Myślę że taki gadżet byłby bardziej praktyczny od wyświetlania mielizn na jeziorach.
Co to tym sądzicie?
Ja po kilku niekoniecznie pozytywnych doświadczeniach z drogami płatnymi a w zasadzie zbyt małej kontroli nad ich używaniem przez AM już kilka miesięcy temu podesłałem supportowi swój pomysł. Punkt 1 to typowe "nice to have", ale moim zdaniem punkt 2 to "must have" - szczególnie w połączeniu z Live Drive, które potrafi przecież przekalkulować trasę w locie. Na dodatek punkt 2 byłby bardzo prosty do zaimplementowania pod warunkiem, że mielibyśmy informacje o opłatach zaszyte w mapach.
Oto, co poszło do supportu (lekko tylko podedytowałem dopisując kilka szczegółów). Waszym zdaniem ma to sens?:
1. Zdecydowanie AM powinna inaczej zaadresować temat opłat za drogi. Sugerowałem już wcześniej chociażby odrębne akceptowanie opłat w poszczególnych krajach (posiadam winiety lub nie, a jeśli nie, to nie mogę dopuścić, żeby AM wpuściła mnie na drogę płatną mimo, że w innym kraju, gdzie prowadzi moja trasa i mam wykupioną winietkę, już tego chcę). Byłaby to funkcjonalność, z której korzystałbym jednak stosunkowo rzadko.
2. Przybywa nam płatnych autostrad. Bardzo lubię jeździć na trasie "szybkiej", ale tu z kolei ryzykuję, że AM wpuści mnie na odcinek autostrady płatnej tylko po to, żeby zaoszczędzić np. 2 minuty, co jest absurdem. Trasa optymalna też nie do końca adresuje problem, bo np. w miastach długość trasy nie interesuje mnie wcale. Sugerowałbym suwaczek analogiczny jak dla trasy optymalnej krótka/szybka. W przypadku opłat byłoby to tania/szybka. Konkretnie chciałbym móc ustalić ile groszy/złotych jestem w stanie zapłacić za np. skrócenie trasy o 10 minut (możliwe również ustawienia: 0 - co oznacza zabronienie tras płatnych oraz nieskończoność, co oznacza, że nie interesuje mnie wysokość opłat i każda minuta się liczy). Dodatkowo mapy musiałyby mieć zaszytą informację o wysokości opłat, przy czym tam, gdzie mamy system otwarty poboru opłat, opłaty musiałyby być zaszyte w mapie wyłącznie w miejscach, gdzie stoją bramki. Algorytm wyliczając trasę szybką to dodatkowe obciążenie opłatami przeliczone na minuty zgodnie z konfigurowalnym opisanym wyżej współczynnikiem musiałby włączać do swoich obliczeń (ale oczywiście nie wliczałby tego do estymowanego ETA). Dopiero wtedy, gdy w AM byłby taki mechanizm, mógłbym powiedzieć, że mogę AM pozwolić na przeliczenie trasy bez ryzyka sprowadzenia mnie na manowce.