Pozostaje kwestia "optymalnej" krótszej o 20 min od "szybkiej" - to się nie powinno zdarzyć w żadnej ustalonej konfiguracji. Zwłaszcza w kontekście wielu tu wypowiedzi forumowiczów o tym, że AM prowadzi po stacjach benzynowych i parkingach "bo jak szybka to szybka i nie ma przeproś, choćby zyskiwała nawet tylko 10 sekund" :-)
Trzeba naprawdę ślepo wierzyć danym zawartym w SR, czy LD, by pisać takie rzeczy, szczególnie w kontekście ilości i aktualności źródełek. Jesteś gotów na tak długiej trasie, pomykać pomiędzy dystrybutorami, czy też po parkingach osiedlowych, by biorąc pod uwagę powyższe, mieć nadzieję, że zaoszczędzisz kilka sekund? Sprawdź sobie przy okazji, jaka prędkość jest przypisana przez "gadżety" w tego typu miejscach (na "marketplatzach" często masz te dane), może wtedy trochę zweryfikujesz swoje podejście w tej kwestii. Abstrahując już od tego, że tego typu miejsca, powinny być kategoryzowane jako drogi wewnętrzne i pomijane w wyznaczaniu tras, poza obszarem startu i celu. Przy Twoim podejściu, gotów jesteś pomykać przez wertepy i "przelotowe" prywatne posesje, bo Ci traffic podpowie że zaoszczędzisz kilka sekund
Opamiętaj się
Wyluzuj, Smerfiku!
Gdzie napisałem, że "jestem gotów pomykać po wertepach i parkingach"? Masz chyba zwidy. Powołałem się tylko na (cudze) opinie, że trasa szybka ma być szybka, więc każda oszczędność czasu jest usprawiedliwiona. Oczywiście zgadzam się z Tobą całkowicie, że prowadzenie po CPNach jest idiotyzmem. Ale nie o tym pisałem, tylko o tym, że w kontekście takiego rozumienia trasy
szybkiej, jeśli AM wylicza
optymalną, która jest 20 min krótsza od szybkiej, to coś jest bardzo niefajnie z algorytmami AM i tu akurat nie ma nic do rzeczy SR, LD, profile itp. Przy tej samej konfiguracji, optymalna nie ma prawa być o tyle szybsza od szybkiej. Można chyba założyć, że wyliczając trasę szybką AM z czymś ją powinna porównać, żeby sprawdzić, czy jest najszybsza. Wygląda jednak na to, że nie porównuje, w każdym razie nie z optymalną - dość naturalną kandydatką do takiego porównania.