Tak, to prawda! Program nie ma dokładnych danych o zakrętach i niejednokrotnie podczas jazdy powstają humorystyczne sytuacje: słyszymy (za 200 metrów lekko w prawo a tak na prawdę skręcamy w lewo)! Przykład: skręt w lewo jadąc z Lublina koło miejscowości Zakręt.
Trzeba udoskonalić algorytm (najprawdopodobniej "lekko w prawo" oznacza w tym wypadku wjazd na prawy pas ruchu a pomijany jest - jako następny w kolejności ale zbyt blisko by padła komenda głosowa - zasadniczy skręt w lewo!
[TA UWAGA ZOSTAŁA UWZGLĘDNIONA W WERSJI 2.2]A jadąc wieloma drogami słyszałem np. "za 300 metrów ostro w prawo" mimo, że droga była prosta jak drut, "w lewo" mimo, że było w prawo itp.
TEN ALGORYTM JEST NIEDOSKONAŁY I BARDZO MYLĄCY PODCZAS JAZDY!
-------------------------------------------------------------
!!!!! A teraz rewelacja z ostatniej chwili !!!!!
-------------------------------------------------------------
Myślę, że dotyczy to ogólnej funkcjonalności programu, a w szczególności może mieć coś wspólnego z przełączaniem map, ale... proponuję następujący eksperyment:
1. Wczytujemy trasę z Centrum Warszawy do Serocka:
Pobierz plik zip 1 KB.
2. Odpalamy ślad GPS:
Pobierz plik zip 73 KB.
3. Jedziemy!
- Około 16 km od mety, program proponuje zawrócić na prostej drodze i jechać dalej prosto!!!
- Około 13 km przed metą program na prostej drodze na chwilę wypada z trasy!!!
4. Kasujemy ślad i trasę, odpalamy wariant w przeciwnym kierunku.
5. Wczytujemy trasę z Serocka do Centrum Warszawy:
Pobierz plik zip 1 KB.
6. Wczytujemy ślad GPS:
Pobierz plik zip 17 KB.
7. Jedziemy!
- Około 30 km od mety program na chwilę wypada z trasy!!!
- Około 22 km od mety program na prostej drodze proponuje zawrócić i jechać dalej prosto!!!
Na powyższym obrazku widać jakby "zakładkę" drogi...