Autor Wątek: Trasa szybka wcale nie szybka  (Przeczytany 10382 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pR0SiAczek

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 286
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #30 : Lipiec 12, 2012, 13:32:33 »
@Smerfik: ja mam inne postrzeganie optymalnej - u mnie to prawie szybka, ale urywająca kilometry w zamian za niewielkie wydłużenie czasu jazdy.

W tej kwestii kompromis między nami jest możliwy - przecież mamy suwak w optymalnej.
Problemem w tej materii nie jest nazewnictwo, tylko to, że routing w AM nie widzi możliwości wyznaczenia wspomnianej trasy z wykorzystaniem opcji "Międzychód", niezależnie od tego, jaki typ trasy wybierzemy. To, że wyjdzie kilka km dalej, to "Pikuś" w porównaniu z komfortem podróży, spotęgowanym dodatkowo przez zysk czasowy. No i na paliwku "bankowo" zaoszczędzimy. Więc po co nam fajerwerki w postaci SR, czy LD, skoro sami jesteśmy w stanie znaleźć lepsze rozwiązania routingowe.
Pozdrawiam i kolorowych snów

I właśnie myślę, że w przypadku optymalnej - w związku z suwakiem - każdemu może wyjść inna trasa. Pełna zgoda jeśli chodzi o "omijanie" Międzychodu. Ruszając z Krzyża LD nic nie da do ominięcia Poznania, ale gdyby jakość danych SR była przynajmniej przyzwoita to "opcja Międzychód" byłaby standardem przy każdym typie trasy poza krótką ;)
ps. Być może przypadkowo, ale ostatnio AM dało mi dobrą ścieżkę na Wieluń z Elbląga :) A wszystkie inne planery kombinowały opłotkami o czym pisałem w innym wątku.


PDAclub.pl

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #30 : Lipiec 12, 2012, 13:32:33 »
R E K L A M A:


Smerfik

  • Gość
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #31 : Lipiec 12, 2012, 13:59:53 »
... ale gdyby jakość danych SR była przynajmniej przyzwoita to "opcja Międzychód" byłaby standardem przy każdym typie trasy poza krótką ;)

Zobacz, jak łatwo doszliśmy do wspólnych wniosków. :ok:
Gdyby jeszcze w AQ kogoś te wnioski zainteresowały :proud:
Dopóki w AQ nie zmienią toku myślenia w temacie systemu zbierania danych LD i implementowania ich w odświeżonej formie w postaci SR do mapy, routing będzie wyglądał, jak wygląda. Zapewne w rejonie nowooddanych odcinków, zostały dawno nieaktualne dane (o czym wspominałeś wcześniej), więc miną wieki, zanim AM coś ciekawego wymyśli w kwestii routingu w tym (i nie tylko) rejonie.
Miłego dzionka  :)


Offline msz1959

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 569
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
  • VIP Level: 100
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #32 : Lipiec 13, 2012, 18:23:23 »
Pozostaje kwestia "optymalnej" krótszej o 20 min od "szybkiej" - to się nie powinno zdarzyć w żadnej ustalonej konfiguracji. Zwłaszcza w kontekście wielu tu wypowiedzi forumowiczów o tym, że AM prowadzi po stacjach benzynowych i parkingach "bo jak szybka to szybka i nie ma przeproś, choćby zyskiwała nawet tylko 10 sekund" :-)

Trzeba naprawdę ślepo wierzyć danym zawartym w SR, czy LD, by pisać takie rzeczy, szczególnie w kontekście ilości i aktualności źródełek. Jesteś gotów na tak długiej trasie, pomykać pomiędzy dystrybutorami, czy też po parkingach osiedlowych, by biorąc pod uwagę powyższe, mieć nadzieję, że zaoszczędzisz kilka sekund? Sprawdź sobie przy okazji, jaka prędkość jest przypisana przez "gadżety" w tego typu miejscach (na "marketplatzach" często masz te dane), może wtedy trochę zweryfikujesz swoje podejście w tej kwestii. Abstrahując już od tego, że tego typu miejsca, powinny być kategoryzowane jako drogi wewnętrzne i pomijane w wyznaczaniu tras, poza  obszarem startu i celu. Przy Twoim podejściu, gotów jesteś pomykać przez wertepy i "przelotowe" prywatne posesje, bo Ci traffic podpowie że zaoszczędzisz kilka sekund :D
Opamiętaj się :worried:

Wyluzuj, Smerfiku! :D

Gdzie napisałem, że "jestem gotów pomykać po wertepach i parkingach"? Masz chyba zwidy. Powołałem się tylko na (cudze) opinie, że trasa szybka ma być szybka, więc każda oszczędność czasu jest usprawiedliwiona. Oczywiście zgadzam się z Tobą całkowicie, że prowadzenie po CPNach jest idiotyzmem. Ale nie o tym pisałem, tylko o tym, że w kontekście takiego rozumienia trasy szybkiej, jeśli AM wylicza optymalną, która jest 20 min krótsza od szybkiej, to coś jest bardzo niefajnie z algorytmami AM i tu akurat nie ma nic do rzeczy SR, LD, profile itp. Przy tej samej konfiguracji, optymalna nie ma prawa być o tyle szybsza od szybkiej. Można chyba założyć, że wyliczając trasę szybką AM z czymś ją powinna porównać, żeby sprawdzić, czy jest najszybsza. Wygląda jednak na to, że nie porównuje, w każdym razie nie z optymalną - dość naturalną kandydatką do takiego porównania.


Smerfik

  • Gość
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #33 : Lipiec 13, 2012, 19:08:31 »
Wyluzuj, Smerfiku! :D
... Gdzie napisałem, że "jestem gotów pomykać po wertepach i parkingach"? ...

Mam nadzieję na wybaczenie. Czytam ten cytat i czytam i nijak nie mogę zaskoczyć, jak mogłem tak błędnie odebrać sens Twojej wypowiedzi :shock:. Chciałem się "wykpić" późną porą, ale niestety :shock:
Widać, miałem słabszy dzień :)
Przepraszam

« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2012, 19:11:45 wysłana przez Smerfik »