raz wstawiona do Miplo pozostaje tam na zawsze, i jest co najwyżej "odblokowana"? Bo na chłopski rozum spodziewałbym się, że wszystkie drogi w AM są domyślnie "odblokowane". I że zatwierdzone przez moderatora zniesienie blokady powinno ją po prostu całkowicie wymazać z bazy danych.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2010, 16:13:07 »
Nie, znaczy to, że blokadę z Miplo można trwale usunąć tylko w serwisie Miplo
A co w tej definicji antyblokady jest niejasne?
Cytuj
... oraz odblokowaniu odcinków fabrycznie zablokowanych, które już są przejezdne.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2010, 16:14:50 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2010, 16:37:16 »
Dzięki, zapomniałem o odcinkach "fabrycznie zablokowanych". Takie "odblokowania" muszą być oczywiście trwałe.

*

Offline K33

  • *
  • 83
  • Sprzęt: wAM: NavRoad NR460, aAM: Nexus7
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2010, 13:27:30 »
Skoro "wszystko o...", to ja mam takie prościutkie pytanie. A właściwie dwa:

1. Czy MiploTraffic konfiguruje się wyłącznie z poziomu serwisu miplo.pl, czy również z poziomu AM (tego nie potrafię znaleźć)?
2. Czy "SmartRoutes" ma coś wspólnego z MiploTraffic, czy jest to coś kompletnie oddzielnego?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2010, 17:20:14 »
1. Czy MiploTraffic konfiguruje się wyłącznie z poziomu serwisu miplo.pl, czy również z poziomu AM (tego nie potrafię znaleźć)?

Z poziomu AM - nie, a z poziomu Miplosynca tylko częstotliwość synchronizacji.

2. Czy "SmartRoutes" ma coś wspólnego z MiploTraffic, czy jest to coś kompletnie oddzielnego?

Zupełnie coś innego. Za pomocą MiploTraffic ściąga się blokady, czyli odcinki, którymi AM nie ma prawa poprowadzić (lub przeciwnie - antyblokady), a SmartRoutes to średnie prędkości na danym odcinku w zależności od dnia tygodnia i godziny.

*

Offline Roberto41

  • **
  • 117
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 16, 2010, 18:08:09 »
Mam pytanie o blokady importowane z miplo traffic. Czy jeżeli jest remont na drodze dwujezdniowej np remont na jednym pasie, a są np dwa pasy w jednym kierunku, to czy blokada blokuje całą tę drogę (oba pasy) włącznie z kierunkiem przeciwnym, czy tylko ten jeden remontowany pas ruchu ?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2010, 19:20:41 »
Blokada zawsze blokuje całą jezdnię, bez względu na ilość pasów.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Roberto41

  • **
  • 117
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 16, 2010, 19:43:46 »
Blokada zawsze blokuje całą jezdnię, bez względu na ilość pasów.

oj to fatalnie, uzasadnial tego nie bede bo to chyba oczywiste.

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2010, 19:50:21 »
Na drodze dwujezdniowej (rozdzielonej np. pasem zieleni),
blokowany jest pas (pasy) tylko w jednym kierunku ruchu.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2010, 20:07:55 »
Ale pamiętać należy, że AM i tak nie wyznaczy trasy "drugim" pasem "pod prąd". Czyli nie wyznaczy trasy przez ten odcinek, w  który prowadzi jezdnia zablokowana.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2010, 20:10:36 »
Cytat: igab
Na drodze dwujezdniowej (rozdzielonej np. pasem zieleni),
blokowany jest pas (pasy) tylko w jednym kierunku ruchu.
No przecież dokładnie to samo napisałem  :)
Jezdnia to jezdnia, a na drogach dwujezdniowych, jak sama nazwa wskazuje, jezdnie są dwie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Roberto41

  • **
  • 117
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 16, 2010, 20:22:35 »
Ale pamiętać należy, że AM i tak nie wyznaczy trasy "drugim" pasem "pod prąd". Czyli nie wyznaczy trasy przez ten odcinek, w  który prowadzi jezdnia zablokowana.

to ze nie prowadzi pod prad to chyba dobrze, natomiast szkoda, ze kiedy mam drugi nieremontowany pas do dyspozycji, to AM zmieni mi calkowicie trase przejazdu

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 16, 2010, 23:50:41 »

Ali i tak, jeśli jeden pas, jezdnia - przepraszam ;) tylko jest niedrożna a ruch w obydwu kierunkach jest możliwy to na Miplo nie zatwierdzają POI "Zablokowany odcinek".
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Roberto41

  • **
  • 117
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 17, 2010, 06:50:14 »
to miplo ma takie info, ze  pozostaje jeszcze drugi pas do jazdy i wtedy nie zatwierdzaja takiej blokady ? NM napisal ze blokuja czalosc tak, ze AM w ogole inacze poprowadzi. Moze cos zle zrozumialem z tego co piszecie to sorki.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 17, 2010, 09:58:03 »
Po prostu moderator nie zatwierdzi POI na drodze dwujezdniowej jeśli z opisu nie będzie wynikać
jednoznacznie, że objazd zamkniętego odcinka odbywa się inną drogą (a nie drugą jezdnią).
Nie zatwierdzi też blokady na drodze 1-jezdniowej jeśli z opisu autora będzie wynikać,
że zamknięto tylko 1 kierunek ruchu.
Oczywiście są i i takie przypadki, kiedy z opisu nie będzie to wynikało i blokada zostanie zatwierdzona,
albo punky zatwierdzi niedoświadczony moderator lokalny i wtedy skutkuje to całkowitą blokadą odcinka.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline sserafin

  • ****
  • 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 16, 2011, 10:05:20 »

Blokady i antyblokady prywatne
Odcinki za/odblokowane z poziomu AM traktowane są jako blokady prywatne
nie są przesyłane do serwisu Miplo i nie są usuwane podczas synchronizacji.
W sytuacji kiedy blokada prywatna i z Miplo dotyczy tego samego odcinka
blokady z Miplo mają wyższy priorytet. Znaczy to że z poziomu AM nie da się skutecznie
zablokować odcinka odblokowanego na Miplo ani odblokować zablokowanego na Miplo.
Zmiana dokonana przez użytkownika w AM zostanie cofnięta podczas najbliższej synchronizacji.

Kwestia:
To jadę sobie w trase, tafiam w pole,  więc zaznaczam na urządzeniu które mnie prowadzi
że tutaj sa bezdroża, cofam się , jadę dalej a tu brak drogi, zaznaczam na urządzeniu, wracam do domu robię synchro i...... jak jadę znowu w to samo miejsce to moich blokad nie widać???????? Czyli po każdej trasie mam w domu kompa odpalić, włączyć serwis MIPLO i na co tu dużo mówić nieaktualnej mapie ponownie zaznaczyć blokady? [zakładając że w ogóle pamiętam gdzie były].

Pytanie:
Co przyświecało autorowi takiego rozwiązania?

poprawiłem cytowanie, nM
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2011, 11:11:35 wysłana przez nocnyMarek »
Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 05, 2011, 16:16:43 »
jadę sobie w trase, tafiam w pole,  więc zaznaczam na urządzeniu które mnie prowadzi
że tutaj sa bezdroża, cofam się , jadę dalej a tu brak drogi, zaznaczam na urządzeniu, wracam do domu robię synchro i...... jak jadę znowu w to samo miejsce to moich blokad nie widać?
Widać, pod warunkiem że czynnością którą nazwałeś 'zaznaczam na urządzeniu',
to było postawienie POI (tu w kat. bezdroża) a nie tylko zablokowanie odcinka.
Jest też drugi, oczywisty warunek, musisz subskrybować tę kategorię w miplotraffiku.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2011, 16:20:02 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline tomasznet

  • *
  • 97
  • Sprzęt: HTC HD2, oryginalny ROM 3.14, AM 6.10e final + LD
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 15, 2011, 22:40:56 »
Witam,
czy da się dodać POI z kategorii MT z określeniem parametrów blokady (data rozpoczęcia, zakończenia)? Jeśli tak, to w jaki sposób?
PS. Jedyne co odkryłem to mogę edytować w swojej AM parametry blokady utworzonej przez POI z kategorii MT, ale nie mogę wysłać tej informacji do miplo.
T.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 15, 2011, 23:38:11 »
Te parametry podajesz w opisie POI, ale ma automatu, który uruchomiłby i wyłączył blokady. Żeby blokada z Miplo zniknęła moderator musi ręcznie skasować POI.
Zrobi to na wniosek użytkownika, albo jak sam uzna że już czas.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline tomasznet

  • *
  • 97
  • Sprzęt: HTC HD2, oryginalny ROM 3.14, AM 6.10e final + LD
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 16, 2011, 01:38:31 »
Te parametry podajesz w opisie POI, ale ma automatu, który uruchomiłby i wyłączył blokady. Żeby blokada z Miplo zniknęła moderator musi ręcznie skasować POI.
Zrobi to na wniosek użytkownika, albo jak sam uzna że już czas.
Podaję :P (przykład: http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP). Problem jest tylko taki, że u mnie ta blokada od chwili dodania jej do moderacji jest aktywna, a nawet jak zmienię parametry, to po synchronizacji wraca do swoich ustawień (tak wiem, MT jest nadrzędny nad prywatnymi blokadami). Czyli, jak dodam 3 dni przed terminem obowiązywania blokadę to, albo zmienię jej parametry i wstrzymam się z synchronizacją przez 3 dni, albo po każdej synchronizacji ustawiam ponownie parametry.
Aż zaproponuję Supportowi wprowadzenie pola do dodawania parametrów kategorii Miplo Traffic :).

Dobranoc
T.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2011, 01:43:50 wysłana przez tomasznet »

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 16, 2011, 04:48:06 »
Żeby blokada z Miplo zniknęła moderator musi ręcznie skasować POI.
Zrobi to na wniosek użytkownika, albo jak sam uzna że już czas.
To duży "postęp". W roku 2006 uruchamianie i kasowanie blokad czasowych działało bez zarzutu (od godz. 0.00 do godz. 0.00 w oznaczonych datach), automatycznie, samo. Wystarczyło tylko wprowadzić prawidłowe parametry.
Może to był nawet koniec 2005?

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Wszystko o MiploTraffic
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 16, 2011, 10:52:54 »
Podaję :P (przykład: http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP). Problem jest tylko taki, że u mnie ta blokada od chwili dodania jej do moderacji jest aktywna


Ten punkt blokuje Ci odcinek ?? Blokada powinna się pojawić dopiero po zatwierdzeniu punktu przez moderatora czyli gdy punkt będzie aktywny.
Punkt jest nowy (nieaktywny) = nie ma blokad Miplotraffic.