PDAclub.pl

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: nocnyMarek w Styczeń 18, 2009, 15:54:47

Tytuł: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Styczeń 18, 2009, 15:54:47
MiploTraffic jest jak dotąd jedyną usługą serwisu Miplo mającą bezpośredni i automatyczny
wpływ na kalkulację tras w AutoMapie dla wszystkich użytkowników tej usługi.
Polega ona na blokowaniu odcinków dróg, na których postawione są POI ze wskazanych
przez użytkownika kategorii MiploTraffic (http://www.miplo.pl/profile.php?a=traffic).
oraz odblokowaniu odcinków fabrycznie zablokowanych, które już są przejezdne (antyblokady).

Każda synchronizacja POI aktualizuje jednocześnie zablokowane odcinki,
dodaje blokady nowozablokowanych odcinków, usuwa nieaktualne
oraz uwzględnia zmiany wybranych do MiploTraffiku kategorii POI.
Dodawanie i usuwanie blokad na Miplo odbywa się drogą pośrednią,
poprzez dodanie/usunięcie POI z trafikowych kategorii.


Podczas synchronizacji POI program MiploSync zapisuje pliki z zablokowanymi odcinkami w katalogu:
Automapa EU\Profiles\osobowy (lub inny aktualnie używany profil)\Data Files\
Na komplet plików blokad składają się:
- zawsze pusty plik (0 bajtów) 'etykieta' default.sgm
- zestaw plików default.hd*  (w miejscu gwiazdki są 2 cyfry rozdzielone podkreślnikiem, np. 3_3)
- zestaw plików default.dt*

Funkcja działa w ten sposób, że jeżeli mając wyznaczoną trasę dokonamy synchronizacji
i w jej wyniku zostanie zablokowany jakiś odcinek leżący na tej trasie,
to AM automatycznie dokona rekalkulacji trasy omijając ten odcinek.
w AM6.5 jest bug w wyniku którego AM po synchronizacji blokad nie rekalkuluje
automatycznie trasy, wskutek czego blokada zadziała dopiero po sprowokowaniu rekalkulacji trasy.
(w dowolny sposób, np. zjeżdżając z trasy, wywołując funkcję przeliczenia trasy, etc.)


Synchronizacja zablokowanych odcinków w AM6.5 przy użyciu programu MiploSync w wersji 1.8.0.1
jest praktycznie bezobsługowa, wymaga jedynie jednorazowego wyboru kategorii w serwisie Miplo.

Jeśli z jakiegoś powodu komuś blokady nie działają, to najprostszym sposobem rozwiązania problemu
jest znalezienie i usunięcie z katalogów Data Files wszystkich plików *.sgm, *.dt* i *.hd*,
uruchomienie AM, wczytanie standardowego pliku blokad i przeprowadzenie synchonizacji POI.


Dodanie do swojej AM lub do swrwisu Miplo punktu z kategorii subskrybowanej w traffiku,
skutkuje zablokowaniem odcinka natychmiast po najblizszej synchronizacji u autora POI
i u użytkowników subskrybujących również POI niezweryfikowane.

Użytkownicy pobierający tylko POI zweryfikowane przez moderatorów, będą mieli blokadę
po pierwszej synchronizacji dokonanej po zatwierdzeniu punktu przez moderatora.

Usuwanie blokad.
Usunięcie blokady odcinka w AM odblokowuje odcinek tylko do najbliższej synchronizacji,
po synchronizacji zostanie on ponownie zablokowany. Aby skutecznie (trwale)
odblokowac odcinek zablokowany przez MiploTraffic trzeba usunąć punkt POI
który odpowiada za blokadę tego odcinka, a tę operację trzeba wykonać w serwisie Miplo.
POI usuniete z poziomu AM nie są usuwane z serwisu, ani nawet informacja o usunięciu POI
nie jest do miplo przekazywana. Różnica między usunięciem w swojej AM POI a blokady
pochodzącej z Miplo jest tylko taka, że POI nie zostanie przywrócony po synchronizacji.
(AM zapamięta usunięcie POI i nie wyświetli go)

Blokady i antyblokady prywatne
Odcinki za/odblokowane z poziomu AM traktowane są jako blokady prywatne
nie są przesyłane do serwisu Miplo i nie są usuwane podczas synchronizacji.
W sytuacji kiedy blokada prywatna i z Miplo dotyczy tego samego odcinka
blokady z Miplo mają wyższy priorytet. Znaczy to że z poziomu AM nie da się skutecznie
zablokować odcinka odblokowanego na Miplo ani odblokować zablokowanego na Miplo.
Zmiana dokonana przez użytkownika w AM zostanie cofnięta podczas najbliższej synchronizacji.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Algorytm zamieniający współrzędne POI na blokady odcinków ma określone granice tolerancji
i uwzględnia nie tylko punkty postawione dokładnie na odcinku drogi, ale również
punkty postawione niedokładnie, tuż obok drogi, w odległości nie przekraczającej około 10m.
Jeśli POI zostanie ustawiony niedokładnie, a w jego bezpośredniej bliskości znajdzie się
kilka odcinków dróg, zablokowany zostanie tylko jeden odcinek, ten przebiegający najbliżej punktu.
Ale ta odległość jest liczona przez porównanie współrzędnych punktu i współrzędnych opisujących
odcinek drogi i wynik tego porównania nie zawsze jest zgodny z ich graficzną reprezentacją na mapie.
Czyli oglądając mapę może się nam wydawać, że zablokowany powinien zostać inny odcinek niż ten
który został zablokowany, bo na ekranie wyglada, że znajduje się on nieco bliżej punktu.

Dlatego bardzo ważne jest, by podczas wstawiania POI z grupy tych kategorii,
które mogą być wybrane do MiploTraffic, były one wstawiane precyzyjnie,
przy jak najwiekszym zbliżeniu mapy i nie w bezpośredniej bliskości skrzyżowania.

(zalecam odległość 5mm od skrzyżowania przy max. zbliżeniu mapy)
W przeciwnym razie wstawienie punktu może spowodować nieoczekiwane skutki
w postaci zablokowania innego odcinka drogi.

Poniżej w załącznikach przedstawiam przykłady skutków jakie może spowodować
brak precyzji przy wstawianiu punktów oraz korzystanie z nieaktualnej mapy na Miplo.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: andrep w Styczeń 18, 2009, 16:48:37
Świetny opis tej tej funkcji,dzięki nocnyMarku  :ok:
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Styczeń 18, 2009, 18:15:14
Wątek zatytułowałem 'wszystko o...', więc śmiało kontynuujcie :)
Na razie mamy ledwie elementarz...
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: igab w Styczeń 18, 2009, 20:35:33
Skoro Zapraszasz, to ja skorzystam.

Prośby (najważniejsze) z punktu widzenia moderatora (kilku) kategorii traffic w 3-ech punktach (z rozwinięciem, niestety):

1. Szanujmy swój czas (użytkownik - moderator - użytkownik).
    - proszę nie dodawać punków z automatycznym opisem - generowany automatycznie przez program AM, bez ingerencji użytkownika,
    - dopuszczam dodawanie punków z dowolnym opisem (w strukturze i formie) - byle zawierał czytelny opis sytuacji adekwatny do punktu (niekoniecznie kategorii),
    - opis punktu zwięzły i krótki najlepiej jednowyrazowy (bez używania przymiotników, czasowników i takich innych),
      np.: las, pole, płot, szlaban, ściana, słupki, urwisko, pole minowe, brak mostu, itp.

2. Jeśli dodajesz punkt do bazy, sprawdź (zastanów się), czy chciałbyś z takiego skorzystać.
    - zalecam "ręczne" wprowadzanie punków z poziomu mapy w urządzeniach nawigacyjnych lub na stronie www jeśli sytuacja tego wymaga (zalecana precyzja),
    - proszę o nie powielanie punków w kategoriach pokrewnych (tzw. dublowanie), np.: każdy "ruch wahadłowy" to "zwężenie" i "roboty drogowe",
      wystarczy dodać jeden punkt "ruch wahadłowy" i mamy "załatwione" pozostałe kategorie.
    - nie wprowadzajmy do bazy punków, które "nie mieszczą się" w istniejących kategoriach lub nie ma aktualnie możliwości technicznych aby je wykorzystać,
      np.: zakaz ruchu w poniedziałek od 6-9 lub "tutaj brakuje drogi" w kategorii "Nieistniejące drogi".

3. Jeśli dodajesz punkt do bazy spodziewaj się moderatora "w domu".
    - jeśli punkt nie spełnia powyższych wymagań - kontakt z moderatorem PEWNY.
    - proszę w miarę precyzyjnie odpowiedzieć na zadane pytanie - nie wdawać się w dyskusje (to może się źle skończyć, z blokadą konta włącznie).
    - moderator ma zawsze rację, a jak nie ma to "w każdej chwili" można go zmienić.



Po "szóste" (ostatnie): Ceń moderatora swego zawsze możesz mieć gorszego.
    
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: montrala w Czerwiec 25, 2010, 11:57:43
Pytanie:

Ul. Francuska w Warszawie jest wyłączona z ruchu na całej długości od Ronda Waszyngtona do Zwycięzców. Żeby "MT" zadziałał poprawnie to należy dodać POI na każdym odcinku między skrzyżowaniami. Tak?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 25, 2010, 13:41:41
Teoretycznie powinien być zablokowany 1 odcinek między każdym skrzyżowaniem.
Praktycznie to co już jest zablokowane wystarcza do zablokownia >90% tras przez ten rejon.
Mogą się jeszcze trafić nieliczne trasy lokalne z punktami trasy w bezpośrednim sąsiedztwie
(na Katowickiej, Czeskiej, Styki etc.) gdzie AM będzie próbowała wyznaczyć trasę przez jakiś
niezablokowany fragment Francuskiej.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: rpp w Lipiec 20, 2010, 11:23:24
Przeczytałem opis Marka ale nadal nie jestem pewny jednej rzeczy.

Czy MiploTraffic oprócz blokad ustawianych w ramach miplo.pl uwzględnia także ruch na drogach (chyba tak - bo pasek od traffica zmienia kolor z zielonego przez żółty do czerwonego)? Jeśli tak to na jakiej zasadzie ustalane są aktualne obciążenia danej trasy? Czy są to dane statystyczne dla danego obszaru w określonych godzinach czy też dane bieżące?
Czy jeśli nie zaznaczę żadnej kategorii w miplo.pl to w ramach np. trasy szybkiej AM uwzględni ruch na drogach i wybierze trasę rozsądniejszą?


Tak samo np. kategoria wypadek/kolizja - czy to są punkty zgłaszane przez użytkowników w trakcie jazdy (bo o ile np. remont to można powiedzmy wprowadzić po np. dojechaniu do domu to średnio widzę, żeby na bieżąco aktualizować kwestie typu wypadek/kolizja gdzie za 1-2h będzie już po sprawie).
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: kiniu w Lipiec 21, 2010, 15:53:33
Witam,
Wybieram się w dłuższą podróż i mam zamiar skorzystać z MiploTraffic.
Ze wstępnej analizy kategorii wchodzących w skład w/w wybrałem:
- Nieistniejąca droga
- Zakaz ruchu
- Bezdroża
- Zablokowany odcinek
- Antyblokady

Pytanie do kolegów używających na co dzień w MiploTraffic czy te kategorie
są wystarczające dla pojazdu osobowego czy trzeba coś dodać ew. ująć ?
Komentarz Moderatora dobrze wybrałeś, to optymalny zestaw
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Sierpień 03, 2010, 15:58:26
Czy można prosić o wyjaśnienie terminu antyblokada? Oraz takiego passusu z pierwszego postu:
Cytuj
Znaczy to że z poziomu AM nie da się skutecznie zablokować odcinka odblokowanego na Miplo

Czy to oznacza, że blokada raz wstawiona do Miplo pozostaje tam na zawsze, i jest co najwyżej "odblokowana"? Bo na chłopski rozum spodziewałbym się, że wszystkie drogi w AM są domyślnie "odblokowane". I że zatwierdzone przez moderatora zniesienie blokady powinno ją po prostu całkowicie wymazać z bazy danych.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Sierpień 03, 2010, 16:13:07
Nie, znaczy to, że blokadę z Miplo można trwale usunąć tylko w serwisie Miplo
A co w tej definicji antyblokady jest niejasne?
Cytuj
... oraz odblokowaniu odcinków fabrycznie zablokowanych, które już są przejezdne.

Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Sierpień 03, 2010, 16:37:16
Dzięki, zapomniałem o odcinkach "fabrycznie zablokowanych". Takie "odblokowania" muszą być oczywiście trwałe.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: K33 w Październik 22, 2010, 13:27:30
Skoro "wszystko o...", to ja mam takie prościutkie pytanie. A właściwie dwa:

1. Czy MiploTraffic konfiguruje się wyłącznie z poziomu serwisu miplo.pl, czy również z poziomu AM (tego nie potrafię znaleźć)?
2. Czy "SmartRoutes" ma coś wspólnego z MiploTraffic, czy jest to coś kompletnie oddzielnego?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: akubit w Październik 22, 2010, 17:20:14
1. Czy MiploTraffic konfiguruje się wyłącznie z poziomu serwisu miplo.pl, czy również z poziomu AM (tego nie potrafię znaleźć)?


Z poziomu AM - nie, a z poziomu Miplosynca tylko częstotliwość synchronizacji.

2. Czy "SmartRoutes" ma coś wspólnego z MiploTraffic, czy jest to coś kompletnie oddzielnego?


Zupełnie coś innego. Za pomocą MiploTraffic ściąga się blokady, czyli odcinki, którymi AM nie ma prawa poprowadzić (lub przeciwnie - antyblokady), a SmartRoutes to średnie prędkości na danym odcinku w zależności od dnia tygodnia i godziny.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: Roberto41 w Listopad 16, 2010, 18:08:09
Mam pytanie o blokady importowane z miplo traffic. Czy jeżeli jest remont na drodze dwujezdniowej np remont na jednym pasie, a są np dwa pasy w jednym kierunku, to czy blokada blokuje całą tę drogę (oba pasy) włącznie z kierunkiem przeciwnym, czy tylko ten jeden remontowany pas ruchu ?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 16, 2010, 19:20:41
Blokada zawsze blokuje całą jezdnię, bez względu na ilość pasów.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: Roberto41 w Listopad 16, 2010, 19:43:46
Blokada zawsze blokuje całą jezdnię, bez względu na ilość pasów.


oj to fatalnie, uzasadnial tego nie bede bo to chyba oczywiste.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: igab w Listopad 16, 2010, 19:50:21
Na drodze dwujezdniowej (rozdzielonej np. pasem zieleni),
blokowany jest pas (pasy) tylko w jednym kierunku ruchu.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Listopad 16, 2010, 20:07:55
Ale pamiętać należy, że AM i tak nie wyznaczy trasy "drugim" pasem "pod prąd". Czyli nie wyznaczy trasy przez ten odcinek, w  który prowadzi jezdnia zablokowana.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 16, 2010, 20:10:36
Cytat: igab
Na drodze dwujezdniowej (rozdzielonej np. pasem zieleni),
blokowany jest pas (pasy) tylko w jednym kierunku ruchu.

No przecież dokładnie to samo napisałem  :)
Jezdnia to jezdnia, a na drogach dwujezdniowych, jak sama nazwa wskazuje, jezdnie są dwie.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: Roberto41 w Listopad 16, 2010, 20:22:35
Ale pamiętać należy, że AM i tak nie wyznaczy trasy "drugim" pasem "pod prąd". Czyli nie wyznaczy trasy przez ten odcinek, w  który prowadzi jezdnia zablokowana.


to ze nie prowadzi pod prad to chyba dobrze, natomiast szkoda, ze kiedy mam drugi nieremontowany pas do dyspozycji, to AM zmieni mi calkowicie trase przejazdu
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Listopad 16, 2010, 23:50:41

Ali i tak, jeśli jeden pas, jezdnia - przepraszam ;) tylko jest niedrożna a ruch w obydwu kierunkach jest możliwy to na Miplo nie zatwierdzają POI "Zablokowany odcinek".
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: Roberto41 w Listopad 17, 2010, 06:50:14
to miplo ma takie info, ze  pozostaje jeszcze drugi pas do jazdy i wtedy nie zatwierdzaja takiej blokady ? NM napisal ze blokuja czalosc tak, ze AM w ogole inacze poprowadzi. Moze cos zle zrozumialem z tego co piszecie to sorki.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic w AM6.5
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 17, 2010, 09:58:03
Po prostu moderator nie zatwierdzi POI na drodze dwujezdniowej jeśli z opisu nie będzie wynikać
jednoznacznie, że objazd zamkniętego odcinka odbywa się inną drogą (a nie drugą jezdnią).
Nie zatwierdzi też blokady na drodze 1-jezdniowej jeśli z opisu autora będzie wynikać,
że zamknięto tylko 1 kierunek ruchu.
Oczywiście są i i takie przypadki, kiedy z opisu nie będzie to wynikało i blokada zostanie zatwierdzona,
albo punky zatwierdzi niedoświadczony moderator lokalny i wtedy skutkuje to całkowitą blokadą odcinka.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: sserafin w Kwiecień 16, 2011, 10:05:20

Blokady i antyblokady prywatne
Odcinki za/odblokowane z poziomu AM traktowane są jako blokady prywatne
nie są przesyłane do serwisu Miplo i nie są usuwane podczas synchronizacji.
W sytuacji kiedy blokada prywatna i z Miplo dotyczy tego samego odcinka
blokady z Miplo mają wyższy priorytet. Znaczy to że z poziomu AM nie da się skutecznie
zablokować odcinka odblokowanego na Miplo ani odblokować zablokowanego na Miplo.
Zmiana dokonana przez użytkownika w AM zostanie cofnięta podczas najbliższej synchronizacji.


Kwestia:
To jadę sobie w trase, tafiam w pole,  więc zaznaczam na urządzeniu które mnie prowadzi
że tutaj sa bezdroża, cofam się , jadę dalej a tu brak drogi, zaznaczam na urządzeniu, wracam do domu robię synchro i...... jak jadę znowu w to samo miejsce to moich blokad nie widać???????? Czyli po każdej trasie mam w domu kompa odpalić, włączyć serwis MIPLO i na co tu dużo mówić nieaktualnej mapie ponownie zaznaczyć blokady? [zakładając że w ogóle pamiętam gdzie były].

Pytanie:
Co przyświecało autorowi takiego rozwiązania?

poprawiłem cytowanie, nM
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 05, 2011, 16:16:43
jadę sobie w trase, tafiam w pole,  więc zaznaczam na urządzeniu które mnie prowadzi
że tutaj sa bezdroża, cofam się , jadę dalej a tu brak drogi, zaznaczam na urządzeniu, wracam do domu robię synchro i...... jak jadę znowu w to samo miejsce to moich blokad nie widać?

Widać, pod warunkiem że czynnością którą nazwałeś 'zaznaczam na urządzeniu',
to było postawienie POI (tu w kat. bezdroża) a nie tylko zablokowanie odcinka.
Jest też drugi, oczywisty warunek, musisz subskrybować tę kategorię w miplotraffiku.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Czerwiec 15, 2011, 22:40:56
Witam,
czy da się dodać POI z kategorii MT z określeniem parametrów blokady (data rozpoczęcia, zakończenia)? Jeśli tak, to w jaki sposób?
PS. Jedyne co odkryłem to mogę edytować w swojej AM parametry blokady utworzonej przez POI z kategorii MT, ale nie mogę wysłać tej informacji do miplo.
T.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 15, 2011, 23:38:11
Te parametry podajesz w opisie POI, ale ma automatu, który uruchomiłby i wyłączył blokady. Żeby blokada z Miplo zniknęła moderator musi ręcznie skasować POI.
Zrobi to na wniosek użytkownika, albo jak sam uzna że już czas.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Czerwiec 16, 2011, 01:38:31
Te parametry podajesz w opisie POI, ale ma automatu, który uruchomiłby i wyłączył blokady. Żeby blokada z Miplo zniknęła moderator musi ręcznie skasować POI.
Zrobi to na wniosek użytkownika, albo jak sam uzna że już czas.


Podaję :P (przykład: http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP (http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP)). Problem jest tylko taki, że u mnie ta blokada od chwili dodania jej do moderacji jest aktywna, a nawet jak zmienię parametry, to po synchronizacji wraca do swoich ustawień (tak wiem, MT jest nadrzędny nad prywatnymi blokadami). Czyli, jak dodam 3 dni przed terminem obowiązywania blokadę to, albo zmienię jej parametry i wstrzymam się z synchronizacją przez 3 dni, albo po każdej synchronizacji ustawiam ponownie parametry.
Aż zaproponuję Supportowi wprowadzenie pola do dodawania parametrów kategorii Miplo Traffic :).

Dobranoc
T.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Czerwiec 16, 2011, 04:48:06
Żeby blokada z Miplo zniknęła moderator musi ręcznie skasować POI.
Zrobi to na wniosek użytkownika, albo jak sam uzna że już czas.

To duży "postęp". W roku 2006 uruchamianie i kasowanie blokad czasowych działało bez zarzutu (od godz. 0.00 do godz. 0.00 w oznaczonych datach), automatycznie, samo. Wystarczyło tylko wprowadzić prawidłowe parametry.
Może to był nawet koniec 2005?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: Dolek w Czerwiec 16, 2011, 10:52:54
Podaję :P (przykład: [url]http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP[/url] ([url]http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP[/url])). Problem jest tylko taki, że u mnie ta blokada od chwili dodania jej do moderacji jest aktywna




Ten punkt blokuje Ci odcinek ?? Blokada powinna się pojawić dopiero po zatwierdzeniu punktu przez moderatora czyli gdy punkt będzie aktywny.
Punkt jest nowy (nieaktywny) = nie ma blokad Miplotraffic.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Czerwiec 16, 2011, 11:04:15
(http://img860.imageshack.us/img860/8743/20110616110106.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/860/20110616110106.jpg/)

To jest blokada dodana przeze mnie, pewnie dlatego.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Czerwiec 16, 2011, 11:12:07
Może dlatego, że to jego własny POI, to jemu i tylko jemu blokuje.
Z POI tak jest, ze jak dodasz nowy punkt do serwisu, to po synchronizacji pojawi się w AM nawet jak jeszcze nie będzie zatwierdzony.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Czerwiec 16, 2011, 11:18:46
Podaję :P (przykład: [url]http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP[/url] ([url]http://www.miplo.pl/point.php?p=Ob3ahogP[/url])). Problem jest tylko taki, że u mnie ta blokada od chwili dodania jej do moderacji jest aktywna


Dla autora blokada jest zawsze aktywna od razu po synchronizacji.
A ten odcinek i tak jest na mapie zablokowany fabrycznie więc nie wiem po co
chceszsz go dodatkowo blokować?

Cytat: Dolek
Ten punkt blokuje Ci odcinek ?? Blokada powinna się pojawić dopiero po zatwierdzeniu punktu przez moderatora czyli gdy punkt będzie aktywny.
Punkt jest nowy (nieaktywny) = nie ma blokad Miplotraffic.


To nie dotyczy autora POI.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Czerwiec 16, 2011, 11:48:43
A ten odcinek i tak jest na mapie zablokowany fabrycznie więc nie wiem po co
chceszsz go dodatkowo blokować?

Nie dojrzałem tej blokady fabrycznej. Dzięki za podpowiedź  :ok:, POI usunięty.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Październik 19, 2011, 00:27:36
Odpowiedź dla potomnych:
blokady z MiploTraffic da się synchronizować tylko poprzez program MiploSync. Synchronizacja wbudowana w AM 6.9 nie synchronizuje MT. Rolę MT przejęły blokady w LiveDrive.
Osoby nie używające LiveDrive, a chcące korzystać z blokad powinny w Menu->Ustawienia->Trasa->Traffic LiveDrive! zaznaczyć opcje: "Wymieniaj dane" oraz "Dane tylko przez PC". Po podłączeniu urządzenia do PC należy uruchomić program AM Center.
Więcej info: http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=208040 (http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=208040)
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Październik 19, 2011, 06:50:45
informacja dla potomnych bardzo czytelnie opisana  :ok: Przy okazji mam pytanie, czy dane o blokadach zsynchronizowane za pomocą MiploSynca = blokady zaczytane poprzez AmCenter . Jeżeli NIE, to którą opcje polecasz stosować, w przypadku jak nie korzystamy z LD. Ja sobie blokady wczoraj załadowałem via MiploSync, ale może aktualniejsze dane będą z tej drugiej metody, zakładam, że korzystanie z obu metod jednocześnie to głupota.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Październik 19, 2011, 06:59:04
Nie wszystkie blokady z MT są w LD.
Nie wszystkie blokady z LD są w MT.
Gdzieś morette (chyba) pisał, które kategorie są przenoszone do LD.

Blokady z MT masz od razu po zatwierdzeniu POI. Przeniesienie tej blokady do LD zajmuje różnie.
Dlatego jeśli zależy Ci na jak najszybszym blokowaniu odcinków z MT to używanie obydwu nie będzie głupotą.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Październik 19, 2011, 07:24:15
dzięki Ochkarol. Szkoda, że bloady z MT nie synchronizują się  on line z blokadami z LD, tak żeby użytkownik wybierając MT otrzymał to samo, co wybierając synchronizację via AMcenter. A odpalanie i tego i tego to już troche przesada, ale oczywiście jak inaczej sie nie da, bo system blokad jest ułomny to tak trza będzie robić.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Październik 19, 2011, 10:28:37
Z suportu otrzymałem info, że docelowo będą tylko blokady LD.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Październik 19, 2011, 11:23:45
Jak napisał wcześniej ochkarol, na dzień dzisiejszy najszybciej będziesz miał blokady z MiploSynca. Będą to też blokady o takich parametrach jakie wybrałeś w MiploTraffic, a nie tylko wybrane importowane do zdarzeń LiveDrive. Dodatkowe pobieranie blokad z LD nie ma sensu - mogą się pojawić niechciane blokady, których nie subskrybujesz w MT. Nie wiem co planuje Aqurat i kiedy zlikwiduje MT, ale to będziesz się martwił później ;P
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: Konrad4x w Październik 19, 2011, 14:16:48
dzięki panowie  :ok: Jeżeli blokady z LD docelowo będą działały tak jak nawigowanie z wykorzystaniem LD, to juz się martwię.  :wink:
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Październik 30, 2011, 19:37:08
Miałem dziś dziwny objaw przy synchronizacji Miplo (gdzie mam ustawione podstawowe kategorie MiploTraffic - blokady itp.). Po raz pierwszy chyba od bardzo dawna zrobiłem to z poziomu AM (6.8.1): POI -> MiploSync. Wczytało, przebudowało jakieś pliki, wyglądało OK. Sprawdzam okolice cmentarzy warszawskich - żadnej blokady! Myślę sobie, kicha, ale na wszelki wypadek zalogowałem się na miplo.pl - oczywiście blokady są. No to jeszcze raz MiploSync, tym razem przy wyłączonej AM, uruchmione jako oddzielny program. Wczytało (tu już wyglądało, że poprzedni Sync z AM musiał być jakiś lewy, bo wczytał b. dużo punktów), puściłem AM, zreorganizowała jakieś pliki, przebudowała blokady, tym razem wszystko było na miejscu.

Czy to jest normalne? Czy to tylko jakiś incydent?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: JD-MM w Październik 30, 2011, 19:49:22
Było już o tym parę razy, jeżeli chcesz blokady/antyblokady to tylko z pod starego MiploSync. Z pod AM tylko POI. Też mnie to wkurza.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Październik 30, 2011, 20:03:14
trza się przyzwyczaić.
Będzie tylko via AM.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Październik 30, 2011, 22:02:53
Ale co masz na mysli, ze juz "stand-alone" MiploSynca nie bedzie? Czy juz nie ma (6.9)? To i MiploTraffic zniknie, wchloniety przez LD? To nie wygląda optymistycznie, gdyby tak miało być
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Październik 31, 2011, 00:15:36
Nie będzie MiploSynca.
Docelowo blokady tylko przez LD (tudzież AM'Center).
Taką odpowiedź dostałem z supportu.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Październik 31, 2011, 19:40:04
A to jest Aqurat bardzo nieładnie. Pachnie komercjalizacją (żeby nie powiedzieć zawłaszczeniem) przez producenta zbiorowego, społecznego w dużej mierze wysiłku ludzi tworzących zawartość Miplo. Plus nabijanie kabzy operatorom sieci komórkowych (LD).
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Listopad 01, 2011, 07:08:28
A to jest Aqurat bardzo nieładnie. Pachnie komercjalizacją (żeby nie powiedzieć zawłaszczeniem) przez producenta zbiorowego, społecznego w dużej mierze wysiłku ludzi tworzących zawartość Miplo.


A czym się różni wykorzystanie tego wysiłku społecznego w LiveDrive, od wykorzystywania go w MiploTraffic? Nie bardzo rozumiem...

Cytuj
Plus nabijanie kabzy operatorom sieci komórkowych (LD).


Cytat z posta #34 z tego wątku:
Odpowiedź dla potomnych:
blokady z MiploTraffic da się synchronizować tylko poprzez program MiploSync. Synchronizacja wbudowana w AM 6.9 nie synchronizuje MT. Rolę MT przejęły blokady w LiveDrive.
Osoby nie używające LiveDrive, a chcące korzystać z blokad powinny w Menu->Ustawienia->Trasa->Traffic LiveDrive! zaznaczyć opcje: "Wymieniaj dane" oraz "Dane tylko przez PC". Po podłączeniu urządzenia do PC należy uruchomić program AM Center.
[/size]Więcej info: [url]http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=208040[/url] ([url]http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=208040[/url])


T.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 01, 2011, 10:21:16
Cytat: tomasznet
Odpowiedź dla potomnych: ...

Dla mnie też masz radę?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Listopad 01, 2011, 22:36:02
A czym się różni wykorzystanie tego wysiłku społecznego w LiveDrive, od wykorzystywania go w MiploTraffic? Nie bardzo rozumiem...

Z grubsza tym samym, czym korzystanie z supportu od korzystania z forum. LD to "biznesowa" usługa o klarownych regułach: coś za coś. Użytkownicy dają pozycje i prędkości, AQ - przetworzone (!) dane do routingu plus, dotychczas przynajmniej, własne blokady, remonty itp. W MT wkład AQ jest praktycznie zerowy, ogranicza się do wpisania gotowych, dostarczonych przez użytkowników, punktów do bazy synchronizacji.

A jak do tego dołożyc "kwiatki" jak w screenie nMarka, to już wychodzi żałośnie.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 02, 2011, 00:00:45
Z grubsza tym samym, czym korzystanie z supportu od korzystania z forum.

Tak by było gbyby istniał mobilne.net
Miplo to taka sama komercja jak Aqurat, tyle że podlejszego gatunku,
bo opiera się praktycznie wyłącznie na wkładzie społecznym.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: tomasznet w Listopad 03, 2011, 17:12:10
Dla mnie też masz radę?

Na jakim urządzeniu występuje ten problem?
T.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Listopad 03, 2011, 19:33:16
W moim przypadku na każdym, masz je wypisane w profilu.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: maxiq w Listopad 04, 2011, 13:01:25
Dla mnie też masz radę?


Na jakim urządzeniu występuje ten problem?
T.



(http://pdaclub.pl/forum/automapa/wszystko-o-miplotraffic/?action=dlattach;attach=39239;image)

Mam to samo.
Myślę, że ten "problem" występuje na wszystkich starszych nawigacjach PNA, które nie mają dostępu do internetu (nie mogą korzystać z LD)
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: PioMul w Listopad 08, 2011, 00:40:16
U mnie tez tak jest. Mam Clarion Map780, a ten nie ma dostępu do Internetu i to jest przyczyna.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Listopad 25, 2011, 22:43:45
Założyłem w końcu 6.9 i nie chciałbym czegoś schrzanić. Czy w związku z wbudowaniem Miplo do AM ale BEZ BLOKAD, powinienem przed uruchomieniem zewnetrznego MiploSynca "odhaczyć" wszystkie POI poza MiploTrafik? Czy też można wszystko ciągnąć zewnętrznym a wewnętrzny pozostawić nieaktywny?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Listopad 25, 2011, 23:03:23
A co chcesz odhaczać w Miplisyncu?  :O
Jeśli chcesz mieć MiploTraffic to synchronizuj normalnie.
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: msz1959 w Listopad 25, 2011, 23:26:10
Ooops, chyba rzeczywiście mi się coś pokręciło, z czasów, kiedy w Miplo można było wybierać kategorie POI. Teraz już chyba tylko rodzaje blokad/utrudnien w MT. No dobrze, ale w takim razie, skoro MiploSync sciąga wszystkie POI, to z poziomu AM będzie się ściągać to samo drugi raz? Czy jakoś to się uzgodni?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Listopad 25, 2011, 23:54:04
skoro MiploSync sciąga wszystkie POI, to z poziomu AM będzie się ściągać to samo drugi raz? Czy jakoś to się uzgodni?

Po prostu kolejna synchronizacja i tyle.  :S
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: sserafin w Grudzień 19, 2011, 18:24:25
hmmm odnośnie AM center i smart routs i Waszych screenów:
w ogóle nie zaznaczam nic w ustawienia -trasa-trafiic ....., po prostu odpalam program am center na kompie, klikam synchronizuj i mam dane na navi
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: jokers84 w Lipiec 17, 2012, 09:54:06
sorry za odgrzebanie tematu, ale nie chce zakladac nowego a mam pytanie,
czy majac automape 6.10e z wbudowanym miplo, to czy warto osobno jeszcze instalowac program miplo aby miec synchronizacje miplo traffic? czy to poprostu jest to samo miplo co wbudowane w automapie?
Tytuł: Odp: Wszystko o MiploTraffic
Wiadomość wysłana przez: Dolek w Lipiec 17, 2012, 15:32:17
Częściowo sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - jeżeli chcesz korzystać z Miplotrafic to musisz zainstalować Miposync. Jeżeli nie jest Ci to potrzebne, to do samej synchronizacji punktów wystarczy wbudowana obsługa miplo.